|
|
|
|
|
|
|
Prezenterzy TVN muszą pytać o zgodę na współpracę influencerską, dziennikarze mają zakaz
Prezenterzy telewizji TVN każdorazowo muszą pytać o zgodę kierownictwo na podjęcie działalności reklamowej lub promocyjnej w mediach społecznościowych. Dziennikarze informacyjni w ogóle nie mogą podejmować takich działań - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Polsat przegrał w sądzie. Uniewinnienie w procesie o naruszenie praw autorskich
Sąd Okręgowy w Białymstoku prawomocnie uniewinnił we wtorek mężczyznę od zarzutu naruszenia praw autorskich Telewizji Polsat i Cyfrowego Polsatu. Oskarżony był o to, że przez pięć lat na portalu internetowym miał rozpowszechniać odcinki popularnych seriali telewizyjnych.
więcej
|
Michał Mackiewicz przeszedł z Onetu do agencji kreacji rozrywki i oprawy TVP
Producent Michał Mackiewicz po pięciu latach zakończył współpracę z Onetem, od 1 lutego będzie pracował w agencji kreacji rozrywki i oprawy Telewizji Polskiej, gdzie będzie odpowiadał za duże eventy - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Przyszedł czas, by pójść krok dalej w rozwoju zawodowym - mówi Mackiewicz.
więcej
|
Segment kanałów sportowych w 2020 roku skurczył się o 33 proc., TVP Sport liderem
W zeszłym roku większość stacji sportowych odnotowała duże spadki oglądalności. Najwięcej stracił TVP Sport, który utrzymał pozycję najchętniej oglądanego kanału - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
W TVP1 startuje cykl filmów dokumentalnych Anny Ferens ,,Geniusze i marzyciele" (wideo)
Od 27 stycznia w środowe wieczory telewizyjna Jedynka emitować będzie cykl filmów dokumentalnych „Geniusze i marzyciele” autorstwa Anny Ferens.
więcej
|
Nowa seria dokumentalna ,,Historia Auschwitz w 33 przedmiotach" w Polsat News i Polsat Rodzina
W środę, 27 stycznia Polsat Rodzina i Polsat News pokażą pilotażowy odcinek nowej serii dokumentalnej „Historia Auschwitz w 33 przedmiotach”. Premiera cyklu planowana jest na czerwiec.
więcej
|
,,Fakty" i ,,Wydarzenia" ważniejszym źródłem newsów niż ,,Wiadomości", social media daleko przed radiem i prasą
Zdecydowanie najważniejszym źródłem informacji dla Polaków są portale internetowe, natomiast media społecznościowe wskazuje dużo więcej osób niż radio i prasę. „Fakty” i „Wydarzenia” są popularniejsze od „Wiadomości”, a TVN24 wyprzedza Polsat News i TVP Info.
więcej
|
56 tys. widzów ,,Szlaku nadziei" w TVP Historia
Pokazywany w TVP Historia nowy program „Szlak nadziei” po czterech pierwszych tygodniach ogląda średnio 56 tys. widzów. Stacja w czasie emisji produkcji zajmuje drugie miejsce w rynku kanałów dokumentalnych - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
HBO Max chce stworzyć serial w świecie "Harry'ego Pottera"
Scenarzyści współpracujący z platformą streamingową HBO Max pracują nad serialem osadzonym w świecie powieści o Harrym Potterze.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Olga Mickiewicz przechodzi do Radia 357, zajmie się reportażami i wydawaniem audycji
Od lutego Olga Mickiewicz dołączy do zespołu Radia 357, będzie zajmowała się przygotowywaniem audycji reportażowych, a także wydawaniem programów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Katolickie Radio Rodzina musi ponownie ubiegać się o koncesję, KRRiT ogłosiła konkurs
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konkurs na rozpowszechnianie programu o charakterze lokalnym i społeczno-religijnym przez 10 lat. Chodzi o w sumie 12 częstotliwości w województwie opolskim oraz dolnośląskim, zajmowane do tej pory przez Katolickie Radio Rodzina. - Oczywiście Katolickie Radio Rodzina, jako rozgłośnia archidiecezji wrocławskiej i świdnickiej zamierza przystąpić do konkursu - zapewnia ks. Rafał Kowalski, rzecznik archidiecezji wrocławskiej.
więcej
|
|
Kelu Chao zwalnia szefów rozgłośni nadających programy za granicę, w tym Radia Wolna Europa
Pełniąca obowiązki dyrektora generalnego Amerykańskiej Agencji na rzecz Światowych Mediów (USAGM) Kelu Chao zwolniła szefów rozgłośni radiowych nadających programy za granicę. Wśród osób pozbawionych stanowiska znalazł się szef Radia Wolna Europa/Radia Swoboda Ted Lipien.
więcej
|
|
RMF FM liderem w Trójmieście w II półroczu. TOK FM awansowało na podium
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w drugim półroczu ub.r. było RMF FM. Podium uzupełniają Radio ZET i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Konkurs na wolną częstotliwość 95,1 MHz w mazowieckim
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła konkurs na wolną częstotliwość 95,1 MHz w Zbroszy Dużej na nadawanie stacji radiowej o charakterze społeczno-religijnym.
więcej
|
|
|
|
TikTok otwiera biuro w Polsce, na czele Sylwia Chada
W Warszawie otwarto regionalny, europejski hub serwisu społecznościowgo TikTok. Kieruje nim Sylwia Chada, general manager na Polskę i Europę Centralną.
więcej
|
Izabela Głodek pokieruje marketingiem Carlsberga, Joanna Glonek odpowiada za sprzedaż
Stanowisko wiceprezesa ds. sprzedaży w Carlsberg Polska objęła Joanna Glonek, dotychczasowa dyrektor ds. rozwoju rynku. Z kolei 1 lutego do zespołu na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu dołączy Izabela Głodek.
więcej
|
Digitree Group w nowej strategii stawia na e-commerce i rozwój sprzedaży zagranicznej, inwestycje zamiast dywidendy
Zajmująca się marketingiem i technologią internetową Digitree Group przyjęła strategię na lata 2021-2023. Chce rozwijać obecne usługi, wprowadzać nowe rozwiązania dla branży e-commerce oraz osiągać więcej wpływów z zagranicy, nie wyklucza przejęć. Firma liczy, że jej wpływy będą rosły średniorocznie o 17 proc., za zysk EBITDA o 25 proc., nie zamierza wypłacać dywidendy.
więcej
|
PepsiCo i Beyond Meat będą produkować roślinne przekąski i napoje
Firmy Beyond Meat i PepsiCo poinformowały o utworzeniu spółki joint venture The PLANeT Partnership, która zajmie się tworzeniem, produkcją i sprzedażą nowych przekąsek i napojów pochodzenia roślinnego.
więcej
|
Rośnie aprobata Polaków do reklam o ekologii
74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy marek, które nawiązują do ekologii - wynika z badania agencji SW Research. Prawie 60 proc. konsumentów zetknęło się z przekazem reklamowym, którego motywem przewodnim jest ekologia.
więcej
|
Tylko Unique One złożyła ofertą na loterię GUS promującą spis powszechny
Agencja Unique One jako jedyna złożyła ofertę na organizację i przeprowadzenie loterii promocyjnej Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021 Głównego Urzędu Statystycznego - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Disneyland wprowadza zmiany w Jungle Cruise po skargach o rasizm
Koncern Disneya poinformował, że po falach krytyki i oskarżeniach o rasizm wprowadza zmiany w jednej ze swoich atrakcji - Jungle Cruise, która jest dostępna w parkach rozrywki Disneyland w Kalifornii i Walt Disney World na Florydzie. Przejażdżka Jungle Cruise po zmianach ma lepiej „odzwierciedlać i doceniać różnorodność otaczającego nas świata”.
więcej
|
Fińska drużyna hokejowa pokazuje dumę z bycia eko
Fiński klub hokejowy Lahti Pelicans w nietypowy sposób uczcił zdobycie przez miasto tytułu Zielonej Stolicy Europy 2021.
więcej
|
,,Plan na szczęście"- Provident reklamuje pożyczkę internetową (wideo)
Firma pożyczkowa Provident realizuje kolejną akcję reklamową z serii „Mam plan”. W kampanii reklamowana jest pożyczka, którą można wziąć przez internet.
więcej
|
Marta Puchalska-Tupaj odchodzi z Moliera2 do MyBasic
Po ponad 4 latach spędzonych jako e-commerce director sklepu mody luksusowej Moliera2, Marta Puchalska-Tupaj żegna się z firmą. Rozpoczyna pracę w MyBasic, sklepie internetowym oferującym modę dziecięcą.
więcej
|
Magda Gessler i Kuba Wojewódzki reklamują catering Body Chief
Trwa kampania reklamowa firmy Body Chief, oferującej catering dietetyczny. Ambasadorami akcji są Magda Gessler i Kuba Wojewódzki.
więcej
|
NAV agency obsługuje Lavazzę
Do grona klientów obsługiwanych przez NAV agency dołączyła włoska firma Lavazza, producent kawy. Agencja odpowiada za jej kompleksową obsługę w zakresie BTL.
więcej
|
Karolina Lopata w Fantasyexpo
Do agencji gamingowej Fantasyexpo dołącza Karolina Lopata, która stanie na czele nowo powstałego działu jako creative & strategy manager.
więcej
|
Majka Jeżowska śpiewa o niemarnowaniu jedzenia w reklamie Tesco
Tesco opublikowało piosenkę o niemarnowaniu żywności autorstwa Majki Jeżowskiej. Utwór powstał na podstawie prac dzieci, uczestników konkursu odbywającego się w ramach V edycji programu edukacyjnego Tesco „Od uprawy do potrawy".
więcej
|
Netsolar klientem agencji 25wat
Agencja digitalowa 25wat rozpoczęła współpracę z firmą fotowoltaiczną Netsolar w zakresie performance marketingu i budowania wizerunku marki w mediach społecznościowych.
więcej
|
Group One niweluje ślad pyłowy
Grupa komunikacyjna Group One, do której należą m.in. agencja Change Serviceplan i dom mediowy Value Media podpisała umowę z Oxygen City,właścicielem systemu antysmogowego, który eliminuje ślad pyłowy. Urządzenie oczyszcza miesięcznie 5 mln m3 powietrza.
więcej
|
Ubezpiecz dziecko od zachorowania na COVID-19 Powrót najmłodszych dzieci do szkół nie oznacza, że trwająca od blisko roku, pandemia koronawirusa jest już za nami. Zasłanianie ust i nosa w przestrzeniach publicznych oraz częste mycie rąk to podstawy, o których musimy pamiętać zarówno my, jak i nasze dzieci. powinniśmy im o tym przypominać zwłaszcza teraz, gdy część znów uczy się w klasach. Kolejną rzeczą, którą możemy zrobić dla swoich pociech jest wyposażenie ich w odpowiednie ubezpieczenie. Polisę na wypadek zachorowania na COVID-19 oferuje LINK4 Mama. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Związki zawodowe uważają, że Agora złamała prawo przy wprowadzeniu pracy zdalnej
Komisja Dziennikarek i Dziennikarzy przy OZZ Inicjatywa Pracownicza działająca przy Agorze chce, aby spółka zawarła zasady pracy w regulaminie pracy, co wymaga konsultacji ze związkami zawodowymi. Agora tego nie zrobiła, więc według związku „ominęła prawo”.
więcej
|
Orlen wkrótce zaprezentuje nowe formaty detaliczne, rejestruje markę Orlen w Ruchu
PKN Orlen ma wkrótce zaprezentować swoje nowe formaty detaliczne, w których będzie sprzedawał również produkty znane ze stacji benzynowych, jak kawa czy hot dogi. W ten sposób zamierza odświeżyć ofertę kiosków Ruchu. Koncern rejestruje także znak towarowy „Orlen w Ruchu”.
więcej
|
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich i Ordo Iuris apelują o pilne procedowanie projektu ustawy ws. wolności słowa w internecie
Instytut Ordo Iuris oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zaapelowały we wtorek o pilne procedowanie projektu ustawy ws. wolności słowa w internecie. Do KPRM trafiła też petycja w sprawie przyjęcia rozwiązań, które wykluczą możliwość dowolnego cenzurowania debaty publicznej.
więcej
|
Piotr Domalewski, Teatr 21 i Mira Marcinów wśród laureatów 28. Paszportów "Polityki"
Piotr Domalewski, Teatr 21, Artur Liebhart, Mira Marcinów, Małgorzata Mirga-Tas, Ania Karpowicz, duet Siksa oraz studio Different Tales zostali laureatami 28. edycji Paszportów "Polityki". Nagrodę specjalną Kreatora Kultury przyznano Bożenie i Lechowi Janerkom.
więcej
|
Michał Majewski zapłaci grzywnę ws. interwencji ABW we ,,Wprost", nie chce zbiórki ani ułaskawienia
Były dziennikarz „Wprost” Michał Majewski zapowiedział, że zapłaci zasądzone wobec niego prawomocnie 18 tys. zł grzywny za zachowanie w czasie działań funkcjonariuszy ABW w redakcji „Wprost” krótko po wybuchu afery podsłuchowej. Nie zamierza organizować zbiórek ani wnosić do prezydenta o prawo łaski. - Doszedłem do wniosku, że nie mam w dzisiejszej sytuacji moralnego prawa wykorzystywania własnej uprzywilejowanej pozycji - uzasadnił.
więcej
|
Ryszard Gromadzki współpracownikiem ,,Do Rzeczy"
Dziennikarz Ryszard Gromadzki, który w październiku ub.r. rozstał się z Telewizją Republika, zaczął współpracę z tygodnikiem „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media).
więcej
|
|
|
TikTok otwiera biuro w Polsce, na czele Sylwia Chada
W Warszawie otwarto regionalny, europejski hub serwisu społecznościowgo TikTok. Kieruje nim Sylwia Chada, general manager na Polskę i Europę Centralną.
więcej
|
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich i Ordo Iuris apelują o pilne procedowanie projektu ustawy ws. wolności słowa w internecie
Instytut Ordo Iuris oraz Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zaapelowały we wtorek o pilne procedowanie projektu ustawy ws. wolności słowa w internecie. Do KPRM trafiła też petycja w sprawie przyjęcia rozwiązań, które wykluczą możliwość dowolnego cenzurowania debaty publicznej.
więcej
|
Pudelek wyprzedził Plotka, mocno w górę sekcje show-biznesowe o2.pl i Eska.pl (Top10)
W grudniu ub.r. Plotek.pl po spadku odwiedzalności stracił pozycję lidera zasięgowego serwisów show-biznesowych na rzecz Pudelka. Większość czołowych witryn osiągnęła wzrosty wyników, zdecydowanie najwięcej zyskały działy show-biznesowe o2.pl i Eska.pl.
więcej
|
Gry-Online ze wzrostem wpływów o 29 proc. i 1,6 mln zł zysku, szykują nowe serwisy
Firma Gry-Online, wydawca serwisów Gry-Online.pl i Gamepressure.com, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 29,4 proc. do 8,15 mln zł oraz zysku netto z 930 tys. zł do 1,57 mln zł. Dwie trzecie przychodów firmy zapewnia emisja reklam, a jedną trzecią - sprzedaż płatnych treści. - W 2021 roku zakładamy wyraźny wzrost przychodów o minimum 20 proc. przy równoczesnym nieco niższym wzroście EBITDA (o 15 proc.) - zapowiada prezes spółki Mariusz Klamra.
więcej
|
,,Fakty" i ,,Wydarzenia" ważniejszym źródłem newsów niż ,,Wiadomości", social media daleko przed radiem i prasą
Zdecydowanie najważniejszym źródłem informacji dla Polaków są portale internetowe, natomiast media społecznościowe wskazuje dużo więcej osób niż radio i prasę. „Fakty” i „Wydarzenia” są popularniejsze od „Wiadomości”, a TVN24 wyprzedza Polsat News i TVP Info.
więcej
|
Netflix zapowiada serial ,,Wikingowie: Walhalla". Akcję osadzono 100 lat po ,,Wikingach"
Netflix podał do publicznej wiadomości nazwiska osób, które zagrają w produkcji oryginalnej „Wikingowie” Walhalla”. Ma to być sequel popularnego serialu „Wikingowie”, rozgrywający się sto lat po wydarzeniach znanych z produkcji History Channel.
więcej
|
LinkedIn wprowadzi ograniczenia widoczności postów
Biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn wprowadza dla użytkowników możliwość wyboru grupy docelowej publikowanych postów.
więcej
|
Serwis streamingowy Amazon Prime Video bije konkurencję w Wielkiej Brytanii
Prawie połowa wszystkich nowych subskrybentów serwisów streamingowych w Wielkiej Brytanii w czwartym kwartale 2020 roku zdecydowała się na zakup Amazon Prime Video - pokazują dane Kantar Entertainment.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Szymon Hołownia liderem rankingu zaufania
W styczniu liderem zaufania ponownie został lider Polski 2050 Szymon Hołownia, któremu ufa 50 proc. badanych. Prezydent Andrzej Duda cieszy się 49-proc. zaufaniem. Na trzecim miejscu, z wynikiem 44 proc., znalazł się premier Mateusz Morawiecki - wynika z sondażu CBOS.
więcej
|
,,Fakty" i ,,Wydarzenia" ważniejszym źródłem newsów niż ,,Wiadomości", social media daleko przed radiem i prasą
Zdecydowanie najważniejszym źródłem informacji dla Polaków są portale internetowe, natomiast media społecznościowe wskazuje dużo więcej osób niż radio i prasę. „Fakty” i „Wydarzenia” są popularniejsze od „Wiadomości”, a TVN24 wyprzedza Polsat News i TVP Info.
więcej
|
Rośnie aprobata Polaków do reklam o ekologii
74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy marek, które nawiązują do ekologii - wynika z badania agencji SW Research. Prawie 60 proc. konsumentów zetknęło się z przekazem reklamowym, którego motywem przewodnim jest ekologia.
więcej
|
|
|
Doradca premiera ds. epidemii krytykowany za słowa o zgonach, katarze i siłowniach. ,,Politycy za brak empatii płacą głową"
Prof. Andrzej Horban, doradca premiera ds. epidemii, w ostatnich wywiadach stwierdził, że na szczęście w Polsce liczba zgonów wzrosła tylko dwukrotnie, dla młodych covid to „zwyczajny katar”, za to otyli mają tylko 50 proc. szans na przeżycie zakażenia, a szczepienia porównał do papierosów. Szymon Sikorski i Marek Kacprzak oceniają, że wypowiedzi Horbana sprawiają wrażenie luźnych przemyśleń, brakuje w nich empatii i merytoryki. - Za taki brak empatii politycy płacą głową, doradcy - uważa Sikorski.
więcej
|
Xiaomi przenosi obsługę PR z First PR do OneMulti
Polski oddział Xiaomi Technology wybrał agencję OneMulti do wsparcia komunikacji i działań public relations.
więcej
|
Wydawnictwo Burda Książki zatrudniło 38 Content Communication
Od stycznia br. do grona klientów agencji 38 Content Communication dołączyło wydawnictwo Burda Książki.
więcej
|
|
|