|
|
|
|
|
|
|
OBWE: kampania prezydencka przedstawiona w sposób stronniczy, w TVP materiały homofobiczne
Kampania prezydencka w Polsce cechowała się retoryką nietolerancji, a nadawca publiczny nie wywiązał się ze swojego obowiązku zapewnienia zrównoważonego i niestronniczego przekazu medialnego. W TVP obecne były materiały homofobiczne i ksenofobiczne - ocenili obserwatorzy z Biura Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka OBWE (ODIHR).
więcej
|
TVN, Onet i WP planują wspólną debatę wyborczą, osobną (wyjazdową) zapowiada TVP. ,,Wybory wygrywa się w Końskich, nie w Wilanowie"
Telewizja Polska debatę przed drugą turą wyborów prezydenckich zorganizuje 6 lipca w miejscowości Końskie. Prowadzącym będzie Michał Adamczyk, pytania będzie mogła zadawać publiczność. Swoją wspólną debatę na 2 lipca zapowiedziały TVN, Onet i Wirtualna Polska, przy czym Andrzej Duda nie zamierza w niej uczestniczyć.
więcej
|
Towarzystwo Dziennikarskie: "Wiadomości" prowadziły agitację wyborczą na rzecz kandydata PiS w kampanii prezydenckiej
- "Wiadomości" prowadziły agitację wyborczą na rzecz kandydata PiS w wyborach i przeciwko najsilniejszemu kandydatowi opozycji. Komercyjni nadawcy: Polsat i TVN przedstawiali kampanię wyborczą nie tak stronniczo jak TVP - ocenia Towarzystwo Dziennikarskie w swoim raporcie z monitoringu kampanii prezydenckiej.
więcej
|
Szef ,,Superwizjera": groźby i próba korupcji ws. reportażu o BitBay są udokumentowane
Po zarzutach ze strony Sylwestra Suszka, szefa giełdy kryptowalut BitBay, dotyczących reportażu „Superwizjera” w TVN24, szef redakcji tego programu Jarosław Jabrzyk zapewnił, że pokazane w materiale próby zastraszenia i przekupienia dziennikarzy są szczegółowo udokumentowane, a prokuratura zgromadziła własny materiał procesowy w tej sprawie.
więcej
|
TVP1 nowym liderem w DVB-T w maju. Rekordowy wzrost Fokus TV i Super Polsat
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w maju br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. W grupie komercyjnej 16-49 pierwszy był TVN, a TV Puls wyprzedziła Jedynkę. Największy wzrost zanotowały Fokus TV i Super Polsat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
2,15 mln widzów nowego serialu ,,Cena wolności". TVP1 zdecydowanym liderem
W pierwszych trzech tygodniach emisji nowy serial „Cena wolności” oglądało średnio 2,15 mln osób. Produkcja daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
9,55 mln widzów oglądało ogłoszenie wyników wyborów, najwięcej w TVP Info
9,55 mln widzów oglądało wczoraj wieczorem w stacjach telewizyjnych ogłoszenie sondażowych wyników wyborach prezydenckich. Najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVP Info, a dalej uplasowały się TVP1 i TVN24 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP1 liderem, TVN24 i TVP Info przed TVP2. ,,Fakty" i ,,Cena wolności" hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Fakty”, „Cena wolności” oraz „Uwaga! Koronawirus”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a TVN24 i TVP Info miało wyższe wyniki od TVP2. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Olek Klepacz oburzony jego piosenką w spotach ,,Wakacyjnej Trasy Dwójki". TVP: mamy umowę z ZAIKS
Lider Formacji Nieżywych Schabuff, Olek Klepacz, zarzucił Telewizji Polskiej bezprawne wykorzystanie utworu tego zespołu do promowania „Wakacyjnej Trasy Dwójki”. Nazwał to „niegodziwym, bezprawnym i nieprzyzwoitym” i zapowiedział proces. Telewizja Polska odpowiada, że wykorzystała utwór zgodnie z prawem, w ramach umowy z ZAIKS.
więcej
|
Firma energetyczna Zygmunta Solorza ze spadkiem wpływów o 25 proc. i 10,9 mln zł straty
W pierwszym kwartale br. Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin (ZE PAK), którego większościowym akcjonariuszem jest Zygmunt Solorz (należą też do niego m.in. Cyfrowy Polsat, Elektrim i Plus Bank) zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 24,6 proc. do 524,07 mln zł oraz wyniku netto z 12,01 mln zł zysku do 10,91 mln zł straty.
więcej
|
Koncert ,,Gramy dla Śląska" 4 lipca w Polsacie. Prowadzącymi Krzysztof Ibisz i Robert Korólczyk
W sobotę, 4 lipca odbędzie się koncert „Gramy dla Śląska”. Wydarzenie będzie transmitować Telewizja Polsat.
więcej
|
HBO pokaże serial ,,Miasto niedźwiedzia" na motywach nagradzanej powieści
Jesienią HBO wyemituje swój serial „Miasto niedźwiedzia” na motywach powieści Fredrika Backmana. Produkcja wyreżyserowana została przez Petera Grönlunda. W rolach głównych wystąpią Ulf Stenberg, Aliette Opheim i Tobias Zilliacus.
więcej
|
Golfowy turniej US Open powraca do NBC. Fox wycofał się z umowy
Amerykańska stacja telewizyjna NBC będzie transmitować przyszłe rozgrywki golfowe w ramach US Open, których rozpoczęcie przesunięto na wrzesień 2020 roku. Z umowy wycofał się Fox, który wcześniej miał podpisany kontrakt do 2027 roku o wartości 1,1 mld dolarów.
więcej
|
Msze święte po zniesieniu limitów w kościołach nadal hitem w telewizji
W ostatnich kilku tygodniach spadło zainteresowanie mszami świętymi w polskich stacjach telewizyjnych, ale transmisje nadal notują wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Zygmunt Solorz: ,,Wydarzenia" nadal są niezależne, nie nadaję się do bycia emerytem
- Raczej nigdy nie zostanę emerytem - ja się do tego po prostu nie nadaję - stwierdził Zygmunt Solorz, właściciel m.in. Cyfrowego Polsatu. Jako najważniejsze nowe projekty wymienił rozwój zielonej energii przez ZE PAK i uruchomienie 5G przez operatora sieci Plus. Jako jeden z najważniejszych programów Polsatu wymienił „Wydarzenia”. - Nadal są niezależne i - jak oceniają widzowie w badaniach - są najbardziej rzetelnym, wiarygodnym i obiektywnym programem informacyjnym w Polsce - podkreślił.
więcej
|
Duże spadki oglądalności Polo TV i Eska TV w okresie pandemii, 4Fun Dance i Kino Polska Muzyka w czołówce
Polo TV i Eska TV, czyli najpopularniejsze kanały muzyczne od początku wybuchu pandemii COVID-19 zanotowały duże spadki oglądalności. Do czołowej piątki awansowały 4Fun Dance i Kino Polska Muzyka, dużymi wzrostami pochwalić się mogły też Power TV i TO!TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Dziennikarze ,,Superwizjera": oferowano nam 1 mln zł łapówki za rezygnację z reportażu krytykującego giełdę kryptowalut BitBay
W reportażu „Superwizjera” podano, że szef giełdy kryptowalut BitBay Sylwester Suszek ma za sobą wyrok i bankructwo firm, a jego były wspólnik - karę więzienia za udział w morderstwie. Autorom materiału proponowano 1 mln zł za rezygnację z jego realizacji albo usunięcie informacji o Suszku. Szef BitBay zapewnia, że nie był karany, a propozycję łapówki zainscenizowali dziennikarze. Zapowiada pozew w tej sprawie.
więcej
|
Karolina Gilon prowadzącą ,,Ninja Warrior Polska 2", zastąpi Aleksandrę Szwed
Drugą edycję reality-show „Ninja Warrior Polska” poprowadzi Karolina Gilon, która zastąpi Aleksandrę Szwed. Nowe odcinki programu na antenie Polsatu będzie można obejrzeć jesienią.
więcej
|
HBO pokaże 14 polskich filmów krótkometrażowych o epidemii
Od 16 lipca na kanale HBO i w HBO GO zadebiutuje polski projekt filmowy „W domu” o życiu w czasie pandemii. To 14 filmowych historii zrealizowanych przez 16 twórców, m.in. przez Jacka Borcucha, Andrzeja Dragana, Krzysztofa Garbaczewskiego i Renatę Gąsiorowską.
więcej
|
TVP Kultura 2 od 26 czerwca dostępna na HbbTV
Od 26 czerwca kanał TVP Kultura 2 dostępny jest za pośrednictwem platformy hybrydowej HbbTV. Odbiór kanału jest możliwy przez internet lub na stronie stream.tvp.pl.
więcej
|
Skrócona pierwsza edycja ,,The Four. Bitwa o sławę" późną jesienią w Polsacie, finał na żywo
Telewizja Polsat późną jesienią pokaże pierwszą edycję reality-show „The Four. Bitwa o sławę” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stacja najpierw powtórzy wyemitowane wiosną pierwsze dwa odcinki, następnie widzowie zobaczą kolejne dwa będące premierami. Program zakończy finał, który - o ile na to pozwoli sytuacja związana z COVID-19 - ma się odbyć na żywo.
więcej
|
Przemysław Babiarz i Maciej Kurzajewski poprowadzą nowy teleturniej ,,Giganci historii"
Przemysław Babiarz i Maciej Kurzajewski będą gospodarzami pierwszego autorskiego teleturnieju TVP Historia „Giganci historii”. Premiera pierwszego odcinka zaplanowana jest na 15 sierpnia.
więcej
|
Serial dokumentalny ,,Animal Impossible" od 24 lipca w BBC Earth (wideo)
Kanał BBC Earth od 24 lipca zaczyna emisję 10-odcinkowego serialu dokumentalnego pt. „Animal Impossible”. Autorzy sprawdzają w nim obiegowe opinie na temat zwierząt i ich umiejętności.
więcej
|
Specjalne wydanie poniedziałkowej ,,Debaty dnia" w Polsat News
Polsat News w poniedziałek, 29 czerwca pokaże specjalne wydanie „Debaty dnia”.
więcej
|
Dorota Gawryluk: w TVN24 były podobne ,,paski" jak w ,,Wiadomościach", TVP partyjną telewizją
Zdaniem Doroty Gawryluk, szefowej pionu informacji i publicystyki w Telewizji Polsat, w TVN24 zdarzały się równie stronnicze napisy na „paskach” jak w „Wiadomościach” TVP. - Kurski zrobił jedno - przestał udawać, że nie robi partyjnej telewizji publicznej. Tak, on ją robi i jest z tego dumny - uważa Gawryluk.
więcej
|
"Przeminęło z wiatrem" znów na HBO Max. Film uzupełniony krytycznym komentarzem
Platforma streamingowa HBO Max przywróciła film "Przeminęło z wiatrem" do swojej biblioteki. Dzieło opatrzono filmowymi komentarzami na temat historycznego kontekstu jego powstania.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duży wzrost słuchalności RMF FM wśród dyrektorów i prezesów, VOX FM, Eska i Trójka z największymi spadkami
Wśród dyrektorów i prezesów najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową w okresie od marca do maja br. było RMF FM. Stacja ta zanotowała największy wzrost udziału, z kolei na przeciwnym biegunie znalazło się VOX FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Polskie Radio wybiera w przetargu agencję interaktywną
Polskie Radio prowadzi przetarg, w którym wybierze agencję reklamową odpowiedzialną za obsługę jego kampanii reklamowych w internecie- dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
,,Łączy nas muzyka" - cykl koncertów Złotych Przebojów i Musicart
W piątek, 17 lipca rozpocznie się cykl koncertów organizowanych przez Radio Złote Przeboje i Musicart Group pod hasłem „Łączy nas muzyka”.
więcej
|
|
,,Aktywne lato" i trasa kina samochodowego w ramówce Radia Zet
W poniedziałek 29 czerwca Radio Zet (Eurozet) wprowadza letnią ramówkę pod hasłem będzie "Siła muzyki na lato". Wśród propozycji dla słuchaczy są m.in. "Przebojowe kino letnie Radia ZET", letnie wydania „Listy Przebojów Radia Zet” nadawane z plenerowego kina samochodowego, a także konkursy.
więcej
|
|
Nadawca RMF Maxxx i Radia Gra: przychody 20 proc. w górę, 5 mln zł zysku
W ub.r. spółka Multimedia (należy do Grupy RMF) nadająca rozgłośnie RMF Maxxx i Radia Gra zanotowała wzrost przychodów o 19,7 proc. do 32,92 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 4,22 do 5,05 mln zł.
więcej
|
|
Andrzej Kocjan przechodzi z Radia ZET do radiowej Jedynki
Od lipca Andrzej Kocjan będzie pracował w Programie I Polskiego Radia. Poprzednio przez 23 lata był związany z Radiem ZET.
więcej
|
|
W letniej ramówce RMF Classic nowy program Artura Andrusa i ,,Filmowy Przebój Lata"
Radio RMF Classic (Opera Fm) wprowadziło letnią ramówkę. Są w niej konkursy i plebiscyty dla słuchaczy, a także nowa audycja Artura Andrusa „Wakat”. Stacja przygotowała też wraz ze znanymi postaciami show-biznesu letni ranking filmów.
więcej
|
|
Radio Nowy Świat rusza 10 lipca
Internetowe radio Nowy Świat według planu miało wystartować 26 czerwca, jednak z powodu zakażenia COVID-19 jednego ze współpracowników ostatecznie wystartuje 10 lipca.
więcej
|
|
KRRiT chce mieć większy wpływ na kontrolę pluralizmu w mediach
- Ważnym elementem ochrony pluralizmu jest przeciwdziałanie koncentracji w mediach. System prawa medialnego jest przestarzały i nie reaguje na dynamiczne zmiany zachodzące w różnych sferach rynku mediów audiowizualnych, w tym w zakresie przekształceń własnościowych - zwraca uwagę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
|
|
Diageo, Starbucks, Levi's także bojkotują Facebooka. Mark Zuckerberg: Będziemy oznaczać kontrowersyjne posty
Firmy Diageo (producent alkoholi), Levi Strauss&Co, sieć kawiarni Starbucks ogłosiły, że wstrzymują emisję płatnych reklam na Facebooku. W ten sposób dołączyły do ponad 160 amerykańskich firm, które w ramach akcji #StopHateforProfit chcą zmusić serwis do większego zaangażowania w walce z mową nienawiści. Organizatorów kampanii nie satysfakcjonują działania, które firma Marka Zuckerberga podjęła w związku z bojkotem.
więcej
|
Agencja DDOB podwoiła przychody i osiągnęła zysk netto, rozwija platformę dla influencerów
W ub.r. agencja influencer marketingu Daily Dose of Beauty (DDOB) zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 101,7 proc. do 8,33 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 202,1 tys. zł straty do 76,5 tys. zł zysku. Dzięki 1 mln zł dotacji rozwija własną platformę pozwalającą twórcom internetowym zarabiać - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wydatki reklamowe do maja zmalały o 10 proc. Aflofarm i Polpharma z dużymi wzrostami, w dół Lidl i Plus (TOP10)
W okresie od stycznia do maja br. wpływy reklamowe tradycyjnych mediów zmalały w skali roku o ponad 10 proc. Największy spadek dotknął kina i reklamę zewnętrzną. W omawianym okresie Aflofarm Farmacja Polska zwiększył nakłady na reklamę o ponad 63 proc., a Polpharma - o blisko 34 proc.
więcej
|
AMS wygrał przetarg na obsługę dwóch pakietów wiat przystankowych w Gdańsku
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na dzierżawę wiat przystankowych. W jego wyniku AMS (Grupa Agora) został operatorem dwóch pakietów wiat. Ma to zapewnić ciągłość działań reklamowych dla klientów spółki na najbliższe 15 miesięcy.
więcej
|
Polskie Radio wybiera w przetargu agencję interaktywną
Polskie Radio prowadzi przetarg, w którym wybierze agencję reklamową odpowiedzialną za obsługę jego kampanii reklamowych w internecie- dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Lidl obniża ceny tysiąca produktów o różnicę VAT, w reklamach Janosik (wideo)
Od 1 lipca sieć sklepów Lidl w związku ze zmianami w matrycy podatku VAT obniży ceny ponad tysiąca produktów. Wspiera to kampania reklamowa, której bohaterem jest Janosik.
więcej
|
,,Przekrocz granicę przyjemności" - Anja Rubik reklamuje lody Magnum Ruby (wideo)
Startuje kampania reklamująca Magnum Ruby, nową wersję lodów Magnum (produkowanych przez Unilever). Bohaterką akcji, prowadzonej pod hasłem „Przekrocz granicę przyjemności”, jest modelka Anja Rubik.
więcej
|
Pepsi z muzycznym projektem "Taste The Beat"
PepsiCo rusza z platformą muzyczną Pepsi Taste The Beat, w ramach której powstaną cztery teledyski z nietypowymi połączeniami muzycznymi. Projekt został stworzony przez Warner Music Poland oraz Ewenement Brand Experience Workshop.
więcej
|
Nestlé debiutuje w Polsce z marką batonów Yes
Koncern Nestlé wprowadza na polski rynek markę batonów Yes, o recepturze na bazie orzechów, owoców oraz ciemnej czekolady.
więcej
|
Grupa Muszkieterów uruchamia kolejne Bricomaty
W lipcu Grupa Muszkieterów rozwinie sieć Bricomatów, czyli punktów odbioru zakupów ze internetowego sklepu Bricomarché.
więcej
|
Maślanka Mrągowska reklamowana hasłem ,,Najważniejszy posiłek to ten, który jemy razem"
W nowej kampanii Maślanka Mrągowska (SM Mlekpol) pokazuje konsumentom, jak ważne jest wspólne spożywanie posiłków. Akcję pod hasłem „Najważniejszy posiłek to ten, który jemy razem" przygotowała Red8 Digital.
więcej
|
Wpływy 2012 Agency wzrosły o 19 proc., zysk netto do 298 tys. zł
W ub.r. agencja reklamowa 2012 Agency osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 18,6 proc. do 12,77 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ze 128,7 do 298,4 tys. zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Marketerzy inspirują: Bogusława Potacka (Warta)
Zaczynamy na łamach Wirtualnemedia.pl cykl "Marketerzy inspirują", w którym przedstawiciele polskiego świata marketingu opowiadają o najciekawszych kampaniach, trendach, a także przewidują, w którym kierunku rozwinie się branża po epidemii koronawirusa. W pierwszym odcinku odpowiedzi udziela Bogusława Potacka, dyrektor marketingu i PR TUiR i TUnŻ Warta.
więcej
|
Monika Kapłan rusza z firmą Commitment
Monika Kapłan, wieloletnia szefowa marketingu firmy odzieżowej LPP (właściciel marek Reserved, Mohito, Cropp) rusza z marką odzieżową Commitment.
więcej
|
Katarzyna Borucka, Coca-Cola HBC: ponowne otwarcie restauracji, zwiększa szansę na stopniowe odrabianie strat spowodowanych okresem izolacji
O zmianach, jakie na polskim oddziale firmy Coca-Cola HBC wymusiła związana z koronawirusem przymusowa izolacja i lockdown opowiada serwisowi Wirtualnemedia.pl w ramach cyklu "Nowa normalność" Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej i public affairs w Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
więcej
|
Marcin Zieliński szefem hubu Johnosn&Johnson w Matterkind
Na czele zespołu programatycznego Matterking (IPG Mediabrands), obsługującego Johnson&Johnson na siedmiu europejskich rynkach, stanął Marcin Zieliński. Wcześniej pracował m.in. w GroupM.
więcej
|
L'Oreal rezygnuje ze słowa ,,wybielanie" na kosmetykach do skóry. Zapowiedział to też Unilever
L'Oreal, największa na świecie firma kosmetyczna, usunie słowa typu „biały”, „jasny” i „rozjaśnianie” z produktów do wieczornej pielęgnacji skóry. Podobne oświadczenie wydał dzień wcześniej Unilever. Z kolei firma Johnson & Johnson chce w ogóle zrezygnować z produkcji kremów do wybielania skóry. To efekt antyrasistowskiej krytyki, która rośnie w mediach społecznościowych po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w czasie policyjnej interwencji w Stanach Zjednoczonych.
więcej
|
Coca-Cola, Verizon, Unilever i Honda przyłączają się do reklamowego bojkotu Facebooka
Akcja amerykańskich organizacji praw człowieka #StopHateforProfit zatacza coraz szersze kręgi. Swoje reklamy z Facebooka w lipcu wycofają m.in. Coca-Cola, Verizon, Unilever, Honda. Wcześniej zrobiło to Ben&Jerry's. Jako pierwsze w akcję włączyły się marki The NorthFace, Patagonia i REI.
więcej
|
Ruszyły przetargi dotyczące kampanii #DziękujemyŻePijecieMleko
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka szuka w przetargach firm, które zajmą się przygotowaniem i realizacją kampanii #DziękujemyŻePijecieMleko, produkcją gadżetów z nią związanych oraz agencji, która zajmie się zakupem powierzchni reklamowej na nośnikach reklamy zewnętrznej.
więcej
|
Zmęczona pracą domową kobieta "potrzebuje wakacji" w spocie Itaki
Biuro podróży Itaka rozpoczęło kampanię reklamową pod hasłem "Potrzebuję wakacji".
więcej
|
"ŁaciaTY i JA" - nowa kampania serków Mlekpolu
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol prowadzi kampanię promującą serki śmietankowe Łaciate. Akcję pod hasłem "ŁaciaTY i JA" przygotowała agencja Change Serviceplan.
więcej
|
Rośnie liczba świetnie zarabiających freelancerów
Liczba wolnych strzelców zarabiających na rękę powyżej 5 tys. zł miesięcznie wzrosła w tym roku aż o 43 proc. Freelancerów, których wynagrodzenie przekracza 10 tys. zł jest najwięcej od 4 lat - wynika z badania platformy pracy zdalnej Useme.
więcej
|
"Roześmiane chwile z przyjaciółmi" w reklamie Somersby Sparkling Rosé (wideo)
Marka Somersby (Carlsberg Polska) rozpoczęła nową kampanię reklamową wprowadzonego w tym roku wariantu Sparkling Rosé. Przygotowały ją Grey i Initiative.
więcej
|
SAR: trwają internetowe wybory władz. Więcej zgłoszeń do Effie i KTR
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zaprezentowało szczegółowe rezultaty projektów i inicjatyw SAR za 2019 rok. Do 1 lipca trwają uzupełniające wybory Zarządu, Sądu Koleżeńskiego oraz Rady Nadzorczej, także prezesa SAR.
więcej
|
Blowek, Dawid Kwiatkowski, Olga Frycz, Maffashion i Magdalena Boczarska w kampanii profrekwencyjnej "Suma Waszych głosów"
Wystartowała kampania profrekwencyjna "Suma Waszych głosów". Akcja została przygotowana przez DDB Warszawa, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Big Picture.
więcej
|
Specjal w nowej kampanii zachęca ,,Nie wyjeżdżaj daleko, odkryj Naszą Północ"
Marka piwa Specjal (Grupa Żywiec) w nowej kampanii „Nie wyjeżdżaj daleko, odkryj Naszą Północ” zaprasza Polaków do odwiedzenia swojego regionu. Działania prowadzą VMLY&R, Roots i Starcom. Akcję wspierają lokalne organizacje turystyczne.
więcej
|
Paweł Kuczma: Bez transparentności nie ma efektywności (wywiad) Na polskim rynku reklamy internetowej luka nietransparentności w niektórych przypadkach sięga 80 proc. Często CMO czy szef działu zakupów nie wie, że większość ich budżetów mediowych nie trafia do mediów i nie pracuje dla ich marek. Dopóki reklamodawcy nie tupną nogą, nie uderzą w stół i nie zażądają zmian w kierunku transparentności, dopóty nic znacząco się nie zmieni. Bez transparentności nie ma efektywności w reklamie online - mówi Paweł Kuczma, założyciel i szef agencji mediowej Pure Play, wyspecjalizowanej w realizacji kampanii w internecie, z naciskiem na działania Programmatic. materiał partnerskiwięcej |
|
|
Ruch dostał od Orlenu pieniądze na spłatę zobowiązań, ma 160 mln zł zobowiązań w ramach układów
Ruch ma pieniądze na spłatę wierzycieli - informuje portal Wirtualnemedia.pl Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy firmy. Środki przekazał jej nowy inwestor PKN Orlen. Ruch rozsyła już do wydawców informacje dotyczące realizacji porozumień układowych.
więcej
|
Bauer wydaje trzy nowe pisma z quizami i krzyżówkami
Wydawnictwo Bauer wprowadza na rynek trzy nowe magazyny rozrywkowe: „Świat Wiedzy Quizy”, „Chwila na 400 Panoram” i „500 Szyfrokrzyżówek”. W tym ostatnim tytule po raz pierwszy w Polsce ukazują się szyfro-filipinki.
więcej
|
Dezinformacja Rosji i Chin ws. koronawirusa zyskuje w Europie większy posłuch w mediach społecznościowych niż prestiżowa prasa
Dezinformacja ws. koronawirusa szerzona przez rosyjskie oraz chińskie władze i obliczona na dezawuowanie demokracji zyskuje w Europie większy posłuch w mediach społecznościowych niż prestiżowa prasa - głosi opublikowany w poniedziałek raport Oxford Internet Institute.
więcej
|
Sylwester Latkowski i inni dziennikarze "Wprost" skazani za zniesławienie Kamila Durczoka
Sylwester Latkowski, Michał Majewski, Marcin Dzierżanowski i Olga Wasilewska zostali skazani na grzywny w procesie o zniesławienie, który wytoczył im Kamil Durczok. Chodziło o dwa artykuły opublikowane w tygodniku "Wprost", których autorzy pomówili dziennikarza TVN o molestowanie seksualne swoich pracownic. Teraz dziennikarze muszą zapłacić grzywny oraz nawiązkę na cel społeczny. Wyrok jest prawomocny.
więcej
|
Główny akcjonariusz Agory ze spadkiem zysku, 2,4 mln zł na projekty ,,Gazety Wyborczej"
W ub.r. Agora Holding uzyskała 2,7 mln zł dywidendy od Agory, z czego 2,4 mln zł przeznaczyła na projekty „Gazety Wyborczej”. Zysk netto spółki zmalał z 1,63 mln zł do 102,4 tys. zł.
więcej
|
Firma Hajdarowicza za 14,8 mln zł chce skupić z giełdy akcje właściciela Gremi Media
Firma Gremi International, należąca do Grzegorza Hajdarowicza, ogłosiła wezwanie do sprzedaży 37,24 proc. akcji KCI po 58 groszy za sztukę. KCI jest większościowym akcjonariuszem Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.
więcej
|
Strefa Premium na wPolityce.pl dla prenumeratorów ,,Sieci"
Na portalu wPolityce.pl będą publikowane artykuły, do których dostęp będą mieli jedynie użytkownicy cyfrowej prenumeraty tygodnika „Sieci” i miesięcznika „Sieci Historii” (wszystkie tytuły należą do Fratrii).
więcej
|
Piotr Pilewski zostanie zastępcą redaktora naczelnego ds. online w ,,Forbes Polska"
Piotr Pilewski, dotychczasowy zastępca redaktora naczelnego serwisu i szef newsroomu Business Insider przejdzie do „Forbesa” (oba Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
Kilkadziesiąt naruszeń ciszy wyborczej. Problematyczne tweety ,,Gazety Wyborczej", rzecznika prezydenta i Tomasza Lisa
Zanotowano 159 wykroczeń i osiem przestępstw związanych z wyborami, w tym 28 przypadków naruszenia ciszy wyborczej - podała PKW. Krótko po północy wpis kampanijny zamieścił rzecznik obecnego prezydenta, „Gazeta Wyborcza” opublikowała link do tekstu z wynikami sondażu, Radio Zet wyemitowano powtórkę wywiadu z kandydatem na prezydenta RP Szymonem Hołownią, a Tomasz Lis w niedzielę opublikował tweety z wizerunkami dwóch kandydatów i sugestiami dotyczącymi głosowania.
więcej
|
AVT-Korporacja podzieliła się na dwie spółki w celu sukcesji rodzinnej. W ub.r. 27 mln zł wpływów i 431 tys. zł zysku
Firma AVT-Korporacja, wydawca specjalistycznych magazynów prasowych i serwisów internetowych, na początku maja przeniosła swoją zorganizowaną część przedsiębiorstwa do spółki AVT SPV. W ub.r. zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 2,1 proc. do 27,11 mln zł oraz zysku netto z 830,3 do 430.8 tys. zł. W kwietniu przychody spółki zmalały rok do roku o 26 proc.
więcej
|
"Cham niezbuntowany" Rafała Ziemkiewicza najczęściej kupowaną książką w Polsce
Nowa książka Rafała Ziemkiewicza „Cham Niezbuntowany” (premiera 22 kwietnia) jest została nowym liderem rankingu sprzedaży literatury Nielsen BookScan. Podium uzupełniają „Jadłonomia po polsku” Marty Dymek oraz „Lot 202” Remigiusza Mroza.
więcej
|
,,Express Wieczorny" wraca jako dodatek w ,,Gazecie Polskiej Codziennie"
„Gazeta Polska Codziennie” (Forum) wprowadza piątkowy dodatek „Express Wieczorny” o Warszawie i Mazowszu. Pod tą marką w latach 1946-1999 ukazywał się dziennik ogólnopolski, na początku lat 90. wydawany przez Fundację Prasową „Solidarność”.
więcej
|
|
|
Diageo, Starbucks, Levi's także bojkotują Facebooka. Mark Zuckerberg: Będziemy oznaczać kontrowersyjne posty
Firmy Diageo (producent alkoholi), Levi Strauss&Co, sieć kawiarni Starbucks ogłosiły, że wstrzymują emisję płatnych reklam na Facebooku. W ten sposób dołączyły do ponad 160 amerykańskich firm, które w ramach akcji #StopHateforProfit chcą zmusić serwis do większego zaangażowania w walce z mową nienawiści. Organizatorów kampanii nie satysfakcjonują działania, które firma Marka Zuckerberga podjęła w związku z bojkotem.
więcej
|
Plejada i Kozaczek z dużymi wzrostami, w dół Plotek, Jastrzabpost i Eska.pl (TOP 10)
Wśród serwisów o tematyce showbiznesowej liderem zasięgowym i zdecydowanie najbardziej angażującym jest Pudelek.pl. W maju duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Plejada.pl, Kozaczek.pl i Pomponik.pl, natomiast znacząco zmalała odwiedzalność Plotek.pl, Jastrzabpost.pl i działu showbiznesowego Eska.pl.
więcej
|
Marcin Malicki, Wirtualna Polska: Kto nie okiełzna big data, zginie w otchłani internetu
W działaniach marketingowych coraz większą rolę odgrywają big data oraz mechanizmy sztucznej inteligencji. - Aktywność reklamowa wymaga dzisiaj grania na wielu instrumentach jednocześnie. Big data wymaga żmudnej pracy i konsekwencji, zaś sztuczna inteligencja to zbiór narzędzi, które odpowiednio użyte pozwalają na osiągnięcie zdecydowanie większej efektywności marketingowej - wyjaśnia w wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Marcin Malicki, Data-Performance-Insights & Business Development Department director w Wirtualna Polska Media.
więcej
|
Koniec serwisu PCLab.pl, dziennikarze przechodzą do Komputerswiat.pl
Za końcem czerwca w serwisie PCLab.pl przestaną pojawiać się nowe treści, a w ciągu kilku miesięcy archiwalne teksty zostaną przeniesione na Komputerswiat.pl (obie witryny należą do Ringier Axel Springer Polska). - To decyzja strategiczna, która wpisuje się w wizję towarzyszącą nam od wielu lat - tłumaczy Paweł Paczuski, dyrektor segmentu technologicznego w RASP.
więcej
|
Netflix na wakacje: "The Old Guard" z Charlize Theron, "Przeklęta" i oscarowe filmy (lista premier)
W lipcu na Netfliksie sporo nowości, w tym film "The Old Guard" z Charlize Theron oraz serial "Przeklęta" z Katherine Langford ("Trzynaście powodów") w rolach głównych. Filmowymi debiutami lipca na Netflix będą również oscarowe filmy: Artysta (Jean Dujardin) i Mój tydzień z Marilyn (Michalle Williams, Kenneth Branagh), a także polskie produkcje - "Jak pies z kotem" i "Photon".
więcej
|
Grupa Muszkieterów uruchamia kolejne Bricomaty
W lipcu Grupa Muszkieterów rozwinie sieć Bricomatów, czyli punktów odbioru zakupów ze internetowego sklepu Bricomarché.
więcej
|
Goforworld Jarosława Kuźniara znów planuje wyprawy. "Będziemy mieć straty, choć do marca byliśmy na plusie"
Z powodu pandemii koronawirusa od marca biura podróży praktycznie przestały działać. Kryzys dotknął również butikowego biura Jarosława Kuźniara Goforworld, które musiało ewakuować swoich podróżników z Islandii oraz odwołać wiele wypraw. Firma powoli zaczyna wracać do pracy, a jej klienci zwiedzą w tym roku m.in. Kamczatkę, wyspę Komodo i Namibię. - Wyniki finansowe do marca były bardzo na plus, po raz pierwszy byliśmy wyraźnie nad kreską. I wtedy świat się zatrzymał, co siłą rzeczy wpłynie na nasz wynik w skali roku, będziemy mieli straty - mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kuźniar, właściciel Goforworld.
więcej
|
Wydawnictwo Radosława Kotarskiego z 12,9 mln zł wpływów w ub.r. ,,W epidemii dystrybucja internetowa uratowała nam skórę"
W ub.r. Wydawnictwo Altenberg youtubera Radosława Kotarskiego, publikujące głównie książki twórców internetowych, zanotowało spadek przychodów o 7,7 proc. do 12,88 mln zł. W br. chce osiągnąć ok. 18 mln zł wpływów i zacząć sprzedawać e-booki. Planów firmy nie pokrzyżowała epidemia. - Model wyłącznej dystrybucji przez internet uratował nam skórę - mówi Kotarski portalowi Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Przez ostatni miesiąc kampanii Hołownia wydał na reklamy na Facebooku więcej niż Duda i Trzaskowski
Przez ostatnie 30 dni przed pierwszą turą wyborów prezydenckich sztab Szymona Hołowni na reklamy na Facebooku wydał 271,6 tys. zł, to więcej niż wydatki na promocję w tym zakresie Andrzeja Dudy i Rafała Trzaskowskiego. Hołownia najintensywniej był promowany na Facebooku także w tygodniu poprzedzającym głosowanie.
więcej
|
Allegro pozwoli szybciej rozwiązać umowę, dłuższy czas wypowiedzenia
W ramach dostosowanie swojego regulaminu do przepisów unijnych Allegro pozwoli użytkownikom rozwiązywać umowy w ciągu 15 dni, natomiast czas wypowiedzenia umowy przez platformę zostanie wydłużony z 7 do 30 dni. Firma doprecyzowała też, które dane o transakcjach sprzedawcy mają za darmo, a które mogą wykupić.
więcej
|
Pod wpływem Black Lives Matter białe aktorki przestaną podkładać głos pod czarne postaci w "Big Mouth" i "Central Park". Zmiany też w "Simpsonach"
Aktorki Jenny Slate i Kristen Bell zrezygnowały z dubbingowania czarnoskórych postaci w serialach "Big Mouth" Netfliksa i "Central Park" Apple TV. Także producenci nadawanego przez telewizję Fox serialu animowanego "Simpsonowie" dokonają roszad w obsadzie. Biali aktorzy nie będą już dubbingować ciemnoskórych, azjatyckich bądź latynoskich postaci.
więcej
|
PGE wprowadza platformy internetowe wspierające polskich producentów i usługodawców
Polska Grupa Energetyczna wprowadza platformy internetowe wspierające polskich producentów i usługodawców - poinformowała w poniedziałek spółka.
więcej
|
Coca-Cola, Verizon, Unilever i Honda przyłączają się do reklamowego bojkotu Facebooka
Akcja amerykańskich organizacji praw człowieka #StopHateforProfit zatacza coraz szersze kręgi. Swoje reklamy z Facebooka w lipcu wycofają m.in. Coca-Cola, Verizon, Unilever, Honda. Wcześniej zrobiło to Ben&Jerry's. Jako pierwsze w akcję włączyły się marki The NorthFace, Patagonia i REI.
więcej
|
Google zmienia platformę Zdjęcia. Prostszy układ i zarządzanie fotografiami
Google wprowadza zmiany w swojej aplikacji służącej do kolekcjonowania zdjęć w internecie. Platforma ma zaoferować bardziej przejrzysty układ funkcji, dzięki czemu łatwiejsze stanie się zarządzanie zbiorami oraz ich wyszukiwanie.
więcej
|
Szef Airbnb: Turystyka przyszłości to głównie podróże krajowe
Airbnb, amerykańska platforma pośrednicząc w wynajmie mieszkań i domów dla turystów, mocno ucierpiała w wyniku pandemii koronawirusa. - Budowa firmy zajęła nam 12 lat, a straciliśmy prawie wszystko w ciągu sześciu tygodni - mówi Brian Vhesky, dyrektor generalny Airbnb.
więcej
|
Facebook zadba o aktualność treści. Ostrzeże przed udostępnianiem starszych newsów
Facebook zapowiedział wprowadzenie w swoim serwisie mechanizmu ostrzegającego użytkowników przed udostępnianiem przez nich treści opublikowanych przed okresem dłuższym niż 3 miesiące. W ten sposób platforma chce zapobiegać rozprzestrzenianiu nieaktualnych materiałów, które mogą wprowadzać odbiorców w błąd.
więcej
|
Amazon kupuje za ponad miliard dolarów firmę Zoox
Amerykański gigant e-commerce, Amazon Inc. zdecydował się na zakup kalifornijskiego start-upu Zoox Inc. za ponad miliard dolarów. To firma, która pracuje nad samojezdnymi samochodami. To kolejna inwestycja firmy Jeffa Bezosa w branżę motoryzacyjną.
więcej
|
Amazon chce mieć telewizję na żywo na platformie Prime Video
Amazon ma plan dodania kanałów i transmisji na żywo do swojej platformy streamingowej Prime Video. Chodzi o wiadomości, muzykę i sport, a także programy telewizyjne. Potencjalnymi partnerami firmy Jeffa Bezosa mają być nadawcy telewizyjni i sieci kablowe.
więcej
|
naTemat z sekcją HydePark z treściami wolnymi od polityki
Serwis naTemat.pl ruszył z nową sekcją Hydepark, w której teksty zamieszczać będą artyści, dziennikarze i specjaliści z różnych dziedzin. Obok tego zamieszczane będą podcasty i vlogi.
więcej
|
Zagraniczne media miażdżą "365 dni", a na Netfliksie to światowy hit. "Działa obietnica erotyki"
Film "365 dni" trafił na Netfliksa i nieoczekiwanie stał się hitem w wielu krajach poza Polską. Dziełem Barbary Białowąs zainteresowały się w związku z tym światowe media, nie pozostawiając jednak na nim suchej nitki.
więcej
|
Serwisy biznesowo-prawne zyskały 35 proc. użytkowników i 54 proc. odsłon. Money.pl przed Business Insiderem (TOP 10)
W maju br. czołowe serwisy o tematyce biznesowo-prawnej miały o 35,5 proc. użytkowników i 53,8 proc. odsłon. Liderem pozostaje Money.pl, natomiast procentowo więcej zyskał Business Insider Polska. Największe wzrosty osiągnęły Gazetaprawna.pl oraz działy biznesowo-prawne Gazeta.pl, Fakt.pl i Interii.
więcej
|
"Przeminęło z wiatrem" znów na HBO Max. Film uzupełniony krytycznym komentarzem
Platforma streamingowa HBO Max przywróciła film "Przeminęło z wiatrem" do swojej biblioteki. Dzieło opatrzono filmowymi komentarzami na temat historycznego kontekstu jego powstania.
więcej
|
LG wprowadza ultrabooki LG gram w cenie od 5199 do 7299 zł. Rafał Sonik ambasadorem nowej serii Koncern LG wprowadził na polski rynek nowe ultrabooki z rodziny gram. Urządzenia zostały wyposażone w nowe wydajne procesory Intela i ekrany o rozmiarach 14, 15,6 i 17 cali. Ceny komputerów wynoszą od 5199 do 7299 złotych. Ambasadorem promującym nową serię ultrabooków jest znany rajdowiec Rafał Sonik. materiał partnerskiwięcej |
|
|
GfK: w czerwcu zdecydowana poprawa nastrojów konsumenckich
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje wśród polskich konsumentów, wyniósł w czerwcu -15,2 i był wyższy o 8 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
więcej
|
Wybory prezydenckie 2020. Exit poll: Zwycięzcą Andrzej Duda, będzie druga tura
Podano wyniki exit poll wyborów prezydenckich 2020. Z sondażu przygotowanego przez Ipsos wynika, że w pierwszej turze wygrał Andrzej Duda, zdobywając 41,8 proc. głosów. Na drugiej pozycji uplasował się Rafał Trzaskowski z poparciem 30,4 procent. To oznacza, że dojdzie do drugiej tury wyborów. Podium zamyka Szymon Hołownia z wynikiem 13,3 procent.
więcej
|
Co drugi Polak rezygnuje w tym roku z wakacji
Prawie co drugi Polak zrezygnuje w tym roku z wakacyjnego wyjazdu, a 43 proc. planuje urlop w kraju - wynika z raportu Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat. Co czwarty badany obawia się wyjechać z kraju z powodu pandemii.
więcej
|
Ostatnie sondaże prezydenckie: w I turze wygrywa Andrzej Duda, w II - ostra walka o każdy głos
Andrzej Duda może być pewien pierwszego miejsca w I turze wyborów prezydenckich, ale w II wyprzedza Rafała Trzaskowskiego zaledwie o 1 pkt proc. i możliwe jest wszystko - wynika z sondażu IBRIS przeprowadzonego dla "Rzeczpospolitej". 41 proc. badanych zamierza w I turze wyborów zagłosować na Andrzeja Dudę, 30 proc. na Rafała Trzaskowskiego, a 11 proc. na Szymona Hołownię; gdyby w II turze znaleźli się Duda i Trzaskowski otrzymaliby odpowiednio 45 i 46 proc. głosów - wynika z sondażu Instytutu Badań Pollster dla "Super Expressu".
więcej
|
|
|