|
|
|
|
|
|
|
1,4 mld zł na misję w TVP1 i TVP2, 170 mln zł w TVP Info
W ub.r. Telewizja Polska na realizację misji publicznej w TVP1 przeznaczyła 887,4 mln zł, w TVP2 - 534,4 mln zł, w TVP3 - 333,8 mln zł, a w TVP Info - 186 mln zł. 77 proc. łącznych wydatków nadawcy pokryły wpływy z abonamentu i rekompensaty, które wyniosły rekordowe 1,88 mld zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Rosja nie przedłuży akredytacji Tomaszowi Jędruchowowi z TVP
Korespondent Telewizji Polskiej w Moskwie, Tomasz Jędruchów, kilka dni temu został poinformowany przez rosyjski MSZ, że nie zostanie mu przedłużona akredytacja zagranicznego korespondenta - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. To ma być odpowiedź Rosji m.in. na emisję w TVP filmu Aleksieja Nawalnego.
więcej
|
,,Mam talent!" wraca do TVN, jesienią kolejna edycja
Telewizja TVN w jesiennej ramówce br. pokaże trzynastą edycję programu „Mam talent!”, który powróci do stacji po rocznej przerwie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Na chwile obecną nie jest jeszcze znany skład prowadzących i jurorów talent-show, ale w kolejnej edycji nie wystąpią Szymon Hołownia i Agustin Egurrola. - Na pewno chcemy realizować „Mam talent!” z udziałem publiczności, ona nadaje programowi życie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN.
więcej
|
Zmalały wpływy i zysk Polsat Media, po przejęciu Interii więcej pracowników
Biuro reklamy Polsat Media w ub.r. zanotowało spadek przychodów o 6,6 proc. do 198,35 mln zł i zysku netto ze 149,31 do 137,17 mln zł. Po wchłonięciu działu handlowego Grupy Interia w firmie wzrosło zatrudnienie.
więcej
|
Trwają zdjęcia do ,,Behawiorysty", nowego serialu Player Oryginal. Łukasz Palkowski reżyserem
Wystartowały zdjęcia do „Behawiorysty” - nowego serialu Player Oryginal, opartego na powieści Remigiusza Mroza. Za reżyserię produkcji odpowiada Łukasz Palkowski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Michał Szpak odchodzi z ,,The Voice of Poland", ma go zastąpić Rafał Brzozowski
Michał Szpak nie będzie już jurorem kolejnej edycji muzycznego show Telewizji Polskiej - „The Voice of Poland”. Z naszych informacji wynika, że może go zastąpić Rafał Brzozowski.
więcej
|
139 tys. widzów nowego codziennego programu ,,Raport" w Polsat News
W pierwszych miesiącach nadawania nowy codzienny program Polsatu News „Raport” oglądało średnio 139 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zmalały przychody i zysk ATM Grupy, jedna trzecia wpływów od Polsatu
W ub.r. przychody ATM Grupy spadły o 22,3 proc. do 193,5 mln zł, a zysk netto - z 30,75 do 18,84 mln zł. Firma liczy, że dzięki szczepieniom w br. epidemia mniej zaszkodzi jej działalności.
więcej
|
Grupa 4fun Media: wpływy 14 proc. w dół i 4,3 mln zł straty w ub.r., słabe wyniki w I kwartale br.
W ub.r. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 13,8 proc. do 50,7 mln zł, a jej strata netto zmalała z 15,28 do 4,3 mln zł. Firma pozyskała 3,02 mln zł pożyczek w ramach tarczy kredytowej.
więcej
|
"Kruk. Czorny Woron nie śpi" latem w Canal+
Canal+ udostępnił oficjalny tytuł i plakat nowego sezonu serialu "Kruk. Czorny Woron nie śpi".
więcej
|
Serial ,,Przyjaciele" popularny 27 lat po premierze. Z czego wynika jego długowieczność?
Dziś wszyscy bohaterowie „Przyjaciół” mają już powyżej 50 lat. Pierwszy raz na ekranie pojawili się w 1994 roku. Ale widzowie śledzą ich perypetie już przez prawie trzy dekady. Niedawno padł ostatni klaps podczas nagrywania specjalnego odcinka serialu, który ma przyciągnąć fanów do HBO Max. Skąd ten fenomen? - "Przyjaciele" działają jak kocyk i kubek gorącej herbaty - zapraszają do bezpiecznego ekranowego świata i pozwalają na moment zapomnieć o problemach. Być może na tym polega tajemnica ich długowieczności - mówi Łukasz Muszyński, zastępca redaktora naczelnego serwisu Filmweb.pl.
więcej
|
Polo TV i Eska TV liderami oglądalności wśród stacji muzycznych w I kwartale, 4Fun Kids na podium
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w pierwszym kwartale 2021 roku było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. W grupie 16-49 Eska TV wyprzedziła Polo TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał 4Fun Kids, który w obu grupach awansował na podium - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
ViacomCBS w Polsce współpracuje z First PR
Polski oddział koncernu medialnego ViacomCBS nawiązał współpracę z agencją First PR.
więcej
|
343 tys. osób ogląda ,,Motel Polska" w TVP1
Nowy program „Motel Polska” po kilku miesiącach emisji w TVP1 ogląda średnio 343 tys. widzów - wynika z raportu Wirtualnemeda.pl.
więcej
|
115 tys. widzów ,,Wstaje dzień" w TVP Info
Poranny magazyn TVP Info „Wstaje dzień” w tym roku ogląda średnio 115 tys. osób. Program wyraźnie podnosi średniej długookresowe wyniki newsowej stacji Telewizji Polskiej. Audycja w swoim paśmie zajmuje drugie miejsce wśród stacji newsowych, przegrywając z TVN24 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
354 tys. widzów ,,Magazynu 997" w TVP1
Program „Magazyn 997” w sezonie 2020/2021 ogląda średnio 354 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji misyjnej audycji zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
716 tys. widzów ,,Agrobiznesu". TVP1 liderem rynku
W sezonie 2020/2021 „Agrobiznes” ogląda średnio 716 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji rolniczego magazynu jest liderem rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
1,3 mln widzów śledzi ,,Klan". TVP1 wiceliderem rynku
W sezonie 2020/2021 „Klan” ogląda średnio 1,30 mln osób. Telenowela daje Jedynce pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym w 4+ i czwarte miejsce w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Antena HD zaczyna emisję. W ofercie ,,Moda na sukces", ,,Cyfrowy Niezbędnik" i ,,Kabaretowy Szał" (ramówka)
W sobotę, 1 maja o godzinie 6.00 na MUX-1 nadawanie zaczyna nowy kanał Antena HD. W jakości HD w telewizji naziemnej można go oglądać na pozycji 15. W programie znajdą się: „Moda na sukces”, „Matki, żony i kochanki”, „Tata a Marcin powiedział”, „Kabaretowy szał” czy magazyn poradnikowy „Cyfrowy Niezbędnik”.
więcej
|
Zmarł aktor i prezenter telewizyjny Bronisław Cieślak
W wieku 77 lat po długiej chorobie zmarł Bronisław Cieślak, aktor, dziennikarz i prezenter telewizyjny. Największą popularność zyskał dzięki roli Sławomira Borewicza w serialu „07 zgłoś się”, występował też m.in. w serialu „Malanowscy i partnerzy” oraz programie „Telewizyjne Biuro Śledcze”.
więcej
|
Nagi uczestnik programu telewizyjnego dla dzieci skazany za pedofilię
Jeden uczestników kontrowersyjnego programu duńskiej telewizji publicznej DR, w którym dorośli rozbierają się przed dziećmi, został skazany na dziewięć miesięcy więzienia za pedofilię.
więcej
|
Jan Pospieszalski: ,,Warto rozmawiać" może wrócić w maju, po wakacjach odświeżenie formuły
- Decyzje są podjęte, że wracamy na antenę. Być może nastąpi to jeszcze w maju - stwierdził Jan Pospieszalski, gospodarz „Warto rozmawiać”. Zaznaczył, że po wakacjach program może zyskać odświeżoną formułę.
więcej
|
Zbigniew Ziobro o zarzutach wobec zarządu Fundacji Lux Veritatis: naciągana sprawa, bezpodstawna próba prześladowania
Po dwóch rozprawach wciąż nie ruszył proces karny wytoczony zarządowi Fundacji Lux Veritatis (to nadawca Telewizji Trwam) przez Sieć Obywatelską Watchdog ws. nieudostępnienia informacji publicznej. - W sposób oczywisty i jasny widać, że jest to naciągana sprawa. Instrumentalnie oraz bezpodstawnie próbuje się angażować sądy karne, by prześladować Fundację i osoby, które w wielu środowiskach są szanowane i cenione - skomentował minister sprawiedliwości i prokurator generalny Zbigniew Ziobro.
więcej
|
Ruszył sezon motocyklowy. Zadbaj o ubezpieczenie! Nareszcie jest! Wiosna to najbardziej wyczekiwany moment w roku przez wszystkich wielbicieli jazdy na dwóch kółkach. Motocykliści, rowerzyści, deskorolkarze czy użytkownicy hulajnóg nareszcie mogą ruszyć w teren. Niestety okazuje się, że to też najbardziej niebezpieczny dla nich czas. Właśnie po zimie dochodzi do największej liczby wypadków. Dlatego warto zacząć sezon od ubezpieczenia, a to naprawdę niewielki wydatek. Pieniądze wydane na polisę w LINK4 wystarczą, by w razie kłopotów zapewnić sobie pomoc i ochronę. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krytyka wiosennej ramówki Polskiego Radia. ,,Radio bez osobowości"
- Program Trzeci będzie casem dla studentów dziennikarstwa pokazującym, jak można w kilka miesięcy zwinąć markę premium, która miała kilkudziesięcioletnią tradycję. Trójka była radiem osobowości, a dzisiaj dwie - umownie najmocniejsze, które reklamują Trójkę - to Piotr Baron i Marek Wiernik. Nie ma żadnej przyciągającej osobowości, która zrekompensowałaby brak Manna, Niedźwieckiego, Szydłowskiej, Strzyczkowskiego - ocenia Robert Kozyra, były redaktor naczelny i prezes Radia Zet.
więcej
|
|
Polski Top Radia 357. Obywatel G.C, Maanam, Kult w pierwszej trójce. Skok wpłat od patronów
W poniedziałek, 3 maja po raz pierwszy w historii przez 12 godzin emitowany był „Polski Top Radia 357”. Słuchacze najwięcej głosów oddali na utwór „Nie Pytaj O Polskę” - Obywatel G.C., następnie na Maanam - "Krakowski spleen” i Kult - „Arahja”. W ciągu jednego dnia emisji "Topu" wpłaty w Patronite.pl wzrosły o kilkanaście tysięcy.
więcej
|
|
Prezes Polskiego Radia: Trójka otwiera się na młodych
Wiosenno-letnie ramówki wszystkich anten Polskiego Radia skupiają się na tym, co jest ich najbardziej charakterystyczną cechą: różnorodność muzyczna - mówi prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. Jak dodaje "Trójka otwiera się na młodych, na debiuty, na tych, którzy do tej pory mieli trudności z tym, żeby się przebić na rynku muzycznym".
więcej
|
|
Grażyna Bochenek odchodzi z Polskiego Radia Rzeszów. ,,Szkoda pracowników i słuchaczy"
Dziennikarka Grażyna Bochenek złożyła wypowiedzenie i po 14 latach pracy żegna się z Polskim Radiem Rzeszów. - Nie jestem w stanie, nie potrafię i nie chcę być częścią instytucji, która obiektywizmu już nawet nie udaje - uzasadniła. Jesienią ub.r. po prawomocnym wyroku sądowym została przywrócona do pracy w rozgłośni.
więcej
|
|
RMF FM najchętniej słuchane w Lublinie w IV kwartale 2020 i I kwartale 2021. Eska wyprzedziła Radio ZET i VOX FM
Liderem słuchalności w Lublinie w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. Podium w tej fali uzupełniają Eska i Złote Przeboje Puls - wynika z badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Krzysztof Czabański: nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem
Wiosenna ramówka Trójki została skrytykowana i odrzucona większością głosów członków rady programowej Polskiego Radia. Mimo to Rada Mediów Narodowych nie zajmie się tym tematem na swoim posiedzeniu. - Nie widzę żadnego powodu, żeby Rada Mediów Narodowych zajmowała się Polskim Radiem - odpowiada Krzysztof Czabański, szef RMN portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Prezes Polskiego Radia: nie możemy się zgodzić z odrzuceniem ramówki Trójki przez radę programową
- Rada programowa Polskiego Radia jest ciałem doradczym, którego opinie bierzemy oczywiście pod uwagę. Natomiast nie możemy zgodzić się z tą opinią, ponieważ nie zawiera ona ani jednego słowa uzasadnienia - powiedziała prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska o niezaakceptowaniu wiosennej ramówki Trójki przez radę.
więcej
|
|
Michał Żakowski w Radiu 357 poprowadzi ,,Na dachu świata", Agnieszka Szwajgier z audycją muzyczną
Do zespołu internetowego Radia 357 dołącza Michał Żakowski, będzie prowadził audycję „Na dachu świata” o tematyce zagranicznej. W ramówce rozgłośni pojawią się też audycja muzyczna „Dawniej niż wczoraj” Agnieszki Szwajgier i cykl felietonów o winie „Ferment" Tomasz Prange-Barczyński.
więcej
|
|
Michalina Szymborska z TV Republika nową prowadzącą ,,Klub Trójki"
Do grona prowadzących publicystyczną audycję „Klub Trójki” w Programie III Polskiego Radia dołączyła Michalina Szymborska, dziennikarka związana m.in. z Telewizją Republika, a w przeszłości z TVP.
więcej
|
|
Polski Top przez 12 godzin w Radiu 357. Zagrają Koteluk, Przybysz, Skubas
W poniedziałek 3 maja od 9.00 do 21.00 będzie emitowany „Polski Top Radia 357”. Poprowadzą go Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski i Piotr Stelmach. Słuchacze oddali ponad 90 tys. głosów na wybrane piosenki. Na żywo podczas audycji zagrają m.in. Mela Koteluk, Natalia Przybysz czy Skubas.
więcej
|
|
|
|
Zmalały wpływy i zysk Polsat Media, po przejęciu Interii więcej pracowników
Biuro reklamy Polsat Media w ub.r. zanotowało spadek przychodów o 6,6 proc. do 198,35 mln zł i zysku netto ze 149,31 do 137,17 mln zł. Po wchłonięciu działu handlowego Grupy Interia w firmie wzrosło zatrudnienie.
więcej
|
NFOŚiGW dalej 1,2 mln zł na kanału youtube'owego o elektromobilności
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje uruchomić internetowy kanał na temat elektromobilności. Daje na to 1,2 mln zł netto. Właśnie ruszył przetarg na jego uruchomienie i obsługę - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Apple blokuje śledzenie użytkowników w systemie iOS, uderza w branżę reklamy. ,,Wyzwanie dla marketerów"
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Apple zaczyna stosować w systemie iOS dodatkowe zabezpieczenia przed nadmiernym śledzeniem użytkowników w internecie. Nowa polityka producenta iPhone’ów budzi popłoch w branży reklamowej, a największym przeciwnikiem rozwiązania jest Facebook. - Ilość zbieranych informacji spadnie z 95 do 10-15 procent stanowiąc wyzwanie dla marketerów. Zmiany doprowadzą do większej konsolidacji wśród wydawców, a realizacja strategii reklamowej będzie się bardziej opierać na własnych danych - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Grupa 4fun Media: wpływy 14 proc. w dół i 4,3 mln zł straty w ub.r., słabe wyniki w I kwartale br.
W ub.r. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 13,8 proc. do 50,7 mln zł, a jej strata netto zmalała z 15,28 do 4,3 mln zł. Firma pozyskała 3,02 mln zł pożyczek w ramach tarczy kredytowej.
więcej
|
Philips wyklucza Dentsu z globalnego przetargu reklamowego
Firma Philips usunęła grupę reklamową Dentsu z grona agencji biorących udział w globalnym przetargu na zintegrowane usługi reklamowe. Trwający od stycznia przegląd dotyczy obsługi budżetu szacowanego na 300 mln dolarów.
więcej
|
WPP odmawia wypłaty ostatnich premii Martinowi Sorrellowi
Holding reklamowy WPP nie chce wypłacić długoterminowych ostatecznych premii, które należą się jej byłemu dyrektorowi generalnemu Martinowi Sorrellowi. Firma twierdzi, że Sorrell był odpowiedzialny za ujawnienie mediom "informacji poufnych".
więcej
|
,,Chill" - Ekipa w nowym teledysku promuje piwo Buh od Wojewódzkiego i Palikota (wideo)
Grupa youtuberów działająca pod szyldem Ekipa udostępniła teledysk do kolejnego singla promującego nadchodzący album. Klip do utworu "Chill", w którym promowane jest piwo Buh stworzone przez Kubę Wojewódzkiego i Janusza Palikota, szybko stał się hitem na YouTube.
więcej
|
Grupa CCC uruchamia sieć sklepów HalfPrice z butami, odzieżą, kosmetykami i dodatkami
Firma obuwnicza CCC startuje z siecią sklepów HalfPrice oferujących odzież, obuwie, akcesoria, kosmetyki, zabawki i dodatki do domu. Do końca br. ma zostać otworzone ok. 60 placówek, w kampanii reklamowej wystąpi m.in. modelka Anna Jagodzińska.
więcej
|
Kalina Krassowska na czele zespołu do obsługi Sanofi w PHD
Kalina Krassowska awansowała na liderkę zespołu do obsługi mediowej firmy farmaceutycznej Sanofi w domu mediowym PHD. Jednocześnie zespół wzmocnili Bartosz Maciejczak z Arena Media i Oliwia Truchel z Mindshare Polska.
więcej
|
Aldi z pierwszą w historii loterią dla klientów
Pod hasłem "1001 powodów, by wygrać" rusza pierwsza w historii sklepów Aldi w Polsce loteria konsumencka. Wśród nagród znajdują się między innymi campervan Ford Nugget i roczne pensje w wysokości 60 tys. zł.
więcej
|
Dorota Wojtczak marketing director w Live Age
Dorota Wojtczak dołącza do zespołu agencji komunikacji live Live Age na stanowisko marketing director. Ostatnio pracowała w Grupie Freundschaft.
więcej
|
Hasło ,,Mus je schrupać... zanim znikną!" promuje wafle Familijne
Na początku maja pod hasłem „Mus je schrupać... zanim znikną!" marka Familijne (Colian) startuje z nową platformą komunikacyjną, która będzie towarzyszyć jej w całorocznych aktywacjach. Za działania odpowiada Opus B i Initiative.
więcej
|
Jason Bateman, Mindy Kaling, Becky G reklamują nowego Hyundaia Tucson (wideo)
Koncern Hyundaia rozpoczął w Stanach Zjednoczonych największą w swojej historii w tym kraju kampanię reklamową nowego SUV-a, modelu Tucson. Zaangażował do niej takie gwiazdy, jak m.in. Jason Bateman, Mindy Kaling, Becky G.
więcej
|
Eobuwie.pl uruchamia koncept sklepu Eobuwie.pl & Modivo Collect
Eobuwie.pl uruchamia w Galerii Warmińskiej pierwszy koncept sklepu Eobuwie.pl&Modivo Collect, który łączy asortyment obu marek: obuwia, akcesoriów i marek odzieżowych.
więcej
|
Otwarte Klatki wykorzystały w kampanii rysunki nastolatka
W ośmiu miastach w Polsce pojawiły się billboardy przedstawiające wzruszające rysunki zwierząt hodowanych na futro. Ich autorem jest Bartek Heller, czternastoletni mieszkaniec Białegostoku, a kampania outdoorowa jest częścią kampanii Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
więcej
|
Milion Grześków do wygrania w loterii Colian
Milion wafli Grześki (Colian) jest do wygrania w loterii konsumenckiej marki, która potrawa do końca czerwca. To już trzecia edycja zabawy.
więcej
|
,,Codziennie udane zakupy" w reklamach Biedronki (wideo)
Sieć dyskontów Biedronka (należąca do Jeronimo Martins Polska) zaczęła nową serię reklam opartych na haśle „Codziennie udane zakupy”.
więcej
|
,,#LiczysięPolska" - kancelaria premiera i BGK promują unijny Fundusz Odbudowy (wideo)
Kancelaria premiera wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego zaczęła akcję pod hasłem „#LiczysięPolska” promującą 770 mld zł, które Polska ma otrzymać z unijnego Funduszu Odbudowy.
więcej
|
Kuba Wojtczak zajmuje się PR w Bluerank
Kuba Wojtczak objął stanowisko PR specialist w agencji Bluerank.
więcej
|
Marki na przełomie dekad: Wawel SA
W naszym cyklu pod hasłem "Marki na przełomie dekad", w którym prezentujemy dokonania marek i ich osiągnięcia w minionej dekadzie oraz kamienie milowe w ich rozwoju, a także zakreślimy wyzwania, które stają przed nimi u progu trzeciego dziesięciolecia XXI wiek prezentujemy producenta słodyczy - Wawel SA.
więcej
|
Carlsberg wprowadza do sprzedaży piwo Žatecký Černý 3,8%
Marka Žatecký (Carlsberg Polska) wprowadziła na rynek wyjątkowe ciemne piwo - Žatecký Černý 3,8%. Smak i ciemnobrązową barwę zawdzięcza użyciu czterech rodzajów słodów oraz chmielu žateckiego.
więcej
|
10 dyscyplin sportu, które pokochaliśmy podczas lockdownu W obliczu zamknięcia obiektów sportowych na czas pandemii aktywność fizyczna nie jest łatwa. Na szczęście najnowsze dane pokazują, że dla chcącego nie ma nic trudnego. Mimo że większość z nas minimum 8 godzin dziennie spędza w domu przed komputerem, po pracy chętnie wsiadamy na rower lub zakładamy sportowe buty i ruszamy do pobliskiego parku. Jakie dyscypliny sportowe cieszą się w ostatnim czasie największą popularnością? I jak można wykorzystać tę wiedzę planując… akcje marketingowe? materiał partnerskiwięcej |
|
|
Szef redakcji lokalnych ,,Gazety Wyborczej": niebawem dwa nowe serwisy, rozmawiamy z dziennikarzami odchodzącymi z Polska Press
„Gazeta Wyborcza” (Agora) ruszyła z lokalnym serwisem w Wałbrzychu - wkrótce otworzy dwa kolejne: w Zakopanem i Koszalinie. - Przyglądamy się kolejnym miastom. Rozmawiamy też z dziennikarzami odchodzącymi z Polska Press, być może wzmocnią nasze zespoły - mówi w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego i szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Właściciel Gremi Media przy 96 mln zł wpływów miał 117 mln zł zysku. ,,Rzeczpospolita" warta 130 mln zł więcej
Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza spółka KCI, większościowy akcjonariusz Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zanotowała w ub.r. spadek wpływów sprzedażowych o 10,9 proc. do 96,25 mln zł. Natomiast jej zysk netto poszedł w górę z 21,22 do 116,84 mln zł, głównie dzięki odwróceniu odpisu w wysokości 129,62 mln zł dotyczącego wartości marki „Rzeczpospolita”.
więcej
|
Adam Michnik w szwedzkim dzienniku prosi o wpłaty dla Fundacji ,,Gazety Wyborczej"
Redaktor naczelny "Gazety Wyborczej" Adam Michnik w święto Konstytucji 3 maja oraz w Światowym Dniu Wolności Prasy na łamach szwedzkiego dziennika "Dagens Nyheter" zwrócił się z prośbą o wsparcie finansowe Fundacji „Gazety Wyborczej”.
więcej
|
Michał Nalewski redaktorem naczelnym książek w wydawnictwie Prószyński i S-ka
W wydawnictwie Prószyński i S-ka powstało nowe stanowisko redaktor naczelny książek, które objął Michał Nalewski. Będzie odpowiedzialny za współtworzenie całej oferty wydawniczej Prószyńskiego.
więcej
|
Łukasz Kadziewicz po 6 latach w Polsacie przechodzi do ,,Przeglądu Sportowego"
Dziennikarz i komentator sportowy, Łukasz Kadziewicz, odchodzi z Telewizji Polsat i dołącza do newsroomu sportowego Ringier Axel Springer Polska. Będzie pracował dla redakcji Onet Sport i „Przeglądu Sportowego”.
więcej
|
Międzyklubowy Zespół ds. Wolności Mediów i Wolności Słowa ws. zwolnień redaktorów naczelnych w Polska Press: ,,Czystki rozpoczęte"
W czwartek Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych zdecydowała o zwolnieniu redaktorów naczelnych: z „Dziennikiem Zachodnim” rozstał się Marek Twaróg, Jerzy Sułowski z „Gazetą Krakowską”, a Stanisław Sowa z „Nowinami”. W piątek odszedł prezes poznańskiego oddziału Polska Press Marek Rodwald. - Czystki w gazetach regionalnych należących do Polska Press rozpoczęte - komentuje Międzyklubowy Zespół ds. Wolności Mediów i Wolności Słowa.
więcej
|
Maciej Orłowski odchodzi z "Gazety Wyborczej", przechodzi do ,,Faktu"
Dziennikarz Maciej Orłowski zdecydował się na odejście z „Gazety Wyborczej”. Od 4 maja rozpocznie pracę w „Fakcie” (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Politycy opozycji o roszadach w Polska Press: czystki, możliwy wpływ na wybory w Rzeszowie
Posłowie i senatorzy partii opozycyjnych z parlamentarnego zespołu ds. wolności mediów i wolności słowa we wspólnym oświadczeniu skrytykowali zmiany trzech redaktorów naczelnych w Polska Press. - Jest to jawne lekceważenie sądowego postanowienia o wstrzymaniu przejmowania Polska Press przez Orlen - ocenili. - Kilku naczelnych otrzymało propozycję pozostania w Polska Press. Sami wybrali odejście za porozumieniem stron - zaznaczyła Dorota Kania, członkini zarządu wydawnictwa ds. redakcyjnych.
więcej
|
Zmarł krytyk sztuki Andrzej Osęka
1 maja w wieku 88 lat zmarł publicysta, krytyk sztuki Andrzej Osęka. Był związany m.in. z „Kulturą”, „Kulturą Niezależną” i „Gazetą Wyborczą”.
więcej
|
Agora udostępnia swoje biura firmom i osobom prywatnym. ,,Powierzchnia udostępniania jeszcze się zwiększy"
W związku z trwającą pandemią, wiele redakcji przeszło na tryb zdalny pracy, w biurach pojawiają się jedynie niezbędne osoby, bez których nie ukazałaby się gazeta czy program. Jedną z firm, która przeszła na pracę zdalną jest Agora, w związku z czym spółka pozbyła się części pomieszczeń, część udostępnia innym organizacjom oraz oferuje najem indywidualny.
więcej
|
Helios nie dotrzymał wskaźnika kapitałowego, bank nie uznaje tego za złamanie umowy kredytowej
Należąca do Agory spółka Helios nie dotrzymała jednego ze wskaźników zapisanych w umowie kredytowej z BNP Paribas Bankiem Polska. Tłumaczy, że to konsekwencja zamknięcia kin, a bank nie uznał tego za naruszenie umowy.
więcej
|
Z Polska Press odchodzi szef poznańskiego oddziału Marek Rodwald
Prezes poznańskiego oddziału Polska Press Grupy Marek Rodwald złożył w piątek rezygnację z zajmowanej funkcji – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To czwarta już od czwartku zmiana na managerskich stanowiskach w wydawnictwie.
więcej
|
Marcin Dobski żegna się z ,,Wprost", przechodzi do Salon24
Dziennikarz Marcin Dobski po roku pracy we „Wprost” zdecydował się na odejście z redakcji. Jak wynika z naszych informacji, będzie pisał dla platformy blogowej Salon24.
więcej
|
|
|
Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów
Amerykański telekom Verizon Communications porozumiał się co do sprzedaży funduszowi Apollo Global Management 90 proc. swojego pionu mediów obejmującego m.in. portale AOL, Yahoo i TechCrunch. Cena wynosi 5 mld dolarów.
więcej
|
,,Sexify" podbija Netflixa, jest numerem 1 w Indiach
Polski serial Netflixa „Sexify” od kilku dni jest najpopularniejszą produkcją wśród polskich użytkowników platformy. Na pozycję lidera wskoczył też Indiach, jest w ścisłej czołówce także w Niemczech i Francji, natomiast w USA i Wielkiej Brytanii pozostaje poza pierwszą dziesiątką.
więcej
|
NFOŚiGW dalej 1,2 mln zł na kanału youtube'owego o elektromobilności
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje uruchomić internetowy kanał na temat elektromobilności. Daje na to 1,2 mln zł netto. Właśnie ruszył przetarg na jego uruchomienie i obsługę - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Apple blokuje śledzenie użytkowników w systemie iOS, uderza w branżę reklamy. ,,Wyzwanie dla marketerów"
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Apple zaczyna stosować w systemie iOS dodatkowe zabezpieczenia przed nadmiernym śledzeniem użytkowników w internecie. Nowa polityka producenta iPhone’ów budzi popłoch w branży reklamowej, a największym przeciwnikiem rozwiązania jest Facebook. - Ilość zbieranych informacji spadnie z 95 do 10-15 procent stanowiąc wyzwanie dla marketerów. Zmiany doprowadzą do większej konsolidacji wśród wydawców, a realizacja strategii reklamowej będzie się bardziej opierać na własnych danych - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
YouTube tylko z reklam ma przychód zbliżony do całego Netflixa
W I kwartale 2021 roku YouTube wygenerował przychód z reklam w wysokości 6,01 mld dolarów. To tylko o 17,4 proc. mniej od 7,16 mld dolarów całkowitego przychodu serwisu streamingowego Netflix - wynika z analizy serwisu Finbold.
więcej
|
Netflix kręci serial ,,1899", w obsadzie Maciej Musiał
Ruszają zdjęcia do nowego serialu Netflixa „1899”, za który odpowiadają Jantje Friese i Baran bo Odar, twórcy serialu „Dark”. W nowej produkcji zagra Maciej Musiał.
więcej
|
"Odtwórz losowo" - nowy przycisk dla niezdecydowanych użytkowników Netflixa (wideo)
Netflix wprowadził nową funkcję "Odtwórz losowo", która ma pomóc użytkownikom w szybkim znalezieniu serialu lub filmu do obejrzenia.
więcej
|
Amazon z rekordowymi wynikami. Ma 175 mln widzów Prime Video i 6,9 mld dol. z segmentu reklamowego
W pierwszym kwartale 2021 roku Amazon zanotował wyniki, które zaskoczyły rynek. Firma wykazała przychody wyższe o 44 procent, a zysk netto skoczył do 8,1 mld dolarów. Wpływy z segmentu reklamowego w wysokości 6,9 mld oznaczają wzrost o 77 proc. rok do roku, zaś platforma VOD Prime Video ma obecnie ponad 175 mln widzów.
więcej
|
Karolina Olszewska dołącza do One House, będzie zarządzać zespołem social media
Do zespołu One House dołącza Karolina Olszewska, która w spółce obejmie nowopowstałe stanowisko senior social media managera.
więcej
|
Twitter z rosnącymi przychodami i zyskiem. Ma 199 mln użytkowników
W pierwszym kwartale 2021 roku Twitter zanotował wzrost przychodów o 28 procent, a wpływy reklamowe wyniosły 899 mln dolarów. Na koniec marca br. z serwisu korzystało na świecie 199 mln użytkowników.
więcej
|
Rusza Polonico.TV, platforma streamingowa dla Polaków za granicą
Od niedzieli, 2 maja Polacy mieszkający poza granicami kraju mogą korzystać z platformy Polonico TV. Będzie to pierwszy globalny i legalny serwis, gdzie będzie można wykupić subskrypcję na sześć kanałów telewizyjnych: Regio, Adventure, Biznes24, Power TV, Kids Junior i Polonico TV.
więcej
|
Pięć nowych kanałów w ofercie WP Pilot
W platformie WP Pilot (Wirtualna Polska Media) w pakietach Premium dostępnych będzie pięć nowych kanałów: Antena TV, Top Kids JR, Ultra TV, Filmax, TVC.
więcej
|
Youtuber też musi płacić podatki. Kiedy twórca traktowany jest jak firma?
„Własny kanał na YouTubie daje zyski, ale trzeba się nimi dzielić z fiskusem. Urzędnicy nawet po latach zażądają zapłaty podatku, i to z odsetkami” - przypomniała ostatnio „Rzeczpospolita”. Do jakiej kwoty ten podatek twórców nie dotyczy? - Obecnie kwota wolna od podatku wynosi 8 tys. zł. Jeśli zarobek mieści się w kwocie wolnej, to nie płacimy podatku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Ziobrowski z kancelarii Ziobrowski Tax&Law.
więcej
|
Sławomir Jastrzębowski kupił Salon24, Piotr Paciorek nowym naczelnym
Nowym właścicielem platformy blogowej Salon24.pl jest Sławomir Jastrzębowski, który niedawno rozstał się z agencją R4S. Funkcję redaktora naczelnego serwisu obejmie Piotr Paciorek. - Będę to rozwijał i inwestował, mam finansowanie, mam już dziennikarzy, którzy będą tam pracować - zapowiedział Jastrzębowski.
więcej
|
Radiozet.pl i RMF24.pl z prawie 1 mln internautów więcej, spadki serwisów Polskiego Radia i Chilli ZET (TOP15)
Wśród serwisów internetowych stacji i nadawców radiowych zdecydowanie najpopularniejsze pozostaje Radiozet.pl, wyprzedzające witryny RMF FM i Radia Eska. Kilkunastoprocentowe spadki liczby użytkowników zanotowały Polskieradio.pl i Chillizet.pl.
więcej
|
Kobiety bardziej wyczulone niż mężczyźni na internetowych oszustów
Najbardziej wyczulone na aktywność e-oszustów w czasie pandemii są kobiety oraz respondenci w wieku 25-34 lata – wynika z badania serwisu ChronPESEL.pl i Krajowego Rejestru Długów. Na wyłudzenie danych osobowych podatni są natomiast Polacy po 45. roku życia.
więcej
|
Ruszył sezon motocyklowy. Zadbaj o ubezpieczenie! Nareszcie jest! Wiosna to najbardziej wyczekiwany moment w roku przez wszystkich wielbicieli jazdy na dwóch kółkach. Motocykliści, rowerzyści, deskorolkarze czy użytkownicy hulajnóg nareszcie mogą ruszyć w teren. Niestety okazuje się, że to też najbardziej niebezpieczny dla nich czas. Właśnie po zimie dochodzi do największej liczby wypadków. Dlatego warto zacząć sezon od ubezpieczenia, a to naprawdę niewielki wydatek. Pieniądze wydane na polisę w LINK4 wystarczą, by w razie kłopotów zapewnić sobie pomoc i ochronę. materiał partnerskiwięcej |
|
|