|
|
|
|
|
|
|
Telewizja Polska uruchomi platformę TVP Stream
Telewizja Polska do końca roku zamierza odświeżyć swoją aplikację telewizji hybrydowej HbbTV. Będzie ona dostępna w naziemnej telewizji cyfrowej pod nazwą TVP Stream. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl pojawi się w niej usługa catch-up TV i rozbudowany serwis pogodowy.
więcej
|
Trybunał Konstytucyjny zdecyduje co z TVN? W tym tygodniu pisma przewodniczącego KRRiT
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski w tym tygodniu zwróci się o zbadanie zgodności artykułu 35 ustawy o radiofonii i telewizji z konstytucją. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl wnioski w tej sprawie mają trafić do prezydenta, premiera oraz ministra kultury, dziedzictwa narodowego i sportu.
więcej
|
UPC Polska przygotowuje sieć do 4K
Amerykańska firma Jupiter Networks została wybrana przez operatora kablowego UPC Polska do dostarczenia nowej, gotowej do 400G infrastruktury technicznej. Pozwoli ona m.in. na korzystanie z usług streamingowych w jakości 4K przez wielu użytkowników.
więcej
|
Astro chce pozyskać inwestora finansowego do kanału News24
Spółka Astro, kontrolowana przez Ryszarda Krajewskiego, prowadzi rozmowy z potencjalnym inwestorem finansowym. Pozyskane od niego środki chce przeznaczyć na przygotowywany do startu kanał News24.
więcej
|
,,Prince Charming" od 2 listopada w TTV. ,,Pierwsza polska produkcja prezentująca społeczność LGBT"
Od 2 listopada TTV emitować będzie „Prince Charming”. Produkcja od 12 października dostępna jest na platformie Player. - W przypadku tego programu, poza jego rozrywkowym charakterem, dodatkowo przemawiają za tym względy społeczne - w Polsce wiele mówi się o prawach osób LGBT, i sądzę, że do tych praw należy również realna obecność w telewizji - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV i Playera.
więcej
|
Nowy kanał filmowo-serialowy już nadaje
Obecny na polskim rynku od 6 lat kanał filmowo-serialowy TNT zakończył nadawanie. WarnerMedia w jego miejsce zaoferował stację Warner TV. Oferta obu kanałów jest zbliżona, ale nowy nawiązuje m.in. logotypem do wytwórni filmowej Warner Bros. Kanał TNT można oglądać już tylko w obu Amerykach.
więcej
|
Kanały Eleven Sports z prawami do PKO BP Ekstraklasy
Dziewięć europejskich lig piłkarskich, w tym polska PKO BP Ekstraklasa, podpisało trzyletnią globalną umowę dotyczącą transmisji z kanałem Eleven Sports i aplikacją OneFootball. Porozumienie nie dotyczy polskiego rynku, gdzie prawa do narodowej ligi dalej posiada Canal+ i nie zmieni się to do końca sezonu 2022/2023.
więcej
|
TVP1 i TVN liderami w zeszłym tygodniu. ,,Rolnik szuka żony" i ,,M jak miłość" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły reality-show „Rolnik szuka żony”, serial „M jak miłość ” oraz dziennik TVN „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Amazon Prime Video udostępni tradycyjnemu nadawcy fragmenty meczów
Platforma streamingowa Amazon Prime Video porozumiała się z francuskim nadawcą komercyjnym TF1. Dzięki umowie najciekawsze fragmenty wybranych meczów narodowej Ligue 1 będzie można oglądać w popularnym nad Loarą programie „Téléfoot”.
więcej
|
Robert Biedrzycki CFO w Inea
Robert Biedrzycki objął funkcję CFO w Inea. Będzie odpowiadał za obszar finansowy spółki i transformację cyfrową organizacji.
więcej
|
,,Star Trek: Następne pokolenie" od 1 listopada w Warner TV
Od 1 listopada stacja Warner TV emitować będzie serial „Star Trek: Następne pokolenie”.
więcej
|
Zmarł aktor James Michael Tyler, Gunther z serialu ,,Przyjaciele"
W wieku 59 lat zmarł amerykański aktor James Michael Tyler znany z roli Gunthera w serialu „Przyjaciele” - poinformowała w poniedziałek agencja Associated Press.
więcej
|
LINK4 doceniony za innowacje Blockchain, chmura obliczeniowa, Big Data to tylko niektóre projekty wprowadzone przez LINK4 w ostatnich latach. Między innymi za nie firma została nagrodzona w prestiżowym rankingu Złotych Laurów „Super Biznesu” w kategorii innowacje. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prezes UOKiK: Krytoreklama powinna być wstydem dla influencerów
Z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomaszem Chróstnym rozmawiamy o regulacji rynku influence marketingu, o tym jak prawidłowo oznaczać reklamy na kontach influencerów w social mediach i o odpowiedzialności twórców za konsumentów, zwłaszcza tych młodych.
więcej
|
Cityboard Media ma 3,1 tys. ekranów reklamowych. Wpływy 24 proc. w dół, 3 mln zł straty
Firma reklamy zewnętrznej Cityboard Media w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 23,6 proc. do 41,81 mln zł, a przy zmniejszeniu kosztów operacyjnych o 10,4 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 5,3 mln zł zysku do 3,05 mln zł straty. Spółka prognozuje, że z powodu wysokiej inflancki trudniej jej będzie optymalizować wydatki.
więcej
|
Katarzyna Strachota customer experience strategy lead w Isobar Polska
Do działu strategii agencji Isobar Polska (dentsu Polska) dołączyła Katarzyna Strachota obejmując stanowisko customer experience strategy lead. Wraca do agencji po kilkuletniej przerwie.
więcej
|
Value Media z 3-letnią umową na obsługę Komfortu
Dom mediowy Value Media należący do Group One wygrał przetarg na obsługę mediową sieci sklepów Komfort z wyposażeniem domu. Umowę zawarto na trzy lata.
więcej
|
Bożena Dykiel nie jest już ambasadorką ,,Twarzy depresji", powodem jej słowa w ,,Dzień dobry TVN"
Organizator kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” wspólnie z Bożeną Dykiel zdecydowali, że aktorka nie będzie już ambasadorką akcji. W sobotę w „Dzień dobry TVN” Dykiel stwierdziła, że przyczyną depresji jest niedobór litu, i prezentowała okulary mające poprawiać jej zdrowie.
więcej
|
Konrad Kwiatkowski head of operations w Tigers
Konrad Kwiatkowski objął nową funkcję head of operations w ramach nowo utworzonego zespołu skupiającego HR, finanse, IT, administrację oraz M&A w agencji digitalowej Tigers.
więcej
|
Krajowy Instytut Mediów szuka w przetargu ekspertów do współpracy
Krajowych Instytut Mediów chce nawiązać współpracę z 9 ekspertami. Wybiera ich w rozpoczętym właśnie przetargu, a będzie z nimi współpracować do końca 2022 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
IKEA testuje dostawy swojej oferty gastronomicznej z Glovo
Aplikacja Glovo uruchomiła pierwsze testowe dostawy dań z restauracji IKEA na terenie wybranych miast Polski - Krakowa, Katowic, Lublina i Poznania.
więcej
|
Paweł Tyszkiewicz przewodniczącym Effie Partner Council
Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR objął rolę przewodniczącego Effie Partner Council.
więcej
|
Wódka wyBUHowa wróciła po locie w kosmos
W połowie sierpnia br. butelka wódki wyBUHowa została przetransportowana specjalnym balonem na granicę kosmosu, a następnie rozlana do specjalnie przygotowanego kieliszka. Stało to się 35 km nad poziomem morza, w górnych partiach stratosfery. W kolejnych miesiącach lot w kosmos odbyło 100 butelek, które będzie można kupić bądź wylicytować.
więcej
|
Coca-Cola pokazała butelkę w pełni wyprodukowaną z materiałów roślinnych
Koncern Coca-Cola zaprezentował prototyp pierwszej w historii butelki, która została wyprodukowana z plastiku w 100 proc. z plastiku uzyskanego z materiałów roślinnych.
więcej
|
Intermarche testuje nowatorską metodę zakupów bez kasy. Czas na "inteligentne koszyki"
Francuska sieć Intermarche uruchomiła nową metodę zakupów w jednej z paryskich placówek. Sieć testuje „inteligentne koszyki”, które automatycznie naliczają rachunek po włożeniu do nich produktów
więcej
|
Prawie 150 tys. widzów "Furiozy"
"Furiozę" z Weroniką Książkiewicz i Mateuszem Damięckim w rolach głównych zobaczyło do tej pory w kinach 141 900 osób - podał dystrybutor produkcji Kino Świat. 119 694 widzów wybrało się na seans w ostatni weekend, a 22 206 wcześniej, w ramach specjalnych pokazów przedpremierowych.
więcej
|
Zalando reklamuje klub zakupowy Zalando Lounge (wideo)
Platforma zakupowa Zalando rozpoczęła pierwszą zintegrowaną kampanię reklamową klubu zakupowego Zalando Lounge. Działania pod hasłem „Explore mode ON" są prowadzone równocześnie w Polsce, Niemczech, Francji, Szwecji, Danii, Finlandii oraz Hiszpanii
więcej
|
Wszystkie sklepy Lidl Punktami Obsługi Paczek DHL
787 sklepów Lidl Polska dołączyło do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Łącznie za pośrednictwem POP-ów paczki można nadawać i odbierać już w ponad 12 tysiącach miejsc w całym kraju.
więcej
|
Mastercard chce wycofać markę Maestro
Firma Mastercard planuje wkrótce wycofać swoje dobrze znane karty płatnicze Maestro. Głównym powodem tej decyzji jest rozwój e-commerce.
więcej
|
Pocztex z nowa kampanią w TVP, Polsacie i TV Republika (wideo)
Poczta Polska ruszyła z kampanią usługi Pocztex. Wizerunkowo - produktowy spot "Otwórz się na Pocztex" emitowane są w TVP, Polsacie i TV Republika.
więcej
|
Lech Free współpracuje z Polską Ligą Esportową
Marka Lech Free (Kompania Piwowarska) została oficjalnym partnerem PGE Dywizji Mistrzowskiej, należącej do Polskiej Ligii Esportowej.
więcej
|
Totalizator Sportowy sponsorem koszykówki 3x3
Od początku przyszłego roku Totalizator Sportowy, właściciel marki Lotto, będzie Partnerem Polskiego Związku Koszykówki, w tym Partnerem Tytularnym koszykówki 3x3 w Polsce.
więcej
|
,,Przyjemność z Poznania" w reklamach nowych czekolad Terravita
Terravita rozpoczęła kampanię promującą nowe czekolady z linii Classic, pod hasłem „Przyjemność z Poznania”.
więcej
|
7 grzechów głównych marketera w planowaniu strategii content marketingowej O content marketingu mówi się dużo do tego stopnia, że hasło wymyślone przez Billa Gates’a w 1996 r., czyli „Content is King”, było i jest tyle razy odmieniane przez przypadki, że przestało być już zaskakujące czy stale używane w żargonie branżowym. Niemniej content króluje w planach strategicznych i królować będzie. A kto nie uwzględni w swoich media planach tego narzędzia, straci, zarówno w krótkiej, jak i długiej perspektywie. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Gazeta Wyborcza" ma złą passę. "To jeszcze nie kryzys"
„Gazeta Wyborcza” (Agora) decyzją sądu ma zamieścić sprostowanie prezesa Orlenu. Jej naczelny przeprasza za zamieszczenie na łamach tekstu, który nazywa „paszkwilem”, a według naszych informacji pojawią się przeprosiny dla prezesa InPostu. To wszystko w ciągu kilku dni. Eksperci podkreślają jednak, że to wina przypadku, choć może spowodować rysę na wizerunku marki.
więcej
|
Wydawnictwo Podatkowe Gofin ze wzrostem wpływów i zysku. Mniej z prasy, więcej z internetu
W ub.r. przychody Wydawnictwa Podatkowego Gofin zwiększyły się o 2,8 proc. do 48,33 mln zł, głównie dzięki wzrostowi wpływów z produktów internetowych, a mimo spadku przychodów z pionu prasowego, m.in. „Gazety Podatkowej” i „Biuletynu Informacyjnego”. Zysk netto firmy wzrósł z 11,52 do 12,61 mln zł.
więcej
|
|
|
Prezes UOKiK: Krytoreklama powinna być wstydem dla influencerów
Z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomaszem Chróstnym rozmawiamy o regulacji rynku influence marketingu, o tym jak prawidłowo oznaczać reklamy na kontach influencerów w social mediach i o odpowiedzialności twórców za konsumentów, zwłaszcza tych młodych.
więcej
|
Google otworzył w Warszawie największe centrum rozwoju technologii chmury Google w Europie
Google otwiera w Warszawie nowe biuro, które ma być największym europejskim centrum ekspertów od rozwoju technologii chmury obliczeniowej Google - poinformowała w poniedziałek szefowa Google Polska Magdalena Kotlarczyk. Siedziba mieści się na 14 piętrach wieżowca The Hub na warszawskiej Woli.
więcej
|
OKO.press z 754 tys. zł zysku. 1,6 mln zł więcej z darowizn, mniej z dotacji
Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej „OKO” wydającą portal OKO.press w ub.r. osiągnęła wzrost darowizn od osób z 2,61 do 4,39 mln zł i spadek dotacji instytucjonalnych z 872,8 do 429,4 tys. zł. Zysk netto fundacji poszedł w górę z 200 do 753,9 tys. zł.
więcej
|
Facebook z zyskiem powyżej oczekiwań, jego platformy mają 3,6 mld użytkowników
Zysk Facebooka w trzecim kwartale 2021 roku okazał się wyższy od oczekiwań analityków, chociaż przychody koncernu są niższe od konsensusu. W handlu pozasesyjnym akcje spółki rosną ponad 2 proc. Platformy koncernu mają miesięcznie 3,58 mld użytkowników, a sam Facebook - 2,91 mld.
więcej
|
Wersow, Friz i Anna Lewandowska najpopularniejszymi influencerami polskiego Instagrama
Wersow i Friz z Ekipy Friza oraz Anna Lewandowska to najpopularniejsze osoby na polskim Instagramie w trzecim kwartale br. W pierwszej trzydziestce znalazła się jeszcze dwójka członków Ekipy Friza.
więcej
|
Friz zbiera nową Ekipę
Karol "Friz" Wiśniewski ogłosił, że zwycięzcy programu "Twoje 5 minut", dołączą do nowej ekipy influencerów, która zamieszka wspólnie w jednym domu.
więcej
|
Polityczne treści o charakterze konserwatywnym otrzymują większe wsparcie algorytmiczne na Twitterze
Twitter opublikował badania na temat działania algorytmicznego wzmacniania treści na platformie. Okazuje się, że polityczne treści o charakterze konserwatywnym otrzymują większe wsparcie ze strony algorytmów.
więcej
|
IKEA testuje dostawy swojej oferty gastronomicznej z Glovo
Aplikacja Glovo uruchomiła pierwsze testowe dostawy dań z restauracji IKEA na terenie wybranych miast Polski - Krakowa, Katowic, Lublina i Poznania.
więcej
|
Aleksander Kutela odchodzi z rady nadzorczej ING Banku Śląskiego
Wiceprezes Ringier Axel Springer Polska Aleksander Kutela zrezygnował z zasiadania w radzie nadzorczej ING Banku Śląskiego.
więcej
|
Sławomir Peszko felietonistą Meczyki.pl
Piłkarz Sławomir Peszko będzie przygotowywał cotygodniowe felietony do serwisu Meczyki.pl (Online Venture).
więcej
|
Koncern Google zapłacił w Rosji karę za nieusunięcie zakazanych treści
Amerykański koncern technologiczny Google zapłacił w Rosji ponad 32 mln rubli grzywny (ok. 1,82 mln złotych) za nieusunięcie treści uznanych w tym kraju za nielegalne - poinformował w poniedziałek koncern. Informację potwierdził przedstawiciel rosyjskiego parlamentu.
więcej
|
Wszystkie sklepy Lidl Punktami Obsługi Paczek DHL
787 sklepów Lidl Polska dołączyło do siatki Punktów Obsługi Paczek DHL. Łącznie za pośrednictwem POP-ów paczki można nadawać i odbierać już w ponad 12 tysiącach miejsc w całym kraju.
więcej
|
Grupa Morele ujednolica szyld wszystkich swoich sklepów
Grupa Morele, będąca właścicielem 9 sklepów internetowych z kategorii elektronika użytkowa, kosmetyki, zabawki, odzież czy wyposażenie wnętrz, podjęła decyzję o ich całkowitej integracji pod jedną witryną.
więcej
|
Od 2023 r. globalne firmy będą podlegać minimalnej stawce 15 proc. podatku
Reforma międzynarodowego systemu podatkowego przewiduje, że globalne przedsiębiorstwa będą podlegać minimalnej stawce podatkowej w wysokości 15 proc. od 2023 r. - tłumaczy wiceminister finansów Jan Sarnowski, odnosząc się do międzynarodowych ustaleń dotyczących walki z unikaniem opodatkowania.
więcej
|
Onet przeprasza szefa państwowego instytutu za nieprawdziwe sugestie w tekście Janusza Schwertnera
Na portalu Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska) zamieszczono przeprosiny skierowane do Macieja Szymanowskiego, dyrektora Instytutu Współpracy Polsko-Węgierskiej, za nieprawdziwe sugestie o nim w artykule Janusza Schwertnera z marca 2019 roku.
więcej
|
LINK4 doceniony za innowacje Blockchain, chmura obliczeniowa, Big Data to tylko niektóre projekty wprowadzone przez LINK4 w ostatnich latach. Między innymi za nie firma została nagrodzona w prestiżowym rankingu Złotych Laurów „Super Biznesu” w kategorii innowacje. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Koniec agencji R4S. Butterfly Strategies nową firmą Adama Hofmana
Agencja byłego rzecznika PiS Adam Hofmana nie będzie już działała jako R4S, w jej miejsce założono spółkę Butterfly Strategies, której udziałowcami są Hofman i Robert Pietryszyn. Z kolei Mariusz Sokołowski i Michał Wiórkiewicz odchodzą do własnej agencji Prostrategic Communication.
więcej
|
Wywiad premiera w "Financial Times". "Przerażający język, który nie służy szukaniu kompromisu"
Wywiad premiera Mateusza Morawieckiego dla "Financial Times" szeroko komentowany jest zarówno przez polityków, jak i dziennikarzy oraz ekspertów od wizerunku. Słowa o "przystawianiu pistoletu do głowy" Polsce przez UE oraz "trzecia wojna światowa" pójdą w świat - nie mają wątpliwości komentatorzy. A jak to z kolei przełoży się na - i tak już nadszarpnięty - wizerunek naszego kraju w innych zagranicznych mediach? - Osobiście wyobrażam sobie, co myśli potencjalny inwestor, który czyta w najważniejszej gazecie finansowej w Europie o tym, że polski premier uważa, że pomiędzy Unią Europejską a Polską - która jest członkiem tej Unii - odbywa się jakaś "wojna światowa" - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl szef Onetu. - To wypowiedź z pogranicza złego smaku i histerii - stwierdza z kolei redaktor naczelny "Rzeczypospolitej".
więcej
|
Stowarzyszenie Agencji Public Relations przyjęło trzy nowe agencje, ma ich łącznie 37
Nowymi członkami Stowarzyszenia Agencji Public Relations zostały Cook Communications, Prime Time PR i Winstone. SAPR po roku działalności ma w swoich szeregach 37 członków.
więcej
|
Bilibili, Jagex i Private Division dalej z Kool Things
Kool Things, zintegrowana agencja marketingowa specjalizująca się w grach wideo, przedłużyła i rozszerzyła umowy z kluczowymi klientami - Bilibili, Jagex i Private Division. Nowe kontrakty obowiązują od października.
więcej
|
|
|