Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 6 Maja 2022
 
 
 
Dziennikarze Polskiego Radia zarabiają więcej niż przed rokiem
 
Średnia miesięczna płaca brutto dziennikarzy Polskiego Radia to 11,73 tys. zł. Tym samym ze sprawozdania zarządu nadawcy publicznego, do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że zarobki w ciągu roku wzrosły o blisko tysiąc złotych. więcej
 
 
Były pracownik portalu wRealu24.pl: "Nie uważam się za rosyjskiego agenta. Przelewów z Kremla nie otrzymuję"
 
- Mogę postawić dobre wino osobie, która znalazłaby w tekstach coś, co mogłyby w jakikolwiek sposób wykorzystać rosyjskie służby czy propaganda. Ale nic takiego nie było, bo nie uważam się za rosyjskiego agenta - mówi nam Dominik Cwikła, były pracownik serwisu wRealu24.pl, który zablokowano dwa miesiące temu. Polskie służby uznały, że rozpowszechniano tam rosyjską propagandę. więcej
 
 
Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany kwartalnik
 
Youtube’owy Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany „Kwartalnik Sportowy” oraz wznawia książki zmarłego pięć lat temu Pawła Zarzecznego. Wszystkie tytuły są dystrybuowane wyłącznie w księgarni internetowej Kanału Sportowego. więcej
 
 
Ponad 1,5 mln gospodarstw domowych jest niegotowych na nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej
 
Nadal ponad 1,5 mln gospodarstw domowych jest zagrożonych utratą sygnału po zmianie standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika jednak, że rośnie gotowość domostw posiadających tylko naziemną telewizję na odbiór kanałów w standardzie DVB-T2/HEVC. więcej
 
 
Michał Szpak reklamuje Pantene. "Początek swoistej miękkiej rewolucji"
 
Szampony Pantene, produkowane przez Procter&Gamble reklamuje od kilku dni Michał Szpak, artysta z długimi, kręconymi włosami i pomalowanymi paznokciami. - To wnosi do marki nową energię, odświeża jej charakter i bez wątpienia mocno wyróżnia - nie tylko na tle kategorii, ale też na tle wszechobecnej papki reklamowej nasączonej niestety dużą dawką nijakości i przewidywalności. Sięgnięcie po budzącą zainteresowanie, ale i kontrowersję, postać wzmacnia też zaangażowanie i efekt „buzz" - cenny w komunikacyjnym natłoku - ocenia Marek Staniszewski, właściciel agencji Heuristica. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Wypowiedzi papieża o wojnie mocno szkodzą Kościołowi. ,,Franciszek mógłby dużo wygrać, a dużo przegrywa" więcej
 
TVP1 i TVN liderami w kwietniu, duży spadek ,,wielkiej czwórki". Stacje newsowe ze wzrostami więcej
 
Kolejny cios w rynek prasy. "Wzrost cen o kolejne 10-20 proc." więcej
 
Duży spadek oglądalności MUX-1 i MUX2 po zmianie standardu nadawania, zyskał MUX-8 (analiza) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Account Manager/ Senior Account Manager Adrino Mobile
PR Consultant MSL
Montażysta/-ka Telewizyjny/-a TVN GRUPA DISCOVERY
ANIMATOR 3D / MOTION DESIGNER/ MONTAŻYSTA/ GENERALISTA SPACE OF AD
Montażysta TVP
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Dziennikarz internetowy / Reporter ds. OZE Marketing Relacji
Account Manager Publicis Media
PR Account Executive Publicis Consultants
Kierownik Postprodukcji / Postproduction Manager Smakjam
Performance Analyst Yieldbird
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Ponad 1,5 mln gospodarstw domowych jest niegotowych na nowy standard naziemnej telewizji cyfrowej

Nadal ponad 1,5 mln gospodarstw domowych jest zagrożonych utratą sygnału po zmianie standardu naziemnej telewizji cyfrowej. Z danych Krajowego Instytutu Mediów wynika jednak, że rośnie gotowość domostw posiadających tylko naziemną telewizję na odbiór kanałów w standardzie DVB-T2/HEVC. więcej

Koniec premier codziennych teleturniejów w TVP. Powodem oszczędności

Telewizja Polska w ostatnich dniach zakończyła emisję premierowych odcinków codziennych teleturniejów nadawanych w TVP1 i TVP2. Emisja nowych odcinków została przesunięta na jesień. Z nieoficjalnych ustaleń wynika, że powodem decyzji są oszczędności w realizacji produkcji. więcej

,,M jak miłość", ,,Fakty" i ,,Sanatorium miłości" hitami kwietnia, w czołówce audycje TVP2

Największą widownię w telewizji w zeszłym miesiącu zgromadziły: serial „M jak miłość”, dziennik „Fakty” oraz reality-show „Sanatorium miłości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Wielka impreza disco polo w trzech kanałach Polsatu. Powraca Disco Hit Festiwal Kobylnica

Po pięciu latach powraca jedna z największych imprez koncertowych z udziałem gwiazd disco polo. 5 sierpnia odbędzie się ósma edycja Disco Hit Festiwal Kobylnica. Wystąpią m.in. Boys, Shazza, Weekend, Piękni i Młodzi, Sławomir czy After Party. Imprezę pokażą jednocześnie trzy kanały telewizyjne należące do Grupy Polsat. więcej

Jakie są szanse Krystiana Ochmana na Eurowizji? Tak typuje bukmacher

Krystian Ochman, reprezentant Polski na tegorocznym Konkursie Piosenki Eurowizji w Turynie, wejdzie do finału - wynika analiz firmy Betfan, legalnego polskiego bukmachera. Artysta zajmie miejsce w top 3 drugiego półfinału, który odbędzie się 12 maja. Bardzo wysokie są także szanse znalezienia się Ochmana w czołowej dziesiątce całego konkursu. więcej

Wzrost przychodów operatora satelitarnego SES

Operator satelitarny SES odnotował w pierwszym kwartale przychody z tytułu emisji kanałów telewizyjnych w wysokości 251 mln euro, czyli o 6,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Całkowite przychody firmy w tym samym okresie wzrosły o 2,6 proc. do 448 mln euro. więcej

Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody

Do 2027 roku przybędzie 19 mln abonentów płatnej telewizji w 138 krajach świata. Według raportu firmy analitycznej Digital TV Research przychody tradycyjnych operatorów w tym samym okresie spadną o 25 mld dolarów. więcej

150 tys. widzów nowego programu ,,Dobra robota" w TTV

Nowy program „Dobra robota” oglądało średnio w TTV 150 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Giro d'Italia na żywo w Eurosporcie oraz Player.pl

Od 6 do 29 maja rozegrany zostanie turniej Giro d’Italia. Każdy etap wyścigu transmitowany będzie w Eurosporcie oraz w pakiecie Eurosportu Extra dostępnego w Player.pl. więcej

HBO Max pokaże prequel ,,Gry o tron": ,,Ród smoka". Jest zwiastun

W sierpniu na HBO i HBO Max zadebiutuje nowy serial na podstawie książki George’a R.R. Martina, pt. „Ród smoka”. To opowieść o rodzie Targaryenów i zdarzeniach, dziejących się 200 lat przed czasami, w których osadzona jest „Gra o tron”. więcej

10. gala Digital Dragons Awards w Polsat Games

W poniedziałek, 16 maja odbędzie się 10. gala Digital Dragons Awards. Zapis z wydarzenia 27 maja pokaże Polsat Games więcej

HBO Max pokaże drugi sezon serialu ,,Julia"

Serwis HBO Max zamówił drugi sezon serialu „Julia”. Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy produkcja będzie miała swoją premierę. więcej

Nowy serial ,,Miłość ponad czasem" z Rose Leslie i Theo Jamesem od 16 maja w HBO Max (wideo)

W poniedziałek, 16 maja w HBO Max zadebiutuje nowy serial „Miłość ponad czasem” z Rose Leslie i Theo Jamesem na podstawie powieści o tym samym tytule autorstwa Audrey Niffenegger. więcej

User goes first: czyli jak na przestrzeni lat zmienia się nasze otoczenie cyfrowe

Globalny rynek AdTech ulega intensywnym i dynamicznym zmianom. Dawniej oczekiwania reklamodawców i użytkowników były zbieżne - ci pierwsi chcieli przedstawić swój produkt i zainteresować odbiorcę, natomiast ci drudzy byli otwarci na odbiór prezentowanego przekazu reklamowego. Obecnie wszystko jest inaczej. Marki skupiają się na strategiach efektywnościowych, które wymagają prześwietlenie klienta, natomiast użytkownicy poszukują ochrony swojej prywatności, wręcz anonimowości. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Dziennikarze Polskiego Radia zarabiają więcej niż przed rokiem

Średnia miesięczna płaca brutto dziennikarzy Polskiego Radia to 11,73 tys. zł. Tym samym ze sprawozdania zarządu nadawcy publicznego, do którego dotarł portal Wirtualnemedia.pl wynika, że zarobki w ciągu roku wzrosły o blisko tysiąc złotych. więcej

 
Ponad 45 tys. patronów Radia 357. 30 tys. zł na pomoc dla Ukrainy

Niemal 30 tys. zł przekaże Radio 357 Polskiej Misji Medycznej na pomoc dla Ukrainy. To efekt tego, że w trakcie majowego „Polskiego Topu Radia 357” przybyło stacji 1741 patronów. Liczba osób wspierających rozgłośnię przekroczyła 45 tys. - to o 15 tys. więcej niż ma działające dłużej Radio Nowy Świat. więcej

 
Z Polskiego Radia Katowice odszedł wicenaczelny Mariusz Masiarek

Po sześciu latach z Radiem Katowice pożegnał się zastępca redaktora naczelnego Mariusz Masiarek. Umowa - jak informuje nas rozgłośnia - rozwiązana została za porozumieniem stron z końcem kwietnia. więcej

 
Subskrybenci platformy RMF Classic+ z dostępem do jednej z pozycji na Legimi

Serwis Legimi rozpoczął współpracę z platformą radiową RMF Classic+, dzięki czemu jej użytkownicy mają od teraz bezpłatny dostęp do jednej z pozycji na Legimi. Do wyboru są audiobooki, ebooki i synchrobooki rekomendowane przez dziennikarzy RMF Classic, a lista liczy 16 pozycji. więcej

 
RMF FM zdecydowanym liderem w Poznaniu w IV i I kwartale. Eska i TOK FM uzupełniają podium

Pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu zajęło RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Eska i TOK FM - wynika z fali badań słuchalności radia za czwarty kwartał ub.r. i pierwszy kwartał br. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Michał Szpak reklamuje Pantene. "Początek swoistej miękkiej rewolucji"

Szampony Pantene, produkowane przez Procter&Gamble reklamuje od kilku dni Michał Szpak, artysta z długimi, kręconymi włosami i pomalowanymi paznokciami. - To wnosi do marki nową energię, odświeża jej charakter i bez wątpienia mocno wyróżnia - nie tylko na tle kategorii, ale też na tle wszechobecnej papki reklamowej nasączonej niestety dużą dawką nijakości i przewidywalności. Sięgnięcie po budzącą zainteresowanie, ale i kontrowersję, postać wzmacnia też zaangażowanie i efekt „buzz" - cenny w komunikacyjnym natłoku - ocenia Marek Staniszewski, właściciel agencji Heuristica. więcej

Rosja szkaluje na plakatach Szwecję. Jednym z celów... twórca IKEA

W Moskwie pojawiły się plakaty zarzucające Szwecji sympatyzowanie z ustrojami totalitarnymi. W gronie "oskarżanych" znanych Szwedów jest między innymi Ingvar Kamprad - twórca sieci sklepów IKEA. więcej

"Zakochaj się w kolei" - zachęca PKP Intercity

Pod hasłem "Zakochaj się w kolei" spółka PKP Intercity chce zachęcić pasażerów do podróżowania koleją. Kampanię przygotowała agencja reklamowa Publicis Lion. więcej

Alicja Stefaniak i Łukasz Walczak w zarządzie GetHero

Do zarządu wrocławskiej agencji influencer marketingowej GetHero dołączyła dotychczasowa dyrektor operacyjna - Alicja Stefaniak oraz dyrektor handlowy - Łukasz Walczak. więcej

Fixly ma nowego brand hero i strategię marki

Kampania "Fix Lee, jak Fixly od usług" ma pokazywać, że nawet na najbardziej niezwykłe zapytania i zlecenia na platformie Fixly (należącej do Grupy OLX) znajdą się fachowcy chętni do ich realizacji. Tych fachowców ma znaleźć nowy brand hero marki - Pan Fix Lee. Kreację przygotowała Feeders Agency. więcej

Błażej Balcerzyk kieruje agencją Abanana

Do Grupy Eura7 dołączył Błażej Balcerzyk, który objął stanowisko team leader w należącej do grupy agencji marketingu digital Abanana. więcej

Change Serviceplan i Media Republic wygrały konkurs na kampanię Maślanki Mrągowskiej

Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie rozpoczęła drugi rok współpracy z agencjami  Change Serviceplan i Media Republic (należącymi do Group One) przy realizacji najnowszej kampanii Maślanki Mrągowskiej. więcej

MediaHub zajmie się obsługą mediową Dr. Max Drogeria

Agencja mediowa MediaHub wygrała przetarg na obsługę mediową Dr. Max Drogerii. więcej

Znamy zwycięzców Young Creatives Cannes 2022

Cannes Lions, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Klub Twórców Reklamy ogłosili zwycięzców konkursu kreatywności Young Creatives Cannes 2022. więcej

Nowa moneta kolekcjonerska NBP wzbudza śmiech internautów. Przez Comic Sans

Narodowy Bank Polski wprowadził do obiegu dwie srebrne monety kolekcjonerskie z serii "Wielcy polscy ekonomiści". Widoczne są na nich z wizerunki Leona Biegeleisena i Jana Stanisława Lewińskiego. Internauci nie szczędzą prześmiewczych komentarzy na temat użytego na monecie z Lewińskim stylu czcionki, wyglądającego jak internetowy font Comic Sans.  więcej

Życie na dobre wróciło do centrów handlowych. Jest jak przed pandemią

W marcu 2022 r. odwiedzalność centrów handlowych mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu wyniosła 99,7 proc. w porównaniu do marca 2019 r. To oznacza, że liczba odwiedzających zrównała się z poziomem notowanym przed pandemią koronawirusa - wynika z analizy Polskiej Rady Centrów Handlowych. więcej

Starbucks zapowiada własne NFT. Nowy sposób na zaangażowanie klientów

Sieć Starbucks zapowiedziała, że zamierza zaoferować swoim użytkownikom rozmaite cyfrowe dobra w formie tokenów NFT. Pierwsze produkty w tej formie mają być dostępne w drugim kwartale 2022 roku, w ten sposób firma zamierza budować cyfrową społeczność klientów i walczyć skutecznie o ich zaangażowanie. więcej

Natalia Kukulska z córką w kampanii biżuterii W.Kruk

W nowej kampanii marki biżuterii W.Kruk (należącej do firmy VRG) występuje piosenkarka Natalia Kukulska z córką Anią Dąbrówką. Akcja wspiera promocje związane z Dniem Matki. więcej

Jogurty naturalne Piątnicy promowane w szerokozasięgowej kampanii

OSM Piątnica rozpoczęła nową, szerokozasięgową kampanię reklamową Jogurtów naturalnych. Działania reklamowe podkreślają najważniejsze cechy produktu: prosty skład, aksamitną konsystencję oraz naturalnie pyszny smak. więcej

Be Communications przygotowało kampanię ,,O każdy promil za daleko"

Agencja Be Communications odpowiada za polską adaptację kampanii edukacyjnej "Wrong Side of the Road", realizowanej przez Instytut ONZ do spraw Badań i Szkoleń UNITAR. Hasło polskiej wersji to  „O każdy promil za daleko” więcej

GoldenSubmarine odpowiada za kampanię aplikacji HoppyGo

Kampanię wprowadzającą aplikację transportową HoppGo w Warszawie przygotowała agencja reklamowa GoldenSubmarine. więcej

Scenarzysta Marek Mardosewicz reprezentowany przez Bluebird Artists

Dział fabularny Bluebird Artists powiększył się o kolejnego twórcę - Marka Mardosewicza - scenarzystę, dramatopisarza i artystę sztuk wizualnych, laureata nagrody Script Pro 2021 podczas zeszłorocznego Mastercard Off Camera. więcej

Spektakularny mural dla marki TOUS w ścisłym centrum Warszawy!

W kwietniu 2022 roku, Braughman Group Media zaprezentował najnowszy mural hiszpańskiej marki biżuteryjnej Tous, na prestiżowej lokalizacji w samym centrum Warszawy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany kwartalnik

Youtube’owy Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany „Kwartalnik Sportowy” oraz wznawia książki zmarłego pięć lat temu Pawła Zarzecznego. Wszystkie tytuły są dystrybuowane wyłącznie w księgarni internetowej Kanału Sportowego. więcej

Adam Buła odszedł z Polska Press ponad 14 latach. ,,Plan był na przeczekanie nafciarzy"

Z Polska Press pożegnał się po ponad 14 latach pracy Adam Buła - ostatnio koordynator działu projektów specjalnych, a wcześniej wiceszef Agencji Informacyjnej wydawnictwa. Powód: likwidacja stanowiska. Z Polska Press był związany ponad 14 lat. - Plan był na przeczekanie nafciarzy w bocznym korytarzu - napisał, dodając, że przez ostatnie miesiące „był po taniości ghostwriterem, głównie Orlenu”. więcej

PAP z prawie 707 tys. zł zysku netto w 2021 roku

Polskiej Agencji Prasowej udało się zamknąć 2021 rok z prawie 707 tys. zł zysku netto. Przychody ze sprzedanych produktów przekroczyły 56,6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 9 proc. Dane o wynikach finansowych PAP otrzymali członkowie Rady Mediów Narodowych. więcej

Sąd rozpatrzy odwołanie RPO ws. zgody na kupno Polska Press. Jest termin rozprawy

Warszawski sąd okręgowy na 7 czerwca wyznaczył termin rozprawy, na której zajmie się odwołaniem Rzecznika Praw Obywatelskich od decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ws. zgody na przejęcie kontroli nad Polska Press przez PKN Orlen - dowiedziała się w czwartek PAP w Sądzie Okręgowym w Warszawie. więcej

The Athletic dał New York Timesowi 1,1 mln subskrybentów, a obciążył koszty i rentowność

W pierwszym kwartale br. New York Times osiągnął wzrost przychodów o 13,6 proc. do 537,4 mln dolarów. Przejęcie The Athletic dało 1,1 mln subskrybentów cyfrowych, natomiast pogorszyło rentowność: zysk netto zmalał z 41,11 do 4,72 mln dolarów. więcej

Nathan Lump nowym redaktorem naczelnym National Geographic

Należąca do Disneya marka National Geographic zatrudniła Nathana Lumpa jako nowego redaktora naczelnego. Doświadczony dziennikarz podróżniczy kierował ostatnio redakcją w Expedii, a wcześniej był redaktorem naczelnym Travel + Leisure. Lump zastąpił na stanowisku odchodzącą Susan Goldberg. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Były pracownik portalu wRealu24.pl: "Nie uważam się za rosyjskiego agenta. Przelewów z Kremla nie otrzymuję"

- Mogę postawić dobre wino osobie, która znalazłaby w tekstach coś, co mogłyby w jakikolwiek sposób wykorzystać rosyjskie służby czy propaganda. Ale nic takiego nie było, bo nie uważam się za rosyjskiego agenta - mówi nam Dominik Cwikła, były pracownik serwisu wRealu24.pl, który zablokowano dwa miesiące temu. Polskie służby uznały, że rozpowszechniano tam rosyjską propagandę. więcej

Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany kwartalnik

Youtube’owy Kanał Sportowy będzie wydawał drukowany „Kwartalnik Sportowy” oraz wznawia książki zmarłego pięć lat temu Pawła Zarzecznego. Wszystkie tytuły są dystrybuowane wyłącznie w księgarni internetowej Kanału Sportowego. więcej

ABW blokuje dostęp do prokremlowskich serwisów. Na liście myslpolska.info, pl.sputniknews.com, wolnemedia.net i wrealu24.pl

Agencja Bezpieczeństwa Narodowego objęła blokadą niektóre serwisy internetowe działające w Polsce, w tym gronie są strony myslpolska.info, pl.sputniknews.com, wolnemedia.net i wrealu24.pl. Powodem restrykcji w dostępie do stron ma być zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa i zamieszczanie proputinowskich treści w kontekście wojny w Ukrainie. Decyzja budzi obawy Fundacji Panoptykon związane z cenzurą internetu. więcej

Netflix pozwany przez niezadowolonego akcjonariusza

Jeden z akcjonariuszy pozwał serwis streamingowy Netflix za "brak informacji o niekorzystnych faktach", co mogło narazić inwestorów na straty. Pozew ma związek z ostatnimi słabszymi od oczekiwań wynikami kwartalnymi platformy, która pierwsza raz od dekady straciła subskrybentów. więcej

TikTok chce więcej treści od twórców. Będzie z nimi dzielił wpływy reklamowe

TikTok zapowiada, że wprowadzi rozwiązanie, które pozwoli na dzielenie się z twórcami i influencerami przychodami reklamowymi w ramach projektu TikTok Pulse. System ma w czerwcu 2022 roku pojawić się na rynku w USA, a jesienią w innych krajach. Dzięki temu gwiazdy serwisu mają zyskiwać finansowo na większej liczbie zamieszczanych postów. więcej

Elon Musk przejmie stery Twittera. Będzie tymczasowym szefem serwisu

Elon Musk, najbogatszy biznesmen na świecie, po zakupie Twittera będzie kierował tą platformą jako jej tymczasowy szef - wynika z nieoficjalnych informacji. Obecny dyrektor generalny firmy, Parag Agrawal ma opuścić stanowisko. Musk przed inwestorami zapowiada, że będzie poszukiwał właściwej osoby do kierowania Twitterem w przyszłości i zapewnia, że uczyni z serwisu zdrowy finansowo biznes. więcej

Facebook przed Allegro i WP, YouTube i TikTok przyciągają na najdłużej (Mediapanel z kwietnia)

W kwietniu przeglądarkowy Facebook wyprzedził po względem liczby użytkowników platformy Allegro, Ringier Axel Springer Polska i Wirtualnej Polski, duży wzrost osiągnęło też OLX.pl. Aplikacja TikToka mimo niewielkiego spadku notuje zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzających. więcej

Krzyżanowska i Koszowska nowymi wydawcami w Gazeta.pl. Awans Magdaleny Rudnik

Elwira Krzyżanowska po odejściu z Polskiej Agencji Prasowej dołączyła do zespołu gazeta.pl i została nową wydawczynią strony głównej. Drugą nową wydawczynią została Ewa Koszowska, wcześniej związana m.in. z Wirtualną Polską. W strukturach portalu awansowała Magdalena Rudnik, obejmując stanowisko zastępczyni szefowej wydawców strony głównej. więcej

Nowy dziennikarz w Business Insider Polska. Transfer z "Dziennika Gazety Prawnej"

Grzegorz Kowalczyk dołączył od maja do zespołu portalu Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska). Dotąd pracował w "Dzienniku Gazecie Prawnej". więcej

Spór o słowa Amber Heard w sądzie. Była żona Johnny'ego Deppa używała cytatów z filmów?

Zeznania Amber Heard w sprawie zniesławienia, o które oskarża ją Johnny Depp, wywołały gorącą dyskusję na Twitterze. Aktorka miała w sądzie używać fragmentów dialogów z filmów "Utalentowany pan Ripley" czy "Notting Hill". Większość twitterowiczów uważa, że zrobiła to świadomie. więcej

Nowa moneta kolekcjonerska NBP wzbudza śmiech internautów. Przez Comic Sans

Narodowy Bank Polski wprowadził do obiegu dwie srebrne monety kolekcjonerskie z serii "Wielcy polscy ekonomiści". Widoczne są na nich z wizerunki Leona Biegeleisena i Jana Stanisława Lewińskiego. Internauci nie szczędzą prześmiewczych komentarzy na temat użytego na monecie z Lewińskim stylu czcionki, wyglądającego jak internetowy font Comic Sans.  więcej

Reakcje debiutują na WhatsAppie

W komunikatorze WhatsApp (Meta) zaczynają działać reakcje na wiadomości w formie emoji. więcej

PKP Intercity ruszyło z nową ofertą biletów Promo. System szybko padł

Od czwartku 5 maja spółka PKP Intercity wprowadziła dynamiczne taryfy na wszystkie swoje połączenia. Dla pasażerów oznaczać to ma więcej możliwości zakupu przejazdu w promocyjnej cenie. Polacy ruszyli do poszukiwania tańszych biletów i w czwartek popołudniu system na stronie PKP Intercity przez pewien czas nie działał prawidłowo. więcej

55 proc. wpływów grupy CCC z e-commerce. Mniej salonów CCC, już 66 sklepów HalfPrice

Według wstępnych danych w zeszłym kwartale finansowym, od lutego od kwietnia br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 32 proc. do 1,89 mld zł, zysku EBITDA z 35 do 110 mln zł zysku i spadek straty operacyjnej ze 101 do 45 mln zł. więcej

Shoper ze wzrostem wpływów o 67 proc. i 7,7 mln zł zysku EBITDA

Według wstępnych, szacunkowych danych grupa kapitałowa Shoper, oferująca w modelu SaaS usługi dla platform e-commerce, w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów o 67 proc. do 15,8 mln zł i zysku EBITDA o 20 proc. do 7,7 mln zł. więcej

Karol Plewa w telewizji wRealu24

Do zespołu telewizji internetowej wRealu24 dołączył Karol Plewa. Wcześniej był związany m.in. z Mediami Narodowymi i Telewizją Republika. więcej

Wirtualna Polska inwestuje w rozwój branży gastronomicznej. 20 milionów zł dla Restaumatic

Medialny gigant inwestuje w rozwój polskiej marki IT, dostarczającej narzędzia do zarządzania restauracją i obsługi zamówień online. To dobra wiadomość, która powinna ucieszyć zwłaszcza restauratorów. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie z dowozem

72 proc. Polaków przyznaje, że w ciągu ostatniego roku zamówiło jedzenie z dowozem. Dla 70 proc. z nich nie ma znaczenia, czy restauracja, z której zamawiają dania jest tradycyjna czy ma tylko kuchnię. Przy pierwszym zamówieniu w nowym miejscu dużo ważniejsze są pozytywne opinie znajomych niż te w aplikacji - wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego dla Rebel Tang. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Netto Polska wybiera IdPR

Z początkiem maja sieć sklepów Netto rozpoczęła współpracę z agencją IdPR. więcej

Paulina Smaszcz szefową marketingu i PR w JLL Polska

Od maja Paulina Smaszcz zarządza działaniami marketingowymi i public relations w firmie doradczej JLL Polska oferującej usługi dla sektora nieruchomości. Wcześniej pracowała m.in. w nc+, Microsofcie i Onecie oraz jako dziennikarka telewizyjna i radiowa. więcej

Izabela Leśkiewicz szefową komunikacji American Heart of Poland

Izabela Leśkiewicz została dyrektorką PR i komunikacji w Grupie American Heart of Poland. więcej

N42 Concept Agency dla Grupo Lar Polska

N42 Concept Agency, z końcem kwietnia rozpoczęła współpracę z międzynarodowym koncernem deweloperskim Grupo Lar w Polsce. więcej

Blioforum zatrudnia agencję Świeża Bazylia PR

BioForum - polski Związek Firm Biotechnologicznych - rozpoczął współpracę ze Świeżą Bazylią PR&Event. więcej

Pr?t-?-Porter PR ma nowego klienta z Wielkiej Brytanii

Wywodząca się z Wielkiej Brytanii marka outdoorowa Regatta powierzyła działania z zakresu obsługi komunikacyjnej agencji Pret-a-Porter PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
ABW blokuje dostęp do prokremlowskich serwisów. Na liście myslpolska.info, pl.sputniknews.com, wolnemedia.net i wrealu24.pl
Cyberwojna w sieci coraz ostrzejsza. Na celowniku infrastruktura krytyczna, w tle wojna w Ukrainie
Starbucks zapowiada własne NFT. Nowy sposób na zaangażowanie klientów
25 proc. Polaków nie zabezpiecza hasłem swoich smartfonów
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj