|
|
|
|
|
|
|
TVP pokazała film ,,Taśmy Amber Gold". ,,Nie dowiedzieliśmy się niczego nowego"
Telewizja Polska pokazała w środę film Sylwestra Latkowskiego „Taśmy Amber Gold. Układ Trójmiejski nie umiera nigdy”. - Znalazło się tam wszystko to, co o aferze Amber Gold możemy przeczytać w archiwalnej prasie oraz w internecie - mówi Janusz Schwertner z Onetu. - Dokument pokazał przekrojowo bierność służb państwa wobec Marcina P. - dodaje Artur Kiełbasiński z Radia Gdańsk.
więcej
|
Siódemka kręci trzeci sezon ,,Hotelu Paradise" na Zanzibarze. ,,Jedna z najpiękniejszych lokacji na świecie"
Telewizyjna Siódemka od kilku dni nagrywa trzeci sezon „Hotelu Paradise”, który ponownie prowadzi Klaudia El Dursi. Tym razem zdjęcia do programu realizowane są na Zanzibarze. Premiera reality-show w stacji planowana jest na wiosnę. - Zanzibar to jedna z najpiękniejszych lokacji na świecie, z cudownie białymi plażami i lazurową wodą - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa Siódemki.
więcej
|
Polsat Play nowym liderem oglądalności w 2020 roku, Active Family z największym wzrostem
W 2020 roku nowym liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych został Polsat Play, który wyprzedził TVN Style i HGTV. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał Active Family, a na czele spadków uplasowało się E! - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Irena Pręcikowska nową szefową TVP HD, Jerzy Kopański na czele agencji kreacji publicystyki, dokumentu i audycji społecznych
Kanał TVP HD nie podlega już pod TVP Kultura: od stycznia jego redaktor naczelną jest Irena Pręcikowska, dotychczasowa szefowa agencji kreacji publicystyki, dokumentu i audycji społecznych w TVP. Z kolei jej stanowisko w agencji objął Jerzy Kopański z TVP3.
więcej
|
Canal+ ogłosiło finalistów 6. edycji Canal+ Series Lab dla scenarzystów, reżyserów i producentów
Canal+ uruchomił 6. edycję programu Canal+ Series Lab skierowanego do scenarzystów, reżyserów i producentów, którzy zawodowo tworzą seriale telewizyjnego. Wyłoniono finalistów tej edycji, którzy od tego tygodnia rozpoczęli warsztaty.
więcej
|
"WP News" nowym programem informacyjny Telewizji WP, gospodarzami Kopacz i Wyżga
Od 18 stycznia w Telewizji WP pojawi się nowy program informacyjny "WP News" (Wirtualna Polska Media). Będzie emitowany od poniedziałku do piątku o 11.50 i 16.50 - poprowadzą go Agnieszka Kopacz i Patrycjusz Wyżga.
więcej
|
Przedpremierowo w TVN24GO można oglądać "29 lat bezkarności. Fenomen Ojca Tadeusza"
Magazyn TVN24 „Czarno na białym” (TVN Discovery Polska) pokaże reportaż o ojcu Tadeuszu Rydzyku zatytułowany „29 lat bezkarności. Fenomen Ojca Tadeusza”. Na razie materiał można obejrzeć przedpremierowo za pośrednictwem TVN24GO.
więcej
|
Jarosław Jakimowicz znów zablokowany na Facebooku. ,,Szczury zaatakowały, nie mam konta jak Trump"
Facebook kolejny raz zablokował aktorowi i publicyście TVP Info Jarosławowi Jakimowiczowi dostęp do jego kont, prawdopodobnie po zgłoszeniu od anonimowych internautów. - Nie żal mi, nie będę ubiegał się o ponowne przyznanie dostępu. Jedyna strata to taka, że robiłem dzięki Facebookowi trochę dobra, teraz to przepadnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jakimowicz.
więcej
|
Od 17 stycznia nowy sezon "W czym do ślubu?" w TVN Style
Od niedzieli, 17 stycznia TVN Style (TVN Grupa Discovery) pokaże nowy sezon programu „W czym do ślubu?”. Prowadzącą bez zmian będzie Izabela Janachowska.
więcej
|
Ekstraklasa będzie korzystała z platformy Content Arena przy sprzedaży praw mediowych
Ekstraklasa rozpoczęła współpracę z Content Arena, dostawcą oprogramowania, które ma ułatwić obrót sportowymi prawami mediowymi. Dzięki temu ma zyskać nowe narzędzie do promocji i komercjalizacji rozgrywek i szerszy dostęp do zagranicznego rynku sprzedaży praw mediowych.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W 2020 roku zasięg dzienny radia spadł o milion słuchaczy. ,,Pandemia przewróciła nasze życie do góry nogami"
W 2020 roku radia słuchało każdego dnia o milion osób mniej niż w 2019 roku - uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 68,9 proc., a średni czas słuchania uplasował się na poziomie 263 minut. Liderem słuchalności w zeszłym roku było RMF FM, a PR1 i PR3 odnotowały najgorsze wyniki w historii. Udział w czasie słuchania zwiększyły: Grupa RMF, Eurozet i Grupa Radiowa Agory,
a zmniejszyły - rozgłośnie Grupy ZPR Media i Polskie Radio - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Po spadku słuchalności Trójki Juliusz Braun chce odwołania prezes Polskiego Radia
Członek Rady Mediów Narodowych i były prezes TVP Juliusz Braun chce, by Rada na najbliższym posiedzeniu rozpatrzyła punkt o odwołaniu Agnieszki Kamińskiej z funkcji prezes zarządu Polskiego Radia. Powodem ma być fakt, że przez rok stacja straciła ponad połowę słuchaczy.
więcej
|
|
Prezes Radia Szczecin zawieszony przez radę nadzorczą
Prezes Radia Szczecin Artur Kubaj został zawieszony w obowiązkach, decyzją rady nadzorczej spółki. Potwierdził tę informację w rozmowie z nami, ale nie komentuje okoliczności jego zawieszenia.
więcej
|
|
Maciej Ł.Gołębiowski odchodzi z radiowej Dwójki. ,,Brak kontaktu z dyrekcją od maja"
Po czterech latach z radiowej Dwójki odchodzi Maciej Łukasz Gołębiowski, który był tam dziennikarzem i wydawcą. Dyrekcja Dwójki nie przedłużyła z nim umowy, nie podając przyczyn. - Od maja ub. roku nikt z redakcji, ani tym bardziej z dyrekcji anteny się ze mną nie kontaktował - informuje nas dziennikarz.
więcej
|
|
|
|
TVN Media nie podało jeszcze zasad sprzedaży na ten rok. "To utrudnia marketerom podejmowanie decyzji"
Biuro reklamy TVN Media wciąż nie opublikowało zasad polityki handlowej na bieżący rok. Domy mediowe starają się prowadzić negocjacje z klientami chcącymi się reklamować w kanałach reprezentowanych przez brokera. - Sygnały o przewidywanej publikacji, która ma mieć miejsce najwcześniej pod koniec stycznia są jednak niepokojące. Rozumiemy potrzebę redefiniowania celów po utracie TV Puls, ale czas potrzebny na wprowadzenie modyfikacji do polityki handlowej jest zaskakująco długi - komentuje Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
KER: Epatująca luksusem reklama Apartu nie narusza dobrych obyczajów
Świąteczny spot firmy jubilerskiej Apart, którego bohaterki opływają w luksusie a święta Bożego Narodzenia spędzają w bajkowej scenerii nie narusza dobrych obyczajów i był prowadzony w poczuciu odpowiedzialności społecznej - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.
więcej
|
Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów
- Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości - z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Iwona Piwek, head of video sales w Google, pytana o rozwój jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
więcej
|
Właściciel Circle K chce przejąć Grupę Carrefour
Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, do której należy sieć stacji benzynowych Circle K, skierowała zapytanie do francuskiej sieci detalicznej Carrefour dotyczące możliwości akwizycji.
więcej
|
Biedronka notuje świetne wyniki w czasie pandemii
Biedronka w czwartym kwartale 2020r. poprawiła wyniki sprzedaży wyrażonej w złotówkach o 10,4 proc. rok do roku. - pokazują wstępne wyniki Grupy Jeronimo Martins, do której należy sieć.
więcej
|
Ministerstwo Zdrowia zapłaciło TVP, TVN i Polsatowi 6 mln zł za emisję spotów o maseczkach
Telewizja Polska, TVN oraz Polsat dostały po dwa mln zł za emisję spotów promujących przestrzeganie obostrzeń w czasie pandemii, w tym noszenie maseczek. Spoty emitowane były od 13 listopada do końca ub. roku. Poseł Michał Szczerba z Koalicji Obywatelskiej uważa, że TVP powinna emitować spoty za darmo w ramach misji publicznej.
więcej
|
Coca-Cola z noworocznymi postanowieniami zamiast logo
Koncern Coca-Cola w Irlandii zastąpił swoje logo na wszystkich opakowaniach napoju noworocznymi postanowieniami, które mają podnosić na duchu jej konsumentów.
więcej
|
Rok 2020 podsumowuje Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska
O najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach na 2021 rok opowiada Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.
więcej
|
W Paryżu serial "Lupin" Netfliksa reklamuje sam główny bohater
Omar Sy, aktor grający główną role w nowym serialu Netfliksa "Lupin", zaangażował się w promocję tytułu osobiście. Incognito rozwieszał plakaty promujące serial w paryskim metrze.
więcej
|
Po wprowadzeniu podatku cukrowego małe sklepy wolniej podnoszą ceny niż sieciówki
Po wejściu podatku cukrowego, ceny w handlu tradycyjnym rosną, ale stopniowo i z mniejszą siłą niż w dużych sieciach. Najwyższe wzrosty odnotowały segmenty napojów gazowanych smakowych oraz napojów typu cola, gdzie średnie wzrosty cen o około 5-7 proc. - pokazują wyniki badania M/platform, zrzeszającej 12 tysięcy małych sklepów detalicznych.
więcej
|
Marta Bresińska account directorem w The Digitals (Grupa S/F)
Do agencji The Digitals, należącej do Grupy S/F, dołączyła Marta Bresińska. Jako account director będzie odpowiadać za prowadzenie jednego z głównych zespołów obsługi klienta.
więcej
|
Desperados Virgin 0,0% w styczniu w Polsce
Koncern Heinekena ogłosił właśnie, że po udanym debiucie bezalkoholowego piwa Desperados Virgin 0,0% we Francji rozszerza jego dystrybucję na cały świat. Jeszcze w styczniu produkt pojawi się w Polsce i w Holandii.
więcej
|
Biedronka wprowadza oznaczenia na produktach pod kątem segregacji odpadów
Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne piktogramy, które mają ułatwiać konsumentom odpowiednią segregację odpadów. To element akcji "Segrega(k)cja", którą detalista wspiera edukację społeczeństwa w tym zakresie.
więcej
|
Krzysztof Poznański dyrektorem zarządzającym Polskiej Rady Centrów Handlowych
Na stanowisko dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych powołano Krzysztofa Poznańskiego.
więcej
|
Maspex wprowadził Tymbark Vitamini bez dodatku cukru
Na rynku pojawiła się wersja soku Tymbark Vitamini (Maspex) bez dodatku cukru. Dodatkowo produkty dostępne są w nowej szacie graficznej.
więcej
|
Sukcesy Storytel 2020 W minionym roku Storytel konsekwentnie poszerzał swoją ofertę oraz został laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznanych za innowacyjne projekty. Oryginalne słuchowiska na wysokim poziomie tworzą nową jakość na rynku. materiał partnerskiwięcej |
|
|
W Ringier Axel Springer Polska powstał trzeci związek zawodowy, chce walczyć o likwidację "śmieciówek"
Przy wydawnictwie Ringier Axel Springer Polska ukonstytuowała się Komisja Tymczasowa OZZ Inicjatywa Pracownicza. Chce m.in. chronić pracowników przed zwolnieniami i walczyć o likwidację śmieciowych umów. To trzeci związek zawodowy w firmie. - Liczę, że współpraca będzie przebiegać podobnie, jak z pozostałymi związkami - komentuje Monika Remiszewska, dyrektor personalna w RASP.
więcej
|
Orlen szykuje działania prawne wobec prof. Romanowskiego za tekst o kupnie Polska Press usunięty przez ,,Rzeczpospolitą"
PKN Orlen potwierdził, że poinformował redakcję „Rzeczpospolitej” o swoich zastrzeżeniach wobec artykułu prof. Michała Romanowskiego mocno krytykującego przejęcie wydawnictwa Polska Press. W konsekwencji tekst usunięto z portalu „Rz”. Orlen zamierza podjąć działania prawne wobec autora, uzasadniając, że jego artykuł „zawiera nieprawdziwe informacje i nierzetelne oceny, które wprowadzają czytelników w błąd” oraz „przekracza granice merytorycznej polemiki”. - Myślę, że ten proces będzie dobrym sposobem do przeanalizowania, czy nabycie Polska Press przez koncern kontrolowany przez państwo jest po pierwsze zgodne z polską konstytucją (art. 14 i 54), a także z zasadami prawa spółek i rynku kapitałowego, o których pisałem - komentuje prof. Romanowski.
więcej
|
HFPC: kupno Polska Press przez Orlen niezgodne z konstytucyjną wolnością mediów
Helsińska Fundacja Praw Człowieka w opinii złożonej do prezesa UOKiK-u oceniła, że przejęcie wydawnictwa Polska Press przez państwowy koncern Orlen jest sprzeczne z konstytucyjną zasadą wolności mediów, która wyklucza prawne podporządkowanie władzom politycznym.
więcej
|
Fakt Mobile z nową ofertą, tańsze pakiety internetowe, na rozmowy i SMS-y
Usługa telefonii komórkowej Fakt Mobile (Ringier Axel Springer Polska) przygotowała nową ofertę. W ramach nowych pakietów można m.in. korzystać z internetu w roamingu na Ukrainie, w USA, Chinach, Rosji czy Turcji.
więcej
|
|
|
Marketing wideo: podsumowanie 2020 roku, prognozy na 2021
Jakie były najważniejsze wydarzenia i tendencje minionego roku w internetowym marketingu wideo? Co może przynieść 2021 rok? Dla Wirtualnemedia.pl analizują menedżerowie z czołowych agencji marketingowych.
więcej
|
"The Office" deklasuje konkurencję w streamingu
Widzowie platform streamingowych na świecie w pandemicznym roku 2020 obejrzeli łącznie aż 57,1 mld minut komediowego "The Office" ("Biuro") - wynika z danych Nielsena.
więcej
|
Serwisy dla mężczyzn: sekcja Onetu wyprzedziła dział Interii, w dół WP Facet i dadhero
Dział Facet Onetu awansował na pierwsze miejsce wśród serwisów dla mężczyzn, wyprzedzając analogiczną sekcję Interii. Duże spadki zanotowały WP Facet, dadhero.pl i CKM.pl.
więcej
|
Google za pośrednictwem holenderskiej spółki przeniósł 128 mld euro na Bermudy
W latach 2012-2019 Google za pośrednictwem holenderskiej spółki zależnej przeniósł 128 mld euro na Bermudy. Holenderski fiskus zarobił na transakcjach 25 mln euro, a gigant uniknął w ten sposób prawie 38 mld euro podatków, które musiałby zapłacić w USA - informuje holenderski nadawca publiczny NOS.
więcej
|
Google deklaruje, że przekaże część swoich danych do jednoźródłowego badania mediów
- Ze strony Google deklaruję, że część ze swoich danych będziemy przekazywać, integrować do takich jednoźródłowych paneli. Miałabym prośbę, abyście pomyśleli o panelu jednoźródłowym ciepło, mimo waszych wątpliwości - z innych rynków wiemy, że jest to bardzo ważne - deklaruje Iwona Piwek, head of video sales w Google, pytana o rozwój jednoźródłowego badania mediów w Polsce.
więcej
|
InPost wejdzie na giełdę w Amsterdamie, w ub.r. dostarczył 249 mln zł paczek i podwoił wpływy
Firma InPost, należąca do funduszu Advent International, zamierza zadebiutować na giełdzie w Amsterdamie. Na koniec ub.r. miała 12,2 tys. automatów paczkomatowych, do których przez rok dostarczyła 249 mln paczek. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. jej przychody wzrosły o 100,1 proc. do 1,66 mld zł, a zysk EBITDA - z 230 do 635,6 mln zł.
więcej
|
Facebook zmienia sekcję z prywatnymi danymi o użytkownikach
Facebook postanowił odświeżyć sposób prezentacji informacji, jakie gromadzi na temat użytkowników. Teraz mają one być bardziej przejrzyste oraz łatwiejsze do zrozumienia i znalezienia.
więcej
|
"WP News" nowym programem informacyjny Telewizji WP, gospodarzami Kopacz i Wyżga
Od 18 stycznia w Telewizji WP pojawi się nowy program informacyjny "WP News" (Wirtualna Polska Media). Będzie emitowany od poniedziałku do piątku o 11.50 i 16.50 - poprowadzą go Agnieszka Kopacz i Patrycjusz Wyżga.
więcej
|
LinkedIn wzbogaca Stories o możliwość dodawania linków
LinkedIn udostępnia wybranym użytkownikom możliwość dodawania do Stories linków internetowych, które można otworzyć poprzez przesunięcie w górę (swipe-up).
więcej
|
YouTube zawiesił kanał prezydenta Donalda Trumpa
Serwis YouTube poinformował w środę czasu polskiego, że zawiesił kanał prezydenta USA Donalda Trumpa na co najmniej siedem dni za podżeganie do przemocy. W tym czasie na koncie prezydenta nie będą mogły pojawiać się nowe treści.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Jadwiga Emilewicz z synami na nartach w lockdownie. "Kryzys mniejszy niż szczepienia na WUM, posłanka dobrze się broni"
Na początku stycznia synowie Jadwigi Emilewicz wzięli udział w zgrupowaniu narciarskim chociaż nie mieli wtedy ważnych licencji zawodowych. Posłance wytknięto łamanie rządowych obostrzeń nałożonych w związku z pandemią. Zdaniem ekspertów od wizerunku i marketingu politycznego ta sytuacja nie jest wizerunkowo groźna dla obozu rządzącego i nie ma takiego wydźwięku jak wizyta Jarosława Kaczyńskiego na cmentarzu podczas wiosennego lockdownu. - To może budzić kontrowersje, ale nie doszło tu do rażących nadużyć - ocenia Michał Raszka z Grupy PRC Holding.
więcej
|
IKEA przenosi obsługę korporacyjną z R4S do Havas PR Warsaw
Polski oddział IKEA Retail kończy współpracę w zakresie obsługi komunikacji korporacyjnej z agencją R4S Consulting. Szwedzka firma od stycznia br. nawiązała współpracę z Havas PR Warsaw.
więcej
|
Gala konkursu Złote Spinacze 28 stycznia tylko online
Związek Firm Public Relations ogłosił, że po raz pierwszy w historii gala konkursu Złote Spinacze odbędzie się w formule online. Nagrody w ramach XVIII konkursu zostaną wręczone 28 stycznia br.
więcej
|
Xiaomi i First PR kończą współpracę
Chiński producent elektroniki i smartfonów Xiaomi zmienia w tym roku agencję do obsługi public relations. Z końcem stycznia br. wygasa umowa z First PR, która nie będzie przedłużana.
więcej
|
Anna Maria Żukowska nie jest już rzeczniczką SLD, władze partii zmieniły zasady
W środę Anna Maria Żukowska straciła stanowisko rzeczniczki prasowej Sojuszu Lewicy Demokratycznej. To efekt uchwały przyjętej przez zarząd partii, w której zapisano, że rzecznikiem ugrupowania nie może być poseł.
więcej
|
Neuron PR obsługuje sieć salonów fryzjerskich Luisse
Od stycznia Neuron Agencja Public Relations rozpoczęła współpracę z marką salonów fryzjerskich Luisse.
więcej
|
Joanna Ciastek w All Hands Agency
Joanna Ciastek dołączyła do agencji marketingowej All Hands jako senior account executive.
więcej
|
Synowie Jadwigi Emilewicz na nartach mimo obostrzeń. Dziennikarze: trudno o gorszą historię dla PiS, arogancja się zemści
TVN24.pl ustalił, że synowie byłej wicepremier Jadwigi Emilewicz na początku stycznia wzięli udział w zgrupowaniu narciarskim, chociaż nie mieli jeszcze wtedy licencji zawodowych. Towarzyszyła im sama Emilewicz, którą też dopisano do listy zawodowców. - Synowie od 6 roku życia są członkami klubów narciarskich i uczestniczą w zgrupowaniach i zawodach. Żadnym swoim działaniem nie lekceważę apeli rządu, ani tym bardziej rządowych rozporządzeń - zapewniła Emilewicz. Według niektórych dziennikarzy politycznych ta historia może być dla obozu rządzącego równie niewygodna, jak wizyta Jarosława Kaczyńskiego na cmentarzach 10 kwietnia ub.r.
więcej
|
|
|