|
|
|
|
|
|
|
Zmniejszył się rynek reklamy telewizyjnej w 2020 roku. ,,Specyficzny okres"
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w 2020 roku zmniejszyły się o 2,36 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. - Miniony rok był specyficzny. Straty z pierwszych miesięcy pandemii częściowo udało się stacjom zrekompensować pod koniec roku dzięki zdecydowanej przewadze popytu nad podażą - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
,,Pytanie na śniadanie" liderem programów śniadaniowych w 2020 roku. ,,Dzień dobry TVN" na czele w 16-49
Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w 2020 roku wśród wszystkich widzów miało „Pytanie na śniadanie”. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Taśmy Amber Gold" w TVP1 i TVP Info, po filmie dyskusja w studiu
W środę, 13 stycznia, o godz. 20.35 TVP1 i TVP Info wyemitują premierowo dokument Sylwestra Latkowskiego „Taśmy Amber Gold. Układ Trójmiejski nie umiera nigdy”. - To nie jest film polityczny: będzie w nim sporo i o poprzednich i obecnych służbach, bo opisywany układ jest ponadczasowy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Latkowski.
więcej
|
Polo TV liderem stacji muzycznych w 2020 roku, MTV Music Polska z największym spadkiem
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w 2020 roku było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło 4Fun Kids, a najwięcej straciła stacja MTV Music Polska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mistrzostwa świata w piłce ręcznej bez transmisji w polskiej telewizji
Rozpoczynających się dzisiaj w Egipcie mistrzostw świata w piłce ręcznej mężczyzn nie będzie pokazywać żadna telewizja w Polsce.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trójka przez rok straciła ponad połowę słuchaczy, po raz pierwszy wyprzedziło ją Tok FM
W czwartym kwartale 2020 roku Trójka miała jedynie 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności, to najniższy wynik stacji w historii badania Radio Track. Po raz pierwszy wyprzedziło ją Radio Tok FM. Udział liderującego RMF FM zwiększył się do 29,2 proc., spore wzrosty zanotowały też Antyradio, VOX FM i Radio Złote Przeboje.
więcej
|
|
Umorzono postępowanie ws. publikacji nagrania z Aleksandrą Dulkiewicz kupującą alkohol, sąd oddalił jej skargę
Sąd w Gdańsku oddalił skargę prezydent Aleksandry Dulkiewicz na decyzję prokuratury, umarzającą postępowanie w sprawie przetwarzania danych osobowych urzędniczki przez dziennikarza Radia Gdańsk Macieja Naskręta. Naskręt niemal dwa lata temu upublicznił na Twitterze nagranie, na którym widać, jak Dulkiewicz kupuje colę i wódkę.
więcej
|
|
|
|
Zmniejszył się rynek reklamy telewizyjnej w 2020 roku. ,,Specyficzny okres"
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w 2020 roku zmniejszyły się o 2,36 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. - Miniony rok był specyficzny. Straty z pierwszych miesięcy pandemii częściowo udało się stacjom zrekompensować pod koniec roku dzięki zdecydowanej przewadze popytu nad podażą - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Marcin Łaskawski prezesem Divante, Tomasz Karwatka w radzie nadzorczej
Tomasz Karwatka, współzałożyciel i dotychczasowy prezes Divante, po 13 latach kierowania firmą przechodzi do jej rady nadzorczej. Także do rady przenosi się jego brat, dotychczasowy wiceprezes i współzałożyciel Divante Piotr Karwatka. Nowym CEO firmy zostaje Marcin Łaskawski.
więcej
|
Decathlon powierza agencji Przestrzeń obsługę 360 na kolejny rok
Sieć sklepów Decathlon przedłużyła na rok 2021 współpracę w zakresie obsługi reklamowej z agencją Przestrzeń.
więcej
|
FoodCare ogłosił przetarg mediowy miesiąc po rozpoczęciu współpracy z Sigma Bis
Firma FoodCare, producent takich marek, jak Gellwe, Black rozpoczęła przetarg mediowy mimo, że miesiąc temu rozpoczęła współpracę z Sigma Bis, agencją mediową założoną przez PKN Orlen i PZU.
więcej
|
Anna Koszur na czele agencji Emlab
Wojciech Małysz po ponad trzech latach przestał zarządzać agencja Emlab (Grupa S/F). Jego obowiązki przejmuje Anna Koszur, dyrektorka zarządzająca agencją Scholz&Friends Warszawa (też należy do Grupy S/F).
więcej
|
Przyjaciele zbierają pieniądze dla dzieci i rodziny zmarłego Cezarego Sochackiego
W internecie ruszyła zbiórka na rzecz dzieci i rodziny zmarłego niedawno Cezarego Sochackiego, dyrektora zarządzającego Move TV.
więcej
|
KUPS szuka agencji do tegorocznej kampanii "5 porcji warzyw, owoców i soku"
Krajowa Unia Producentów Soków zaprasza agencje do składania ofert na realizację ogólnopolskiego programu promocyjno- informacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku XI”. Stanowi on kontynuację działań realizowanych przez KUPS w zakresie popularyzacji spożywania warzyw, owoców i soków.
więcej
|
Flyberry zajmie się kampanią "Mam kota na punkcie mleka!"
Polska Izba Mleka rozstrzygnęła postępowanie na wybór agencji odpowiedzialnej za kompleksową realizację w 2021 roku ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej pod hasłem "Ma kota na punkcie mleka!" - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Do współpracy wybrała agencję Flyberry.
więcej
|
Sąd zakazał FoodCare'owi sprzedaży i reklam napoju Ngine, jego puszki zbyt podobne do Tigera
Decyzją sądu firma FoodCare otrzymała zakaz produkcji, sprzedaży i reklamowania napoju Ngine. Powód? Jego opakowania za bardzo przypominały konkurencyjną markę Tiger należącą do koncernu Maspex, co mogło wprowadzać konsumentów w błąd.
więcej
|
Zenith obronił budżet mediowy Frosty
Dom mediowy Zenith, należący do Publicis Media wygrał przetarg na kompleksową obsługę mediową producenta mrożonek, firmy Frosta. Wygrana oznacza kontynuację dotychczasowej współpracy.
więcej
|
Unique One przygotowała loterię promocyjną Nestlé
Agencja Unique One odpowiada za obsługę loterii płatków śniadaniowych marki Nestlé (produkowanych przez Cereal Partners Poland Toruń-Pacific). Agencja została wybrana do realizacji projektu w drodze przetargu.
więcej
|
Tarczyński wprowadza pikantne wege kabanosy
Producent mięsa i wędlin Tarczyński poszerza swoje portfolio o kolejny roślinny produkt - Pikantne Kabanosy Piri-Piri.
więcej
|
Rok 2020 podsumowuje Dominika Igielińska
W cyklu naszych rocznych podsumowań o najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach roku 2021 mówi Dominika Igielińska, junior branded content manager E.Wedel.
więcej
|
Dom mediowy LVL Up Media odpowiada za kampanię "Prawnicy Frankowiczów"
Dom mediowy LVL Up Media odpowiada za prowadzenie kampanii "Prawnicy Frankowiczów", której organizatorem jest Polski Instytut Odszkodowań.
więcej
|
Sukcesy Storytel 2020 W minionym roku Storytel konsekwentnie poszerzał swoją ofertę oraz został laureatem wielu prestiżowych nagród, przyznanych za innowacyjne projekty. Oryginalne słuchowiska na wysokim poziomie tworzą nową jakość na rynku. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych: popieramy ograniczenia wydawania prasy przez samorządy, ale i przez państwo
- Niezależne media wypełniają wszelkie funkcje informacyjne, dlatego popieramy działania, które zmierzają do ograniczenia wydawania gazet przez samorządy, ale również uważamy, że państwo nie powinno się mieszać do wydawania prasy - komentuje Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, odnosząc się do pomysłu posłanki PiS Joanny Lichockiej, w sprawie systemowego ograniczenia wydawania gazet przez samorządy.
więcej
|
Fakt przeprasza Romana Giertycha za hejterskie komentarze. ,,Będą musieli zapłacić 120 tys. zł za zwłokę"
Po ponad 40 dniach od uprawomocnienia się wyroku na portalu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) pojawiły się przeprosiny dla Romana Giertycha za naruszenie jego dóbr osobistych poprzez niemoderowanie komentarzy pod artykułem sprzed 10 lat. - Wyrok nie zakładał odszkodowania, ale wydawca będzie musiał zapłacić mi 120 tys. zł za zwłokę - zapowiada Giertych.
więcej
|
Wyborcza.pl usuwa list o niebinarności jako subkulturze. Naczelna przeprasza, redakcję przeszkoli fundacja Trans-Fuzja
Z portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) usunięto we wtorek list czytelniczki, która opisując życie swojej córki przedstawiła mniejszości seksualne jako nową subkulturę wrogą wobec heteroseksualistów. List skrytykował m.in. pisarz Jacek Dehnel. - Usuwamy ten list. Bardzo przepraszam za tę publikację. W czwartek fundacja Trans-Fuzja zrobi szkolenie dla naszej redakcji - poinformowała Aleksandra Sobczak, redaktor naczelna Wyborcza.pl.
więcej
|
Joanna Lichocka: należy ustawowo ograniczyć wydatki samorządów na prasę i reklamy
Według Joanny Lichockiej, posłanki PiS i członkini Rady Mediów Narodowych, należy systemowo ograniczyć samorządom możliwość publikowania własnych gazet oraz wydatki reklamowe. Lichocka zaznaczyła, że to jej osobista opinia, nie ma w tym obszarze żadnych projektów ustaw. Jednocześnie pochwaliła kupno Polska Press przez państwową spółkę Orlen, podkreślając, że wydawnictwo znów będzie miało polskiego właściciela.
więcej
|
|
|
Premier zapowiada regulacje portali społecznościowych
W pierwszym kwartale br. rząd ma przygotować propozycje zmian w prawie regulującym kwestie internetu. - Zrobimy wszystko, by określić ramy funkcjonowania Facebooka, Twittera, Instagrama i innych podobnych platform - zapowiedział we wtorek premier Mateusz Morawiecki.
więcej
|
Brokerzy i agencje mediowe o reklamie internetowej: co wydarzyło się w 2020 roku, jaki będzie 2021 rok?
2020 rok w marketingu internetowym podsumowują dla Wirtualnemedia.pl przedstawiciele czołowych sieci reklamowych oraz agencji marketingowych i mediowych. Jakie były najważniejsze wydarzenia, ludzie, zjawiska i tendencje w minionym roku? Co przyniesie 2021 rok?
więcej
|
Marcin Łaskawski prezesem Divante, Tomasz Karwatka w radzie nadzorczej
Tomasz Karwatka, współzałożyciel i dotychczasowy prezes Divante, po 13 latach kierowania firmą przechodzi do jej rady nadzorczej. Także do rady przenosi się jego brat, dotychczasowy wiceprezes i współzałożyciel Divante Piotr Karwatka. Nowym CEO firmy zostaje Marcin Łaskawski.
więcej
|
Twitter zawiesił ponad 70 tys. kont związanych z QAnon
Twitter ogłosił we wtorek, że od piątku zawiesił ponad 70 tys. kont udostępniających głównie treści związane z głoszącym teorie spiskowe ruchem QAnon. Decyzja ma związek z niedawnym szturmem na Kapitol zwolenników prezydenta USA Donalda Trumpa.
więcej
|
Netflix stawia w tym roku na własne filmy. Lista nowości, które obejrzysz w serwisie
"Don't look up" z Jennifer Lawrence i i Leonardo DiCaprio, "Red Notice" z Ryanem Reynoldsem i Gal Gadot, "Armia umarłych" i nowe dzieło Paola Sorrentino - to tylko niektóre filmy, jakie trafią do biblioteki serwisu Netflix w tym roku. Platforma deklaruje uzupełnianie oferty co tydzień o nowy film oryginalny.
więcej
|
Orange pozwala łączyć opłatę za Tindera z rachunkiem telefonicznym
Klienci sieci Orange mogą dołączyć płatność za korzystanie z Tindera do comiesięcznego rachunku. Z opcji mogą korzystać także abonenci oferty na kartę. Do wyboru są dwa plany, pierwszy miesiąc korzystania operator zapewnia za pół ceny.
więcej
|
Marcin Kuśmierz pokieruje Shoperem
Marcin Kuśmierz, były prezes operatora usług internetowych Home.pl, dołączył do zespołu platformy Shoper, oferującej oprogramowanie do prowadzenia sklepów internetowych. Objął funkcję prezesa zarządu.
więcej
|
CCC zmniejsza sklepy stacjonarne. Już 52 proc. wpływów z e-commerce, eobuwie urosło o 61 proc.
W czwartym kwartale ub.r. przychody grupy CCC z e-commerce wzrosły rok do roku o 84 proc., a ich udział w łącznych wpływach firmy wyniósł aż 52 proc., bo w sklepach stacjonarnych nastąpił spadek o 35 proc. Grupa eobuwie, dla której CCC szuka inwestora, osiągnęła wzrost wpływów 61 proc. do 721 mln zł oraz zysku EBITDA z 23 do 76 mln zł.
więcej
|
Henna pudrowa najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 roku
Henna pudrowa to najpopularniejsze hasło kosmetyczne w Google w ubiegłym roku. Natomiast hasła strobing, laminacja brwi oraz laminacja rzęs zaliczyły największe wzrosty popularności w wyszukiwarce.
więcej
|
Po wyjściu z Unii Brytyjczycy tracą prawo korzystania z pełnej oferty serwisów VoD podczas odwiedzania krajów unijnych
Z końcem 2020 roku Wielka Brytania ostatecznie opuściła Unię Europejską. W konsekwencji Brytyjczycy odwiedzający kraje unijne stracili dostęp do większości treści które mogą oglądać w wykupionych serwisach VoD. Konsekwencje Brexitu najmocniej dotknęły kibiców sportowych.
więcej
|
Interia oferuje możliwość czytania newsów w skrzynce pocztowej
Od poniedziałku, 11 stycznia serwis Interia.pl (Grupa Cyfrowy Polsat) wprowadził możliwość czytania treści z portalu bezpośrednio w skrzynce pocztowej ich użytkowników.
więcej
|
Wiceminister i partner w R4S zhakowani na Twitterze, na ich profilach wpisy o ,,gangu Kaczyńskiego"
Na profilach twitterowych wiceminister rozwoju, pracy i technologii Iwona Michałek oraz partnera w agencji R4S Roberta Pietryszyna we wtorek pojawiły się wpisy z grafiką przedstawiającą Jarosława Kaczyńskiego jako więźnia i stwierdzeniami o „gang PiS na czele z Kaczyńskim”. Michałek poinformowała, że przejęto dostęp do jej konta, o czym poinformowała już odpowiednie służby.
więcej
|
VOWOS wybrał Nevion Virtuoso jako platformę IP dla swojego rozwiązania playout Transformcja IP w broadcastingu nabiera tempa. W ubiegłym roku warszawska firma software’owa VOWOS uruchomiła pierwszą w Polsce komercyjną emisję kanału TV w architekturze „software defined”, czyli bez dedykowanego sprzętu broadcast. materiał partnerskiwięcej |
|
|