Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 22 Września 2020
 
 
 
Play pójdzie we francuskie ręcę. "Iliad przyspieszy rozwój internetu stacjonarnego. Może sięgnąć po UPC lub Vectrę"
 
W poniedziałek Play Communications przyjął ofertę przejęcia 100 procent akcji tego operatora przez francuską grupę Iliad. Po ogłoszeniu tej decyzji akcje polskiego telekomu powędrowały w górę o ponad 36,7 procent. - Play był zawsze dobrym kandydatem do przejęcia. Dzięki Iliad zapewne poszerzy ofertę dostępu do internetu stacjonarnego i usług konwergentnych, w przyszłości Iliad może wyciągnąć rękę po UPC lub Vectrę. Użytkownicy nie odczują rewolucji - oceniają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl eksperci rynku telekomunikacyjnego. więcej
 
 
Odchodzi przewodniczący rady programowej Polskiego Radia, członkom wstrzymano diety. "Z prezes nie da się współpracować"
 
Na odejście z rady programowej Polskiego Radia zdecydował się Mirosław Wąsik, jej przewodniczący. Nieoficjalnie powodem tej decyzji ma być zawieszenie wypłat diet członkom rady. - Nie odchodzimy z powodu pieniędzy, tylko nie da się z nią (prezes Polskiego Radia) współpracować - uważa Jan Ordyński, wiceprzewodniczący rady. więcej
 
 
Initiative Media Warszawa ze wzrostem wpływów o 15 proc. i 18 mln zł zysku. Koronawirus obniży przychody o 5-10 proc.
 
W ub.r. dom mediowy Initiative Media Warszawa (należący do IPG Mediabrands) w ujęciu jednostkowym osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 14,8 proc. do 351,27 mln zł oraz zysku netto z 1,85 do 18,51 mln zł. Jego głównym klientem pozostaje Orange Polska. więcej
 
 
Dostęp do Facebooka i Spotify w pakietach zerowych nielegalny. ,,Uderzy w wyniki social mediów"
 
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że niektóre oferty operatorów komórkowych zapewniające dostęp do wybranych serwisów i aplikacji bez zużycia danych wykupionych w ramach pakietów internetowych są niezgodne z unijnymi przepisami o ochronie konkurencji. Wyrok może oznaczać konieczność zmiany polityki przez telekomy oraz koniec korzystnych promocji dla użytkowników. - To konsekwencja obowiązującej w UE zasady neutralności sieci. Wyrok może nie tylko odbić się negatywnie na statystykach mediów społecznościowych, ale także wymusić zmianę zachowań części odbiorców na rynku - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, managing partner w F11 Agency / AMIN Worldwide. więcej
 
 
775 tys. widzów serialu ,,Usta usta" w TVN
 
Serial „Usta usta” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 775 tys. widzów, o 740 tys. osób mniej niż emitowany rok temu w tym paśmie serial „39 i pół tygodnia”. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Edward Miszczak: ludzie chcą braterskiej telewizji, aby gwiazdy były blisko, rozumiały ich świat więcej
 
iOS 14 z udoskonalonymi widżetami i lepszą obsługą wiadomości. ,,Bez rewolucji, idzie w kierunku Androida" więcej
 
Kaufland potroił zysk w Polsce. Wpływy 7 proc. w górę, 628 mln zł z usług reklamowych więcej
 
Wpływy reklamowe Jedynki zmalały o 16 proc., a Trójki o 9 proc. Polskie Radio wydało 51 proc. więcej na promocję i doradztwo więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor Informacyjna Agencja Radiowa
Redaktor Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN
Redaktor / Specjalista ds. Mediów Społecznościowych Serwisu dziendobry.tvn.pl TVN
Dziennikarz - Reporter TVP
Junior Media Strategy Manager Wirtualna Polska Media
Specjalista ds. planowania kampanii TVP
Kierownik Projektów OTT TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
775 tys. widzów serialu ,,Usta usta" w TVN

Serial „Usta usta” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 775 tys. widzów, o 740 tys. osób mniej niż emitowany rok temu w tym paśmie serial „39 i pół tygodnia”. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

,,Taniec z Gwiazdami" stracił widzów, ale Polsat nadal liderem rynku

Jesienne odcinki „Tańca z Gwiazdami” gromadzą średnio 1,59 mln widzów, o 510 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania show nadal jest liderem rynku telewizyjnego. więcej

650 tys. widzów nowego programu ,,Przyjaciele na zawsze", TVP2 wiceliderem

Po trzech pierwszych tygodniach emisji nowy program „Przyjaciele na zawsze” ogląda średnio 650 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania produkcji zajmuje drugie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki” w 4+ i trzecie w 16-49. więcej

Rafał Ziemkiewicz zniknął z TVP Info po krytyce ustawy antyfutrzarskiej

Publicysta Rafał Ziemkiewicz rozważa zawieszenie współpracy z Telewizji Polskiej i TV Republika. W publicznej telewizji przestał się już pojawiać i nie wiadomo, kiedy wróci. - Nie ma mnie w grafiku, to dżentelmeńska umowa - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. Jak się dowiadujemy: poszło o wyrażane publicznie poglądy dziennikarza w sprawie tzw. ustawy „antyfutrzarskiej”. więcej

600 tys. widzów ,,Love Island. Wyspa miłości", Polsat wiceliderem w 16-49

Drugi sezon randkowego programu Telewizji Polsat „Love Island. Wyspa miłości” po trzech tygodniach emisji ogląda 591 tys. widzów, niemal tyle samo ile nadawana rok temu w tym pasmie pierwsza seria. Polsat w czasie nadawania reality-show zajmuje trzecią lokatę w rynku telewizyjnym w grupie 4+ i drugie miejsce w 16-49. więcej

Tylko 346 tys. widzów ,,Uzdrowiska", TVP2 bez szans w starciu z konkurencją

Po trzech pierwszych tygodniach emisji nową telenowelę „Uzdrowisko” ogląda średnio 346 tys. widzów, o 69 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu w tym paśmie program „Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?”. TVP2 w czasie nadawania nowej produkcji zajmuje ostatnie miejsce w rynku wśród tzw. „wielkiej czwórki”. więcej

Seriale TVN dostępne na platformie Walter Presents

Grupa TVN Discovery Polska podpisała trzyletnią umowę z portalem streamingowym Walter Presents w wyniku której seriale nadawcy trafią na anglojęzyczne rynki. W 2021 roku "Chyłkę-Zaginięcie", "Chyłkę-Kasację", "Odwróconych. Ojców i Córki" oraz "Szadź" będą mogli oglądać widzowie w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Australii oraz Nowej Zelandii. więcej

Nagrody Emmy: HBO wygrało z Netflixem, "Sukcesja" najlepszym serialem obyczajowym

Amerykańska Akademia Telewizyjna przyznała nagrody Emmy 2020. Tryumfatorem gali była stacja HBO, która otrzymała 30 statuetek. Jej "Sukcesję" okrzyknięto najlepszym serialem obyczajowym, Zendaya ("Euforia") zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej, a Jeremy Strong ("Sukcesja") został uznany za najlepszego aktora pierwszoplanowego. Seriale Netfliksa mimo rekordowej liczby 160 nominacji zdobyły 21 nagród. więcej

Polsat nowym liderem oglądalności. ,,M jak miłość" i ,,Rolnik szuka żony" hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz kulisy „Ludzie i bogowie”. Nowym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ został Polsat, który wyprzedził Jedynkę. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała również w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Premier League w Chinach wyłącznie w streamingu

Na terenie Chin mecze angielskiej Premier League będę pokazywane na platformie streamingowej Tencent. W ostatnich dniach prawa do transmisji straciła internetowa stacja PPTV. więcej

388 tys. widzów debiutu ,,Kto odmówi pannie młodej?" w TVN7

Pokazany w piątek wieczorem w Siódemce pierwszy odcinek nowego programu „Kto odmówi pannie młodej?” oglądało średnio 388 tys. widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Po 10 latach Magdalena Zdunikowska rozstała się z ViacomCBS

Z ViacomCBS odeszła Magdalena Zdunikowska. Jej obowiązki w firmie zostały rozdzielone na inne osoby. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Odchodzi przewodniczący rady programowej Polskiego Radia, członkom wstrzymano diety. "Z prezes nie da się współpracować"

Na odejście z rady programowej Polskiego Radia zdecydował się Mirosław Wąsik, jej przewodniczący. Nieoficjalnie powodem tej decyzji ma być zawieszenie wypłat diet członkom rady. - Nie odchodzimy z powodu pieniędzy, tylko nie da się z nią (prezes Polskiego Radia) współpracować - uważa Jan Ordyński, wiceprzewodniczący rady. więcej

 
Koronawirus w Radiu Gdańsk: szefostwo na kwarantannie, dziennikarze pracują zdalnie

11 osób z kierownictwa Radia Gdańsk przebywa na kwarantannie po tym, jak okazało się, że jedna z nich miała styczność z osobą zarażoną Covid-19 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Kwarantanną objęty jest m.in. prezes i redaktor naczelny - Adam Chmielecki. Sytuacja nie wpływa na emisję: dziennikarze procują zdalnie. więcej

 
Dziennikarka Trójki Gabriela Darmetko po 14 latach żegna się z Polskim Radiem

Dziennikarka Gabriela Darmetko po ponad 10 latach pracy żegna się z radiową Trójką. W Polskim Radiu pracowała też w redakcjach Jedynki i Radia BiS. więcej

 
Zmarł Ryszard Wolański, dziennikarz muzyczny Polskiego Radia i TVP

17 września w wieku 77 lat zmarł dziennikarz muzyczny Ryszard Wolański, przez wiele lat związany z Polskim Radiem i Telewizją Polską. więcej

 
RMF FM liderem w Poznaniu. TOK FM wyprzedziło Złote Przeboje i Eskę

Pozycję najchętniej słuchanej stacji radiowej w Poznaniu zajęło RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze TOK FM i Eska - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od marca do sierpnia br. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Play pójdzie we francuskie ręcę. "Iliad przyspieszy rozwój internetu stacjonarnego. Może sięgnąć po UPC lub Vectrę"

W poniedziałek Play Communications przyjął ofertę przejęcia 100 procent akcji tego operatora przez francuską grupę Iliad. Po ogłoszeniu tej decyzji akcje polskiego telekomu powędrowały w górę o ponad 36,7 procent. - Play był zawsze dobrym kandydatem do przejęcia. Dzięki Iliad zapewne poszerzy ofertę dostępu do internetu stacjonarnego i usług konwergentnych, w przyszłości Iliad może wyciągnąć rękę po UPC lub Vectrę. Użytkownicy nie odczują rewolucji - oceniają w rozmowie z Wirtualnemedia.pl eksperci rynku telekomunikacyjnego. więcej

Initiative Media Warszawa ze wzrostem wpływów o 15 proc. i 18 mln zł zysku. Koronawirus obniży przychody o 5-10 proc.

W ub.r. dom mediowy Initiative Media Warszawa (należący do IPG Mediabrands) w ujęciu jednostkowym osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 14,8 proc. do 351,27 mln zł oraz zysku netto z 1,85 do 18,51 mln zł. Jego głównym klientem pozostaje Orange Polska. więcej

Martyna Zastawna, Ada Gruszka i Anna Domin zakładają kolektyw SzeptSzum

Na rynku agencji marketingowo-komunikacyjnych działa nowy podmiot - SzeptSzum. Założycielkami kolektywu są Martyna Zastawna (WoshWosh), Ada Gruszka i Anna Domin więcej

Dieter Schwar, właściciel Lidla i Kauflandu najbogatszym Niemcem

80-letni Dieter Schwarz, właściciel sieci spożywczych Lidl i Kaufland, jest najbogatszym Niemcem - wynika z opublikowanego przez "Welt am Sonntag" rankingu. Mimo kryzysu bogaci stają się coraz bogatsi - zauważa dziennik. więcej

Dorota Łoboda-Kąkowicz szefową agencji Adrino

Nową szefową sieci Adrino została Dorota Łoboda-Kąkowicz, będąca dotychczas managing director. Zastąpiła Jacka Dymkowskiego. więcej

Burda Media Polska zajmie się promocją Turystycznych Mistrzostw Blogerów

Burda Media Polska wygrała przetarg Polskiej Organizacji Turystycznej i zajmie się akcją promocyjną III Turystycznych Mistrzostw Blogerów. więcej

Tajlandia odsyła turystom ich śmieci

Park Narodowy Khao Yai w okolicach stolicy Tajlandii Bangkoku (Tajlandia) postanowił w nietypowy sposób zwrócić uwagę na problem zaśmiecania środowiska naturalnego przez turystów. więcej

Wawel promuje swoje czekolady

Producent słodyczy Wawel wystartował z jesienną kampanią reklamową. W połowie września do telewizji wróciły spoty reklamowe marki, promujące czekolady Gorzką 70% cocoa oraz Big Milk, zaś w październiku do większych zakupów zachęcać będzie konkurs dla konsumentów. więcej

Plus zwraca pieniądze za zakup telefonu Motorola i telewizora Samsung

Abonenci sieci Plus mogą otrzymać zwrot gotówki 200 zł z bankomatu za zakup Motoroli Edge lub 55-calowego telewizora Samsung UHD 4K Smart TV TU7172. To w ramach nowych promocji „Cashback 200 zł" i „Telewizor z Premią". więcej

Barilla w nowej reklamie podkreśla rolę domowego stołu na całym świecie (wideo)

Barilla, producent makaronu, rusza z nową międzynarodową kampanią marketingową autorstwa Publicis Italy, która będzie emitowana w 18 krajach: Polsce, Arabii Saudyjskiej, Austrii, Bośni, Chorwacji, Francji, Grecji, Hiszpanii, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Norwegii, Rosji, Rumunii, Serbii, Słowenii, Stanach Zjednoczonych i na Węgrzech. Nowy projekt wzmacnia przekaz marki związany z bliskością względem życia codziennego i wiarą w lepsze jutro. więcej

Piłkarze Bayernu Monachium przesiedli się do elektrycznych samochodów Audi

W sobotę w Monachium odbyło się przekazanie samochodów Audi e-tron Robertowi Lewandowskiemu i jego kolegom z Bayernu Monachium. Niemiecki producent od wielu lat wymienia flotę samochodową piłkarzom ze stolicy Bawarii. więcej

Robert Lewandowski pozwany przez byłego menedżera o 39 mln zł, chodzi m.in. o umowy reklamowe

Najlepszy polski piłkarz Robert Lewandowski został pozwany przez swojego byłego menedżera Cezarego Kucharskiego o zapłatę 39,1 mln zł za udziały w spółce RL Management. Za pośrednictwem tej spółki Lewandowski podpisywał m.in. kontrakty reklamowe. więcej

Havas Group przejmuje udziały w Camp+King

Havas Group kupiła większościowe udziały w Camp + King, agencji kreatywnej specjalizującej się w rozwoju treści cyfrowych, społecznościowych i kontentu. Warunki umowy nie zostały ujawnione. więcej

Bank BNP Paribas z nową kampanią promującą kredyty dla przedsiębiorców z gwarancją de minimis BGK (wideo)

Bank BNP Paribas wystartował z kampanią promującą specjalną ofertę kredytów z gwarancją de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego i brakiem prowizji za udzielenie kredytu. Propozycja kredytów skierowana jest do przedsiębiorców, a jej celem jest ułatwienie dostępu do finansowania i niwelowanie negatywnych skutków pandemii COVID-19. więcej

Artegence świętuje 25 lat!

Na swoje 25-te urodziny agencja Artegence pyta swoich klientów, partnerów, współpracowników i konkurentów, jak należy wymawiać jej nazwę. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Polska Press Grupa sprzedaje siedzibę toruńskich ,,Nowości", dziennikarze na razie będą pracować z domów

Polska Press Grupa sprzedaje swoją toruńską siedzibę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Od 16 lat mieściła się w niej redakcja „Nowości - Dziennika Toruńskiego”. Dziennikarze na razie pracować będą zdalnie, do końca roku wydawca ma wynająć dla nich biura. Informacja o sprzedaży ma być ogłoszona we wtorek, Polska Press nie podaje na razie kwoty, na jaką opiewa umowa transakcji. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dostęp do Facebooka i Spotify w pakietach zerowych nielegalny. ,,Uderzy w wyniki social mediów"

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że niektóre oferty operatorów komórkowych zapewniające dostęp do wybranych serwisów i aplikacji bez zużycia danych wykupionych w ramach pakietów internetowych są niezgodne z unijnymi przepisami o ochronie konkurencji. Wyrok może oznaczać konieczność zmiany polityki przez telekomy oraz koniec korzystnych promocji dla użytkowników. - To konsekwencja obowiązującej w UE zasady neutralności sieci. Wyrok może nie tylko odbić się negatywnie na statystykach mediów społecznościowych, ale także wymusić zmianę zachowań części odbiorców na rynku - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, managing partner w F11 Agency / AMIN Worldwide. więcej

Business Insider zyskał więcej niż Money.pl, Rp.pl i Infor ze spadkami (TOP20 serwisów biznesowo-prawnych)

Money.pl pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o tematyce biznesowo-prawnej, przy czym osiągnął mniejszy wzrost niż Business Insider Polska. Mocno w górę poszła odwiedzalność Biznesinfo.pl, natomiast spore spadki zanotowały Rp.pl, Infor.pl oraz sekcja WP.pl o biznesie i prawie. więcej

OLX: limity darmowych ofert w kategoriach mody, dla dzieci, noclegów i kwater

W serwisie OLX.pl od 7 października będą obowiązywały limity bezpłatnych ofert w kolejnych kategoriach: Moda, Dla dzieci, Noclegi oraz Kwatery pracownicze. Ogłoszenia poza tymi limitami będzie można wykupywać pojedynczo lub w pakietach. więcej

Gmail po 7 latach zmieni logo

Google planuje zmienić logo poczty Gmail. W nowej wersji technologiczny gigant może nawet zrezygnować ze słynnej, czerwonej litery "M". więcej

Zalando rusza z platformą rzeczy używanych

Klienci platformy sprzedażowej Zalando będą mogli w ramach nowej usługi  Pre-owned kupować i sprzedawać towary używane. Na początek platforma rusza w Niemczech i Hiszpanii, w październiku wystartuje m.in. w Polsce. więcej

Premier League w Chinach wyłącznie w streamingu

Na terenie Chin mecze angielskiej Premier League będę pokazywane na platformie streamingowej Tencent. W ostatnich dniach prawa do transmisji straciła internetowa stacja PPTV. więcej

Sobel w kampanii adidas ZX 2K BOOST

Reprezentowany przez Def Jam Recordings Poland (Universal Music) Sobel wziął udział w kampanii adidas ZX 2K BOOST przygotowanej przez VMLY&R. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
CUK Ubezpieczenia klientem LoveBrands Relations

Od września br. agencja LoveBrands Relations rozpoczęła obsługę multiagencji ubezpieczeniowej CUK Ubezpieczenia. więcej

Alicja Górka-Pruszczak: z Havas PR do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Alicja Górka-Pruszczak objęła stanowisko zastępcy dyrektora w Biurze Promocji Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. więcej

Commfort Group to teraz Commfort Public & Trade Relations

Agencja public relations Commfort Group od września zmieniła nazwę na Commfort Public & Trade Relations. więcej

Marta Święcicka awansowała w PR Calling

Marta Święcicka awansowała w PR Calling na stanowisko senior PR & communication consultant. W agencji pracuje od maja br. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Play pójdzie we francuskie ręcę. "Iliad przyspieszy rozwój internetu stacjonarnego. Może sięgnąć po UPC lub Vectrę"
Dostęp do Facebooka i Spotify w pakietach zerowych nielegalny. ,,Uderzy w wyniki social mediów"
Hubstyle połączy się ze spółką powiązaną z PlayWay, negocjuje sprzedaż Sugarfree i Cardio Bunny
Apple AirPods Studio z układem U1. Są pierwsze rendery
Ponad 20 mld zł z Funduszu Odbudowy na 5G, 6G i światłowody
Za 7,5 mld dolarów Microsoft kupuje firmę Bethesda. Będzie właścicielem Dooma, Fallouta i Wolfensteina
Komisja Europejska wszczyna postępowanie w sprawie przydziału przez Polskę częstotliwości Sferii
Pracuj Ventures przejmuje mniejszościowy pakiet w Gamfi. Środki na dalszy rozwój oferty
Memorandum ws. 5G i zautomatyzowanej mobilności w korytarzu Morze Północne-Morze Bałtyckie
Listonosze Poczty Polskiej będą oferować kredyty Banku Pocztowego przez tablety
Francuski telekom Iliad chce przejąć Play, daje 39 zł za akcję
Raport CERT Orange: zwiększona liczba ataków phishingowych z użyciem fake newsów w sieci
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj