|
|
|
|
|
|
|
Rada Etyki Mediów: zdjęcia zoofila i pedofila w ,,Wiadomościach" to powielanie propagandy rządu i stygmatyzowanie imigrantów
Zdaniem Rady Etyki Mediów pokazując w „Wiadomościach” zoofilskie i pedofilskie zdjęcia zaprezentowane wcześniej na konferencji ministrów, poważniej naruszono trzy zasady z Karty Etycznej Mediów. - „Wiadomości” bezkrytycznie powieliły propagandowy przekaz rządu stygmatyzujący imigrantów - uważa REM.
więcej
|
,,Koło fortuny" hitem TVP2. Stacja zdecydowanym liderem
Teleturniej „Koło fortuny” w sezonie 2021/2022 ogląda średnio 1,11 mln widzów. TVP2 w czasie emisji audycji jest zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Były dziennikarz Polsat News w CD Projekt Red. ,,Jestem fanem Wiedźmina i Cyberpunk 2077"
Były dziennikarz kanału informacyjnego Polsat News Michał Giersz rozpoczyna 1 października pracę w CD Projekt Red. Obejmuje stanowisko media fluency trainer’a i będzie pomagał w rozwoju kompetencji komunikacyjnych producenta gier komputerowych.
więcej
|
TVN24 wycofuje z ramówki kolejny odcinek programu Krzysztofa Skórzyńskiego, dłuższe ,,Fakty po Faktach"
TVN24 w piątek już po raz drugi z rzędu nie pokaże kolejnego wydania programu „Sprawdzam” - autorskiego programu Krzysztofa Skórzyńskiego, który ostatnio został zawieszony w pracy. Lukę w paśmie wypełni dłuższe wydanie „Faktów po Faktach”.
więcej
|
Nowy serial ,,48h. Zaginieni" od 4 października w Nowa TV (wideo)
Od 4 października w dni powszednie o godz. 20.00 Nowa TV emitować będzie nowy codzienny serial „48h. Zaginieni”, który na zlecenie stacji produkuje Constantin Entertainment Polska.
więcej
|
KRRiT: 26 skarg na obelżywe słowa Władysława Frasyniuka w TVN24 o Straży Granicznej
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji otrzymała 26 skarg na wydanie „Faktów po Faktach”, w którym Władysław Frasyniuk w rozmowie z Grzegorzem Kajdanowiczem obrażał funkcjonariuszy Straży Granicznej. Rada dostała stanowisko stacji, które jest zbieżne w kluczowych punktach z oświadczeniem wydanym przez redakcję TVN24 tuż po programie.
więcej
|
Nowy program ,,Odkrywając wielkie marki: cyfrowa rewolucja" od 2 października w Discovery Channel
Od 2 października Discovery Channel emitować będzie nowy program „Odkrywając wielkie marki: cyfrowa rewolucja”.
więcej
|
Canal+ pokazuje zwiastun i plakat polskiej wersji ,,The Office" (wideo)
Na piątek 22 października Canal+ zapowiada premierę polskiej wersji sitocomu „The Office”. Właśnie zaprezentowano jej zwiastun i plakat.
więcej
|
Grupa 4fun Media z 13,5 mln zł wpływów i 2,9 mln zł zysku
W pierwszej połowie br. grupa 4fun Media osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z działalności kontynuowanej z 10,07 do 13,53 mln zł i wyniku netto z 1,64 mln zł straty do 2,94 mln zł zysku.
więcej
|
W TVP Info nowy program ,,Raport z granicy" także w języku rosyjskim i arabskim
W czwartek na kanale TVP Info ruszył nowy program „Raport z granicy” poświęcony hybrydowemu atakowi na polską granicę. Oprócz polskiej wersji językowej, nadawca uruchamia także trzy inne, w tym - w języku rosyjskim.
więcej
|
XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w TVP
Telewizja Polska od 2 do 21 października będą nadawać szereg programów oraz transmisji związanych z XVIII Międzynarodowym Konkursem Pianistycznym im. Fryderyka Chopina. Widzowie zobaczą transmisje koncertu inauguracyjnego, wszystkich etapów przesłuchań i specjalnego studia konkursowego z Filharmonii Narodowej oraz koncertu laureatów z Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Państwowa Inspekcja Pracy : 11 pracowników Trójki wypowiedziało umowy, dwójkę zwolniono
Główny Inspektor Pracy zlecił przeprowadzenie kontroli w Programie Trzecim Polskiego Radia. Wynika z niej, że na 34 umowy o pracę 17 rozwiązano za porozumieniem stron, 11 wypowiedzieli sami pracownicy, cztery uległy rozwiązaniu wobec upływu czasu, a dwie wypowiedział pracodawca.
więcej
|
|
Tomasz Miara przechodzi z Rock Radia do Trójki
Prezenter Rock Radia (Grupa Radiowa Agory) Tomasz Miara od października będzie pracował w Programie III Polskiego Radia. - Nie dotykam polityki, chcę robić radio. Może jesteśmy w stanie dać stacji nową jakość - mówi Miara w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Grzegorz Kwolek odchodzi z RMF FM, po ponad 20 latach pracy żegna się z dziennikarstwem
Po 8 latach pracy z RMF FM odszedł Grzegorz Kwolek. Poinformował, że żegna się także z dziennikarstwem.
więcej
|
|
Polskie Radio dla Zagranicy dociera z audycjami do Moskwy
Audycje Polskiego Radia dla Zagranicy można już słuchać w Moskwie. Redakcja emituje serwisy informacyjne z Polski i o Polsce, komentarze, rozmowy, relacje oraz reportaże promujące Polskę i informujące o najważniejszych aspektach życia politycznego, gospodarczego, społecznego i kulturalnego kraju.
więcej
|
|
Rozgłośnia z Jeleniej Góry dostępna w Gliwicach i Bielsku-Białej dzięki DAB+
Muzyczne Radio z Jeleniej Góry po raz kolejny rozszerzyło zasięg dzięki eksperymentalnym emisjom w DAB+. Stacja trafiła do testowego multipleksu dostępnego w Gliwicach i Bielsku-Białej.
więcej
|
|
Nie żyje Edyta Bieńczak, dziennikarka i wydawczyni w RMF FM
W wieku 37 lat zmarła dziennikarka Edyta Bieńczak. Przez 13 lat pracowała w RMF FM.
więcej
|
|
Kulturalny program dla Szczecina tworzą wspólnie Super FM i wSzczecinie.pl
Rusza wspólny multimedialny projekt lokalnych dwóch szczecińskich mediów: radio Super FM wraz z portalem wSzczecinie.pl wspólnie wyprodukują i wyemitują cykliczny program kulturalny „18:03 – zaprasza Andrzej Kochański”. Pierwsza audycja - w piątek, 1 października.
więcej
|
|
Zbigniew Jakubas nie wyklucza ponownego zainteresowania Eurozetem, gdyby był na sprzedaż
Zbigniew Jakubas nie wyklucza ponownego zainteresowania nabyciem Eurozetu, gdyby znowu był na sprzedaż.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Eska i RMF MAXXX na podium
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od marca do sierpnia br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Eska i RMF MAXXX - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Coca-Cola z nową platformą komunikacji. "Dotychczasowa stawała się coraz mniej wyrazista"
Coca-Cola ogłosiła wprowadzenie nowej, globalnej platformy marketingowej "Real Magic" i start opartej na niej nowej kampanii. Zmianie uległo też kultowe logo marki. Brand stawia też na współpracę z artystami i fotografami, wchodzi w świat gamingu. Stratedzy z jednej strony mówią, że zastosowany insight szukania bliskości to nic nowego, z drugiej zwracają uwagę, że dotychczasowa komunikacja Coca-Coli stawała się coraz mniej wyrazista. Dlatego wprowadzone zmiany uważają za jak najbardziej wskazane.
więcej
|
Polskie kina liczą na dużą widownię nowego Bonda
Największe sieci kin wierzą, że "Nie czas umierać" przyciągnie widownię równą tej sprzed okresu pandemii. Polska premiera nowego Bonda odbędzie się 1 października.
więcej
|
Grupa Azoty szuka agencji do obsługi w social mediach
Grupa Azoty zaprosiła agencje do złożenia ofert na realizację i przeprowadzenie kampanii reklamowej na kontach reklamowych w profilach społecznościowych spółki na Facebooku oraz na Twitterze - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mediacap ze wzrostem wpływów o 29 proc. i 1,5 mln zł zysku. "Pandemia zeszła na drugi plan"
W pierwszej połowie br. holding marketingowo-badawczy Mediacap osiągnął wzrost przychodów o 29,3 proc. do 65,73 mln zł i wyniku netto z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.
więcej
|
Auchan rozpoczyna współpracę z GLS Poland
Sieć sklepów Auchan Polska zawarła umowę o współpracy z firmą kurierską GLS Poland. Na jej mocy od dziś, 1 października zaczynają działać punkty odbioru przesyłek GLS.
więcej
|
Napoje Koral Ekipa już w sklepach
Napoje marki Koral Ekipa, produkowane przez firmę Krynica Vitamin, trafiły już na sklepowe półki. Seria napojów jest limitowana.
więcej
|
"Bez niepotrzeb" w kampanii reklamowej Automarket
Automarket, platforma do sprzedaży online samochodów nowych i używanych należąca do Grupy PKO Banku Polskiego, zachęca do kupna auta w digitalowej kampanii “Bez niepotrzeb”.
więcej
|
Samsung kampanią promuje telewizory Neo QLED (wideo)
Rozpoczęła się najnowsza ogólnopolska kampania Samsung, promująca telewizory Neo QLED 2021. Tym razem firma postawiała na działania wspierające promocję centralną typu cashback. Działania realizują agencje K2, Cheil, VML&YR, Starcom, Performics i d*fusion communication.
więcej
|
Barbara Syrek w SalesTube
Barbara Syrek dołączyła do agencji martech & e-commerce SalesTube (Group One) jako marketing cloud consultant w zespole Intelligence Division. W ramach stanowiska będzie zajmować się konfiguracją procesu biznesowego w Salesforce Marketing Cloud z naciskiem na obszar Interaction Studio.
więcej
|
H2O Creative realizuje aktywację typu ,,Instant-Win" dla House Of Asia
Wystartowała najnowsza aktywacja konsumencka marki House of Asia (DeCare). W ramach hasła „Orientuj się na zniżki” nawiązana została współpraca z siecią sklepów DUKA. Za kompleksowe przygotowanie akcji promocyjnej, w tym strategię komunikacji, komunikację in-store oraz kampanię on-line - odpowiada agencja H2O Creative.
więcej
|
Media Expert przejmuje dziesięć lokalizacji Norauto
Sieć elektromarketów Media Expert do końca tego roku uruchomi sprzedaż w 10 nowych lokalizacjach, w których dotychczas działalność handlową prowadziła marka Norauto.
więcej
|
Michelin kampanią wspiera sprzedaż opon zimowych
Agencja Altavia Polska współpracuje z Michelin Polska przy realizacji kampanii wsparcia sprzedaży opon na sezon zimowy w zakresie produkcji materiałów. Kampania prowadzona jest równolegle na 6 rynkach regionu CEE. Jej częścią jest promocja konsumencka zorganizowana w Polsce, Czechach, na Słowacji i Litwie.
więcej
|
Anna Ćwiklińska odchodzi z K2 Precise
Z końcem września z agencją marketigu internetowego K2 Precise odchodzi odpowiedzialna za komunikację Anna Ćwiklińska.
więcej
|
Piotr Zieliński odszedł z Google News Lab
Piotr Zieliński kończy współpracę z Google News Lab, będzie kontynuował działalność szkoleniową w ramach MediaLeaders.
więcej
|
TikTok to efektywna platforma mediowa. Przekonała się o tym marka CCC TikTok posiada niezwykle unikalną społeczność, która w dużej części nie korzysta z innych platform. To pozwala markom dotrzeć do nowej grupy odbiorców i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż. Kluczowe jest odpowiednie podejście do komunikacji - oparte na działaniach organicznych połączonych ze wsparciem płatnym. Jak prowadzenie konta biznesowego wygląda z perspektywy marki CCC? O pierwszych krokach na platformie i bieżącej komunikacji z jej użytkownikami opowiada Michał Bednarek, Global Content & Influencer Marketing Team Leader w CCC. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Artur Matyszczyk na czele ,,Gazety Wrocławskiej", Alicja Giedroyć-Skiba odchodzi po 4 miesiącach
Alicja Giedroyć-Skiba nie jest już redaktor naczelną „Gazety Wrocławskiej”. Odchodzi w cztery miesiące po powołaniu na to stanowisko - i w dwa tygodnie po tym, jak skrytykowała wizję rozwoju prasy drukowanej przedstawioną w Karpaczu przez członkinię zarządu Polska Press, Dorotę Kanię. Jej obowiązki z dniem 1 października przejmuje Artur Matyszczyk.
więcej
|
"Gazeta Wyborcza" kończy współpracę z Gazeta.pl. ,,Nie możemy naszej pracy dziennikarskiej rozpraszać"
Wybrane materiały „Gazety Wyborczej” (Agora) nie będą już publikowane na Gazeta.pl ani w serwisach zewnętrznych w ramach umów licencyjnych. - Model subskrypcyjny wymaga podkreślania wyjątkowości marki utrzymywanej przez zgromadzoną wokół niej społeczność. O nasze treści, dla Państwa tworzone, musimy szczególnie dbać, nie możemy naszej pracy dziennikarskiej rozpraszać - uzasadniają wicenaczelny „GW” Jarosław Kurski i jej wydawca Jerzy Wójcik.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie apeluje, żeby przy informacjach władz o uchodźcach dodawać: ,,to może być fake news"
Towarzystwo Dziennikarskie apeluje, by w związku z zakazem wstępu na teren objęty stanem wyjątkowym media informacje władz o sytuacji na granicy polsko-białoruskiej opatrywały zastrzeżeniem „to może być fake news”.
więcej
|
Michał Chabas i Adam Zaręba w PMPG Polskie Media
Z początkiem października w PMPG Polskie Media, wydawcy „Wprost” i „Do Rzeczy”, Michał Chabas objął stanowisko dyrektora zarządzającego ds. rozwoju produktów, a Adam Zaręba - managera ds. sprzedaży programatycznej i siatki reklamowej.
więcej
|
Interaktywny projekt Polska Press ma pomóc uzależnionej młodzieży
Polska Press Grupa przygotowała drugą edycję swojej interaktywnej, profilaktycznej serii „Otwórz się na pomoc". Tym razem organizatorzy skupiają się na uzależnieniu od alkoholu wśród dzieci i młodzieży. Pierwsza edycja projektu poświęcona była uzależnieniu od cyfrowego świata.
więcej
|
Posłowie KO pytają Sasina o zmiany personalne w krakowskich tytułach Polska Press
Paweł Poncyljusz i Paweł Kowal skierowali do ministra Jacka Sasina interpelację w sprawie zmian personalnych w „Gazecie Krakowskiej” i „Dzienniku Polskim” w związku z przejęciem Polska Press przez Orlen.
więcej
|
|
|
Disney+ wyprzedzi Netfliksa? 1,6 mld subskrypcji serwisów SVoD w 2026 roku
Z analizy Digital TV Research wynika, że liczba globalnych subskrypcji SVoD wzrośnie o 491 milionów w latach 2021-2026. Tym samym z płatnych serwisów streamingowych za pięć lat będzie korzystać 1,64 mld osób.
więcej
|
Polska młodzież spędza w internecie 12 godzin dziennie
Korzystanie z internetu przez dzieci i młodzież to aktywność permanentna. W czasie wolnym od nauki nastolatki spędzają w sieci średnio 4 godziny 50 minut na dobę; nauka zdalna pochłania 7 godzin i 41 minut dziennie - wynika z raportu Nastolatki 3.0 opublikowanego przez NASK.
więcej
|
Brand24 wyszedł na plus. Wpływy 12 proc. w górę, średnio 330 zł od klienta
W pierwszej połowie br. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 12,2 proc. do 7,35 mln zł i wyniku netto z 575 tys. zł straty do 157 tys. zł zysku. Każdy klient spółki płaci średnio 330 zł, już 63 proc. jest z zagranicy.
więcej
|
Spotify pokazał listę najpopularniejszych polskich podcastów: królują Okuniewska, Kotarski i Podsiadło
Platforma Spotify zaprezentowała listy najpopularniejszych podcastów w Polsce w podziale na tematykę. W kategorii komediowej Polacy najchętniej słuchają audycji Joanny Okuniewskiej. Az dwa polskie podcasty znalazły się w globalnej setce najpopularniejszych - "Piąte: Nie zabijaj" i "Zagadki Kryminalne".
więcej
|
Joanna Berendt-Zych koordynatorką zespołu reporterów Wirtualnej Polski
Od października do zespołu WP Wiadomości (WP Holding) dołączy Joanna Berendt–Zych. Zajmie nowo utworzone stanowisko koordynatora zespołu reporterów.
więcej
|
Auchan rozpoczyna współpracę z GLS Poland
Sieć sklepów Auchan Polska zawarła umowę o współpracy z firmą kurierską GLS Poland. Na jej mocy od dziś, 1 października zaczynają działać punkty odbioru przesyłek GLS.
więcej
|
Amerykańscy senatorowie kontra Facebook. ,,Próbuje uzależniać dzieci od swoich produktów, które im szkodzą"
Amerykańscy senatorowie z obydwu partii w ostrych słowach skrytykowali w czwartek działania Facebooka, oskarżając firmę o zmierzanie do uzależniania dzieci od swoich produktów oraz ukrywanie badań na temat szkodliwości Instagrama dla dzieci. Przedstawicielka Facebooka odrzuciła te zarzuty.
więcej
|
Michał Pol ze Srebrnym Krzyżem Zasługi za propagowanie sportu niepełnosprawnych
Dziennikarz sportowy Michał Pol został odznaczony przez prezydenta Andrzeja Dudę Srebrnym Krzyżem Zasługi za propagowanie sportu niepełnosprawnych. Pol od kilku lat jest attache prasowym polskiej reprezentacji paraolimpijskiej.
więcej
|
YouTube zablokuje wszystkie treści antyszczepionkowe, usunął kanały działaczy ruchu antyszczepionkowego
Amerykański serwis internetowy YouTube poinformował w środę na swoim blogu, że będzie blokował wszystkie materiały zawierające nieprawdziwe informacje dotyczące szczepionek i podważające ich skuteczność. Usunął także konta znanych działaczy ruchu antyszczepionkowego.
więcej
|
Rosyjski regulator internetu zagroził Facebookowi grzywną w wysokości jednej dziesiątej zysku
Rosyjski regulator mediów i internetu, urząd Roskomnadzor zamierza sporządzić wobec Facebooka protokół o naruszeniu administracyjnym, który może pociągnąć za sobą grzywnę w wysokości od jednej dwudziestej do jednej dziesiątej rocznego zysku - podał w czwartek dziennik "Wiedomosti".
więcej
|
YouTube zapłaci twórcom za oryginalne krótkie filmiki
Od początku października YouTube nagrodzi wkład twórców i artystów w kreację unikalnych krótkich wideo. To kolejny sposób na monetyzację w serwisie. W ciągu ostatnich trzech lat platforma wypłaciła już twórcom, artystom i firmom mediowym ponad 30 miliardów dolarów.
więcej
|
Gazeta.pl prezentuje jesienną ramówkę wideo
Gazeta.pl (Agora) jesienią na swojej stronie głównej będzie publikować 13 programów wideo, m.in. znane już „Studio biznes” czy „Poranną rozmowę”. Pojawią się też nowości - „Q&A” prowadzone przez Marię Mazurek oraz „Lista Plotka” Niny Cieślińskiej, które do tej pory ukazywało się na YouTubie.
więcej
|
R22 za 18 mln zł kupił Zenbox
Spółka H88 należąca do Grupy R22 za 17,98 mln zł przejęła 100 proc. udziałów firmy Zenbox.
więcej
|
Onet rusza z Narodowym Testem Ekologicznym Polaków
Narodowy Test Ekologiczny Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny portalu Onet (Ringier Axel Springer Polska), mający na celu zwiększenie świadomości na temat ekologii i sposobów na jeszcze lepsze dbanie o planetę. Badanie, które powstaje we współpracy z agencją IPSOS, ruszył 30 września.
więcej
|
Gucci uruchomił koncepcyjny sklep Vault
Marka odzieżowa Gucci uruchomiła Vault, internetowy sklep koncepcyjny oferujący archiwalne projekty marki. Pozycjonowany jest jako magazyn cyfrowy.
więcej
|
Google znów ukarany grzywną w Rosji za odmowę usunięcia zakazanych treści
Sąd w Moskwie orzekł w środę dwie grzywny w łącznej wysokości 6,5 mln rubli (ponad 89 tys. USD) wobec koncernu Google uznając, że nie usunął on treści internetowych zakazanych w Rosji. Według sądu były to m.in. treści zawierające wezwania do ekstremizmu.
więcej
|
10 przewag konferencji online Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne. Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody! Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Ponad połowa Polaków chce przywrócenia handlu w niedziele
Ponad połowa Polaków jest za przywróceniem handlu w niedziele, a 36 proc. respondentów jest temu przeciwnych - wynika z badania przeprowadzonego przez pracownię UCE Research. Niemal połowa Polaków wskazuje, że obecny zakaz nie powinien dotyczyć wszystkich sklepów.
więcej
|
|
|