|
|
|
|
|
|
|
Paweł Blajer odszedł z TVP Info
Po ponad 20 latach z mediami pożegnał się dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer, związany przez ponad dekadę z Grupą TVN, a ostatnio z TVP Info - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Po zdaniu egzaminu adwokackiego przeszedł do jednej z warszawskich kancelarii prawnych.
więcej
|
KRRiT przed Trybunałem Stanu za brak koncesji dla TVN7? ,,Kompletna niewydolność"
Dekadę temu PiS próbował postawić członków KRRiT przed Trybunałem Stanu za nieprzyznanie miejsca dla TV Trwam na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Sejm na to nie pozwolił. Ówczesny członek rady Krzysztof Luft, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl twierdzi, że obecnej KRRiT grożą poważniejsze konsekwencje.
więcej
|
Dziennikarz TVP tweetuje o "goleniu na łyso zdjęcia Klaudii Jachiry". Nam wyjaśnia: "żartobliwy wpis"
Zbigniew Górniak, dziennikarz TVP3 Opole, napisał na Twitterze, że "szuka programu komputerowego, który pozwoli ogolić na łyso zdjęcia poseł Klaudii Jachiry". Mimo że post wywołał sporo negatywnych komentarzy w sieci, Telewizja Polska nie zamierza ukarać jego autora. - Zbigniew Górniak zaprezentował patriotyczną postawę i zdrowy system wartości - przekonuje TVP.
więcej
|
TVN24 odpowiada politykom PiS: prawo do redagowania programu mają wyłącznie dziennikarze
Po tym jak TVN24 przerwał transmisję z konferencji kilku posłów PiS o przyczynach wzrostu kosztów produkcji prądu, ci zapowiedzieli skargę do KRRiT i domagali się od stacji sprostowania. - Przypominamy wszystkim politykom, że prawo do redagowania programu TVN24 mają wyłącznie dziennikarze TVN24 - napisała redakcja TVN24 w oświadczeniu.
więcej
|
Bez kanałów TVN w jakości HD w Trójmieście. Kiedy wrócą?
Mieszkańcy Trójmiasta i okolic korzystający z naziemnej telewizji cyfrowej stracili dostęp do kanałów TVN Grupy Discovery w wysokiej rozdzielczości. Skończyło się bowiem pozwolenie na emisje próbne w standardzie DVB-T2/HEVC z tej lokalizacji.
więcej
|
Startuje internetowy kanał dla przedszkolaków - TVP ABC 2
We wtorek, 15 lutego, nadawanie zacznie internetowy kanał Telewizji Polskiej – TVP ABC 2. Ma być dostępny na serwisie Bajkowa Kraina, a z czasem także w TVP GO. Kanał prezentować będzie bajki dla dzieci w wieku przedszkolnym.
więcej
|
56 proc. odbiorców naziemnej telewizji gotowych na nowy standard
Już 56 proc. gospodarstw domowych korzystających z naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) posiada odpowiedni sprzęt do odbioru sygnału w standardzie DVBT2/HEVC – wynika z pomiarów przeprowadzonych przez Krajowy Instytut Mediów.
więcej
|
Disney+ ma prawie 130 mln subskrypcji na świecie
Platforma streamingowa Disney+ ma coraz więcej użytkowników. Według najnowszych danych serwis ma obecnie 129,8 mln abonentów. Za 12 miesięcy może być ich znacznie więcej, bo w tym roku Disney+ ma być dostępny w 42 kolejnych krajach.
więcej
|
"Spider-Man: Bez drogi do domu", "Dziedzictwo", "Venom 2: Carnage" i inne hity kinowe trafią do polskiego HBO Max
Sony Pictures Television i WarnerMedia, właściciel HBO, ogłosiły rozszerzenie podpisanej między spółkami umowy dotyczącej dystrybucji treści na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki niemu najnowsze, premierowe filmy fabularne Sony Pictures Entertainment będą dostępne w całym regionie na wyłączność w kanałach HBO oraz na platformie streamingowej HBO Max (także w Polsce).
więcej
|
Członek KRRiT wyjaśnia, dlaczego jest przeciw przedłużeniu koncesji TVN7. Żałuje, że nie przekonał prezydenta do ,,lex TVN"
W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji kolejny raz nie przedłużyła koncesji naziemnej TVN7. Janusz Kawecki uzasadnił, że jest przeciw tak samo jak przy koncesji satelitarnej TVN24, ponieważ jego zdaniem struktura własnościowa TVN narusza ustawę o radiofonii i telewizji.
więcej
|
Ohme, Chajzer, Jędrzejak i Ładocha na Walentynki w "Milionerach"
W poniedziałek, 14 lutego TVN pokaże specjalny, walentynkowy odcinek "Milionerów". O milion zł zagrają w nim Małgorzata Ohme z Filipem Chajzerem oraz Bartosz Jędrzejak z Darią Ładochą. Wygrane zostaną przekazane na cele charytatywne.
więcej
|
SDRP krytykuje KRRiT za brak decyzji ws. koncesji dla TVN7
Stowarzyszenie Dziennikarzy Rzeczypospolitej Polskiej opublikowało oświadczenie, w którym działania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ws. przedłużenia koncesji na nadawanie dla kanału TVN7 nazywa „opieszałym i tendencyjnym działaniem na szkodę rynku medialnego w Polsce”.
więcej
|
,,Validé" wraca na ekrany z drugim sezonem. W roli głównej - Laetitia Kerfa
W piątek, 11 lutego, w serwisie Canal+ Online oraz na antenie Canal+ Premium zadebiutuje druga seria serialu „Validé”. Tym razem w centrum opowieści o francuskich raperach będzie młoda kobieta – Sara, której postać odtwarza Laetitia Kerfa. Producentem i współreżyserem serii jest Franck Gastambide.
więcej
|
Posłowie PiS oburzeni, że TVN24 przerwał transmisję ich konferencji o wzroście cen prądu, złożą skargę do KRRiT
Stacja TVN24 przerwała transmisję z czwartkowej konferencji prasowej posłów Prawa i Sprawiedliwości, którzy przekonywali, że za wysokie ceny energii odpowiada polityka unijna. Prowadzący program podkreślił, że posłowie mówili nie o faktach, ale o "tym, co wywiesili na swoich plakatach". Politycy PiS są oburzeni, zarzucają TVN24 zmanipulowanie ich słów i zapowiadają skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trójka z najgorszym wynikiem w historii. Spory wzrost RMF FM, Radia ZET i Polskiego Radia 24
Polskie Radio 24 osiągnęło prawie 30-procentowy wzrost udziału w rynku słuchalności, a Radio ZET, TOK FM zyskały nieco ponad 10 proc. Kolejny raz swoje rekordowe niskie wyniki zanotowały Radio SuperNova i Trójka, nad tą pierwszą rozgłośnią znów znalazło się Rock Radio.
więcej
|
|
Radio ESKA bez lokalnych pasm popołudniowych. Stacja zwalnia prezenterów
Radio ESKA należące do Grupy ZPR Media zapowiada reorganizację pracy redakcji lokalnych. - Będziemy tworzyć więcej lokalnych treści multimedialnych coraz wyższej jakości, zarówno na potrzeby anteny radiowej, jak i serwisów internetowych stacji - mówi Paweł Szaniawski, wiceprezes Radia ESKA. Jednocześnie rozgłośnia rezygnuje z popołudniowych programów prowadzonych przez lokalnych prezenterów.
więcej
|
|
Wirtualna Polska wiosną ruszy ze swoim cyfrowym radiem. Najpierw chce zmiany nazwy z Open FM na WP Radio
W Warszawie, Poznaniu, Tarnowie, Rzeszowie, Toruniu, Częstochowie i Katowicach słuchacze cyfrowego radia usłyszą rozgłośnię Wirtualnej Polski, która dostała koncesję na nadawanie programu w tych miastach w technologii DAB+. Wcześniej nadawca chce, by zmienić jej nazwę.
więcej
|
|
Hirek Wrona i DJ Plash One startują z nową audycją radiową
"The Message of Rap" to nowa audycja muzyczna w internetowym radiu JazzKultura. Jej pierwsze wydanie zaplanowano w sobotę, 12 lutego. Program poprowadzą Hirek Wrona i DJ Plash One.
więcej
|
|
Radio OK znów zagra w eterze? Takie plany ma Radio Katowice
Jeszcze w tym roku publiczna rozgłośnia Polskiego Radia w Katowicach może uruchomić Radio OK. Stacja ma być dostępna w analogowym eterze, oraz na multipleksie radia cyfrowego DAB+.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Inspekcja pracy nie stwierdziła uchybień w Papaya Films
Państwowa Inspekcja Pracy zakończyła w lutym kontrolę w domu produkcyjnym Papaya Films. Nie stwierdzono żadnych uchybień, jakie zarzucano firmie w ubiegłym roku.
więcej
|
4fun Media: zmiana nazwy na Digital Network, Grzegorz Esz w radzie nadzorczej
Akcjonariusze spółki 4fun Media, zajmującej się głównie cyfrową reklamą zewnętrzną, zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digital Network. Do rady nadzorczej został powołany Grzegorz Esz, w przeszłości odpowiadający za marketing Netii, Showmaxa i UPC Polska oraz zarządzający marką Heyah w T-Mobile Polska.
więcej
|
Riot Games szuka agencji do obsługi w social mediach
Producent gier komputerowych Riot Games szuka w przetargu agencji do obsługi mediów społecznościowych w Polsce.
więcej
|
K2 Create wygrywa kolejny przetarg Pepsi
Agencja K2 Create wygrywa przetarg i kontynuuje pracę dla marki napoju Pepsi.
więcej
|
Katarzyna Glinka i David Gaboriaud w kobiecej kampanii Almette
W nowej kampanii reklamowej serków Almette (produkowanych przez Hochland Polska) wspólnie z kucharzem Davidem Gaboriaudem, ambasadorem marketingowym Almette, występuje aktorka Katarzyna Glinka. Akcję pod hasłem „Kobiety z pasją” przygotowały firmy marketingowe Grasp Group i Value Media.
więcej
|
"Nogami w górę, głową w dół" w nowej kampanii Red Bull MOBILE
Bohaterowie nowej wizerunkowej kampanii sieci komórkowej Red Bull Mobile lewitują do góry nogami. W świecie tej marki, każdy może mieć własny mikrokosmos - przekonują pomysłodawcy kampanii z agencji 180heartbeats +Jung v Matt.
więcej
|
Snap kupił udziały w Grupie Aleph
Snap Inc, właściciel platformy Snapchat, kupił mniejszościowy pakiet udziałów w Grupie Aleph, która jest globalnym partnerem platformy Httpool na 39 rynkach na świecie.
więcej
|
Magdalena Krejpcio, Agnieszka Starzyńska i Magdalena Łuba w Stor9
Do zespołu Stor9 dołączyły Magdalena Krejpcio (new business manager), Agnieszka Starzyńska (senior influencer marketing manager) i Magdalena Łuba (influencer marketing specialist).
więcej
|
300 tysięcy metrów kwadratowych nowej powierzchni handlowej w 2021 roku
Rynek handlowy wraca do formy po pandemicznych ograniczeniach. W 2021 roku przybyło 300 tys. mkw. powierzchni handlowej, czyli o 12 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu CBRE. Odwiedzalność sklepów rosła, a na rynku pojawiło się 11 nowych międzynarodowych marek.
więcej
|
Legia Warszawa przy NFT będzie współpracować z Capital Block
Klub sportowy Legia Warszawa zaczął współpracę z agencją Capital Block przy rozwoju swojej oferty w zakresie non-fungible token. Równocześnie Block Capital został sponsorem Legii.
więcej
|
FIFA lobbuje katarskich urzędników, by wydali zgodę na sprzedaż alkoholu w trakcie mundialu
FIFA i koncern AB InBev, właściciel marki piwa Budweiser lobbują katarskich urzędników, by wydali zgodę na sprzedaż alkoholu na i przy stadionach podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które odbędą się jesienią w Katarze.
więcej
|
Żabka otworzyła w Sierakowie 8000 sklep
10 lutego br. w Sierakowie został otwarty 8000. sklep sieci Żabka. Zastosowano w nim innowacyjne rozwiązania technologiczne, takie jak m.in. czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury czy komunikacja przez słuchawki, a obok placówki stojak rowerowy, stację napraw rowerów oraz ekologiczną ławkę solarną umożliwiającą naładowanie telefonu.
więcej
|
IKEA wycofuje partię klopsików przez zanieczyszczanie plastikiem
Sieć IKEA wycofuje ze sprzedaży partię klopsików warzywnych HUVUDROLL 1000 g. W środku może znajdować się plastik.
więcej
|
Anna Czubaszek i Marcin Jagodziński dołączyli do agencji Bluecloud Interactive
Do agencji strategiczno-kreatywnej Bluecloud Interactive dołączyły dwie nowe osoby. Anna Czubaszek i Marcin Jagodziński wzmacniają zespoły kreatywne.
więcej
|
Nie żyje znany marketer Tony Pace
Tony Pace, wieloletni marketer i konsultant branżowy, były szef marketingu Subway, zmarł we wtorek w wyniku wypadku na skuterze śnieżnym w południowo-zachodniej Montanie.
więcej
|
Uszczelnienie handlu w niedziele przyspieszy rozwój sklepów autonomicznych
Uszczelnienie handlu w niedziele przyspieszy rozwój sklepów autonomicznych - ocenia Urszula Kłosiewicz-Górecka, ekspertka w Polskim Instytucie Ekonomicznym. Dodała, że zyska również e-commerce.
więcej
|
Wyznania miłosne w czasie rzeczywistym w kampanii T-Mobile na Walentyki
Dzięki walentynkowej kampanii T-Mobile „Teraz miłość ma znaczenie" zakochani mogą publikować w czasie rzeczywistym wyznania miłosne na nośnikach DOOH w czterech miastach Polski: w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.
więcej
|
Marc Abergel globalnym dyrektorem ds. cyfrowych w Sephorze
Globalnym dyrektorem Sephora ds. cyfrowych został Marc Abergel. Jest to nowo utworzone stanowisko w strukturze firmy. Ten krok należącej do LVMH sieci świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości branży kosmetycznej.
więcej
|
Czym różni się Smart Casco od pełnego AC? Ubezpieczenie Smart Casco w ofercie LINK4 to odpowiedź na potrzeby kierowców, którzy potrzebują dodatkowej ochrony dla swojego auta – jednak bez nadmiernego nadwyrężania budżetu. Dowiedz się, jak to działa! materiał partnerskiwięcej |
|
|
Szefowa Google Polska: To od wydawców zależy obecność w Google Showcase
Google wprowadził w Polsce platformę Showcase, w ramach której ma płacić wydawcom za korzystanie z ich treści. W projekcie zabrakło na razie największych mediów newsowych na naszym rynku. - Nie jest prawdą, że udział w programie Showcase w jakikolwiek sposób wyklucza przyszłe rozmowy na temat wykorzystania fragmentów treści objętych regulacjami dyrektywy o prawach autorskich - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Magdalena Kotlarczyk, szefowa polskiego oddziału Google.
więcej
|
Netflix przyciąga polskich internautów na 6,5 godziny. HBO GO wyprzedziło Playera, w dół Viaplay
W styczniu br. Netflix i HBO GO zyskały po 1,3-1,5 mln polskich użytkowników. Na tej pierwszej platformie odwiedzający spędził średnio 6,5 godziny (prawie dwukrotnie dłużej niż na TVP VOD), a ta druga zasięgowo wyprzedziła Playera. Z czołowej dziesiątki wypadło Viaplay, zmalały też zasięgi Canal+ Online i Amazon Prime Video.
więcej
|
Wirtualna Polska wiosną ruszy ze swoim cyfrowym radiem. Najpierw chce zmiany nazwy z Open FM na WP Radio
W Warszawie, Poznaniu, Tarnowie, Rzeszowie, Toruniu, Częstochowie i Katowicach słuchacze cyfrowego radia usłyszą rozgłośnię Wirtualnej Polski, która dostała koncesję na nadawanie programu w tych miastach w technologii DAB+. Wcześniej nadawca chce, by zmienić jej nazwę.
więcej
|
Były prezes PKO BP na czele rady nadzorczej MCI Capital
Zbigniew Jagiełło, były prezes PKO BP, zostanie szefem rady nadzorczej MCI Capital, a także obejmie w funduszu funkcję senior advisor - poinformował MCI Capital w komunikacie.
więcej
|
Uber zyskał 25 mln użytkowników i 83 proc. wpływów, Uber Eats z pierwszym zyskiem
W czwartym kwartale ub.r. Uber osiągnął wzrost przychodów o 83 proc. do 5,78 mld dolarów i drugi z rzędu kwartalny zysk EBITDA, w wysokości 86 mln dolarów. Pierwszy raz dodatki wynik EBITDA osiągnął pion dostaw, obejmujący głównie usługę Uber Eats. Liczba użytkowników Ubera wzrosła o 27 proc. do 118 mln.
więcej
|
Katarzyna Zdanowicz rusza z serią podcastów na Interii. ,,Tematy ważne dla każdego"
W czwartek, 10 lutego, na Interii wystartowały podcasty autorstwa dziennikarki i prezenterki Polsat News, Katarzyny Zdanowicz. Ich tytuł zbiorczy brzmi „Pomiędzy wersami”. Dziennikarka będzie w ramach każdego z odcinków rozmawiała z gośćmi - na ważne, jak zapewnia, tematy.
więcej
|
YouTube z nowymi narzędziami dla twórców. Odpowiedzi w formie filmików i zakupy w wideo
W 2022 roku na platformie YouTube pojawią się nowe narzędzia pozwalające twórcom na monetyzowanie ich treści - zapowiada serwis. Wśród planowanych rozwiązań znajdą się nowe efekty i narzędzia na platformie Shorts, możliwość grupowych transmisji na żywo oraz dokonywanie zakupów z poziomu publikowanych filmów wideo.
więcej
|
Twitter ma 217 mln użytkowników. Zwiększył wpływy, ograniczył roczną stratę
Liczba aktywnych dziennych użytkowników Twittera na koniec 2021 roku wynosi 217 milionów, co oznacza wzrost o 13 procent rocznie. W ostatnim kwartale ubiegłego roku serwisowi przybyło 6 milionów aktywnych dziennych użytkowników. Przychody za 2021 rok wyniosły 5,08 mld dolarów, w czwartym kwartale 1,57 mld dol.
więcej
|
Łukasz Zając kierownikiem działu rozrywka Goniec.pl
Łukasz Zając od 21 lutego będzie kierownikiem działu rozrywka serwisu Goniec.pl (Grupa Iberion). To nowo utworzone stanowisko.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Antytech, haktywizm, metaekonomia i zalpha na Mapie Trendów 2022
Świat lustrzany, biologia technocentryczna, deglobalizacja, transformacja klimatyczna, zmiany demograficzne, kryzysy zdrowotne, utrata spójności społecznej - to siedem kluczowych megatrendów, które znalazły się w najnowszej edycji Mapy Trendów.
więcej
|
Polacy chętnie obchodzą Walentynki. 1/5 wyda w tym roku ponad 200 zł
Polska należy do krajów, w których najchętniej obchodzi się Walentynki. W tym roku 2/3 z nas planuje obchodzić to święto. W tej grupie co piąta osoba deklaruje, że wyda na ten cel nawet więcej niż 200 zł - wynika z badania Ipsos.
więcej
|
|
|