|
|
|
|
|
|
|
Streaming zastąpi platformy cyfrowe i sieci kablowe? ,,Monopol został bezpowrotnie utracony"
W ciągu pięciu lat co trzeci abonent platformy satelitarnej lub sieci kablowej na świecie może zrezygnować z jej usług na rzecz aplikacji oferowanych m.in. w systemie operacyjnym Android TV. Oznacza to spore problemy dla tradycyjnych operatorów.
więcej
|
Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport: "To oczywiste, że najważniejszy mecz komentują najlepsi"
- Z Dariuszem Szpakowskim spotkałem się w poniedziałek, czyli na sześć dni przed finałem Euro 2020 - przyznaje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Marek Szkolnikowski, szef TVP Sport. To on zdecydował, że ostatni mecz piłkarskich mistrzostw Europy komentowali Mateusz Borek i Kazimierz Węgrzyn, a nie, jak w poprzednich turniejach, Dariusz Szpakowski. - To błąd nie tylko wizerunkowy, ale też czysto ludzki. Błąd tym większy, że zmiana decyzji nastąpiła na ostatnią chwilę - ocenia prof. Dariusz Tworzydło, ekspert ds wizerunku i PR.
więcej
|
Członkowie rady programowej TVP chcą, żeby zbadano, jak TVP Info i "Wiadomości" pokazują Donalda Tuska
Troje członków rady programowej Telewizji Polskiej złożyło we wtorek u przewodniczącego Wojciecha Skurkiewicza, wniosek o skontrolowanie tego, jak Donald Tusk jest przedstawiany w ostatnich tygodniach na antenie TVP Info i w programach informacyjnych TVP1 i TVP2 - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Sposób informowania o tym polityku przypomina nagonkę na śp. Pawła Adamowicza - mówi nam Krzysztof Luft, jeden z sygnatariuszy wniosku.
więcej
|
W badaniu KRRiT finał Euro 2020 śledziło 10,26 mln widzów, o 3,25 mln więcej niż według NAM
Z realizowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pomiaru TePanel wynika, że finałowy mecz Euro 2020 miał o 3,25 mln widzów więcej niż według Nielsena. Z kolei oba półfinały w nowym badaniu KRRiT śledziło o odpowiednio 2,47 mln i 2,23 mln osób więcej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Inea ze wzrostem wpływów o 21 proc. Mocno w górę sprzedaż internetu i usług dla biznesu
W ub.r. wielkopolska sieć kablowa Inea osiągnęła wzrost przychodów o 20,9 proc. do 397,78 mln zł, a jej strata netto zmalała z 67,85 do 52,97 mln zł. Spółka połączyła się ze swoim właścicielem.
więcej
|
Eurosport 4K dołączy do sieci kablowych
Sieci kablowe Vectra oraz Inea dołączą na czas Letnich Igrzysk Olimpijskich kanał Eurosport 4K. Kanał będzie dostępny od 23 lipca do 8 sierpnia. Portal Wirtualnemedia.pl sprawdził szanse na pojawienie się stacji w ofercie innych operatorów, w tym platformy satelitarnej Canal+ i platformy streamingowej Player.
więcej
|
Piotr Domagała po 7 latach odszedł z Canal+ Sport
Komentator m.in. angielskiej Premier League i hiszpańskiej La Liga Piotr Domagała pożegnał się z Canal+ Sport. Ze stacją był związany od 2014 roku.
więcej
|
Michał Wiśniewski w jury ,,Twoja twarz brzmi znajomo 15", zastąpi Kacpra Kuszewskiego
Nowym jurorem piętnastej edycji rozrywkowego programu „Twoja twarz brzmi znajomo” będzie Michał Wiśniewski. Zastąpi Kacpra Kuszewskiego, który zrezygnował z udziału w show. Cykl w Polsacie będzie można oglądać w jesiennej ramówce.
więcej
|
Seriale "The Crown" i "The Mandalorian" otrzymały po 24 nominacje do nagród Emmy
We wtorek ogłoszono nominacje do nagród przemysłu telewizyjnego Emmy. Najwięcej otrzymały seriale "The Crown" (Netflix) oraz "The Mandalorian" (Disney+) - każdy z nich został nominowany w 24 kategoriach. Faworytem jest też serial wytwórni Marvel Studios "WandaVision" z 23 nominacjami.
więcej
|
Nowy kanał w sieci kablowej UPC Polska
Adresowany do starszych widzów kanał Antena HD dołączył do oferty sieci kablowej UPC Polska. Stacja jest dostępna na 126 pozycji dekodera Horizon i 167 pozycji dekodera Mediabox.
więcej
|
Piłkarska Ekstraklasa wypłaci klubom 230 mln zł
W najbliższym sezonie piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy do podziału między 18 klubów będzie 230 mln zł.
więcej
|
Szef TVP Sport o krytyce przez ,,Rzeczpospolitą" decyzji ws. Dariusza Szpakowskiego: syndrom odstawienia od koryta
Mirosław Żukowski i Stefan Szczepłek w „Rzeczpospolitej” mocno skrytykowali to, że Dariusza Szpakowskiego jako komentatorzy finału Euro 2020 zastąpili Mateusz Borek i Kazimierz Węgrzyn. - Szczepłek i Żukowski to od dawna dinozaury dziennikarstwa, ale poziom cynizmu i hipokryzji przebili od dna. Syndrom odstawienia od koryta - skomentował szef TVP Sport Marek Szkolnikowski. - Niech nigdy Ci panowie nie podchodzą do mnie na stadionie i nie wyciągają ręki - stwierdził Mateusz Borek.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RMF FM najchętniej słuchalne w II kwartale. Eska z największym wzrostem, Trójka najbardziej w dół
W drugim kwartale br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Eska, a zdecydowanie najwięcej straciła Trójka - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio wysyła 12-osobową ekipę na IO 2021
Polskie Radio na Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 wysyła 12 osób. Nadawca uruchomi w Tokio własne studio nadawcze, a reporterzy będą mogli relacjonować rywalizację sportowców bezpośrednio z 8 stanowisk na arenach olimpijskich. Planowanych jest ponad 120 godzin transmisji i relacji. Powstanie również olimpijski serwis internetowy.
więcej
|
|
Grupa Radiowa Agory: wpływy w dół, ubyło 11 pracowników
W ub.r. Grupa Radiowa Agory, nadawca Rock Radia, Radia Złote Przeboje i Radia Pogoda, zanotowała spadek przychodów o 8,9 proc. do 46,73 mln zł, a jej zysk netto skurczył się z 16,11 do 7,25 mln zł. Liczba pracowników etatowych firmy zmalała o 11 do 114. Spółka pod koniec czerwca wypłaciła Agorze 16,76 mln zł dywidendy.
więcej
|
|
Witold Kołodziejski: nie ma nacisków politycznych na KRRiT, choć oczywiście są takie próby
Nie ma nacisków politycznych wywieranych na Radę, ale oczywiście są próby takich nacisków, chociażby cała sprawa z ambasadą amerykańską; my jednak dość twardo stoimy na stanowisku, że decyzja koncesyjna jest autonomiczną decyzją regulatora - powiedział szef KRRiT Witold Kołodziejski.
więcej
|
|
|
|
Kilkadziesiąt sklepów Biedronka omija już zakaz handlu w niedziele dzięki umowie z Pocztą Polską
W niedzielę 11 lipca otworzyło się kilkadziesiąt sklepów sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska). To efekt współpracy z Pocztą Polską, z którą dyskont testuje usługę pocztową "Odbiór w punkcie".
więcej
|
MSL Group przy spadku wpływów o 18 proc. zwiększyła zysk
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji MSL Group, wchodzącej w skład koncernu Publicis Groupe, poszły w dół o 17,7 proc. do 33,38 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 18,3 proc. jej zysk netto zwiększył się z 2,08 do 2,31 mln zł.
więcej
|
Martyna Kaczmarek: z Mars Wrigley do Samsung Electronics Polska
Martyna Kaczmarek, przez ostatnie półtora roku związana z marketingiem Mars Wrigley dołączyła do Samsung Electronics Polska jako marketing manager.
więcej
|
5 ofert w przetargu na obsługę kampanii resortu zdrowia w social mediach
W odpowiedzi na przetarg Ministerstwa Zdrowia dotyczący obsługi emisji płatnych kampanii resortu w social mediach wpłynęło 5 ofert. Złożyły je m.in. Mastermind Media, Aplan Media i ClickAd Interactive - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cztery fundusze nie chcą sprzedać akcji Mediacapu po 2,70 zł
MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar S.A. SICAV-SIF zadeklarowały, że nie zamierzają odpowiedzieć na wezwanie do sprzedaży akcji holdingi marketingowo-badawczego Mediacap po 2,70 zł za sztukę. Uważają, że ta cena jest za niska.
więcej
|
IKEA po 3 latach zamyka sklep w Blue City w Warszawie
IKEA Retail Polska z końcem grudnia br. zamyka swój sklep w centrum handlowym Blue City w Warszawie. Ta najmniejsza placówka sieci w Polsce została otwarta w 2018 roku. Teraz firma chce się skupić na nowych formatach miejsc spotkań z klientami.
więcej
|
Kosmiczna reklama w ofercie SpaceX
Firma Elona Muska SpaceX planuje wypuszczenie do przestrzeni kosmicznej satelity emitującego reklamy.
więcej
|
Biedronka wykorzystuje swoje ciężarówki jako nośniki reklamowe
Flota transportowa Biedronki (Jeronimo Martins Polska) będzie także pełnić funkcję nośników reklamowych. Sieć zaangażuje w tym celu łącznie ponad 1600 pojazdów, które będą elastycznym systemem nośników reklamowych.
więcej
|
GUS zamyka loterię Spisu Powszechnego
14 lipca odbędzie się ostatnie z losowań w ramach loterii Głównego Urzędu Statystycznego, promującej Narodowy Spis Powszechny. Organizację powierzono Unique One.
więcej
|
Kamikaze uruchamia dla Kaufland Polska profil na TikToku
Agencja Kamikaze uruchomiła na TikToku profil dla Kaufland Polska. Ten krok jest częścią globalnej strategii sieci, która w dotarciu do klientów postanowiła wykorzystać również tę platformę społecznościową. Uruchomienie profilu zbiegło się ze startem kampanii social mediowej marki prowadzonej pod hasłem „Królowa Okazji”.
więcej
|
Piłkarska Ekstraklasa wypłaci klubom 230 mln zł
W najbliższym sezonie piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy do podziału między 18 klubów będzie 230 mln zł.
więcej
|
Maja Włoszczowska i Paweł Korzeniowski chorążymi Polski na olimpiadzie w Tokio
Polski Komitet Olimpijski informuje, że chorążymi Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej podczas ceremonii otwarcia Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020 będą kolarka Maja Włoszczowska i pływak Paweł Korzeniowski.
więcej
|
PKN Orlen sponsorem Wisły Płock kolejny sezon
PKN Orlen pozostaje sponsorem generalnym SPR Wisły Płock na sezon 2021/2024 oraz sponsorem strategicznym Wisły Płock na sezon 2021/2022. - Wsparcie dwóch drużyn: piłki ręcznej i nożnej to wyraz przywiązania koncernu do Płocka i regionu oraz zrozumienia potrzeb lokalnej społeczności - podkreśla firma.
więcej
|
Przemek Dzienis w rosterze twórców Papaya Films
Reżyser i fotograf Przemek Dzienis dołącza do rostera twórców Papaya Films.
więcej
|
ZPR Media uruchamia studio do nagrywania wideo podcastów ZPR Media S.A poszerza ofertę o własne studio do nagrywania wideo podcastów. materiał partnerskiwięcej |
|
|
"Gazeta Wyborcza" ma zostać wydzielona do spółki zależnej Agory
Grupa robocza, która miała wypracować relacje między zarządem Agory a kierownictwem „Gazety Wyborczej”, zarekomendowała wydzielenie „Wyborczej” do spółki zależnej Agory.
więcej
|
Wydawca magazynów ,,Lego" i ,,Playmobil": wpływy wzrosły o 22 proc., zysk w dół
W ub.r. spółka Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca głównie czasopisma dla dzieci i młodzieży, osiągnęła wzrost przychodów o 22,1 proc. do 30,33 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 2,06 mln zł do 671,3 tys. zł.
więcej
|
Adam Jakuć nowym naczelnym dwóch dzienników Polska Press, poprzednio doradzał wojewodzie
Od środy 14 lipca redaktorem naczelnym „Gazety Współczesnej” i „Kuriera Porannego” (Polska Press) będzie Adam Jakuć. Zastąpi na tym stanowisku Jarosława Jabłońskiego.
więcej
|
Były szef biura prasowego Kancelarii Prezydenta ma być wicenaczelnym ,,Gazety Lubuskiej"
Według nieoficjalnych informacji Marcin Kędryna, w przeszłości m.in. dyrektor biura prasowego Kancelarii Prezydenta RP, dostał ofertę pracy jako zastępca redaktora naczelnego „Gazety Lubuskiej” (Polska Press). Od niedawna pisze felietony do innego dziennika Polska Press - „Dziennika Polskiego”.
więcej
|
Bolesław Bezeg za Krzysztofa Zyzika naczelnym ,,Nowej Trybuny Opolskiej"
Nowym redaktorem naczelnym „Nowej Trybuny Opolskiej” (Polska Press) został Bolesław Bezeg, poprzednio związany z Radiem Opole. Z funkcją naczelnego po prawie 14 latach pełnienia jej żegna się Krzysztof Zyzik.
więcej
|
|
|
Ruszyło Agappe.pl - medium społecznościowe dla katolików. "Tworzenie niepotrzebnych bytów"
Pod koniec czerwca uruchomiono serwis Agappe.pl, medium społecznościowe skierowane do „osób wierzących w Polsce i za granicą”. Eksperci nie wieszczą przedsięwzięciu powodzenia. - Każde nowe tworzenie nowego tematycznego serwisu społecznościowego to w tych czasach mnożenie bytów ponad potrzebę - uważa Mikołaj Nowak.
więcej
|
Pudelek po przegranym procesie przeprasza Kazimierza Marcinkiewicza na stronie głównej
Redakcja i wydawca portalu plotkarskiego Pudelek.pl (należącego do holdingu Wirtualna Polska) zamieściły na stronie głównej serwisu przeprosiny dla byłego premiera Kazimierza Marcinkiewicza.
więcej
|
SentiOne dostaje wsparcie od NCBiR. Prawie 18,8 mln złotych na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji
SentiOne, polska firma wspierająca marki w automatyzacji obsługi klienta, otrzyma 18,8 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na rozwój swojej technologii sztucznej inteligencji. To do tej pory najwyższa kwota przyznana przez NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji. Środki te przysłużą się do rozwoju wszystkich produktów SentiOne, czyli monitoringu internetu opartego o AI oraz chatbotów i voicebotów.
więcej
|
Bolt Market niebawem w Polsce
Estońska firma Bolt szykuje się do wprowadzenie w Polsce usługi szybkich zakupów z dostawą w 15 minut o nazwie Bolt Market. Trwa rekrutacja managementu na polski rynek.
więcej
|
Aleksandra Sroka-Krzyżak szefową strategii w Allegro
Aleksandra Sroka-Krzyżak objęła stanowisko head of strategy i chief of staff w Allegro. Podobną funkcję do niedawna pełniła w PKO Banku Polskim, gdzie stworzyła i wdrożyła strategię cyfryzacji dla jednej z wiodących instytucji finansowych w Europie Wschodniej.
więcej
|
Google przywraca limity spotkań w Google Meet do 60 minut
Google ponowie wprowadził limity dla wieloosobowych wideokonferencji organizowanych na platformie Google Meet. W wypadku darmowej wersji spotkania na Meet zostały ograniczone do 60 minut. Ograniczenia nie dotyczą użytkowników płatnych wersji usług Google, a także kameralnych rozmów online prowadzonych na Meet np. pomiędzy dwiema osobami.
więcej
|
Francuski urząd ds. konkurencji ukarał firmę Google grzywną 500 mln euro
Francuski urząd ds. konkurencji poinformował we wtorek, że ukarał firmę Google grzywną w wysokości 500 mln euro za brak negocjacji "w dobrej wierze" z wydawcami prasy ws. wynagrodzenia z tytułu praw pokrewnych należnego wydawcom za reprodukcję ich treści w wyszukiwarce. Amerykański gigant internetowy utrzymuje, że działał "w dobrej wierze" przez cały proces negocjacji.
więcej
|
Darmowy Spotify Premium dla polskich użytkowników TikToka
TikTok nawiązał współpracę ze Spotify, czego efektem jest promocja - darmowy dostęp do wersji premium Spotify na trzy miesiące.
więcej
|
Kolejni dziennikarze w Sport Interia
Do redakcji Sport Interia (Grupa Interia-Polsat) dołączyło ostatnio sześciu dziennikarzy: Andrzej Klemba, Artur Szczepanik, Justyna Krupa, Arkadiusz Adamczyk, Jakub Kędzior i Jakub Żelepień.
więcej
|
Wirtualna Polska z kolejną odsłoną cyklu ,,JedziemyWPolskę"
13 lipca ruszyła czwarta edycja wakacyjnego cyklu Wirtualnej Polski „JedziemyWPolskę”. Reporterzy odwiedzą wakacyjne miejscowości, sprawdzając, co zmieniło się w turystyce po pandemii.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
MSL Group przy spadku wpływów o 18 proc. zwiększyła zysk
W ub.r. przychody sprzedażowe agencji MSL Group, wchodzącej w skład koncernu Publicis Groupe, poszły w dół o 17,7 proc. do 33,38 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 18,3 proc. jej zysk netto zwiększył się z 2,08 do 2,31 mln zł.
więcej
|
Bogna Janke w Kancelarii Prezydenta, Igor Janke odchodzi z R4S
Bogna Janke, była właścicielka platformy Salon24, zostanie sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP. Igor Janke poinformował, że w związku z tym odchodzi z agencji R4S Consulting, z którą był związany przez prawie dwa lata.
więcej
|
Teresa Aldea odpowiada za zrównoważony rozwój w Carlsberg Polska
Z początkiem lipca 2021 roku do zespołu komunikacji i zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska dołączyła Teresa Aldea.
więcej
|
Publicon z dwoma nowymi klientami
Agencja Publicon pracuje dla Walter Herz, firmy świadczącej usługi doradcze w sektorze nieruchomości komercyjnych oraz Panthers Wrocław - mistrzami Polski w futbolu amerykańskim.
więcej
|
Adam Mazurek w zespole Attention Marketing
Adam Mazurek objął nowo utworzone stanowisko attention marketing consultanta w agencji Attention Marketing. Będzie prowadził projekty dla klientów z sektora energetycznego i infrastrukturalnego.
więcej
|
|
|