|
|
|
|
|
|
|
Cyfrowy Polsat: przez epidemię spadek sprzedaży smartfonów i reklam tv, a wyższe ARPU, trwają rozmowy dot. Interii
Cyfrowy Polsat, do którego należą m.in. Polkomtel, Telewizja Polsat i Netia, ocenia, że w związku z epidemią koronawirusa wzrostu średnich wpływów (ARPU) na użytkownika usług telekomunikacyjnych, wzrostu kosztów technicznych i spadku sprzedaży klientom sprzętu (głównie smartfonów). Firma prognozuje, że zmaleją wydatki na reklamę telewizyjną, zapewnia, że bez przeszkód prowadzi projekty inwestycyjne, m.in. rozmowy dotyczące przejęcia Interii.
więcej
|
,,Fakty" liderem oglądalności w I kwartale, serwisy TVP zyskały najwięcej
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym kwartale br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS, które jako jedyne odnotowały spadek. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Panorama” pokazywana w TVP2 i TVP Info, wyraźne zyskały również „Wiadomości” i „Teleexpress” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVP ogłasza konkurs "OdNowa" na scenariusz serialu i filmu
Telewizja Polska ogłosiła otwarty konkurs scenariuszowy, składający się z dwóch edycji: serialowej oraz filmowej. "OdNowa" będzie adresowany do osób, które są amatorami lub zawodowcami w scenariopisarstwie. Zwycięskie projekty będą emitowane na antenach TVP oraz trafią do kin.
więcej
|
,,Gogglebox 12" hitem TTV. Reality-show liderem rynku w 16-49
Wiosenne odcinki reality-show „Gogglebox. Przed telewizorem” ogląda średnio 681 tys. widzów. TTV w paśmie nadawania programu zajmuje szóste miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pierwsze w 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy gotowi na dobre programy rozrywkowe, które oferują tak potrzebny balans dla informacji o pandemii - mówi nam Lidia Kazen, dyrektor programowa TTV.
więcej
|
Szefowie Fox Corp. bez pensji do jesieni, zarobki menedżerów w dół do 50 procent
Koncern medialny Fox Corp. zapowiedział oszczędności finansowe związane z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa. Szef firmy Lachlan Murdoch, jego ojciec Rupert Murdoch i inni członkowie ścisłego kierownictwa Fox Corp. do końca września 2020 roku nie będą pobierać pensji. Z kolei reszta przedstawicieli kadry zarządzającej będzie otrzymywać wypłaty niższe od 30 do 50 procent.
więcej
|
,,Hotel Paradise - powrót z raju" od 28 kwietnia w Siódemce
We wtorek, 28 kwietnia Siódemka rozpocznie emisję specjalnego programu „Hotel Paradise - powrót z raju”, który będzie pokazywany w dotychczasowym paśmie reality-show.
więcej
|
TVN będzie emitować za złotówkę reklamy małych i średnich firm
Pod hasłem „TVN Pomagajmy sobie” rusza specjalna akcja TVN Discovery. Za symboliczną złotówkę na kanałach TVN Discovery Polska będą realizowane reklamowe małych i średnich firm.
więcej
|
TVP pokazuje program ,,ABC szachów", prowadzącym Michał Kanarkiewicz
TVP3 Gdańsk rozpoczął emisję nowego programu edukacyjnego „ABC szachów”. Gospodarzem jest mówca i trener myślenia strategicznego Michał Kanarkiewicz. Wkrótce program ma trafić na ogólnopolską antenę TVP3 Regiony.
więcej
|
TVP3 Warszawa pomaga małemu biznesowi w akcji "Reklama za złotówkę"
Warszawski oddział TVP3 uruchomił akcję pomocową dla małych przedsiębiorstw. Za symboliczną złotówkę mogą kupić reklamę swojej firmy w atrakcyjnym czasie antenowym.
więcej
|
Prokuratura bada śmierć Ewy Żarskiej. ,,Brak podstaw do wniosku, że doszło do przestępstwa"
Łódzka prokuratura okręgowa prowadzi postępowanie dotyczące śmierci dziennikarki Polsat News Ewy Żarskiej. Śledczy na razie nie mają podstaw do tezy, że mogło dojść do przestępstwa. Pogrzeb Żarskiej odbędzie się w poniedziałek 27 kwietnia.
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bez wsparcia finansowego sponsorów polski sport może się długo nie podnieść z zapaści (opinie)
Jeżeli inne duże państwowe firmy pójdą w ślady Polskiej Grupy Energetycznej i zmniejszą wydatki na sponsoring, to polski sport czeka finansowa zapaść - oceniają eksperci od marketingu sportowego. To pokaże, w jak dużym stopniu polskie kluby są uzależnione od publicznych pieniędzy. W dłuższej perspektywie odcięcie tej kroplówki będzie oznaczać bankructwo dla bardzo wielu z nich. Rozmówcy Wirtualnemedia.pl twierdzą, że skoro przez tyle lat sportowi działacze nie nauczyli się dywersyfikować źródeł finansowania swoich prywatnych organizacji, to mało komu uda się to w czasie kryzysu.
więcej
|
Joanna Staude-Potocka szefową marketingu Żabka Polska
Joanna Staude-Potocka, dotychczas doradczyni zarządu ds. marketingu, objęła stanowisko dyrektora marketingu w Żabka Polska.
więcej
|
Grupa Żywiec z największą stratą od 17 lat. Wskutek epidemii możliwy spadek obrotów, ścisła kontrola kosztów
W pierwszym kwartale br. Grupa Żywiec przy wzroście przychodów sprzedażowych o 26,9 proc. do 770,1 mln zł zanotowała 34,89 mln zł straty netto, najwięcej od 17 lat. Firma większych skutków epidemii koronawirusa spodziewa się w drugim kwartale, w związku z zamknięciem części sklepów i lokali gastronomicznych oraz odwołaniem imprez masowych.
więcej
|
Płonie Biebrzański Park Krajobrazowy. Dyrektor parku apeluje o wsparcie, zbiórki na prowiant dla strażaków
Kolejne hektary Biebrzańskiego Parku Narodowego trawi ogień. Przyczyną jest prawdopodobnie wypalanie traw. Trwają zbiórki na żywność i wodę dla strażaków, dyrekcja parku apeluje o pomoc i wsparcie dla ochotniczej straży pożarnej.
więcej
|
TVN będzie emitować za złotówkę reklamy małych i średnich firm
Pod hasłem „TVN Pomagajmy sobie” rusza specjalna akcja TVN Discovery. Za symboliczną złotówkę na kanałach TVN Discovery Polska będą realizowane reklamowe małych i średnich firm.
więcej
|
Pandemia uderza w amerykańską reklamę telewizyjną. Wydatki w dół o 12 mld dolarów
W pierwszej połowie 2020 roku wydatki na reklamę telewizyjną w USA będą mniejsze nawet o 29 procent – wynika z prognoz eMarketera. Amerykańcy nadawcy mogą stracić do 12 mld dolarów, powodem jest przede wszystkim brak transmisji z wydarzeń sportowych oraz wstrzymanie wydatków reklamowych związanych z kampanią prezydencką w USA.
więcej
|
Patricjus Ziecik nowym dyrektorem marketingu w Henkel Polska
Patricjus Ziecik objął stanowisko dyrektora marketingu w dziale Laundry & Home Care (środków do prania i czystości) w Henkel Polska. Ostatnio pracował w centrali firmy w Düsseldorfie.
więcej
|
Klaudia Doerffer, Kamil Tatol, Derek Ooi i Paweł Sobociński w Flying Bisons
Do zespołu Flying Bisons, firmy z branży digital consultingu, dołączyli Klaudia Doerffer, Kamil Tatol, Derek Ooi i Paweł Sobociński.
więcej
|
American Airlines wraca z kampanią wizerunkową po 4 latach przerwy
Linie lotnicze American Airlines wykorzystują czas pandemii koronawirusa, by powrócić z wizerunkową kampanią swojej marki. Ostatni raz promowały się w ten sposób w 2016 roku.
więcej
|
IKEA uczy, jak przyrządzić kultowe klopsiki
W czasie pandemii koronawirusa wielu klientów zapewne chętnie zjadłaby kultowe już klopsiki z IKEA. Sieć wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów w izolacji i zdradziła przepis na swój przysmak.
więcej
|
Widoczność reklam display w Polsce spadła w pierwszym kwartale br. poniżej 50 proc.
Od początku 2020 r. wskaźnik viewability (widoczność reklam) display spadł w Polsce do 48 proc. Równocześnie widoczność reklam wideo wzrosła o 4 punkty procentowe i w pierwszym kwartale tego roku sięgnęło poziomu 78 proc. - wynika z badania firmy Meetrics.
więcej
|
Big-Active promuje w internecie herbatki wspomagające odchudzanie
Marka Big-Active (Herbapol-Lublin) realizuje kampanię reklamową promującą herbatki wspomagające odchudzanie. Za jej przygotowanie i realizację odpowiadają Carla Zuri, Mediacom i Big Picture.
więcej
|
TVP3 Warszawa pomaga małemu biznesowi w akcji "Reklama za złotówkę"
Warszawski oddział TVP3 uruchomił akcję pomocową dla małych przedsiębiorstw. Za symboliczną złotówkę mogą kupić reklamę swojej firmy w atrakcyjnym czasie antenowym.
więcej
|
Zalando z kampanią na Dzień Ziemi, w spotach pracownicy firmy
Pod hasłem „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando” ruszyła kampania reklamowa platformy e-commerce Zalando.
więcej
|
Pimedia wygrywa przetarg Kanlux
Dom mediowy Pimedia rozpoczyna stałą współpracę z Kanlux, producentem i dystrybutorem sprzętu do oświetlenia.To efekt rozstrzygniętego przetargu.
więcej
|
Gimper i Wujaszek Liestyle "rozkręcają urodziny" w konkursie Desperadosa
Desperados (Grupa Żywiec) rozpoczyna kampanię reklamową z udziałem influencerów - Tomasza "Gimpera" Działowego i Michała „Wujaszka Liestyle” Wilczewskiego. Za działania odpowiadają Lvov, VMLY&R Poland oraz Starcom.
więcej
|
Allianz Polska kampanią zachęca do zdalnego zakupu ubezpieczeń
Firma ubezpieczeniowa Allianz Polska ruszyła z kampanią, której celem jest zwrócenie uwagi na możliwość zdalnego zakupu ubezpieczeń. Kampania prowadzona jest w internecie oraz bezpośrednio do klienta.
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Zarząd Burda Media Polska z mniejszą pensją o 45 proc. Część osób odchodzi
Burda Media Polska w ubiegłym tygodniu zwolniła blisko 50 osób, zdecydowano także o obniżkach pensji. Mniejsze wynagrodzenia mają obowiązywać przez 4 miesiące, maksymalnie mają sięgnąć 20 proc. Płace członków zarządu zostały obcięte o 45 proc. - Niestety, same środki restrukturyzacyjne nie wystarczą, aby poradzić sobie z obecną sytuacją - podkreśla spółka.
więcej
|
Edipresse Polska zwalnia 31 osób, obniżka pensji i czasu pracy o 20 proc. na 6-8 miesięcy
Wydawnictwo Edipresse Polska rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.
więcej
|
Wydawca "Vogue Polska" obniża wynagrodzenia i likwiduje stanowiska
Zarząd Visterii, wydawcy "Vogue Polska" podjął decyzję o czasowej obniżce wynagrodzeń w zależności od wysokości wypłaty oraz o likwidacji wybranych stanowisk. Powodem zmian ma być sytuacja na rynku prasy spowodowana koronawirusem.
więcej
|
Niższe rekomendacje giełdowe dla Wirtualnej Polski i Agory. ,,Przewidywane tąpnięcie rynku reklamy o 19,1 proc."
W raporcie z 21 kwietnia Haitong Bank obniżył rekomendację dla Wirtualnej Polski z „kupuj” na sprzedaj”, a docelowa cena akcji spółki została obniżona z 74,6 do 60 zł. Z kolei analitycy BM mBanku obniżyli cenę docelową Agory z 17 do 8,6 zł, a rekomendację zmienili z „kupuj” na „akumuluj”.
więcej
|
Protest CMWP SDP przeciwko "nierzetelnemu" rankingowi Reporterów Bez Granic. Polska spadła w nim na 62. miejsce
Polska spadła na 62. miejsce w rankingu wolności prasy, który przygotowali Reporterzy bez Granic. To o trzy pozycje niżej niż przed rokiem. Zaprotestowało przeciwko temu Centrum Monitoringu Wolności Prasy Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. - Ta ocena jest nierzetelna i krzywdząca dla Polski, ponieważ nie oddaje rzeczywistego poziomu wolności słowa, wolności mediów i wolności dziennikarzy, jaki jest w naszym kraju - pisze Jolanta Hajdasz, dyrektor CMWP.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza": w czasie epidemii sprzedaż 10 proc. w dół, już 240 tys. subskrybentów cyfrowych
W czasie epidemii koronawirusa średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” zmalała o niecałe 10 proc. - podała Agora. Jednocześnie liczba subskrybentów cyfrowych „GW” zwiększyła się o 20 tys. do ponad 240 tys.
więcej
|
,,Kobieta i Życie" liderem sprzedaży w lutym, ,,Poradnik 50+" na drugim miejscu
W lutym br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”, a oczko niżej uplasował się „Poradnik 50+”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Claudia”, a najwięcej straciła „Olivia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Sprzedaż prasy i książek spadła w marcu o 21 proc., a odzieży o 50 proc. Skokowy wzrost udziału e-commerce
W marcu br. sprzedaż detaliczna była o 9 proc. niższa niż rok wcześniej, to najgorszy wynik od 15 lat - wynika danych GUS. Sprzedaż prasy, książek i niektórych produktów specjalistycznych zmalała o 21,4 proc., odzieży - o 49,6 proc., a sektorze motoryzacyjnym - o 30,9 proc. Udział e-commerce w całym rynku zwiększył się natomiast z 5,6 proc. w lutym do 8,1 proc. w marcu.
więcej
|
Apel do samorządów lokalnych, aby wspierały rozwój lokalnej prasy i czytelnictwo
Marszałek woj. mazowieckiego Adam Struzik skierował apel do samorządów lokalnych, aby w miarę możliwości wspierały rozwój lokalnej prasy i czytelnictwo - przekazał w środę Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Pomóżcie mediom przetrwać ten najtrudniejszy czas - zaapelował Struzik.
więcej
|
Izba Wydawców Prasy pozytywnie o australijskiej propozycji kodeksu postępowania wobec platfrom cyfrowych
Izba Wydawców Prasy pozytywnie ocenia działania rządu Australii, dotyczące opracowania obowiązkowego kodeksu postępowania, regulującego stosunki pomiędzy platformami cyfrowymi a mediami. Platformy miałyby płacić mediom za korzystanie z ich treści.
więcej
|
|
|
Video Brothers: w ub.r. wzrost wpływów o 63 proc. i 2,3 mln zł zysku, w br. będzie spadek wskutek recesji reklamowej
W ub.r. zajmująca się obsługą kanałów youtube’owych firma Video Brothers osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 62,7 proc. do 6,05 mln zł oraz zysku netto z 1,03 do 2,09 mln zł. W br. spodziewa się spadku w związku z recesją gospodarczą wywołaną epidemią koronawirusa.
więcej
|
Niższe rekomendacje giełdowe dla Wirtualnej Polski i Agory. ,,Przewidywane tąpnięcie rynku reklamy o 19,1 proc."
W raporcie z 21 kwietnia Haitong Bank obniżył rekomendację dla Wirtualnej Polski z „kupuj” na sprzedaj”, a docelowa cena akcji spółki została obniżona z 74,6 do 60 zł. Z kolei analitycy BM mBanku obniżyli cenę docelową Agory z 17 do 8,6 zł, a rekomendację zmienili z „kupuj” na „akumuluj”.
więcej
|
Szefowie Netfliksa z wyższymi pensjami. Milionowe premie w Disneyu w ogniu krytyki
W 2019 roku Reed Hastings, szef Netfliksa otrzymał łączne wynagrodzenie w kwocie 38,6 mln dolarów. W tym samym czasie o 17 procent wzrosło uposażenie Teda Sarandosa, dyrektora programowego Netfliksa. Z kolei zarobki menedżerów Disneya w dobie koronawirusa wywołały burzę, a dziedziczka fortuny Disneya ostro wytknęła szefom koncernu ich wysokie premie połączone ze zwalnianiem pracowników.
więcej
|
Facebook inwestuje 5,7 mld dolarów w indyjski telekom Jio
Facebook za 5,7 mld dolarów przejmuje 9,99 proc. udziałów indyjskiej firmy telekomunikacyjnej Jio Platforms należącej do koncernu Reliance Industries. To największa akwizycja firmy Marka Zuckerberga od kupna WhatsAppa sześć lat temu.
więcej
|
Snap z rosnącymi przychodami i malejącą stratą netto. Liczba użytkowników Snapchata w górę o 20 procent
W I kwartale 2020 roku liczba użytkowników Snapchata wzrosła rok do roku o 20 procent, obecnie z serwisu korzysta na świecie 229 mln internautów. Przychody spółki Snap wzrosły w ciągu kwartału o 44 procent, zaś strata netto zmniejszyła się do kwoty 305,9 mln dolarów.
więcej
|
InPost zaczyna współpracę z Auchan: dostawy zakupów do domu, Lodówkomaty przy sklepach
Firma InPost na mocy podpisanej właśnie umowy będzie dostarczać do domu zakupy klientom sklepu internetowego Auchan. Zaczęła też instalować przy sklepach tej sieci Lodówkomaty pozwalające na bezpieczne przechowywanie żywności w ramach usługi Auchan Direct. - Byliśmy technicznie gotowi na wprowadzenie Lodówkomatów. Nadejście pandemii dynamicznie zmieniło nawyki konsumenckie - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPostu.
więcej
|
Messenger Kids z dodatkowymi funkcjami na 70 nowych rynkach. Polski nie ma na liście
Facebook udostępnił aplikację Messenger Kids w 70 nowych krajach na świecie. Komunikator pozwala na bezpieczne kontakty pomiędzy dziećmi pod kontrolą ich rodziców. Dzięki nowym funkcjom najmłodsi użytkownicy zyskują większą swobodę w komunikowaniu się z przyjaciółmi, otrzymują też dodatkowe możliwości tworzenia grup. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl Europy i Polski nie ma na razie na liście rynków z dostępnością Messenger Kids.
więcej
|
Widoczność reklam display w Polsce spadła w pierwszym kwartale br. poniżej 50 proc.
Od początku 2020 r. wskaźnik viewability (widoczność reklam) display spadł w Polsce do 48 proc. Równocześnie widoczność reklam wideo wzrosła o 4 punkty procentowe i w pierwszym kwartale tego roku sięgnęło poziomu 78 proc. - wynika z badania firmy Meetrics.
więcej
|
Pandemia zmieni niektóre nasze zachowania na dłużej. Będziemy płacić bezgotówkowo i robić zakupy online
Pandemia koronawirusa z dnia na dzień zmieniła naszą codzienność. Po miesiącu ograniczeń powoli się do nich przyzwyczajamy. 74 proc. Polaków oczekuje, że po pandemii rząd zreformuje służbę zdrowia, a 63 proc. uważa, że będziemy częściej robili zakupy przez internet.
więcej
|
Interia w nowym serwisie o pandemii chce łączyć potrzebujących z darczyńcami
Interia.pl (Grupa Interia.pl) uruchomiła na czas epidemii koronawirusa specjalny serwis łączący darczyńców z osobami potrzebującymi pomocy. To jedna z odsłon akcji „pomagamInteria".
więcej
|
W czasie epidemii internauci szukają ofert na Skąpiec.pl. Serwis notuje wzrost o 64 proc. użytkowników w kwietniu
E-commerce rośnie w siłę - pomimo kryzysu i spadających obrotów i przychodów w wielu branżach. Porównywarka cen Skąpiec.pl znakomicie wpisuje się w ten trend, co potwierdzają wyniki serwisu. Kwiecień br. będzie dla Skąpiec.pl rekordowym miesiącem. Według Google Analytics, w porównaniu z tym samym miesiącem w roku biegłym, liczba nowych użytkowników w serwisie wzrosła już o ponad 64 proc., a przekierowania do sklepów - o 81 proc. (kwi’19 - kwi’20, Google Analytics).
materiał partnerski
więcej
|
|
|