|
|
|
|
|
|
|
Część widzów bez TVN i Polsatu. Andruszkiewicz: TVP podaje wiarygodne informacje
Po wdrożeniu kolejnego etapu zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej widzowie ze starszymi odbiornikami utracili dostęp m.in. do TVN i Polsatu. Sekretarz stanu w KPRM Adam Andruszkiewicz tłumaczył w Sejmie, że TVP nadaje w starym standardzie, bo przekazuje sprawdzone informacje, czego nie można powiedzieć o jednej ze stacji komercyjnych.
więcej
|
Przejście na DVB-T2/HEVC. Producenci rozczarowani sprzedażą telewizorów
Branża producentów telewizorów czuje niedosyt graniczący z rozczarowaniem, jeśli chodzi o sprzedaż telewizorów w pierwszych czterech miesiącach tego roku - powiedział Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży i marketingu firmy Samsung Polska, podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Zakopanem. Na 100 sprzedawanych przy okazji zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej dekoderów przypadało tylko 10 odbiorników telewizyjnych.
więcej
|
564 tys. widzów ,,Lombard. Życie pod zastaw 10" w TV Puls. Powstanie kolejny sezon
Wiosenny sezon serialu Telewizji Puls „Lombard. Życie pod zastaw” oglądało średnio 564 tys. widzów. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce 2022 roku, w czerwcu wystartują do nich zdjęcia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Proces ws. tweeta Jacka Piekary o aborcji. Współpracownik Doroty Wellman: spotkała ją fala nienawiści
Na sali Sądu Okręgowego w Warszawie odbyła się rozprawa w procesie, który Dorota Wellman wytoczyła pisarzowi science-fiction Jackowi Piekarze za wpis twitterowy ze stwierdzeniem, że prezenterce TVN „nie grozi aborcja”. - Spotkała ją niezrozumiała fala nienawiści ze strony pozwanego. W branży wizerunkowej tzw. miniserial - zeznał menedżer, z którym Wellman współpracuje przy kampaniach reklamowych. - Nie zależy jej na przeprosinach, na dotarciu do opinii publicznej, zależy jej na finansowym zniszczeniu przeciwnika - uważa Piekara.
więcej
|
Multipleks eksperymentalny TVS zmienia parametry. Bez multipleksu MWE na Śląsku
W związku z przejściem województwa śląskiego na standard DVB-T2/HEVC naziemnej telewizji cyfrowej doszło do zmian w multipleksach eksperymentalnych. MUX TVS będzie nadawany z nowego kanału. Po raz drugi zakończono nadawanie MUX-u Grupy MWE.
więcej
|
BBC Player wchodzi do Polski
Treści z platformy streamingowej BBC Player od 1 czerwca będą dostępne w Polsce na platformie Canal+ online. Z oferty będą też mogli korzystać klienci telewizji satelitarnej w Canal+.
więcej
|
Platforma cyfrowa będzie dystrybutorem Disney+
Operator telekomunikacyjny Bezeq poinformował, że należąca do niego platforma satelitarna Yes będzie dystrybutorem serwisu streamingowego Disney+ w Izraelu. We Francji analogiczną umowę nowa platforma zawarła z Canal+.
więcej
|
Norweska telewizja planuje opuszczenie Facebooka. Na razie wyłączyła komentarze na fanpage'u
NRK, norweski publiczny nadawca telewizyjny przymierza się do opuszczenia Facebooka. Na fanpage’u NRK Nyheter wyłączono możliwość zamieszczania komentarzy, możliwe jest także całkowite zlikwidowanie tej strony. Szefowie NRK twierdzą, że obecność na Facebooku jest mało efektywna w kontaktach z widzami, tę funkcję ma przejąć internetowe forum uruchomione przez telewizję.
więcej
|
Grupa TVN pomaga Ukrainie. ,,Postanowiliśmy połączyć siły z PAH"
Grupa TVN od momentu rozpoczęcia wojny pomaga Ukraińcom. Wśród inicjatyw podjętych przez nadawcę są m.in.: strategiczna współpraca z PAH, charytatywny koncert „Razem z Ukrainą”, darmowe emisje ukraińskich kanałów informacyjnych oraz transmisje kampanii społecznych na rzecz uchodźców.
więcej
|
Polsat pokaże kolejne dwa sezony ,,Ninja Warrior Polska". Startują castingi
Telewizja Polsat właśnie rozpoczęła poszukiwania uczestników do szóstego i siódmego sezonu programu „Ninja Warrior Polska”, który będzie nagrywany latem. Najprawdopodobniej szósta edycja emitowana będzie jesienią, a siódma - wiosną 2023 roku.
więcej
|
MTV Europe Music Awards 2022 odbędzie się 13 listopada w Düsseldorfie
W niedziele, 13 listopada w Düsseldorfie w Niemczech odbędzie się tegoroczna gala MTV Europe Music Awards 2022.
więcej
|
27 maja odbędzie się siódma edycja Polsat Boxing Promotions
W piątek 27 maja w Lublinie odbędzie się siódma gala Polsat Boxing Promotions. W walce wieczoru Osleys Iglesias zmierzy się ze Isaackiem Chilembą o dwa pasy mistrzowskie wagi super średniej.
więcej
|
Marka Mentos w gamingu Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które realizują założenia strategii marek. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shopee reklamuje się nową wersją "Macareny". "Będziemy pierwszą platformą"
Platforma zakupowa Shopee promowana jest w internecie spotem, w którym przerobiono piosenkę "Macarena". To już druga reklama tej marki wykorzystująca nową wersję popularnego utworu muzycznego. - To dopiero początek naszej działalności w Polsce. Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania i wsparcia, jakim coraz chętniej obdarzają nas polscy sprzedawcy i kupujący. Chcemy, żeby Shopee było pierwszą aplikacją, która przychodzi do głowy, kiedy myślisz o zakupach online, dlatego m.in. planujemy kolejne “dwucyfrowe” kampanie i inne promocje w nadchodzących miesiącach - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Dmoch, marketing campaign lead w Shopee.
więcej
|
Grupa CCC sprzedała biznes w Rosji. Sklepy zmienią nazwę
Grupa CCC sprzedała rosyjski biznes lokalnemu inwestorowi. Przejęte przez niego 39 sklepów stacjonarnych i sklep online będą działać pod szyldem obuv – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Orlen na marketing i PR wydał 340 mln zł
W ub.r. grupa kapitałowa Orlen zanotowała wzrost wydatków na usługi marketingowe o 4,2 proc. do 320,52 mln zł i spadek kosztów PR i komunikacji społecznej o 3,7 proc. do 20,63 mln zł. W 2019 roku na oba obszary koncern przeznaczył rekordowe 358 mln zł.
więcej
|
Agencja Ancymony wygrała przetarg reklamowy Poczty Polskiej
Agencja reklamowy Ancymony wygrała przetarg na obsługę reklamową, który od trzech miesięcy prowadziła Poczta Polska - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Maciej Makowski managing partnerem Kerris
W agencji digtalowej Kerris Maciej Makowski awansował na stanowisko managing partnera. Aneta Głowala objęła stanowisko head of digital marketing, a Maciej Sitek - digital account team leada.
więcej
|
Gartner: udział budżetów marketingowych w przychodach firm wzrasta do 9,5 proc.
W 2022 roku budżety marketingowe stanowią 9,5 proc. całkowitych przychodów firm - podaje firma Gartner. To wzrost z 6,4 proc. w 2021 roku, ale spadek z poziomu 11 proc. w 2020 roku i 10,5 proc. w 2019 roku.
więcej
|
POT chce promować Polskę za granicą hasłem "Wyjątkowy citybreak", szuka agencji
Polska Organizacja Turystyczna szuka w przetargu agencji, która zajmie się przeprowadzeniem kampanii wizerunkowej na wybranych rynkach zagranicznych pod roboczym hasłem "Wyjątkowy citybreak".
więcej
|
Dziadek do orzechów wypromuje producenta herbat Pukka
Agencja Dziadek do orzechów nawiązała współpracę z producentem herbat Pukka, której właścicielem jest Ekaterra.
więcej
|
Labcon wprowadza na polski rynek brytyjską markę Lush
Agencja Labcon (Group One) wprowadza na polski rynek brytyjską markę kosmetyczną Lush Cosmetics. Zespół agencji odpowiada za stałą obsługę PR i influencerów, realizując tym samym globalną strategię marketingową marki.
więcej
|
Mateusz Gaca i Michał Sosiński wzmacniają kreację McCann Poland
Do zespołu agencji reklamowej McCann na stanowisko creative group head dołączył Mateusz Gaca, który nadzoruje pracę działu kreacji dla marki Mastercard. Z kolei Michał Sosiński awansuje ze stanowiska senior art director na creative group head w zespole obsługującym markę KFC.
więcej
|
Coca-Cola wprowadza nowe, bardziej ekologiczne zakrętki
Koncern Coca-Cola wprowadził w Wielkiej Brytanii nowe zakrętki butelek swoich napojów. Są na stałe przymocowane do butelki, przez co mają być bardziej ekologiczne niż te dotychczasowe.
więcej
|
Starbucks opuszcza Rosję
Sieć kawiarni Starbucks po 15 latach obecności w Rosji zapowiedziała wycofanie się z tego kraju. Ma tam 130 placówek przynoszących mniej niż 1 proc. rocznych przychodów.
więcej
|
Fundacja Martyny Wojciechowskiej Unaweza z nową kampanią
Ruszyła nowa kampania Fundacji Unaweza, założonej przez Martynę Wojciechowską. Jej hasło to „Co chcesz powiedzieć światu?”.
więcej
|
Flügger klientem PromoTraffic
PromoTraffic podpisał umowę o współpracy z marką farb Flügger. Agencja digitalowa zajmie się m.in. obsługą kampanii Google Ads, reklamą programmatic oraz zadaniami z zakresu content marketingu.
więcej
|
Bloger Modny Tata reklamuje garnitury marki Recman
Marka Recman do współpracy przy nowej kolekcji Wiosna-Lato 2022 zaprosiła blogera Michała Będźmirowskiego, znanego szerzej jako Modny Tata.
więcej
|
Streetcom dla marki Colon C
Kolejny projekt dla marki Colon C realizuje zespół agencji Streetcom. Tym razem agencja odpowiada za przygotowania kampanii product seeding i działania z zakresu influencer marketingu.
więcej
|
Lavazza z loterią, motywem przewodnim tenisowy turniej Roland-Garros
Włoska marka kawy Lavazza wystartowała z ogólnopolską loterią, która koncentruje swoją komunikację wokół turnieju tenisowego Roland-Garros. Główną nagrodą jest wycieczka do Paryża.
więcej
|
NBP na straży stabilności makroekonomicznej Polski Ciężka praca i roztropność sprawiły, że Polska jest silnym państwem, a NBP - silnym bankiem centralnym. Nasz kraj wszedł do elitarnej ligi gospodarek, które nie tylko relatywnie dobrze przetrwały globalny kryzys finansowy z lat 2007–2012 i pandemię COVID-19, lecz także kreatywnie wykorzystały oba te wyzwania do zwiększenia swojego potencjału. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Jaki będzie "Newsweek" bez Tomasza Lisa? Oto głos ekspertów
Tomasz Lis, redaktor naczelny "Newseek Polska", we wtorek rozstał się z Ringier Axel Springer Polska. - RASP ma strategię biznesową, w której Lis się nie mieści ze swoją wyrazistością i poglądami politycznymi, które z jednej strony przyciągają czytelników, ale z drugiej mogą odstraszać reklamodawców - ocenia Jadwiga Sztabińska.
więcej
|
Dziennikarze ,,Newsweek Polska" zaskoczeni rozstaniem firmy z Tomaszem Lisem
Ringier Axel Springer we wtorek w trybie natychmiastowym rozstał się z Tomaszem Lisem, redaktorem naczelnym tygodnika „Newsweek Polska”. Członkowie redakcji tytułu przyznają, że byli w szoku po ogłoszeniu nowin. - Sami się zastanawiamy, co się stało, nikt nic nie wie – mówią.
więcej
|
Czerwcowe wydanie ,,Vogue Polska" w hołdzie osobom LGBT+
Czerwcowe wydanie magazynu „Vogue Polska" - Pride Issue- stanowi symboliczne wsparcie dla osób LGBT+. Bez nich, jak wskazuje redakcja, nie byłoby świata mody.
więcej
|
Tomasz Lis żegna się z "Newsweek Polska"
Zarząd Ringier Axel Springer Polska i Tomasz Lis zadecydowali o natychmiastowym zakończeniu współpracy. Lis odchodzi z wydawnictwa po 10 latach pracy jako redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska".
więcej
|
Tomasz Lis na czele ,,Newsweeka" przez 10 lat. ,,Tytuł zrósł się z naczelnym"
W kwietniu minęło 10 lat, odkąd Tomasz Lis został redaktorem naczelnym tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Publicyści i medioznawcy pytani przez Wirtualnemedia.pl oceniali wtedy, że pismo pod jego przywództwem jest wyraziste, choć idzie zbyt daleko w opowiadaniu się po jednej stronie politycznego sporu. - Po 10 latach tytuł tak zrósł się z naczelnym, że po jego potencjalnym odejściu niemożliwe wydaje się kontynuowanie tytułu na polskim rynku - stwierdził Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".
więcej
|
"Bild" formułuje ostre zarzuty wobec kanclerza Olafa Scholza
Najpopularniejszy niemiecki dziennik w poniedziałkowym wydaniu pyta retorycznie, czy Kanclerz Olaf Scholz nie chce, aby Ukraina zwyciężyła w konfrontacji z rosyjskim agresorem.
więcej
|
|
|
Shopee reklamuje się nową wersją "Macareny". "Będziemy pierwszą platformą"
Platforma zakupowa Shopee promowana jest w internecie spotem, w którym przerobiono piosenkę "Macarena". To już druga reklama tej marki wykorzystująca nową wersję popularnego utworu muzycznego. - To dopiero początek naszej działalności w Polsce. Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania i wsparcia, jakim coraz chętniej obdarzają nas polscy sprzedawcy i kupujący. Chcemy, żeby Shopee było pierwszą aplikacją, która przychodzi do głowy, kiedy myślisz o zakupach online, dlatego m.in. planujemy kolejne “dwucyfrowe” kampanie i inne promocje w nadchodzących miesiącach - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Dmoch, marketing campaign lead w Shopee.
więcej
|
Facebook Poland sprzedał reklamy za 1,2 mld zł, zwiększył przychody i zysk
W ub.r. przychody brutto spółki Facebook Poland, należącej do koncernu Meta, urosły o 61,2 proc. do 1,17 mld zł. Firma zanotowała też wzrost wpływów netto (o 17 proc. do 118,69 mln zł) i zysku netto z 21,33 do 22,96 mln zł, na koniec roku zatrudniała już 85 pracowników - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Po niższych prognozach kurs giełdowy Snapa runął, pociągnął w dół Pinteresta, Metę i Twittera
Snap, właściciel platformy Snapchat, przyznał, że jego wyniki w bieżącym kwartale będą niższe od prognoz sprzed miesiąca, na co inwestorzy zareagowali wyprzedażą - kurs giełdowy firmy zmalał we wtorek o 43 proc. Duże spadki zanotowały też inne koncerty społecznościowe: Pinterest, Meta i Twitter.
więcej
|
BBC Player wchodzi do Polski
Treści z platformy streamingowej BBC Player od 1 czerwca będą dostępne w Polsce na platformie Canal+ online. Z oferty będą też mogli korzystać klienci telewizji satelitarnej w Canal+.
więcej
|
Łukasz Rogojsz odchodzi z Gazeta.pl
Dziennikarz Łukasz Rogojsz po czterech latach rozstaje się z portalem Gazeta.pl (Agora) – ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Grupa Pracuj zyskuje na presji płacowej, ukraińska platforma z dużo mniejszym wzrostem
W pierwszym kwartale br. Grupa Pracuj osiągnęła wzrost przychodów od klientów o 40,8 proc. do 142,1 mln zł i zysku netto z 35,35 do 55,03 mln zł. - Z naszych badań wynika, że wzrost presji płacowej powoduje, że niezadowoleni pracownicy częściej myślą o zmianie pracy, jeżeli np. nie dostają podwyżek - mówi prezes firmy Przemysław Gacek. Wpływy jej ukraińskiej platformy Rabota.ua zwiększyły się tylko o 4,8 proc., dużo słabiej niż przed wojną.
więcej
|
Płatności w Allegro Pay można potwierdzać odciskiem palca
W aplikacji Allegro na Androida wprowadzono możliwość autoryzowania biometrycznego, czyli poprzez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, płatności w ramach Allegro Pay. Od kilku miesięcy taka opcja działa w aplikacji Allegro na iOS.
więcej
|
Google Street View: Świat w internetowym obiektywie. ,,Od szalonego pomysłu do 220 miliardów zdjęć"
15 lat temu wystartowała usługa Google Street View. Obecnie na platformie jest 220 mld cyfrowych zdjęć, a samochody Street View przejechały 16 mln kilometrów. - Zaczęło się od samochodów. Pracownicy Google wrzucili aparaty do furgonetki, spakowali kilka laserów i tak powstało pierwsze auto Street View. Teraz mamy opublikowane zdjęcia obejmujące wszystkie kontynenty, a Street View jest dostępny w ponad stu krajach na całym świecie - wyjaśniają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawicielki Google.
więcej
|
Nowa wersja Google TV wprowadza profile użytkowników
Google rozpoczął wprowadzanie nowej wersji platformy Google TV. Najważniejszą nowością jest dostępność profili użytkowników, dzięki którym każda z osób, korzystająca w domu z telewizora ma dostęp do indywidualnych rekomendacji.
więcej
|
"Królowa" z Andrzejem Sewerynem od 23 czerwca w Netfliksie
Serial "Królowa" z Andrzejem Sewerynem w roli głównej, a także Marią Peszek i Julią Chętnicką w obsadzie, zadebiutuje 23 czerwca tylko w serwisie Netflix.
więcej
|
TikTok wprowadza funkcję do zwiększenia przejrzystości reklam
Platforma społecznościowa TikTok funkcję „Informacje o tej reklamie”, która ma pozwolić odbiorcom dowiedzieć się więcej na temat personalizacji reklam.
więcej
|
Rodo w marketingu W jakich obszarach działalności marketingowych i reklamowych pojawia się aspekt danych osobowych? materiał partnerskiwięcej |
|
|
Gartner: udział budżetów marketingowych w przychodach firm wzrasta do 9,5 proc.
W 2022 roku budżety marketingowe stanowią 9,5 proc. całkowitych przychodów firm - podaje firma Gartner. To wzrost z 6,4 proc. w 2021 roku, ale spadek z poziomu 11 proc. w 2020 roku i 10,5 proc. w 2019 roku.
więcej
|
Większość uchodźców z Ukrainy nie pracuje, ponad połowa chciałaby podjąć pracę
Ponad połowa uchodźców z Ukrainy deklaruje, że chciałaby podjąć w Polsce pracę. Większość przyznaje, że utrzymuje się z własnych środków, a niemal połowa uznaje swoją sytuację materialną za średnią. 27% uchodźców deklaruje, że nawet w obliczu zakończenia wojny, chce pozostać w Polsce – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
|
|