|
|
|
|
|
|
|
Będą kary za sprzedaż starych dekoderów. ,,Problem dotyczy głównie portali aukcyjnych"
Przyjęty przez Sejm projekt dotyczący zmiany standardu naziemnej telewizji cyfrowej przewiduje kary dla sprzedawców, którzy będą oferować przestarzały sprzęt. Michał Kanownik, prezes Związku Cyfrowa Polska zdradza Wirtualnemedia.pl jak uchronić się przed oszustami.
więcej
|
Krajowy Instytut Mediów pogodzi nadawców telewizyjnych? ,,Chcemy być integratorem pomiarów"
Do końca lutego zakończy się pilotaż badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, który ma doprowadzić do stworzenia jednoźródłowego pomiaru mediów. Szef KIM Mirosław Kalinowski zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że chce pogodzić skonfliktowanych nadawców i firmy badawcze.
więcej
|
Catch Up TV z blokadą przewijania. Widzowie TVP muszą obejrzeć reklamy
Przed tygodniem Telewizja Polska na wybranych kanałach uruchomiła funkcję catch up TV. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z odbiornikami HbbTV mogą cofnąć emitowane programy do tygodnia. Muszą jednak obejrzeć reklamy, bo TVP wdrożyła 240-sekundową blokadę ich przewijania.
więcej
|
W kwietniu kanał nSport+ zniknie. ,,Ujednolicanie nazewnictwa"
Kanał nSport+, którego nazwa nawiązuje do nieistniejącej już platformy cyfrowej n ma zmienić 4 kwietnia nazwę na Canal+ Sport 5. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl stosowny wniosek wpłynął już do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
OMZRiK chce pozwać Samuela Pereirę za ,,rozpowszechnianie kłamstw", ogłosił zbiórkę internetową
Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych zaczął internetową zbiórkę na proces, który chce wytoczyć Samuelowi Pereirze, szefowi portalu TVP.Info. - Chodzi o kolportowanie rozmaitych, nieprawdziwych informacji na nasz temat - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Dulkowski, koordynator organizacji.
więcej
|
Fuzja WarnerMedia i Discovery z zielonym światłem od regulatorów w USA
Federalna Komisja Handlu i Departament Sprawiedliwości USA zgodziły się na zapowiedzianą w maju ub.r. fuzję koncernów WarnerMedia (obecnie należy do AT&T) i Discovery. Do finalizacji transakcji potrzeba jeszcze zgody akcjonariuszy tej drugiej firmy.
więcej
|
,,Gazeta Polska" ze sprostowaniem informującym, że ,,TVN nie roznosił zarazy ani śmierci"
W nowym wydaniu „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zamieszczono sprostowanie od zarządu TVN dotyczące okładki pisma z listopada 2020 roku z tytułem „Oni roznieśli zarazę i śmierć”, na której pojawiło się logo tej stacji.
więcej
|
Telewizja Deutsche Welle zwalnia pięciu pracowników za antysemityzm
Niemiecka stacja Deutsche Welle poinformowała o zakończeniu współpracy z pięcioma pracownikami redakcji arabskiej. Zostali oni zawieszeni przez stację w grudniu, po ujawnieniu ich antysemickich zachowań i wpisów w mediach społecznościowych - podał „Der Spiegel”.
więcej
|
100-złotowe bony na dekodery do nowego standardu tv naziemnej pojawią się na początku marca
Janusz Cieszyński, pełnomocnik rządu do spraw cyberbezpieczeństwa i minister w kancelarii premiera odpowiadający za cyfryzację, poinformował w środę, że bon w wysokości 100 zł na zakup dekodera do odbioru naziemnej telewizji w nowym standardzie będzie można zrealizować w dowolnym sklepie, który zgłosi się do programu. - Myślimy, że już na początku marca będzie można pobierać bony, robić te zakupy - stwierdził.
więcej
|
Ośmioro finalistów konkursu dokumentalnego w ramach festiwalu ,,Pamięć i Tożsamość"
22 lutego startuje druga już edycja Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zaprezentują się na nim produkcje i koprodukcje Telewizji Polskiej o tematyce tożsamościowej, zrealizowane w 2021 r. Festiwal potrwa do 1 marca. Nowością jest konkurs na projekt dokumentu. Wyłoniono właśnie jego finalistów.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Radio unieważnia przetarg na emisję w DAB+. Kiedy kolejny? Nie wiadomo
Ogłoszony jesienią ub. roku przetarg na rozszerzenie zasięgu nadajników w cyfrowym standardzie DAB+ został unieważniony przez Polskie Radio z powodu zbyt wysokich kwot, jakie zaproponowali oferenci. Nie wiadomo, kiedy zostanie ogłoszony kolejny przetarg - procedury w tym zakresie trwają. Tym samym coraz bardziej opóźnia się termin poszerzenia zasięgów.
więcej
|
|
REM nie oceni sytuacji w Radiu Łódź, radzi opozycji przychodzenie do mediów publicznych
Rada Etyki Mediów stoi na stanowisku, że politycy opozycji powinni przychodzić do publicznych mediów, a nie odrzucać zaproszeń, zakładając, że zostaną „zaszczuci ”. Taki jest ton odpowiedzi, jakiej szef REM, Ryszard Bańkowicz udzielił przewodniczącemu łódzkiej radym miejskiej Marcinowi Gołaszewskiemu, który odmówił udziału w debacie w Radiu Łódź.
więcej
|
|
Ponad
190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu.
Działania SEO dla Netia.pl - case study
W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego
miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze
współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts.
Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej
|
|
|
|
Agencje podnoszą ceny swoich usług. Liczą, że klienci nie zmniejszą budżetów
Wysoka inflacja i towarzyszącej jej rosnące koszty prowadzonej działalności, wiele niejasności m.in. w przepisach podatkowych spowodowane wprowadzeniem Polskiego Ładu dotykają również branżę marketingową. Agencje reklamowe, mediowe czy PR podnoszą więc ceny swoich usług, nie planują jednak redukcji zatrudnienia. Liczą, że mimo trudnej sytuacji klienci nie będą jednak ciąć budżetów marketingowych. Zastrzegają jednak, że w kolejnych miesiącach może się to zmienić, bo sytuacja jest dynamiczna.
więcej
|
Polityka pomogła reklamie zewnętrznej. Wzrost o 21 proc. do 424 mln zł, już 15 proc. kampanii na nośnikach cyfrowych
W ub.r. wydatki na reklamy zewnętrzne zwiększyły się w Polsce o 20,6 proc. do 424,1 mln zł, a tylko w czwartym kwartale wzrost wyniósł 24,5 proc. Inwestycje na nośnikach cyfrowych poszły w górę o 41,3 proc. i stanowiły już 15,2 proc. rynku - wynika z danych Izby Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i Starcomu.
więcej
|
Catch Up TV z blokadą przewijania. Widzowie TVP muszą obejrzeć reklamy
Przed tygodniem Telewizja Polska na wybranych kanałach uruchomiła funkcję catch up TV. Odbiorcy naziemnej telewizji cyfrowej z odbiornikami HbbTV mogą cofnąć emitowane programy do tygodnia. Muszą jednak obejrzeć reklamy, bo TVP wdrożyła 240-sekundową blokadę ich przewijania.
więcej
|
Nagie piersi na stronie adidasa promowały inkluzywne biustonosze, ale już zniknęły
Marka sportowa adidas w ramach promocji swojej nowej, inkluzywnej kolekcji biustonoszy sportowych, pokazała na stronie internetowej kilkanaście zdjęć nagich piersi w różnych rozmiarach i kształtach. Polska wersja strony już w środowe popołudnie wyglądała już inaczej.
więcej
|
Rafał Kaniecki przeszedł z Facebooka do TikToka
Rafał Kaniecki objął stanowisko head of agency partnerships w platformie społecznościowej TikTok.
więcej
|
T-Mobile poszukuje dyrektora marketingu dla rynku B2C
Firma T-Mobile prowadzi rekrutację na dyrektora marketingu postpaid B2C. Osoba na tym stanowisku będzie zarządzać kilkudziesięcioosobowym zespołem w hybrydowym modelu pracy. Ostatnio funkcję tę pełnił Piotr Bubak, który z początkiem tego roku rozstał się z firmą.
więcej
|
Adidas zrywa kontrakt z piłkarzem Kurtem Zoumą maltretującym kota
Francuski piłkarz Kurt Zouma, występujący w Premier League, stracił kontrakt reklamowy z adidasem, kiedy na jaw wyszło, że znęca się nad swoim kotem. Zwierzę zostało już mu odebrane.
więcej
|
Nestlé Polska prowadzi przetarg na media
Firma Nestlé Polska, do której należą takie marki, jak Winiary, Nescafe, KitKat prowadzi przetarg na planowanie i zakup mediów. Budżetu broni agencja UM Thrive, należąca do Mediabrands.
więcej
|
Marcin Samek, Natalia Drobniak i Maria Gajkowska awansowali w dziale strategii McCann Poland
Marcin Samek objął nowo utworzone stanowisko chief innovation officer w agencji reklamowej McCann Poland. Natalia Drobniak awansowała na strategy group head, a Maria Gajkowska - na senior strategic plannera.
więcej
|
W styczniu w sklepach było drożej średnio o blisko 18 proc.
W styczniu br. w sklepach było drożej średnio o blisko 18 proc. w ujęciu rocznym - wynika z najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Wzrost odnotowała każda z 12 analizowanych kategorii produktów.
więcej
|
Sprzedawcy opowiadają o początkach biznesu w kampanii Allegro
Serwis zakupowy Allegro rozpoczął kampanię, w której sprzedawcy platformy opowiadają o początkach swojego biznesu. Za działania reklamowe odpowiadają Ogilvy Polska, MOON Films, Televisor, Juice i Starcom.
więcej
|
Lidl w nowej kampanii tłumaczy, dlaczego warto robić tu zakupy
Sieć dyskontów Lidl Polska ruszyła z nową kampanią, w której przekonuje i tłumaczy, dlaczego warto robić zakupy w jej sklepach. Kampanię przygotowała agencja GPD.
więcej
|
Mirosław Zbrojewicz oswaja raka dla dzieci chorych na nowotwory
Mirosław Zbrojewicz. aktor znany m.in. z roli gangstera „Gruchy” w „Kilerze” Juliusza Machulskiego jest bohaterem kampanii społecznej „Pomóż nam oswajać raka” Fundacji Iskierka.
więcej
|
Stefan Augustyn szefem marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Stefan Augustyn objął stanowisko dyrektora departamentu marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE).
więcej
|
Gigantyczny smok ostrzega o smogu w centrum Warszawy
Na ekranach w centrum Warszawy ruszyła akcja informacyjna, której bohaterem jest smok ostrzegający o złej jakości powietrza. W kampanii na nośnikach Screen Network wykorzystano animacje 3D i dane pobierane w czasie rzeczywistym.
więcej
|
Change Serviceplan i Mediarepublic autorami kampanii serków Łaciate
Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie po raz trzeci powierzyła realizację najnowszej kampanii serków śmietankowych „Łaciate” zespołowi agencji Change Serviceplan i Media Republic (Group One).
więcej
|
Uśmiechnięte słoiki kremu Nutella na jubileusz marki
Producent kremu czekoladowego Nutella, Ferrero, wystartował z kampanią "Unique Smile". Każdy może wygenerować własną, "uśmiechniętą" etykietę słodkości.
więcej
|
Quebonafide i Forxst sprzedają własne napoje herbaciane w Lidlu
Lidl wprowadza do stałej oferty produkty marki Miss Ti, sygnowanej przez muzyków Quebonafide i Forxsta. Wegańska herbata Matcha Latte oraz mleczna Milk Tea pojawią się na półkach w środę 9 lutego.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Z Burda Media Polska odchodzi prezes Alexander Sorg
Alexander Sorg z końcem lutego odchodzi ze stanowiska prezesa Burda Media Polska i po ponad 20 latach pracy żegna z koncernem Burda. Wydawnictwem tymczasowo będzie kierował Martin Weese.
więcej
|
,,Gazeta Polska" ze sprostowaniem informującym, że ,,TVN nie roznosił zarazy ani śmierci"
W nowym wydaniu „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) zamieszczono sprostowanie od zarządu TVN dotyczące okładki pisma z listopada 2020 roku z tytułem „Oni roznieśli zarazę i śmierć”, na której pojawiło się logo tej stacji.
więcej
|
Dziennikarze: Pentagon blokuje nam dostęp do oddziałów wysyłanych do Europy
Dziennikarze akredytowani w Pentagonie twierdzą, że odmówiono im możliwości przeprowadzenia wywiadów z żołnierzami i opisania sytuacji w oddziałach, które zostały wysyłane do Polski, Rumunii i Niemiec w obliczu potencjalnej inwazji Rosji na Ukrainę.
więcej
|
Leszek Baj szefem redakcji Polityki Insight
Leszek Baj, dotąd szef działu gospodarczego centrum analitycznego Polityka Insight, awansował na stanowisko szefa redakcji. Do europejskiego zespołu dołączyli Magdalena Cedro i Dominik Héjj.
więcej
|
Spółka właściciela ,,Wprost" będzie tworzyć NFT dla fanów
Wydawca gier RedDeer.Games wkracza w świat niewymiennych tokenów (NFT), zamierza tworzyć cyfrowe produkty dla fanów. W tym celu powołano specjalny dział NFT, którym kieruje Bartłomiej Kossakowski. Prezesem i większościowym udziałowcem RedDeer.Games jest Michał M. Lisiecki, właściciel PMPG Polskie Media SA.
więcej
|
183 zgłoszenia w konkursie o Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską
Jubileuszowa 25. edycja konkursu o Polsko-Niemiecką Nagrodę Dziennikarską im. Tadeusza Mazowieckiego spotkała się z szerokim odzewem wśród dziennikarzy i dziennikarek z obu krajów. Nadesłano 81 prac z Polski i 102 z Niemiec.
więcej
|
Zarząd Axel Springer ignorował skargi na molestowanie kobiet przez byłego szefa ,,Bilda"? Döpfner mówi o spisku przeciw gazecie
Media informują we wtorek o poważnych zarzutach stawianych prezesowi wydawnictwa Axel Springer Mathiasowi Döpfnerowi, dotyczących wieloletniego ukrywania zachowania Juliana Reichelta, byłego redaktora naczelnego wydawanego przez firmę niemieckiego dziennika „Bild", oskarżanego m.in. o molestowanie seksualne.
więcej
|
|
|
Najwięksi polscy wydawcy nie przystąpili do Google Showcase. ,,Warunki gorsze od regulacji unijnych"
Google zawarł z niektórymi wydawcami w Polsce umowy o płaceniu im za treści w ramach platformy Showcase w Wiadomościach Google. W programie nie ma jednak największych graczy medialnych na naszym rynku. Niektórzy z nich, jak Agora zwlekają z decyzją, zaś według Izby Wydawców Prasy warunki oferowane polskim wydawcom przez Google są dalekie od oczekiwań. - One nie leżą w długofalowych, dobrze rozumianych interesach wydawców prasy i dziennikarzy, którzy też są beneficjentami europejskich przepisów o prawach pokrewnych - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Wojtaś, koordynator ds. europejskich w IWP.
więcej
|
Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube'em (Mediapanel ze stycznia)
W wynikach badania Mediapanel wprowadzono dane o średnim czasie korzystania przez polskich internautów z serwisów i aplikacji. W styczniu br. WP.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Onet.pl i Interia, na komputerach lider to YouTube nieznacznie wyprzedzający Netflixa, natomiast w mobile’u na czele jest TikTok, w którym polski internauta spędził średnio 19,5 godziny.
więcej
|
Ewa Lampart jako general manager w Grupie Iberion
Od 21 lutego do zespołu Grupy Iberion dołączy Ewa Lampart, obejmując nowo utworzone stanowisko general managera i partnera biznesowego. Jesienią ub.r. Lampart po 12 latach pracy pożegnała się z Grupą ZPR Media.
więcej
|
Firma SpaceX Elona Muska straci do 40 satelitów, które trafiły w burzę geomagnetyczną
Do 40 satelitów Starlink straci firma SpaceX z powodu pechowego wystrzelenia ich w minionym tygodniu w potężną burzę geomagnetyczną. Powiadomiła o tym w środę m.in. CNN.
więcej
|
Netflix zainwestuje 500 mln euro w niemieckojęzyczne produkcje
Platforma streamingowa Netflix poinformowała, że do 2023 r. wyda 570 mln dolarów (500 mln euro) na niemieckojęzyczne filmy, seriale i programy typu reality show tworzone w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
więcej
|
Sprzedawcy opowiadają o początkach biznesu w kampanii Allegro
Serwis zakupowy Allegro rozpoczął kampanię, w której sprzedawcy platformy opowiadają o początkach swojego biznesu. Za działania reklamowe odpowiadają Ogilvy Polska, MOON Films, Televisor, Juice i Starcom.
więcej
|
Instagram: nowe narzędzia do zarządzania aktywnością i bezpieczeństwem
Instagram wprowadza nowe narzędzia, dzięki którym będzie można łatwiej zarządzać swoją aktywnością w serwisie oraz ustawieniami dotyczącymi bezpieczeństwa.
więcej
|
Rumble kusi Joe Rogana. 100 mln dolarów za odejście ze Spotify
Serwis wideo Rumble zaproponował słynnemu podcasterowi ze Spotify Joe Roganowi 100 mln dolarów za wszystkie jego programy w ciągu czterech lat.
więcej
|
Olfaktoria z kolegą nagrali bezdomnego bez zgody. Internauci: bezduszne, buractwo. Influencerka przeprasza
Dorota Goldmann, znana w sieci jako Olfaktoria, wraz z kolegą upokorzyła osobę w kryzysie bezdomności, nagrywając ją bez zgody. Internauci nie mają wątpliwości - to zachowanie poniżej wszelkiej krytyki. Influencerka zamieściła w sieci wideo z przeprosinami.
więcej
|
Bussines Insider Polska z większą przewagę nad Money.pl, mocno w górę serwisy ,,Faktu" i ,,DGP"
Liderem zasięgowym wśród platform o tematyce biznesowo-prawnej jest niezmiennie Bussiner Insider Polska, w grudniu zwiększył przewagę nad Money.pl. Największe wzrosty osiągnęły Gazetaprawna.pl i sekcja biznesowo-prawna Fakt.pl, a znacząco zmalała liczba użytkowników Bankiera.
więcej
|
Google będzie płacił polskim mediom za treści. Debiutuje platforma Showcase
Google wprowadza dzisiaj w Polsce nowy produkt i program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych - Showcase w Wiadomościach Google. Do programu na starcie przystąpiło 27 wydawców, m.in. Wprost, DoRzeczy.pl, naTemat, 300Gospodarka i Niezalezna.pl.
więcej
|
Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. To dobra wiadomość dla wydawców i autorów, którzy coraz chętniej nawiązują bezpośrednią współpracę z producentem treści, jakim stał się Empik Go. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Agencje podnoszą ceny swoich usług. Liczą, że klienci nie zmniejszą budżetów
Wysoka inflacja i towarzyszącej jej rosnące koszty prowadzonej działalności, wiele niejasności m.in. w przepisach podatkowych spowodowane wprowadzeniem Polskiego Ładu dotykają również branżę marketingową. Agencje reklamowe, mediowe czy PR podnoszą więc ceny swoich usług, nie planują jednak redukcji zatrudnienia. Liczą, że mimo trudnej sytuacji klienci nie będą jednak ciąć budżetów marketingowych. Zastrzegają jednak, że w kolejnych miesiącach może się to zmienić, bo sytuacja jest dynamiczna.
więcej
|
Polskie Elektrownie na bannerach obwiniają UE za wzrost cen prądu. Komisja Europejska polemizuje
Pod koniec stycznia Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie z inicjatywy państwowych producentów prądu rozpoczęło kampanię podkreślającą, że za 60 proc. kosztów produkcji energii elektrycznej stanowi opłata klimatyczna Unii Europejskiej. - Polityka unijna nie jest odpowiedzialna za 60 proc. Twojego rachunku za prąd. Przeciwnie, znaczna część tego rachunku składa się z kosztów przesyłu, podatków krajowych i innych opłat - skomentowała Komisja Europejska.
więcej
|
Stefan Augustyn szefem marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Stefan Augustyn objął stanowisko dyrektora departamentu marketingu i komunikacji Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (LSSE).
więcej
|
|
|