|
|
|
|
|
|
|
,,Fakty" liderem programów informacyjnych, ,,Teleexpress" stracił 355 tys. widzów
Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w kwietniu zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki oglądalności, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Partia rządząca dominuje na antenach TVP. Opozycja w śladowych ilościach
Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski przygotował raport dotyczący czasu, jaki Telewizja Polska przeznaczyła w pierwszym kwartale br. na przedstawianie stanowisk poszczególnych ugrupowań politycznych. Wynika z niego, że 77 proc. czasu antenowego zajęli przedstawiciele koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań.
więcej
|
,,True love" w TVN7 oglądało o 109 tys. widzów mniej niż ,,Hotel Paradise 5"
Pierwszy sezon randkowego reality-show Siódemki „True love” oglądało średnio 319 tys. widzów. Jest to o 109 tys. oglądających mniej, niż miał nadawany rok temu w tym paśmie „Hotel Paradise 5” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nowy reporter w ,,Wiadomościach". Przechodzi z ,,Panoramy"
Materiały reporterskie do głównego wydania „Wiadomości” TVP zaczął przygotowywać Bartosz Łyżwiński. Poprzednio przez ponad siedem lat był reporterem „Panoramy”.
więcej
|
Odpływ abonentów platformy cyfrowej ,,gwałtownie" przyspieszył
Amerykańska platforma cyfrowa Dish Network i jej siostrzana usługa OTT Sling TV jedynie w I kwartale 2023 roku straciły 552 tys. abonentów. Dla porównania, w tym samym okresie 2022 roku baza klientów dostawcy płatnej telewizji skurczyła się o 462 tys.
więcej
|
Sony Pictures rozszerza współpracę z HBO Max w Polsce
Sony Pictures Television oraz Warner Bros. Discovery przedłużyły na wiele lat umowę dystrybucyjną w Europie Środkowo-Wschodniej i poinformowały o poszerzeniu współpracy. Oznacza to, że filmy i seriale amerykańskiej wytwórni będą dalej dostępne za pośrednictwem serwisu streamingowego HBO Max w Polsce.
więcej
|
Skazany na 5 lat więzienia pirat IPTV poszukiwany
Brytyjskie służby apelują o pomoc w ustaleniu miejsca pobytu Marka Brockleya, twórcy pirackiej usługi IPTV z Liverpoolu. Mężczyzna zarobił na nielegalnych subskrypcjach 237 tys. funtów i został skazany na 5 lat więźnia. Pirat nie trafił jednak za kratki, bo ze swoim psem prawdopodobnie uciekł do Francji.
więcej
|
Testowy multipleks z transmisjami sportowymi w nowym standardzie DVB-I
Hiszpański nadawca publiczny RTVE i Politechnika w Madrycie nadawały pod koniec kwietnia nietypowy multipleks testowy. W jego skład wchodziły zarówno kanały naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T2), jak i skróty do internetowych stacji w nowym standardzie DVB-I. Wykorzystano transmisje z turnieju tenisowego Mutua Madrid Open.
więcej
|
TVN przeprasza Maffashion. ,,Nie pozwolę na wycieranie mną i dzieckiem gęby"
Stacja TVN jako wydawca programu „Uwaga!” przeprosiła Julię Kuczyńską (znaną jako Maffashion) za informacje, które pojawiły się w emitowanym 1 kwietnia programie „Kulisy sławy”, poświęconym aktorowi Sebastianowi Fabijańskiemu. Chodziło o wątek zatargów pomiędzy Fabijańskim, a Maffashion. Influencerka przeprosiny przyjęła, ale skomentowała: „Nie pozwolę na wycieranie sobie mną i dzieckiem gęby. Następnym razem też nie pozwolę’.
więcej
|
52 tys. widzów ogląda nowy reality-show ,,Seniora chatka dla 4-latka" w TV Puls
Nowy reality-show „Seniora chatka dla 4-latka” w TV Puls oglądało 52 tys. widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat stawia na hokej. Kupił prawa do sześciu edycji Mistrzostw Świata
Telewizja Polsat pokaże przyszłoroczne hokejowe Mistrzostwa Świata w Czechach, w których po raz pierwszy od 21 lat zagrają Polacy. Nadawca zakupił na wyłączność prawa do transmisji sześciu następnych edycji tego turnieju, które pokazywane będą do 2029 r. Pojawią się one w kanałach z rodziny Polsatu Sport.
więcej
|
Cyfrowy Polsat i Polkomtel spłacą 8,8 mld zł kredytów, bo zaciągnęły nowe
Cyfrowy Polsat i Polkomtel planują 16 maja dokonać przedterminowej spłaty 8,84 mld zł kredytów - podał Cyfrowy Polsat w komunikacie.
więcej
|
TVP Kultura zrelacjonuje konkurs ,,Młody tancerz roku 2023"
Stacja TVP Kultura zrelacjonuje na żywo ona półfinały oraz tegorocznej edycji konkursu „Młody tancerz roku”.
więcej
|
Znamy pierwszych finalistów Eurowizji 2023. Te 10 krajów przeszło do finału
Zakończył się pierwszy półfinał 67. Konkursu Piosenki Eurowizji 2023, który odbywa się w Liverpoolu. Do finałowej rywalizacji przeszło 10 z 15 artystów, w tym reprezentanci Szwecji, Finlandii, Norwegii, Szwajcarii, Czech, Portugalii, Izraela, Serbii, Chorwacji i Mołdawii.
więcej
|
TVP Info zaatakowane na Twitterze przez boty. Profil ,,za kłódką"
Treści z profilu twitterowego TVP Info tymczasowo mogą oglądać tylko zatwierdzeni użytkownicy. Stacja tłumaczy, że to zabezpieczenie w związku z atakiem botów.
więcej
|
Potencjał sztucznej inteligencji (AI) w branży reklamowej (NIVEA Case) Gdybyśmy mieli wskazać czynnik o dużym potencjale w przyszłości reklamy (i szeroko rozumianego marketingu), niewątpliwie musielibyśmy umieścić sztuczną inteligencję (AI) na uprzywilejowanej pozycji. materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Żabka wycofuje reklamy z papierosami. Ministerstwo zawiadomi prokuraturę i UOKiK
Sieć sklepów Żabka szybko wycofała ze swojej aplikacji mobilnej kontrowersyjną promocję na kawę lu kanapki przy zakupie wyrobów tytoniowych. - . Zgadzamy się, że nawet w przypadku braku przesłanek prawnych, tak jak ma to miejsce w obecnej sytuacji, komunikacja może być niewłaściwa z innych powodów - przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe firmy. W sprawie oferty interwencję zapowiedział już jednak resort zdrowia, który zgłosi promocję prokuraturze i UOKiK-owi.
więcej
|
Polscy piłkarze w reklamie InPostu, ale bez Lewandowskiego
Firma kurierska InPost rozpoczęła we wtorek kampanię reklamową pod hasłem "Pięknie to odebrał". Spotem z udziałem czterech polskich piłkarzy nawiązuje do sponsorowania polskiej reprezentacji piłkarskiej. W reklamach nie ma jednak Roberta Lewandowskiego.
więcej
|
600 mln zł więcej na e-reklamy w 2022 roku. Wideo z 17 proc. wzrostu
W ub.r. wydatki reklamowe w polskim internecie zwiększyły się o 9,9 proc. do 6,853 mld zł. Nakłady na reklamy wideo wzrosły dużo mocniej niż nadal dominujące na rynku formaty displayowe i marketing w wyszukiwarkach.
więcej
|
Nestle zmniejsza liczbę wariantów produktów o jedną piątą. Szukania oszczędności
Koncern spożywczy Nestle w ramach zwiększania efektywności w dobie kryzysu redukuje o jedną piątą liczbę oferowanych wariantów produktów.
więcej
|
Ryanair za 22,5 mln zł wypromuje podkarpackie za granicą
Władze województwa podkarpackiego zawarły umowę z liniami lotniczymi Ryanair dotyczącą promocji tego regionu na arenie międzynarodowej. Kontrakt wart jest 22,5 mln zł netto.
więcej
|
Google promują weryfikację dwuetapową
Google we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz NASK i CERT Polska rozpoczął kampanię edukacyjną poświęconą weryfikacji dwuetapowej. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zagrożeń związanych z przejęciem kont online i zachęcenie do stosowania dodatkowych zabezpieczeń zwiększających bezpieczeństwo użytkowników.
więcej
|
#PowiedzCześćRóżnorodności w miejscu pracy
Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna #PowiedzCześćRóżnorodności. Jej inicjatorzy - Fundacja DEI Alliance oraz firma konsultingowa Better - połączyli siły z ponad 20 partnerami, by wspólnie pokazać wartość, jaką z różnorodności czerpią firmy, organizacje i całe społeczeństwo.
więcej
|
Robert i Anna Lewandowscy ambasadorami rowerów Storm
Robert i Anna Lewandowscy zostali ambasadorami reklamowymi polskiej marki rowerowej Storm.
więcej
|
Samsung w nowych reklamach promuje The Frame TV
W wiosennej kampanii promującej telewizor The Frame Samsung stawia na w magiczny, bajkowy świat, po którym oprowadza nas "Alicja w Krainie Czarów".
więcej
|
Hand Made promuje nową ładowarkę do samochodów elektrycznych marki Green Cell
Agencja Hand Made odpowiada za najnowszą kampanię wprowadzającą na rynek nową ładowarkę do samochodów elektrycznych marki Green Cell.
więcej
|
Ultraszybkie zakupy z Biedronki BIEK z darmową dostawą
Do końca maja dostawa zakupów z Biedronki w usłudze BIEK jest bezpłatna przy zamówieniu powyżej 75 złotych. Promocja dotyczy jednak tylko wybranych stref w sześciu miastach Polski.
więcej
|
York kampanią zachęca do instalowania pomp ciepła
Marka York startuje z kampanią launchową „#YORKONOMY. Ogłoś domową niepodległość”, w której zachęca do instalowania pomp ciepła. Za jej realizację odpowiadają agencje Chapter1 i Media Concept.
więcej
|
"Ciche godziny" dla osób w spektrum autyzmu w Castoramie
Od 9 maja roku we wszystkich sklepach Castorama zaczną obowiązywać tzw. „Ciche godziny". Inicjatywa skierowana jest do osób wrażliwych na dźwięki, mających problemy z narządami słuchu oraz będącymi w spektrum autyzmu. Wyłączając muzykę i komunikaty głosowe na dwie godziny w każdy wtorek i czwartek, Castorama daje możliwość zrobienia zakupów w bardziej komfortowych i przyjaznych warunkach, które pozwolą wielu osobom uniknąć dużego stresu.
więcej
|
Marcin Tobiasz szefem marketingu Exim Tours
Marcin Tobiasz został nowym szefem marketingu Exim Tours.
więcej
|
PZL z pierwszymi projektami dla Lirene
Agencja reklamowa PZL przygotowała nową identyfikację wizualną i nowy projekt opakowań marki kosmetycznej Lirene. To efekt wygranego przetargu.
więcej
|
"Mam OC, jestem OK" w kampanii UFG
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię pod hasłem "Mam OC, jestem OK", w której przypomina o obowiązkowym ubezpieczeniu komunikacyjnym OC.
więcej
|
,,We are #techwizards" w kampanii Digital Hub Warsaw
„We are #techwizards” – pod takim hasłem ruszyła nowa kampania wizerunkowo- rekrutacyjna Digital Hub Warsaw w Bayerze, firmy zatrudniającej ekspertów z branży IT. W działania reklamowe zaangażowano pracowników firmy.
więcej
|
Auchan, Fundacja Pomagam.pl i Donateo z wspólną kampanią ,,Wspieraj lokalnie z Auchan"
Wystartowała ogólnopolska akcja dobroczynna na rzecz 30 fundacji i stowarzyszeń non-profit, w ramach której mikrodatki przekazane przez klientów stacjonarnych sklepów Auchan zostaną połączone ze zbiórkami na stronie Pomagam.pl. To wspólna akcja sieci sklepów Auchan, Fundacji Pomagam.pl i Donateo.
więcej
|
Branża spożywcza a kryzys inflacyjny
Po pandemii Covid19 wielu Polaków nie wróciło do zakupów offline w takiej częstotliwości, jak przed lock down’em - ma to swój wpływ również na branżę spożywczą, której udział w e-commerce zauważalnie wzrósł. Co to oznacza dla przedsiębiorców z kategorii food? Tylko jedno – to czas na świadomą digitalizację biznesu, tym bardziej, że w najbliższych latach sprzedaż online będzie rosła kosztem offline’u.
więcej
|
Kariera w bankowości bliżej niż myślisz. Bank Pekao S.A. zaprasza młodych na staże i praktyki Bankowość to sektor, który stwarza wiele możliwości rozwoju i kariery. Bank Pekao S.A. szukając talentów do pracy w bankowości rusza z kampanią wizerunkową promującą oferty praktyk i staży. Bank chce dotrzeć do przyszłych pracowników przy pomocy różnorakich kanałów – przekaz będzie obecny w mediach społecznościowych, na uczelniach, targach pracy i na portalach studenckich. Kampania właśnie wystartowała i potrwa do 31 maja br. materiał reklamowywięcej |
|
|
Polska Press milczy w sprawie zwolnienia publicysty. RPO kieruje pytania drugi raz
Wydawnictwo Polska Press do dziś nie odpowiedziało Rzecznikowi Praw Obywatelskich na lutowe wystąpienie, w którym domagał się on wyjaśnienia, czy Dorota Kania wpływała na szefostwo „Dziennika Polskiego”, żądając zwolnienia publicysty za jeden z felietonów. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, kilka dni temu RPO ponowił więc wystąpienie do prezesa wydawnictwa, Stanisława Bortkiewicza, podkreślając, iż ustawowy termin na odpowiedź dawno już minął. I wyznaczył mu nowy, znacznie krótszy.
więcej
|
Naczelni ,,Gazety Wyborczej" solidaryzują się z TOK FM. Piszą o ryzyku utraty koncesji
- W działaniu Świrskiego chodzi o rzecz znacznie poważniejszą - KRRiT szuka sposobów, by legalnie działającego nadawcę pozbawić tego prawa - napisali we wspólnym oświadczeniu redaktor naczelny i wicenaczelni „Gazety Wyborczej”, odnosząc się do kary nałożonej na nadawcę Radia TOK FM.
więcej
|
Polska Press znów ze stratą. Wpływy 5 proc. w górę
W ub.r. Polska Press przy wzroście przychodów o 4,7 proc. do 329,3 mln zł i kosztów operacyjnych o 13,7 proc. do 375,4 mln zł miała 23 mln zł straty netto, o 7,8 mln zł mniej niż przed rokiem. Wydawnictwo więcej zarobiło z reklam i usług poligraficznych.
więcej
|
Nie żyje Cezary Stankiewicz, były dziennikarz ,,Gazety Wyborczej" i Radia ZET
W wieku 56 lat zmarł Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK Olsztyn, a wcześniej dziennikarz olsztyńskiej „Gazety Wyborczej”, „Gazety Olsztyńskiej” i Radia ZET.
więcej
|
|
|
600 mln zł więcej na e-reklamy w 2022 roku. Wideo z 17 proc. wzrostu
W ub.r. wydatki reklamowe w polskim internecie zwiększyły się o 9,9 proc. do 6,853 mld zł. Nakłady na reklamy wideo wzrosły dużo mocniej niż nadal dominujące na rynku formaty displayowe i marketing w wyszukiwarkach.
więcej
|
Facebook i YouTube ze spadkami. Agora po kupnie Eurozetu ma 19 mln użytkowników
W kwietniu platformy internetowe grupy TVN i Polska Press odwiedziło prawie milion internautów mniej niż przed miesiącem, a Facebook, Instagram i Messenger straciły 1,1 mln użytkowników. Agora po przejęciu Eurozetu osiągnęła natomiast wzrost z 18,3 do 19,2 mln odwiedzających.
więcej
|
Powstała grupa walcząca z piractwem sportowym IPTV
Serwis streamingowy DAZN dołączył do koalicji antypirackiej Alliance for Creativity and Entertainment (ACE). Organizacja powołała też do życia grupę zadaniową, której celem będzie walka z piractwem IPTV transmisji sportowych.
więcej
|
Google promują weryfikację dwuetapową
Google we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz NASK i CERT Polska rozpoczął kampanię edukacyjną poświęconą weryfikacji dwuetapowej. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej zagrożeń związanych z przejęciem kont online i zachęcenie do stosowania dodatkowych zabezpieczeń zwiększających bezpieczeństwo użytkowników.
więcej
|
Kolejna platforma cyfrowa zwalnia setki ludzi
Należący do Microsoftu biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn zwalnia 716 osób, czyli około 3,5 proc. wszystkich zatrudnionych. Platforma przestaje działać także w Chinach.
więcej
|
Alina Makarczuk obejmuje stanowisko dyrektorki ds. partnerstw serwisu Ukrayina.pl
Alina Makarczuk została dyrektorką ds. partnerstw serwisu Ukrayina.pl (Agora) zajmującego się sprawami Ukraińców w Polsce. To nowo utworzone stanowisko. Makarczuk będzie również pisała do serwisu teksty w językach polskim i ukraińskim.
więcej
|
W internecie panuje dezinformacja na temat chorób wątroby
Cztery na dziesięć postów na TikToku na temat chorób wątroby zawiera dezinformację – ostrzegają specjaliści. Takie porady dotyczą często używania - w kontekście konkretnych problemów - różnych ziół czy grzybów, a także tak zwanego oczyszczania z pasożytów.
więcej
|
Maciej Kalwasiński odchodzi z Bankiera
Po prawie 10 latach pracy z serwisu Bankier.pl (Bonnier Business Polska) odchodzi analityk i redaktor prowadzący Maciej Kalwasiński.
więcej
|
Nowa oferta reklamowa 360 od Burda Media Polska Burda Media jest dziś jednym z największych podmiotów internetowych w segmencie kobiecym w Polsce. Jest także liderem w kluczowych dla kobiet kategoriach tematycznych: moda i uroda oraz kulinaria, a także istotnym wydawcą w kategorii podróże, życie gwiazd i parenting. materiał reklamowywięcej |
|
|
Sondaż wyborczy: PiS wygrywa, ale nie ma większości
Wybory w najbliższą niedzielę wygrałoby PiS z poparciem 31,3 proc. wyborców, ale nie uzyskałoby większości w Sejmie - wynika z sondażu United Surveys dla RMF FM i "Dziennika Gazety Prawnej". KO zyskałaby 24,7 proc., Polska 2050 i PSL - 14,6 proc., Lewica - 9,6 proc., a Konfederacja 8,7 proc.
więcej
|
|
|