|
|
|
|
|
|
|
Opłata reprograficzna bez smartfonów ma dać 560 mln zł rocznie, publicyści nie będą artystami zawodowymi
Resort kultury zakończył konsultacje projektu ustawy o artystach zawodowych, wprowadzającego poszerzenie opłaty reprograficznej m.in. o komputery, tablety i telewizory. Ministerstwo na podstawie danych sprzedażowych z ub.r. szacuje, że danina będzie przynosić 565 mln zł rocznie. Nie uwzględniło natomiast postulatu, żeby do listy zawodów objętych statusem artystów zawodowych dopisać dziennikarzy i publicystów.
więcej
|
85 proc. domów z telewizją naziemną może oglądać multipleksy w nowym standardzie
Przez cztery tygodnie na terenach objętych trzecim etapem zmiany standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej zasięg dzienny kanałów z MUX-1 i MUX-2 nie wrócił do poziomów sprzed refarmingu, ale szybciej odbudowały się wyniki pierwszego multipleksu. Obecnie już 85 proc. gospodarstw domowych z telewizją naziemną ma dostęp do stacji nadających z DVB-T2/HEVC.
więcej
|
I półrocze: TVP1 liderem w 4+, TVN w 16-49, a Polsat - w 16-59. ,,Trend spadkowy dużych stacji"
Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym półroczu br. wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. W grupie 16-49 liderem był TVN, a w 16-59 - Polsat. Duże wzrosty zanotowały czołowe stacje newsowe. - Zmiany w panelu telemetrycznym i „dowartościowanie” stacji tematycznych m.in. przez większą próbę oraz okres lockdownu były czynnikami, które wpłynęły na stałe na panoramę rynku telewizyjnego - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes zarządu agencji Media Context.
więcej
|
HBO Max nie będzie już produkować w Polsce własnych seriali
Serwis HBO Max usunie część produkcji oryginalnych ze swojej oferty i zaprzestanie dalszych prac nad lokalnymi produkcjami. Ta rewolucyjna decyzja dotyczy krajów skandynawskich i Europy Środkowej, w tym Polski i ma związek z planowanym połączenie HBO Max i discovery+ w jedną globalną platformę streamingową.
więcej
|
Karol Warda szefem kanałów telewizyjnych MWE Networks, przez ostatnie 16 lat pracował w TV Puls
Do spółki Michała Winnickiego MWE Networks dołączył Karol Warda, który objął stanowisko dyrektora kanałów telewizyjnych oraz produkcji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przez ostatnie 16 lat związany był z TV Puls.
więcej
|
Ewa Błachnio i Robert Szpręgiel w ,,Twoja twarz brzmi znajomo 17" (pełna lista uczestników)
Uczestnikami siedemnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” będą: Ewa Błachnio, Robert Szpręgiel, Katarzyna Ucherska, Janusz Radek, Jakub Zdrójkowski, Katarzyna Polewany, Katarzyna Wilk i Michał Milowicz. Show w Polsacie będzie nadawane jesienią, w najbliższym czasie rozpoczną się nagrania.
więcej
|
Reporterzy Bez Granic zabierają głos w sprawie zamieszania wokół DVB-T2/HEVC
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinien interweniować w sprawie zgody UKE wydanej dla TVP na nadawanie w starym standardzie naziemnym - uważa organizacja Reporterzy Bez Granic (RSF). Tym bardziej - dowodzi organizacja - że zgoda ta jest "umotywowana politycznie". Centrala RSF zabrała właśnie głos w jednej z najbardziej palących kwestii ostatnich tygodni.
więcej
|
Kanał TVP ABC nadal dostępny w starym standardzie telewizji naziemnej
Telewizja Polska w poniedziałek 4 lipca uruchomiła kopię dziecięcego kanału TVP ABC na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Pozwoli ona na dostęp do stacji widzom korzystającym ze starszych telewizorów lub dekoderów, które nie pozwalają na oglądanie kanałów w standardzie DVB-T2/HEVC.
więcej
|
,,Dzielnica strachu 3" jesienią w Puls 2. Trwają zdjęcia
Stacja Puls 2 w jesiennej ramówce 2022 roku planuje emisję trzeciego sezonu serialu „Dzielnica strachu”. Trwają już zdjęcia do nowych odcinków produkcji.
więcej
|
Czesi testują transmisje radiowe i telewizyjne w sieci 5G. Wdrożenie najszybciej w 2027 roku
Czeska państwowa firma telekomunikacyjna Czeskie Radiokomunikace będzie do końca 2022 roku testować nadawanie sygnału radiowego i telewizyjnego za pomocą sieci 5G. Testy, w których uczestniczą publiczne radio oraz niektóre stacje telewizyjne ma pokazać, jakie są możliwości nadawania treści dla użytkowników urządzeń mobilnych.
więcej
|
Mateusz Gessler gospodarzem ,,Hell's Kitchen" w Polsacie
Restaurator Mateusz Gessler poprowadzi siódmą edycję kulinarnego talent show „Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia”, którą w Polsacie będzie można oglądać jesienią. Poprzednio Gessler był związany z TVN jako juror w „MasterChef Junior”.
więcej
|
Cykl TVP Kultura ,,Informacje kulturalne" także w innych kanałach nadawcy
Codzienny magazyn TVP Kultura „Informacje kulturalne” od lipca emitowany jest także w TVP Polonia, TVP Wilno, TVP Historia i TVP Kultura 2.
więcej
|
Tomasz Zieliński zawiesza pracę w Eleven Sports, przyczyną choroba nowotworowa
Komentator piłkarski Tomasz Zieliński poinformował, że czasowo zawiesza pracę w Eleven Sports, ponieważ zaczyna chemioterapię po tym, jak zdiagnozowano u niego chłoniaka.
więcej
|
Newsmax HD dostępny w Polsce. Za darmo z satelity Astra
Polscy użytkownicy telewizji satelitarnej mogą korzystać z treści nadawanych przez amerykański, zorientowany konserwatywnie kanał Newsmax HD. Programy, głównie informacyjne i publicystyczne w języku angielskim można u nas oglądać za pośrednictwem satelity Astra.
więcej
|
Włoska ekstraklasa będzie transmitowana na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. Umowa na 3 lata za 79 mln dolarów
Włoska liga piłkarska Serie A będzie transmitowana na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej, czyli w regionie MENA. To efekt umowy zawartej pomiędzy Abu Dhabi Media i Starzplay, a władzami ekstraklasy. Kontrakt przewidziany na 3 lata ma wartość 79 mln dolarów.
więcej
|
Kanały Grupy Kino Polska w ofercie nowego pakietu T-Mobile ,,Magenta dom"
Od 4 lipca cztery kanały Grupy Kino Polska - Stopklatka, Zoom TV, Kino Polska i Kino Polska Muzyka - są dostępne dla abonentów T-Mobile.
więcej
|
One Fulfillment by Allegro bez opłat dla nowych sprzedawców Allegro w ramach usługi One Fulfillment by Allegro zapewnia sprzedawcom magazynowanie i wysyłkę produktów sprzedawanych na platformie. Obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z usługi przez 30 dni bez opłat. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GoldenSubmarine i Publicis zajmą się obsługą reklamową PGE
Agencje GoldenSubmarine i Publicis wygrały przetarg na obsługę reklamową ATL i BTL Polskiej Grupy Energetycznej. Będą dla niej pracować dwa lata.
więcej
|
Invibes Advertising otwiera biura w Warszawie i Pradze. Ewelina Kluz na czele polskiego oddziału
Invibes Advertising, firma zajmująca się technologiami w obszarze reklamy digitalowej, otwiera dwa nowe biur - w Polsce (Warszawa) oraz w Czechach (Praga). Polskim biurem pokieruje Ewelina Kluz, poprzednio w Burda Media Polska; w Czechach szefem będzie Petr Mares.
więcej
|
Bank Ochrony Środowiska szuka agencji do social media
Bank Ochrony Środowiska rozpisał przetarg na obsługę w mediach społecznościowych. Zainteresowane agencje mogą zgłaszać oferty do 15 lipca.
więcej
|
Beata Jankowiak dyrektorką sprzedaży i ekspansji rynkowej w RTV Euro AGD
Beata Jankowiak, była dyrektorka marketingu w Jeronimo Martins Polska (to właściciel sieci sklepów Biedronka), została szefową sprzedaży i ekspansji rynkowej w RTV Euro AGD.
więcej
|
,,Prawdziwy Janusz na plaży" w kampanii przestrzegającej turystów przed śmieceniem
Pod hasłem „Nie rób obciachu. Nie śmieć” ruszyła kampania społeczna Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
więcej
|
Francja zakazuje nazw "mięsnych" dla produktów roślinnych
Francuzi zakazują używania nazw typu "stek", "kiełbasa", "hamburger" wobec roślinnych zamienników produktów mięsnych. Francja chce też, by podobny zakaz obowiązał na terenie całej Unii Europejskiej.
więcej
|
Digital Kingdom agencją kreatywno-strategiczną BBC Earth w Polsce
Agencja Digital Kingdom wygrała przetarg i została agencją kreatywno-strategiczną BBC Earth w Polsce na rok 2022/23.
więcej
|
Jakub Barzak awansował w globalnych strukturach Storytel
Jakub Barzak po blisko 5 latach kończy pracę w polskim oddziale Storytel. Jesienią obejmie stanowisko global creative strategy head w globalnych strukturach firmy.
więcej
|
Nadchodzi ,,Meet at Rift" - święto dla miłośników produkcji Riot Games
19-21 sierpnia w łódzkim Centrum Nauki i Techniki EC1 odbędzie się festiwal „Meet at Rift”. Jest to pierwsze w Polsce wydarzenie, które zgromadzi miłośników niepowtarzalnego uniwersum stworzonego przez Riot Games. Partnerem tytularnym imprezy została marka Displate, natomiast Alior Bank wraz z Mastercard zostali jej głównymi partnerami.
więcej
|
Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości szuka pomysłów na logo
W związku z utworzeniem Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości ogłoszono konkurs na projekt graficzny logo jednostki.
więcej
|
Moya w promocji obniża ceny paliw o 10-30 groszy/litr
Sieci stacji paliwowych Moya wprowadziła wakacyjny rabat na paliwa w wysokości od 10 do 30 groszy na litrze. Podobne promocje zaczęły w ostatnich dniach Orlen, Grupa Lotos i bp.
więcej
|
Tomasz Jakubiak ambasadorem sieci Lewiatan
Polska Sieć Handlowa Lewiatan rusza z nową strategią komunikacji. Ambasadorem marki zostanie kucharz, youtuber i dziennikarz kulinarny Tomasz Jakubiak.
więcej
|
Cztery polskie marki wyróżnione w Kantar Creative Effectiveness Awards 2022
Kantar wyróżnił najefektywniejsze reklamy 2021 i wskazał najnowsze trendy w komunikacji. Z Polski wyróżniono projekty marek Tyskie, Olej Kujawski, Blik i Electrolux.
więcej
|
Pokaz dronów z okazji polskiego debiutu Amazon Prime Day
Z okazji pierwszego w Polsce Amazon Prime Day (12-13 lipca) Amazon zorganizował w Warszawie specjalny pokaz dronów, który odbył się nad brzegiem Wisły.
więcej
|
Volkswagen rezygnuje z wydawania papierowych katalogów
Volkswagen w ramach strategii Way to Zero rezygnuje z papierowych katalogów. Dla modeli ID.3, ID.4, Arteon, Arteon Shooting Brake i Tiguan będą dostępne u dealerów do wyczerpania zapasów.
więcej
|
IAA zawiesza oddział w Rosji, stawia na współpracę z Ukrainą
Executive Committee IAA podjął decyzję o utworzeniu oddziału IAA w Ukrainie. Odbędzie się to przy wsparciu IAA Polska, innych europejskich oddziałów IAA oraz IAA Global. Gremium podjęło również decyzję o zawieszeniu działalności rosyjskiego oddziału IAA.
więcej
|
Radcy prawni reklamują się kampanią wizerunkową
Z początkiem lipca ruszyła kampania Krajowej Izby Radców Prawnych, której celem jest zwiększenie świadomości w zakresie usług radców prawnych oraz popularyzacja nowej, ogólnodostępnej wyszukiwarki – szukajradcy.pl.
więcej
|
Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Ukazał się pierwszy numer ,,Newsweeka" pod wodzą Sekielskiego. ,,Dobrze zbalansowane, rzetelne dziennikarstwo"
„Newsweek” miał i ma dobry zespół, różnica polega na tym, że teraz ten zespół pracuje w innych warunkach, niż z Tomaszem Lisem. I efekty widać - mówią nam dziennikarze, oceniający pierwszy numer tygodnika, przygotowany pod przewodnictwem Tomasza Sekielskiego. - Podoba mi się aktywne wychodzenie do bohaterów, własne źródła, ta esencja dziennikarstwa - ocenia Aleksandra Sobczak, wicenaczelna „Gazety Wyborczej” i szefowa Wyborcza.pl. Wraz z odświeżeniem redakcji, RASP odświeżył także serwis Newsweek.pl.
więcej
|
Dziennikarze w obronie zawieszonej Agnieszki Burzyńskiej. ,,Rodzi się neoinkwizycja"
Naczelni „Faktu” i Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zawiesili w pracy dziennikarkę Agnieszkę Burzyńską z powodu „potencjalnego konfliktu interesów”. Nieoficjalnie chodzi o jej bliską relację z jednym z polityków. Dziennikarze nie rozumieją decyzji firmy. „To zawodowy błąd i ludzka niesprawiedliwość” - ocenia Konrad Piasecki. - Nie zaglądam nikomu do łóżka i nie uważam, że może to być podstawią konfliktu interesów, jeśli nie ma przypadków ordynarnego łamania etyki dziennikarskiej - mówi Paweł Wroński.
więcej
|
Kolejne odejścia z Agory: żegna się szef big data i analiz Michał Grabacki
Z Agory odchodzi Michał Grabacki, który odpowiadał za kilka obszarów w firmie - m.in. za analizy, obszar big data i produkt e-commerce - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Wraz z nim z firmą żegna się kilka innych podległych mu osób, m.in. odpowiedzialna za analizy subskrypcyjne Anna Kotarba. - Zmiany osobowe nie mają wpływu na organizację i efektywność pracy zespołu ani realizowane przez niego projekty - komentuje Nina Graboś, szefowa komunikacji korporacyjnej Agory.
więcej
|
Artur Kiełbasiński szefem Strefy Biznesu w Polska Press. ,,Możemy być najlepsi w Polsce"
Redaktor naczelny „Dziennika Bałtyckiego”, Artur Kiełbasiński, objął dodatkowo stanowisko szefa Strefy Biznesu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Będziemy obecni na wszystkich najważniejszych wydarzeniach, a na łamach naszych serwisów i magazynów komentować będziemy sprawy o najwyższym priorytecie - zapowiada Kiełbasiński, dodając: - Możemy być liderem w dziennikarstwie gospodarczym w Polsce.
więcej
|
Amber Heard żąda unieważnienia wyroku w "procesie dekady"
Prawnicy Amber Heard będą próbowali unieważnić wyrok nakazujący aktorce zapłatę 10,35 mln dolarów odszkodowania byłemu mężowi, Johnny'emu Deppowi. „Werdykt nie został poparty wystarczającymi dowodami” – twierdzą adwokaci gwiazdy „Aquamana”.
więcej
|
Zmarł Marek Rapacki, wieloletni dziennikarz ,,Gazety Wyborczej"
W wieku 84 lat zmarł Marek Rapacki, wieloletni dziennikarz i korespondent „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
|
|
Opłata reprograficzna bez smartfonów ma dać 560 mln zł rocznie, publicyści nie będą artystami zawodowymi
Resort kultury zakończył konsultacje projektu ustawy o artystach zawodowych, wprowadzającego poszerzenie opłaty reprograficznej m.in. o komputery, tablety i telewizory. Ministerstwo na podstawie danych sprzedażowych z ub.r. szacuje, że danina będzie przynosić 565 mln zł rocznie. Nie uwzględniło natomiast postulatu, żeby do listy zawodów objętych statusem artystów zawodowych dopisać dziennikarzy i publicystów.
więcej
|
Google na celowniku organizacji konsumenckich. Chodzi o zdradliwą rejestrację
BEUC, europejska organizacja chroniąca prawa konsumentów zarzuciła Google, że koncern nie chroni w wystarczającym stopniu prywatności użytkowników. Według ekspertów regulaminy usług koncernu są zawiłe, a podczas procesu rejestracji na platformach Google łatwo zgodzić się na wykorzystanie wielu poufnych danych internautów.
więcej
|
Tomasz Oreł prezesem i udziałowcem w Video Brothers Music
Stanowisko prezesa sieci partnerskiej Video Brothers Music objął Tomasz Oreł. Zastąpił w tej funkcji Łukasza Skalika, który pozostaje członkiem zarządu i większościowym udziałowcem firmy.
więcej
|
Szef Allegro odejdzie po wakacjach, zastąpi go menedżer z Tesco i Amazona
Francois Nuyts z końcem sierpnia odejdzie ze funkcji dyrektora Allegro.eu i prezesa Allegro. Oba stanowiska obejmie Roy Perticucci, wcześniej związany m.in. Amazonem i europejskimi strukturami Tesco.
więcej
|
Były szef wydawców sportowych Onetu zastępcą kierownika Sport Interia
Miłosz Henzel został zastępcą kierownika serwisu Sport Interia (Grupa Polsat-Interia). Będzie odpowiedzialny za kompleksowy rozwój redakcji oraz dalszy wzrost serwisu.
więcej
|
Wdrożenie - i co dalej? Czyli eCommerce spoza pudełka
O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w eCommerce, ale też pierwsze schody – dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu i nie zostać w tyle, gdy konkurencja digitalizuje, personalizuje i całkiem nieźle konwertuje?
więcej
|
Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty. materiał partnerskiwięcej |
|
|