|
|
|
|
|
|
|
Krytyka Viaplay za jakość techniczną. ,,Falstart"
Zgodnie z zapowiedziami zadebiutowała platforma streamingowa Viaplay. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl chwalą NENT Group za szybkie pozyskiwanie licencji, wybór komentatorów sportowych i krytykują Skandynawów za jakość techniczną długo zapowiadanego produktu.
więcej
|
TV Republika z 1,5 mln zł straty. ,,Stabilizujący wpływ zwycięstwa Andrzeja Dudy"
W ub.r. przychody Telewizji Republika zmalały o 4 proc. do 15,68 mln zł, a strata netto - z 1,6 do 1,53 mln zł. Stacja zaznacza, że zarobiła m.in. na rządowych kampaniach społecznych dotyczących epidemii. Przez osiem lat zanotowała łącznie 27,8 mln zł strat netto.
więcej
|
,,Fakty" liderem programów informacyjnych w lipcu. Na drugie miejsce spadły ,,Wiadomości"
Na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w lipcu br. awansowały „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS, które wyprzedziły „Wiadomości” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Darmowy serwis Polsat Go wystartuje jeszcze w sierpniu
Jeszcze w tym miesiącu ma wystartować darmowy serwis streamingowy Polsat Go. Na wrzesień zaplanowano z kolei debiut odpłatnej platformy Polsat Box Go, która zastąpi iPlę oraz Cyfrowy Polsat Go.
więcej
|
Na Viaplay wszystkie mecze Bundesligi z polskim komentarzem. Grę piłkarzy skomentuje także kobieta
Platforma Viaplay z polskim komentarzem będzie pokazywać wszystkie mecze Bundesligi i po kilka z każdej kolejki Ligi Europy i Ligi Konferencji. Spotkania piłkarzy ma komentować przynajmniej jedna kobieta. - Chcemy inwestować nasz czas i wysiłek nie tylko w kobiecy sport, lecz także w kobiety w sporcie, bo wierzymy, że tam jest przyszłość i że pora pomóc wyrównać szanse - mówi Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji Viaplay.
więcej
|
Pierwsze od 2 lat zmiany na stronie Disney+. Kanały Fox zmienią nazwę na Star?
Na polskiej wersji strony disneyplus.com doszło do pierwszej od dwóch lat aktualizacji, co może być oznaką zbliżającego się debiutu platformy streamingowej nad Wisłą. Na witrynie umieszczono logo marki Star.
więcej
|
Agnieszka Gozdyra zgłosiła na policję groźby od antyszczepionkowca na Twitterze
Dziennikarka Polsat News, Agnieszka Gozdyra zgłosiła we wtorek na policji sprawę gróźb, jakie kierował pod jej adresem jeden z internautów - przeciwnik szczepionek. Powodem ataku była podana przez dziennikarkę informacja o spaleniu punktu szczepień. - W obliczu gróźb wywołujących uczucie zagrożenia nie wolno milczeć - komentuje Gozdyra.
więcej
|
Bardzo dobre wyniki Discovery za drugi kwartał 2021 roku. Mocne wzrosty przychodów z reklam
W drugim kwartale 2021 r. Discovery odnotował wzrost przychodów o 21 proc. do 3,06 mld dolarów oraz zysku netto z 271 do 672 mln dolarów. W tym okresie wpływy reklamowe koncernu w Stanach Zjednoczonych poszły w górę o 12 proc., a na innych rynkach aż o 88 proc.
więcej
|
Polsat szuka uczestników do nowego reality-show ,,Farma"
Wystartowały castingi do nowego programu „Farma”, który dla Telewizji Polsat produkować będzie Constantin Entertainment Polska. Zdjęcia do reality-show zaplanowane są na wczesną jesień, a emisja - na wiosnę 2022 roku.
więcej
|
Panel telemetryczny Nielsena obejmuje także OOH
Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem tzw. out of home viewing (OOH).
więcej
|
UOKiK interweniuje w sprawie usług Fame MMA, TVN, UPC Polska i Tidala
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził interwencje w sprawie nieprawidłowości w dostępie do filmów, muzyki czy programów rozrywkowych oferowanych przez organizację walk Fame MMA, serwis streamingu audio Tidal, TVN (serwis Player.pl) oraz UPC Polska (usługa "UPC na żądanie").
więcej
|
Reese Witherspoon sprzedała swoją firmę za prawie miliard dolarów
To jedna z największych transakcji ostatnich miesięcy w Hollywood. Firma producencka należąca do aktorki Reese Witherspoon została sprzedana za 900 milionów dolarów.
więcej
|
Seria ,,Zawód ratownik" w kanałach Telewizji Polsat
Od 4 sierpnia kanały Telewizji Polsat będą emitować 2-odcinkowy minicykl „Zawód ratownik” - podany w krótkiej i przystępnej formie instruktaż jak zachować się w sytuacji zagrożenia życia.
więcej
|
Polsat Sport i Super Polsat pokażą mecz Wisła Kraków-SSC Napoli
W środę, 4 sierpnia odbędzie się towarzyski mecz Wisła Kraków-SSC Napoli. Relację na żywo będzie można oglądać w Polsat Sport i Super Polsat.
więcej
|
Decathlon uruchamia marketplace Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lidia Lasota naczelną Radia Łódź. Współtworzyła ,,Ziarno", występowała w ,,Motelu Polska"
Lidia Lasota została nową redaktor naczelną Radia Łódź – ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Związana była przez wiele lat z redakcją programów katolickich TVP, występowała także w programie „Motel Polska”, w którym komentowała programy jako jeden ze „zwykłych widzów”.
więcej
|
|
Festiwal ,,Dwa Teatry" TVP i Polskiego Radia przenosi się z Sopotu do Zamościa. ,,Miejsce spotkań twórców z widzami"
Od 17 do 20 września br. w Zamościu odbywać się będzie XX Festiwal Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry 2021”. We wtorek organizatorzy przedsięwzięcia podpisali z władzami miasta porozumienie o trzyletniej współpracy. Do 2019 roku Festiwal odbywał się w Sopocie.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w I półroczu. Awans Eski
Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w pierwszym półroczu br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Eska i RMF MAXXX - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Carrefour i Kaufland z dużymi wzrostami reklamowymi, wydatki Biedronki 13 proc. w dół
W I połowie br. spożywcze sieci handlowe zwiększyły wydatki reklamowe o 13 proc. w porównaniu do I połowy ub.r. Najbardziej wzrosły nakłady na reklamę Carrefoura, a Jeronimo Martins Polska jako jedyna sieć z czołówki budżet reklamowy zredukowała. Sieci zmniejszyły wydatki we wszystkich tradycyjnych mediach, poza telewizją - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Grupa Freundschaft wypromuje brokera XTB
Grupa Freundschaft wygrała przetarg na realizację globalnej kampanii reklamowej domu maklerskiego XTB.
więcej
|
Panel telemetryczny Nielsena obejmuje także OOH
Nielsen dołączył do swoich standardowych danych o widowni kanałów telewizyjnych dane dotyczące oglądalności telewizji poza domem tzw. out of home viewing (OOH).
więcej
|
Heart&Brain wygrała przetarg na obsługę reklamową Getin Banku
Agencja reklamowa Heart&Brain wygrała trwający od wielu miesięcy przetarg na obsługę reklamową Getin Banku. Poprzednio odpowiadała za to BBDO Warszawa.
więcej
|
Lidl rezygnuje z wiaderek na owoce, by zredukować plastik
Lidl Polska kontynuuje działania mające w jak największym stopniu zredukować ilość zużycia plastiku w opakowaniach. Teraz sieć zrezygnowała ze sprzedaży borówek w plastikowych wiaderkach na rzecz szalek.
więcej
|
MullenLowe Group dla kleju Kropelka
Firma Fenedur, właściciel marki kleju Kropelka wybrała do współpracy MullenLowe Group.
więcej
|
Janusz Chabior w kolejnej odsłonie kampanii OLX "Cała Polska po sąsiedzku"
Ruszyła kolejna odsłona kampanii serwisu ogłoszeniowego OLX pod hasłem "Cała Polska po sąsiedzku". W nowych spotach platforma promuje ofertę przesyłek.
więcej
|
Unique One z loterią dla marki KitKat
Agencja Unique One odpowiada za obsługę loterii marki KitKat (Nestlé Polska), w której do wygrania jest 50 konsol PlayStation 5. Agencja została wybrana do realizacji projektu w drodze przetargu.
więcej
|
Marka wody Perrier wraca z globalną kampanią ,,Heat by Perrier"
Marka naturalnej gazowanej wody mineralnej Perrier, należąca do Nestlé Waters, powraca z globalnym spotem reklamowym „Heat by Perrier”, zrealizowanym w stolicy Grecji. To alegoria ilustrująca pragnienie życia marki i jej historyczne spojrzenie na siłę kobiet. Spot powstał pod okiem filmowca Cary’ego Joji’ego Fukunagi - reżysera najnowszego filmu o Jamesie Bondzie.
więcej
|
Victor Gondim i Roch Rooijens w MullenLowe Warsaw
Victor Gondim i Roch Rooijens dołączyli w w agencji MullenLowe Warsaw do zespołu kreatywnego zarządzanego przez Marcina Nowaka, creative directora firmy.
więcej
|
4F z własną linią żywności funkcjonalnej i suplementów diety
4F Fuel to nowa marka żywności funkcjonalnej oraz suplementów diety (kapsułki, shoty, drinki, proszki i tabletki) producenta OTCF.
więcej
|
Lay's kampanią zachęca do dzielenia się uśmiechami (wideo)
Marka chipsów Lay's (FritoLay/PepsiCo) rusza z kolejną odsłoną kampanii Smiles, która pojawi się na 33 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Za przygotowanie kampanii i regionalnych toolkitów odpowiada VMLY&R Poland.
więcej
|
Nałęczowianka odsłoniła mural pochłaniający zanieczyszczenia
W centrum Warszawy pojawił się specjalny mural namalowany farbami pochłaniającymi zanieczyszczenia, na którym marka naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka dziękuje konsumentom za poprawne sortowanie odpadów.
więcej
|
PlayStation przedłuża umowę z Ligą Mistrzów do 2024 roku
UEFA ogłosiła przedłużenie kontraktu pomiędzy Ligą Mistrzów UEFA a Sony PlayStation na sezon 2021-2024. Umowa ta obejmuje również prawa sponsorskie dla Ligi Młodzieży UEFA, Ligi Mistrzów UEFA Futsal i Superligi UEFA na lata 2021, 2022 i 2023.
więcej
|
Decathlon uruchamia marketplace Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Gazeta Wrocławska" skopiowała tekst z kulinarnego bloga
„Gazeta Wrocławska” (Polska Press) opublikowała artykuł o nowych restauracjach we Wrocławiu. Blog Wrocławskie Podróże Kulinarne oskarżył dziennik o plagiat. Tekst, za który przeprosił szef działu online „Gazety Wrocławskiej”, zniknął już z sieci.
więcej
|
Z ,,Głosu Wielkopolskiego" odchodzi szefowa magazynu i dodatków Katarzyna Sklepik
Z redakcją „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa) po 22 latach pożegnała się szefowa piątkowego magazynu i wydawczyni, Katarzyna Sklepik. - Postanowiłam zmienić swoje życie - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl. Poprosiła, by do jej odejścia „nie dorabiać ideologii”.
więcej
|
Mira Suchodolska przeszła z ,,Dziennika Gazety Prawnej" do PAP
Mira Suchodolska od sierpnia jest redaktorką działu Społeczeństwo i polityka w Polskiej Agencji Prasowej. Poprzednio była sekretarzem redakcji „Dziennika Gazety Prawnej”.
więcej
|
|
|
Krytyka Viaplay za jakość techniczną. ,,Falstart"
Zgodnie z zapowiedziami zadebiutowała platforma streamingowa Viaplay. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl chwalą NENT Group za szybkie pozyskiwanie licencji, wybór komentatorów sportowych i krytykują Skandynawów za jakość techniczną długo zapowiadanego produktu.
więcej
|
Ponad 10 mln zł podatku od VOD w I półroczu 2021 roku
Do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej wpłynęło za drugi kwartał roku ponad 5,2 mln zł opłaty od podmiotów świadczących audiowizualne usługi medialne, tzw. podatku od VoD - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W całym I półroczu 2021 roku wpływy te wyniosły ponad 10 mln zł.
więcej
|
Na Viaplay wszystkie mecze Bundesligi z polskim komentarzem. Grę piłkarzy skomentuje także kobieta
Platforma Viaplay z polskim komentarzem będzie pokazywać wszystkie mecze Bundesligi i po kilka z każdej kolejki Ligi Europy i Ligi Konferencji. Spotkania piłkarzy ma komentować przynajmniej jedna kobieta. - Chcemy inwestować nasz czas i wysiłek nie tylko w kobiecy sport, lecz także w kobiety w sporcie, bo wierzymy, że tam jest przyszłość i że pora pomóc wyrównać szanse - mówi Paweł Wilkowicz, szef polskiej redakcji Viaplay.
więcej
|
Pierwsze od 2 lat zmiany na stronie Disney+. Kanały Fox zmienią nazwę na Star?
Na polskiej wersji strony disneyplus.com doszło do pierwszej od dwóch lat aktualizacji, co może być oznaką zbliżającego się debiutu platformy streamingowej nad Wisłą. Na witrynie umieszczono logo marki Star.
więcej
|
Wyniki największych spółek technologicznych przebiły oczekiwania; przed gigantami wyzwania
Cztery z pięciu największych, pod względem wartości rynkowej, amerykańskich spółek technologicznych - Apple (2,4 bln USD kapitalizacji), Microsoft (2,1 bln USD), Alphabet (1,8 bln USD) i Facebook (1 bln USD) - osiągnęły w II kwartale 2021 roku przychody wyższe od oczekiwań analityków. Wszystkie zwiększyły zyski. W ocenie analityków każda ze spółek stoi przed wyzwaniami, choć relatywnie "bezpieczny" wydaje się Alphabet.
więcej
|
Scarlett Johansson zaszokowana odpowiedzią Disneya na jej pozew. Inne gwiazdy także rozważają podobne kroki prawne
Żyjemy w dość burzliwych czasach skoro nawet doszło do tego, że Hollywood prowadzi wojny samo ze sobą. Reakcja firmy Walt Disney Company na pozew ze strony Scarlett Johansson zostawiła aktorkę w niemałym szoku. Wiele wskazuje na to, że to dopiero początek hollywoodzkiej rewolty.
więcej
|
Firmy zwiększają nakłady na chmurę. Globalny rynek urósł do 42 mld dolarów
W II kwartale 2021 roku wydatki firm na usługi infrastruktury chmurowej sięgnęły 42 mld dolarów. To o 2,7 mld dolarów więcej niż w poprzednim kwartale oraz o 39 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Synergy Research Group.
więcej
|
Twitter chce walczyć z dezinformacją. Rozpoczyna współpracę z agencjami Reuters i Associated Press
Twitter zamierza demaskować fake newsy. Dlatego popularny serwis społecznościowy zapowiedział, że będzie współpracować z największymi agencjami prasowymi na świecie. Chodzi o Reutersa i Associated Press.
więcej
|
UOKiK interweniuje w sprawie usług Fame MMA, TVN, UPC Polska i Tidala
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził interwencje w sprawie nieprawidłowości w dostępie do filmów, muzyki czy programów rozrywkowych oferowanych przez organizację walk Fame MMA, serwis streamingu audio Tidal, TVN (serwis Player.pl) oraz UPC Polska (usługa "UPC na żądanie").
więcej
|
Dżihadyści opanowali portal społecznościowy Gettr założony przez doradcę Trumpa
Zaledwie kilka tygodni po uruchomieniu nowego serwisu społecznościowego założonego przez bliskich współpracowników Donalda Trumpa platformę zalewają treści popierające Państwo Islamskie oraz nagrania wideo pokazujące m.in. ścinanie głów i inne brutalne akty przemocy - donosi serwis Politico.
więcej
|
Pandemia przyczyną rekordowo wysokich kosztów naruszeń danych
Spółka IBM Security przedstawiła wyniki globalnego badania, z którego wynika, że średni koszt jednego przypadku naruszenia danych wyniósł 4,24 mln USD. To najwyższy rezultat odnotowany w 17-letniej historii raportu.
więcej
|
"Rethink The Line" w nowej kampanii Google (wideo)
Google zachęca marketerów do "Rethink The Line" w najnowszej kampanii autorstwa agencji The Hallway.
więcej
|
Uwaga na fałszywe strony podszywające się pod Booking.com
Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego CSIRT KNF ostrzega przed cyberprzestępcami atakującymi użytkowników portalu rezerwacyjnego Booking.com.
więcej
|
Publicis Groupe globalnym partnerem TikToka
TikTok nawiązał globalne partnerstwo z Publicis Groupe.
więcej
|
Dymna, Schuchardt, Czop i Żulewska zagrają w serialu Netflixa "Wielka Woda"
Netfix ogłosił obsadę swojego kolejnego polskiego serialu oryginalnego "Wielka Woda". W głównych rolach Agnieszka Żulewska, Tomasz Schuchardt oraz Ireneusz Czop. Na ekranie towarzyszą im m.in. Anna Dymna, Jerzy Trela oraz Blanka Kot. Premiera w 2022 roku.
więcej
|
YouTube testuje tańszy abonament premium bez reklam
Platforma wideo Google YouTube testuje tańszą wersję swojego planu subskrypcji Premium. Test został przeprowadzony w niektórych częściach Europy.
więcej
|
Viaplay nakręci w Polsce seriale o morderczyniach, żołnierzach i przemocy domowej
Platforma streamingowa Viaplay zapowiada, że wyprodukuje w Polsce trzy seriale: „Polskie morderczynie” (na podstawie książki Katarzyny Bondy), „Czarny pies” oraz „Wolność jaskółki” (na podstawie powieści Pauli Er).
więcej
|
Decathlon uruchamia marketplace Producent sprzętu sportowego i sieć sklepów sportowych Decathlon to lider omnichannel w Polsce. Marka chce zachęcić jak najwięcej osób do uprawiania sportu, dlatego zdecydowała się otworzyć swój ekosystem na zewnętrznych partnerów, którzy będą angażować się w rozwój sportu nad Wisłą. Na decathlon.pl powstał właśnie pierwszy sportowy marketplace, na którym będzie można kupić produkty od partnerów Decathlon. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Podwyżka pensji polityków oburza wyborców. "Władza dała opozycji temat na tacy"
Kilka dni temu prezydent Andrzej Duda podpisał rozporządzenie wprowadzające znaczące, bo kilkutysięczne podwyżki wynagrodzeń dla polityków. - Pomysł podwyżki dla polityków zmieni opinię publiczną.Wizerunkowo robienie tego właśnie wtedy, kiedy polityka Państwa polega na zabieraniu ludziom pieniędzy, to nie jest dobry pomysł. Opowiadanie, że to rekompensata za odpowiedzialność polityków to tylko propaganda - bo czy słyszeliście o polityku, który poniósł odpowiedzialność za cokolwiek? - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Czarnowski, prezes First PR.
więcej
|
Hill+Knowlton Strategies Poland bez 10 proc. przychodów, wypłaci 4 mln zł dywidendy
W ub.r. przychody agencji public relations Hill+Knowlton Strategies Poland, należącej do koncernu WPP, zmalały o 10,4 proc. do 16,07 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 10 proc. zysk netto zmniejszył się minimalnie - z 1,889 do 1,886 mln zł.
więcej
|
Ilona Rutkowska i Karolina Kapusta awansowały w Good One PR
W Good One PR Ilona Rutkowska objęła stanowisko PR account managera, a Karolina Kapusta account executive.
więcej
|
Krzysztof Chodkowski nowym konsultantem w Lighthouse
Krzysztof Chodkowski objął nowe stanowisko senior expert działu tech w agencji PR Lighthouse.
więcej
|
|
|