|
|
|
|
|
|
|
Nadawców i operatorów czekają rewolucyjne zmiany. Rząd wzmocni pozycję TVP
W ramach prac nad prawem komunikacji elektronicznej rząd przyjął niedawno zmiany w ustawie o radiofonii i telewizji. Zakładają one rewolucyjne zmiany dotyczące nadawców i operatorów. Ustawowo objęte zasadą must carry, must offer będą tylko kanały TVP, które dodatkowo mają zająć pierwsze miejsca w EPG dekoderów. Dodatkowo operatorzy będą musieli m.in. oferować kanały w modelu a la carte, czyli sprzedawać je pojedynczo - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
2,7 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. ,,W roku wyborczym PiS chce wzmocnić narzędzia propagandy"
Nie 2 mld zł, a 2,7 mld zł mogą otrzymać w 2023 roku Telewizja Polska i Polskie Radio z tytułu rekompensaty abonamentowej. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl nie znają powodów takiej decyzji. Eksperci zwracają uwagę na zbliżające się wybory parlamentarne i zapowiadane inwestycje TVP.
więcej
|
Alfa TVP będzie stawiała na własne produkcje. ,,Wypełnienie luki w ofercie"
Startujący w grudniu nowy kanał Alfa TVP niebawem po uruchomieniu będzie zamawiał własne treści - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Telewizji Polskiej, Mateusz Matyszkowicz. Choć nowa platforma będzie podlegała pod TVP ABC, jej funkcjonowanie - jako internetowego kanału - mieści się w koncepcji powołanej niedawno jednostki o nazwie TVP Plus.
więcej
|
Maciej Wojciechowski stracił stanowisko dyrektora TVP3 Katowice
W miesiąc po starcie prac powołanej przez Mateusza Matyszkowicza komisji ds. zbadania, czy w katowickim oddziale TVP nie dochodziło do mobbingu, stanowisko stracił dyrektor ośrodka Maciej Wojciechowski - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Nie wiadomo, czy ma to związek z pracami komisji. TVP sprawy nie komentuje.
więcej
|
Podwyżka cen w dużej sieci kablowej? Wprowadza klauzulę waloryzacyjną
Abonenci sieci kablowej Multimedia Polska otrzymują od operatora wiadomości e-mail o zmianie warunków umowy od 1 stycznia 2023 roku. Wprowadzone zostały klauzula modyfikacyjna i klauzula waloryzacyjna, pozwalające na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy.
więcej
|
Właściciel znanych kanałów tematycznych zwalnia i szuka nowego dyrektora generalnego
Koncern AMC Networks planuje zwolnić 20 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych w związku z trudnymi warunkami gospodarczymi. Po zaledwie trzech miesiącach pracy ze stanowiska zrezygnowała dyrektor generalna firmy Christina Spade.
więcej
|
Dopłaty do dekodera i telewizora dostało 600 tys. osób, wnioski tylko do końca roku
Do 31 grudnia 2022 r. można skorzystać z programu dofinansowania zakupu dekodera telewizji naziemnej lub telewizora - przypomniała Cyfryzacja KPRM. Do tej pory dopłatę do zakupu odbiornika cyfrowego otrzymało prawie 600 tys. osób.
więcej
|
Astro wymieniło 2,4 mln zł wierzytelności na akcje, które chce sprzedać inwestorowi
Spółka Astro, producent „Familiady” oraz nadawca stacji E-Sport TV i News24, przekazał spółce swojego właściciela Ryszarda Krajewskiego wierzytelność pożyczkową o wartości nominalnej 2,4 mln zł. W zamian dostała 3 mln swoich akcji, które planuje sprzedać inwestorowi - ASI Tech Tier Investment.
więcej
|
Piracki serwis socceron.name zablokowany
Włoska Polizia Postale, zajmująca się zwalczaniem przestępczości komputerowej, przejęła i zablokowała dostęp do witryny socceron.name, na której transmitowano w streamingu wydarzenia sportowe. Przejęty został także kanał Telegram, który sprzedawał subskrypcje IPTV do platform takich jak Netflix, NowTv i Dazn.
więcej
|
Konkurs ,,Wirtuozi V4+. Międzynarodowy Talent Show 2022" w TVP Kultura i TVP Kultura 2
Od 2 do 16 grudnia odbywać się będzie tegoroczna edycja konkursu muzyki klasycznej „Wirtuozi V4+. Międzynarodowy Talent Show 2022”. Wydarzenie będzie transmitowane w TVP Kultura i TVP Kultura 2.
więcej
|
Nowe codzienne pasmo filmowe TVP Kultura od 8 grudnia
W czwartek, 8 grudnia w TVP Kultura wystartuje nowe pasmo filmowe. Znajdą się w nim familijne produkcje, a wśród nich m.in.: „Paddington”, „Paddington 2”, „Winnetou”, „Był sobie pies”, „Był sobie pies 2”, „Moje wielkie greckie wesele 2”, a także najpopularniejsze polskie komedie.
więcej
|
Polska - Francja w 1/8 mundialu: do obejrzenia w telewizji i internecie
Piłkarska reprezentacja Polski w 1/8 finału mistrzostw świata zagra z Francją. Mecz odbędzie się w niedzielę o godz. 16. Transmisja w TVP1, TVP Sport, TVP 4K i platformach internetowych TVP Sport.
więcej
|
2,7 mld zł z budżetu państwa dla TVP i Polskiego Radia? Poseł PiS złożył poprawkę
Poseł PiS Andrzej Kosztowniak zaproponował, żeby w ustawie budżetowej na 2023 rok kwotę rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia podwyższyć z 2 do 2,7 mld zł.
więcej
|
Sąd nakazał TVN24 sprostowanie nieprawdziwych informacji o Funduszu Sprawiedliwości
Prawomocny wyrok sądu zobowiązał redaktora naczelnego TVN24 do opublikowania sprostowania nieprawdziwych informacji - podało w środowe popołudnie Ministerstwo Sprawiedliwości.
więcej
|
TVP1 liderem w DVB-T, TVP Info na podium. 0,44 proc. udziału TVP Nauka
Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w październiku br. w grupie 4+ była TVP1. Na trzecie miejsce awansowało TVP Info, które wyprzedziło TVN i Polsat. W grupie 16-49 na czele znalazł się Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Olśniewający mural marki kosmetycznej Rituals w ścisłym centrum Warszawy! Mural zrealizowany przez Braughman Group Media na warszawskim Powiślu przy ul. Tamka promuje wyjątkowe zestawy podarunkowe marki kosmetycznej Rituals. Jest to kampania non-standard, czyli połączenie muralu z techniką iluminacji laserowej. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2,7 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. ,,W roku wyborczym PiS chce wzmocnić narzędzia propagandy"
Nie 2 mld zł, a 2,7 mld zł mogą otrzymać w 2023 roku Telewizja Polska i Polskie Radio z tytułu rekompensaty abonamentowej. Posłowie Prawa i Sprawiedliwości, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl nie znają powodów takiej decyzji. Eksperci zwracają uwagę na zbliżające się wybory parlamentarne i zapowiadane inwestycje TVP.
więcej
|
|
Polskie Radio chwali się słuchalnością w pasywnym badaniu Krajowego Instytutu Mediów. ,,Źle interpretuje dane"
Krajowy Instytut Mediów poinformował, że zbudował liczący ponad 3 tys. osób panel pasywny i podzielił się danymi dotyczącymi słuchalności radia. Polskie Radio pochwaliło się w komunikacie, że co piąty Polak słucha publicznych stacji. - Polskie Radio źle interpretuje dane - zarzuca nadawcy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl menadżer jednej ze stacji komercyjnych.
więcej
|
|
95-lecie Polskiego Radia Katowice
Polskie Radio Katowice – jedna z najstarszych i największych regionalnych rozgłośni w Polsce – w niedzielę będzie świętować 95-lecie istnienia. Chcemy być zawsze blisko naszych słuchaczy; w audycjach stawiamy na regionalizm i lokalność - deklaruje prezes i redaktor naczelny radia Piotr Ornowski.
więcej
|
|
RMF FM z loterią świąteczną i specjalnymi programami
RMF FM po raz kolejny organizuje grudniową loterię dla słuchaczy „Świetny Mikołaj”. W tym roku akcja wesprze dzieci znajdujące się pod opieką Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Przez cały grudzień na antenie pojawiać się będą również specjalne programy.
więcej
|
|
Zakopiańskie Radio Alex własnością spółki powiązanej z Grupą RMF
Radio Alex z Zakopanego zmieniło właściciela: 100 procent udziałów kupiła spółka Radio 90, powiązana z Grupą RMF. Rozgłośnia dołączyła też oficjalnie do reklamowego pakietu RMF 3D. Prezesem i redaktorem naczelnym Radia Alex od kilku miesięcy jest Andrzej Mielimonka – właściciel Radia 90.
więcej
|
|
Zloteprzeboje.pl z nowym podcastem ,,Lekko, czyli czas na zmiany", Jerzy Telesiński gospodarzem
W czwartek, 1 grudnia 2022 r. w internetowych mediach Złotych Przebojów zadebiutuje nowy podcast „Lekko, czyli czas na zmiany”. Jego gospodarzem będzie Jerzy Telesiński.
więcej
|
|
2,7 mld zł z budżetu państwa dla TVP i Polskiego Radia? Poseł PiS złożył poprawkę
Poseł PiS Andrzej Kosztowniak zaproponował, żeby w ustawie budżetowej na 2023 rok kwotę rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia podwyższyć z 2 do 2,7 mld zł.
więcej
|
|
RMF FM liderem w Lublinie, Eska i Złote Przeboje Puls na podium
Liderem słuchalności w Lublinie w okresie od maja do października br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Radio ZET i Eska - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Totalizator Sportowy chce zatrudnić agencję od influencer marketingu
Totalizator Sportowy wybiera w przetargu agencję, która będzie świadczyć dla spółki usługi z zakresu influencer marketingu - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowę z nią podpisze na dwa lata.
więcej
|
Gemius pokazuje pierwsze wyniki testu analizy Digital OOH w oparciu o dane z Mediapanelu
Gemius na konferencji Data Driven Digital OOH zaprezentował wyniki testowej analizy zasięgu ekranów cyfrowych w przestrzeni miejskiej. Z danych wynika, że nośniki DOOH AMS generują łącznie 72,6 proc. zasięgu liczonego dla ogólnopolskiej populacji 7 – 75 i mierzonego wskaźnikiem OTS.
więcej
|
Ponad połowa Polaków woli oglądać premiery filmowe w domu, a nie w kinie. Mało znany metaverse
Polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z serwisów streamingowych, a szczególny wzrost popularności, jeśli chodzi o średnią liczbę subskrypcji do platform wideo,widać wśród oglądających w wieku 25-34 lata. W przeliczeniu na osobę Polacy posiadają abonament do średnio ponad dwóch serwisów umożliwiających streaming treści wideo - wynika z kolejnej edycji raportu „Digital Consumer Trends 2022”, przygotowanego przez Deloitte.
więcej
|
Straty reklamowe Twittera rosną
Przychody z reklam na Twitterze w regionie EMEA (obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę) spadły o 15 proc. rok do roku. Poinformował o tym portal Platformer, powołując się na zrzuty ekranu wiadomości pochodzące od analityka przychodów Twittera w Europie wysłane w komunikatorze korporacyjnym Slack.
więcej
|
Agencja Plej pracuje dla Gellwe
Agencja reklamowa Plej wygrała przetarg na obsługę reklamową marki Gellwe, należącej do FoodCare.
więcej
|
Balenciaga pozywa firmę odpowiedzialną za wiosenną kampanię
Kilka dni temu dom mody Balenciaga wstrzymał reklamy i przeprosił za kampanię świąteczną, w której pokazano dzieci trzymające torebki-misie ubrane w gadżety w stylu BDSM, służące np. zniewoleniu. Teraz firma - w ogniu krytyki za inną reklamę - winą za "nieodpowiednie" kampanie obarczyła projektanta i producenta sesji, których teraz pozwała do sądu.
więcej
|
Beata Dąbrowska nie jest już szefową marketingu Komfort
Z końcem listopada zakończyła się współpraca sieci sklepów Komfort z szefową marketingu Beatą Dąbrowską.
więcej
|
Iga Świątek z Wiktorem Zborowskim i jej wersja ,,Króla Lwa"
Iga Świątek, polska tenisistka opublikowała w social mediach krótki film opowiadający o niej jako „Królowej Tenisa”. Produkcja nawiązuje do kultowego „Króla Lwa”, a obok tenisistki wystąpił w niej Wiktor Zborowski.
więcej
|
Działacz kulturalny oskarża Artura Rojka. ,,Zostały mi tylko długi"
Brak stosownej umowy, zwodzenie w kwestii płatności, a na koniec - oczerniający mail do łódzkiego ratusza i zerwanie współpracy. Tak zdaniem Łukasza Minty, działacza kulturalnego, miała wyglądać współpraca z Arturem Rojkiem przy organizacji łódzkiego festiwalu Great September. Sam Artur Rojek nie odpowiedział na naszego maila z prośbą o ustosunkowanie się do tych zarzutów.
więcej
|
Krzysztof Kobylarz w agencji Harbingers
Od grudnia Krzysztof Kobylarz obejmuje stanowisko head of strategy and creative w firmie Harbingers. Wcześniej był dyrektorem ds. marketingu i sprzedaży w agencji interaktywnej Veneo.
więcej
|
Sony wprowadza opaski Mocopi, które tworzą awatary
Koncern Sony wprowadził do swojej specjalny zestaw opasek Mocopi, dzięki któremu angażuje się w Metaverse. Umożliwiają one tworzenie awatarów.
więcej
|
Adrian Zwierzyński i Kamil Kuć associate creative directors w 180heartbeats + Jung v Matt
Kamil Kuć i Adrian Zwierzyński awansowali na nowo utworzone dyrektorskie stanowiska associate creative directors w dziale kreacji i designu. agencji 180heartbeats+Jung v Matt.
więcej
|
Szkoły zdobyły 26 mln ,,talenciaków" dzięki programowi lojalnościowemu Lidla
Klienci Lidla w ramach programu lojalnościowego „Szkoły pełne talentów” zebrali 26 mln „talenciaków”, które zostały przekazane do 10,5 tys. szkół.
więcej
|
UOKiK stawia zarzuty firmie, która bez zgody klientów promowała telefonicznie fotowoltaikę
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty firmie telemarketingowej Asmanta. Według ustaleń urzędu jej pracownicy dzwonili do osób, które wcześniej się na to nie zgodziły, podając nieprawdziwe informacje o dotacji na mikroinstalację fotowoltaiczną.
więcej
|
Olśniewający mural marki kosmetycznej Rituals w ścisłym centrum Warszawy! Mural zrealizowany przez Braughman Group Media na warszawskim Powiślu przy ul. Tamka promuje wyjątkowe zestawy podarunkowe marki kosmetycznej Rituals. Jest to kampania non-standard, czyli połączenie muralu z techniką iluminacji laserowej. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Zwolnienia w redakcji ,,Super Expressu"
Wydająca „Super Expressu” spółka Time pożegnała się z kilkudziesięcioma pracownikami, głównie z sekcji lokalnych portalu dziennika, m.in. ich szefową Sylwią Adamczyk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Świnka Peppa", ,,Scooby Doo" i ,,Cartoon Network" przechodzą z Media Service Zawada do Egmontu
Wydawnictwo Story House Egmont przejęło od Media Service Zawada prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych, m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”. Media Service Zawada skupi się na wydawaniu książek dla dzieci.
więcej
|
Jacek Hugo-Bader pożegnał się z ,,Gazetą Wyborczą". Przeszedł na emeryturę
Po ponad 30-tu latach z „Gazetą Wyborczą” rozstał się jeden z najbardziej utytułowanych polskich reporterów Jacek Hugo-Bader. Nie oznacza to jednak, że przestaje publikować w „Wyborczej”. W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl podkreśla: - Osiągnąłem wiek emerytalny więc przeszedłem na emeryturę, gdyż to po prostu mi się bardziej opłacało.
więcej
|
Adrianna Rozwadowska po 7 latach odchodzi z ,,Gazety Wyborczej". Pozostaje szefową związku zawodowego
Z „Gazetą Wyborczą” (Agora) żegna się Adriana Rozwadowska - dziennikarka ekonomiczna, szefowa NSZZ „Solidarności” w Agorze i Inforadiu. Skorzystała z programu dobrowolnych odejść, jaki obowiązuje w Agorze w związku z grupowymi zwolnieniami. Pozostanie w firmie do stycznia, lecz - jak deklaruje - nie będzie już świadczyć w niej pracy.
więcej
|
|
|
Mikołaj Kunica, redaktor naczelny Business Insider Polska: Nie ścigamy się na kliki. Precyzyjnie oddzielamy tematy ważne od tych tylko ciekawych
O rozwoju i budowie zespołu Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) rozmawiamy z redaktorem naczelnym serwisu Mikołajem Kunicą.
więcej
|
Straty reklamowe Twittera rosną
Przychody z reklam na Twitterze w regionie EMEA (obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę) spadły o 15 proc. rok do roku. Poinformował o tym portal Platformer, powołując się na zrzuty ekranu wiadomości pochodzące od analityka przychodów Twittera w Europie wysłane w komunikatorze korporacyjnym Slack.
więcej
|
Nowe gry mobilne na Netfliksie
Kolekcja gier mobilnych na Netfliksie, dostępna jest w ramach abonamentu, bez reklam i zakupów w aplikacji. W tym miesiącu dołączyło do niej dziewięć nowych gier, takich jak „Reigns: Three Kingdoms” (Devolver Digital), „Cats & Soup” (Neowiz) i „Hello Kitty: Parada szczęścia” (Rogue Games).
więcej
|
Sony wprowadza opaski Mocopi, które tworzą awatary
Koncern Sony wprowadził do swojej specjalny zestaw opasek Mocopi, dzięki któremu angażuje się w Metaverse. Umożliwiają one tworzenie awatarów.
więcej
|
Meta VR for Good sfilmowała, jak Ukraina walczy o zachowanie swojej kultury w trakcie wojny
Meta VR for Good ogłasza premierę filmu "You Destroy. We Create. The war against Ukaine's culture" (pol.: Ty niszczysz. My tworzymy. Wojna z kulturą Ukrainy) – 25-minutowego wideo, które dokumentuje wysiłki na rzecz zachowania kultury na Ukrainie podczas wojny.
więcej
|
Allegro z 2,2 mld zł straty, ma już 2,1 tys. automatów paczkowych
Grupa Allegro w zeszłym kwartale przy wzroście wpływów o 88 proc. do 2,3 mld zł i zysku EBITDA o 14 proc. do 537,3 mln zł zanotowała ,2 mld zł straty netto, o czym przesądził odpis dotyczący przejętych wiosną br. spółek Mall Group i WE|DO CZ.
więcej
|
Storytel Original przedstawia reportaż z granicy z Białorusią oraz immersyjne doświadczenie wirtualne Najnowszy audioreportaż Storytel Original opowiada historię mieszkańców strefy przy granicy z Białorusią. Unikalne doświadczenie wirtualne pozwala lepiej poznać tych, którzy wówczas wybrali pomaganie. materiał partnerskiwięcej |
|
|