|
|
|
|
|
|
|
TVP1 nowym liderem w maju, TVN wyprzedził Polsat w 16-49. ,,M jak miłość" i ,,Fakty" hitami
Nowym liderem oglądalności w maju br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwszy był TVN, który wyprzedził Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Ojciec Mateusz” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nielsen powiększył panel o 540 gospodarstw. ,,Pierwszy etap"
Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.
więcej
|
Jacek Kurski ostatecznie powołany do zarządu TVP. Będzie nadzorował informacje, publicystykę i TVP Sport
Decyzją Rady Mediów Narodowych Jacek Kurski został ostatecznie powołany na członka zarządu Telewizji Polskiej. To druga próba, po tym jak RMN najpierw musiała uchylić swoją decyzję sprzed ponad tygodnia, ponieważ zarząd publicznej telewizji musi być maksymalnie trzyosobowy.
więcej
|
Katarzyna Adamiak-Sroczyńska za Roberta Głowackiego szefową redakcji audycji rolnych TVP
Była szefowa „Pytania na Śniadanie”, Katarzyna Adamiak-Sroczyńska, jest od 1 czerwca nową kierownikiem redakcji audycji rolnych Telewizji Polskiej - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dotychczasowy szef tej redakcji, Robert Głowacki, będzie nadal w niej pracował, a dodatkowo szefostwo TAI wkrótce skieruje go też do kierowania nowym projektem.
więcej
|
2,85 mln widzów ,,Stulecia Winnych", TVP1 zdystansowała konkurencję. Będzie trzeci sezon
Drugi sezon „Stulecia Winnych” oglądało średnio 2,85 mln widzów, minimalnie więcej niż pierwszą odsłonę serialu pokazywaną rok temu. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera całego rynku telewizyjnego w 4+ i drugie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 10,52 mln zł. W planach jest realizacja trzeciego sezonu serialu.
więcej
|
TVP znów chce zlecić budowę siedzib w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim, wyda na to ponad 5,3 mln euro
Telewizja Polska kolejny raz ogłosiła postępowanie publiczne dotyczące budowy nowych siedzib jej oddziałów w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim. Poprzednia procedura została unieważniona, bo oferenci zaproponowali zbyt wysokie ceny.
więcej
|
SES zamknie pięć biur w Europie, w tym oddział Astra CEE w Warszawie
Jeden z największych na świecie operatorów satelitarnych SES w ramach restrukturyzacji spółki planuje zamknięcie biur w pięciu miastach Europy, m.in. oddział Astra CEE w Warszawie. Transformacje może dotknąć 10-15 proc. pracowników firmy.
więcej
|
Grzegorz Olkowski odszedł z ATM Grupy. Skupi się na rozwoju House Media Company
Grzegorz Olkowski, dotychczasowy dyrektor ds. produkcji warszawskiego oddziału ATM Grupy, odszedł z firmy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W najbliższym czasie ma skupić się na rozwoju własnej firmy House Media Company.
więcej
|
1,31 mln widzów nowego programu ,,8 wspaniałych". TVP1 wiceliderem
Nowy reality-show „8 wspaniałych” oglądało średnio 1,31 mln osób. Produkcja dała TVP1 pozycję wicelidera rynku telewizyjnego w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 3,79 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Bez Margaret w jury kolejnej edycji ,,The Voice of Poland"
W jury jedenastej edycji „The Voice of Poland” nie znajdzie się Margaret. Program w TVP2 będzie można oglądać jesienią br.
więcej
|
TVP1 i TVN liderami, udany tydzień TVP2 i Puls 2. ,,M jak miłość", ,,Fakty" i ,,Stulecie Winnych" hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” oraz finał „Stulecia Winnych”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, w grupie 16-49 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność! Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej |
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sylwia Hejj szefową publicystyki radiowej Trójki, wrócili Piotr Metz i Patrycjusz Wyżga
Sylwia Hejj została nową szefową publicystyki w Trójce. W ostatnich dniach na antenę stacji wrócili Piotr Metz i Patrycjusz Wyżga, za tydzień wznowiony zostanie „Salon polityczny Trójki” z Beatą Michniewicz jako prowadzącą - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Swój protest pod siedzibą PR3 zakończyła też inicjatywa „Ratujmy Trójkę”.
więcej
|
|
Anna Dudzińska po ponad 25 latach pracy żegna się z Polskim Radiem Katowice
Po ponad 25 latach pracy dziennikarka Anna Dudzińska rozstaje się z Polskim Radiem Katowice.
więcej
|
|
Mirosław Wąsik rezygnuje z kierowania radą programową Polskiego Radia
Mirosław Wąsik, przewodniczący rady programowej Polskiego Radia złożył wniosek o rezygnację z pełnionej funkcji. Rada ma podjąć decyzję w tej sprawie na najbliższym posiedzeniu - wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Budżet KRRiT: 33,78 mln zł wydatków w 2019 roku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w 2019 roku wydała 33,78 mln zł, co stanowiło o niemal 1/3 więcej niż rok wcześniej. Na wynagrodzenia 152 pracowników etatowych przeznaczono 15 mln 626 tys. zł, poziom zatrudnienia pozostał bez zmian.
więcej
|
|
Juliusz Braun: nie było stanowiska Rady Mediów Narodowych w sprawie Trójki
Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun zarzuca jej przewodniczącemu Krzysztofowi Czabańskiemu, że nowy dyrektor Trójki Kuba Strzyczkowski „nie mógł przedstawić swojej wizji rozgłośni RMN”, bo nie było oficjalnego spotkania, ani jednego stanowiska Rady w tej sprawie. - Po raz kolejny podejmuje pan działania bez wiedzy członków Rady Mediów Narodowych, przypisując sobie kompetencje, których Pan nie posiada - zarzuca Braun Czabańskiemu.
więcej
|
|
RMF FM na czele rynku radiowego w Częstochowie. Twoja Polska Stacja wiceliderem
Liderem rynku radiowego w Częstochowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze Twoja Polska Stacja, Radio ZET i Trójka - wynika z fali badań słuchalności radia za czwarty kwartał 2019 roku i pierwszy kwartał 2020 roku.
więcej
|
|
|
|
Kompania Piwowarska miała w ub.r. 4,4 mld zł wpływów i 553 mln zł zysku netto
W ub.r. Kompania Piwowarska, do której należą marki takie jak Tyskie, Żubr, Lech, Książęce, Dębowe Mocne i Redd’s, osiągnęła 4,406 mld zł przychodów sprzedażowych, a przy 3,758 mld zł wydatków operacyjnych i 46,77 mln zł pozostałych kosztów miała 553,13 mln zł zysku netto.
więcej
|
Bank PKO BP ruszył z przetargiem reklamowym
W czerwcu bank PKO BP rozpoczął przetarg na obsługę reklamową.
więcej
|
Gameset dołącza do LTTM, Piotr Bombol dyrektorem zarządzającym
Agencja marketingu gamingowego Gameset i Grupa LTTM (do której należą LifeTube, TalentMedia, Mellon Media) podpisały list intencyjny w sprawie fuzji spółek. Powstałą w jej wyniku agencją będą kierować Piotr Bombol (managing partner), Paweł Stano (wiceprezes LTTM) i Michał Kołodziej (business development partner).
więcej
|
Marki przeciw rasizmowi w USA. Nike z mocnym manifestem, oświadczenia Netfliksa, TikToka, YouTube'a
Komercyjne marki błyskawicznie zareagowały na trwające od kilku dni gwałtowne protesty przeciwko przejawom rasizmu w USA. Nike przygotowało specjalny film, inne marki publicznie protestują przeciwko nienawiści na tle rasowym.
więcej
|
Osiem złotych nagród w konkursie Innovation 2020
Podczas e-Gali Innovation 2020 jury konkursu nagrodziło 53 projekty, z czego 8 otrzymało złote statuetki, 22 srebrne, a 23 brązowe. Po dwie złote nagrody trafiły do agencji Isobar Polska i VMLY&R Poland.
więcej
|
Oppo sonduje rynek pod kątem nowego projektu
Chiński producent smartfonów i elektroniki użytkowej Oppo jest w trakcie przeglądu rynku agencji komunikacji marketingowej.
więcej
|
Aleksandra Pająk: z Zenith do Value Media
Aleksandra Pająk objęła stanowisko communication director w domu mediowym Value Media (Group One). Zastąpiła Agnieszkę Pikułę, która nie pracuje już w firmie.
więcej
|
Nowa reklama Vision Express pokazuje, jak ,,widzi nas słońce" (wideo)
Rozpoczęła się najnowsza odsłona kampanii reklamowej marki Vision Express. Zrealizowały ją wspólnie agencja Walk Creative i SZUT SZUT Studio.
więcej
|
,,Wzmocnienie przez nawilżenie" promuje Biotebal Mocne Paznokcie (wideo)
Polpharma powadzi kampanię nowego preparatu Biotebal Mocne Paznokcie. Kampanię pod hasłem „Wzmocnienie przez nawilżenie” przygotowała agencja Serviceplan Health (Group One).
więcej
|
Tomasz Konik nowym szefem Deloitte w Polsce
Z początkiem czerwca Tomasz Konik zastąpił Marka Metryckiego na stanowisku partnera zarządzającego firmy doradczej Deloitte w Polsce.
więcej
|
Colian z kampanią ,,Grześki latem nie pływają w czekoladzie"
Pod hasłem „Grześki latem nie pływają w czekoladzie" wystartowała kampania wafelków Grześki (Colian).
więcej
|
Pomorze Zachodnie promuje się hasłem ,,Bezpiecznie jak w domu" (wideo)
Od czerwca w ogólnopolskiej telewizji rozpoczęła się emisja spotu reklamowego będącego pierwszym elementem kampanii teaserowej promującej Pomorze Zachodnie. Władze regionu kampanią chcą wspierać lokalne firmy z sektora turystycznego.
więcej
|
Wawel promuje loterią kategorię karmelków
Karmelki Wawel wspiera „Loteria (Z)ręcznie Robiona”, w której do wygrania jest łącznie ćwierć miliona złotych.
więcej
|
Ściany pięknym tłem codziennego życia w nowej reklamie Beckersa (wideo)
Rozpoczęła się kampania marki farb Beckers prezentująca ściany domów jako piękne tło dla codziennego życia. Przygotowały ją Wiernik Pro i Arena Media (Havas Media Group).
więcej
|
Visa z loterią - do wygrania pięć samochodów Toyota Corolla TS Kombi
Operator płatności Visa rozpoczął loterię, której uczestnicy mają szansę zdobyć ponad 52 tysiące nagród, w tym samochody marki Toyota Corolla TS Kombi. Akcję wspiera kampania w mediach.
więcej
|
Nestlé z loterią promocyjną
Z początkiem czerwca ruszyła loteria płatków śniadaniowych marki Nestlé (Cereal Partners Poland Toruń-Pacific).
więcej
|
Desa Unicum klientem agencji Imagine
Do grona klientów agencji Imagine dołączył polski dom aukcyjny Desa Unicum. Agencja odpowiada za działania związane z rebrandingiem marki.
więcej
|
Decathlon oferuje nagrody sportowe do konkursów i programów lojalnościowych Jak zdobyć lojalność konsumenta, wzmocnić pozytywne doświadczenia związane z marką i wesprzeć sprzedaż? W odpowiedzi na te pytania działy marketingu decydują się na konkursy i programy lojalnościowe. Przy okazji muszą odpowiedzieć na pytanie, po jakie nagrody najlepiej sięgnąć w przypadku akcji marketingowych, żeby przyciągnąć uczestników i zaspokoić ich oczekiwania. materiał partnerskiwięcej |
|
|
UOKiK zgodził się na kupno Ruchu przez Orlen, Alior Bank umorzy do 87,5 mln zł zobowiązań
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie Ruchu przez PKN Orlen. Alior Bank na razie zawarł przedwstępną umowę kupna Ruchu za symboliczną złotówkę od firmy Lurena Investments jego byłego prezesa Igora Chalupca. Docelowo większościowym udziałowcem ma być Orlen, a do Alior Banku ma należeć 6 proc. akcji.
więcej
|
,,Niedziela" usunęła rozmowę z ks. Isakowiczem-Zaleskim o pedofilii w Kościele. ,,Cenzura, samobójstwo wizerunkowe"
Redakcja katolickiego tygodnika „Niedziela” usunęła ze swojego portalu rozmowę z ks. Tadeuszem Isakowiczem-Zaleskim. - To cenzura i samobójstwo wizerunkowe - uważa duchowny. W odpowiedzi redakcja publikuje oświadczenie, z którego wynika, że tekst trafił na portal bez zgody szefostwa, a winę za to bierze na siebie autorka rozmowy. - Tyle w kwestii możliwości rozmowy na te tematy w Kościele - skomentował Tomasz Terlikowski.
więcej
|
Press-Service po kupnie Newton Media ze wzrostem wpływów o 10 proc. i 1,2 mln zł zysku
W ub.r. firma Press-Service Monitoring Media osiągnęła wzrost przychodów o 20,34 mln zł oraz zysku netto z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł. Rok temu firma za własnej akcje przejęła konkurencyjną spółkę Newton Media.
więcej
|
Ministerstwo Sprawiedliwości odpowiada "Gazecie Wyborczej" ws. "prześladowanych chrześcijan". "To manipulacja i desperacja dziennika"
Ministerstwo Sprawiedliwości wydało oświadczenie ws. tekstów "Gazety Wyborczej", opisujących kampanię resortu w obronie prześladowanych chrześcijan na łamach tygodnika "Do Rzeczy". - Opublikowane teksty są przykładem desperacji gazety, która udaje, że jest rzetelnym medium, a w rzeczywistości publikuje teksty, które nie mają nic wspólnego z dziennikarstwem, a są obliczone wyłącznie na podniesienie gwałtownie spadającej sprzedaży dziennika - pisze resort Zbigniewa Ziobry.
więcej
|
Zmarła Anna Szczygieł-Luboń, szefowa działu kultury w ,,Elle"
W niedzielę zmarła Anna Szczygieł-Luboń, przez wiele lat szefowa działu Kultura w miesięczniku „Elle”.
więcej
|
Małgorzata Powałka i Iwona Dyba na czele ,,Farmera" i Farmer.pl, Wojciech Denisiuk odchodzi
Wojciech Denisiuk z końcem maja zrezygnował z kierowaniem miesięcznikiem „Farmer” (Grupa PTWP) oraz portalem Farmer.pl. Odchodzi z wydawnictwa, ale będzie współpracował z redakcją. Jego obowiązki przejęły dotychczasowe zastępczynie: w magazynie Małgorzata Powałka, a w portalu Iwona Dyba.
więcej
|
,,Otwarta Rzeczpospolita" zarzuca Rafałowi Ziemkiewiczowi antysemityzm. ,,Żaden z nich nie miał książki ręku"
Przedstawiciele Stowarzyszenia Przeciw Antysemityzmowi i Ksenofobii „Otwarta Rzeczpospolita” złożyli zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Rafała Ziemkiewicza. Chodzi o jego najnowszą książkę „Cham niezbuntowany”. Stowarzyszenie dopatruje się w niej m.in. poglądów o charakterze antysemickim i apeluje do księgarzy, by jej nie sprzedawali. - Najbardziej charakterystyczne jest, że żaden z nich w ogóle nie miał książki w ręku - skomentował Ziemkiewicz.
więcej
|
Znajomy ministra zdrowia zerwał współpracę z Giertychem. Ma pretensje, że informacje ujawnił Czuchnowski w ,,Gazecie Wyborczej"
Dziennikarz „Gazety Wyborczej” Wojciech Czuchnowski miał uczestniczyć w spotkaniu adwokata Romana Giertycha z jego klientem Łukaszem G., którego firma sprzedała Ministerstwu Zdrowia maseczki na kwotę 5 mln zł. Szczegóły tej transakcji niedługo potem Czuchnowski opisał w „Gazecie Wyborczej”, a Łukasz G. zerwał umowę z kancelarią Giertycha - podaje poniedziałkowy „Super Express”. Czuchnowski nie chce komentować sprawy, Roman Giertych na Twitterze grozi procesami osobom sugerującym, że złamał tajemnicę adwokacką.
więcej
|
|
|
Serwisy dzienników zyskały 62 proc. użytkowników i 85 proc. odsłon. Mocno w górę strony ,,PB", ,,Polski" i Forsal, w dół ,,PS"
W kwietniu br. witryny internetowe dzienników ogólnopolskich miały 61,7 proc. użytkowników i 85,4 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Liderem zasięgowym jest Fakt.pl, a pod względem liczby odsłon wyprzedził go SE.pl. Procentowo największe wzrosty osiągnęły Polskatimes.pl, Forsal.pl i PB.pl, a jako jedyny duży spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”.
więcej
|
Facebook wprowadza aplikację Venue. Drugi ekran do bieżących wydarzeń
Facebook wprowadził na rynek nową aplikację o nazwie Venue. W założeniach platforma ma pozwalać na śledzenie przez mobilnych użytkowników bieżących wydarzeń z takich dziedzin jak polityka czy sport w towarzystwie ekspertów i dziennikarzy. Na początek osoby korzystające z Venue otrzymują dostęp do wyścigów formuły Nascar.
więcej
|
Australijski sąd: Media są odpowiedzialne za zniesławiające komentarze na Facebooku
Australijski sąd apelacyjny orzekł, że media ponoszą odpowiedzialność za zamieszczane pod ich treściami na Facebooku komentarze zawierające nieprawdziwe i zniesławiające opinie na temat konkretnych osób. Zgodnie z wyrokiem wydawcy mają dostateczne możliwości kontrolowania tego co w sąsiedztwie publikowanych przez nich materiałów zamieszczają internauci, szczególnie zaś powinni uważać na agresywne treści mogące krzywdzić innych użytkowników.
więcej
|
,,Masza i Niedźwiedź" w ofercie CDA Premium. Ponad 100 odcinków popularnej serii
Platforma VOD CDA wprowadziła do swojej oferty Premium popularny serial dla dzieci „Masza i Niedźwiedź”. Widzowie otrzymali dostęp do ponad 100 odcinków składających się na trzy serie. CDA zaznacza, że sekcja przeznaczona dla dzieci należy do najpopularniejszych na platformie Premium.
więcej
|
Serwis WeTransfer zablokowany w Indiach. Ma stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa
Popularny wśród internautów serwis WeTransfer służący do wymiany plików w sieci został odcięty od użytkowników w Indiach. Według oficjalnych wyjaśnień platforma ma stanowić bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa, zaś zgodnie ze spekulacjami może chodzić o przesyłanie między innymi treści o charakterze pornograficznym.
więcej
|
Mark Zuckerberg przeznaczy 10 mln dolarów na walkę z dyskryminacją rasową. "Musimy zrobić więcej dla równości"
Twórca Facebooka Mark Zuckerberg odniósł się do śmierci Afroamerykanina George'a Floyda w czasie interwencji policji w Minnesocie. Właściciel amerykańskiej platformy społecznościowej zapowiedział, że przekaże 10 mln dolarów dla organizacji, które walczą o sprawiedliwość dla osób dyskryminowanych ze względu na kolor skóry.
więcej
|
#zostańwdomu z iSpot - akcja, która koszmar zmieni w przyjemność! Nowa rzeczywistość niemal na wszystkich wymusiła zmianę dotychczasowego stylu życia, a co za tym idzie wypracowanie nowego i efektywnego systemu pracy z domu oraz umiejętnego zagospodarowania czasem wolnym. Jeżeli masz już dosyć nieefektywnej pracy zdalnej, która jest dla Ciebie koszmarem przez sprzęt, który nieustannie Cię zawodzi bądź nie masz pomysłu, jak zagospodarować czas wolny swój i swoich bliskich, sprawdź, co przygotował dla Ciebie iSpot! materiał partnerskiwięcej |
|
|
Nielsen powiększył panel o 540 gospodarstw. ,,Pierwszy etap"
Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7000. - Kiedy tylko pozwoli na to sytuacja związana z COVID-19, powrócimy do prac w normalnym trybie, tak aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3500 gospodarstw oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo w sieci - mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gosiewska, szefowa Nielsen Media w Polsce.
więcej
|
|
|
Branża eventowa może działać, ale w ostrym reżimem sanitarnym. Przedsiębiorcy proszą o pomoc Mateusza Morawieckiego
Od 6 czerwca branża MICE może organizować spotkania biznesowe, kongresy, konferencje, targi i wystawy. Trzeba jednak spełnić kilka warunków, m.in. uczestnicy muszą nosić maseczki zakrywające usta i nos, a na sali może być zapełniona tylko połowa dostępnych miejsc. To nie koniec kłopotów sektora, który w liście do premiera Mateusza Morawieckiego prosi o dodatkową pomoc finansową.
więcej
|
Press-Service po kupnie Newton Media ze wzrostem wpływów o 10 proc. i 1,2 mln zł zysku
W ub.r. firma Press-Service Monitoring Media osiągnęła wzrost przychodów o 20,34 mln zł oraz zysku netto z 584,1 tys. zł do 1,23 mln zł. Rok temu firma za własnej akcje przejęła konkurencyjną spółkę Newton Media.
więcej
|
Platinium Cast dla Dax Cosmetics w social mediach
Z początkiem czerwca firma kosmetyczna Dax Cosmetics rozpoczęła współpracę z agencją Platinium Cast w zakresie obsługi PR wszystkich swoich marek.
więcej
|
Justyna Śnieżek odpowiada za PR i komunikację digital w Good Division
Justyna Śnieżek objęła nowe stanowisko director of PR and digital communication w firmieGood Division.
więcej
|
|
|