|
|
|
|
|
|
|
W czerwcu wpływy reklamowe Polsatu, TVP1 i TVN7 ponad 10 proc. w dół, w lipcu 100 proc. wypełnienia bloków
Lipiec jest pierwszym miesiącem od wybuchu pandemii koronawirusa, w którym sytuacja na rynku reklamy tv wraca do okresu sprzed COVID-19. W ogólnopolskich stacjach tv wypełnienie bloków reklamowych sięga 100 proc., znacznie wzrósł też udział zakupu cennikowego. Zdaniem ekspertów z domów mediowych rosnący popyt na reklamę tv wynika m.in. z niskiej ceny reklamy w okresie wakacyjnym oraz inwestowania przez reklamodawców pieniędzy niewykorzystanych w czasie lockdownu.
więcej
|
KRRiT krytykuje TVP za agitację. "Media publiczne zobowiązane do rzetelnego ukazywania zjawisk"
Były prezes TVP i członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun skierował skargę do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na sposób relacjonowania kampanii wyborczej przez media publiczne. W odpowiedzi organ wystąpił do Telewizji Polskiej przypominając, że „publiczne media są zobowiązane do rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk oraz sprzyjania swobodnemu kształtowaniu opinii publicznej”.
więcej
|
Wojciech Jagielski z programem "Tok Szoł" w Superstacji
Dziennikarz Wojciech Jagielski od sierpnia będzie prowadzić "Tok Szoł" w Superstacji. Formuła programu będzie taka sama jak formatu "Wojtek Jagielski na żywo", który zniknął z ramówki w ubiegłym roku. - Będzie to klasyczny talk-show z przewagą „talk” - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jagielski.
więcej
|
Jacek Kurski: ostatni raz TVP zabezpieczyła wolny wybór Polaków, repolonizacja mediów koniecznością
Wybory prezydenckie 2020 rok ubyły ostatnimi, w których TVP mogła „zabezpieczyć wolny wybór Polaków” - ocenia członek zarządu Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - Nie poprzez wspieranie prezydenta, ale poprzez budowę boiska, na którym może się toczyć mecz - zaznacza. Jego zdaniem repolonizację mediów trzeba przeprowadzić, bo bez niej nie da się już wygrać wyborów. Jego zdaniem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji „godzi się na kradzież streamów TVP” przez usługę WP Pilot.
więcej
|
Serwis HBO Max miał gorszy start niż Disney+
Koncern AT&T poinformował że należący do niego serwis VoD HBO Max w ciągu pierwszego miesiąca od startu przyciągnął do siebie 4,1 mln użytkowników w USA. Platforma zanotowała gorszy wynik od debiutu Disney+, ale i tak zapowiada, że do 2025 roku będzie miała w Stanach Zjednoczonych 50 mln subskrybentów.
więcej
|
BBC i ITV planują ekspansję serwisu BritBox w 25 krajach
Serwis VoD BritBox oferujący brytyjskie treści filmowe i telewizyjne działający na kilku rynkach zapowiedział dalszą ekspansję. Platforma ma się pojawić w 25 nowych krajach, między innymi w Europie, Azji i Afryce. Nie wiadomo czy Polska znajdzie się na liście.
więcej
|
Małgorzata Tomaszewska wśród prowadzących 11. edycję "The Voice of Poland". Zastąpi Marcelinę Zawadzką
Prezenterka Telewizji Polskiej Małgorzata Tomaszewska będzie jedną z prowadzących 11. edycję "The Voice of Poland". Zastąpi Marcelinę Zawadzką.
więcej
|
TVP1 i TVN liderami. ,,Fakty" i ,,Wakacyjna trasa Dwójki" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Wakacyjna trasa Dwójki” oraz „La Bandida”. Liderem oglądalności wśród stacji była TVP1, a w grupie komercyjnej TVN wyprzedził Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
KRRiT: paski ,,Wiadomości" wprowadzały w błąd ws. prac Senatu nad wyborami korespondencyjnymi
Telewizja Polska wprowadzała odbiorców w błąd, kilkukrotnie publikując w „Wiadomościach” pasek informacyjny o zwłoce w procedowaniu przez Senat ustawy o korespondencyjnych wyborach prezydenckich - ocenił szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski w odpowiedzi na skargę posłanki PO Agnieszki Pomaskiej. Rada wezwała TVP do „rzetelnego ukazywania wydarzeń i zjawisk” oraz oddzielania informacji od komentarza.
więcej
|
,,Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy 13" od 6 września w MTV Polska. W sierpniu startują nagrania do 14. edycji
W niedzielę, 6 września br. MTV Polska rozpocznie emisję trzynastej edycji reality-show „Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy”, która początkowo miała być pokazywana wiosną. W sierpniu rozpoczną się zdjęcia do czternastej odsłony programu.
więcej
|
Premiery Canal+ dostępne jako aplikacja na Androida, Android TV i iOS
Canal+ udostępnił swoją aplikację Premiery Canal+ w wersjach na kolejne platformy: iOS, Android i Android TV. Użytkownicy na Androidzie mogą dokonywać płatności za filmy z poziomu aplikacji, ci z iOS - za pośrednictwem internetowej strony.
więcej
|
Eleven Sports 1 i Super Polsat pokażą wyścigi DTM z udziałem Roberta Kubicy
Eleven Sports i Super Polsat relacjonować będą wyścigi najbliższego sezonu DTM. Jednym z uczestników będzie Robert Kubica.
więcej
|
Rafał Trzaskowski: w tej kampanii pobite zostały rekordy manipulacji w TVP
Podczas kampanii wyborczej TVP pobiła rekordy przeinaczeń i manipulacji; w nagrodę za te manipulacje Jacek Kurski wrócił na stanowisko prezesa telewizji – podkreślił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.
więcej
|
Jacek Kurski: krytyka mojego ślubu to jęk zawiści, mój brat zawodowo w fazie szaleństwa
Członek zarządu Telewizji Polskiej Jacek Kurski ocenił, że jego niedawny ślub kościelny po unieważnieniu poprzedniego krytykują ludzie, którzy „sami żyją w konkubinatach, zdradzają swoich współmałżonków”. Przyznał, że różnice dzielące go z bratem Jarosławem Kurskim, wicenaczelnym „Gazety Wyborczej”, mogą być symbolem podziału politycznego Polski. - To, co robi mój brat, weszło już w fazę szaleństwa - stwierdził.
więcej
|
Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W czerwcu wpływy reklamowe Polsatu, TVP1 i TVN7 ponad 10 proc. w dół, w lipcu 100 proc. wypełnienia bloków
Lipiec jest pierwszym miesiącem od wybuchu pandemii koronawirusa, w którym sytuacja na rynku reklamy tv wraca do okresu sprzed COVID-19. W ogólnopolskich stacjach tv wypełnienie bloków reklamowych sięga 100 proc., znacznie wzrósł też udział zakupu cennikowego. Zdaniem ekspertów z domów mediowych rosnący popyt na reklamę tv wynika m.in. z niskiej ceny reklamy w okresie wakacyjnym oraz inwestowania przez reklamodawców pieniędzy niewykorzystanych w czasie lockdownu.
więcej
|
Rynek reklamowy w Polsce w tym roku spadnie 7,3-14 proc. Globalne wydatki na reklamę zmniejszą się o 9,1 proc.
Globalne wydatki na reklamę spadną w 2020 roku o 9,1 proc., wzrośnie natomiast udział reklamy digital w światowym rynku reklamy do 51 proc. w tym roku i do 55 proc. w 2022 roku. Agencja mediowa Zenith prognozuje, że polski rynek reklamowy może spaść może od 7,3 proc. do 14 proc. Najłagodniej kryzys obejdzie się z mediami cyfrowymi, a największe spadki w ujęciu procentowym odnotują prasa, kino i outdoor.
więcej
|
Grandes Kochonos wygrywa przetarg marki Unilevera
Agencja reklamowa Grandes Kochonos wygrała przetarg na międzynarodową kampanię dla marki płynu do płukania Coccolino (z portfolio koncernu Unilever).
więcej
|
Sześć nowych bohaterek w drugiej odsłonie projektu "Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą" marki Patrizia Aryton
Rozpoczęła się druga odsłona kampanii „Jesteś idealna, kiedy jesteś sobą”, w której marka odzieżowa Patrizia Aryton promuje kolekcję na sezon jesień-zima 2020. Firma rezygnuje z udziału modelek w reklamach, zaś w kolekcji nie będzie naturalnych futer i futrzanych dodatków.
więcej
|
eMinePro dzieli się na dwie marki. Na czele ProPlayers Krzysztof Kubicki, a eMinePro Aleksander Kaim i Mikołaj Pecko
Katowicka agencja marketingowa eMinePro podzieliła się na dwie niezależne marki. Na czele ProPlayers stanie Krzysztof Kubicki, natomiast za rozwój eMinePro odpowiedzialni będą Aleksander Kaim oraz Mikołaj Pecko.
więcej
|
Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain
Serwis Twitch podpisał strategiczne umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain. Będzie nadawał treści dotyczące tych klubów oraz mecze w ramach nowej platformy sportowej o nazwie Twitch Sports.
więcej
|
Historia o towarze, rakietach i "sprzątnięciu staruszka" reklamuje McWrap w McDonald's
W nowej kampanii reklamowej McDonald's Polska promuje kanapki McWrap. Akcję przygotowały DDB Warszawa, OMD, Papaya Films, Isobar Polska, RIOdePost i Juice Sound.
więcej
|
Heineken pokazuje w reklamie, jak dbać o zachowanie dystansu społecznego
Producent piwa Heineken w nowej kampanii reklamowej stawia na edukację klientów, którzy wybierają się do pubów po okresie lockdownu.
więcej
|
Lidl sprzedaje buty wyprodukowane z plastiku z recyklingu
Lidl Polska wprowadza do sprzedaży we wszystkich swoich sklepach w Polsce obuwie Crivit Ocean Bound Plastic wyprodukowane z recyklingowego plastiku. Już teraz można je kupić za 59,90 zł w sklepie internetowym, a od przyszłego poniedziałku 3 sierpnia w sklepach stacjonarnych.
więcej
|
PZU apeluje w nowej kampanii o odłożenie smartfona w czasie jazdy autem
Ubezpieczyciel PZU rozpoczął kolejną odsłonę kampanii edukacyjnej pod hasłem "Prowadzisz? Odłóż telefon!". Działania kierowane są do młodych osób.
więcej
|
Agnieszka Kaczorowska-Pela i Majkel Kalcowski wśród gwiazd tanecznego konkursu Koral
Koral Dance Show to nowy taneczny konkurs marki popularnej marki lodów. Poprowadzą go znane m.in. z telewizyjnych show gwiazdy tańca i choreografowie m.in. Agnieszka Kaczorowska-Pela czy Majkel Kalcowski („You Can Dance”).
więcej
|
Sąd oddalił wniosek stowarzyszenia Miasto Jest Nasze o dopuszczenie do postępowania ws. uchwały krajobrazowej; będzie zażalenie
Warszawski Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił w poniedziałek wniosek stowarzyszenia Miasto Jest Nasze o dopuszczenie do postępowania ws. uchwały krajobrazowej. Organizacja zapowiada zaskarżenie tej decyzji. Zanim sprawa ponownie wróci na wokandę, może minąć nawet kilka miesięcy.
więcej
|
Orbit i Snickers sponsorami 26. Pol'and'Rock Festival
Dwie marki z portfolio Mars Wrigley - Orbit i Snickers - zostały sponsorami 26. Pol’and’Rock Festival. W tym roku impreza odbędzie się w formie eventu online. „Najpiękniejsza Domówka Świata” będzie transmitowana na żywo w sieci, w dniach 30.07-1.08.2020.
więcej
|
Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Wydawca ,,Tygodnika Powszechnego" ze wzrostem wpływów. Stawia na cyfryzację, nowe umowy z drukarniami
W ub.r. spółka Tygodnik Powszechny osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,9 proc. do 10,17 mln zł, a jej zysk netto zmalał ze 181,8 do 36,6 tys. zł. Firma zwiększyła zatrudnienie etatowe o trzy osoby, szykuje nowy system do prenumeraty cyfrowej i zapowiada oszczędności dzięki nowym umowom z drukarniami.
więcej
|
Rośnie liczba wydawanych książek. "Efekt Tokarczuk"
W ubiegłym roku wydawcy przysłali do Biblioteki Narodowej ponad 36 tys. książek, czyli znacznie więcej niż przed rokiem, a niemal tyle samo, co w rekordowym roku 2017. Największy udział w wydawniczym torcie ma literatura (28 proc.).
więcej
|
Magazyn ,,O, The Oprah Magazine" znika w drukowanej wersji. Pozostanie tylko wydanie cyfrowe
Kobiecy miesięcznik „O, The Oprah Magazine” wydawany przez Ophrę Winfrey i koncern Hearst Communications zniknie ze sprzedaży w tradycyjnej drukowanej wersji. Ostatni numer pojawi się w kioskach w grudniu 2020 roku, później będzie dostępny jedynie w formie elektronicznej. Wydawcy wyjaśniają decyzję zmieniającym się rynkiem i koniecznością dostosowania oferty do stopniowej digitalizacji prasy.
więcej
|
Byli dziennikarze "Wiedomosti" zakładają nowy projekt - VTimes
Rosyjscy dziennikarze, którzy odeszli z opiniotwórczego dziennika gospodarczego "Wiedomosti" po zmianie redaktora naczelnego, poinformowali w poniedziałek, że zakładają nowy projekt medialny w internecie. Ruszy on jesienią i będzie nosił nazwę VTimes.
więcej
|
,,Motor" i ,,Auto-Moto" liderami sprzedaży w maju, wszystkie pisma z dużymi spadkami
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w maju br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" solidaryzuje się z dziennikarzami Index.hu. ,,W Polsce podobne zagrożenia ze strony autorytarnej władzy"
Na pierwszej stronie poniedziałkowego wydania redakcja „Gazety Wyborczej” (Agora) wyraziła solidarność z dziennikarzami węgierskiego serwisu Index.hu, którzy w zeszły piątek odeszli z pracy w proteście przeciw zwolnieniu redaktora naczelnego. - W Polsce stoimy w obliczu podobnych zagrożeń ze strony autorytarnej władzy, która też ogranicza wolność słowa - zaznaczyli dziennikarze „GW”.
więcej
|
|
|
Serwis HBO Max miał gorszy start niż Disney+
Koncern AT&T poinformował że należący do niego serwis VoD HBO Max w ciągu pierwszego miesiąca od startu przyciągnął do siebie 4,1 mln użytkowników w USA. Platforma zanotowała gorszy wynik od debiutu Disney+, ale i tak zapowiada, że do 2025 roku będzie miała w Stanach Zjednoczonych 50 mln subskrybentów.
więcej
|
Netflix szykuje prequel serialu ,,Wiedźmin"
Powstanie 6-odcinkowy Netflixa „The Witcher: Blood Origin”, stanowiący prequel do pierwszego sezonu „Wiedźmina”. Konsultantem kreatywnym będzie Andrzej Sapkowski, autor książek o wiedźminie Gerlacie.
więcej
|
W Google praca zdalna jeszcze minimum rok
Google poinformowało swoich pracowników, że będą mogli pracować zdalnie aż do połowy 2021 roku.
więcej
|
Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę
W drugim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu - wynika z danych firmy StreamElements. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 5 miliardów. Z kolei platforma Facebook Gaming zanotowała wzrost liczby godzin o 200 procent. To efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji ludzi na całym świecie.
więcej
|
Twitch uruchamia Twitch Sports. Umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain
Serwis Twitch podpisał strategiczne umowy z Realem Madryt, Arsenalem, Juventusem i Paris Saint-Germain. Będzie nadawał treści dotyczące tych klubów oraz mecze w ramach nowej platformy sportowej o nazwie Twitch Sports.
więcej
|
Mark Zuckerberg: Jesteśmy patriotami na trudnym rynku
Szef Facebooka ma zeznawać na przesłuchaniu podkomisji ds. konkurencji w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Planuje przedstawić Facebooka jako amerykańską historię sukcesu na konkurencyjnym i nieprzewidywalnym rynku, obecnie zagrożonym wzrostem chińskich aplikacji społecznościowych na całym świecie.
więcej
|
Zespół Ago eSport z 3 mln zł wpływów i 1,5 mln zł straty
Polska organizacja e-sportowa Ago eSport (działająca pod nazwą x-kom AGO) odnotowała w 2019 roku 3,09 mln zł przychodów oraz 1,48 mln zł straty.
więcej
|
Grycan otworzył sklep internetowy
Lodziarnie Firmowe Grycan mają już swój sklep online. Na razie mogą z niego korzystać tylko klienci z Warszawy. Ceny nie są konkurencyjne wobec tych ze sklepów stacjonarnych.
więcej
|
WhatsApp planuje zmiany w aplikacji. Będzie można z niej korzystać na kilku urządzeniach
Zespół pracujący nad rozwojem komunikatora WhatsApp zamierza ułatwić użytkownikom korzystanie z tej platformy - wynika z nieoficjalnych informacji. W aplikacji ma się pojawić możliwość zainstalowania jej w kilku urządzeniach i jednoczesnego korzystania za ich pomocą z komunikatora.
więcej
|
Muzeum Polin ruszyło z podcastem ,,Tu Muranów". Za projekt odpowiada Bartosz Panek
Od poniedziałku 27 lipca Muzeum Polin zaprasza do słuchania podcastu „Tu Muranów". Cykl tworzy dziennikarz i reportażysta Bartosz Panek.
więcej
|
Kurski: KRRiT godzi się na kradzież naszych streamów i zamrożenie MUX-ów
Jacek Kurski, członek zarządu, któremu powierzono obowiązki prezesa ocenia, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji „godzi się na kradzież streamów TVP” przez usługę WP Pilot. - Jesteśmy okradani z oglądalności, w następstwie tego też z pieniędzy przez złodzieja wymachującego kwitem ze stemplem dobrej zmiany – komentuje dla "Sieci".
więcej
|
Wystartował Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę
W drugim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu - wynika z danych firmy StreamElements. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 5 miliardów. Z kolei platforma Facebook Gaming zanotowała wzrost liczby godzin o 200 procent. To efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji ludzi na całym świecie.
więcej
|
|
|