|
|
|
|
|
|
|
Wszystkie kanały TVN mogą stracić koncesje. KRRiT: Pod uwagę będą brane różne konsekwencje
Kłopoty z przedłużeniem koncesji dla TVN24 mogą być dopiero początkiem sporu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z nadawcą. KRRiT nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeśli wejdą w skład grupy, która powstanie po fuzji Warner Media z Discovery - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
W ,,Wiadomościach" królują wypowiedzi Dudy, Kaczyńskiego i Morawieckiego. Ekspertka: Nie ma ograniczania propagandy
Prezydent, prezes PiS i premier - ich wypowiedzi w drugim kwartale br. pojawiały się najczęściej w głównym wydaniu "Wiadomości" TVP. Dalej znaleźli się ministrowie, bracia Karnowscy, a także Borys Budka i Rafał Trzaskowski - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów dla portalu Wirtualnemedia.pl. Medioznawczyni Krystyna Doktorowicz komentuje, że PiS zależy na utrzymaniu twardego elektoratu, ale partia będzie mieć problem z młodymi, którzy telewizji nie oglądają.
więcej
|
Wszystkie kanały TVP mają być dostępne bezpłatnie w DVB-T2
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury i środków przekazu zdradził, że TVP ma otrzymać dodatkowy multipleks w naziemnej telewizji cyfrowej. KRRiT nie zamierza też zwlekać z konkursami na częstotliwości w DAB+.
więcej
|
Disney na razie nie zamknie kanałów w Polsce. Platforma Disney+ opóźniona?
Z końcem września w Niemczech, Austrii i Szwajcarii zakończą nadawanie kanały Fox i Disney Junior. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl na razie Disney nie planuje zamykać kanałów na polskim rynku. Może to oznaczać, że platforma streamingowa Disney+ pojawi się na naszym rynku z opóźnieniem.
więcej
|
Scenarzyści zabierają głos ws nagród na festiwalach filmowych. "Nie chodzi o wylanie żalu"
"Nawyk ignorowania scenarzystów zakorzenił się bardzo głęboko w branżowych obyczajach" - piszą w swoim oświadczeniu członkowie Gildii Scenarzystów Polskich. W ten sposób odnoszą się do opisywanej przez nas sytuacji, gdy Szczepan Twardoch, autor scenariusza do "Króla", serialu nagrodzonego "Orłem", o wygranej dowiedział się z SMS-a od kolegi.
więcej
|
Top of the Top Sopot Festival w połowie sierpnia, będą koncerty na jubileusze Sopotu i TVN24
Tegoroczny Top of the Top Sopot Festival odbędzie się od wtorku 17 sierpnia do czwartku 19 sierpnia. Zaplanowano m.in. koncerty z okazji 120-lecia Sopotu i 20-lecia TVN24. Wszystkie koncerty zostaną pokazane w TVN.
więcej
|
W proces Romana Giertycha z Michałem Adamczykiem włączyła się prokuratura
Prokuratura Regionalna z Warszawy włączyła się do procesu sądowego, który adwokat Roman Giertych wytoczył w kwietniu gospodarzowi „Wiadomości” TVP Michałowi Adamczykowi. Chodzi o tweeta, w którym dziennikarz pisał o „defraudacji”, jakiej miał dokonać Giertych.
więcej
|
Prawie o 20 proc. zwiększył się wpływy z reklam w telewizji w I półroczu. Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,74 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Viaplay wystartuje w Polsce 3 sierpnia. Co w ofercie?
Sportowa platforma streamingowa Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia - zapowiedział jej właściciel NENT Group. W jej ofercie będą transmisje m.in. piłkarskiej Bundesligi, Ligi Europy i Ligi Konferencji, a także szereg treści niesportowych. Miesięczny dostęp będzie kosztował 34 zł.
więcej
|
Telewizja Polska ma cztery oferty dot. 16 aut dla oddziałów terenowych
Telewizja Polska otrzymała cztery oferty dotyczące dostarczenia 16 nowych samochodów dla jej oddziałów terenowych. Zamierza na nie wydać do 1,76 mln zł.
więcej
|
Nowy program ,,Kryminalne śledztwa PRL" od 3 sierpnia w CBS Reality (wideo)
Od wtorku, 3 sierpnia CBS Reality emitować będzie nową serię dokumentalną „Kryminalne śledztwa PRL”.
więcej
|
Donald Tusk ściera się z reporterami Telewizji Polskiej, nazywa ją zwyrodnieniem (wideo)
Donald Tusk od oficjalnego powrotu do polskiej polityki ostro krytykuje dziennikarzy Telewizji Polskiej. - Będzie pani moralnie odpowiedzialna za to, co musi się zdarzyć po tym, co robicie w przestrzeni publicznej - powiedział Tusk do dziennikarki TVP usiłującej mu zadać pytanie. - Dzień bez ataku na dziennikarzy dniem straconym - skwitował to Samuel Pereira z TVP.info.
więcej
|
Kanały A+E Network w ofercie WP Pilot
Do oferty platformy streamingowej WP Pilot dołączyły nowe kanały związane z firmą A+E Network: History, History 2 oraz Crime + Investigation Polsat.
więcej
|
Kultowe seriale ,,Columbo", ,,Bonanza" oraz ,,Winnetou" w letniej ramówce TVS
Stacja TVS w letniej ramówce rozpoczęła emisję trzech nowych seriali „Columbo”, „Bonanza po śląsku” oraz „Winnetou po śląsku”.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wavemaker w Polsce bez 22 proc. przychodów i 26 pracowników
W ub.r. przychody agencji mediowej Wavemaker, należącej do koncernu WPP, zmalały o 22,1 proc. do 609,96 mln zł, a zysk netto - z 5,42 do 1,64 mln zł. Zatrudnienie w firmie spadło o 26 pracowników.
więcej
|
Agencja Plej bez 30 proc. wpływów, bo epidemia sparaliżowała eventy
W ub.r. agencja marketingu zintegrowanego Plej zanotowała spadek przychodów o 29,5 proc. do 43,42 mln zł oraz zysku netto z 684,7 do 210 tys. zł. Jej wpływy zmalały wskutek ograniczeń w eventach po wybuchu epidemii. W tarcz kredytowych spółka pozyskała 3,71 mln zł.
więcej
|
Coca-Cola zobowiązała się do obniżenia zawartości cukru w napojach
Koncern Coca-Cola zobowiązał się obniżyć całkowitą zawartość cukru w swoich produktach (m.in. napoje Coca-Cola, Sprite, Fanta, FuzeTea) o dodatkowe 10 proc. do 2025 roku. To kolejny krok w ramach zobowiązania na rzecz wspierania kontroli spożywanego cukru. Od 2000 do 2015 roku firmy zjednoczone w ramach UNESDA obniżyły średnią zawartość cukrów o 12 proc. oraz o kolejne 14,6 proc. w latach 2015-2019.
więcej
|
Krew ofiar wypadków drogowych w kampanii społecznej ,,Czy to Cię tłumaczy"?
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęła kampanię społeczną „Czy to Cię tłumaczy”?, poświęconą bezpieczeństwu na drogach. Twórcy akcji zwracają się zarówno do kierowców, jak i pieszych.
więcej
|
Prawie o 20 proc. zwiększył się wpływy z reklam w telewizji w I półroczu. Polsat i Aflofarm liderami
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym półroczu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,74 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
Olga Jakubiak na czele działu social media w K2 Create
Do agencji K2 Create dołączyła Olga Jakubiak, obejmując stanowisko head of social media.
więcej
|
PKP Intercity szuka wydawcy magazynu "Puls Intercity"
Spółka PKP Intercity zaprasza firmy do składania ofert w postępowaniu, w którym wybierze wydawcę wewnętrznego magazynu zatytułowanego "Puls Intercity" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną świata
Tesla jest obecnie najcenniejszą i najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną na świecie - wynika z rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ za rok 2021 r. Wyniki badania wskazują, że Tesla wyprzedziła swoich rywali, osiągając wzrost wartości swojej marki o 275 proc. i wycenę 42 mld dolarów. Po raz pierwszy firma ta odnotowała również całoroczny zysk.
więcej
|
Polscy influencerzy modowi w nowej kampanii Xiaomi. Reklamują Redmi Note 10 5G
Xiaomi rozpoczęło kampanię reklamową smartfonów z serii Redmi Note 10 5G. Kampania będzie głównie odwoływać się do stylu, mody i jakości życia. W promocji biorą udział influencerzy i influencerki modowe oraz TikTokerki, wśród nich Patrycja Sobolewska, Karolina Płocka, Nastia Sobol, Daniel Kosiorek.
więcej
|
Sprzedaż nowych aut w Polsce wzrosła o 35 proc. Toyota miażdży konkurencję
W czerwcu br. liczba nowych zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła rok do roku o 22,15 proc., a w okresie od stycznia do czerwca br. zwiększyła się o 35,21 proc. - wynika z raportu IBRM Samar opracowanego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najpopularniejszą marką są auta Toyoty.
więcej
|
Śmiech wypełnia nową kampanię brytyjskiego McDonald's
"Fancy a McDonald's" to tytuł nowej platformy komunikacyjnej popularnej sieci fastfoodowej, przygotowanej na rynek brytyjski. Kreację zajęła się agencja Leo Burnett.
więcej
|
Szef polskiego Storytel Michał Szolc w globalnych strukturach platformy
Dotychczasowy country manager Storytel Polska, Michał Szolc, po sześciu latach w tej roli obejmie nową funkcję global creative audio managera. Tym samym polski oddział firmy rozpoczął rekrutację na zajmowane przez niego stanowisko.
więcej
|
Zaksa Kędzierzyn-Koźle współpracuje z 4F
Od sezonu 2021/2022 marka 4F rozpocznie współpracę z najlepszym siatkarskim klubem Europy, zdobywcą Pucharu Ligi Mistrzów - Grupą Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle.
więcej
|
Marcin Błajet, Klaudia Szelest i Anna Motyl zasilają dział sprzedaży LTTM
Grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) rozwinęła swój zespół sprzedaży, kierowany przez Magdalenę Talmę, o trzech nowych sales managerów - Klaudię Szelest, Marcina Błajeta i Annę Motyl.
więcej
|
Pepsi zachęca, by latem "sięgać po więcej" (wideo)
Wystartowała najnowsza letnia kampania Pepsi pod hasłem „Sięgnij po więcej!". Marka zachęca do zerwania z nudą i schematami oraz postawieniem na spontaniczne działania.
więcej
|
Egoizm ostatecznie przekona Polaków do szczepienia przeciw Covid-19
Co mogłoby zmotywować nieprzekonanych Polaków do zgłaszania się do punktów szczepień? Z badania HX Study agencji mediowej Starcom wynika, że najsilniejszym motywatorem jest troska o samego siebie. Znacznie mniejszy sens miałby apel do odpowiedzialności zbiorowej, czy odwołanie się do obowiązku obywatelskiego.
więcej
|
Transmisje Euro 2020 na ekranie reklamowym Piccadilly Lights w Londynie
Ocean Outdoor, operator mediów cyfrowych premium (DOOH), zawarł umowę z ITV Sport na transmisję najważniejszych wydarzeń z dobiegających końca rozgrywek Euro 2020 na kultowym ekranie reklamowym Piccadilly Lights w Londynie.
więcej
|
adidas na płynnym billboardzie reklamuje stroje kąpielowe
Marka adidas zaprezentowała na jednej z plaż w Dubaju tzw. płynny billboard. Jego prezentacja zbiegła się z kampanią promującą kolekcję strojów kąpielowych adidasa.
więcej
|
,,Grzeszki wychodzą nocą" w niestandardowej kampanii wafelków Grześki Trwa niestandardowa kampania reklamowa marki wafelków Grześki (należącej do firmy Colian) pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. W ramach akcji zorganizowano pokaz multimedialny w centrum Warszawy i przygotowano niestandardowe murale. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Kolejne odejścia z ,,Głosu Wielkopolskiego"
W ciągu miesiąca z redakcji „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa) odeszło sześć osób, w tym szef działu Foto, wydawca online oraz szefowa Magazynu i Dodatków. - To ich indywidualne decyzje, nikogo nie zwolniliśmy - podkreśla w rozmowie z nami Adrian Majchrzak, rzecznik prasowy Polska Press. - Zaistniała sytuacja nie wpłynie na funkcjonowanie redakcji - zapewnia.
więcej
|
,,Tygodnik Powszechny" z 10,3 mln zł przychodów i 152 tys. zł zysku
W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów o 1,2 proc. do 10,29 mln zł, a przy spadku kosztów operacyjnych o 0,5 proc. jej zysk netto zwiększył się z 36,6 do 151,6 tys. zł. Od stycznia do maja br. miała 15 tys. zł zysku netto.
więcej
|
W Amsterdamie postrzelono znanego dziennikarza śledczego
Reporter kryminalny Peter R. de Vries został postrzelony we wtorek w Amsterdamie. Dziennikarz został zaatakowany wkrótce po opuszczeniu studia telewizyjnego RTL Boulevard, gdzie udzielał wcześniej wywiadu.
więcej
|
Wydawca ,,Rzeczpospolitej" wydłużył spłatę kredytu o dwa lata
Spółka Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, w ramach aneksu do umowy kredytowej przesunął o dwa lata termin spłaty kredytu obrotowego i gwarancji bankowych. Kredytujący firmę ING Bank Śląski zrezygnował z niektórych zabezpieczeń spłaty kredytu.
więcej
|
Imię i nazwisko zaginionej jako hasło w krzyżówce wbrew etyce mediów? REM nie ocenia
Ukazująca się we Włoszczowej „Moja Gazeta Lokalna” (RAF-Media) zamieściła jako hasło jednej ze swoich krzyżówek imię i nazwisko zaginionej nastolatki z okolicy. Oburzeni czytelnicy zgłosiło to do Rady Etyki Mediów, domagając się wyciągnięcia konsekwencji. - Krzyżówka nie jest publikacją dziennikarską i z tego powodu nie może podlegać ocenie - odpowiada w imieniu REM Krystyna Mokrosińska.
więcej
|
,,Newsweek Zdrowie" po raz pierwszy we współpracy z Medonet.pl
W środę ukaże się pierwsze wydanie kwartalnika „Newsweek Zdrowie” stworzone we współpracy z serwisem Medonet.pl (Ringier Axel Springer Polska). W planach jest wspólna oferta sprzedażowa dla partnerów reklamowych.
więcej
|
|
|
Całe szczęście, że Netflix nie zepsuł tego serialu. Przeciwnie - nowy ,,Rojst" wciąga bardziej niż tytułowe bagno
Po tym, jak Showmax zakończył swoją działalność w Polsce, najlepiej oceniana produkcja oryginalna serwisu pt. „Rojst” trafiła na Netflix. I to właśnie ten streamingowy gigant odpowiada za kontynuację tytułu, która nie tyle dotrzymuje kroku pierwszemu sezonowi, co wręcz wyprzedza go o parę długości.
więcej
|
Wolt uruchomi w Polsce internetowe supermarkety. Tysiąc produktów w ofercie i dostawa w 30 minut
Platforma Wolt zajmująca się dostawami zakupów ze sklepów i posiłków z restauracji zapowiedziała uruchomienie w Polsce Wolt Market – sieci własnych supermarketów online. W założeniach nowa usługa pozwoli na dokonywanie internetowych zakupów spośród tysiąca różnych produktów z dostawą do odbiorcy w ciągu 30 minut.
więcej
|
Viaplay wystartuje w Polsce 3 sierpnia. Co w ofercie?
Sportowa platforma streamingowa Viaplay będzie dostępna w Polsce od 3 sierpnia - zapowiedział jej właściciel NENT Group. W jej ofercie będą transmisje m.in. piłkarskiej Bundesligi, Ligi Europy i Ligi Konferencji, a także szereg treści niesportowych. Miesięczny dostęp będzie kosztował 34 zł.
więcej
|
ABW radzi, jak nie wpaść w sidła terrorystów działających w internecie. Przygotowano serię filmików
Centrum Prewencji Terrorystycznej ABW podpowiada internautom, jak bezpiecznie korzystać z sieci. W krótkich filmach przestrzega przed próbami werbunku i wykradania danych przez oszustów, a także zachęca do tworzenia silnych haseł i zgłaszania podejrzanych wiadomości.
więcej
|
Brodka, Tymek i Urbanski śpiewają "Ostatni" w teledysku promującym "Rojst'97"
Cover piosenki "Ostatni" Edyty Bartosiewicz promuje kolejny polski serial Netfliksa "Rojst'97". Śpiewają Monika Brodka, Tymek i Urbanski.
więcej
|
Kanały A+E Network w ofercie WP Pilot
Do oferty platformy streamingowej WP Pilot dołączyły nowe kanały związane z firmą A+E Network: History, History 2 oraz Crime + Investigation Polsat.
więcej
|
Były doradca Donalda Trumpa uruchomił portal społecznościowy Gettr
W ciągu pierwszego dnia funkcjonowania portal społecznościowy Gettr założony przez byłego doradcę Donalda Trumpa, Jasona Millera, zdobył ponad pół miliona nowych użytkowników - podał Miller. Serwis był przedmiotem ataku hakerskiego i inwazji trolli.
więcej
|
CCC chce wyemitować obligacje za maks. 360 mln zł, żeby dokupić akcji eobuwia
CCC planuje emisję 6-letnich obligacji zamiennych o wartości do 360 mln zł na sfinansowanie zakupu 10 proc. akcji spółki eobuwie - poinformowało CCC w projektach uchwał na walne zgromadzenie, zwołane na 3 sierpnia.
więcej
|
Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną świata
Tesla jest obecnie najcenniejszą i najszybciej rosnącą marką motoryzacyjną na świecie - wynika z rankingu najcenniejszych marek świata Kantar BrandZ za rok 2021 r. Wyniki badania wskazują, że Tesla wyprzedziła swoich rywali, osiągając wzrost wartości swojej marki o 275 proc. i wycenę 42 mld dolarów. Po raz pierwszy firma ta odnotowała również całoroczny zysk.
więcej
|
Polacy przekonani o drożyźnie, dlatego oszczędzają
91 proc. dorosłych Polaków uważa, że ceny w ostatnim czasie skoczyły w górę, szczególne dotyczy to żywności, benzyny, opłat za mieszkanie, gastronomii i materiałów budowlanych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Reakcją badanych na rosnące ceny jest przede wszystkim ograniczenie wydatków poprzez wybór tańszych produktów lub usług albo rezygnacja z nich.
więcej
|
|
|