|
|
|
|
|
|
|
MUX-1 i MUX-2 ze spadkami oglądalności. Widownia odbudowuje się coraz wolniej
Po pierwszym etapie przełączenia standardu naziemnej telewizji cyfrowej zasięg i widownia multipleksu pierwszego i drugiego szybciej się odbudowywały niż po drugim etapie - wynika z danych Nielsena. Podczas Konferencji Polskiej Izby komunikacji Elektronicznej w Zakopanem przedstawiła je Lucyna Koba, client service director w firmie Nielsen.
więcej
|
Rośnie zainteresowanie reklamami HbbTV w TVN. ,,Doskonale przykuwają uwagę"
TVN to stacja, w której najczęściej pojawiają się reklamy w formie aplikacji HbbTV. Takowe kampanie zaczęły też trafiać do kanałów TVP i Polsatu. Katarzyna Topol, zastępca dyrektora ds. sprzedaży w TVN Media zdradza Wirtualnemedia.pl, że klienci są zadowoleni z takich kampanii i chętnie wracają do tego formatu.
więcej
|
Ruszyły zdjęcia do reaktywowanego programu ,,Tak to leciało!". Sławomir i Kajra gospodarzami
W zeszłym tygodniu wystartowały zdjęcia do dziesiątej edycji reaktywowanego programu „Tak to leciało”, który powróci do TVP po 10 latach przerwy. Prace na planie potrwają do przyszłego tygodnia, nagrany zostanie także odcinek specjalny z udziałem gwiazd - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
647 tys. widzów ,,Kuby Wojewódzkiego", hitem Karolina Korwin Piotrowska i Natalia Nykiel. Nowe odcinki jesienią
Najnowszą serię „Kuby Wojewódzkiego” oglądało średnio 647 tys. osób. To mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale produkcja zwiększyła rynkowe udziały. TVN w czasie emisji programu zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Nowe odcinki programu trafią do emisji w jesiennej ramówce.
więcej
|
BBC zamknie część kanałów tematycznych
Brytyjski nadawca publiczny BBC zapowiada wielkie oszczędności. Pozwolą nadawcy m.in. rozwinąć serwis streamingowy. W ciągu najbliższych lat zakończyć emisję mają kanały BBC Four i CBBC. Z kolei kanał informacyjny BBC News zostanie połączony z dostępną na całym świecie stacją BBC World News. Zniknąć ma też BBC Radio 4 Extra.
więcej
|
994 tys. widzów ,,Ślubu od pierwszego wejrzenia 7", TVN liderem w 16-49. Stacja nagrała już kolejny sezon
Emitowany w TVN siódmy sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” oglądało średnio 994 tys. widzów. Stacja w paśmie nadawania programu zajęła trzecie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49. W ostatnich miesiącach realizowane były zdjęcia do nowych odcinków show, które najprawdopodobniej trafią do emisji jesienią - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cyfrowy Polsat chce wypłacić Solorzowi 316 mln zł dywidendy
Zarząd Cyfrowego Polsatu zaproponował, żeby firma z 3,055 mld zł jednostkowego zysku netto z ub.r. przeznaczyła 550,7 mln zł na dywidendę (po 1 zł na akcję), a resztę przekazała na kapitał zapasowy. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Zygmunt Solorz.
więcej
|
Robert Janowski jurorem w ,,Twoja twarz brzmi znajomo"
Nowym jurorem siedemnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” będzie Robert Janowski, który w tej roli zastąpi Krzysztofa Cugowskiego. Aktualnie show jest w fazie kompletowania listy uczestników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Festiwal w Opolu bez płatnej akredytacji dla dziennikarzy
W tym roku na festiwalu w Opolu Telewizja Polska nie będzie pobierać opłaty za akredytację dla dziennikarzy i fotoreporterów. Dotąd kosztowały one po 400 zł.
więcej
|
Kino Polska TV nie obawia się odpływu widzów do nowych platform VoD, bez sygnałów recesji reklamowej
- Nie widzimy korelacji ujemnej pomiędzy liczbą serwisów streamingowych a oglądalnością telewizji - podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV. Nadawca ma w wielu umowach klauzule pozwalające podwyższać kwoty w związku ze wzrostem cen, przy czym stara się w takich sytuacjach rozmawiać z kontrahentami.
więcej
|
Polsat nowym liderem, duży spadek TVP1. Kabareton Polsatu przed "Faktami"
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, Polsat Superit Festiwal oraz „Fakty”. Na pozycję lidera oglądalności wśród stacji w awansował Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Liga NFL szykuje własny serwis streamingowy. 5 dolarów miesięcznie za wybrane transmisje meczów
Amerykańska liga futbolowa NFL zamierza ruszyć od lipca 2022 roku z własną platformą streamingową o nazwie NFL+. W ramach usługi użytkownicy urządzeń przenośnych będą mogli oglądać wybrane mecze ligowe na żywo w ramach abonamentu, który może kosztować 5 dolarów miesięcznie.
więcej
|
Prokuratura wszczęła śledztwo ws. wpisów Jakimowicza o Sekielskim i TVN
Na wniosek Ośrodka Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych prokuratora wszczęła śledztwo w sprawie internetowych wpisów prezentera TVP Jarosława Jakimowicza. Chodzi m.in. o obrażanie pracowników TVN.
więcej
|
Marka Mentos w gamingu Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które realizują założenia strategii marek. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Radio przewiduje wzrost kosztów. ,,Wynik netto zbliżony do zera"
Koszty rodzajowe Polskiego Radia w 2023 roku wyniosą 398,2 mln zł, co oznacza wzrost o 35,9 mln zł. Z dokumentu „plany programowo-finansowe” przekazanemu radzie programowej nadawcy publicznego wynika też, że przychody przekroczą 407,8 mln zł. Wynik netto Polskiego Radia ma natomiast być zbliżony do zera.
więcej
|
|
,,Raport o stanie świata" ma już 100 tys. zł miesięcznie od patronów. ,,To pozwala na bogatą realizację"
Podcast Dariusza Rosiaka „Raport o stanie świata” przekroczył na serwisie Patronite 100 tys. zł miesięcznego finansowania. - To bardzo wysokie wsparcie, pozwala nam spokojnie funkcjonować - mówi portalowi Wirtuanemedia.pl Rosiak. Zapowiada też, że latem w ramach podcastu uruchomi nowy projekt.
więcej
|
|
Wyższe opłaty telekomunikacyjne uderzą w lokalne rozgłośnie? Nadawcy liczą: wzrosty nawet o 260 proc.
Rząd ogłosił projekt ustawy przewidującej wzrost opłat telekomunikacyjnych m.in. dla stacji radiowych. Konfederacja Lewiatan szacuje, że mogą one podskoczyć nawet o 65 proc. i najbardziej dotkną najmniejszych, lokalnych rozgłośni. Nadawcy przyznają w rozmowie z nami, że nie znają intencji wprowadzenia wyższych stawek. Z ich wyliczeń wynika, że opłaty mogą wzrosnąć nawet trzykrotnie. - Bardzo brzydko to wygląda - mówi nam Ryszard Pragłowski, prezes Muzycznego Radia z Jeleniej Góry.
więcej
|
|
Skuteczne
pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case
study
Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO.
Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500
fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z
kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy
i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Z reklam Play znikają Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński. "Nowe podejście do komunikacji z klientami"
Dzisiaj startują działania reklamowe promujące połączoną ofertę Play i UPC. Ma to być największa od co najmniej 10 lat kampania reklamowa tego operatora. W nowych spotach nie występują już jednak - znani z poprzednich reklam - Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński, odgrywający w nich role sprzedawców. Nadal jednak pojawiają się w nich Kuba Wojewódzki czy Magdalena Cielecka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
InPost będzie sponsorował piłkarską reprezentację Polski
W poniedziałek firma logistyczna InPost ogłosi współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Według nieoficjalnych informacji zostanie sponsorem strategicznym naszej reprezentacji.
więcej
|
Sigma Bis z Euvic Media i Pro Polska z Uniqom walczą o 15 mln zł budżetu Funduszu Sprawiedliwości
Dwa konsorcja: Sigma Bis z Euvic Media i Pro Polska z Uniqom złożyły oferty w przetargu Ministerstwa Sprawiedliwości na obsługę marketingową Funduszu Sprawiedliwości - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Konkurują o obsługę budżetu w kwocie 15 mln zł.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia planuje kampanię promującą krwiodawstwo, potrzebna agencja
Zakład Zamówień Publicznych przy Ministerstwie Zdrowia wybiera w przetargu agencję, która zajmie się przeprowadzeniem w br. ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej w ramach programu polityki zdrowotnej pn. „Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew i jej składniki na lata 2021-2026” na nośnikach typu: citylight, billboard, ekrany LED.
więcej
|
5 statuetek dla Polski na European Mixx Awards 2022
Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatoro?w Dziecie?cych Szpitali, Publicis Worldwide Polska, MSL Group Poland, Adequate, Erbud i Gameset - to lista polskich agencji i podmiotów nagrodzonych europejskimi wyróżnieniami European Mixx Awards 2022 za najlepsze kampanie digital.
więcej
|
Auchan nie zamierza wycofać się z Rosji
Sieć marketów Auchan, należąca do francuskiej Grupy Adeo nie planuje zaprzestać swojej działalności w Rosji. Firma zaprzecza informacjom, jakoby miała scedować kontrolę nad swoim biznesem w Federacji Rosyjskiej na inny, lokalny podmiot.
więcej
|
Joanna Paździórko, Joanna Sroka oraz Sławomir Bełch na nowych stanowiskach w VMLY&R
Joanna Paździórko, Joanna Sroka oraz Sławomir Bełch objęli nowe role w agencji reklamowej VMLY&R. Na stanowiskach associate creative director pokierują pracą zespołów kreatywnych agencji.
więcej
|
Mattel wprowadził na rynek pierwszą transpłciową lalkę Barbie
Firma Mattel wprowadziła na rynek pierwszą transpłciową lalkę Barbie. Jest wzorowana na Laverne Cox, która otrzymała pięć nominacji do nagród Emmy jako aktorka i producentka i jest jedną z najbardziej znanych gwiazd transpłciowych w USA.
więcej
|
Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy
Koncern motoryzacyjny Ford Corporation musi zapłacić władzom Stanów Zjednoczonych 19,2 mln dolarów za przedstawianie w swoich reklamach nieprawdziwych informacji na temat m.in. oszczędności paliwa i ładowności pojazdów. Firma zawarła ugodę w trybie przedprocesowym.
więcej
|
K2 Holding z 1,1 mln zł kwartalnego zysku, pion marketingowy na większym plusie
W zeszłym kwartale K2 Holding zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 11,1 proc. do 31,34 mln zł, a jego zysk netto zwiększył się z 868 tys. zł do 1,11 mln zł.
więcej
|
Plus reklamuje oferty z telefonami iPhone
W maju marka Apple dołączyła do portfolio telefonów dostępnych w ofercie Plusa (grupa Cyfrowy Polsat). Komunikację reklamową oferty przygotowały agencje Freundschaft, TFP i Vizeum.
więcej
|
Shoper dalej przejmuje: 15 mln zł za 60 proc. udziałów agencji Sempire
Firma Shoper kupiła za 15 mln zł 60 proc. udziałów agencji marketingu internetowego Sempire, obsługującej głównie branżę e-commerce. Pozostałe 40 proc. ma przejąć za trzy lata za 15-30 mln zł.
więcej
|
Wojciech Dworzyński dyrektorem działu mediów WebTalk
WebTalk, agencja oferująca rozwiązania full service digital, zatrudniła Wojciecha Dworzyńskiego na stanowisku digital media & performance director.
więcej
|
Lisek.App startuje z digitalową platformą reklamową
Platforma Lisek.App startuje z ofertą reklamową dla firm z branży FMCG. Daje markom możliwość dotarcia do konsumentów, poznania zachowań zakupowych użytkowników aplikacji i budowania wizerunku z użyciem niestandardowych narzędzi reklamowych. Pierwszą marką, która nawiązała szeroką współpracę z Lisek.app jest Coca-Cola HBC Polska.
więcej
|
eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć? Odpowiedzią jest sztuczna inteligencja. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Allegro mało odczuwa konkurencję, będą negocjacje z InPostem ws. podwyżki cen dostaw
- Odczuwamy bardzo ograniczony wpływ konkurencji - stwierdził François Nuyts, prezes Allegro. Firma spodziewa się w najbliższych miesiącach wyższych dynamik sprzedaży na platformie, zamierza negocjować ws. zapowiedzianej przez InPostem na jesień podwyżki cen dostaw.
więcej
|
Twitter ukarany za manipulowanie danymi użytkowników. Ma zapłacić 150 mln dolarów
Twitter ma zapłacić karę w wysokości 150 mln dolarów - wynika z ugody zawartej pomiędzy serwisem, a amerykańską Federalną Komisją Handlu. Twitter został ukarany za wykorzystanie adresów e-mail i numerów telefonów użytkowników do targetowania reklam.
więcej
|
5 statuetek dla Polski na European Mixx Awards 2022
Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatoro?w Dziecie?cych Szpitali, Publicis Worldwide Polska, MSL Group Poland, Adequate, Erbud i Gameset - to lista polskich agencji i podmiotów nagrodzonych europejskimi wyróżnieniami European Mixx Awards 2022 za najlepsze kampanie digital.
więcej
|
Facebook zmienia zasady ochrony prywatności. Ma być prościej i czytelniej
Koncern Meta, właściciel Facebooka, Instagrama i Messengera wprowadził zmiany w kwestii ochrony prywatności użytkowników. Dokładnie chodzi o sposób przedstawiania regulaminów w tym zakresie, które obecnie mają być bardziej czytelne i zrozumiałe dla internautów.
więcej
|
Nazwa.pl obcięła koszty, przez podatek 10 mln zł zysku mniej
Firma hostingowa Nazwa.pl w ub.r. osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 4,3 proc. do 89,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 49,73 do 39,55 mln zł, głównie wskutek wyższego obciążenia podatkowego. Koszty operacyjne zmalały o 17 proc.
więcej
|
Rusza RuStore - rosyjska alternatywa dla Google Play
Rosyjski koncern VK, właściciel serwisu społecznościowego VKontakte, uruchomił sklep z aplikacjami RuStore. Ma on stanowić alternatywę dla rosyjskich użytkowników, którzy po agresji na Ukrainę mają ograniczony dostęp do usług Google czy Apple.
więcej
|
Liga NFL szykuje własny serwis streamingowy. 5 dolarów miesięcznie za wybrane transmisje meczów
Amerykańska liga futbolowa NFL zamierza ruszyć od lipca 2022 roku z własną platformą streamingową o nazwie NFL+. W ramach usługi użytkownicy urządzeń przenośnych będą mogli oglądać wybrane mecze ligowe na żywo w ramach abonamentu, który może kosztować 5 dolarów miesięcznie.
więcej
|
Komornicy w Rosji zajęli ponad 123 mln dol. ze środków Google'a
Komornicy zajęli równowartość ponad 123 mln dol. ze środków rosyjskiej filii amerykańskiego koncernu Google - podaje w czwartek Reuters. W ubiegłym tygodniu firma ogłosił, że złoży wniosek o bankructwo, ponieważ konto bankowe rosyjskiego oddziału zostało zajęte.
więcej
|
Peter Thiel opuszcza zarząd Mety. Stał się wizerunkowym ciężarem dla Zuckerberga
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Peter Thiel, amerykański miliarder i jeden z pierwszych inwestorów Facebooka opuszcza zarząd koncernu Meta. Biznesmen od dawna budził kontrowersje z powodu swoich skrajnie prawicowych poglądów i aktywnego wsparcia Donalda Trumpa.
więcej
|
Koszty dostaw i pracowników obniżyły zysk Allegro. Przez wysoką inflację słabsze prognozy wzrostu
W pierwszym kwartale br. grupa Allegro przy wzroście przychodów o 15,1 proc. do 1,393 mld zł zanotowało spadek zysku netto z 269,6 do 166,9 mln zł, przesądziły o tym mocno rosnące wydatki na dostawy i pracowników. Firma obniżyła prognozy dotyczące swojego organicznego wzrostu w br., tłumaczy to wysoką inflacją.
więcej
|
Rozwiąż test kierowcy i zdobądź zniżkę na OC i AC w LINK4 W internecie wystartował Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców. To efektowny animowany quiz, który oprócz sprawdzianu z przepisów drogowych, zapewnia dobrą zabawę, a do tego nagradza atrakcyjną zniżką na ubezpieczenie OC lub OC/AC w LINK4. Już za samo zaliczenie gry można otrzymać 10 procent rabatu lub 12 procent, jeśli udzielimy co najmniej 8 prawidłowych odpowiedzi. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Niełatwe powroty do biur. Polacy chcą pracować zdalnie lub hybrydowo
Powroty pracowników do biur od co najmniej kilku tygodni stają się faktem. Jednak proces ten nie zachodzi bez zakłóceń. Aż 86% Polaków pracujących zdalnie lub hybrydowo deklaruje, że także w przyszłości chcą wykonywać obowiązki w tych modelach. Ponad połowa deklaruje, że chętniej zaaplikowałaby o pracę do firmy, która umożliwia dowolny wybór modelu wykonywania obowiązków - wynika z badania Pracuj.pl.
więcej
|
Polacy cały czas martwią się wpływem wojny w Ukrainie na codzienne życie
Utrzymuje się bardzo wysoki odsetek Polaków deklarujących, że wojna w Ukrainie ma wpływ na ich codzienne życie. W kwietniowej edycji badania Deloitte tak wskazuje 96 proc. pytanych. Jednocześnie widać też trend malejących obaw konsumenckich, przede wszystkim dotyczących zagrożenia covidowego. Coraz powszechniej zastępuje je natomiast stres związany z pogarszającą się sytuacją finansową i niepokojami inflacyjnymi.
więcej
|
Dwóch na pięciu seniorów w Polsce nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej
Obecnie aż dwóch na pięciu Polaków w wieku 60 lat i więcej nie podejmuje żadnej aktywności fizycznej nawet raz w miesiącu – informują eksperci, powołując się na wyniki najnowszej edycji badania, w ramach którego analizowano aktywność fizyczną Polaków.
więcej
|
Kobiety odchodzą od wzorca matki Polki na rzecz "Polki samowolki"
Gotowość do rodzenia dzieci w Polsce jest niska, co odzwierciedla zmiany kulturowe, polegające na odchodzeniu od wzorca matki Polki na rzecz Polki pracowniczki, podróżniczki i ogólnie "Polki samowolki" - powiedział PAP demograf prof. Piotr Szukalski z Uniwersytetu Łódzkiego.
więcej
|
|
|