|
|
|
|
|
|
|
Rada Mediów Narodowych wybierze prezesa Telewizji Polskiej. Typowany Jacek Kurski
Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański zarządził zdalne posiedzenie Rady Mediów Narodowych. W porządku obrad znajduje się punkt o powołaniu prezesa zarządu TVP. To oznacza powrót Jacka Kurskiego na fotel szefa publicznej telewizji, o czym pisaliśmy już w marcu.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie: w ,,Wiadomościach" propaganda na rzecz Dudy, ,,Fakty" krytyczne wobec niego
Między pierwszą a drugą turą wyborów prezydenckich w „Wiadomościach” o Andrzeju Dudzie były tylko pozytywne materiały, a o Rafale Trzaskowskim - negatywne. W „Faktach” krytykowano Dudę, a nie było negatywnych materiałów o Trzaskowskim, a w „Wydarzeniach” - krytyki obecnego prezydenta - wynika z analizy Towarzystwa Dziennikarskiego.
więcej
|
Dom producencki Solorzów zwiększył wpływy o 41 proc., szykuje filmy ,,All inclusive" i ,,Fuks 2"
Firma TFP, należąca do Zygmunta i Tobiasa Solorzów, która produkuje przede wszystkim spoty i zwiastuny dla grupy Cyfrowy Polsat, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 45,13 mln zł oraz spadek zysku netto z 1,78 do 1,41 mln zł. Spółka przygotowuje dwa nowe filmy fabularne: „All inclusive” i „Fuks 2”.
więcej
|
TVP1 liderem w DVB-T w I półroczu 2020 roku, TVP Info wyprzedziło TVN
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w pierwszym półroczu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Na czwarte miejsce awansowało TVP Info. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Łukasz Kurtz-Królikiewicz za Izabelę Szukalską szefem ,,Magazynu Ekspresu Reporterów" TVP1
Izabela Szukalska od środy nie jest już szefową redakcji i wydawcą „Magazynu Ekspresu Reporterów” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jej obowiązki przejmuje Łukasz Kurtz-Królikiewicz, do niedawna związany z radiową Trójką. - Będę szukała swojej zawodowej drogi, ale w redakcji raczej nie zostanę - komentuje Szukalska.
więcej
|
Sztab Rafała Trzaskowskiego złożył protest wyborczy. ,,TVP urządzała seanse nienawiści"
Komitet wyborczy Rafała Trzaskowskiego złożył w Sądzie Najwyższym czwartek protest wyborczy, w którym podkreśla m.in. negatywną rolę, jaką miała odegrać w kampanii wyborczej Telewizja Polska. - TVP urządzała seanse nienawiści w stosunku do jednego kandydata, a drugiego prezentowała jako najlepszego człowieka świata - mówiła w trakcie briefingu posłanka KO Barbara Nowacka.
więcej
|
Finał Ligi Europy i skoki narciarskie z najwyższymi cenami reklam w TVP
W sierpniu reklamodawcy Telewizji Polskiej najwięcej zapłacą za spoty emitowane przy transmisji z finałowego meczu Ligi Europy oraz przy relacjach z Letniego Grand Prix w Skokach Narciarskich w Wiśle.
więcej
|
Amazon z darmowym dostępem do telewizji w Niemczech. 38 kanałów dla użytkowników Amazon Prime
Amazon wprowadził na platformie Prime Video w Niemczech darmowy dostęp do tradycyjnej telewizji. Członkowie programu Amazon Prime mogą oglądać bez dodatkowych opłat treści nadawane przez 38 kanałów telewizyjnych.
więcej
|
,,Wielki koncert nocy letniej" 18 lipca w TVP2
W sobotę, 18 lipca w Szczecinie odbędzie się „Wielki koncert nocy letniej”. Muzyczne wydarzenie pokaże TVP2.
więcej
|
Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dom producencki Solorzów zwiększył wpływy o 41 proc., szykuje filmy ,,All inclusive" i ,,Fuks 2"
Firma TFP, należąca do Zygmunta i Tobiasa Solorzów, która produkuje przede wszystkim spoty i zwiastuny dla grupy Cyfrowy Polsat, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 41 proc. do 45,13 mln zł oraz spadek zysku netto z 1,78 do 1,41 mln zł. Spółka przygotowuje dwa nowe filmy fabularne: „All inclusive” i „Fuks 2”.
więcej
|
Dyrektorzy marketingu optymistycznie patrzą w przyszłość. Stawiają na strategię marki
Prawie trzy czwarte dyrektorów marketingu uważa, że negatywny wpływ pandemii będzie krótkotrwały i w ciągu dwóch lata firmy powrócą do poprzednich wyników. Priorytetem w najbliższym roku będzie strategia marki.
więcej
|
WPP przywraca poziom wynagrodzeń sprzed obniżek
Holding reklamowy WPP, do którego należą m.in. takie agencje, jak GroupM (Mindshare, Mediacom, Wavemaker), Y&R poinformował, że kończy proces obniżania wynagrodzeń dla swoich pracowników, który wprowadzono w związku z pandemią koronawirusa.
więcej
|
Finał Ligi Europy i skoki narciarskie z najwyższymi cenami reklam w TVP
W sierpniu reklamodawcy Telewizji Polskiej najwięcej zapłacą za spoty emitowane przy transmisji z finałowego meczu Ligi Europy oraz przy relacjach z Letniego Grand Prix w Skokach Narciarskich w Wiśle.
więcej
|
Wojciech Mann i Jan-Rapowanie reklamują McDonald's (wideo)
Dziennikarz Wojciech Mann i raper Jan-Rapowanie zostali twarzami nowej kampanii reklamowej sieci fastfoodów McDonald’s Polska. Promują nowe wersje kanapek sieci. Kampanię zrealizowały DDB, OMD, Isobar Polska, Papaya Films, RIOdePost, Juice Sound, 24/7Communication.
więcej
|
Lidl z #taniasobotachallenge na Tik Toku
Na Tik Toku pojawił się #taniasobotachallenge, jako element promocji sieci sklepów Lidl Polska. W ramach wyzwania detalista zaprosił do współpracy popularnych twórców, którzy nagrywają filmiki, tańcząc przed sklepami tej sieci handlowej.
więcej
|
Roślinne klopsiki od sierpnia w IKEA
Sieć sklepów IKEA od początku sierpnia rozpocznie w swoich restauracjach sprzedaż roślinnych klopsików. Firma zapewnia, że wyglądają i smakują tak samo, jak te mięsne.
więcej
|
Muniek Staszczyk i Klaudia Szafrańska w muzycznej kampanii Pepsi (wideo)
Rozpoczęła kolejna odsłona akcji „Pepsi Taste the Beat”, w której występują piosenkarze Muniek Staszczyk i Klaudia Szafrańska. Za obsługę marketingową Pepsi w Polsce odpowiadają agencje BBDO Warszawa, Artegence, OMD Media Direction i Questia Communications Management Consultants.
więcej
|
Bliskość w związku w reklamie Viagry
Producent preparatu na potencję Viagra Connect w animowanym spocie porusza problem braku bliskości w związku oraz wpływu zaburzeń erekcji na parę.
więcej
|
Młodzież i pokolenie X gorzej znosi psychicznie pandemię Covid-19
57 proc. respondentów z pokolenia Milenialsów (generacja urodzona od połowy lat 80. i latach 90.) i 58 proc. przedstawicieli pokolenia X (osoby urodzone w latach ok. 1965-1979) zadeklarowało, iż pandemia miała negatywny wpływ na ich psychiczne samopoczucie - pokazują dane GfK.
więcej
|
Wizja logistyki wg Maerska w nowym spocie ,,Disconnected" (wideo)
Duńska firma logistyczna Maersk, operator kontenerów rozpoczęła kampanię reklamową, której głównym elementem jest utrzymany w stylu filmów akcji spot „Disconnected”. Jego autorem jest agencja &Co.
więcej
|
Barbados kusi zdalnych pracowników. "Możesz pracować na plaży"
Wraz z kolejną falą zachorowań na koronawirusa praca zdalna stała się normą w Stanach Zjednoczonych i wielu innych częściach świata. Chce to wykorzystać Barbados i zachęca pracujących w systemie home office, aby robili to nie w domu, lecz na piaszczystej plaży. Władze Barbadosu przygotowały dla turystów specjalny program rocznego pobytu na wyspie.
więcej
|
Radek Kotarski promuje aplikację mobilną banku Millenium (wideo)
Wystartowała emisja nowej reklamy telewizyjnej Banku Millennium, w której Radek Kotarski opowiada o możliwościach aplikacji mobilnej banku. Realizacją kampanii zajęły się Change Serviceplan i Starcom.
więcej
|
Narodowy Instytut Dziedzictwa ma nową identyfikacją wizualną
Narodowy Instytut Dziedzictwa odświeża wizerunek i wprowadza nowe zasady identyfikacji wizualnej.
więcej
|
,,Kaufland. Dobre miejsce" - sieć promuje się jako pracodawca
Kaufland rozpoczął kampanię employerbrandingową, w której przedstawia firmę widzianą oczami osób w niej zatrudnionych. Działania pod hasłem „Kaufland. Dobre miejsce” przygotowała agencja MJCC.
więcej
|
Diana Barczyk account managerem w ContentHouse
Do zespołu agencji content marketingowej ContentHouse dołącza Diana Barczyk. Obejmuje stanowisko account managera.
więcej
|
Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
,,Polityka" liderem tygodników opinii. Największy wzrost zanotowała ,,Gazeta Polska"
Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. została „Polityka”, która wyprzedziła „Gościa Niedzielnego”. Katolicki tygodnik odnotował największy spadek w zestawieniu - największy wzrost zanotowały „Gazeta Polska” i „Newsweek” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Mariusz Gierszewski i Dominika Długosz-Gierszewska złożyli zażalenie na umorzone postępowanie ws. inwigilacji po aferze podsłuchowej
Dziennikarze Mariusz Gierszewski i Dominika Długosz-Gierszewska złożyli zażalenie na umorzenie postępowania dotyczącego inwigilacji telefonicznej dziennikarzy. Pomocy prawnej udziela im w tym zakresie Helsińska Fundacja Praw Człowieka. - Mam wrażenie, że uzasadnienie umorzenia jest niejasne, pokrętne i sformułowane tak, by nie zrobić komuś krzywdy - mówi nam Gierszewski.
więcej
|
Wydawca "The Guardian" zwolni 180 osób
Guardian Media Group planuje zmniejszyć zatrudnienie o 12 proc. Jak tłumaczy brytyjski koncern, pandemia Covid-19 pozbawiła go prognozowanych przychodów w wysokości 25 mln funtów w tym roku. Firma opublikowała też wyniki za ostatni rok, z których wynika, że odnotowała rekordowe 1,5 miliarda unikalnych użytkowników.
więcej
|
Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki
PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki ("Puls Biznesu") mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze - pokazują wyniki najnowszego raportu autorstwa analityków agencji Martis Consulting.
więcej
|
Łukasz Załuski nowym redaktorem naczelnym "Focusa"
Nowym redaktorem naczelnym magazynu "Focus" (Burda Media Polska) został Łukasz Załuski. Pierwszy numer - wakacyjny pod hasłem „Nauka zmienia świat” - pod jego kierownictwem ukaże się na rynku w piątek, 17 lipca br.
więcej
|
Sopot zyskał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w plebiscycie ,,Gazety Wyborczej"
Miastem, które uzyskało najwyższą frekwencję w wyborach prezydenckich, został Sopot. Tym samym otrzymał tytuł Wyborczej Stolicy Polski w specjalnej akcji „Gazety Wyborczej”. Nagroda to wakacyjna kampania promocyjna o wartości 100 tys. zł dla samorządu, a dla mieszkańców - 10 tys. subskrypcji treści Wyborcza.pl.
więcej
|
|
|
Informacje i publicystka: Onet liderem zasięgowym, WP przyciąga mocniej, RMF24.pl przed Fakt.pl i Interią (TOP10)
W kategorii informacyjno-publicystycznej liderem zasięgowym jest Onet, a najwięcej odsłon zanotowała WP.pl. Kilkukrotnie wzrosły wyniki Polsatnews.pl, natomiast RMF24.pl miał więcej użytkowników niż sekcje z informacjami i publicystyką na Fakt.pl i Interii.
więcej
|
Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki
PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki ("Puls Biznesu") mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze - pokazują wyniki najnowszego raportu autorstwa analityków agencji Martis Consulting.
więcej
|
Politycy, celebryci i miliarderzy padli ofiarą hakerów na Twitterze. FBI wszczęło śledztwo
Niezidentyfikowani hakerzy uzyskali w środę wieczorem dostęp do twitterowych kont m.in. Baracka Obamy, Billa Gatesa, Joe Bidena i wielu innych znanych osób, próbując naciągnąć internautów na wysłanie oszustom pieniędzy w formie bitcoinów.
więcej
|
MZN Property po przejęciu przez Ringier Axel Springer Media chce wyjść z giełdy
Spółka MZN Property, której 79,58 proc. akcji przejął niedawno Ringier Axel Springer Media, złożyła wniosek do Komisji Nadzoru Finansowego o wycofanie jej akcji z warszawskiej giełdy. Do rady nadzorczej MZN Property dołączył Franz Kury, szef pionu transakcji, ogłoszeń i rozwoju biznesu w Ringier Axel Springer Media.
więcej
|
Zalando zyskuje w dobie pandemii koronawirusa. Przychody w górę o 28 procent
Niemiecka platforma sprzedażowa Zalando prognozuje że w drugim kwartale 2020 roku jej przychody wyniosą do 2,05 mld euro, zaś w całym roku kalendarzowym wpływy firmy zwiększą się o 15 – 20 procent. Korzystne wyniki finansowe są związane z rosnącą liczbą transakcji w Zalando spowodowaną większym zainteresowaniem zakupami online w dobie pandemii koronawirusa.
więcej
|
Spoty Tigera, Rafała Trzaskowskiego i Lidla najpopularniejsze na YouTube w czerwcu (wideo)
W czerwcu najpopularniejszą reklamą na polskim YouTube był spot loterii Tiger Energy Drink, w której można było wygrać legendarną Mazdę RX-7. Na podium znalazły się spot wyborczy Rafała Trzaskowskiego oraz wideo zachęcające do subskrypcji kanału KuchniaLidla.pl - wynika z zestawienia YouTube Ads Leaderboard.
więcej
|
Lidl z #taniasobotachallenge na Tik Toku
Na Tik Toku pojawił się #taniasobotachallenge, jako element promocji sieci sklepów Lidl Polska. W ramach wyzwania detalista zaprosił do współpracy popularnych twórców, którzy nagrywają filmiki, tańcząc przed sklepami tej sieci handlowej.
więcej
|
Snapchat wprowadza Brand Profiles. Marki będą mogły prowadzić własne profile w serwisie
Platforma Snapchat zapowiedziała wprowadzenie nowego rozwiązania dla biznesu o nazwie Brand Profiles. Dzięki niemu marki będą mogły zakładać i prowadzić własne profile w serwisie i wykorzystywać je do komunikacji z użytkownikami Snapchata. Wśród pierwszych Brand Profiles pojawią się Dior, Gucci, L’Oreal Paris, Louis Vuitton, Prada i Ralph Lauren.
więcej
|
Interia z cyklem "Pasjonaci" opowie o pasjach swoich pracowników
Portal Interia.pl od najbliższego weekendu (18-19 lipca) rusza z akcją "Pacjonaci". W ramach kampanii pokaże pasje i hobby swoich pracowników.
więcej
|
Instagram uruchamia platformę Reels w 50 krajach na świecie. Ma być konkurencją dla TikToka
Należący do Facebooka Instagram szykuje się do wprowadzenia w ponad 50 krajach na świecie platformy Reels. Nowa opcja na Instagramie pozwoli użytkownikom na publikowanie krótkich filmików z podkładem muzycznym. Instagram Reels w założeniach ma się stać skuteczną konkurencją dla działającej podobnie aplikacji TikTok.
więcej
|
Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista Ruszyła nowa edycja konkursu dla pasjonatów fotografii mobilnej - Huawei Next-Image Awards 2020. Uczestnicy powalczą o atrakcyjne nagrody, w tym trzy nagrody główne po 10 tysięcy dolarów każda, a także o smartfony Huawei P40 Pro i inne innowacyjne produkty marki. Warunkiem udziału jest wykonanie zdjęcia smartfonem Huawei i zgłoszenie swojej pracy do 31 lipca 2020 roku. Najlepsze fotograficzne kompozycje można stworzyć smartfonem Huawei P40 Pro+, który doceniają profesjonaliści. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Platforma Obywatelska zrobi rebranding? "W polityce brandem są politycy"
Borys Budka, przewodniczący Platformy Obywatelskiej, miał przyznać, że partia nie wyklucza zmiany nazwy i logo. Co prawda zaprzeczył temu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, jednak wiadomo, że część polityków PO naciska na poważne zmiany. - Sama zmiana logo nie pomoże, jeżeli nadal będziemy widzieli tych samych Siemoniaków czy Neumannów w szarych garniturach - mówi Wirtualnemedia.pl prof. Radosław Markowski, politolog i dyrektor Centrum Studiów nad Demokracją na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym.
więcej
|
FleishmanHillard: wpływy zmalały o 5 proc., zysk netto o 210 tys. zł
Na koniec 2019 roku przychody agencji FleishmanHillard, zajmującej się public relations, wyniosły 11,4 mln zł wobec 12 mln zł rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 791,7 tys. zł wobec 1,01 mln zł rok wcześniej.
więcej
|
Na Twitterze najaktywniejsze spółki giełdowe to PKN Orlen i Play, wśród dziennikarzy ekonomicznych Berenda, Hirsch i Nawacki
PKN Orlen, LPP i mBank to najaktywniejsze spółki z WIG 30 na Linkedln, a Orange, PKN Orlen i PLAY na Twitterze. Krzysztof Berenda (RMF 24), Rafał Hirsch (Business Insider) i Grzegorz Nawacki ("Puls Biznesu") mają najwięcej obserwujących wśród dziennikarzy i komentatorów na Twitterze - pokazują wyniki najnowszego raportu autorstwa analityków agencji Martis Consulting.
więcej
|
|
|