Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Piątek 5 Marca 2021
 
 
 
TVP chce być jak Netflix. ,,Chcemy mieć quasi netfliksowską ofertę konsumpcji mediów"
 
- Nasza współpraca produkcyjna i licencyjna z Netflixem to jedna kwestia, a druga to „netfliksowski" sposób konsumpcji mediów. Uważam, że jest przyszłością i bardzo dużą szansą dla Telewizji Polskiej. Chcemy mieć quasi netfliksowską ofertę konsumpcji mediów - zapowiada Jacek Kurski, prezes TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Multipleksy dalej zamknięte. "Czekamy na uspokojenie sytuacji pandemicznej"
 
Największe polskie sieci kinowe nadal nie podały oficjalnych dat ponownego uruchomienia po okresie wymuszonego pandemią lockdownu. W wypowiedziach przebijają jednak pierwsze szacunki - druga połowa marca lub początek kwietnia. więcej
 
 
1,17 mln widzów ,,Tajemnicy zawodowej", TVN liderem w 16-49
 
Nowy serial „Tajemnica zawodowa” ogląda średnio 1,17 mln widzów, o 110 tys. osób więcej niż drugi sezon „Ameryki Express” pokazywany w tym paśmie rok temu. Produkcja daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję lidera w 16-49. więcej
 
 
Słuchacze podzieleni w sprawie serwisów informacyjnych Radia 357. "Analizujemy uwagi"
 
Pojawienie się serwisów informacyjnych w Radiu 357 wzbudziło poruszenie wśród słuchaczy i patronów. Jedni ostro je krytykują i deklarują, że przestaną wspierać radio, inni chwalą neutralne i pozytywne informacje i czekają na częstsze audycje informacyjne. - Analizujemy uwagi, podpowiedzi, reakcje naszych słuchaczy i patronów - jesteśmy z nimi w stałym dialogu - zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes Radia 357. więcej
 
 
Facebook przed WP i RASP. Interia i o2 ze wzrostami - w dół Netflix i SE.pl (Mediapanel z lutego)
 
W lutym przeglądarkowy Facebook miał w Polsce więcej użytkowników niż strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Wzrosty w porównaniu ze styczniem osiągnęły Interia.pl i o2.pl, a także aplikacje mobilne Allegro, Playera i Ipli. Natomiast mocno zmalały wyniki Netflixa na komputerach i portalu SE.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Pensje w polskiej reklamie wzrosły o 4 proc., kobiety zarabiają 19 proc. mniej od mężczyzn (lista stawek) więcej
 
Polski Amazon kontra Allegro. ,,To będzie długa wojna pozycyjna" więcej
 
TVN dobrze reaguje na zarzuty pracowników. Może stracić jako pracodawca, ale nie u widzów więcej
 
TVP pracuje nad dekoderem łączącym HbbTV i standard DVB-T2. ,,Przyszłością w najbliższych 10 latach jest telewizja naziemna" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Wydawca Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
operator / montażysta Polskie Radio
Redaktor mediów społecznościowych Polskieradio.pl
Redaktor - news Polskieradio.pl
Redaktor strony internetowej Programu 1, 3 lub 4 Polskiego Radia Polskieradio.pl
Redaktor strony internetowej Programu 2 Polskiego Radia Polskieradio.pl
Dziennikarz do portalu se.pl / superbiz.pl TIME
Redaktora serwisu Superseriale.pl TIME
Dziennikarz - Fakt (Dział Warszawski) Ringier Axel Springer
Programmatic Manager Gremi Media
Manager ds. sprzedaży reklamy Nextbike
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP chce być jak Netflix. ,,Chcemy mieć quasi netfliksowską ofertę konsumpcji mediów"

- Nasza współpraca produkcyjna i licencyjna z Netflixem to jedna kwestia, a druga to „netfliksowski" sposób konsumpcji mediów. Uważam, że jest przyszłością i bardzo dużą szansą dla Telewizji Polskiej. Chcemy mieć quasi netfliksowską ofertę konsumpcji mediów - zapowiada Jacek Kurski, prezes TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

1,17 mln widzów ,,Tajemnicy zawodowej", TVN liderem w 16-49

Nowy serial „Tajemnica zawodowa” ogląda średnio 1,17 mln widzów, o 110 tys. osób więcej niż drugi sezon „Ameryki Express” pokazywany w tym paśmie rok temu. Produkcja daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję lidera w 16-49. więcej

W 2024 roku TVP na realizację misji wyda 2,9 mld zł

Szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zgodził się na zmiany dotyczące Karty Powinności Mediów Telewizji Polskiej. Łącznie koszty realizacji misji nadawca szacuje na 2,87 mld zł w 2021 roku - w 2024 roku mają wynieść 2,9 mld zł. więcej

1,29 mln widzów debiutu serialu Polsatu ,,Komisarz mama"

Pokazany w środę wieczorem w Polsacie pierwszy odcinek nowego serialu „Komisarz mama” oglądało średnio 1,29 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Vivendi z rosnącymi przychodami i mniejszym zyskiem. Grupa Canal+ ma ponad 21,7 mln użytkowników

W 2020 roku medialny koncern Vivendi zwiększył przychody do kwoty 16 mld euro, jednak zysk netto spółki zmniejszył się o 29,5 procent. Należąca do Vivendi Grupa Canal+ wypracowała w ciągu roku przychody wyższe o 4,4 procent, z usług nadawcy na koniec 2020 roku korzystało na wszystkich rynkach z górą 21,7 mln abonentów. więcej

"Historia Auschwitz w 33 przedmiotach" ma być pokazywana poza Polską. Trwają rozmowy z dystrybutorami

„Historia Auschwitz w 33 przedmiotach” to seria dokumentalna, która w połowie roku ma być emitowana na kanale Polsat Rodzina. Składa się z 11 odcinków. Powstaje też ich wersja anglojęzyczna, która już po pilocie wzbudziła zainteresowanie światowych dystrybutorów telewizyjnych. więcej

"Dzień świra", "Zimna wojna" i "Bogowie" wskazywane jako polskie filmy wszech czasów

Najczęściej wskazywany jako polski film wszech czasów był "Dzień świra" Marka Koterskiego. Ponadto: "Zimna wojna" Pawła Pawlikowskiego i "Bogowie" Łukasza Palkowskiego - wynika z raportu Uniwersytetu SWPS, zrealizowanego na zlecenie Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. "Z kolei Sami swoi", "Jak rozpętałem II wojnę światową" i "Kogel-mogel" - to najchętniej oglądane polskie filmy w telewizji w latach 2004-2019. więcej

TVP przeprosiła przed ,,Wiadomościami" dziennikarza TVN, wydanie zaczęło się wcześniej (wideo)

W czwartek przed głównym wydaniem „Wiadomości” wyemitowano zasądzone przeprosiny dla Bertolda Kittla, dziennikarza śledczego „Superwizjera” TVN. Wydanie wyjątkowo zaczęło się już o godz. 19:26, plansza z przeprosinami była widoczna przez trzy sekundy. więcej

,,Make TikToks Contest": Członkowie jury radzą jak zdobyć nagrodę o wartości 60 000 złotych

Ruszył konkurs "Make TikToks Contest" organizowany przez TikTok i skierowany do pracowników branży marketingowej, w którym do wygrania są trzy nagrody – każda o wartości 60 tys. złotych. Nie przesłaliście jeszcze zgłoszenia? Nie macie kreatywnego pomysłu? Nie szkodzi. Zgłoszenia można przesyłać do 10 marca, a członkowie jury śpieszą z radami jak stworzyć dobrego TikToka. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Słuchacze podzieleni w sprawie serwisów informacyjnych Radia 357. "Analizujemy uwagi"

Pojawienie się serwisów informacyjnych w Radiu 357 wzbudziło poruszenie wśród słuchaczy i patronów. Jedni ostro je krytykują i deklarują, że przestaną wspierać radio, inni chwalą neutralne i pozytywne informacje i czekają na częstsze audycje informacyjne. - Analizujemy uwagi, podpowiedzi, reakcje naszych słuchaczy i patronów - jesteśmy z nimi w stałym dialogu - zapewnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes Radia 357. więcej

 
Janusz Deblessem z audycją o poezji śpiewanej w internetowym Radiu Danielka

Były dziennikarz Trójki Janusz Deblessem będzie miał swoją audycję poświęconą piosence poetyckiej w startującym właśnie internetowym Radiu Danielka (Stowarzyszenie Chałupa Chemików). - Nazwa programu będzie inna, bo „Gitarą i Piórem” jest zastrzeżona, ale charakter i muzyka będą te same - mówi Deblessem portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Kasia Sienkiewicz z ,,Kwiatu Jabłoni" z autorską audycja muzyczną w Meloradiu

Wokalistka zespołu „Kwiat Jabłoni” Kasia Sienkiewicz, poprowadzi na antenie Meloradia (Eurozet) autorską audycję „Kwiaty Polskie”. W każdym odcinku prezentować będzie muzykę młodego pokolenia. Pierwsza odsłona cyklu - w niedzielę, 14 marca. więcej

 
KRRiT odpowiada ws. interwencji Rzecznika Praw Dziecka u ministra kultury ws. reklam w programach dla dzieci

Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak zaapelował do ministra kultury Piotra Glińskiego o w utrzymanie zakazu reklam w przerwach programów dla dzieci. Natomiast Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji popiera wprowadzenie w życie nowych unijnych przepisów łagodzących taki zakaz. Teraz KRRiT odpowiada na apel RPD. więcej

 
Rekord FM liderem słuchalności. Duży wzrost udziału Radia Radom

Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie - Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Piotr Grządkowski przeszedł z Radio Akademii do Radia Wawa

Piotr Grządkowski, uczestnik ubiegłorocznej edycji Radio Akademii - kursu dla prezenterów radiowych - dołączył do ekipy dziennikarzy Radia Wawa (Grupa ZPR Media). więcej

 
,,Nowy świt - kobiety kobietom" na Dzień Kobiet w Radiu Nowy Świat. Gościem stacji będzie Olga Tokarczuk

W poniedziałek, 8 marca w Radiu Nowy Świat nadane zostanie specjalne wydanie porannej audycji „Nowy świt - kobiety kobietom”, które poprowadzi Katarzyna Kasia. Natomiast gościem programu „Punkt widzenia” będzie noblistka Olga Tokarczuk. więcej

 
Dziennikarz Tomasz Zimoch odchodzi z klubu Koalicji Obywatelskiej

Ulga - takim słowem politycy Koalicji Obywatelskiej komentują odejście posła Tomasza Zimocha. "Ten człowiek dla każdego ugrupowania będzie problemem" - ocenia jeden z nich. A inny trawestuje znane przysłowie: "Zimoch z wozu, koniom lżej". więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Multipleksy dalej zamknięte. "Czekamy na uspokojenie sytuacji pandemicznej"

Największe polskie sieci kinowe nadal nie podały oficjalnych dat ponownego uruchomienia po okresie wymuszonego pandemią lockdownu. W wypowiedziach przebijają jednak pierwsze szacunki - druga połowa marca lub początek kwietnia. więcej

Google podnosi ceny reklam w Hiszpanii i Francji, chce wycofania krajowych podatków cyfrowych

Od początku maja Google będzie doliczać 2 proc. do cen reklam, które wyświetla internautom w Hiszpanii i Francji. Koncert tłumaczy to nowymi opłatami nałożonymi na niego w tych krajach. - Podatki od usług cyfrowych komplikują wysiłki zmierzające do osiągnięcia zrównoważonego porozumienia, które będzie korzystne dla wszystkich krajów. Zachęcamy te rządy do wycofania tych podatków, które są w istocie cłem - lub przynajmniej do zawieszenia ich na czas trwających negocjacji - komentuje Karan Bhatia, wiceprezes Google’a. więcej

The Media insight obronił budżet mediowy Kauflandu

Dom mediowy The Media Insight, działający w strukturze agencji Mindshare Polska (GroupM/ WPP0 wygrał przetarg na obsługę mediową sieci sklepów Kaufland Polska. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej na początku ub.r. więcej

Renault zmienia logo

Francuski koncern samochodowy Renault ma nowe logo. więcej

Batoniki KitKat w reklamie znów ogłaszają "Czas na przerwę"

Wystartowała nowa kampania reklamowa marki batonów KitKat należącej do Nestlé. Jednocześnie na półkach sklepowych pojawiły się nowe smaki i formaty słodyczy. więcej

Biedronka w 2020: prawie 60 mld zł ze sprzedaży, 129 nowych sklepów

W ubiegłym roku sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) odnotowała zanotowała wzrost sprzedaży w złotówkach o 10,4 proc. rdr. do kwoty 59,8 mld. Przychód wyniósł 13,46 mld euro. Sieć otworzyła 129 nowych sklepów. więcej

COVID-19 przyspiesza długoterminowe zmiany konsumenckie, ale marki mogą pozostać w tyle

Innowacje technologiczne wprowadzane w zakresie zdrowia i well-beingu staną się kluczowe dla większości konsumentów do 2030 roku - wynika z raportu Consumer Vision 2030 wydane przez grupę dentsu. Wskazano w nim długoterminowe trendy konsumenckie do 2030 roku oraz wpływ pandemii na działania marek. więcej

Platige Image ma nowe zlecenia od Activision Publishing za 4,6 mln zł

Studio produkcji i postprodukcji wideo Platige Image podpisało ramową umowę o współpracy z Activision Publishing, jednym z największych producentów gier wideo na świecie. Jednocześnie otrzymało od niego zamówienia o łączne wartości 4,63 mln zł. więcej

Branża reklamy zewnętrznej z mocną kampanią o podatku reklamowym. "To Ty zapłacisz"

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej oraz firmy branży outdoorowej ruszyły z własną kampanią informacyjną, w której wyjaśnia społeczeństwu skutki ewentualnego wprowadzenia tzw. podatku reklamowego. więcej

Amazon zmienił logo aplikacji, przyczyną skojarzenia z wąsami Hitlera

Amazon zmodyfikował wprowadzony w styczniu nowy logotyp swojej aplikacji mobilnej. Logo w poprzedniej wersji niektórym internautom kojarzyło się z wąsami Adolfa Hitlera. więcej

Żywiec Zdrój buduje wizerunek na recyklingu plastiku

Wystartowała akcja wizerunkowa marki Żywiec Zdrój - pierwsza w historii firmy szeroko zasięgowa kampania o tematyce recyklingu plastiku. Żywiec Zdrój informuje w kampanii o zbiórce i recyklingu równowartości 100% wprowadzonego na rynek w 2020 roku plastiku. więcej

Kasia Sokołowska ambasadorką Samsung AiDresser

Reżyserka pokazów mody Kasia Sokołowska została ambasadorką szaf parowych marki Samsung AirDresser. więcej

Anna Rezner, Piotr Śliwiński i Tomasz Miecznikowski team leaderami w Gameset

Agencja gaming marketingu Gameset (grupa LTTM) wprowadziła nową strukturę, w ramach której troje pracowników firmy objęło rolę team leaderów. Na czele zespołów stanęli Anna Rezner, Piotr Śliwiński i Tomasz Miecznikowski. Awanse otrzymali także Angelika Adamczuk i Michał Znajewski. więcej

Flora i Rama w prośrodowiskowych opakowaniach

Firma Upfield wprowadziła do sprzedaży margaryny Flora i Rama w prośrodowiskowych opakowania. To kubki wielokrotnego użytku i różnego zastosowania. więcej

"Najlepsze co by się zjadło" w kampanii serków Piątnicy (wideo)

OSM Piątnica prowadzi intensywną kampanię serków homogenizowanych. Działania promocyjne obejmują telewizję oraz digital, w tym VOD, YouTube, Facebook, a także Instagram. W reklamach pod hasłem „Najlepsze coś by się zjadło” promowany jest serek homogenizowany stracciatella. więcej

Superbet sponsorem piłkarzy GKS Tychy

Zakłady bukmacherskie Superbet zostały sponsorem głównym piłkarskiego GKS Tychy. więcej

H2O realizuje spoty reklamowe w 3D dla Intermag

Agencja H2O Creative wygrała przetarg na przygotowanie serii spotów reklamowych w technologii 3D dla firmy Intermag. Są one częścią międzynarodowej kampanii dedykowanej markom Tytanic i Optysil. więcej

Agnieszka Wiśniewska brand managerem w Grupie Tense

Pracę w agencji marketingu internetowego Grupa Tense zaczęła Agnieszka Wiśniewska, objęła stanowisko brand managera. Wcześniej pracowała m.in. w Intermarché oraz Centrum Rozwoju Szkół Wyższych TEB Akademia. więcej

Bezalkoholowy Lech w nowym smaku Arbuz i Mięta

Marka Lech Free 0,0% (należąca do Kompanii Piwowarskiej) poszerza swoją ofertę o bezalkoholowy lager o smaku arbuza i mięty. Launch nowego produktu będzie wsparty  szeroko zakrojoną kampanią telewizyjną, działaniami digitalowymi oraz outdoorowymi. więcej

Wielka Brytania szykuje kampanię społeczną na temat szkodliwości kokainy

Brytyjski premier Boris Johnson planuje dużą kampanię informacyjną, która ma pokazać szkodliwe skutki społeczne rekreacyjnego zażywania kokainy. więcej

Kreacja AżTuNagle nagrodzona na Polish Gaming Aces

„Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku - tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Daniel Obajtek chce od ,,Gazety Wyborczej" przeprosin. ,,Nie zamkną nam ust"

Prezes Orlenu Daniel Obajtek w wezwaniu przedsądowym domaga się od „Gazety Wyborczej” (Agora) i jej dziennikarzy przeprosin, usunięcia materiałów zawierających nieprawdę i wpłaty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourettea. W ostatnich dniach „GW” ujawniła nagrane rozmowy Obajtka sprzed 12 lat, sugerując, że mógł naruszyć  prawo. - „Gazeta Wyborcza” działała w interesie publicznym, zaś prezes Orlenu jako polityk powinien być bardziej odporny na krytykę prasową - uważa Dominika Bychawska-Siniarska, prawniczka, członek zarządu Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. więcej

Agora sprzedała działkę z nieczynną drukarnią w Pile wartą 14,5 mln zł

Zarząd Agory poinformował, że w czwartek spółka zawarła umowę przyrzeczoną sprzedaży działki w Pile, wraz z położoną na niej drukarnią. Spółka zamknęła ją w 2019 roku. Nieruchomość wyceniono na 14,5 mln zł. więcej

Rada Języka Polskiego oficjalnie nie rekomenduje używania słowa Murzyn

Podczas posiedzenia plenarnego Rada Języka Polskiego oficjalnie zaakceptowała opinię dr hab. Marka Łazińskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, odradzającą użycie w dyskursie publicznym rzeczownika Murzyn. więcej

Szefowa Fundacji "Gazety Wyborczej" na czele Leading European Newspaper Alliance

Joanna Krawczyk, szefowa Fundacji "Gazety Wyborczej", została przewodniczącą sojuszu największych europejskich gazet - Leading European Newspaper Alliance (LENA). Zastąpiła Oliviera De Raeymaekera, szefa belgijskiego „Le Soir". Kadencja trwa 2 lata, Krawczyk chce w tym czasie skupić się m.in. na modelach współpracy z GAFA. więcej

Daniel Obajtek chce od ,,Gazety Wyborczej" przeprosin i usunięcia tekstów o jego ,,taśmach"

Prezes Orlenu Daniel Obajtek w wezwaniu przedsądowym domaga się od „Gazety Wyborczej” (Agora) i jej dziennikarzy przeprosin, usunięcia materiałów zawierających nieprawdę i wpłaty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourettea. W ostatnich dniach „GW” ujawniła nagrane rozmowy Obajtka sprzed 12 lat, sugerując, że mógł naruszyć  prawo. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Facebook przed WP i RASP. Interia i o2 ze wzrostami - w dół Netflix i SE.pl (Mediapanel z lutego)

W lutym przeglądarkowy Facebook miał w Polsce więcej użytkowników niż strony i aplikacje Grupy Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. Wzrosty w porównaniu ze styczniem osiągnęły Interia.pl i o2.pl, a także aplikacje mobilne Allegro, Playera i Ipli. Natomiast mocno zmalały wyniki Netflixa na komputerach i portalu SE.pl. więcej

Allegro nie traci sprzedawców po debiucie Amazona, chce pożyczyć kupującym 1 mld zł

Po uruchomieniu polskiej wersji Amazona na razie Allegro nie zauważyło odpływu sprzedawców ze swojej platformy. Planuje skokowy rozwój usługi płatniczej Allegro Pay, której obroty w br. mają sięgnąć 1 mld zł. - Ewentualne przejęcia to ścieżka, która ma przyspieszyć rozwój międzynarodowy - stwierdził prezes firmy Francois Nuyts. więcej

Google podnosi ceny reklam w Hiszpanii i Francji, chce wycofania krajowych podatków cyfrowych

Od początku maja Google będzie doliczać 2 proc. do cen reklam, które wyświetla internautom w Hiszpanii i Francji. Koncert tłumaczy to nowymi opłatami nałożonymi na niego w tych krajach. - Podatki od usług cyfrowych komplikują wysiłki zmierzające do osiągnięcia zrównoważonego porozumienia, które będzie korzystne dla wszystkich krajów. Zachęcamy te rządy do wycofania tych podatków, które są w istocie cłem - lub przynajmniej do zawieszenia ich na czas trwających negocjacji - komentuje Karan Bhatia, wiceprezes Google’a. więcej

Tidal sprzedany szefowi Twittera za prawie 300 mln dolarów

Kierowana przez Jacka Dorseya firma finansowa Square wykupi większościowy pakiet udziałów w muzycznym serwisie Tidal. Kwota transakcji wynosi 297 mln dolarów, po jej zakończeniu Square przejmie całkowitą kontrolę nad Tidalem. W ramach umowy raper Jay-Z, współwłaściciel serwisu wejdzie w skład zarządu Square. więcej

Apple pozwala kopiować zdjęcia z iCloud do Google Photos. Konieczne specjalne zgłoszenie

Apple udostępnił użytkownikom w wybranych krajach możliwość skopiowania zdjęć i nagrań wideo z platformy iCloud do usługi Google Photos. Narzędzie jest dostępne w sekcji związanej z prywatnością, wymaga specjalnego zgłoszenia i cierpliwości, bo operacja trwa kilka dni. Z nowej opcji mogą korzystać także użytkownicy w Polsce. więcej

Korporacyjny humor w dobie koronawirusa? Empik Go i stand-uperzy zapraszają na pierwszy komediowy serial audio ,,FAKAP"

„Fakap" - pierwszy komediowy serial audio, stworzony przez Empik Go we współpracy z czołowymi artystami polskiej sceny stand-upowej - to prawdziwa gratka dla miłośników treści audio i komedii. Występują m.in. popularni komicy: Łukasz „Lotek” Lodkowski czy Mateusz Socha. Do słuchania od 4 marca tylko w aplikacji Empik Go. więcej

Żaneta Gotowalska przechodzi z ,,Gazety Wyborczej" do naTemat.pl

Z początkiem kwietnia Żaneta Gotowalska dołączy do zespołu Grupy naTemat. Poprzednio pracowała w „Gazecie Wyborczej”, a wcześniej w Onecie i Noizz.pl. więcej

Kevin Mayer na czele DAZN Group

Były szef TikToka i Disney+ Kevin Mayer objął stanowisko szefa rady nadzorczej DAZN Group, właściciela platformy streamingowej z treściami sportowymi. więcej

Netflix wyda 5 mln dolarów na wsparcie kobiet w branży rozrywkowej

W ramach utworzonego przed paroma dniami przez Netfliksa Funduszu na rzecz Równości Twórczej 5 mln dolarów zostanie przeznaczone na wsparcie kobiet w branży rozrywkowej. więcej

WhatsApp z nowością w wersji desktopowej. Rozmowy wideo na komputerach

Facebook wprowadził nowe rozwiązanie w należącym do niego komunikatorze WhatsApp. W wersji na komputery stacjonarne i przenośne platforma zaoferowała użytkownikom możliwość prowadzenia rozmów głosowych oraz realizowania połączeń wideo. Na razie desktopowy WhatsApp pozwala na jedynie na rozmowy „jeden na jeden”. więcej

Facebook przywraca reklamy polityczne w USA

Facebook znosi tymczasowy zakaz reklamy politycznej i społecznej w Stanach Zjednoczonych, który wprowadził na swoich platformach po wyborach prezydenckich w listopadzie ub.r. więcej

Wpływy Allegro 61 proc. w górę. 13 mln kupujących, koszty dostaw potroiły się

W czwartym kwartale ub.r. Allegro osiągnęło wzrost przychodów netto o 61,2 proc. do 1,3 mld zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 84,8 proc. zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie, ze 123,9 do 260,6 mln zł. Na platformie było 13 mln aktywnych kupujących, o 1,6 mln więcej niż rok wcześniej. więcej

,,Make TikToks Contest": Członkowie jury radzą jak zdobyć nagrodę o wartości 60 000 złotych

Ruszył konkurs "Make TikToks Contest" organizowany przez TikTok i skierowany do pracowników branży marketingowej, w którym do wygrania są trzy nagrody – każda o wartości 60 tys. złotych. Nie przesłaliście jeszcze zgłoszenia? Nie macie kreatywnego pomysłu? Nie szkodzi. Zgłoszenia można przesyłać do 10 marca, a członkowie jury śpieszą z radami jak stworzyć dobrego TikToka. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Michał Biskup, Marta Reducha i Noemi Geller z Kantara do Minds & Roses

Do zespołu Minds & Roses przeszli z Kantara Michał Biskup, Marta Reducha i Noemi Geller. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
,,Wszystko Co Najważniejsze" i portal ,,Echa Moskwy" opowiedzą o polskiej transformacji

W czwartek, 4 marca wystartował projekt „Wsiemu Miru o Polsze” - wspólne przedsięwzięcie portalu „Wszystko Co Najważniejsze" (Instytut Nowych Mediów) i portalu opinii „Echa Moskwy", przygotowany we współpracy z Ambasadą RP w Moskwie. Dzięki niemu Rosjanie przeczytają teksty opowiadające m.in. o historii polskiej transformacji. więcej

Awans Aleksandry Franas w Walk PR

Aleksandra Franas awansowała na stanowisko senior account manager w dziale komunikacji korporacyjnej agencji Walk PR. więcej

Magdalena Dymek i Aneta Gałka z awansami w Triple PR

W agencji Triple PR Magdalena Dymek awansowała na senior PR managera, a Aneta Gałka PR managera działu obsługującego klientów B2B. więcej

Touch.PR i StrategyWise członkami ZFPR

Do grona Związku Firm Public Relations dołączyły dwie nowe agencje - Touch.PR i StrategyWise. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Tidal sprzedany szefowi Twittera za prawie 300 mln dolarów
Apple pozwala kopiować zdjęcia z iCloud do Google Photos. Konieczne specjalne zgłoszenie
Piotr Gliński: opłata reprograficzna to nie podatek, tylko uczciwa jednorazowa rekompensata dla twórców
Ewa Drozd w zarządzie Microsoft Polska
Orange z rekordem użycia danych. Ponad 5 mld gigabajtów w 2020 roku
Nowa oferta Play na Kartę umożliwia tańsze połączenia na Ukrainę
Prototypowa rakieta Starship eksplodowała po lądowaniu w Teksasie
Badania potwierdzają dużą skuteczność szczepionki Novavax. W jej uzyskaniu pomogły komórki owadów
Jak zostać astronautą? Zarobki ponad 8 tys. euro
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj