|
|
|
|
|
|
|
Skoki narciarskie w TVN: prztyczek dla TVP, szansa na poszerzenie widowni, ryzyko reklamowe
Prawie wszystkie zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich będą pokazywane w głównym TVN, po ponad dwóch dekadach znikną z Telewizji Polskiej. Publiczny nadawca jest oburzony, wiąże sprawę z polityką, czym potwierdza, jak duża to dla niego strata. Natomiast dla TVN to szansa na zdobycie nowej widowni i ryzyko, bo dotąd właściwie nie miał sportu w ramówce - komentują dla Wirtualnemedia.pl menedżerowie z branży telewizji i marketingu sportowego.
więcej
|
Debata ,,Strefa zamknięta" zamiast ,,Sprawdzam" w piątek, w przyszłym tygodniu decyzja dotycząca Skórzyńskiego
TVN24 w najbliższy piątek już po raz trzeci z rzędu nie pokaże kolejnego wydania programu „Sprawdzam” - autorskiego programu Krzysztofa Skórzyńskiego, który pozostaje zawieszony w pracy. Tym razem lukę w paśmie wypełni debata „Strefa zamknięta” o stanie wyjątkowym na białoruskiej granicy, którą poprowadzi Piotr Marciniak. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu mają się zakończyć działania wyjaśniające sprawę Skórzyńskiego - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Kanał TVP World ma ruszyć 1 stycznia
TVP od 1 stycznia 2022 roku chce uruchomić anglojęzyczny TVP World. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl TVP planuje, żeby od stycznia stacja była dostępna z satelity Astra 19,2E dla mieszkańców Europy Zachodniej i z platformy Dish Network dla obywateli Stanów Zjednoczonych.
więcej
|
Nielsen wprowadza pakiet mierzący platformy streamingowe
Firma Nielsen specjalizująca się w badaniu oglądalności kanałów telewizyjnych wprowadza w Stanach Zjednoczonych jeden pakiet mierzący treści oferowane na platformach streamingowych. Narzędzie to nosi nazwę Nielsen Streaming Solutions.
więcej
|
Nadawca TV Trwam i Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej z 2,3 mln zł dotacji od MSZ
W latach 2016-2021 związana z o. Tadeuszem Rydzykiem Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu uzyskała od Ministerstwa Spraw Zagranicznych 1,62 mln zł dotacji, a Fundacja Lux Veritatis nadająca Telewizję Trwam - 718 tys. zł.
więcej
|
Nagany dla niezaszczepionych w TV Republika. Sakiewicz pisze o ,,inspiracji z Moskwy"
Prezes i zarazem redaktor naczelny TV Republika Tomasz Sakiewicz wysłał e-mail do pracowników tej stacji, w którym wzywa ich do noszenia maseczek, jeśli wcześniej nie zaszczepili się przeciwko koronawirusowi. Szef kanału pisze także m.in. o „inspiracjach z Moskwy”.
więcej
|
TVN24 w niedzielę pokaże debatę ,,Psychiatria dzieci i młodzieży w kryzysie"
Stacja TVN24 w najbliższą niedziele o godz. 20.00 wyemituje debatę „Psychiatria dzieci i młodzieży w kryzysie”. Audycję poprowadzi Marcin Zaborski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dawid Król: z TVP Sport do Viaplay
Dziennikarz piłkarski Dawid Król na stałe dołączył do redakcji platformy streamingowej Viaplay. Poprzednio przez cztery lata pracował w TVP Sport.
więcej
|
Gigantyczne odszkodowanie za piractwo. Jest wyrok ws Universe IPTV
Sąd Federalny w Teksasie wydał wyrok przeciwko Universe IPTV i jego właścicielom, którzy nielegalnie przesyłali treści użytkownikom w Stanach Zjednoczonych i naruszali prawa autorskie. Sąd zdecydował o konieczności wypłacenia maksymalnego odszkodowania w wysokości 7 mln dolarów.
więcej
|
Ekstraklasa szykuje się do przetargu na transmisje. Sprzedaż w pakiecie z Fortuna I Ligą?
Spółka zarządzająca piłkarską PKO BP Ekstraklasą przygotowuje się do przetargu dotyczącego krajowych praw mediowych do rozgrywek od sezonu 2023/24. Nie wyklucza, że zaoferuje też relacje z meczów Fortuna I Ligi i wybranych spotkań piłkarskiej Ekstraligi kobiet.
więcej
|
Platforma Sky rozpoczyna sprzedaż telewizorów do streamingu
Brytyjska platforma cyfrowa Sky wprowadza do oferty urządzenia Sky Glass. To telewizory przystosowane do odbioru usług streamingowych. Operator podkreśla, że sprzęt nie wymaga anteny satelitarnej, dekodera, ani plątaniny kabli.
więcej
|
TVP o utracie transmisji ze skoków narciarskich: Discovery złamało dane słowo, to próba wpisania sportu w spór polityczny
Telewizja Polska twierdzi, że Discovery zdecydowało się nie udzielać jej sublicencji do transmisji większości turniejów Pucharu Świata w skokach narciarskich mimo wielomiesięcznych negocjacji. - Trudno nie wiązać tej decyzji z próbą wpisania sportu w spór polityczny wokół stacji TVN i używania skoków narciarskich jako swoistego zakładnika w tym sporze - komentuje publiczny nadawca.
więcej
|
Premiery filmów Studia Munka od 8 października w TVN Fabuła
Od 8 października, w kolejne piątki, TVN Fabuła pokazywać będzie wyprodukowane przez Studio Munka SFP krótkometrażowe filmy. Widzowie będą mogli zobaczyć produkcje, zrealizowane przez młodych twórców, w ramach programu „30 minut”.
więcej
|
Skoki narciarskie znikają z TVP, transmisje w głównym TVN
Discovery przedłużyło do końca sezonu 2025/26 umowę dotyczącą transmisji m.in. z Pucharu Świata w skokach i innych dyscyplinach narciarskich. Nadawca nie udzielił sublicencji Telewizji Polskiej, prawie wszystkie turnieje skoków narciarskich będzie pokazywać w głównym TVN.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rząd kupi Polakom odbiorniki DAB+? ,,To de facto dotacja dla Polskiego Radia"
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański chce, żeby rząd kupił Polakom płacącym abonament tunery DAB+, aby przyspieszyć cyfryzację radia. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl do pomysłu odniósł się Juliusz Braun, także zasiadający w Radzie Mediów Narodowych.
więcej
|
|
Trójka z 30 proc. spadkiem wpływów z reklam, Jedynka z dużym wzrostem. "Marketerzy przenoszą budżety"
Po ośmiu miesiącach br. radio zwiększa przychody z reklam w skali roku o blisko 8 proc., wyniki publicznych stacji: Trójki i Jedynki mocno zaskakują. Trójka zmniejsza wpływy z reklam o ponad 30 proc., a Jedynka zwiększa je o ponad 80 proc. Dla ekspertów z domów mediowych nie jest to zaskoczeniem, bo jak tłumaczą - wyniki sprzedażowe z reklam odzwierciedlają rynkową pozycję stacji pod względem słuchalności. Ta w przypadku Trójki jest najniższa w historii, przez co zyskuje Jedynka, charakteryzująca się niezwykle wiernymi słuchaczami. I to do Jedynki przechodzi część reklamodawców Programu III.
więcej
|
|
Tomasz Zimoch wygrał prawomocnie drugi proces z Polskim Radiem
Były dziennikarz radiowy, dziś parlamentarzysta, Tomasz Zimoch, wygrał prawomocnie proces, który w 2016 roku wytoczył Polskiemu Radiu. Sąd orzekł, że rozwiązanie umowy przed pięciu laty nastąpiło z winy ówczesnego prawodawcy Zimocha i przyznał mu odszkodowanie w wysokości 30 tys. zł. - To cieszy, ale martwi, ze rację przyznano mi tak późno - komentuje były dziennikarz.
więcej
|
|
RMF FM zdecydowanym liderem w Olsztynie, VOX FM wyprzedziło Radio ZET
Najchętniej słuchaną stacją radiową w Olsztynie w okresie od marca do sierpnia br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze takie anteny, jak: VOX FM i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Trójka z 30 proc. spadkiem wpływów z reklam, Jedynka z dużym wzrostem. "Marketerzy przenoszą budżety"
Po ośmiu miesiącach br. radio zwiększa przychody z reklam w skali roku o blisko 8 proc., wyniki publicznych stacji: Trójki i Jedynki mocno zaskakują. Trójka zmniejsza wpływy z reklam o ponad 30 proc., a Jedynka zwiększa je o ponad 80 proc. Dla ekspertów z domów mediowych nie jest to zaskoczeniem, bo jak tłumaczą - wyniki sprzedażowe z reklam odzwierciedlają rynkową pozycję stacji pod względem słuchalności. Ta w przypadku Trójki jest najniższa w historii, przez co zyskuje Jedynka, charakteryzująca się niezwykle wiernymi słuchaczami. I to do Jedynki przechodzi część reklamodawców Programu III.
więcej
|
UM zajmie się obsługą mediową Pyszne.pl
Agencja mediowa UM, należąca do grupy Mediabrands, wygrała przetarg na planowanie i zakup mediów firmy Just Eat Takeaway.com. W jego efekcie polski oddział agencji UM rozpoczyna współpracę z Pyszne.pl
więcej
|
Sprzedaż aut osobowych w Polsce wzrosła o 17,7 proc. Liderem Toyota, najpopularniejszy model to Corolla
W okresie od stycznia do września br. w Polsce zarejestrowano 347 306 samochodów osobowych. To 17,68 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+52 186 szt.) - podaje IBRM Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najchętniej wybieraną przez klientów marką była Toyota, a modelem - Corolla.
więcej
|
Wojciech Grohn zastąpi Piotra Rogowskiego w zarządzie Lidla. Polscy menadżerowie mają budować międzynarodową siłę dyskontera
Od października br. nowym członkiem zarządu ds. zakupów w Lidl Polska będzie Wojciech Grohn, związany z firmą od 18 lat. Zastąpi tym samym Piotra Rogowskiego, który obejmie stanowisko w międzynarodowych strukturach Lidla.
więcej
|
Isobar Polska wygrała przetarg na obsługę Tefal
Agencja Isobar Polska (dentsu Polska) wygrała przetarg firmy Groupe Seb na obsługę marki Tefal.
więcej
|
Tiktokerki Kinga Sawczuk i Antonina Flak reklamują odzież Cropp (wideo)
Pod hasłem „Magic. We have it” ruszyła kampania reklamowa odzieży Cropp (produkowanej przez LPP). Bohaterami reklam są influencerki Kinga Sawczuk (@kompleksiaraxx) i Antonina Flak (@samosiaa_yt), znane głównie z TikToka.
więcej
|
Tina Turner sprzedała prawa do swoich piosenek. W ten sposób zarobiła 50 mln dolarów
Tina Turner, amerykańska wokalistka, która w tym roku skończy 82 lata, sprzedała prawa do swoich utworów wytwórni muzycznej BMG. Oficjalnie nie podano, ile pieniędzy dostanie piosenkarka w ramach podpisanej umowy. Branżowe media szacują jednak kwotę transakcji na 50 mln dolarów.
więcej
|
,,Zakręć butelką" w promocji piw Carlsberg w Żabce (wideo)
W sklepach Żabka trwa akcja promująca piwa Carlsberg Polska oparta na aplikacji mobilne Żappka. Jest realizowana pod hasłem „Zakręć butelką”.
więcej
|
H&M w nowej kampanii dziękuje młodym za to, że są sobą
H&M w nowej kampanii reklamowej "Dziękujemy, że jesteście sobą” oddaje głos młodemu pokoleniu, celebruje ich wrażliwość i wartości.
więcej
|
Inea w nowej kampanii przekonuje ,,Ty jesteś szefem"
Inea prezentuje kolejną odsłonę kampanii „Ty jesteś szefem”, skierowanej do klientów biznesowych oraz instytucjonalnych.
więcej
|
Kathryn Spaeth global chief transformation officerem w Wavemaker
Agencja Wavemaker (GroupM/WPP) wyznaczyła byłą dyrektor generalną Accenture, Kathryn Spaeth, na nowego dyrektora ds. transformacji globalnej. Managerka dołącza do globalnego zespołu kierowanego przez dyrektora generalnego Toby'ego Jennera.
więcej
|
Graal w jesiennej kampanii zachęca do jedzenia ryb
Rusza jesienna kampania Graala - producenta przetworów rybnych w puszkach. Tym razem kampania telewizyjna będzie mocno wspierana w kanale digitalowym, trademarketingowym oraz w promocji sprzedażowej z nagrodami. Kampania potrwa do 28 listopada.
więcej
|
Ruszyła kampania rebrandingowa innogy Polska
Pod hasłem "PoznajMY się!" ruszył pierwszy etap kampanii informującej o zmianie marki innogy Polska w E.ON Polska. Strategię i kreację rebrandingu przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt.
więcej
|
TikTok to efektywna platforma mediowa. Przekonała się o tym marka CCC TikTok posiada niezwykle unikalną społeczność, która w dużej części nie korzysta z innych platform. To pozwala markom dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Kluczowe jest odpowiednie podejście do komunikacji - oparte na działaniach organicznych połączonych ze wsparciem płatnym. Jak prowadzenie konta biznesowego wygląda z perspektywy marki CCC? O pierwszych krokach na platformie i bieżącej komunikacji z jej użytkownikami opowiada Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader w CCC. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Protest dziennikarzy białostockich tytułów Polska Press
Pracownicy „Kuriera Porannego” i „Gazety Współczesnej” (Polska Press) protestują przeciwko objęciu funkcji zastępczyni redaktora naczelnego przez Agnieszkę Siewiereniuk-Maciorowską. Podpisali list w tej sprawie skierowany do kierownictwa spółki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. „Jest znana z posługiwania się językiem nienawiści w przestrzeni publicznej” i „nie zachowuje podstawowych zasad etyki dziennikarskiej - bezstronności, rzetelności i obiektywizmu” - komentują. „Do zarządu Polska Press Grupy nie wpłynął żaden list” - odpowiada biuro prasowe spółki.
więcej
|
Rafał Ziemkiewicz: w Londynie zostałem opluty w zastępstwie wszystkich Polaków, będę walczył
- Od Brytyjczyków będę domagał się przeprosin w maksymalnej formie i przestrzeni. Padłem ofiarą jakiegoś sądu kapturowego. Nie ma żadnego mojego zdania, żadnej mojej wypowiedzi, w której zaprzeczałbym Holokaustowi - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Ziemkiewicz. Dodaje też, że będzie dochodził swoich praw przed brytyjskim wymiarem sprawiedliwości - o ile otrzyma pomoc od środowisk Polonijnych.
więcej
|
Na okładce "Playboya" po raz pierwszy homoseksualny mężczyzna
Gwiazdą okładki październikowego wydania “Playboya” jest 23-letni Bretman Rock - influencer znany z YouTube'a. To pierwszy homoseksualny mężczyzna na okładce tego pisma.
więcej
|
|
|
Po zeznaniach Frances Haugen Facebook opóźnia wprowadzanie nowych produktów
Wtorkowe wystąpienie byłej menedżerki Facebooka w amerykańskim Senacie spowodowało, że firma Marka Zuckerberga zmienia plany na najbliższe tygodnie. Facebook wstrzymał prace nad nowymi produktami, by ratować dobre imię firmy. - Zuckerberg wraz z całą Doliną Krzemową to banda cyników nastawionych na zysk, a nie na etykę - komentuje Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji i digital marketingu.
więcej
|
Nielsen wprowadza pakiet mierzący platformy streamingowe
Firma Nielsen specjalizująca się w badaniu oglądalności kanałów telewizyjnych wprowadza w Stanach Zjednoczonych jeden pakiet mierzący treści oferowane na platformach streamingowych. Narzędzie to nosi nazwę Nielsen Streaming Solutions.
więcej
|
Kolejne odejście z Business Insidera: Marta Bellon przechodzi do Wirtualnej Polski
Dziennikarka Marta Bellon po pięciu latach odchodzi z Business Insider Polska i dołączy do Wirtualnej Polski - nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To kolejne już odejście z redakcji: we wrześniu odszedł Michał Wąsowski, a przed nim kilku innych dziennikarzy, w tym zastępca redaktora naczelnego.
więcej
|
Spółka Snap reaguje na doniesienia o handlu fentanylem na Snapchacie
Właściciele aplikacji Snapchat ogłosili szereg działań, które podejmują, aby przeciwdziałać handlowi narkotykami na swojej platformie. Spółka chce także edukować użytkowników na temat niebezpieczeństw związanych z fentanylem i innymi narkotykami.
więcej
|
Escola tworzy spółkę Escola LMS do zarządzania myVOD
Twórca aplikacji mobilnych i webowych Escola powołała nową spółkę Escola LMS, która będzie rozwijać LMS ( Learning Management System) stworzony w koncepcji headless. Drugim segmentem działalności Escola LMS będzie rozwój narzędzia myVOD, które bez wiedzy technicznej pozwala zbudować własny serwis do sprzedaży kursów i szkoleń online.
więcej
|
Grupa Żabka tworzy start-up Lite e-Commerce, chce wejść na rynek q-commerce
W strukturze Grupy Żabka powstał start-up Lite e-Commerce. Będzie on odpowiadać za tworzenie rozwiązań na rynku ekspresowych zakupów.
więcej
|
Niemcy kontra Facebook. Minister: czas nałożyć lejce i mocno je zacisnąć
Federalna minister sprawiedliwości Christine Lambrecht chce zaostrzyć restrykcje wobec Facebooka po doniesieniach na temat jego praktyk biznesowych. "Ostatnie rewelacje dotyczące Facebooka dowodzą, jak pilnie potrzebujemy silnej i skutecznej regulacji sieci społecznościowych w Europie" - mówi.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|