Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 31 Sierpnia 2020
 
 
 
Prezes Wirtualnej Polski: perspektywy reklamowe wydają się dobre, oprócz Wakacje.pl e-commerce z zyskami
 
- Perspektywy na drugie półrocze na rynku reklamy wydają się dobre. Nie mamy niepokojących sygnałów ze strony reklamodawców - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski. Wśród jej spółek e-commercowych Wakacje.pl zanotowały w II kwartale spadek wpływów o ponad 90 proc., natomiast pozostałe w zeszłym półroczu osiągnęły zysk EBITDA. więcej
 
 
Miniseriale ,,Mayday", ,,Bad Boy" i ,,Solid Gold" jesienią w Polsacie
 
Jesienią Polsat pokaże jeden nowy program „Kabaret na dobry wieczór. Paranienormalni Show”, a także trzy miniseriale nakręcone na podstawie filmów: „Mayday”, „Bad Boy” i „Solid Gold”. Widzowie zobaczą także kontynuacje sprawdzonych produkcji, w tym m.in. „Love Island. Wyspa miłości”, „Ninja Warrior Polska”, „Przyjaciółki”, „Dancing with the stars. Taniec z Gwiazdami” i „Twoja twarz brzmi znajomo”. więcej
 
 
Do Trójki może przejść Łukasz Ciechański. Kuba Strzyczkowski nie zdecydował, czy w niej zostaje
 
Nowe szefostwo radiowej Trójki rozmawia z kilkoma znanymi dziennikarzami muzycznymi, by ściągnąć ich na antenę. Wśród nich jest Łukasz Ciechański - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Tymczasem przebywający na urlopie Kuba Strzyczkowski  wciąż nie podjął decyzji co do tego, czy zostanie w Programie Trzecim Polskiego Radia. więcej
 
 
Agora po pół roku przywróci pełne wynagrodzenia i wymiar pracy
 
W połowie października Agora wróci do płacenia pracownikom pełnych pensji, w spółce obowiązywać będzie też praca w normalnym wymiarze. Firma obniżyła wynagrodzenia i wymiar pracy żeby oszczędzić i uzyskać wsparcie z tzw tarczy antykryzysowej. więcej
 
 
Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego
 
Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Ringier Axel Springer Polska z mniejszymi przychodami, ale większym zyskiem. Już 49 proc. wpływów z reklam internetowych więcej
 
Osiem nowości jesienią w TVP1 i TVP2. Jacek Kurski: Potęga oferty Telewizji Polskiej więcej
 
W II kwartale polski rynek reklamowy zmalał o 28 proc. Najbardziej w dół outdoor i kina, internet dogonił telewizję więcej
 
Osiem nowości jesienią w TVN. Edward Miszczak: to będzie dla nas złota jesień (wideo) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Royalty Expertise Analyst Sony/ATV Music Publishing
KIEROWNIK PRODUKCJI Woodpecker Motion Pictures
Operator obrazu TVP
Specjalista ds. sprzedaży TVP
Operator kamery reporterskiej TVP
Location Scout Production Services
dziennikarz, wydawca lokalnych serwisów informacyjnych Radio BIELSKO
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
REDAKTOR Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Miniseriale ,,Mayday", ,,Bad Boy" i ,,Solid Gold" jesienią w Polsacie

Jesienią Polsat pokaże jeden nowy program „Kabaret na dobry wieczór. Paranienormalni Show”, a także trzy miniseriale nakręcone na podstawie filmów: „Mayday”, „Bad Boy” i „Solid Gold”. Widzowie zobaczą także kontynuacje sprawdzonych produkcji, w tym m.in. „Love Island. Wyspa miłości”, „Ninja Warrior Polska”, „Przyjaciółki”, „Dancing with the stars. Taniec z Gwiazdami” i „Twoja twarz brzmi znajomo”. więcej

Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego

Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT. więcej

Startuje drugi sezon ,,Hotelu Paradise". Katarzyna Mazurkiewicz: jeszcze bardziej odważny i emocjonujący (wideo)

W poniedziałek, 31 sierpnia odbędzie się premiera drugiego sezonu realizowanego na Bali reality-show „Hotel Paradise”, który ponownie emitowany będzie w Siódemce w paśmie codziennym o godz. 20.00. - Myślę, że „Hotel Paradise 2” ma wszelkie atuty, żeby spodobać się widzom jeszcze bardziej niż pierwszy sezon i ponownie stać się niekwestionowanym hitem naszej ramówki - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa Siódemki. więcej

Agnieszka Woźniak-Starak i Ewa Drzyzga nową parą prowadzących ,,Dzień Dobry TVN"

Agnieszka Woźniak-Starak i Ewa Drzyzga będą nową parą prowadzących poranny program „Dzień Dobry TVN”. Tę informację ogłosił na antenie Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN. więcej

Ambasador USA w Polsce o dekoncentracji mediów: to cenzura, ograniczy wolność słowa

- Pluralizm w polskich mediach już istnieje. Przymusowe rozdrobnienie mediów ograniczy wolność słowa, ponieważ przetrwają tylko państwowe i małe media. To nie jest dobry klimat inwestycyjny - to cenzura - tak ambasador USA w Polsce Goergette Mosbacher skomentowała zapowiedzi przepisów o dekoncentracji sektora mediów. więcej

Szef sportu w Polsacie: Mateusz Borek chciał, żebyśmy emitowali programy Kanału Sportowego. Borek: to nieprawda

- Przekroczył granice przyzwoitości. Wydawało mu się, że to on rządzi, wykroczył poza obowiązki komentatora - tak Marian Kmita, dyrektor ds. sportu w Telewizji Polsat, skomentował odejście Mateusza Borka z firmy. Stwierdził, że Borek chciał, żeby programy Kanału Sportowego były pokazywane w stacjach sportowych Polsatu. - Nie jest to prawdą. Jest mi zwyczajnie po ludzku przykro. Życzę im dobrze - komentuje Mateusz Borek. więcej

Cichopek i Kurzajewski wśród prowadzących "Pytanie na Śniadanie", wraca Marcelina Zawadzka

Jesienią w gronie gospodarzy „Pytania na śniadanie” bez zmian mają się znaleźć Marzena Rogalska i Tomasz Kammel, Tomasz Wolny, Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora, Ida Nowakowska i Łukasz Nowicki. Nową parą prowadzących będzie Katarzyna Cichopek oraz Maciej Kurzajewski, do show wraca po przerwie także Marcelina Zawadzka. więcej

TVP Polonia przechodzi na jakość HD, na razie w emisji satelitarnej

Od 1 września TVP Polonia w emisji satelitarnej będzie dostępna w jakości HD. Operatorzy kablowi będą natomiast sukcesywnie przechodzić przy TVP Polonia na ten standard. więcej

UPC Polska reklamuje ,,najszybszy internet domowy w Polsce" (wideo)

W nowej kampanii UPC Polska reklamowany jest internet stacjonarny w pakiecie z usługą mobilną. Operator zapewnia, że jest to „najszybszy internet domowy w Polsce”. więcej

Eurosport pokaże najważniejsze mecze tenisowego turnieju US Open

Eurosport pokaże transmisje najważniejszych meczów tegorocznego turnieju US Open. Będzie można je oglądać od poniedziałku 31 sierpnia do 13 września. Na kortach zmierzą się także Polacy, m.in. Iga Świątek i Hubert Hurkacz, a mecze komentować będą eksperci stacji. więcej

Nowości na jesień w Food Network m.in. "Słodki obóz z Marthą Stewart" i "Prosta kuchnia Goka Wana"

"Słodki obóz z Marthą Stewart", "Prosta kuchnia Goka Wana", "Turniej mistrzów kuchni" i "Na tłusto i na grubo 3" to jesienne nowości w ofercie kanału Food Network (TVN Discovery Polska). więcej

Donald Trump z gorszą oglądalnością w amerykańskiej tv niż Joe Biden

Przemówienie Joe Bidena na konwencji Demokratów obejrzało w amerykańskiej telewizji o ok. 800 tys. widzów więcej niż analogiczne przemówienie prezydenta Donalda Trumpa podczas konwencji Republikanów. więcej

"Polscy hotelarze" i "Koszmarne hotele" nowościami na jesień w Travel Channel

Jesienią w Travel Channel (TVN Discovery Polska) na widzów będą czekać cztery nowości: "Polscy hotelarze", "Krótka historia plastiku", "Koszmarne hotele" oraz "Dziwaczny świat". więcej

Nowe seriale ,,Królowa Południa" i ,,Bates Motel" oraz kultowe filmy jesienią w Metro (wideo)

W jesiennej ramówce kanał Metro premierowo pokaże dwa nowe seriale „Królowa Południa” i „Bates Motel”. Widzowie stacji będą mogli oglądać również „Wojny magazynowe”, a także kultowe filmy. więcej

Eurosport przez dzień nie informował o tenisie, po tym jak czarnoskóra zawodniczka ogłosiła bojkot turnieju

W czwartek Eurosport (należy do koncernu Discovery) ogłosił, że wstrzymuje wszystkie publikacje o tenisie, bo „sprzeciwia się nierówności rasowej i niesprawiedliwości społecznej”. Czarnoskóra tenisistka Naomi Osaka chciała wycofać się z turnieju w geście protestu po postrzeleniu czarnoskórego mężczyzny przez amerykańską policję. Wcześniej z tego powodu rozgrywki zawiesili zawodnicy amerykańskich lig NBA, MLS i MLB. W piątek Osaka zmieniła zdanie, a Eurosport wrócił do informowania o tenisie. więcej

Pięć nowości jesienią w Adventure HD

We wtorek, 1 września ruszy nowa ramówka kanału Advenutre HD. Znajdzie się w niej pięć nowych programów. więcej

SZKOŁA FILMOWA W WARSZAWIE I KRAKOWIE UCZY PRAKTYCZNYCH ZAWODÓW FILMOWYCH!

Trwa rekrutacja na rok akademicki 2020/21 w szkołach AMA Film Academy w Krakowie i w Warszawie. Można uczyć się zarówno w trybie zaocznym, jak i stacjonarnym, a także online (w ten sposób można studiować m.in. scenariopisarstwo). W AMA Film Academy można zdobyć kompetencje we wszystkich dyscyplinach filmowych. Szkoła oferuje naukę zawodowych kierunków filmowych, naukę pod okiem znanych i doświadczonych twórców, profesjonalny sprzęt, wiedzę i praktykę.  Rekrutacja trwa do 30 września 2020, ilość miejsc na każdym kierunku jest ograniczona.  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Do Trójki może przejść Łukasz Ciechański. Kuba Strzyczkowski nie zdecydował, czy w niej zostaje

Nowe szefostwo radiowej Trójki rozmawia z kilkoma znanymi dziennikarzami muzycznymi, by ściągnąć ich na antenę. Wśród nich jest Łukasz Ciechański - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Tymczasem przebywający na urlopie Kuba Strzyczkowski  wciąż nie podjął decyzji co do tego, czy zostanie w Programie Trzecim Polskiego Radia. więcej

 
Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego

Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT. więcej

 
W jesiennej ramówce Radia ZET sprawdzone audycje. W ,,Dzień Dobry Bardzo" Karpowicz, Kołodziejska i Sońta

Od 31 sierpnia Radio ZET zacznie nadawać jesienną ramówkę, w której zostaje zdecydowana większość audycji z poprzednich ramówek. Swoje programy dalej będą prowadzić m.in. Beata Lubecka, Beata Tadla, Grażyna Torbicka, Michał Figurski i Szymon Majewski. - Stawiamy na sprawdzone formaty i prowadzących, którzy zaskarbili sobie sympatię naszych słuchaczy - komentuje Michał Celeda, redaktor naczelny Radia ZET. więcej

 
Krzysztof Czabański o zmianach w Trójce: Strzyczkowski nie chciał przestrzegać reguł, gwarancji politycznych nie miał

Kuba Strzyczkowski nie miał koncepcji rozwoju Trójki i nie przestrzegał reguł korporacyjnych, a majowe zamieszanie wokół anteny to była „akcja mająca wypromować Radio Nowy Świat” - mówi w najnowszym tygodniku „Sieci” przewodniczący Rady Mediów Narodowych, Krzysztof Czabański. - Legendarna Trójka to nie ta Trójka. Ta ekipa była elementem propagandy Jaruzelskiego - ocenia Czabański. więcej

 
Piotr Kaczkowski nie wróci do Trójki. "Odezwę się niebawem"

- Od wiosny każdy z nas miał więcej czasu niż zwykle. Na przemyślenia, na zaległe lektury, na nigdy nie rozpakowane płyty. Dziś tworzę pierwszy przyczółek moich nowych spotkań z Państwem. Odezwę się niebawem - poinformował Piotr Kaczkowski, zaznaczając, że po 100 dniach nieobecności na antenie podjął decyzję o niewracaniu do radiowej Trójki. więcej

 
Do końca lipca Poczta Polska ściągnęła 464 mln zł z abonamentu. "Absolutna klęska klasy politycznej"

W Polsce, choć nadal istnieje obowiązek płacenia abonamentu z tytułu posiadania odbiorników radiowo-telewizyjnych nie należy spodziewać się rewolucyjnej zmiany w podejściu Polaków do płacenia abonamentu. Według prognoz KRRiT w tym roku wpływy powinny wynieść 650 mln zł rocznie, do końca lipca było to 464 mln zł. więcej

 
Bokłażec, Rokos, Krajewski, Szczepański z programami w jesiennej ramówce Halo.Radia

Od 31 sierpnia br. ruszy jesienna ramówka internetowego Halo.Radia. Pojawią się w niej nowości, a swoje audycje poprowadzą Jerzy Bokłażec, Mariusz Rokos, Andrzej Krajewski i Jarosław J. Szczepański. więcej

 
RMF FM na czele rynku radiowego w Częstochowie. Twoja Polska Stacja wypadła z podium

Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Radio ZET i RMF MAXXX - wynika z fali badań słuchalności radia za okres od lutego do lipca 2020 roku. więcej

 
Trójka zależna od kaprysów polityków. "Podwieszanie się pod polityków to cecha mediów postkomunistycznych"

W ostatnich dniach zmieniło się kierownictwo Trójki, zapowiadana jest zmiana profilu na muzyczno-kulturalny. - Skończyły się czasy kiedy dziennikarze z PRL, mediów postkomunistycznych mogli "podwiesić się" pod kogoś wpływowego z obozu władzy i wtedy dalej można było robić swoje - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl jeden z polityków Zjednoczonej Prawicy, mający wpływ na stanowiska w mediach publicznych. więcej

 
Minister kultury po liście pracowników Trójki chce wyjaśnień od prezes Polskiego Radia ws. zmian w stacji

- Zwracamy się do Pana, do Ministra Kultury, jako że jednocześnie sprawuje Pan nadzór właścicielski nad spółką Polskie Radio S.A. Prosimy o zatrzymanie działań, które doszczętnie niszczą dorobek i blisko 60-letnią historię i zaufanie słuchaczy Programu III Polskiego Radia - napisali pracownicy Trójki w opublikowanym w piątek liście otwartym do wicepremiera i ministra kultury Piotra Glińskiego. W odpowiedzi resort poinformował, że Gliński zwrócił się do prezes Polskiego Radia o wyjaśnienia dotyczące zmian personalnych i ramówkowych w Trójce.   więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Mediacap ze spadkiem wpływów o 23 proc. i 757 tys. zł zysku. ,,Wierzymy, że najgorsze jest już za nami"

W drugim kwartale br. holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego Grupa S/F, LTTM i IQS) zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 22,9 proc. do 23,8 mln zł oraz zysku netto z 1,33 mln zł do 757 tys. zł. - Mamy poczucie, że najgorszy impakt Covid 19 jest już za nami a równocześnie część wniosków z tej nieprzewidzianej sytuacji pomoże nam w rozwoju na przyszłość - komentuje zarząd firmy. więcej

Coca-Cola rerstrukturyzuje marketing, pracę może stracić 4 tys. osób

Koncern Coca-Cola przeprowadza restrukturyzację swoich działań marketingowych w pięć globalnych kategorii. Ma to napędzać wzrost i jednocześnie pozwolić na realizację aktywności bliżej konsumentów. W wyniku tych zmian pracę może stracić ok. 4 tys. osób. więcej

Marketerzy inspirują: Jacek Bielarz (Maspex)

Gościem kolejnego odcinka cyklu "Marketerzy inspirują" jest Jacek Bielarz, dyrektor marketingu food Grupy Maspex, juror Effie 2020. więcej

Larq: odeszła prezes Anna Krawczyńska-Nowak, Adam Michalewicz w radzie nadzorczej

Z funkcji prezesa holdingu Larq (to akcjonariusz m.in. Nextbike Polska i Brand24) po niecałych czterech miesiącach pełnienia jej zrezygnowała Anna Krawczyńska-Nowak. Z rady nadzorczej odszedł Piotr Krawczyński, natomiast powołany do niej został Adam Michalewicz, w przeszłości m.in. członek zarządu Larq (działającego wcześniej pod nazwą CAM Media). więcej

Dino Polska z wyższą kapitalizacją niż Orlen. "Notuje duże wzrosty i ma lepsze perspektywy rozwoju"

Kapitalizacja giełdowa właściciela sieci sklepów Dino tydzień temu osiągnęła rekordową wartość, przekraczając kwotę 23 mld zł. To wycena wyższa niż PKN Orlen, Cyfrowego Polsatu czy Polskiej Grupy Energetycznej. Zdaniem analityków Dino ma lepsze perspektywy niż Orlen, bo wciąż ma do zdobycia połowę kraju, zaś Orlen stoi przed ryzykiem spadku zapotrzebowania na paliwa. Spółka zanotowała też w I połowie br. wzrost sprzedaży rok do roku o 34 proc., mimo że nie inwestuje w duże kampanie reklamowe. Zdaniem strategów nie musi wydawać na reklamę kwot tak wysokich, jak Lidl czy Biedronka, bo do swoich klientów nie musi docierać przez masowe media, tylko przez gazetki promocyjne. więcej

Izabela Trojanowska reklamuje kosmetyki Bioliq 65+

Ruszyła kampania z udziałem aktorki i piosenkarki Izabeli Trojanowskiej promująca linia kosmetyków Bioliq 65+ do cery dojrzałej (produkowanych przez Aflofarm Farmacja Polska). więcej

Agnieszka Kosik w radzie nadzorczej M4B

Szefowa polskiego biura Facebooka Agnieszka Kosik została powołana do rady nadzorczej firmy M4B zajmującej się digital signage. więcej

UPC Polska reklamuje ,,najszybszy internet domowy w Polsce" (wideo)

W nowej kampanii UPC Polska reklamowany jest internet stacjonarny w pakiecie z usługą mobilną. Operator zapewnia, że jest to „najszybszy internet domowy w Polsce”. więcej

Banksy ratuje uchodźców: kupił statek apelujący o pomoc

Brytyjski artysta street artowy Banksy przeznaczył pieniądze ze sprzedaży swoich dzieł na zakup statku ratowniczego pomagającego migrantom na Morzu Śródziemnym. W nocy z piątku na sobotę "Louise Michel", po uratowaniu dużej grupy uchodźców, wysłał apel o pomoc, gdyż jest przeładowany i grozi mu niebezpieczeństwo. więcej

,,Przeżywaj po swojemu" w reklamach Fortuny (wideo)

Firma Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Przeżywaj po swojemu”. Przygotowała ją wspólnie z firmami marketingowymi Ażtunagle i Watchout Studio. więcej

Michał Krygier dyrektorem kreatywnym Grandes Kochonos. Agencja zmienia biuro na coworkingowe

Od września na czele działu kreacji Grandes Kochonos stanie Michał Krygier. Przejmie obowiązki Łukasza Chomyna, który zostanie szefem działu strategii i new business.W połowie września agencja przeniesie się do nowego biura o charakterze coworkingowym. więcej

Ekstraklasa i Canal+ podpisali umowę na świadczenia marketingowe

Spółka Ekstraklasa i Canal+ podpisały umowę o wzajemnym wsparciu  marketingowym i promocyjnym na najbliższe trzy sezony. Canal+ będzie transmitować wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy do końca sezonu 2022/23. Wartości umowy nie ujawniono. więcej

Kakto w kampanii ,,My się znamy!" promuje sklepy RTV i AGD

Ruszyła wielokanałowa kampania promującą sieć lokalnych sklepów RTV i AGD – Kakto. Pod hasłem „My się znamy!” przedstawiony został nowy wizerunek marki. Działania realizuje agencja Wills Integrated.   więcej

Mars Wrigley wraca do reklamowania się przy Super Bowl

Koncern Mars Wrigley, właściciel takich marek jak M&M's, Snickers, Twix, Orbit i Skittles, w przyszłym roku wyemituje swoje reklamy podczas Super Bowl 2021. więcej

Na figurze Chrystusa w Rio de Janeiro pojawi się napis "Solidarność" w 40. rocznicę powstania ruchu

W niedzielę wieczorem czasu brazylijskiego na jednym z najsłynniejszych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów kulturowych i religijnych na świecie – Figurze Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro - odbędzie się projekcja znaku Solidarności. Wydarzenie upamiętni 40. rocznicę powstania NSZZ "Solidarność". więcej

Awin startuje w Polsce z nową usługą - marketing afiliacyjny dla małych firm i startupów

Globalna sieć marketingu afiliacyjnego wypuściła na rynek Awin Access, produkt wspierający rozwój nowopowstałych firm, dzięki marketingowi afiliacyjnemu. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Agora po pół roku przywróci pełne wynagrodzenia i wymiar pracy

W połowie października Agora wróci do płacenia pracownikom pełnych pensji, w spółce obowiązywać będzie też praca w normalnym wymiarze. Firma obniżyła wynagrodzenia i wymiar pracy żeby oszczędzić i uzyskać wsparcie z tzw tarczy antykryzysowej. więcej

Okoliczności śmierci Jarosława Ziętary. ,,Zabito go i rozpuszczono jego ciało"

Okoliczności śmierci Jarosława Ziętary, dziennikarza Gazety Poznańskiej, opisał Głosowi Wielkopolskiemu mężczyzna, który sam zgłosił się do redakcji. Zdzisław K. powiedział, że Ziętara został zabity, a jego ciało rozpuszczono w kwasie; zginął przez swoją pracę. więcej

Agencja Whizz wydająca ,,Sport" ze wzrostem wpływów o 5,7 proc. i zyskiem

W ub.r. firma Whizz (należy do dewelopera Murapol), oferująca usługi marketingowe i wydająca dziennik „Sport”, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,7 proc. do 11,17 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 909 tys. zł straty do 146 tys. zł zysku. więcej

,,Newsweek Polska" podrożał o 60 groszy

Cena egzemplarzowa tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosła z 7,90 do 8,50 zł. więcej

Piotr Wesołowicz żegna się z ,,Gazetą Wyborczą". ,,Jestem otwarty na propozycje pracy"

Dziennikarz sportowy Piotr Wesołowicz po czterech latach pracy rozstaje się ze stołeczną redakcją „Gazety Wyborczej” (Agora). - Jestem otwarty na propozycje pracy - zaznaczył. więcej

Mateusz Morawiecki, historycy i dziennikarze w zagranicznych mediach o polskiej historii z okazji 40-lecia Solidarności

Premier Mateusz Morawiecki, wybitny amerykański historyk Timothy Snyder czy słynny reporter „Washington Post” Michael Dobbs wzięli udział w projekcie „Opowiadamy Polskę światu – Polska Solidarność”. Projekt stworzono z okazji 40-lecia powstania "Solidarności". więcej

 
 
 
INTERNET
 
Prezes Wirtualnej Polski: perspektywy reklamowe wydają się dobre, oprócz Wakacje.pl e-commerce z zyskami

- Perspektywy na drugie półrocze na rynku reklamy wydają się dobre. Nie mamy niepokojących sygnałów ze strony reklamodawców - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski. Wśród jej spółek e-commercowych Wakacje.pl zanotowały w II kwartale spadek wpływów o ponad 90 proc., natomiast pozostałe w zeszłym półroczu osiągnęły zysk EBITDA. więcej

30 proc. więcej polskich internautów korzysta z serwisów pornograficznych. Na czele Pornhub przed Redtube i Xnxx

W ciągu roku liczba polskich użytkowników dziesięciu czołowych stron pornograficznych zwiększyła się o 28,2 proc., a łączny zasięg tych witryn - o 32,5 proc. Liderem zasięgowym jest Pornbub przed Redtube’em i Xnxx, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon notuje Datezone - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Newcommerce - jak pandemia wpłynęła na zachowania marek i użytkowników w sieci

Świat marek do tej pory często stał na uboczu dynamicznych zmian, konsekwentnie, ale jednak zachowawczo planował transformację i przeniesienie lub rozszerzenie swojej sprzedaży w internecie, traktując e-commerce jako drugorzędny, często pomijany kanał sprzedaży. Od czasu wybuchu pandemii, ten świat stanął na głowie. Nowa sytuacja zmieniła zachowania konsumentów, wpływając na plany marketerów i wydawców internetowych. Jakie zmiany zaszły? Czy staną się nową rzeczywistością?  więcej

Plejada wyprzedziła Pudelek w liczbie użytkowników, mocno w dół Jastrzabpost i Eska.pl (TOP 10)

Wśród serwisów o tematyce show-biznesowej na pozycję lidera zasięgowego po dużym wzroście awansowała Plejada.pl, wyprzedzając Pudelek.pl, który nadal notuje zdecydowanie najwięcej odsłon. Mocno zmalały wyniki Jastrzabpost.pl, sekcji show-biznesowej Eska.pl oraz liczba odsłon Plotek.pl i działu show-biznesowego WP.pl. więcej

DHL Polska z 1,62 mld zł wpływów i 22 mln zł zysku, dostarczył 81 mln zł przesyłek z e-sklepów

W ub.r. DHL Parcel Polska osiągnął wzrost przychodów o 11,5 proc. do 1,62 mld zł i spadek zysku netto z 31,96 do 21,81 mln zł. Firma dostarczyła 80,9 mln przesyłek z zakupami internetowymi, z których 7 mln odebrano w 8 tys. punktów obsługowych (to m.in. sklepy Żabka, Biedronka, Kaufland). więcej

Facebook zły na Apple. Nowy iOS utrudni śledzenie użytkowników

Facebook poinformował reklamodawców, że już wkrótce ich reklamy nie będą skutecznie docierać do użytkowników urządzeń Apple. Wszystko przez najnowszą wersję systemu iOS. więcej

Hakerska Grupa Sparks rozbita, część jej serwerów była w Polsce

W ramach skoordynowanej akcji przeprowadzonej przez organy ścigania z 19 państw, w tym Polski, zlikwidowano tzw. Grupę Sparks - sieć hakerską odpowiedzialną m.in. za piractwo filmów i hosting nielegalnych cyfrowych treści. więcej

Z klasycznym wyglądem Facebooka pożegnamy się we wrześniu. "Totalna rewolucja"

Od września wszyscy użytkownicy Facebooka korzystający z komputerów będą musieli przyzwyczaić się do nowego wyglądu platformy. Część z nich mogła zapoznać się z nową wersją już w styczniu tego roku, a kolejni w lipcu. - Dla użytkowników portalu zmiana wyglądu może być niewygodna, ale dla osób pracujących w social mediach będzie to duże utrudnienie - mówi Wirtualnemedia.pl Karoliny Dziwak-Filosek, ekspert social media w Grupie PRC Holding. więcej

Makabryczny "trend" na TikToku. Nastolatki udają ofiary obozu koncentracyjnego

W serwisie społecznościowym TikTok trwa moda na #holokaustchallenge. Młodzi użytkownicy platformy odgrywają zamordowanych w obozie w Auschwitz. więcej

Lionel Messi "wyprzedził" koronawirusa w wyszukiwarce Google

Po opublikowaniu wiadomości o chęci opuszczenia Barcelony przez Lionela Messiego w wyszukiwarce Google informacji o argentyńskim piłkarzu poszukiwano częściej niż o koronawirusie. więcej

Samuel Szczygielski odchodzi z Grupy Weszło, stawia na eToto TV

Dziennikarz piłkarski Samuel Szczygielski z końcem sierpnia po czterech latach pracy rozstaje się z Grupą Weszło. Zamierza skupić się na współpracy z firmą bukmacherską eToto, w której zajmuje się treściami wideo. więcej

SZKOŁA FILMOWA W WARSZAWIE I KRAKOWIE UCZY PRAKTYCZNYCH ZAWODÓW FILMOWYCH!

Trwa rekrutacja na rok akademicki 2020/21 w szkołach AMA Film Academy w Krakowie i w Warszawie. Można uczyć się zarówno w trybie zaocznym, jak i stacjonarnym, a także online (w ten sposób można studiować m.in. scenariopisarstwo). W AMA Film Academy można zdobyć kompetencje we wszystkich dyscyplinach filmowych. Szkoła oferuje naukę zawodowych kierunków filmowych, naukę pod okiem znanych i doświadczonych twórców, profesjonalny sprzęt, wiedzę i praktykę.  Rekrutacja trwa do 30 września 2020, ilość miejsc na każdym kierunku jest ograniczona.  materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego

Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT. więcej

Danae i EU-Consult z Grupą BST będą realizować badania społeczne dla Kancelarii Premiera

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zakończyła przetarg na realizację zlecanych przez nią badań społecznych. Wybrała w nim do współpracy firmę Danae oraz konsorcjum firm EU-Consult i Grupa BST. więcej

Jedna trzecia rodziców uważa, że szkoły nie są przygotowane na przyjęcie dzieci

Jedna trzecia rodziców uważa, że szkoły nie są przygotowane na ponowne przyjęcie dzieci, co drugi obawia się, że jego dziecko zakazi się w szkole koronawirusem - wynika z badania na zlecenie Nationale-Nederlanden. Jednocześnie przeważa opinia, że nauka stacjonarna jest lepsza niż zdalna. więcej

Polacy częściej niż inni utrzymują bezpieczny dystans na drodze

Połowa polskich kierowców nie utrzymuje bezpiecznej odległości od poprzedzającego ich pojazdu, ale to i tak najlepszy wynik spośród badanych 11 krajów w Europie - wynika z badania Ipsos dla fundacji Vinci Autoroutes. Badanie pokazuje również, że rzadziej niż inni w trakcie jazdy sięgamy po telefon. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Anna Żur odpowiada za komunikację Netfliksa w Europie Środkowo-Wschodniej

Anna Żur dołączyła do zespołu CEE w Netflix, gdzie objęła stanowisko menedżera ds. komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Poprzednio pracowała w Google. więcej

Kamil Durczok prowadzi szkolenia z zarządzania kryzysem wizerunkowym. ,,Kto, jeśli nie ja, nauczy, jakich błędów unikać"

Kamil Durczok ujawnił, że zajmuje się obecnie szkoleniami m.in. z zakresu działań w sytuacji kryzysu wizerunkowego. Ocenił, że głównym powodem zamknięcia jego serwisu Silesion.pl było to, że nie potrafił zarządzać taką firmą. więcej

Mateusz Morawiecki, historycy i dziennikarze w zagranicznych mediach o polskiej historii z okazji 40-lecia Solidarności

Premier Mateusz Morawiecki, wybitny amerykański historyk Timothy Snyder czy słynny reporter „Washington Post” Michael Dobbs wzięli udział w projekcie „Opowiadamy Polskę światu – Polska Solidarność”. Projekt stworzono z okazji 40-lecia powstania "Solidarności". więcej

Na figurze Chrystusa w Rio de Janeiro pojawi się napis "Solidarność" w 40. rocznicę powstania ruchu

W niedzielę wieczorem czasu brazylijskiego na jednym z najsłynniejszych i najbardziej rozpoznawalnych obiektów kulturowych i religijnych na świecie – Figurze Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro - odbędzie się projekcja znaku Solidarności. Wydarzenie upamiętni 40. rocznicę powstania NSZZ "Solidarność". więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nintendo szykuje nową wersję konsoli Switch
Xiaomi zapowiada smartfony z aparatem fotograficznym pod ekranem (wideo)
11 bit studios: 50,2 mln zł wpływów i 25 mln zł zysku w I połowie br., przez dwa lata 110 mln zł z ,,Frostpunka"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj