|
|
|
|
|
|
|
Branża telewizyjna o fuzji WarnerMedia i Discovery: Streamingowa wojna dotrze do nas już jesienią
Menadżerowie z branży telewizyjnej są przekonani, że fuzja WarnerMedia i Discovery może dużo namieszać także na polskim rynku. - Wojna streamingowa dotrze do nas już tej jesieni - mówi Wirtualnemedia.pl Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls.
więcej
|
Związkowcy zarzucają TVP łamanie przepisów pracy. Chcą od ZUS kontroli
Związek Zawodowy Związkowa Alternatywa skierował do ZUS-u skargę na Telewizję Polską, chce kontroli w firmie i u jej podwykonawców. - W Telewizji Polskiej od wielu lat pracownicy są zatrudniani w firmach zewnętrznych, które powstały wyłącznie jako podwykonawcy TVP omijający etatowe zatrudnienie - uzasadnia Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związkowej Alternatywy. TVP nie zgadza się z tymi zastrzeżeniami, podkreśla, że przestrzega przepisów pracy i jest regularnie kontrolowana, ostatnio przez NIK.
więcej
|
,,Stulecie Winnych 3" hitem TVP1. Powstanie czwarty sezon
Trzeci sezon „Stulecia Winnych” oglądało średnio 2,81 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera całego rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 14,71 mln zł. Latem rozpoczną się prace na planie czwartego sezonu, który będzie emitowany w przyszłym roku.
więcej
|
Reklama w TVP przy meczu Polaków kosztuje nawet 400 tys. zł, będzie licytacja
Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na czerwiec br. Najwięcej kosztują reklamy przy piłkarskich meczach Polaków na Euro 2020, które startuje 11 czerwca. Wysokie stawki mają też mecze towarzyskie polskich piłkarzy.
więcej
|
Dorota Wellman chce przeprosin od TVP za materiał ,,Wiadomości"
Prezenterka TVN Dorota Wellman domaga się od Telewizji Polskiej przeprosin za to, że w „Wiadomościach” podano nieprawdziwą informację o prowadzeniu przez nią kosztujących 700 tys. zł szkoleń z obsługi smartfonów w Opolu.
więcej
|
,,Dance Dance Dance 3" ze spadkiem oglądalności, TVP2 liderem
Trzeci sezon „Dance Dance Dance” oglądało średnio 1,18 mln osób, o 180 tys. widzów mniej względem pokazywanej rok temu drugiej odsłony show. TVP2 w czasie emisji programu była liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 10,21 mln zł.
więcej
|
Polscy bukmacherzy dają Brzozowskiemu 0,16 proc. na zwycięstwo w Eurowizji, angielscy - 26 proc.
Analitycy firmy bukmacherskiej Betfan szacują szanse Rafała Brzozowskiego na zwycięstwo w konkursie Eurowizji na 0,16 proc. Wejście polskiego reprezentanta do finału prawdopodobne jest z kolei - ich zdaniem - na nieco ponad 20 proc. Z kolei wg, szacunków bukmacherów z londyńskiej firmy Unibet, szanse Polaka na zwycięstwo wynoszą 26 proc.
więcej
|
W dni meczowe Euro 2020 ,,Panorama" tylko w TVP Info
„Panorama” w wybrane dni czerwca i lipca będzie emitowana wyłącznie na antenie TVP Info. W tym czasie TVP2 pokaże transmisje z siatkarskiej Ligi Narodów i Euro 2020.
więcej
|
Startują castingi do ,,You can dance - nowa generacja", program pokaże TVP
Telewizja Polska wraz z Endemol Shine Polska pracuje nad nowym programem „You can dance - nowa generacja” z udziałem dzieci w wieku od 8 do 13 lat. W czerwcu będą się odbywać stacjonarne castingi do programu. Show będzie można oglądać w TVP1 lub TVP2.
więcej
|
Operatorzy płatnej telewizji będą tracić przychody mimo wzrostu liczby subskrybentów
W najbliższych kilku latach globalny przychód z płatnej telewizji będzie malał, pomimo że operatorzy będą zyskiwać subskrybentów swoich usług - prognozuje firma badawcza Digital TV Research.
więcej
|
,,Twoja twarz brzmi znajomo" w nowym paśmie zyskała 690 tys. widzów. 32,42 mln zł z reklam
Nadawaną w wiosennej ramówce w piątkowym prime-time czternastą edycję show „Twoja twarz brzmi znajomo” oglądało średnio 1,65 mln widzów, o 690 tys. osób więcej niż trzynastą edycję pokazaną pół roku temu w soboty po 22.00. Program dał Polsatowi pozycję lidera w rynku telewizyjnym zarówno w 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 32,42 mln zł.
więcej
|
TVP1 liderem tygodnia, udany tydzień TVP2 i stacji newsowych. ,,M jak miłość", ,,Stulecie Winnych" i ,,Na dobre i na złe" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Stulecie Winnych” oraz „M jak miłość”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-49 - Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
CNN zrywa współpracę z dziennikarzem, który napisał, że ,,świat potrzebuje Hitlera"
Telewizja CNN rozwiązała umowę z pakistańskim dziennikarzem, Adeel Rają, po tym, gdy ten napisał na Twitterze, że „dzisiejszy świat potrzebuje Hitlera”. Był to jego komentarz do działań wojennych toczących się pomiędzy Izraelem a Palestyną.
więcej
|
Nowy codzienny serial ,,Włoska rodzina" od 23 maja w TVP Kobieta
Od 23 maja TVP Kobieta pokazywać będzie nowy codzienny serial „Włoska rodzina”.
więcej
|
Będzie fuzja Discovery i WarnerMedia, szefem David Zaslav
Należący do telekomu AT&T koncern WarnerMedia (w jego skład wchodzą m.in. CNN, HBO i Warner Bros.) oraz Discovery, właściciel m.in. TVN, zapowiadają fuzję. Szefem połączonego podmiotu ma być David Zaslav, obecnie CEO w Discovery.
więcej
|
Rusza radio SuperNova W środę, 5 maja o godz. 6.00 wystartowało Radio SuperNova, które powstało w miejsce Radia Wawa. - Naszym słuchaczom chcemy zaoferować najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które ich emocjonują - mówi Anna Paluszek, dyrektor programowa Radia SuperNova. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ponad 292 miliony złotych z opłaty cukrowej w pierwszym kwartale roku
Państwo z tytułu opłaty cukrowej pozyskało 292 032 000,90 zł - wynika z informacji uzyskanych przez Wirtualnmedia.pl z Ministerstwa Finansów. Tylko w marcu firmy zapłaciły 135,5 mln zł daniny.
więcej
|
Reklama w TVP przy meczu Polaków kosztuje nawet 400 tys. zł, będzie licytacja
Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na czerwiec br. Najwięcej kosztują reklamy przy piłkarskich meczach Polaków na Euro 2020, które startuje 11 czerwca. Wysokie stawki mają też mecze towarzyskie polskich piłkarzy.
więcej
|
Globalne przychody dentsu na początku roku niższe o 1,5 proc.
W pierwszym kwartale 2021 roku sieć komunikacyjno-marketingowa dentsu osiągnęła przychody w wysokości 2,27 mld dolarów (2,48 mld jenów), co stanowi spadek o spadły o 1,5 proc. Zysk operacyjny wzrósł o 22,4 proc. do 411,5 mln dolarów (44 996 mln jenów). Przychody organiczne spadły o 2,4 proc. - Z optymizmem patrzymy na ten rok. To czas zebrania owoców z transformacji, którą realizujemy w Polsce od kilku lat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sławomir Stępniewski, CEO dentsu w Polsce i regionie CEE.
więcej
|
Group One kupuje większość udziałów w software house LIKE.agency
Grupa komunikacyjna Group One wspólnie z hmmh AG, niemiecką agencją należącą do Serviceplan Group, kupuje większość udziałów w polskim software house LIKE.agency. Transakcja ma wzmocnić kompetencje SalesTube w obszarze budowy i rozwoju sklepów e-commerce oraz zacieśnić współpracę z Serviceplan Group.
więcej
|
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg Tarczyna
Firma Maspex rozstrzygnęła przetarg na obsługę marki Tarczyn w 2021 roku. W postępowaniu przetargowym wybrano agencję Dziadek do orzechów, która zajmie się obsługą komunikacji marki w digitalu.
więcej
|
Lajkonik z muralem oczyszczającym powietrze
W Krakowie, z inicjatywy marki Lajkonik, powstało malowidło, które pochłania tyle zanieczyszczeń, ile las o powierzchni 80 m². Mural każdego dnia oczyści krakowskie powietrze ze spalin, które emituje 17 samochodów. Mural przy Bulwarze Wołyńskim, stworzyła ekipa Murale Zooteka, oraz artyści Impas i Mehes.
więcej
|
Amica promuje sprzęty parowe w akcji "Mężczyzna idealny szuka pary"
Amica rozpoczęła kampanię “Mężczyzna idealny szuka pary”, w której reklamuje najnowsze urządzenia z funkcją pary. Akcję przygotowały C108 oraz Woodpecker Motion Pictures.
więcej
|
Paweł Barski szefem komunikacji i marketingu w UNICEF Polska
Paweł Barski został nowym dyrektorem komunikacji i marketingu w UNICEF Polska. Poprzednio był m.in. wieloletnim dyrektorem marketingu w firmie technologicznej Ricoh Polska.
więcej
|
,,Rodzina sprawdza się w działaniu" hasłem kampanii PKO BP
Do 27 czerwca trwa internetowa i telewizyjna kampania reklamowa PKO Banku Polskiego promująca konta osobiste dla całej rodziny. Działania pod hasłem „Rodzina sprawdza się w działaniu" przygotowały Artegence, Havas Media i House Media.
więcej
|
Katarzyna Dorocińska na czele marketingu i komunikacji w 7R
Katarzyna Dorocińska objęła nowo utworzone stanowisko head of marketing and communications w firmie 7R.
więcej
|
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Vouchery za kupno podpasek czy tamponów
Biedronka uruchamia program "Razem zacznijmy okres zmian". Od 20 maja br. za zakup wybranych artykułów menstruacyjnych marki własnej Femina będzie można otrzymać voucher o wartości tych zakupów. Kupon można wykorzystać samodzielnie lub przekazać go na cele charytatywne.
więcej
|
Samsung w kampanii ,,Nieskończona doskonałość" reklamuje telewizory Neo QLED
Wystartowała nowa kampania marki Samsung poświęcona wprowadzonej w tym roku rodzinie telewizorów Neo QLED. Przygotowały ją K2 Create, VMLY&R, d*fusion i Cheil.
więcej
|
Finish zachęca do oszczędzania wody w kuchni
Wystartowała kampania „Obiecajmy” marki produktów do zmywania Finish (Reckitt), realizowana wspólnie z marką Bosch. Partnerem merytorycznym kampanii jest Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy. Za kreację odpowiada agencja Havas Warsaw, a za działania public relations agencja Havas PR Warsaw.
więcej
|
Dan Cake w kampanii zaprasza na ,,Kawał Pysznego Śniadania"
Wystartowała pierwsza kampania telewizyjna producenta pieczywa i ciast Dan Cake, pod hasłem „Kawał Pysznego Śniadania”. Za działania odpowiadają 19 Południk, Value Media i SalesTube.
więcej
|
Liz Taylor globalną szefową kreacji w Ogilvy
Liz Taylor objęła funkcję global chief creative oficer w Ogilvy. Jest pierwszą kobietą na tym stanowisku w historii firmy.
więcej
|
Donna Tobin globalną dyrektorką marketingu i komunikacji w DDB Worldwide
Donna Tobin dołączyła do globalnej sieci reklamowej DDB Worldwide jako globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji. Będzie nadzorować całą globalną i zewnętrzną komunikację korporacyjną firmy w Ameryce Północnej.
więcej
|
Zalando korzysta w kampanii z retargetingu na nośnikach AMS
Firma reklamy zewnętrznej AMS SA wprowadziła tzw. retargeting. Pierwszym klientem korzystającym w swoich działaniach z tego rozwiązania jest platforma zakupowa Zalando, która wykorzystuje synergię działań digital out-of-home i kampanii online.
więcej
|
Tęczowa torba IKEA znów w sprzedaży. Dochód na telefon zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
IKEA wprowadza do sprzedaży w Polsce limitowaną wersję tradycyjnej niebieskiej torby FRAKTA - wielokolorową torbę Storstomma. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 - telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
więcej
|
Ranking WTA - Iga Świątek na 9. miejscu, najwyższym w karierze
Iga Świątek po raz pierwszy w karierze znalazła się w najlepszej dziesiątce rankingu tenisistek. Po zwycięstwie w turnieju WTA 1000 w Rzymie Polka awansowała z 15. na 9. miejsce. Liderką jest Australijka Ashleigh Barty.
więcej
|
Jak żyć w e-commerce? Debata ekspercka Akademii Digitalu 19 maja startuje Akademia Digitalu, którą rozpoczyna debata ekspercka, pod tytułem „Jak żyć w e-commerce?”. Debatę poprowadzi Jarosław Juszkiewicz, dziennikarz, pasjonat technologii i polski głos nawigacji Google Maps. Ekspertami będą przedstawiciele Digitree Group, Future Mind, Interia.pl. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Gazeta Wyborcza" z serwisem o Zakopanem, w czerwcu uruchomi o Koszalinie
W środę „Gazeta Wyborcza” (Agora) rusza z nowym serwisem miejskim w Zakopanem. Treści tworzyć będą do niego trzej dziennikarze z Podhala: Bartłomiej Kuraś, Marek Podmokły i Piotr Starmach. Wsparcie zapewniać ma krakowska redakcja „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Axel Springer podpisał globalną umowę z Facebookiem
Wydawnictwo Axel Springer podpisało list intencyjny z Facebookiem dotyczący globalnej współpracy w zakresie dystrybucji treści. Początkowo współpraca będzie prowadzona w USA i Niemczech.
więcej
|
Wydawca ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" ze spadkiem wpływów i zysku. ,,Ostatni kwartał z wysoką pre-pandemiczną bazą"
W zeszłym kwartale grupa kapitałowa Gremi Media, wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, zanotowała spadek przychodów o 7,3 proc. do 21,82 mln zł i zysku netto z 3,54 do 2,03 mln zł.
więcej
|
Janusz Anderman i Inga Iwasiów felietonistami ,,Dużego Formatu"
W „Dużym Formacie”, poniedziałkowym dodatku reporterskim „Gazety Wyborczej” (Agora), ukazują się felietony pisarzy Janusza Andermana i Ingi Iwasiów.
więcej
|
Zmarł Wiesław Przeczek
Ta wiadomość spadła na nas jak grom z jasnego nieba. Nie żyje Wiesław Przeczek, długoletni fotografik miesięcznika "Zwrot" i naszego portalu, redaktor prasowy, radiowy i telewizyjny. Przyjaciel - poinformował miesięcznik "Zwrot" w niedzielę wieczorem na Facebooku.
więcej
|
|
|
Axel Springer podpisał globalną umowę z Facebookiem
Wydawnictwo Axel Springer podpisało list intencyjny z Facebookiem dotyczący globalnej współpracy w zakresie dystrybucji treści. Początkowo współpraca będzie prowadzona w USA i Niemczech.
więcej
|
Krzysztof Kilian odchodzi z rady nadzorczej CD Projekt, ma go zastąpić Łukasz Wejchert
25 maja z radą nadzorczą CD Projekt pożegna się Krzysztof Kilian, w przeszłości m.in. minister łączności, wiceprezes Polkomtelu i prezes PGE. W jego miejsce członkiem rady ma zostać Łukasz Wejchert, właściciel Dirlango.
więcej
|
Dariusz Facoń szefem newsroomu Gazeta.pl
Szefowa newsroomu portalu Gazeta.pl (Agora), Milena Bryła, po 12 latach odchodzi z Agory. Od lipca jej obowiązki przejmie Dariusz Facoń - dotychczasowy wydawca działu Wiadomości portalu.
więcej
|
Milena Bryła dyrektor contentu w Grupie naTemat, po 12 latach odchodzi z Gazeta.pl
Od 1 lipca Milena Bryła rozpocznie pracę w naTemat.pl jako dyrektor contentu. Ostatnio pracowała w Agorze.
więcej
|
Legimi ma 97 tys. abonentów, wpływy 71 proc. w górę
Internetowa platforma z audiobookami i e-bookami Legimi w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 71,3 proc. do 10,75 mln zł oraz zysku netto z 758,7 tys. zł do 1,02 mln zł. Liczba abonentów Legimi zwiększyła się o 67 proc. do 97 080.
więcej
|
"Zdrowie Rano" - nowy format zdrowotny Onetu
We wtorek 18 maja br. w Onecie i social media debiutuje nowy format o zdrowiu "Zdrowie Rano", w którym prowadzący będą rozmawiać z ekspertami na tematy związane ze zdrowiem. Program powstaje we współpracy z serwisem Medonet.
więcej
|
Netflix cenzuruje postać LGBT w bajce "Mitchellowie kontra maszyny"
W polskiej wersji dubbingu bajki "Mitchellowie kontra maszyny" wycięto wzmiankę o tym, że postać Katie jest osobą LGBT, pozostającą w związku z kobietą. Produkcję od 30 kwietnia można oglądać w serwisie Netflix.
więcej
|
Instagram pozwoli dodać zaimki do profilu
Serwis Instagram wprowadza nową funkcję - użytkowniczki i użytkownicy będą mogli uzupełnić profil o preferowane zaimki płciowe.
więcej
|
Rusza radio SuperNova W środę, 5 maja o godz. 6.00 wystartowało Radio SuperNova, które powstało w miejsce Radia Wawa. - Naszym słuchaczom chcemy zaoferować najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które ich emocjonują - mówi Anna Paluszek, dyrektor programowa Radia SuperNova. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Polska kolejny raz najbardziej homofobicznym państwem UE
Polska drugi rok z rzędu zajęła ostatnie miejsce wśród krajów Unii Europejskiej w rankingu ILGA-Europe - najważniejszym międzynarodowym rankingu mierzącym poziom równouprawnienia osób LGBTI w Europie. Nasz kraj zajmuje 43. miejsce na 46 państw w całej Europie.
więcej
|
|
|