Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 18 Marca 2022
 
 
 
Player.pl przekroczył 1,5 mln subskrybentów. ,,Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego"
 
Należący do TVN Grupa Discovery serwis Player.pl w ostatnim czasie przekroczył 1,5 mln subskrybentów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Osiągnęliśmy sukces, patrząc na liczbę stałych i zaangażowanych użytkowników, których baza nieustannie się powiększa. Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl. więcej
 
 
Radio Jutrzenka powtórzyło tezy rosyjskiej propagandy o Ukrainie. Stacja przeprasza, naczelny rezygnuje
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w trybie natychmiastowym zażądała wyjaśnień od właściciela warszawskiego Radia Jutrzenka. Rozgłośnia wyemitowała audycję z wyraźnie prokremlowską narracją, z której wynikało, iż Rosja musiała zbrojnie bronić elektrowni zaatakowanej w wyniku ukraińskiej prowokacji. Ze stanowiska redaktora naczelnego stacji zrezygnował Paweł Badzio. więcej
 
 
TVP chce nadawać zarówno z naziemnego MUX-5, jak i MUX-6
 
W związku z przejściem na DVB-T2/HEVC kończą się pozwolenia TVP na emisję próbną w tym standardzie w ramach MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej. Choć TVP uzyskała zgodę na nowe testy w MUX-6, to jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wnioskuje też o emisje w MUX-5. więcej
 
 
TVP pracuje nad ukraińskimi wersjami językowymi kolejnych programów
 
TVP rozszerzy ofertę dla ukraińskich dzieci. Jak dowiedział się portal Wirtulanemedia.pl trwają prace nad przygotowaniem dodatkowej wersji językowej do 8 produkcji. Nadawcy i operatorzy płatnej telewizji na razie nie zdradzają czy udostępnią ukraińskie napisy przy filmach lub serialach. więcej
 
 
Omnicom wycofuje się z Rosji
 
Grupa reklamowa Omnicom, do której w Polsce należą agencje DDB Warszawa, BBDO, OMD poinformował w czwartek, że wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu pozbycia się wszystkich swoich udziałów w tym kraju. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
10 tys. profili w social media rozpowszechnia w Polsce rosyjską dezinformację, od kilku dni są hiperaktywne więcej
 
Fuzja serwisów HBO Max i Discovery+. ,,Player nadal ma rację bytu" więcej
 
Youtuber pokazuje na przykładach z rosyjskiej telewizji, jak działa propaganda Putina więcej
 
Markom, które zostają w Rosji ciężko będzie zdjąć odium "przyjaciół Putina" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. Prenumeraty Ringier Axel Springer
SEO Content Manager Grupa ZPR Media
Kierownik Działu Wsparcia Promocji TVP
PR Account Executive ( komunikacja produktowa) Publicis Consultants
PR Specialist MSL
SENIOR STAFF + ACCOUNT MANAGER GLOBAL LISTINGS
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) Polska Organizacja Turystyczna
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Senior Ad Sales Manager Central Europe The Walt Disney Company Polska
Kierownik projektów wydawniczych Wydawnictwo Słowne
Szef Redakcji Newsroomu Festival Group
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Player.pl przekroczył 1,5 mln subskrybentów. ,,Krokiem milowym zmiana modelu dystrybucyjnego"

Należący do TVN Grupa Discovery serwis Player.pl w ostatnim czasie przekroczył 1,5 mln subskrybentów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Osiągnęliśmy sukces, patrząc na liczbę stałych i zaangażowanych użytkowników, których baza nieustannie się powiększa. Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła - mówi nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl. więcej

TVP chce nadawać zarówno z naziemnego MUX-5, jak i MUX-6

W związku z przejściem na DVB-T2/HEVC kończą się pozwolenia TVP na emisję próbną w tym standardzie w ramach MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej. Choć TVP uzyskała zgodę na nowe testy w MUX-6, to jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wnioskuje też o emisje w MUX-5. więcej

TVP pracuje nad ukraińskimi wersjami językowymi kolejnych programów

TVP rozszerzy ofertę dla ukraińskich dzieci. Jak dowiedział się portal Wirtulanemedia.pl trwają prace nad przygotowaniem dodatkowej wersji językowej do 8 produkcji. Nadawcy i operatorzy płatnej telewizji na razie nie zdradzają czy udostępnią ukraińskie napisy przy filmach lub serialach. więcej

Przejście na DVB-T2/HEVC później przez wojnę? ,,Rozważano to"

28 marca część widzów naziemnych może zobaczyć czarny ekran zamiast ulubionego kanału. Zbiega się to z inwazją Rosji na Ukrainę. Prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik zdradza Wirtualnemedia.pl, że rozważano opóźnienia przejścia na standard DVB-T2/HEVC. Tak się nie stanie, a od poniedziałku będzie można zrealizować rządowy bon na zakup dekodera. więcej

627 tys. widzów śledzi ,,Przez Atlantyk", TVN liderem w 16-49

Emitowany w TVN nowy program „Przez Atlantyk” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 627 tys. widzów. Stacja w paśmie nadawania programu zajmuje piąte miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Właściciel Viaplay zainteresowany transmisjami z PKO BP Ekstraklasy

Skandynawski koncern NENT Group, właściciel platformy Viaplay, jest zdecydowany złożyć ofertę w przetargu dotyczącymi transmisji z piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy od sezonu 2023/24 - podały Meczyki.pl. Mecze Ekstraklasy od lat pokazuje Canal+, obecnie dzieli się prawami z Telewizją Polską. więcej

Allen Media Group pozywa Nielsena za "oszustwa i ukrywanie"

Allen Media Group, właściciel Weather Channel w USA pozywa firmę badawczą Nielsen za „oszustwa i ukrywanie” i domaga się od firmy miliardowych odszkodowań. W pozwie stwierdzono, że system ocen panelowych Nielsena jest „przestarzały, wysoce niewiarygodny i zasadniczo wadliwy”. więcej

Canal+ rozszerza współpracę z operatorem satelitarnym

Operator satelitarny SES i platforma cyfrowa Canal+ rozszerzyły swoją współpracę o długoterminową umowę na usługi uplink dla francuskiego pakietu płatnej telewizji nadawanego z Astry 19,2E. więcej

Canal+ sfinalizował kupno 70 proc. udziałów właściciela Kino Polska TV

Koncern Canal+ poprzez swoją luksemburską spółkę przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, która pośrednio ma 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. więcej

Odejścia z rosyjskich mediów państwowych

Kilkoro dziennikarzy państwowych mediów rosyjskich zrezygnowało z pracy po tym, jak na antenie Kanału 1 z antywojennym transparentem pojawiła się jego dziennikarka. więcej

Dziennikarka CNN rozpłakała się na wizji. Rozmawiała z Ukraińcem, który stracił żonę i dzieci

Erin Burnett, prezenterka amerykańskiej stacji CNN, popłakała się na wizji. Ciężko jej było powstrzymać łzy, a głos się łamał, gdy rozmawiała z mężczyzną, który na wojnie w Ukrainie stracił najbliższych. O ich śmierci dowiedział się z mediów społecznościowych. więcej

94,5 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na kwiecień. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialach" "M jak miłość" w TVP2 i "Stulecie Winnych" w TVP1. więcej

TVN Grupa Discovery 20 i 21 marca organizuje warsztaty w studiu XR

Od 20 do 21 marca odbywać się będzie Warsaw Virtual Experience  - warsztaty prezentujące możliwości studia XR, które uruchomiła TVN Grupa Discovery. więcej

Sky Sports z transmisjami Formuły 1 w HDR. Na początek Grand Prix w Bahrajnie

Stacja Sky Sports zapowiedziała, że zacznie transmitować wyścigi Formuły 1 w standardzie HDR, zapewniającym wysoką jakość obrazu i dźwięku. Format zostanie użyty po raz pierwszy w wypadku Grand Prix w Bahrajnie w najbliższy weekend. więcej

,,Wiadomości" krytykują Tuska za to, że tak jak Putin za słabo klaskał Lechowi Kaczyńskiemu

W połowie zeszłego tygodnia „Wiadomości” TVP wróciły do codziennego atakowania Donalda Tuska, cytując m.in. fragmenty jego wypowiedzi o niemiecku i sugerując prorosyjskie nastawienie. W czwartkowym wydaniu stwierdzono, że w 2009 roku po wystąpieniu Lecha Kaczyńskiego Tusk nie klaskał, tylko tak jak Władimir Putin „nerwowo pocierał ręce”. więcej

Dokumentalny film o Janie Zamoyskim ,,Gra o koronę" w TVP Historia i TVP Historia 2

W sobotę, 19 marca w TVP Historia odbędzie się premiera fabularyzowanego dokumentu w reżyserii Piotra Jaworskiego „Gra o koronę”. Film poświęcony jest Janowi Zamoyskiemu. więcej

944 tys. widzów śledzi ,,Ślub od pierwszego wejrzenia 7", TVN liderem w 16-49

Emitowany w TVN siódmy sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 944 tys. widzów. Stacja w paśmie nadawania programu zajmuje drugie miejsce w rynku w 4+ i pierwsze w 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Zinc Media wygrał kontrakt na realizację programu "Sunday Morning Live" dla BBC One

Zinc Media Group, producent treści telewizyjnych i multimedialnych, ogłosił, że Tern TV podpisał kontrakt o wartości 3,6 mln dolarów na realizację programu "Sunday Morning Live" dla brytyjskiej telewizji BBC One w wyniku otwartego przetargu ogłoszonego we wrześniu 2021 r. więcej

Karolina Korwin-Piotrowska wyszła z nagrania programu Kuby Wojewódzkiego. ,,Jesteś debilem"

Dziennikarka i krytyczka filmowa, Karolina Korwin-Piotrowska wyszła ze studia podczas nagrywania najnowszego odcinka show Kuby Wojewódzkiego. - Nic się nie zmieniłeś, jesteś głupim ciulem i debilem - powiedziała do Wojewódzkiego. więcej

Wiarygodny partner, proste zasady - pakiet OC/AC w LINK4

W gąszczu ofert licznych firm ubezpieczeniowych i przy mnogości dróg kupna możemy poczuć się jak turysta, który schodząc z trasy, zdał sobie sprawę, że właśnie zagubił się w gęstym lesie. I wtedy potrzeba jasnej informacji, prostego przewodnika co zrobić, by odnaleźć bezpieczną ścieżkę w gąszczu ofert i propozycji różnych towarzystw ubezpieczeniowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio Jutrzenka powtórzyło tezy rosyjskiej propagandy o Ukrainie. Stacja przeprasza, naczelny rezygnuje

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w trybie natychmiastowym zażądała wyjaśnień od właściciela warszawskiego Radia Jutrzenka. Rozgłośnia wyemitowała audycję z wyraźnie prokremlowską narracją, z której wynikało, iż Rosja musiała zbrojnie bronić elektrowni zaatakowanej w wyniku ukraińskiej prowokacji. Ze stanowiska redaktora naczelnego stacji zrezygnował Paweł Badzio. więcej

 
Vanessa Aleksander i Tyszka nowymi prowadzącymi ,,Bolesne poranki" w newonce.radio

Aktorka Vanessa Aleksander i tiktoker Tyszka dołączyli do zespołu prowadzących audycję „Bolesne poranki” w newonce.radio. Wiosenny sezon w radiu startuje w poniedziałek 21 marca. więcej

 
KRRiT przedłużyła cztery koncesje o 10 lat

Podczas czwartkowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła o kolejne 10 lat cztery koncesje. Trzy z nich dotyczą rozgłośni radiowych, jedna - lokalnej telewizji. więcej

 
RMF Ukraina nadaje we Lwowie oraz w obwodach tarnopolskim i wołyńskim

Radio RMF Ukraina adresowane do uchodźców rozpoczęło nadawanie swojego programu na terenie Ukrainy. Słychać je we Lwowie oraz w obwodach tarnopolskim i wołyńskim. Oprócz tego stacja produkuje specjalne serwisy informacyjne dla wszystkich zainteresowanych rozgłośni w tym kraju. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie, Eska awansowała na podium

Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Antyradio i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Omnicom wycofuje się z Rosji

Grupa reklamowa Omnicom, do której w Polsce należą agencje DDB Warszawa, BBDO, OMD poinformował w czwartek, że wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu pozbycia się wszystkich swoich udziałów w tym kraju. więcej

Magdalena Cielecka wiosennie reklamuje Play, kampania znów bez Barbary Kurdej-Szatan

W nowej kampanii oferty abonamentowej Play występuje aktorka Magdalena Cielecka. To kolejna kampania, w której nie pojawia się Barbara Kurdej-Szatan, przygotowano tylko spot z Maciejem Łagodzińskim. więcej

Nestle pod lawiną krytyki, bo pozostaje w Rosji mimo apelu premiera Ukrainy

Koncern spożywczy Nestle (właściciel takich marek, jak KitKat, Princessa, Nan, Bobo Frut, Nescafe, Lion) nie zrezygnował całkowicie z prowadzenia dotychczasowej działalności w Rosji. Premier Ukrainy Denys Shmyhal wezwał firmę do wstrzymania interesów na rynku rosyjskim twierdząc, że finansuje ona "zabijanie bezbronnych dzieci i matek". Na koncern i jej marki spada lawina krytyki i zapowiedzi bojkotu konsumenckiego. więcej

H2O Creative zajmie się obsługą Cydru Lubelskiego

H2O Creative wygrała przetarg na kompleksową obsługę marki Cydr Lubelski (Ambra SA). więcej

Marta Piotrzkowska i Piotr Kuc w Pathfinder 23

Do Pathfinder 23, agencji e-commerce wchodzącej w skład grupy Brand New Galaxy, dołączyła Marta Piotrzkowska obejmując stanowisko operations director oraz Piotr Kuc jako business director. więcej

PGE szuka agencji do reklamowania, że sponsoruje kulturę

PGE Polska Grupa Energetyczna wybiera w przetargu agencję, która zajmie się komunikacją marketingową sponsoringu kultury spółki - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowa zostanie zawarta na rok. więcej

Badanie: Firmy podczas wojny powinny reklamować się jak dawniej

2/3 Polaków uważa, że mimo wyjątkowej i trudnej sytuacji firmy powinny nadal „robić swoje”, tj .działać i reklamować się jak dawniej - wynika z badania SW Research i agencji komunikacji LoveBrands Group. więcej

Kancelaria premiera szuka agencji do obsługi kampanii w prasie

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów ruszyła z przetargiem na zakup powierzchni reklamowych w prasie do jej kampanii społecznych i informacyjnych. Budżet wynosi 4 mln zł. więcej

Słowacka agencja JANDL wykorzystuje Tinder do ominięcia cenzury w Rosji

Słowacka agencja JANDL znalazła sposób na ominięcie rosyjskiej cenzury mediów społecznościowych. Przekazuje Rosjanom prawdę o wojnie w Ukrainie i inwazji Rosji na ten kraj za pośrednictwem globalnej platformy randkowej Tinder, która nie została zablokowana. więcej

Publicis Groupe zdobył budżet mediowy Ab InBev na większości rynków

Firma AB InBev, właściciel m.in. marki piwa Budweiser wybrała do obsługi jej budżetu mediowego na większości światowych rynków, także w Europie Publicis Groupe. Planowaniem i zakupem mediów będzie prawdopodobnie zajmować się Starcom. więcej

94,5 tys. zł za reklamę przy "M jak miłość" w TVP

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na kwiecień. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialach" "M jak miłość" w TVP2 i "Stulecie Winnych" w TVP1. więcej

K2 Holding: wpływy 3 proc. w górę, mniej z marketingu, w dół zysk EBITDA

Według wstępnych, szacunkowych danych K2 Holding w ub.r. zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 3,4 proc. do 123,8 mln zł, natomiast zysk EBITDA zmalał z 14,7 do 12,9 mln zł, a zysk operacyjny - z 8 do 6,3 mln zł. więcej

Digitree Group zaczyna przegląd opcji strategicznych, może pozyskać inwestorów

Zarząd firmy Digitree Group, oferującej usługi z zakresu marketingu internetowego i e-commerce, zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych związanych z dalszym rozwojem działalności. więcej

Gwiazdy "Stranger Things" i "Miasteczka Twin Peaks" w kampanii polskiej marki Sprandi

Marka mody Sprandi (należąca do CCC) ruszyła z kampaniaą reklamową "Take care". Zaproszono do niej Finna Wolfharda („Stranger Things” ) i znanego z "Miasteczka Twin Peaks" Kyle'a MacLachlana. więcej

Tysiące złotych do wygrania w loterii serków Łaciaty

W pierwszy dzień wiosny startuje wielka loteria – „Łaciaty i ja i tysiące do wygrania”. więcej

Dove pokazuje nieidealne mydła w kampanii ,,Real Soaps"

Kampania Dove #RealSoaps (Prawdziwe mydła) pokazuje piegi, zmarszczki i rozstępy na kostkach mydła Dove. Ma to odzwierciedlać cechy skóry kobiet, które czynią je prawdziwymi. więcej

Natalia Trojan communication managerem w Value Media

Natalia Trojan dołącza do agencji mediowej Value Media należącej do Group One. Ostatnio pracowała w Havas. więcej

W lutym wartość sprzedaży w małych sklepach wzrosła o 5,7 proc.

W lutym wartość sprzedaży w małych sklepach była o 5,7 proc. wyższa niż w lutym 2021, o 1,4 proc. wzrosła liczba transakcji - wynika z danych Centrum Monitorowania Rynku. W związku z wojną w Ukrainie wartość sprzedaży w w woj. lubelskim i podkarpackim wzrosła z tygodnia na tydzień o ponad 3 proc. więcej

Nowe smaki piw Okocim i odświeżone opakowania

Marka Okocim (Carlsberg Polska) wprowadza nowe warianty piw smakowych w nowych opakowaniach. W ofercie piw bezalkoholowych pojawi się Limonka z miętą 0,0%, a nowości w segmencie piw smakowych o zawartości alkoholu 4,5 proc. uzupełnią cztery smaki: Mocna Pomarańcza, Malina z borówką amerykańską, Mocna Wiśnia i Grejpfrut z limonką. więcej

Gaja Grażyna Kuroń nową prowadzącą program Polomarketu ,,Na Szlaku Smaku"

Grupa Polomarket, polska sieć supermarketów, odświeża formułę własnego programu kulinarnego „Na Szlaku Smaku”. Prowadzącą zostaje Gaja Grażyna Kuroń. Nowe odcinki programu będą promowane pod hasłem: „Ma być smacznie i po Twojemu!”. więcej

Oponeo stawia na recykling w nowej kampanii

21 marca rusza nowa proekologiczna kampania prowadzona przez firmę Oponeo we współpracy z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim. Celem akcji jest edukacja oraz podniesienie świadomości Polaków w zakresie recyklingu opon samochodów osobowych.  więcej

Fundacja Omeny Mensah z akcją charytatywną dla Ukrainy "Zostań kim chcesz"

„Zostań kim chcesz” to akcja charytatywna fundacji Omeny Mensah, w ramach której powstała limitowana kolekcja butów sportowych dla dzieci i dorosłych, z których dochód wesprze edukację dzieci z Ukrainy oraz dzieci z polskich domów dziecka, a także Ghany. więcej

Agencja Freundschaft z projektem CSR dla marki Brita

Agencja Freundschaft zrealizuje w tym roku projekt CSR dla marki Brita. więcej

Portal Glamrap.pl dołącza do ekosystemu Time For Friends

Pod koniec 2021 roku zarząd agencji Time For Friends podjął decyzję o przyłączeniu do grupy serwisu tematycznego FTB.pl, który jest nieodłącznym elementem branży muzycznej od ponad 20 lat. Teraz grupa poszerza się o największy portal piszący o rapie w Polsce Glamrap.pl, wspólnie tworząc największy zasięgowo ekosystem muzyczno-rozrywkowy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych przyznało swoje nagrody. Gazetą Roku - ,,Głos Ziemi Cieszyńskiej"

W czwartek wieczorem Stowarzyszenie Gazet Lokalnych już po raz czternasty przyznało swoje nagrody – SGL Local Press. W kategorii „Gazeta Roku” zwyciężył „Głos Ziemi Cieszyńskiej”, zaś nagroda za najlepszy reportaż powędrowała do Andrzeja Andrysiaka z „Gazety Radomszczańskiej”. więcej

PMPG Polskie Media obniża o 27 proc. wycenę udziałów wydawcy ,,Do Rzeczy"

Firma PMPG Polskie Media obniżyła z 11,95 do 8,72 mln zł wycenę posiadanych 81 proc. udziałów firmy Orle Pióro wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i jego portal internetowy oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”. więcej

Ewa Wilczyńska wicenaczelną wrocławskiego wydania ,,Gazety Wyborczej"

Nową zastępczynią redaktora naczelnego wrocławskiej mutacji „Gazety Wyborczej” (Agora) została Ewa Wilczyńska, dziennikarka związana z oddziałem od 2016 roku. Na stanowisku był wakat od 2015 roku, kiedy to opuścił je obecny naczelny wrocławskiej mutacji - Leszek Frelich. więcej

Dziennikarze sejmowi zbojkotowali konferencję Konfederacji z tezą ,,nie dla przywilejów dla uchodźców"

Reporterzy i operatorzy kamer pracujący w Sejmie zignorowali w czwartek konferencję polityków Konfederacji na temat uchodźców, zapowiedzianą hasłem „Tak dla pomocy, nie dla przywilejów”. więcej

Dariusz Chmielewski w zarządzie Media Service Zawada

Do zarządu wydawnictwa Media Service Zawada dołączył Dariusz Chmielewski, dyrektor dystrybucji w firmie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Tomasz Janicki szefem produktu Domodi w Wirtualnej Polsce Media, odchodzi Rafał Warecki

Wirtualna Polska Holding rozpoczęła proces integracji Grupy Domodi z Wirtualną Polską Media. Szefem produktu Domodi został Tomasz Janicki. Dotychczasowy prezes Domodi Rafał Warecki odchodzi z firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Marcin Wyrwał wygrał proces z PKP ws. tekstu o nieprawidłowościach w SOK

Dziennikarz Onetu, Marcin Wyrwał wygrał przed Sądem Okręgowym sprawę z powództwa cywilnego, wytoczoną mu przez PKP. Chodziło o materiał z 2018 roku, dotyczący nieprawidłowości we władzach Służby Ochrony Kolei. Sąd uchylił w całości niekorzystny dla niego zaoczny wyrok z 2019 roku. - Innej możliwości nie było - komentuje w rozmowie z nami Wyrwał. więcej

Słowacka agencja JANDL wykorzystuje Tinder do ominięcia cenzury w Rosji

Słowacka agencja JANDL znalazła sposób na ominięcie rosyjskiej cenzury mediów społecznościowych. Przekazuje Rosjanom prawdę o wojnie w Ukrainie i inwazji Rosji na ten kraj za pośrednictwem globalnej platformy randkowej Tinder, która nie została zablokowana. więcej

InPost z wyższymi cenami usług. O złotówkę drożej dla użytkowników indywidualnych

InPost zapowiedział wzrost kosztów usług dostarczania paczek realizowanych przez firmę. Od początku kwietnia 2022 roku użytkownicy domowi zapłacą za wysyłkę o złotówkę więcej niż dotąd w wypadku każdego gabarytu, a najtańsza paczka będzie kosztować 13,99 złotych. więcej

Deepfake z Wołodymyrem Zełenskim nakazywał Ukraińcom kapitulację. Facebook szybko usunął wideo

Na Facebooku pojawiło się zmanipulowane wideo, w którym Wołodymyr Zełenski miał wzywać ukraińskie wojska i obywateli kraju do kapitulacji przed armią rosyjską. Nagranie okazało się deepfakiem i zostało szybko usunięte z Facebooka, jednak wciąż jest dostępne na kontrolowanej przez Kreml platformie VKontakte. więcej

Twitter walczy z fake newsami o Ukrainie. Usunięto ponad 50 tysięcy wpisów

Aktywnie monitorujemy i usuwamy treści zawierające dezinformacje na temat obecnego konfliktu na Ukrainie - zapewnia Twitter. Serwis podaje, że w ostatnim czasie oznaczył lub usunął 50 tys. treści stanowiących fake newsy związane z trwającą wojną. więcej

W Onecie i na Przegladsportowy.pl rusza nowy podcast Łukasza Kadziewicza ,,W cieniu sportu"

W każdą sobotę o godz. 10 w Onecie i w serwisie Przegladsportowy.pl oraz w każdą niedzielę na kanale YouTube „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) będą publikowane odcinki „W cieniu sportu”, nowego autorskiego podcastu Łukasza Kadziewicza. więcej

Cezary Kozieł Twitter sales lead w Httpool Polska

Cezary Kozieł awansował w strukturach Httpool Polska, obejmując stanowisko Twitter sales lead. więcej

Portal Glamrap.pl dołącza do ekosystemu Time For Friends

Pod koniec 2021 roku zarząd agencji Time For Friends podjął decyzję o przyłączeniu do grupy serwisu tematycznego FTB.pl, który jest nieodłącznym elementem branży muzycznej od ponad 20 lat. Teraz grupa poszerza się o największy portal piszący o rapie w Polsce Glamrap.pl, wspólnie tworząc największy zasięgowo ekosystem muzyczno-rozrywkowy. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Allen Media Group pozywa Nielsena za "oszustwa i ukrywanie"

Allen Media Group, właściciel Weather Channel w USA pozywa firmę badawczą Nielsen za „oszustwa i ukrywanie” i domaga się od firmy miliardowych odszkodowań. W pozwie stwierdzono, że system ocen panelowych Nielsena jest „przestarzały, wysoce niewiarygodny i zasadniczo wadliwy”. więcej

Badanie: Firmy podczas wojny powinny reklamować się jak dawniej

2/3 Polaków uważa, że mimo wyjątkowej i trudnej sytuacji firmy powinny nadal „robić swoje”, tj .działać i reklamować się jak dawniej - wynika z badania SW Research i agencji komunikacji LoveBrands Group. więcej

71 proc. Polaków uważa, że nie ma wpływu na bieg spraw w kraju

Prawie trzy czwarte ankietowanych – 71 proc. – uważa, że zwykli ludzie nie mają wpływu na bieg spraw w kraju, 26 proc. jest zdania, że obywatele tacy jak oni mają realny wpływ na to, co dzieje się w wymiarze ogólnokrajowym – wynika z sondażu CBOS. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Przejście na DVB-T2/HEVC później przez wojnę? ,,Rozważano to"
Producent pociągów dla PKP: nie było cyberataku, awarię spowodował błąd w formatowaniu czasu
InPost z wyższymi cenami usług. O złotówkę drożej dla użytkowników indywidualnych
Deepfake z Wołodymyrem Zełenskim nakazywał Ukraińcom kapitulację. Facebook szybko usunął wideo
Samsung umyślnie ograniczał wydajność Galaxy S22. Producent przeprasza i wprowadza aktualizację
Rosji za dwa miesiące może zabraknąć serwerów. Będzie nacjonalizacja zagranicznych lub pomoc z Chin?
Exatel: w razie zniszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej na Ukrainie, Polska i Czechy zapewnią działanie sieci komórkowej
Awaria w centrach sterowania ruchem kolejowym, PKP Intercity odradza podróże w czwartek
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj