Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 20 Września 2021
 
 
 
Dziennikarze o swoich nieformalnych relacjach z politykami: ,,Rozmowy są, wsparcia brak"
 
Nie ma co się oszukiwać: dziennikarze polityczni bardzo często są z politykami na „ty”, latami budują z nimi relacje, które potem owocują newsami na „jedynki” - mówią nam dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy w kontekście wycieku maili Krzysztofa Skórzyńskiego. - Czasem z takich relacji więcej problemów ma polityk, niż dziennikarz - komentuje Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny „Głosu Wielkopolskiego”. więcej
 
 
Kanał Sportowy zniknął na kilka godzin z YouTube'a. "Klarowniejsza sytuacja dla reklamodawców"
 
Czy reklamodawcy mają się czego obawiać po czwartkowym zawieszeniu Kanału Sportowego przez serwis YouTube? Google tłumaczy, że "błędy się zdarzają", twórcy Kanału uspokajają, a internauci zastanawiają się, dlaczego do tego doszło. - Dopóki nie nastąpi masowy odpływ użytkowników z YouTube'a, reklamodawcy nadal będą traktowali go jako istotnego gracza - uważa Grzegorz Kita, ekspert marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska. więcej
 
 
Anna Bucholc dyrektorką biura zarządu Polska Press
 
Była prezes Przedsiębiorstwa Wydawniczego „Rzeczpospolita”, Anna Bucholc, została szefową biura zarządu Polska Press Grupy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Prezesem wydawcy jest Tomasz Przybek, który także szefował PWR: był bezpośrednim poprzednikiem Bucholc. Oboje pracowali też razem we Fratrii. więcej
 
 
Koniec serialu ,,Chyłka". Premiera w listopadzie w Player.pl
 
W połowie września rozpoczęły się zdjęcia do piątego - finałowego - sezonu „Chyłki”, zatytułowanego „Oskarżenie". Premiera produkcji w serwisie odbędzie się w listopadzie br. więcej
 
 
723 tys. słuchaczy tegorocznej edycji ,,Lata z radiem". ,,Odzew słuchaczy był wyjątkowy"
 
Tegoroczną edycję „Lata z radiem” w radiowej Jedynce średnio słuchało 723 tys. osób. Stacja w tym paśmie miała 5,2 proc. udziału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Tegoroczne jubileuszowe „Lato z radiem” to ogromne wyzwanie, które udało nam się zrealizować w 100 proc. - komentuje nam Marcin Kusy, dyrektor i redaktor naczelny radiowej Jedynki. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Katarzyna Zdanowicz napisała książkę o żonach himalaistów. "Momentami traciłam wiarę" więcej
 
Nowa oprawa TVP1 i TVP2: estetyczna, ale nie wnosi nic nowego więcej
 
Wezwanie szefa KRRiT zamiast ,,Lex TVN"? Zaskakujący pomysł Kołodziejskiego więcej
 
Kolenda-Zaleska i Piasecki krytykowani za dociekliwe pytania do polityków opozycji. ,,Robię swoją robotę" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Head of product serwisu INNPoland.pl Grupa NaTemat
Reporter do Radia Supernova Grupa ZPR Media
Publisher Manager Multi Channel Network
Agency Sales Manager/Senior Agency Sales Manager Double Espresso
Redaktor Serwisu Online Co za Tydzień TVN GRUPA DISCOVERY
Account Manager 2 KOMA 7
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
Digital Sales Specialist/ Expert Burda Media Polska
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Dziennikarze o swoich nieformalnych relacjach z politykami: ,,Rozmowy są, wsparcia brak"

Nie ma co się oszukiwać: dziennikarze polityczni bardzo często są z politykami na „ty”, latami budują z nimi relacje, które potem owocują newsami na „jedynki” - mówią nam dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy w kontekście wycieku maili Krzysztofa Skórzyńskiego. - Czasem z takich relacji więcej problemów ma polityk, niż dziennikarz - komentuje Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny „Głosu Wielkopolskiego”. więcej

Koniec serialu ,,Chyłka". Premiera w listopadzie w Player.pl

W połowie września rozpoczęły się zdjęcia do piątego - finałowego - sezonu „Chyłki”, zatytułowanego „Oskarżenie". Premiera produkcji w serwisie odbędzie się w listopadzie br. więcej

452 tys. widzów nowych odcinków ,,BrzydUli" w TVN7

Emitowaną w Siódemce „BrzydUlę” po trzech tygodniach emisji w sezonie 2021/2022 ogląda średnio 452 tys. widzów. Stacja w czasie emisji produkcji wypada słabiej od TV4 i TV Puls i lepiej od TTV - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

1,45 mln widzów nowych odcinków ,,Kuchennych rewolucji". TVN liderem w 16-49

Jesienne odcinki „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler gromadzą 1,45 mln widzów, o 190 tys. osób mniej niż rok temu. Reality-show daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz pozycję lidera w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Disney+ szykuje się do produkcji polskich treści

Disney szuka kadry menadżerskiej, zajmującej się produkcją treści i obsługą klienta do pracy w Warszawie. Może to oznaczać plany rozwoju biblioteki Disney+ pod kątem naszego regionu Europy. więcej

,,Nasz nowy dom" ogląda 1,13 mln widzów, Polsat wiceliderem w 16-49

Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym sezonie śledzi średnio 1,13 mln osób. W porównaniu do piętnastej edycji, pokazywanej jesienią ub.r., widownia produkcji niemal się nie zmieniła. Polsat w czasie emisji audycji zajmuje trzecie miejsce w rynku w 4+ i drugie w 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Katarzyna Zdanowicz napisała książkę o żonach himalaistów. "Momentami traciłam wiarę"

- Do domu wracałam ok. godz. 22:30 i zazwyczaj moi bliscy już spali. A ja wtedy zabierałam się do pisania - mówi Katarzyna Zdanowicz, dziennikarka TVN24, która wydała debiutancką książkę "Zawsze mówi, że wróci" o żonach i partnerkach himalaistów. - Brakowało mi opowieści drugiej strony, czyli historii kobiet, które muszą ułożyć sobie życie z człowiekiem, który ma pasję i jest w tym egoistyczny. więcej

TVP ekranizuje powieść ,,Filip" Leopolda Tyrmanda. W głównej roli Eryk Kulm

Ruszyły zdjęcia do najnowszego filmu produkcji Telewizji Polskiej pt. „Filip”. To ekranizacja powieści Leopolda Tyrmanda o tym samym tytule. Zdjęcia realizowane są m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Jeleniej Górze a obecnie - w Toruniu. W roli tytułowej występuje Eryk Kulm, reżyserem jest Michał Kwieciński. więcej

Ruszyła globalna platforma streamingowa dla fanów rugby

Irlandzki nadawca publiczny RTÉ i United Rugby Championship (URC) uruchomili URC TV, nową globalną usługę streamingową oferującą fanom na całym świecie możliwość oglądania meczów na żywo i na żądanie. więcej

Bus #tematdlauwagi powraca do ,,Uwagi"

Po przerwie spowodowanej pandemią i obostrzeniami reporterzy programu „Uwaga!” podróżując busem ponownie spotkają się z mieszkańcami miast w całej Polsce w ramach akcji #tematdlauwagi. więcej

UPC z najszybszym internetem stacjonarnym w Polsce, wyprzedza Vectrę, Orange i Netię

Serwis nPerf przeanalizował pomiary użytkowników internetu stacjonarnego w Polsce za pierwszą połowę 2021 roku i wyłonił zwycięskich dostawców w zakresie przesyłania, pobierania i wartości ping. więcej

,,Przyjaciółki 18" straciły 160 tys. widzów. Polsat stacją trzeciego wyboru

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,06 mln osób, o 140 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Discovery Sports z prawami do Laver Cup na kolejne 10 lat

Discovery Sports pozyskało prawa do transmisji Laver Cup w Europie w latach 2021-2030. Umowa obejmuje pełne prawa w kanałach otwartych, płatnych oraz na platformach digitalowych. więcej

Nowy codzienny program ,,Studio MiniMini" od 20 września w MiniMini+ (wideo)

Od 20 września MiniMini+ będzie nadawać nowy codzienny program „Studio MiniMini”. więcej

Nowy program ,,Ron Iddles: Dobry gliniarz" w CBS Reality (wideo)

Od niedzieli, 19 września CBS Reality emituje nową serię dokumentalną „Ron Iddles: Dobry gliniarz”. więcej

Nowa oprawa TVP1 i TVP2: estetyczna, ale nie wnosi nic nowego

Telewizja Polska wprowadziła nowe oprawy antenowe dla TVP1 i TVP2. Mają być nowoczesne i minimalistyczne. Zdaniem ekspertów są schludne i estetyczne, ale nie idą za nimi żadne istotne zmiany w wartościach stacji. - To jest projekt zrobiony według mnie estetycznie, sprawnie i logicznie. Taki schludny rebranding, który mógłby służyć każdej stacji telewizyjnej na świecie, ale poza, moim skromnym zdaniem Telewizją Polską - uważa Michał Pawlik z Mamastudio. więcej

Krzysztof Skórzyński po wycieku maila od szefa kancelarii premiera: nie ,,doradzałem" jakiemukolwiek politykowi

Na Twitterze wyciekł mail, w którym szef kancelarii premiera Michał Dworczyk miał pytać dziennikarza "Faktów" TVN Krzysztofa Skórzyńskiego o opinię na temat odpowiedzi na pytania dziennikarki OKO.press. - Nigdy nie wymieniałem w tej sprawie maili z ministrem Dworczykiem. Nigdy także, w żaden, podkreślam - w żaden sposób - nie „doradzałem” ani ministrowi Dworczykowi, ani jakiemukolwiek innemu politykowi - zapewnia Skórzyński. więcej

Trzeci i czwarty sezon serialu ,,Wikingowie" w Polsat Seriale

Od 26 września w Polsat Seriale będzie można oglądać trzeci serialu „Wikingowie”. Od 17 października stacja będzie nadawać czwartą odsłonę cyklu. więcej

Mistrzostwa świata w kolarstwie szosowym w Eurosporcie 1 i w Playerze

Od 19 do 26 września we Flandrii rozegrane zostaną mistrzostwa świata w kolarstwie szosowym, w których wezmą udział m.in. Michał Kwiatkowski i Katarzyna Niewiadoma. Transmisje wszystkich wyścigów będzie można oglądać w Eurosporcie 1 i w serwisie Player.pl. więcej

Milioner Robert Durst z dokumentu HBO ,,The Jinx" skazany za zabójstwo przyjaciółki

Ekscentryczny milioner Robert Durst, bohater kryminalnego filmu dokumentalnego "The Jinx", którego emisja doprowadziła do jego aresztowania przed 7 laty, został w piątek uznany przez sąd w Beverly Hills winnym zabójstwa w 2000 r. swej przyjaciółki Susan Berman. więcej

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze tabletu do pracy mobilnej?

Nowoczesny tablet z klawiaturą i rysikiem może być znakomitym biznesowym rozwiązaniem, które sprawdzi się w mobilnej pracy. Na jakie parametry zwracać uwagę przy wyborze nowego urządzenia, aby mieć pewność, że zapewni nam niezawodność i wydajność? Sprawdzamy je na przykładzie MatePad 11, najnowszego tabletu w ofercie Huawei. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
723 tys. słuchaczy tegorocznej edycji ,,Lata z radiem". ,,Odzew słuchaczy był wyjątkowy"

Tegoroczną edycję „Lata z radiem” w radiowej Jedynce średnio słuchało 723 tys. osób. Stacja w tym paśmie miała 5,2 proc. udziału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Tegoroczne jubileuszowe „Lato z radiem” to ogromne wyzwanie, które udało nam się zrealizować w 100 proc. - komentuje nam Marcin Kusy, dyrektor i redaktor naczelny radiowej Jedynki. więcej

 
Radio Łódź zmienia szefów redakcji informacji i nowych mediów

Szefostwo Radia Łódź odwołało szefa i wicekierownika redakcji informacji, internetu i projektów audiowizualnych – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Ze stanowisk odchodzą Tomasz Lasota i Adam Owczarek. Od 20 września redakcją pokieruje Artur Wolski. więcej

 
Radio Nowy Świat ruszyło z transmisjami wideo

Radio Nowy Świat uruchomiło transmisję wideo live, prosto ze studia. To nowość, która będzie regularnie powtarzana. Transmisje dostępne będą dla patronów, pierwszą - wyjątkowo - mogli też oglądać słuchacze nie wspierający finansowo radia.   więcej

 
O ponad 5 proc. drożeją reklamy w stacjach radiowych Agory i Grupy Radiowej Time

Od 4 października zdrożeją średnio o ponad 5 proc. reklamy w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory oraz Grupy Radiowej Time. Nadawcy tłumaczą podwyżki rosnącym popytem na reklamę radiową. więcej

 
Radio Eska w weekendy bez serwisów z kraju i ze świata. "Skupiamy się na treściach lokalnych"

Po wakacjach na antenie Radia Eska nie słychać w soboty i niedziele serwisów informacyjnych z kraju i ze świata. W weekend stacja stawia na lokalne serwisy "Miasto na czasie". więcej

 
RMF FM na czele w największych miastach, Trójka straciła połowę słuchalności

W największych polskich miastach najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w okresie od maja do lipca 2021 roku było RMF FM. Największym wzrostem pochwalić się mogło Radio ZET, a zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Agencja Roberta Lewandowskiego ze skokowym wzrostem wyników: 8,9 mln zł wpływów i 1 mln zł zysku

Agencja marketingowa Stor9_, której większościowym udziałowcem pośrednio jest Robert Lewandowski, w ub.r. osiągnęła 8,92 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,05 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2019 roku miała 2,62 mln zł wpływów i 140,7 tys. zł straty netto. więcej

Z FCB Bridge2Fun odchodzą Katarzyna Szewczuk, Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak

Z agencją reklamową FCB Bridge2Fun rozstają się: Katarzyna Szewczuk, jej dyrektorka zarządzająca oraz szefowe kreacji: Małgorzata Drozdowska i Agnieszka Klimczak. Zajmowane przez nie dotychczas stanowiska zostaną zlikwidowane. więcej

Doda sprzedaje swoje ciało jako NFT. ,,Jego wartość będzie rosła wraz z moją popularnością"

Piosenkarka Dorota „Doda” Rabczewska zapowiedziała, że będzie sprzedawać części skanu 3D swojego ciała w formie tokenów NFT. - Każde moje NFT i jego wartość będą rosły wraz z moją popularnością. Zestawiając to z moimi planami na przyszłość moi fani pierwszy raz będą mieli okazje wzbogacić się - zapewnia. więcej

TikTok w nowej kampanii chce przekonać biznes, że jest skuteczną platformą mediową

Platforma społecznościowa TikTok zapowiedziała start kampanii, której celem będzie pokazanie rynkowi własnej efektywności marketingowej. więcej

O ponad 5 proc. drożeją reklamy w stacjach radiowych Agory i Grupy Radiowej Time

Od 4 października zdrożeją średnio o ponad 5 proc. reklamy w stacjach należących do Grupy Radiowej Agory oraz Grupy Radiowej Time. Nadawcy tłumaczą podwyżki rosnącym popytem na reklamę radiową. więcej

Cleo w stylu Marylin Monroe reklamuje urodzinową promocję Media Expert (wideo)

Sieć elektromarketów Media Expert rozpoczęła promocję z okazji 19. rocznicy startu swojej działalności. Wspiera to kampania reklamowa z udziałem piosenkarki Cleo. więcej

Facebook z nowymi rozwiązaniami dla firm

Facebook wprowadza nowe narzędzia dedykowane przede wszystkim małym firmom, które mają im umożliwić lepszą komunikację z odbiorcami. więcej

Multikino z 30,7 mln zł straty, pożyczyło 54 mln zł od właściciela

W zeszłym roku finansowym Multikino przy 186,19 mln zł przychodów zanotowało 30,73 mln zł straty netto. Natomiast jego broker reklamowy Multikino Media miało 7,97 mln zł wpływów i 2,51 mln zł straty netto. więcej

Agata Banaszkiewicz chief operating officer w digitalk

Agata Banaszkiewicz objęła nowe stanowisko chief operating officer w agencji marketingu internetowego digitalk. więcej

Johanna Pawełek i Katarzyna Musznicka w SalesTube

Agencja martech & e-commerce SalesTube (Group One) rozwija zespół Intelligence Division. Do teamu dołączają dwie projekt managerki - Katarzyna Musznicka i Johanna Pawełek. Obie będą zarządzać projektami konsultingowymi z obszaru martech. więcej

Olga Kowalewska i Daniel Durlak po 5 latach wracają do Publicis Groupe

Olga Kowalewska i Daniel Durlak po pięciu latach wracają do Publicis Groupe. Kowalewska w Starcomie objęła stanowisko communications manager, a Durlak w tej samej agencji został senior sommunications plannerem. więcej

Sklepy nie będą mogły być otwarte w niedziele jako placówki pocztowe? Sejm uchwalił ustawę uszczelniającą zakaz handlu

W piątek Sejm uchwalił ustawę, która ma uszczelnić zakaz handlu w niedziele. Pozwoli ona na otwarcie w niehandlowe niedziele sklepów świadczących usługi pocztowe, jeśli przychody z tej działalności przekroczą 50 proc. przychodów danej placówki. Ustawa trafi do Senatu. więcej

TikTok, Polska Press i Payback w IAA Polska

Do IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy dołączają serwis społecznościowy TikTok, wydawca prasy i serwisów online’owych Polska Press oraz operator programu lojalnościowego Payback. więcej

Nowa oprawa TVP1 i TVP2: estetyczna, ale nie wnosi nic nowego

Telewizja Polska wprowadziła nowe oprawy antenowe dla TVP1 i TVP2. Mają być nowoczesne i minimalistyczne. Zdaniem ekspertów są schludne i estetyczne, ale nie idą za nimi żadne istotne zmiany w wartościach stacji. - To jest projekt zrobiony według mnie estetycznie, sprawnie i logicznie. Taki schludny rebranding, który mógłby służyć każdej stacji telewizyjnej na świecie, ale poza, moim skromnym zdaniem Telewizją Polską - uważa Michał Pawlik z Mamastudio. więcej

Lidl Polska w epidemii zwiększył wpływy i zysk, przybyło 1,4 tys. pracowników

W zeszłym roku finansowym polska spółka Lidla osiągnęła wzrost przychodów o 10 proc. do 23,87 mld zł, a zysk netto - z 1,12 do 1,69 mld zł. Liczba pracowników firmy zwiększyła się z 19 483 do 20 851. więcej

Polski start-up ma konkretny pomysł na podbicie rynku NFT

NFT to coraz gorętszy rynkowy trend, co nie umyka uwadze polskich startupów. Na podbój rynku tokenów NFT liczy Mogul Coin, założony przez grupę Polaków studiujących na zagranicznych uczelniach. więcej

Colgate inspiruje do czerpania przyjemności z uśmiechu

Colgate-Palmolive rusza z nową serią filmów przeznaczoną na rynek europejski, inspirującą dorosłych do czerpania przyjemności z uśmiechania się każdego dnia. więcej

Matflix rozszerza współpracę z agencją MADOGZ

Agencja MADOGZ rozszerza współpracę z Matflixem - edukacyjną aplikacją mobilną, która pomaga w rozwiązywaniu zadań matematycznych. więcej

10 przewag konferencji online

Konferencje online rozgościły się w przestrzeni eventowej na dobre. Podczas lockdownu były praktycznie jedyną alternatywą dla wydarzeń tradycyjnych, ale bardzo szybko okazało się, że zostaną z nami na dłużej, bo pod wieloma względami są bardziej efektywne.  Czy konferencje online są z marketingowego punktu widzenia “lepsze” niż stacjonarne? Mocna teza, ale... są na to dowody!  Zapraszamy do lektury artykułu. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Dziennikarze o swoich nieformalnych relacjach z politykami: ,,Rozmowy są, wsparcia brak"

Nie ma co się oszukiwać: dziennikarze polityczni bardzo często są z politykami na „ty”, latami budują z nimi relacje, które potem owocują newsami na „jedynki” - mówią nam dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy w kontekście wycieku maili Krzysztofa Skórzyńskiego. - Czasem z takich relacji więcej problemów ma polityk, niż dziennikarz - komentuje Wojciech Wybranowski, redaktor naczelny „Głosu Wielkopolskiego”. więcej

Anna Bucholc dyrektorką biura zarządu Polska Press

Była prezes Przedsiębiorstwa Wydawniczego „Rzeczpospolita”, Anna Bucholc, została szefową biura zarządu Polska Press Grupy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Prezesem wydawcy jest Tomasz Przybek, który także szefował PWR: był bezpośrednim poprzednikiem Bucholc. Oboje pracowali też razem we Fratrii. więcej

,,Fakty po Mitach" kończą współpracę z Januszem Korwin-Mikkem. ,,Formuła się wyczerpała"

Tygodnik „Fakty po Mitach” (Do-Cent) rozwiązuje umowę o współpracy z politykiem i publicystą, Januszem Korwin-Mikkem. Współgospodyni jego stałej rubryki, prof. Joanna Senyszyn, pozostaje w redakcji i poprowadzi nową rubrykę - „Alfabet naszych czasów”. więcej

Stacjonarne konferencje prasowe wciąż rzadkością

Ponad 70 proc. konferencji prasowych w ostatnim roku odbywało się online - wynika z badania dziennikarzy Polskiej Agencji Prasowej i Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Dziennikarze najczęściej narzekają na brak określenia ram czasowych konferencji. więcej

Dziennikarze Agory bez darmowego dostępu do Wyborcza.pl

Od października pracownicy i współpracownicy Agory stracą darmowe dostępy do treści publikowanych na serwisie Wyborcza.pl. Stanie się tak - jak informuje spółka - z uwagi na działania związane z uszczelnianiem dostępu do serwisu. - Dla wszystkich pracowników przygotowana została najkorzystniejsza oferta na dostęp - zapewnia Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory. więcej

Jagoda Grondecka z tytułem ,,Dziennikarka - Obywatelka 2021"

Walne zebranie Towarzystwa Dziennikarskiego podjęło jednomyślnie decyzję o uhonorowaniu Jagody Grondeckiej tytułem „Dziennikarka- Obywatelka 2021”. Dziennikarka do końca sierpnia mieszkała w Kabulu i stamtąd nadawała korespondencje dla polskich mediów z ogarniętego zamieszkami Afganistanu. więcej

Zmarł publicysta Jerzy Targalski

W niedzielę rano w wieku 69 lat zmarł dr Jerzy Targalski - politolog i historyk, jako publicysta związany m.in. z Telewizją Republika i „Gazetą Polską”. więcej

Helios ma coraz większą frekwencję, nie obawia się czwartej fali pandemii. "Streaming nie zagrozi kinom"

Frekwencja w kinach Heliosa (Agora) jest coraz wyższa, w sierpniu sięgnęła 70 proc. poziomu sprzed pandemii. Mocno wzrosła też sprzedaż przekąsek i napojów - poinformował PAP Biznes prezes Tomasz Jagiełło. Szef Heliosa uważa, że wpływ kolejnej fali pandemii na kina może być niewielki. więcej

Barbara Oksińska: z ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" do Business Insider Polska

Dziennikarka ekonomiczna Barbara Oksińska po 10 latach pracy pożegnała się z redakcją „Rzeczpospolitej” i „Parkiet” (Gremi Media). Teraz będzie pracować w serwisie Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska). więcej

Paraliż mediów w Afganistanie. Dziennikarze boją się wracać do pracy

Zanim talibowie doszli do władzy, w Afganistanie funkcjonowało 500 mediów - w tym stacji telewizyjnych, radiowych i gazet. Obecnie działa tylko 350. Setki dziennikarzy straciły pracę, ale nie szukają nowej z obawy przed talibami. więcej

W światowych mediach teksty przybliżające historię Polski; autorami m.in. prezydent Duda i brytyjski historyk Roger Moorhouse

17 września w mediach kilkudziesięciu krajów świata zaczną pojawiać się teksty z kolejnej odsłony projektu „Opowiadamy Polskę światu”. Artykuły m.in. prezydenta Andrzeja Dudy, czy historyków prof. Wojciecha Roszkowskiego i Rogera Moorhouse’a przybliżają najnowszą historię Polski, a także takie wartości, jak wolność i solidarność. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Kanał Sportowy zniknął na kilka godzin z YouTube'a. "Klarowniejsza sytuacja dla reklamodawców"

Czy reklamodawcy mają się czego obawiać po czwartkowym zawieszeniu Kanału Sportowego przez serwis YouTube? Google tłumaczy, że "błędy się zdarzają", twórcy Kanału uspokajają, a internauci zastanawiają się, dlaczego do tego doszło. - Dopóki nie nastąpi masowy odpływ użytkowników z YouTube'a, reklamodawcy nadal będą traktowali go jako istotnego gracza - uważa Grzegorz Kita, ekspert marketingu sportowego i prezes Sport Management Polska. więcej

Facebook płaci swoim pracownikom po kilkaset tys. dolarów rocznie wynagrodzenia

Kluczowi pracownicy Facebooka, w zależności od zajmowanego stanowiska oraz miejsca wykonywania swojej pracy zarabiają rocznie od ponad 100 tys. zł do nawet kilkuset tys. dolarów rocznie, najwięcej - zatrudnieni w działach inżynieryjnych i w marketingu. Założyciel platformy Mark Zuckerberg otrzymuje symboliczne wynagrodzenie - 1 dolar rocznie. więcej

Mateusz Morawiecki z cotygodniowym podcastem i newsletterem

Premier Mateusz Morawiecki zaczął realizować cotygodniowy podcast „O tym, co ważne - dla Polski i Polaków”. Z jego serwisu internetowego co tydzień będzie wysyłany newsletter na temat działań rządu. więcej

Doda sprzedaje swoje ciało jako NFT. ,,Jego wartość będzie rosła wraz z moją popularnością"

Piosenkarka Dorota „Doda” Rabczewska zapowiedziała, że będzie sprzedawać części skanu 3D swojego ciała w formie tokenów NFT. - Każde moje NFT i jego wartość będą rosły wraz z moją popularnością. Zestawiając to z moimi planami na przyszłość moi fani pierwszy raz będą mieli okazje wzbogacić się - zapewnia. więcej

Gruzińska szachistka chce od Netflixa 5 mln dolarów odszkodowania za "Gambit Królowej"

Nona Gaprindashvili, Gruzinka, wybitna szachistka, pierwsza arcymistrzyni szachowa na świecie złożyła pozew przeciw platformie Netflix, za słowa, które padają w odniesieniu do niej w ostatnim odcinku serialu "Gambit Królowej". Kobieta czuje się nimi poniżona i urażona i żąda m.in. 5 mln dolarów zadośćuczynienia. więcej

TikTok w nowej kampanii chce przekonać biznes, że jest skuteczną platformą mediową

Platforma społecznościowa TikTok zapowiedziała start kampanii, której celem będzie pokazanie rynkowi własnej efektywności marketingowej. więcej

W nowym serialu Netfliksa to widz zdecyduje o kolejności odcinków

Netflix zlecił wyprodukowanie nowego serialu pt. "Jigsaw". Co ciekawe, platforma streamingowa kontrolę nad kolejnością oglądania poszczególnych odcinków odda samym widzom. więcej

Wysokie tempo wzrostu przychodów Digitree Group i plany na rewolucję w e-commerce

Technologiczna Grupa Kapitałowa Digitree Group zakończyła pierwsze półrocze z zyskiem i wysokim wzrostem przychodów, sięgającym 27 proc. Działalność Grupy w najbliższych miesiącach skupi się na poprawie doświadczeń klientów e-commerce za sprawą nowych rozwiązań AI, które realizowane będą m.in. przy wsparciu finansowym z NCBR. Grupa z początkiem roku otworzyła się też na działania z zakresu koordynowania obecności partnerów biznesowych na zagranicznych platformach sprzedażowych - projekt właśnie rozwinął skrzydła. więcej

TikTok ma w Polsce więcej użytkowników niż Twitter, Pinterest przed Snapchatem i Wykopem (TOP10)

Facebook pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą społecznościową w naszym kraju, korzysta z niego ok. 76 proc. polskich internautów. Instagram ma ok. 15 mln polskich użytkowników, a TikTok przekroczył poziom 10 mln, wyprzedza m.in. Twittera, Pinterest i Snapchata. więcej

Facebook z nowymi rozwiązaniami dla firm

Facebook wprowadza nowe narzędzia dedykowane przede wszystkim małym firmom, które mają im umożliwić lepszą komunikację z odbiorcami. więcej

Barbara Oksińska: z ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" do Business Insider Polska

Dziennikarka ekonomiczna Barbara Oksińska po 10 latach pracy pożegnała się z redakcją „Rzeczpospolitej” i „Parkiet” (Gremi Media). Teraz będzie pracować w serwisie Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska). więcej

Algorytm Facebooka nagradza nienawiść. Zuckerberg nie chce zmian, boi się odwrotu użytkowników

Największe zaangażowanie użytkowników Facebooka generują treści negatywne i mowa nienawiści oraz posty obraźliwe - wynika z wewnętrznego raportu badaczy tej platformy. Jej szef Mark Zuckerberg ma być przeciwny jakimkolwiek zmianom algorytmów w obawie przed utratą zaangażowania użytkowników. więcej

Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze tabletu do pracy mobilnej?

Nowoczesny tablet z klawiaturą i rysikiem może być znakomitym biznesowym rozwiązaniem, które sprawdzi się w mobilnej pracy. Na jakie parametry zwracać uwagę przy wyborze nowego urządzenia, aby mieć pewność, że zapewni nam niezawodność i wydajność? Sprawdzamy je na przykładzie MatePad 11, najnowszego tabletu w ofercie Huawei. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Stacjonarne konferencje prasowe wciąż rzadkością

Ponad 70 proc. konferencji prasowych w ostatnim roku odbywało się online - wynika z badania dziennikarzy Polskiej Agencji Prasowej i Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Dziennikarze najczęściej narzekają na brak określenia ram czasowych konferencji. więcej

Mateusz Morawiecki z cotygodniowym podcastem i newsletterem

Premier Mateusz Morawiecki zaczął realizować cotygodniowy podcast „O tym, co ważne - dla Polski i Polaków”. Z jego serwisu internetowego co tydzień będzie wysyłany newsletter na temat działań rządu. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Durczok zapowiada nowości w swojej aplikacji: będą wywiady i projekty specjalne
Doda sprzedaje swoje ciało jako NFT. ,,Jego wartość będzie rosła wraz z moją popularnością"
UPC z najszybszym internetem stacjonarnym w Polsce, wyprzedza Vectrę, Orange i Netię
A15 Bionic z nowych iPhone'ów deklasuje konkurencję w benchmarkach
IKEA rusza ze sprzedażą mebli i akcesoriów dla miłośników gier
Uzależniony od gier 15-latek trafił do szpitala. Pierwszy taki przypadek na świecie
Plus uruchamia cykliczne doładowania w ofercie na kartę
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj