|
|
|
|
|
|
|
KRRiT otrzymała ponad 8 tysięcy e-maili w obronie TVN7
Od wtorkowego wieczoru TVN Grupa Discovery wzywa widzów, aby słali do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji e-maile w obronie kanału TVN7, który może niebawem zakończyć emisję naziemne. Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do tej pory wpłynęło około 8 tys. protestów.
więcej
|
Projekt rządu może uderzyć w Canal+ i Polsat Box. Wycofają część dekoderów ze sprzedaży?
Przyjęte przez Sejm przepisy o bonie na tunery z DVB-T2/HEVC wprowadzają możliwość karania przedsiębiorców za oferowanie sprzętów niezgodnych z wymaganiami technicznymi ministra cyfryzacji. Zmiany w prawie mogą pośrednio uderzyć w platformy Canal+ i Polsat Box.
więcej
|
Warszawski oddział TVP3 zaczyna nadawanie w HD. Wprowadzono też nową ramówkę
Od wtorku, 15 lutego, TVP3 Warszawa jako pierwszy regionalny oddział Telewizji Polskiej zaczyna nadawanie w jakości HD - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To także pierwszy krok do tego, by nadawać w tej jakości zaczęły także i inne oddziały publicznego nadawcy. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy to nastąpi - prace trwają.
więcej
|
Apella zainwestowała w firmę byłego szefa TAI produkującą cykl dokumentów dla TVP
Agencja Apella, obsługująca marketingowo m.in. Krajową SKOK i Kasę Stefczyka, przejęła większościowe udziały firmy Mewa Film zarządzanej przez Mariusza Pilisa, byłego dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Mewa Film wyprodukowała dla Telewizji Polskiej cykl dokumentalny „Pełny Obraz”.
więcej
|
Czwórka pokaże talent show ,,Mistrz Dowcipu". Prowadzącym Roman Awiński
W piątek, 4 marca, na antenie telewizyjnej Czwórki zacznie się emisja nowego cyklicznego formatu - „Mistrz Dowcipu” - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To talent show, w którym widzowie będą opowiadali dowcipy, a zwycięzców wyłoni jury, na czele którego stanie stand-uper Michał Pałubski. Show poprowadzi dziennikarz Roman Awiński.
więcej
|
717 tys. widzów nowego serialu ,,Bunt!", TVN wiceliderem w 16-49
Nowy serial TVN „Bunt!” po niemal dwóch tygodniach emisji ogląda średnio 717 tys. widzów. Produkcja daje stacji ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i pozycję wicelidera w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Chiny cenzurują serial "Przyjaciele"
Kilka serwisów streamingowych w Chinach ocenzurowało popularny serial "Przyjaciele" usuwając z niego niektóre sceny m.in. wątek lesbijski.
więcej
|
Znana jest data tegorocznej edycji Polsat SuperHit Festiwal
Siódma edycja Polsat SuperHit Festiwal w Operze Leśnej w Sopocie odbędzie się w maju i potrwa trzy dni. Na razie organizatorzy nie zdradzają, jakich artystów będzie można zobaczyć na żywo.
więcej
|
Marcin Pawłowski przeszedł z Eleven Sports do Viaplay
Dziennikarz piłkarski Marcin Pawłowski dołączył do redakcji platformy streamingowej Viaplay. Poprzednio był związany z Eleven Sports, a wcześniej m.in. z TVN24, Polsat Sport i nSport.
więcej
|
Reporterzy bez Granic ze wsparciem dla TVN24. ,,Nieuzasadnione zarzuty Mateusza Morawieckiego"
Zdaniem Reporterów bez Granic przerywając transmisję z konferencji prasowej polityków Zjednoczonej Prawicy, TVN24 postąpił zgodnie z zasadą kontrolowania władzy przez media. Organizacja oceniła, że sugestie pod adresem stacji wypowiedziane w piątek przez Mateusza Morawieckiego są bezpodstawne, a Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji powinna przedłużyć koncesję naziemną TVN7.
więcej
|
Kacper Sulowski z ,,Gazety Wyborczej" do ,,Czarno na białym" TVN24
Kacper Sulowski został reporterem programu „Czarno na białym” w TVN24. Do niedawna był dziennikarzem warszawskiego wydania „Gazety Wyborczej” (Agora).
więcej
|
Na świecie są kanały z rodeo, militarne i kryminalne dla kobiet. Jakich TV nie ma w Polsce?
Choć w Polsce działa blisko 270 kanałów telewizyjnych, to nie są one tak ściśle sprofilowane jak amerykańskie stacje. W USA można znaleźć na przykład kanał dla czarnoskórych kobiet. Na tamtejszym rynku i w Ameryce Łacińskiej działają też nieznane nam stacje od Discovery czy HBO.
więcej
|
Kobiety dominują wśród widowni ,,Faktów TVN". Rośnie udział osób z wykształceniem wyższym
Program informacyjny „Fakty TVN” w 2021 roku chętniej oglądały kobiety niż mężczyźni. Wśród widowni stacji dominują osoby starsze i emeryci. Rośnie udziału osób o wysokich dochodach i z wykształceniem wyższym - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nadawca News24 z mniejszymi przychodami i zyskiem, zapowiada serwis internetowy stacji
Firma Astro, od lat produkująca teleturniej „Familiada” i nadająca kanał E-Sport TV, a od niedawna także News24, w czwartym kwartale ub.r. zanotowała spadek przychodów z 1,14 do 1,12 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 281,7 do 28,7 tys. zł. Spółka zapowiada m.in. uruchomienie serwisu internetowego News24.
więcej
|
Uwaga na oszustów podszywających się pod Polsat
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed nowym oszustwem inwestycyjnym, w ramach którego cyberprzestępcy podszywają się pod spółkę Polsat.
więcej
|
Wojewódzki, Kamińska, Trzepiecińska i Ruciński w jury ,,Mask Singer" w TVN
W nowym talent-show TVN „Mask Singer” jako jurorzy-detektywi będą występować od lat związany ze stacją Kuba Wojewódzki, aktorki Joanna Trzepiecińska i Julia Kamińska oraz stand-uper Kacper Ruciński.
więcej
|
Japońska telewizja publiczna stawia na 8K
NHK, japońska telewizja publiczna, która oferuje transmisje wybranych wydarzeń z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, opracowała kamerę pozwalającą na nagrywanie z prędkością 240 klatek na sekundę. Może w przyszłości znaleźć zastosowanie w transmisjach sportowych.
więcej
|
TVP szuka firmy do obsługi przewozu krajowego przez półtora roku
Telewizja Polska ogłosiła postępowanie publiczne dotyczące realizacji dla niej przewozu osób i ładunków na terenie kraju przez 18 miesięcy.
więcej
|
Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji
Aż 70 proc. Amerykanów, którzy oglądali telewizję od połowy listopada do połowy grudnia, korzystało z serwisów streamingowych. W grupie wiekowej 18-54 lat ten odsetek to aż 82 proc. Z badania Harris Poll wynika, że użytkowników streamingu bardziej interesują reklamy.
więcej
|
Prawie 400 tys. widzów ogląda program ,,Śniadanie w Polsat News i Interii" z Rymanowskim
Program „Śniadanie w Polsat News i Interii” z udziałem nowego prowadzącego - Bogdana Rymanowskiego - po dziewięciu pierwszych miesiącach emisji oglądało średnio 381 tys. widzów. Audycja bardzo dobre wyniki notowała w styczniu br., jeden z odcinków przyciągnął uwagę rekordową widownię 511 tys. widzów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Serial ,,Kamerdyner" debiutuje na platformie TVP VOD, trafi też na ekrany telewizyjne
Kilka dni temu na streamingową platformę TVP VOD trafił pięcioodcinkowy serial „Kamerdyner” Filipa Bajona. Serial realizowany był w koprodukcji z Telewizją Polską, nadawca podkreśla, że na razie będzie do oglądania wyłącznie na jego platformie, lecz za kilka miesięcy trafi na jedną z anten TVP.
więcej
|
Serial "Mecenas Porada" z Aleksandrą Domańską od 2 marca w Polsacie (wideo)
W środę, 2 marca br. Polsat rozpocznie emisję nowego serialu "Mecenas Porada" z Aleksandrą Domańską w roli głównej. Od października ub.r. produkcja jest dostępna w Polsat Box Go.
więcej
|
Vectra po awarii internetu i telewizji obniży rachunki klientom z Elbląga
W zeszły piątek abonenci Vectry z Elbląga przez prawie cały dzień nie mogli korzystać z dostarczanych przez firmę internetu i telewizji kablowej. Operator zapowiedział, że w ramach rekompensaty obniży im wysokość najbliższego rachunku.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak zwalniano lokalnych prezenterów w Radiu ESKA? "Tuż przed programem pojawił się jeden z szefów z centrali"
- Nagle okazało się, że programu nie poprowadzimy, bo schodzi z anteny. W każdym oddziale pojawił się przedstawiciel centrali. Jego wizyta nie była wcześniej zapowiedziana, więc to było totalne zaskoczenie - opowiada jeden z pracowników Radia ESKA. W rozgłośni w czwartek niespodziewanie zlikwidowano ostatnie pasma lokalne. I jednocześnie zapowiedziano, że stacja zatrudni kilkudziesięciu nowych dziennikarzy, by tworzyć więcej lokalnych treści multimedialnych.
więcej
|
|
Multipleks lokalny DAB+ w Katowicach już działa
Firma DABCOM uruchomiła kolejny multipleks cyfrowego radia. Tym razem w Katowicach z nowego lokalnego MUX można słuchać tylko jednej stacji - Radia Express, które jest też dostępne w analogowym eterze.
więcej
|
|
Justyna Czebanyk sekretarzem programu w Polskim Radiu 24
Nowym sekretarzem programu w Polskim Radiu 24 została Justyna Czebanyk, związana z Polskim Radiem od ponad dwóch lat. Stanowisko było nieobsadzone od wiosny 2018 roku.
więcej
|
|
Jaki był rok 2021 w branży radiowej i jakie będą w niej trendy w tym roku?
Ludzie radia podsumowują ostatnie 12 miesięcy w ich branży. Mówią, jak pandemia koronawirusa zmieniła sposób pracy w redakcji i wymieniają najważniejsze wydarzenia 2021 roku. Poprosiliśmy ich też o wskazanie trendów i wyzwań na kolejne 12 miesięcy. W naszym podsumowaniu głos zabierają: prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska, szefowa Radia TOK FM Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia Nowy Świat Magda Jethon, dyrektor programowy Grupy Radiowej TIME Bogusław Potoniec, dziennikarz newonce.radia Bartek Czarkowski oraz prezes zarządu domu mediowego Media SWOT Marek Jaszczur.
więcej
|
|
W niedzielę Światowy Dzień Radia. Tego dnia specjalne audycje w Polskim Radiu
W radiowej Trójce 13 lutego zaplanowano specjalne wydanie "Zagadkowej niedzieli", a wieczorem stacja zaprosi na koncert Ani Dąbrowskiej. Za to w Jedynce tego dnia słuchacze będą mogli złożyć życzenia radiowcom, a Dwójka przypomni komedię "Guwernantki" z Martą Lipińską, Ewą Dałkowską, Darią Trafankowską i Kazimierzem Kaczorem w obsadzie. W związku ze Światowym Dniem Radia publiczny nadawca szykuje także niespodzianki na swoich cyfrowych antenach.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Orlen, Lotos i PZU w TVP i Polsacie reklamowały się za ponad 100 mln zł, w stacjach TVN za 2 mln zł
PKN Orlen, Grupa Lotos i Grupa PZU w ub.r. zwiększyły cennikowe nakłady reklamowe w Telewizji Polskiej o 7 proc. do 136,8 mln zł, w Telewizji Polsat obcięły je o 30,1 proc. do 109,7 mln zł, a w kanałach Grupy TVN wydały jedynie 2,3 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.- Taka dystrybucja budżetów reklamowych nie ma nic wspólnego z efektywnością, a wiele ma wspólnego z korupcją. Dom mediowy Sigma Bis stanowi przykrywkę dla tego procederu. Niepotrzebny fikcyjny pośrednik, który przecież o niczym nie decyduje, bo decyzje zapadają w biurach działaczy partyjnych na bardzo wysokim szczeblu - komentuje Jakub Bierzyński, CEO OMD Poland.
więcej
|
Sponsorzy "bohaterami tragicznymi" igrzysk w Pekinie
Po wyjątkowo kruchym lodzie stąpają oficjalni sponsorzy zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Zwłaszcza dla amerykańskich korporacji co najmniej kłopotliwe jest reklamowanie imprezy na terenie państwa oskarżanego o poważne łamanie praw człowieka i wolności obywatelskich. Eksperci wskazują na widocznie mniejszą aktywność reklamową marek wokół tegorocznych igrzysk.
więcej
|
Poczta Polska wybiera w przetargu agencję reklamową
Poczta Polska rozpoczęła przetarg na wybór agencji reklamowej do rocznej współpracy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
GBS z kampanią na Pornhubie. Zachęca do nawiązywania relacji
Firma GBS - Golden Bow Solutions, producent kawy wystartowała na Pornhubie z kampanią reklamową zachęcającą do nawiązywania relacji międzyludzkich.
więcej
|
Jaka stawka ryczałtu przy organizacji konferencji marketingowej, a jaka przy szkoleniu? Ekspert wyjaśnia
Przedsiębiorcy wciąż próbują odnaleźć się w zmianach wprowadzonych przez Polski Ład w systemie podatkowym. Spory problem z wyborem odpowiedniej stawki podatku w ramach ryczałtu ma branża IT. Zapytaliśmy eksperta z firmy InFakt w jaki sposób ryczałtowo mogą rozliczać się firmy internetowe, zarówno jeśli chodzi o rozliczanie emisji reklam na swoich stronach, jak i prowadzenie konferencji marketingowych czy szkoleń.
więcej
|
Mediahub przejmuje od MediaComu obsługę mediową AkzoNobel
Firma AkzoNobel, producent farb (właściciel m.in. marki Dulux) rozstrzygnęła globalny przetarg na planowanie i zakup mediów internetowych. Do współpracy wybrała agencję Mediahub (Interpublic Group), kończąc tym samym dotychczasową kooperację z agencją MediaCom (GroupM/WPP).
więcej
|
Jakub Polakowski strategy directorem w Havas Intelligence
Do zespołu Havas Intelligence (Havas Media Group) dołączył Jakub Polakowski który objął stanowisko strategy director. Ostatnie osiem lat związany był z K2 Precise.
więcej
|
Michał Pol będzie reklamował przez dwa lata Betclic
Dziennikarz Michał Pol, współtwórca Kanału Sportowego, podpisał dwuletnią umowę reklamową z firmą bukmacherską Betclic. Poprzednio był jednym z ambasadorów eToto.
więcej
|
Szwajcarzy za ograniczeniem reklam tytoniu, przeciw dotacji budżetowej dla mediów lokalnych
W niedzielnym referendum Szwajcarzy zagłosowali za przyjęciem projektu ograniczającego możliwości reklamowania tytoniu. Odrzucili za to pomysł całkowitego zakazania eksperymentów na zwierzętach, zniesienia jednego z podatków oraz programu państwowego wsparcia lokalnych mediów.
więcej
|
Justtag Group wdraża nową strukturę, szefową Zuzanna Strzałkowska
W Justtag Group powołano nową strukturę client service, która jest odpowiedzialna za obsługę klientów, realizację kampanii programatycznych na danych własnych i wsparcie kreatywne. Zespołem zarządza Zuzanna Strzałkowska, chief sales & client service officer.
więcej
|
Pan Spinacz tańcząc na TikToku promuje Microsoft Teams
Microsoft wykorzystuje swoją obecność online na Tiktok, aby zachęcić użytkowników do dołączenia do Teams. Ma w tym pomóc teledysk przedstawiający tańczącą osobę uwięzioną w stroju maskotki Clippy.
więcej
|
"Każdy biegacz ma swój powód" w nowej kampanii New Balance
Marka obuwia sportowego New Balance wystartowała z kampanią „Każdy biegacz ma swój powód”, której celem jest obalenie wszelkich mitów dotyczących postrzegania siebie i innych jako biegacza. Marka udowadnia, że każdy ma w sobie pierwiastek biegacza, choć nie każdy jeszcze o tym wie.
więcej
|
Rockstar Energy Drink partnerem Ligi Mistrzów
Marka Rockstar Energy Drink (PepsiCo) ogłosiła partnerstwo z Ligą Mistrzów UEFA. Współpraca będzie obejmować Ligę Mistrzów i Ligę Mistrzów Kobiet.
więcej
|
Super Bowl to kreatywny wyścig zbrojeń
W nocy z niedzieli na poniedziałek na stadionie SoFi w Los Angeles zostanie rozegrany finał rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl LVI. To nie tylko największe sportowe święto Ameryki, ale i wielki festiwal reklam specjalnie przygotowywanych pod kątem tego wydarzenia. Na czym polega reklamowy fenomen Super Bowl? - Przez lata ugruntowano otoczkę swoistej ekstrawagancji wokół wszystkiego, co jest emitowane właśnie w trakcie tego wydarzenia. To nie tylko kwestia oglądalności, drogiego czasu antenowego, ale czegoś, co można nazwać kreatywnym wyścigiem zbrojeń. Gdyby na rynku reklamowym trwała zimna wojna, to przygotowanie najciekawszej reklamy na Super Bowl byłoby niczym pierwsze lądowanie człowieka na Księżycu - uważa Hubert Świtalski, regional manager CEE w Meetrics - part of DoubleVerify.
więcej
|
Google rośnie reklamowo dużo mocniej niż Meta. ,,Big techy jak politycy, też się zużywają"
Właściciel Google’a osiąga wzrosty reklamowe przekraczające 30 proc., ponieważ jego wyszukiwarka i YouTube są bezkonkurencyjne, a jako producent systemu Android i przeglądarki Chrome częściowo kontroluje ekosystem marketingu internetowego. Za to Facebook i Instagram coraz boleśniej odczuwają konkurencję i nową politykę prywatności na iOS. Dodatkowo usługi cloudowe Alphabetu są dużo zdrowszym biznesem niż metawersum zapowiedziane przez Metę.
więcej
|
Aniołki odlatują na inną planetę - przegląd najciekawszych równościowych kampanii
Równość, inkluzywność i różnorodność w świecie marketingu są odmieniane ostatnio przez wszystkie przypadki. Trudno jest jednak znaleźć kampanie niosące realną zmianę - pisze dla Wirtualnemedia.pl Alicja Wysocka-Świtała, partnerka zarządzająca agencji Clue PR.
więcej
|
BMW, Kia, Nissan, Budweiser - lista reklam na Super Bowl 2022
Finał rozgrywek amerykańskiego futbolu ligi NFL Super Bowl LVI zostanie rozegrany 13 lutego w Los Angeles. Nie zabraknie tam reklam takich marek, jak BMW, Kia, Budweiser, Lay's, Nissan i jeszcze wielu innych, z których część debiutuje przy tym wydarzeniu. Prezentujemy reklamy, które już upubliczniono oraz te, których zwiastuny ujrzały światło dzienne.
więcej
|
Maciej Stuhr w kampanii Fundacji Batorego mówi o naprawie demokracji w Polsce
Aktor Maciej Stuhr został ambasadorem kampanii Fundacji Batorego, w ramach której organizacja zachęca do przekazywania jej 1 procenta z podatku.
więcej
|
Puma wprowadza na rynek wegańskie korki
Producent obuwia sportowego Puma prezentuje swoje pierwsze w historii buty piłkarskie wykonane w całości z materiałów pochodzenia niezwierzęcego: King Platinum 21 Vegan.
więcej
|
Cut The Mustard z nowym klientem Fielmann Group
Cut The Mustard rozpoczęła stałą współpracę z butikiem optycznym Fielmann Group w obszarze social mediów i obsługi digital.
więcej
|
Łukasz Kędzior ambasadorem nowej marki zegarków Stefano Braga
Niedawno na naszym rynku zadebiutowała nowa, pochodząca ze Szwajcarii marka zegarków marka – Stefano Braga Watches. Ambasadorem został influencer modowy Łukasz Kędzior, znany w internecie pod pseudonimem Lukebook. za działania z zakresu public relations i influencer marketingu odpowiada agencja Magnifico Marketing&PR Consultants.
więcej
|
Czym różni się Smart Casco od pełnego AC? Ubezpieczenie Smart Casco w ofercie LINK4 to odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy potrzebują dodatkowej ochrony dla swojego auta – jednak bez nadmiernego nadwyrężania budżetu. Dowiedz się, jak to działa! materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wydawcy poganiają Komisję Europejską. Chodzi o reklamowy monopol Google
Europejscy wydawcy, wśród nich Axel Springer i News UK skierowali do Komisji Europejskiej skargę na działania Google. Chodzi o dominującą pozycję koncernu na rynku reklamy internetowej i przyspieszenie dochodzenia prowadzonego obecnie przez organy unijne.
więcej
|
Katarzyna Gójska wiceprezesem wydawcy Niezalezna.pl
Publicystka „Gazety Polskiej”, Telewizji Republika i Polskiego Radia Katarzyna Gójska objęła stanowisko wiceprezesa spółki Słowo Niezależne wydającej portal Niezalezna.pl i miesięcznik „Nowe Państwo”. Gójska jest też we władzach m.in. Telewizji Republika i wydawcy „Gazety Polskiej”.
więcej
|
Papierowa sprzedaż amerykańskich gazet mocno w dół. 30 procent spadku w ciągu dwóch lat
Na przestrzeni dwóch lat sprzedaż największych amerykańskich dzienników w papierowej formie spadła o 30 procent – wynika z danych Alliance for Audited Media. Wśród tytułów notujących największe straty są „Wall Street Journal”, „USA Today” i „New York Daily News”. Na powierzchni trzyma się tylko „New York Post”.
więcej
|
Szwajcarzy za ograniczeniem reklam tytoniu, przeciw dotacji budżetowej dla mediów lokalnych
W niedzielnym referendum Szwajcarzy zagłosowali za przyjęciem projektu ograniczającego możliwości reklamowania tytoniu. Odrzucili za to pomysł całkowitego zakazania eksperymentów na zwierzętach, zniesienia jednego z podatków oraz programu państwowego wsparcia lokalnych mediów.
więcej
|
PBS: Biały Dom uważa, że Putin podjął decyzję ws. inwazji na Ukrainę
Administracja USA uważa, że prezydent Rosji Władimir Putin podjął decyzję, by przeprowadzić atak przeciwko Ukrainie, i zakomunikował to rosyjskim siłom zbrojnym - napisał w piątek reporter publicznej telewizji PBS Nick Schifrin na Twitterze. Do inwazji miałoby dojść w przyszłym tygodniu. Władze dementują te doniesienia.
więcej
|
Rafał Woś z nagrodą prezesa NBP za tekst ,,Pięć prawd o inflacji"
W konkursie prezesa Narodowego Banku Polskiego „Wpływ szoku pandemicznego na wzrost gospodarczy i inflację” nagrodzony został Rafał Woś z Salon24, a wyróżnienia otrzymali Kamil Goral i Patryk Słowik.
więcej
|
40 lat temu powstał ,,Tygodnik Mazowsze"
40 lat temu, 11 lutego 1982 r., ukazał się drugi numer „Tygodnika Mazowsze”, jednego z najbardziej wpływowych i największych czasopism podziemnej „Solidarności”. Pierwsze wydanie „Tygodnika” nigdy nie trafiło do rąk czytelników z powodu wprowadzenia stanu wojennego.
więcej
|
Mateusz Morawiecki w światowych mediach o solidarności w obliczu "zagrożenia ze strony Rosji"
W ponad 60 mediach na całym świecie ukażą się w najbliższych dniach teksty o Polsce i jej historii w ramach kolejnej odsłony akcji "Opowiadamy Polskę światu". Artykuły autorstwa m.in. premiera Mateusza Morawieckiego i zagranicznych historyków będą poświęcone potrzebie europejskiej solidarności w obliczu wspólnych zagrożeń. Przypomniana zostanie również 80. rocznica powstania Armii Krajowej.
więcej
|
|
|
Jedno badanie mediów akceptowane przez wszystkich? Pery: Nie wiem czy rynek tego chce
Od lat trwają w Polsce próby stworzenia jednego badania konsumpcji mediów elektronicznych, które byłoby akceptowane przez nadawców publicznych, prywatnych i branżę reklamową. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Pery, prezes Gemiusa twierdzi, że niekoniecznie rynek tego oczekuje.
więcej
|
KRRiT: Youtuberzy z zarobkami mniejszymi niż 1505 zł nie podlegają rejestracji
Nie wszyscy twórcy wideoblogów i youtuberzy, którzy na tym zarabiają, muszą zgłosić się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski poinformował, że obowiązkiem rejestracji są objęci twórcy, którzy zarabiają więcej niż 1505 zł miesięcznie brutto.
więcej
|
Wydawcy poganiają Komisję Europejską. Chodzi o reklamowy monopol Google
Europejscy wydawcy, wśród nich Axel Springer i News UK skierowali do Komisji Europejskiej skargę na działania Google. Chodzi o dominującą pozycję koncernu na rynku reklamy internetowej i przyspieszenie dochodzenia prowadzonego obecnie przez organy unijne.
więcej
|
Gazeta.pl nie przyjęła antyunijnych reklam o cenach prądu, WP wstrzymała ich emisję
Portal Gazeta.pl (Agora) odmówił płatnej emisji kampanii czołowych państwowych firm energetycznych podkreślającej, że za 60 proc. podwyżek kosztów energii prądu odpowiada polityka Unii Europejskiej. Natomiast Wirtualna Polska wstrzymała wyświetlanie tych reklam.
więcej
|
IAB Europe chce zaskarżyć decyzję belgijskiego Urzędu Ochrony Danych w sprawie pop-up
IAB Europe zapowiedziało zaskarżenie decyzji belgijskiego Urzędu Ochrony Danych w sprawie narzędzia TCF, czyli w uproszczeniu okienek pop-up, wyskakujących na większości stron internetowych. Organ uznał niedawno, że system narusza przepisy RODO.
więcej
|
Netflix najchętniej wybieraną platformą streamingową w Polsce
Netflix w Polsce zdecydowanie wyprzedza pod względem popularności inne platformy streamingowe - tak wynika z danych serwisu JustWatch. Kolejne serwisy są daleko w tyle.
więcej
|
Netflix zrobi dokument o kryptowalutowych oszustach. Reżyserem Chris Smith
Netflix zapowiedział, że wyprodukuje serial dokumentalny opowiadający historię Ilyi Lichtensteina i Heather Morgan, małżeństwa oskarżonego o przestępstwa związane z kryptowalutami. Według serwisu chodzi o jeden z największych „przekrętów” finansowych, przygotowaniem serii zajmie się Chris Smith stojący za takimi tytułami jak „Fyre - the Greatest Festival that Never Happened”, czy „The Disappearance of Madeleine McCann”.
więcej
|
TikTok z polskojęzycznymi moderatorami treści
Platforma TikTok zatrudnia polskojęzycznych moderatorów, którzy przez całą dobę pilnują, by nie znajdowały się tam nieodpowiednie treści. Przekonuje też, że jest w stanie z dużym prawdopodobieństwem zweryfikować, czy z danego profilu faktycznie korzysta osoba w odpowiednim wieku (TikTok przeznaczony jest dla użytkowników od 13. roku życia).
więcej
|
Google rośnie reklamowo dużo mocniej niż Meta. ,,Big techy jak politycy, też się zużywają"
Właściciel Google’a osiąga wzrosty reklamowe przekraczające 30 proc., ponieważ jego wyszukiwarka i YouTube są bezkonkurencyjne, a jako producent systemu Android i przeglądarki Chrome częściowo kontroluje ekosystem marketingu internetowego. Za to Facebook i Instagram coraz boleśniej odczuwają konkurencję i nową politykę prywatności na iOS. Dodatkowo usługi cloudowe Alphabetu są dużo zdrowszym biznesem niż metawersum zapowiedziane przez Metę.
więcej
|
"Oszust z Tindera" nowym hitem Netfliksa w Polsce i na świecie
Tym razem to dokument znajduje się na pierwszym miejscu zestawienia najchętniej oglądanych filmów na Netfliksie. "Oszust z Tindera" premierę miał 2 lutego i od razu został liderem Top 10, które jak co tydzień przedstawia popularna platforma streamingowa. Jakie jeszcze tytuły znalazły się wśród najchętniej oglądanych filmów i seriali na Netfliksie w ostatnich dniach?
więcej
|
Szef KRRiT: do wykazu VoD muszą zgłosić się tylko twórcy prowadzący działalność gospodarczą
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski podkreślił, że do obowiązek zgłoszenia się do wykazu audiowizualnych usług medialnych na żądanie mają wyłącznie „podmioty prowadzące działalność gospodarczą: w sposób zarobkowy, ciągły i zorganizowany”.
więcej
|
Aniagotuje przed Kwestią Smaku, Moje Wypieki i Smakosze z największymi wzrostami (TOP10)
Wśród serwisów o tematyce kulinarnej zdecydowanie najpopularniejsze są blogi Aniagotuje.pl i Kwestiasmaku.pl. Duże wzrosty liczby użytkowników osiągnęły Mojewypieki.com i Smakosze.pl, zmalał natomiast wyniki Smakera.
więcej
|
Prokuratura odwołała się od umorzenia procesu Jakuba Żulczyka ws. wpisu o prezydencie
Prokuratura złożyła apelację od wyroku warszawskiego sądu, który umorzył sprawę pisarza Jakuba Żulczyka oskarżonego o znieważenie prezydenta Andrzeja Dudy przez wpis na Facebooku - przekazała PAP stołeczna prokuratura okręgowa.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|