Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 23 Lutego 2023
 
 
 
Państwowa Komisja Wyborcza chce walczyć z agitacją w social mediach
 
Media społecznościowe będą jedną z głównych aren walki o głosy w nadchodzącej kampanii wyborczej. Państwowa Komisja Wyborcza zwraca jednak uwagę, że agitację w sieci coraz intensywniej prowadzą nie tylko powołane do tego komitety wyborcze, ale i inne podmioty oraz pojedynczy obywatele. PKW może sprawdzać, czy przekazy polityczne publikowane w mediach społecznościowych poza profilami komitetów wyborczych wpisują się w kampanię wyborczą kandydatki czy kandydata - a jeśli tak, komitety muszą rozliczyć się z ich kosztów - wynika ze stanowiska przesłanego redakcji Wirtualnemedia.pl. W skrajnych przypadkach PKW może nawet odrzucić sprawozdanie z kampanii, co skutkuje utratą prawa do dotacji lub subwencji z budżetu.   więcej
 
 
Witold Gadowski kontra Maciej Świrski. KRRiT: trwa szereg postępowań
 
Po tym jak przewodniczący KRRiT Macieja Świrskiego wszczął postępowanie w sprawie ukarania publicysty Witolda Gadowskiego, ten zamierza skierować przeciw niemu pozew - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Uważam, że pan Świrski nadużywa swojego urzędu do załatwiania prywatnych porachunków ze mną - komentuje Gadowski. KRRiT informuje nas, że w sprawie niezgłoszenia kanałów youtube’owych do rejestru usług VoD podjęła wiele postępowań. więcej
 
 
Zaskakujące zachowanie klientów Netfliksa. ,,Uwidacznia się prawo naturalnego monopolu"
 
Średnio użytkownik Netfliksa wykupuje tylko 2,2 subskrypcje streamingowe, a abonent Filmbox+ aż 4,8 subskrypcji. - Na rynku polskiego streamingu uwidacznia się prawo naturalnego monopolu, opisywane szeroko m.in. przez guru marketingu, Byrona Sharpa - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, communications & market analysis w agencji Wavemaker. więcej
 
 
Minister kultury wspiera ,,Teologię Polityczną" i ,,Konteksty" bez grantów dla ,,Przekroju", ,,Pisma" i ,,Dwutygodnika"
 
W ramach programu wsparcia czasopism minister kultury i dziedzictwa narodowego przyznał po przeszło 300 tys. zł na „Teologię Polityczną”, „Konteksty” i „Christianitas”. Dotacji nie otrzymali natomiast m.in. wydawcy „Przekroju”, „Pisma” i „Dwutygodnika”. więcej
 
 
Allegro i Wirtualna Polska staniały na giełdzie. Przeszkadza inflacja, przejęcia ze znakiem zapytania
 
Korekta na rynkach kapitałowych nie ominęła Allegro i Wirtualnej Polski, kurs pierwszej firmy jest już niżej niż przed wyjściem Shopee z naszego kraju. Obie mierzą się z mniejszą siłą nabywczą klientów ich platform e-commerce i efektami przejęć z ub.r. Według analityka Konrada Księżopolskiego WP jest nieco niedowartościowana, bo inwestorzy obawiają się też słabiej koniunktury reklamowej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Polski rząd zdecyduje o przyszłości naziemnej telewizji. ,,Ma duże znaczenie społeczne" więcej
 
Facebook i Instagram z płatnymi subskrypcjami. ,,Decyzja o monetyzowaniu profili podjęta w trudnych realiach" więcej
 
Disney+ z zadyszką: mniej subskrybentów i większa strata. ,,Wyrównanie na rynku" więcej
 
Celebryci w reklamach przechodzą do Play od 10 lat. ,,Przykład konsekwencji marketingowej" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor odpowiedzialny TVP
Project Manager Mindshare
Redaktor News- Kontakt 24 TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor News- ToTeraz TVN Warner Bros. Discovery
Dokumentalista News TVN Warner Bros. Discovery
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Junior E-commerce & Performance Specialist Mindshare
Client Leadership Executive - 360 Mindshare
Redaktor/ Wydawca Mediów Własnych TVN Warner Bros. Discovery
Młodszy/a Specjalista/tka ds. Koordynacji Ramówek Reklamowych TVN Warner Bros. Discovery
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zaskakujące zachowanie klientów Netfliksa. ,,Uwidacznia się prawo naturalnego monopolu"

Średnio użytkownik Netfliksa wykupuje tylko 2,2 subskrypcje streamingowe, a abonent Filmbox+ aż 4,8 subskrypcji. - Na rynku polskiego streamingu uwidacznia się prawo naturalnego monopolu, opisywane szeroko m.in. przez guru marketingu, Byrona Sharpa - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, communications & market analysis w agencji Wavemaker. więcej

Ponad tysiąc publikacji o ,,robakach Trzaskowskiego". Większość w mediach rządowych i prawicowych

1197 materiałów pojawiło się w mediach tradycyjnych na temat raportu C40 Cities z 2019 roku i tego, że prezydent Warszawy miałby jakoby zakazać jedzenia mięsa – wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla Wirtualnemedia.pl. 55 proc. publikacji ukazało się w mediach rządowych i prawicowych – najwięcej w TVP Info, Wpolityce.pl i Polskim Radiu 24. więcej

Ewa Chodakowska i Joanna Krupa w nowym programie TVN. Przeprowadzą metamorfozy małżeństw, startują castingi

Ewa Chodakowska i Joanna Krupa pracują nad wspólnym projektem dla TVN Warner Bros. Discovery, w którym metamorfozy przejdą małżeństwa z kilkuletnim stażem. Właśnie wystartowały poszukiwania uczestników do projektu. Program o roboczym tytule "Metamorfozy" może trafić do emisji w TVN lub TVN7 - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1, TVP2 i Polsat pokażą koncerty wsparcia dla Ukraińców

Telewizja Polska wyemituje dwa koncerty na żywo upamiętniające rocznicę napaści Rosji na Ukrainę. Będą to widowiska „Solidarni z Ukrainą” i „Podaj rękę Ukrainie - koncert w rocznicę agresji Rosji na Ukrainę”. Natomiast Polsat pokaże koncert „Stay Together - nie bądź obojętny”.     więcej

TVP uruchomiła podcasty. Prowadzącymi Ida Nowakowska i Aleksander Sikora

Viki Gabor i Laura Bączkiewicz, Sławomir i Kajra oraz Małgorzata Tomaszewska - to pierwsi goście nowego podcastu, który w środę (22 lutego) zaprezentowała Telewizja Polska. Z gwiazdami polskiego show-biznesu rozmawiają Ida Nowakowska i Aleksander Sikora, prowadzący znani z anteny TVP. - Tu nie ogranicza nas czas, naszych gości także - mówi Aleksander Sikora. więcej

5,9 proc. udziału streamingu na ekranie telewizora. Netflix na czele

W styczniu 2022 roku 5,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Youtube - 1,3 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge. więcej

Canal+ online z pakietem za połowę ceny miesięcznie. Jest warunek

Z Canal+ online od środy można korzystać za równowartość 14,50 zł miesięcznie. Warunkiem jest zapłacenie za roczną subskrypcję „z góry” 174 zł. W tej cenie oferowany jest pakiet Canal+ Seriale & Filmy, którego standardowa cena to 29 zł. więcej

Zoom TV z nowym dyrektorem programowym. Przechodzi z TV Puls

Bartłomiej Grałek, dotąd związany z Telewizją Puls, zostanie od maja dyrektorem programowym stacji Zoom TV - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z kolei Paweł Kosuń wzmocnił ostatnio dział produkcji Grupy Kino Polska. więcej

Warner Bros. Discovery uruchomi kanały TNT Sports w Europie

W lipcu w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii zadebiutują kanały TNT Sports, znane z Ameryki Łacińskiej. Zastąpią stacje BT Sport po tym jak Warner Bros. Discovery i BT Group postanowiły stworzyć spółkę joint-venture, która ma nadawać sportowy kanał premium. więcej

Ruszył darmowy kanał telewizyjny o przyszłości Ziemi

Serwis streamingowy Rakuten TV dołączył do oferty FAST kanał WaterBear. To linearna stacja poświęcona zrównoważonemu rozwojowi i przyszłości planety. Na razie jest dostępna w wybranych krajach europejskich, ale z wielu innych darmowych kanałów Rakuten TV, można korzystać także w Polsce. więcej

HBO pracuje nad serialem ,,Hogwarts Legacy"

Trwają prace nad serialem „Hogwarts Legacy”, który powstaje dla HBO Max. Będzie to adaptacja gry RPG. więcej

Nowy serial ,,Lulu" z Anną Dereszowską od 1 marca w Polsacie (wideo)

W środę, 1 marca w Polsacie zadebiutuje nowy komediowy serial „Lulu” z Anną Dereszowską, Michałem Czerneckim i Przemysławem Sadowskim w rolach głównych. Produkcję wyreżyserowała Kinga Dębska. więcej

TVP Sport: ,,Stan futbolu" w niedziele, koniec magazynu Dariusza Szpakowskiego

W marcu program „Stan futbolu”, tworzony przez redakcję Weszło, zostanie przeniesiony przez TVP Sport z sobotniego na niedzielne przedpołudnie. W soboty pojawi się nowy magazyn „7 dni sport”, natomiast z ramówki wypadło „4-4-2” prowadzone przez Dariusza Szpakowskiego. więcej

Nowy program ,,Gospodarze - czym chata bogata" od 4 marca w Telewizji WP (wideo)

Od 4 marca w Telewizji WP będzie można oglądać nowy program „Gospodarze - czym chata bogata”. więcej

TOP 10 imprez sportowych w Telewizji Polskiej w 2023

Kalendarz tegorocznych imprez sportowych w Telewizji Polskiej obfituje w kwalifikacje do największych imprez sportowych w 2024 roku. Począwszy od eliminacji do Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2024, po kwalifikacje olimpijskie do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 m. in. w lekkoatletyce (Igrzyska Europejskie, Mistrzostwa Świata), siatkówce (Turniej kwalifikacyjny) czy wioślarstwie (Mistrzostwa Świata w Hadze). Każda z dyscyplin dostarczy kibicom niesamowitych emocji, a dla reklamodawców to doskonałe otoczenie dla kampanii reklamowych w środowisku multiscreen. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Witold Gadowski kontra Maciej Świrski. KRRiT: trwa szereg postępowań

Po tym jak przewodniczący KRRiT Macieja Świrskiego wszczął postępowanie w sprawie ukarania publicysty Witolda Gadowskiego, ten zamierza skierować przeciw niemu pozew - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Uważam, że pan Świrski nadużywa swojego urzędu do załatwiania prywatnych porachunków ze mną - komentuje Gadowski. KRRiT informuje nas, że w sprawie niezgłoszenia kanałów youtube’owych do rejestru usług VoD podjęła wiele postępowań. więcej

 
Cezary Kotowicz debiutuje na antenie Radia 357. To uczestnik kursów organizowanych przez stację

W najbliższy piątek, 24 lutego w audycji "Głośni jak miłość" zadebiutuje Cezary Kotowicz, jeden z uczestników kursu muzycznego Instytutu Dźwięków Radia 357. Zastąpi w roli prowadzącego Piotra Stelmacha. Stacja zapowiada, że wkrótce będzie można usłyszeć na antenie kolejnych debiutantów. więcej

 
Maciej Wolny prowadzącym pasmo publicystyczne w Polskim Radiu 24. Zastąpi Antoniego Trzmiela

Od początku marca nowym prowadzącym popołudniowe publicystyczne pasmo w Polskim Radiu 24 będzie Maciej Wolny, związany dotychczas z Telewizją wPolsce.pl. Z naszych informacji wynika, że jest on typowany na następcę Antoniego Trzmiela, który na początku stycznia zniknął z tej anteny. więcej

 
TOK FM nowym liderem słuchalności w Warszawie, Radio ZET spadło na miejsce trzecie

Nowym liderem rynku radiowego w Warszawie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zostało TOK FM, które wyprzedziło RMF FM i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Państwowa Komisja Wyborcza chce walczyć z agitacją w social mediach

Media społecznościowe będą jedną z głównych aren walki o głosy w nadchodzącej kampanii wyborczej. Państwowa Komisja Wyborcza zwraca jednak uwagę, że agitację w sieci coraz intensywniej prowadzą nie tylko powołane do tego komitety wyborcze, ale i inne podmioty oraz pojedynczy obywatele. PKW może sprawdzać, czy przekazy polityczne publikowane w mediach społecznościowych poza profilami komitetów wyborczych wpisują się w kampanię wyborczą kandydatki czy kandydata - a jeśli tak, komitety muszą rozliczyć się z ich kosztów - wynika ze stanowiska przesłanego redakcji Wirtualnemedia.pl. W skrajnych przypadkach PKW może nawet odrzucić sprawozdanie z kampanii, co skutkuje utratą prawa do dotacji lub subwencji z budżetu.   więcej

Rynek reklamy online urósł do ponad 4,7 mld zł

Po trzech kwartałach 2022 roku wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9 proc. - wynika z badania wartości wydatków na reklamę internetową – IAB Polska/PWC AdEx. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku. więcej

Nowy program Kaufland Card rusza 2 marca. To odpowiedź sieci na inflację

Specjalne oferty zniżkowe, punkty za zakupy czy zniżki u partnerów - to benefity nowego programu lojalnościowego Kaufland Card, który rusza 2 marca. - Kaufland Card to dostęp do szeregu korzyści odpowiadających na potrzeby naszych klientów, szczególnie teraz w dobie rosnącej inflacji - mówi Paulina Katana z Kaufland Polska. więcej

Kamikaze wygrała przetarg na obsługę marki Vitaflo

Agencja Kamikaze wygrała przetarg Nestlé Polska na obsługę marki Vitaflo w digitalu. Zadaniem agencji jest m.in. stworzenie i wdrożenie nowej strategii komunikacji tego brandu. więcej

Były szef łódzkiego oddziału Polska Press w Delia Cosmetics

Marcin Polak, do wiosny ub.r. prezes łódzkiego oddziału wydawnictwa Grupy Polska Press został dyrektorem zarządzającym firmy kosmetycznej Delia Cosmetics. więcej

Piwo Tyskie z hasłem ,,Jesteśmy na TY", w reklamach Piotr Fronczewski i Marcin Dorociński

W nowej kampanii reklamowej piwa Tyskie (Kompania Piwowarska) występują aktorzy Piotr Fronczewski i Marcin Dorociński. Marka odświeżyła komunikację, wprowadzając hasło „Jesteśmy na TY”, oraz wygląd swoich puszek i butelek. więcej

OBI za zakupy rozdaje naklejki, można je wymienić na rabaty

Sieć marketów budowlanych OBI prowadzi akcję pod hasłem "Bobrowe bonusy". W jej ramach rozdaje naklejki za zakupy - ich odpowiednia liczba uprawnia do określonego poziomu rabatów. więcej

,,Więcej warzyw" - Stachursky w boysbandowej reklamie sosów Łowicz

Ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej sosów kulinarnych Łowicz (produkowanych przez Maspex) pod hasłem „Więcej warzyw”. W internetowym spocie piosenkarz Stachursky występuje jako lider boysbandu. więcej

Partnerka Cristiano Ronaldo będzie reklamować polskie lakiery do paznokci

Gieorginia Rodriguez, modelka i partnerka piłkarza Cristiano Ronaldo została globalną ambasadorką polskiej marki lakierów do paznokci Neonail, produkowanych przez Cosmo Group. więcej

Bill Gates został udziałowcem Heinekena

Założyciel Microsoftu, Bill Gates, objął mniejszościowy pakiet udziałów w grupie browarniczej Heineken. Według wyliczeń agencji prasowej Bloomberg, znany miliarder nabył za około 850 mln euro udziały w holenderskim Heineken Holding. Jego udział stanowi 3,8 proc. akcji. więcej

Ed Sheeran tworzy sosy z Kraft Heinz

Popularny muzyk Ed Sheeran we współpracy z producentem m.in. słynnego ketchupu Heinz, przygotował autorską markę sosów. więcej

Bartłomiej Lissowski awansował w Mediahub

Bartłomiej Lissowski awansował na stanowisko media communication directora w domu mediowym Mediahub (MullenLowe Group). Powierzono mu dodatkową odpowiedzialność wspierania dalszego wzrostu agencji. więcej

LTTM tworzy LifeTube Creative Lab, kieruje nim Małgorzata Jakimowicz

Specjalizująca się w influencer marketingu i gamingu LTTM tworzy wewnętrzne studio LifeTube Creative Lab. Nowa struktura agencyjna ma realizować projekty dla klientów LifeTube i Gameset. Działem będzie zarządzać Małgorzata Jakimowicz, dotychczasowa business development director w LTTM. więcej

Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków, rynek warty 8,8 mld zł

Największą popularnością wśród kosmetyków cieszą się artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych, bo konsumenci kierują się głównie ceną. Wartość rynku wynosi obecnie 8,8 mld  i rośnie przede wszystkim dzięki inflacji. Ilościowo kupujemy bowiem nieco mniej niż przed rokiem - wynika z raportu Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia. więcej

Digital Indoor AMS w 16 centrach handlowych EPP

AMS poszerza portfolio Digital Indoor o 16 galerii handlowych EPP, zarządcy centrów handlowych. AMS od marca obecny jest m.in. w stołecznej Galerii Młociny czy Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. więcej

Aleksandra Lisowska twarzą Pumy

Aleksandra Lisowska - polska lekkoatletka i złota medalistka Mistrzostw Europy właśnie dołączyła do grona ambasadorów marki Puma. więcej

Case Study Allegro Moto, czyli jak skutecznie "podgryźć" lidera rynku

Są  rynki, gdzie lider jest tylko jeden, a potem długo, długo nic. Wiodąca marka jest tak silna, że staje się wręcz naturalnym skojarzeniem dla całej kategorii produktowej. Takim polskim przykładem może być rynek portali służących do kupna i sprzedaży samochodów używanych, gdzie niekwestionowanym liderem jest Otomoto. więcej

Braughman Group Media powiększa zasięg sieci wielkoformatowych nośników Digital OOH

Firma reklamy zewnętrznej - Braughman Group Media, poszerzyła sieć prestiżowych ekranów digital out of home (DOOH) o kolejne lokalizacje przy Galeriach Handlowych: CH POSNANIA oraz CH AVENIDA / Dworzec Główny Poznań. Wprowadzone kurtyny LED w Poznaniu generują miesięcznie ponad 3 milionowy traffic. Dodatkowo Braughman rozszerza zasięg kampanii Digital OOH o 46 nośników DIGITAL BUSINESS NETWORK w 6 największych aglomeracjach w Polsce przy głównych recepcjach w centrach biznesowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Minister kultury wspiera ,,Teologię Polityczną" i ,,Konteksty" bez grantów dla ,,Przekroju", ,,Pisma" i ,,Dwutygodnika"

W ramach programu wsparcia czasopism minister kultury i dziedzictwa narodowego przyznał po przeszło 300 tys. zł na „Teologię Polityczną”, „Konteksty” i „Christianitas”. Dotacji nie otrzymali natomiast m.in. wydawcy „Przekroju”, „Pisma” i „Dwutygodnika”. więcej

,,Tygodnik Powszechny" w nowym formacie i na lepszym papierze. Cena bez zmian

Od bieżącego numeru „Tygodnik Powszechny” ukazuje się w nowym, lekko zmniejszonym formacie i na papierze lepszej jakości. Cena tygodnika się nie zmienia. - Rzeczywistość mamy jednak taką, że żaden wydawca nie jest w stanie zagwarantować stałych cen na dłuższą metę, także i my - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny. więcej

,,Glamour" z wirtualną influencerką na okładce

W środę, 22 lutego trafił na rynek marcowy numer miesięcznika „Glamour”. Na okładce znalazła się wirtualna influencerka Wero. więcej

Były szef łódzkiego oddziału Polska Press w Delia Cosmetics

Marcin Polak, do wiosny ub.r. prezes łódzkiego oddziału wydawnictwa Grupy Polska Press został dyrektorem zarządzającym firmy kosmetycznej Delia Cosmetics. więcej

Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy zawiesiła członkostwo Związku Dziennikarzy Rosji

Międzynarodowa Federacja Dziennikarzy (IFJ) poinformowała w środę, że zawiesiła członkostwo Związku Dziennikarzy Rosji po tym, gdy założył on swoje filie na okupowanych przez Rosję terytoriach południowej i wschodniej Ukrainy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Witold Gadowski kontra Maciej Świrski. KRRiT: trwa szereg postępowań

Po tym jak przewodniczący KRRiT Macieja Świrskiego wszczął postępowanie w sprawie ukarania publicysty Witolda Gadowskiego, ten zamierza skierować przeciw niemu pozew - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Uważam, że pan Świrski nadużywa swojego urzędu do załatwiania prywatnych porachunków ze mną - komentuje Gadowski. KRRiT informuje nas, że w sprawie niezgłoszenia kanałów youtube’owych do rejestru usług VoD podjęła wiele postępowań. więcej

Allegro i Wirtualna Polska staniały na giełdzie. Przeszkadza inflacja, przejęcia ze znakiem zapytania

Korekta na rynkach kapitałowych nie ominęła Allegro i Wirtualnej Polski, kurs pierwszej firmy jest już niżej niż przed wyjściem Shopee z naszego kraju. Obie mierzą się z mniejszą siłą nabywczą klientów ich platform e-commerce i efektami przejęć z ub.r. Według analityka Konrada Księżopolskiego WP jest nieco niedowartościowana, bo inwestorzy obawiają się też słabiej koniunktury reklamowej. więcej

W marcu reaktywacja serwisu Holistic.news. "To nie będzie powrót w tym samym zakresie"

- Będziemy serwować pogłębione analizy, jakościowe dziennikarstwo i długie treści. Naszymi odbiorcami będą osoby, które mają wystarczająco zasobny portfel, żeby dbać nie tylko o swoją codzienną egzystencję, ale też zainteresować się światem, który jest dookoła nich - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Godek-Biniasz, która odpowiada za uruchomienie po trzyletniej przerwie serwisu Holistic.news. Nie będzie tam reklam, a dostęp do treści ma być bezpłatny. więcej

Rynek reklamy online urósł do ponad 4,7 mld zł

Po trzech kwartałach 2022 roku wartość rynku reklamowego online osiągnęła ponad 4,7 mld zł, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 9 proc. - wynika z badania wartości wydatków na reklamę internetową – IAB Polska/PWC AdEx. Wydatki na komunikację cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł w ujęciu rok do roku. więcej

Netflix wyprodukował dokument na temat serwisu Pornhub

Platforma Netflix 15 marca udostępni swój nowy film dokumentalny. Będzie to produkcja opowiadająca o kulisach działania serwisu Pornhub. Dokument nosi tytuł „Seks, sieć i kasa: Historia Pornhuba”. więcej

LPP wprowadza do sprzedaży linę produktów Reserved Home

Spółka odzieżowa LPP - do której należą marki Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay - wprowadza na rynek nową linię produktową - Reserved Home. Stałym elementem portfolio artykułów do domu i wystroju wnętrz będą kolekcje powstałe we współpracy ze znanymi polskimi producentami, jak Lubiana czy Krosno. więcej

Microsoft zaprezentował wyszukiwarkę Bing dla Skype'a napędzaną AI

Microsoft ogłosił wprowadzenie w aplikacjach mobilnych przeglądarek Bing i Edge. Microsoft wprowadza również nowego, zasilanego sztuczną inteligencją Binga dla Skype. więcej

Szef KRRiT chce ukarać Witolda Gadowskiego. Chodzi o kanał youtube'owy

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji podjął postępowanie w sprawie ukarania publicysty Witolda Gadowskiego za niezgłoszenie swojego kanału youtube’owego do rejestru usług streamingowych. Gadowski uważa, że to reakcja na jego krytyczne wypowiedzi o tym obowiązku i obecnym składzie KRRiT. - Uważam to rozporządzenie za przejaw cenzury - podkreśla. więcej

Agencja SEO Grupa iCEA - przepis na to, jak odnieść sukces międzynarodowy

Ciężka praca, determinacja i dobra strategia to klucz do sukcesu wielu współczesnych firm. Dowodem tego jest agencja Grupa iCEA, która w ciągu ostatniej dekady nieustannie wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych. Przyjrzyjmy się bliżej jej historii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków, rynek warty 8,8 mld zł

Największą popularnością wśród kosmetyków cieszą się artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych, bo konsumenci kierują się głównie ceną. Wartość rynku wynosi obecnie 8,8 mld  i rośnie przede wszystkim dzięki inflacji. Ilościowo kupujemy bowiem nieco mniej niż przed rokiem - wynika z raportu Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Państwowa Komisja Wyborcza chce walczyć z agitacją w social mediach

Media społecznościowe będą jedną z głównych aren walki o głosy w nadchodzącej kampanii wyborczej. Państwowa Komisja Wyborcza zwraca jednak uwagę, że agitację w sieci coraz intensywniej prowadzą nie tylko powołane do tego komitety wyborcze, ale i inne podmioty oraz pojedynczy obywatele. PKW może sprawdzać, czy przekazy polityczne publikowane w mediach społecznościowych poza profilami komitetów wyborczych wpisują się w kampanię wyborczą kandydatki czy kandydata - a jeśli tak, komitety muszą rozliczyć się z ich kosztów - wynika ze stanowiska przesłanego redakcji Wirtualnemedia.pl. W skrajnych przypadkach PKW może nawet odrzucić sprawozdanie z kampanii, co skutkuje utratą prawa do dotacji lub subwencji z budżetu.   więcej

Centrum e-Zdrowia planuje wybór agencji PR

Centrum e-Zdrowia zbiera informacje z rynku w celu ustalenia szacunkowej wartości zamówienia na kompleksowe kompleksowe przeprowadzenie kampanii PR promującej system e-Krew, obejmującej działania z zakresu media relations oraz publikacje natywne w mediach tradycyjnych i elektronicznych, w tym mediach społecznościowych i internecie - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Klasyczna wersja Angry Birds zniknie z Google Play
Microsoft zaprezentował wyszukiwarkę Bing dla Skype'a napędzaną AI
W jądrze wewnętrznym Ziemi znajduje się kula żelaza o promieniu 650 km
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj