Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 21 Lipca 2020
 
 
 
,,Fakty i Mity" wystawione na sprzedaż, Błaja News ogłosi upadłość
 
Ewa Kotlińska, wydawczyni, właścicielka i redaktor naczelna tygodnika „Fakty i Mity” (Błaja News) wystawiła tytuł na sprzedaż - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cena nie jest znana. - To nie była łatwa decyzja, latami piętnowaliśmy obłudę i nieprawidłowości w obrębie Kościoła. Może ktoś będzie chciał to kontynuować - komentuje Kotlińska dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Repolonizacja mediów trudna do realizacji. "Na razie to jedynie pałka polityczna"
 
Zapowiadany przez polityków PiS projekt repolonizacji mediów jest niejasny, nie można w obecnej chwili prognozować, czy jest on do przeprowadzenia i w jakiej formie. - Być może będzie jakaś narodowa spółka z kapitałem banków i np. Orlenu, która będzie odkupywała udziały w mediach, ale to zaledwie jeden ze scenariuszy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl ekspert rynku mediów, Paweł Nowacki. - Kaczyński może nacjonalizować internetowe media, ale one odrodzą się w tej czy innej formie - dodaje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. więcej
 
 
GroupM z wyższym zyskiem mimo spadku marży na pośrednictwie w zakupie mediów
 
Spółka GroupM, do której należą m.in. domy mediowe Mediacom, Mindshare i Wavemaker zwiększyła wpływy sprzedażowe w 2019 roku o 22,1 proc., do 377,7 mln zł. Spółce udało się wypracować 24,2 mln zł zysku netto w warunkach spadku marży w pośrednictwie w zakupie mediów, szczególnie w rosnących pod względem udziałów wydatkach social mediach, jak i reklamie wyszukiwarkowej. więcej
 
 
Kamil Durczok we wrześniu uruchomi nowy projekt medialny
 
Kamil Durczok przygotowuje własny projekt medialny, który ma ruszyć we wrześniu. Z serwisem CzyzTak.pl Marka Czyża nie będzie na stałe związany. - Tylko jeśli dostałbym od niego zaproszenie jako gość do rozmowy - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Producent ,,Bożego Ciała", ,,Żmijowiska" i ,,Króla" z 36,5 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku
 
W ub.r. spółka Aurum Film, producent filmów „Boże Ciało” i „Ciemno, prawie noc” oraz seriali Canal+ „Żmijowisko” i „Król”, osiągnęła 36,52 mln zł przychodów sprzedażowych i 5,58 mln zł pozostałych wpływów, a przy 39,63 mln zł kosztów operacyjnych miała 2,19 mln zł zysku netto - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
RMF FM liderem w I półroczu 2020 - tracą Jedynka i Trójka, rośnie Radio ZET więcej
 
Wpływy agencji GetHero w ub.r. 64 proc. w górę. Przez epidemię niższy wzrost, bez zwolnień więcej
 
,,Polityka" liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotowała ,,Gazeta Polska" więcej
 
Canal+ Polska planuje debiut na giełdzie. "To dobry moment wejścia na rynek" (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Sales Manager VOD Media4Fun
Junior Traffic Manager Grupa RMF
Traffic Manager Sizmek Polska
Serwisant / Wydawca Meloradio
Prezenter Meloradio
MARKETING MANAGER Time For Friends
Account Manager Whites
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Producent ,,Bożego Ciała", ,,Żmijowiska" i ,,Króla" z 36,5 mln zł wpływów i 2,2 mln zł zysku

W ub.r. spółka Aurum Film, producent filmów „Boże Ciało” i „Ciemno, prawie noc” oraz seriali Canal+ „Żmijowisko” i „Król”, osiągnęła 36,52 mln zł przychodów sprzedażowych i 5,58 mln zł pozostałych wpływów, a przy 39,63 mln zł kosztów operacyjnych miała 2,19 mln zł zysku netto - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,87 mln widzów nowego serialu ,,La Bandida". TVP1 zdecydowanym liderem

Po ponad trzech tygodniach emisji nowy serial „La Bandida” ogląda średnio 1,87 mln osób. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP1 liderem, awans TVP2 - tracą stacje newsowe. ,,Fakty" i ,,Alarm!" hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Alarm!” oraz „Sprawa dla reportera”. Liderem oglądalności wśród stacji była TVP1, a TVP2 wyprzedziła TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Michał Walczyk nowym szefem informacji w Polskim Radiu 24, Joanna Skrzypiec odeszła do Wód Polskich

Joanna Skrzypiec odeszła ze stanowiska szefowej informacji w Polskim Radiu 24 i została wicedyrektorka ds. informacji w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie. Skrzypiec na stanowisku w PR24 zastąpił Michał Walczyk. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Łodzi w I półroczu. Radio ZET wyprzedziło Eskę

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w pierwszym półroczu br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Radio ZET i Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
39. Piknik Country & Folk na żywo w radiowej Jedynce

Od 24 do 26 lipca w Amfiteatrze nad Jeziorem Czos odbywać się będzie 39. Międzynarodowy Festiwal Piknik Country & Folk, który ponownie organizuje Ameno Event. Wydarzenie na żywo będzie relacjonowane w radiowej Jedynce, do grona gospodarzy dołączy Małgorzata Cecherz. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
GroupM z wyższym zyskiem mimo spadku marży na pośrednictwie w zakupie mediów

Spółka GroupM, do której należą m.in. domy mediowe Mediacom, Mindshare i Wavemaker zwiększyła wpływy sprzedażowe w 2019 roku o 22,1 proc., do 377,7 mln zł. Spółce udało się wypracować 24,2 mln zł zysku netto w warunkach spadku marży w pośrednictwie w zakupie mediów, szczególnie w rosnących pod względem udziałów wydatkach social mediach, jak i reklamie wyszukiwarkowej. więcej

Dorota Haller, szefowa marketingu Huawei Polska: Użytkowników nie interesuje polityka, ale dobry produkt

Huawei walczy z przeciwnościami z powodu restrykcji ze strony administracji Stanów Zjednoczonych. Firma musi walczyć o utrzymanie międzynarodowego wizerunku i zaufania użytkowników. Jakie nowe zadania rodzi to dla marketingowych działań koncernu? - Specyfiką naszej branży jest komunikowanie technologii, która nieustannie się rozwija. Użytkowników mniej interesuje polityka, a bardziej dobry produkt. Można ich przekonać przez komunikację zawierającą nie tylko przekaz czysto reklamowy, ale także edukacyjny - wyjaśnia w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Dorota Natalia Haller, dyrektorka ds. marketingu, komunikacji i digital, CMO w Huawei CBG Polska. więcej

Dom mediowy UM zwiększył stratę o 93 proc. Przychody spadły o 3,5 proc.

Wpływy sprzedażowe domu mediowego UM (należącej do IPG Mediabrands) spadły w 2019 roku o 3,5 proc., do 135,55 mln zł. Spółce nie udało się odrobić straty netto z 2018 roku, zwiększając ją o 93 proc., do 3,32 mln zł. więcej

Rząd tworzy Polski Holding Spożywczy. Wytypowano spółki do konsolidacji

Ruszyły prace nad powstaniem Polskiego Holdingu Spożywczego. Zostało wytypowanych 17 spółek skarbu państwa z sektora rolno-spożywczego, które wezmą udział w konsolidacji. Celem jest wejście na rynki, na których polskie firmy nie są dziś obecne. więcej

Podkarpacie chce wydać 2,1 mln zł na kampanię promującą region

Władze województwa podkarpackiego szukają w przetargu agencji, która na ich zlecenie przygotuje i przeprowadzi ogólnopolska kampanię promującą walory tego regionu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Przeznaczy na nią 2,1 mln zł. więcej

Cristiano Ronaldo pierwszym piłkarzem który zarobił miliard dolarów

Według magazynu "Forbes" Portugalczyk Cristiano Ronaldo jest pierwszym piłkarzem, który zarobił ponad 1 miliard dolarów (885 mln euro). Próg miliarda USD piłkarz Juventusu przekroczył dzięki kwocie 105,5 mln (93,1 mln euro) dolarów, jaką przed opodatkowaniem osiągnął w sezonie 2019. więcej

Pan Kasztelan zaprasza ,,Racz Waść Wpaść" (wideo)

Ruszyła nowa kampania marki Kasztelan (Carlsberg Polska) pod hasłem „Racz Waść Wpaść”, promująca wariant Kasztelan Jasne Pełne. Przygotowały ją Brainbox i Initiative. więcej

"Razem każdego dnia" w kampanii wizerunkowej marki Amica

Ruszyła wizerunkowa kampania producenta sprzętu AGD Amica. Za jej przygotowanie odpowiadają C108 i Value Media. więcej

Uniqa zachęca do ubezpieczenia mieszkań w kampanii ,,Rachunek Bezpieczeństwa"

Firma ubezpieczeniowa Uniqa Polska rusza z nową kampanią pt. „Rachunek Bezpieczeństwa”. Za realizację kampanii odpowiada Bluerank. więcej

Netflix promuje muralami film ,,The Old Guard"

W Warszawie i we Wrocławiu film "The Old Guard" Netfliksa promują murale, za które odpowiada Good Looking Studio. więcej

ContentHouse pracuje dla marki Bausch+Lomb

Agencja content marketingowa ContentHouse kontynuuje i rozszerza współpracę z producentem soczewek kontaktowych, firmą Bausch Health Poland. Zespół agencji tworzy dla marki Bausch+Lomb strategię content marketingową. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
,,Fakty i Mity" wystawione na sprzedaż, Błaja News ogłosi upadłość

Ewa Kotlińska, wydawczyni, właścicielka i redaktor naczelna tygodnika „Fakty i Mity” (Błaja News) wystawiła tytuł na sprzedaż - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Cena nie jest znana. - To nie była łatwa decyzja, latami piętnowaliśmy obłudę i nieprawidłowości w obrębie Kościoła. Może ktoś będzie chciał to kontynuować - komentuje Kotlińska dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Repolonizacja mediów trudna do realizacji. "Na razie to jedynie pałka polityczna"

Zapowiadany przez polityków PiS projekt repolonizacji mediów jest niejasny, nie można w obecnej chwili prognozować, czy jest on do przeprowadzenia i w jakiej formie. - Być może będzie jakaś narodowa spółka z kapitałem banków i np. Orlenu, która będzie odkupywała udziały w mediach, ale to zaledwie jeden ze scenariuszy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl ekspert rynku mediów, Paweł Nowacki. - Kaczyński może nacjonalizować internetowe media, ale one odrodzą się w tej czy innej formie - dodaje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. więcej

Sprzedaż ,,Twojego Stylu" spadła do 91 tys. egz., ,,Glamour" najbardziej w dół

W maju br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały dwucyfrowe spadki, a najwięcej straciło „Glamour” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Bauer zamyka magazyn ,,Q"

Wydawnictwo Bauer Media zapowiedziało zakończenie wydawania magazynu muzycznego „Q”, który był obecny na brytyjskim rynku od 34 lat. Motywy decyzji są proste - coraz gorsza sprzedaż, która w dobie pandemii koronawirusa spadła do nieco ponad 28 tys. egzemplarzy. więcej

Katarzyna Pietrewicz redaktor prowadzącą Vogue.pl

Katarzyna Pietrewicz objęła stanowisko redaktor prowadzącej serwis Vogue.pl (Visteria). Będzie odpowiadać za pracę redakcji portalu, realizację strategii contentowej i współpracę z innymi działami wydawnictwa. więcej

Tomasz Lis przeprasza w ,,Newsweeku" Krystynę Pawłowicz za tekst ,,Bulterierka prezesa"

W nowym wydaniu „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) redaktor naczelny Tomasz Lis przeprasza byłą posłankę PiS Krystynę Pawłowicz za naruszenie jej dóbr osobistych w tekście „Bulterierka prezesa” zamieszczonym w tygodniu cztery lata temu. To realizacja prawomocnego wyroku sądowego ze stycznia ub.r. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Kamil Durczok we wrześniu uruchomi nowy projekt medialny

Kamil Durczok przygotowuje własny projekt medialny, który ma ruszyć we wrześniu. Z serwisem CzyzTak.pl Marka Czyża nie będzie na stałe związany. - Tylko jeśli dostałbym od niego zaproszenie jako gość do rozmowy - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

Allegro dominuje wśród platform e-commerce. Mocno w górę serwisy Media Expert i RTV Euro AGD, w dół Doz.pl (TOP 10)

Zdecydowanym liderem w kategorii e-commerce jest Allegro, które notuje ponad dwa razy więcej odsłon niż dalsze dziewięć witryn łącznie. W czerwcu duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły serwisy sieci sklepów Media Expert i RTV Euro AGD, natomiast znaczące spadki zanotowały apteka internetowa Doz.pl i Empik.com. więcej

Firmy Rahima Blaka: endrone ze wzrostem wpływów o 50,7 proc., Sapiency z 41 tys. zysku

W 2019 roku spółka technologiczna edrone, której udziałowcem jest przedsiębiorca Rahim Blak, uzyskała 5,2 mln przychodów i 66,2 tys. zysku netto. Z kolei firma Sapiency, w której Blak także ma udziały, ubiegły rok zamknęła z przychodami na poziomie 330,6 tys. zł i 41,1 tys. zł zysku. więcej

Yieldbird ze wzrostem wpływów o 52 proc. i 6,3 mln zł zysku, Agora dokupiła udziały za 8,1 mln zł

Spółka marketingu internetowego Yieldbird (należąca do Agory) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 52,1 proc. do 141,92 mln zł oraz zysku netto z 5,73 do 6,3 mln zł. Przed rokiem Agora dokupiła 12 proc. jej udziałów za 8,1 mln zł. więcej

Mark Zuckerberg: Nie mam umowy z Donaldem Trumpem

Rosnący z dnia na dzień bojkot reklamodawców Facebooka i krytyka internautów zmusiły Marka Zuckerberga do wytłumaczenia swoich relacji z Donaldem Trumpem. Twórca amerykańskiej platformy społecznościowej zapewnia, że "rozmawia z obecnym prezydentem USA tak samo, jak z poprzednim", a jego zaproszenie na kolację przyjął, bo "był w mieście". więcej

Andrzej Stankiewicz zastępcą redaktora naczelnego Onetu, Paweł Ławiński pierwszym wicenaczelnym

Od początku sierpnia Andrzej Stankiewicz będzie pełnił funkcję zastępcy redaktora naczelnego portalu Onet.pl (Ringier Axel Springer Polska). Paweł Ławiński obejmie stanowisko pierwszego zastępcy naczelnego. więcej

Allegro może zadebiutować na giełdzie we wrześniu, właściciele mają sprzedać akcje za 2,3-3 mld dolarów

Według agencji Reuters debiut giełdowy Allegro może nastąpić już we wrześniu br. Firma ma zostać wyceniona na ok. 11 mld dolarów, a obecni właściciele chcą sprzedać część jej akcji za 2,3-3 mld dolarów. więcej

Nowy fundusz Movens VC wesprze polskie "diamenty technologii". 58 mln zł na start

Rusza Movens VC, fundusz venture capital, wspierający młode polskie firmy technologiczne w pierwszych krokach ich ekspansji zagranicznej. Jego twórcami są Artur Banach (były prezes Grupy Netsprint) i Michał Olszewski (odpowiadał za rozwój Skycash). więcej

Platforma pożyczkowa Lendo po półtora roku wycofuje się z Polski

Internetowa platforma z pożyczkami gotówkowymi Lendo kończy działalność na polskim rynku. Zadebiutowała na nim na początku ub.r. więcej

Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista

Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
38 Content Communication z nowym klientem z branży IT

Agencja 38 Content Communication rozpoczęła współpracę z firmą IT Bonair. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Dorota Haller, szefowa marketingu Huawei Polska: Użytkowników nie interesuje polityka, ale dobry produkt
KFC będzie sprzedawać kurczaki wydrukowane w 3D
UOKiK karze Telekomunikację Stacjonarną za niedozwolone opłaty od klientów
Prezes UKE rozpoczyna konsultacje ws. wykorzystania pasma 26 GHz na 5G
Nescafé Dolce Gusto stawia na recykling kapsułek
1000 minut na połączenia na Ukrainę w nowej promocji Plusa
Właściciel marki Hotailors zyskał 12,6 mln zł na dalszy rozwój
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj