Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 16 Marca 2020
 
 
 
Telewizje i producenci przerywają produkcje seriali i programów
 
Nadawcy telewizyjni i firmy producenckie w ostatnich dniach wstrzymali zdjęcia do większości seriali, w tym m.in. „Na Wspólnej”, „Klanu”, „Leśniczówki”, „Korony królów” i „Pierwszej miłości”. Telewizja Polsat poinformowała o zawieszeniu emisji kolejnych odcinków nowego talent-show „The Four. Bitwa o sławę” oraz programów „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. więcej
 
 
Bartosz Hojka: najlepszy rok Agory od dekady. "Kluczowy spadek przychodów w związku z koronawirusem"
 
- Mamy poczucie, że 2019 rok był bardzo dobrym rokiem dla Agory, od wielu lat. Zaryzykowałabym nawet stwierdzenie, że najlepszym od dekady - stwierdził Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory. Analitycy podkreślają, że kluczowy dla firmy może być spadek frekwencji w kinach i osłabienie sytuacji na rynku reklamowym w wyniku potencjalnego spowolnienia gospodarczego. więcej
 
 
Wojciech Mann szykuje kanał youtube'owy. Pojawił się na Faceboooku i Instagramie
 
Wojciech Mann uruchomił swoje oficjalne profile na Facebooku i Instagramie. - Chodzi o to, żeby nie tracić kontaktu z słuchaczami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Mann, syn i jednocześnie menadżer dziennikarza. Wkrótce ruszyć ma też youtube’owy kanał zwolnionego z Trójki Manna, a w przyszłości być może internetowe radio. więcej
 
 
Koronawirus ogranicza kampanię wyborczą. Braun chce, by media publiczne dały kandydatom dodatkowy czas antenowy
 
Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun chce, aby organ zaapelował do mediów publicznych o stworzenie sztabom wyborczym kandydatów na prezydenta, możliwość swobodnego prezentowania ich programów w programach telewizyjnych i radiowych. Apel ma związek z ograniczeniami spowodowanymi zagrożeniem koronawirusem. więcej
 
 
,,Hotel paradise" hitem Siódemki, reality-show ogląda 529 tys. widzów. ,,Celem stacji jest dołączenie do BIG4"
 
Nowy program Siódemki „Hotel paradise” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 529 tys. widzów. Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - mówi nam Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Koronawirus sparaliżował Wakacje.pl. Szef WP: kryzys daje okazje do przejęć w rynkowych cenach więcej
 
Za Wojciechem Mannem z Trójką pożegna się część słuchaczy. ,,To koniec pewnej epoki" więcej
 
Polska reklama sporo straci przez koronawirusa, zyskać może e-commerce (opinie) więcej
 
RMF FM liderem, Trójka wyprzedziła Jedynkę. Audytorium 17, Złote Przeboje i Radio Maryja z największymi spadkami więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista ds. Social Media Ringier Axel Springer Polska
operator kamery, montażysta Telewizja BIZNES24
Redaktor, producent Telewizja BIZNES24
Wydawca Strony Głównej Onet.pl Ringier Axel Springer Polska
Digital Sales Expert Burda Media Polska
Operator / Montażysta Edipresse Polska
Specjalista ds. Rozwoju Produktu Reklamowego TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Telewizje i producenci przerywają produkcje seriali i programów

Nadawcy telewizyjni i firmy producenckie w ostatnich dniach wstrzymali zdjęcia do większości seriali, w tym m.in. „Na Wspólnej”, „Klanu”, „Leśniczówki”, „Korony królów” i „Pierwszej miłości”. Telewizja Polsat poinformowała o zawieszeniu emisji kolejnych odcinków nowego talent-show „The Four. Bitwa o sławę” oraz programów „Twoja twarz brzmi znajomo” i „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. więcej

Koronawirus ogranicza kampanię wyborczą. Braun chce, by media publiczne dały kandydatom dodatkowy czas antenowy

Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun chce, aby organ zaapelował do mediów publicznych o stworzenie sztabom wyborczym kandydatów na prezydenta, możliwość swobodnego prezentowania ich programów w programach telewizyjnych i radiowych. Apel ma związek z ograniczeniami spowodowanymi zagrożeniem koronawirusem. więcej

,,Hotel paradise" hitem Siódemki, reality-show ogląda 529 tys. widzów. ,,Celem stacji jest dołączenie do BIG4"

Nowy program Siódemki „Hotel paradise” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 529 tys. widzów. Reality-show ma wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. - Przygotowaliśmy bardzo ciekawą ofertę, skierowaną do młodszej widowni - mówi nam Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji. więcej

,,Pytanie na śniadanie" ogląda 446 tys. widzów, a ,,Dzień dobry TVN" 431 tys. widzów

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych na początku wiosennej ramówki notuje „Pytanie na śniadanie”. Wszystkie magazyny zanotowały wyraźne spadki. W grupie komercyjnej 16-49 liderem jest „Dzień dobry TVN” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP Sport współpracownikom bez umów da specjalne kontrakty. ,,Nikt nie zostanie bez środków do życia"

Dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski zdecydował, że wszyscy współpracownicy stacji niemający stałych umów dostaną specjalne kontrakty. - Jesteśmy jedną wielką rodziną, nikt nie zostanie bez środków do życia - zapewnił. więcej

Katowice żądają od Anity Gargas przeprosin i 100 tys. zł na cele charytatywne za materiał o inwestycjach deweloperskich

Prezydent Katowic żąda od autorów „Magazynu śledczego Anity Gargas” przeprosin w głównym wydaniu „Wiadomości”, wpłaty 100 tys. zł na cel charytatywny i usunięcia ze strony internetowej materiału, w którym opisano inwestycje deweloperskie w tym mieście. Skargę na reportaż złożono też w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, Radzie Etyki Mediów i u szefostwa TVP. więcej

ATM Grupa zawiesza zdjęcia do seriali i programów. ,,Decyzja nadawców i własna"

Firma ATM Grupa poinformowała, że zawiesiła do 22 marca zdjęcia do realizowanych seriali i programów telewizyjnych. W związku z koronawirusem wielu klientów zrezygnowało z wynajmu od niej sprzętu i studiów, a także realizacji wydarzeń sportowych i rozrywkowych. więcej

Polsat zawiesił ,,The Four. Bitwa o sławę", ,,Twoja twarz brzmi znajomo" i ,,Taniec z Gwiazdami"

Telewizja Polsat w sobotę wieczorem poinformowała o zawieszeniu emisji kolejnych odcinków nowego talent-show „The Four. Bitwa o sławę” oraz 13. sezonu programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. W piątek zdecydowano o zawieszeniu show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. więcej

TVN będzie emitował ,,Wstajesz i wiesz", ,,Fakty po południu" i ,,Uwaga! koronawirus"

Od soboty na głównej antenie TVN będzie emitowane „Wstajesz i wiesz”, a od poniedziałku „Fakty po południu”, a także specjalny program „Uwaga! koronawirus” po głównym wydaniu „Faktów”. więcej

"Zenka" obejrzało 500 tys. widzów. "Zaspokoiliśmy wszystkie gusta muzyczne"

Telewizja Polska jest producentem filmu "Zenek" o życiu i twórczości Zenona Martyniuka, piosenkarza disco polo. Od premiery obejrzało 500 tys. widzów. 95 proc. kosztów produkcji miał pokryć publiczny nadawca. Już po premierze w kuluarach mówiło się, że planowana jest druga część. więcej

Rekordowe zainteresowanie mszami w telewizji

Rozprzestrzenianie się koronawirusa w Hiszpanii doprowadziło do rekordowego zainteresowania oglądaniem mszy św. w telewizji. Oczekuje się, że wraz z dyspensą na udział w niedzielnej liturgii, wydanej przez biskupów kilku diecezji, liczba widzów będzie rosnąć. więcej

Prezydent o nowej funkcji Kurskiego w TVP: widocznie uznano, że jest potrzebne wsparcie doradcze

Prezydent Andrzej Duda nie skomentował szczegółowo zmian w zarządzie Telewizji Polskiej, które nastąpiły na początku mijającego tygodnia. - Widocznie uznano, że jest potrzebne wsparcie doradcze byłego prezesa. Takie decyzje zostały podjęte - stwierdził o pozostaniu Jacka Kurskiego w spółce. więcej

Polsat zawiesił ,,Taniec z Gwiazdami", wznowi go jesienią. ,,W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo"

Telewizja Polsat poinformowała o zawieszeniu show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”. Nowe odcinki programu z udziałem obecnych uczestników widzowie zobaczą jesienią. więcej

Firma Miłosza Kłeczka z TVP Info nie spłaciła należności? ,,Nie miałem długu, absurdalne zarzuty"

Reporter TVP Info Miłosz Kłeczek prowadząc pięć lat temu firmę miał zalegać ze spłatą zaliczki jednemu z kontrahentów, co skończyło się egzekucją komorniczą - informuje piątkowa „Gazeta Wyborcza”. - To nieprawda, nigdy nie miałem długu i nie uciekałem przed prawem - przekazał nam w oświadczeniu dziennikarz. więcej

,,Wiadomości" krytykowane za materiał zarzucający Unii Europejskiej brak działań ws. koronawirusa

W piątek w głównym wydaniu „Wiadomości” pokazano materiał zarzucający instytucjom Unii Europejskie bezczynność wobec epidemii koronawirusa. - Ten materiał to #fakenews. Nie jest prawdą, że #UniaEuropejska nie pomaga Włochom - skomentowało polskie biuro Komisji Europejskiej. - Próba zablokowania krytyki prasowej? - skomentował to dyrektor TAI Jarosław Olechowski. więcej

Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle

Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Wojciech Mann szykuje kanał youtube'owy. Pojawił się na Faceboooku i Instagramie

Wojciech Mann uruchomił swoje oficjalne profile na Facebooku i Instagramie. - Chodzi o to, żeby nie tracić kontaktu z słuchaczami - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Mann, syn i jednocześnie menadżer dziennikarza. Wkrótce ruszyć ma też youtube’owy kanał zwolnionego z Trójki Manna, a w przyszłości być może internetowe radio. więcej

 
Koronawirus ogranicza kampanię wyborczą. Braun chce, by media publiczne dały kandydatom dodatkowy czas antenowy

Członek Rady Mediów Narodowych Juliusz Braun chce, aby organ zaapelował do mediów publicznych o stworzenie sztabom wyborczym kandydatów na prezydenta, możliwość swobodnego prezentowania ich programów w programach telewizyjnych i radiowych. Apel ma związek z ograniczeniami spowodowanymi zagrożeniem koronawirusem. więcej

 
Jan Młynarski odchodzi z Trójki Polskiego Radia. "Trzeba być przyzwoitym i solidarnym"

Jan Młynarski - prowadzący audycję "Dancing, salon, ulica" w Trójce Polskiego Radia - zrezygnował z pracy w publicznym radiu. więcej

 
Radio Dla Ciebie i Radio Opole wyemitują więcej polskiej muzyki, by pomóc artystom nie mogący grać koncertów

Od poniedziałku 16 marca 80 proc. muzyki nadawanej w Radiu Dla Ciebie będą stanowić polskie piosenki. W ten sposób radio chce pomóc artystom, będącym w trudnej sytuacji finansowej z powodu koronawirusa. Do akcji włącza się też Radio Opole. więcej

 
Polskie Radio wprowadza specjalne cykle dla dzieci

Jedynka i Trójka od poniedziałku 16 marca będą emitować dodatkowe audycje dla dzieci, które z powodu epidemii koronawirusa nie chodzą do szkół. Nowe propozycje są także dla rodziców zostających z dziećmi w domach. więcej

 
Wojciech Mann: destrukcja Trójki jest bezmyślnie nieumiejętna, to kurs na nicość

- Warunki pracy zrobiły się nieprzyjazne. Długo dojrzewała we mnie ta decyzja - powiedział dziennikarz muzyczny Wojciech Mann o swoim odejściu z Trójki. Skrytykował też postępowanie obecnej i byłych prezesów Polskiego Radia oraz niektóre projekty, m.in. muzyczny talent-show „Start NaGranie”. więcej

 
TOK FM daje darmowy dostęp do podcastów w ramach akcji ,,#zostanwdomu"

Radio TOK FM (Grupa Radiowa Agory) oferuje za darmo miesięczny dostęp do swojej płatnej bazy podcastów. Włącza się w ten sposób w akcję pod hasłem „#zostanwdomu” zachęcającą do nieruszania się z domu w związku z zagrożeniem koronwirusem. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Branża reklamowa i marketingowa pracują zdalnie

Niemal wszystkie firmy z szeroko pojętej branży marketingowej od dziś przechodzą na pracę zdalną. Większość osób zatrudnianych w agencjach reklamowych, domach mediowych, agencjach PR czy firmach producenckich pracuje z domów, a wszelkie spotkania biznesowe jeżeli już muszą być organizowane, odbywają się online. więcej

Sieci kinowe apelują do rządu o wsparcie pensji i zawieszenie składek na PISF. ,,Nie możemy generować żadnych przychodów"

Firmy z branży kinowej, m.in. sieci Multikino, Helios i Cinema City, w liście otwartym do minister rozwoju apelują o pomoc w związku z zamknięciem kin z powodu koronawirusa. - Nie jesteśmy w stanie generować żadnych przychodów, jednocześnie ponosząc ogromne koszty kredytów, najmu i pensji pracowniczych - tłumaczą. więcej

10 ofert na obsługę reklamową BGK. W tym od Twożywo, Bridge2Fun i dsk

Do ogłoszonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego przetargu na kompleksową obsługę reklamową wpłynęło 10 ofert - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Złożyły je m.in. takie agencje, jak dsk, Fabryka Komunikacji Społecznej, Bridge2Fun, Twożywo. więcej

Firmy wspierają walkę z koronawirusem: 4F przekaże 20 proc. obrotów z e-commerce, Agata daje 1 mln zł

Producent odzieży sportowej 4F przekaże 20 proc. obrotów swojego sklepu internetowego dla szpitala MSWiA w Warszawie. Natomiast firma meblowa Agata przekaże 1 mln zł na zakup sprzętu i wyposażenia medycznego. więcej

Agora: rynek reklamy w IV kwartale wart 2,9 mld zł. Branża reklamowa czeka na rozwój sytuacji w związku z koronawirusem

Według szacunków Grupy Agora w IV kwartale 2019 roku rynek reklamy w Polsce był warty 2,9 mld złotych, co w skali roku dało wzrost o 4 proc. - Branża reklamowa obecnie oczekuje na rozwój sytuacji i czeka, co przyniosą kolejne tygodnie - komentuje potencjalne straty Agnieszka Sadowska, członek zarządu Grupy Agora dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Puzzle z zebrą i chłopcem w reklamie gorzkiej czekolady Wedel (wideo)

Ruszyła kampania reklamująca gorzką czekoladę Wedel, realizowana pod hasłem „Przyjemność w czekoladzie”. W spocie w nieco inne formie niż poprzednio występują zebra z siedzącym na niej chłopcem. więcej

Maja Popielarska i bohaterowie domu w wiosennej kampanii Leroy Merlin (wideo)

Ruszyła wiosenna kampania reklamowa sklepów budowlanych Leroy Merlin z udziałem Mai Popielarskiej, prowadzącej program „Nowa Maja w ogrodzie” w HGTV. Akcja jest realizowana pod hasłem „Dla bohaterów domu”. więcej

Play promuje abonament za 50 zł dla przenoszących numer, w reklamach Tomasz Kammel (wideo)

Sieć telekomunikacyjna Play wprowadza dla przenoszących numer, w której płacą 50 zł łącznie za abonament i telefon. We wspierającej to kampanii reklamowej występuje prezenter Telewizji Polskiej Tomasz Kammel. więcej

NeoNail zachęca kobiety, by były sobą (wideo)

Marka lakierów hybrydowych NeoNail ruszyła z kampanią reklamową pod hasłem "Zawsze bądź sobą". Przygotowały ją GPD Agency i  GPD Film Studio. więcej

Gino Rossi rusza z kampanią ,,Piękne chwile. Piękne życie" (wideo)

Sieć sklepów obuwniczych CCC rusza z kampanią reklamową, promującą ofertę marki Gino Rossi (przejętej przez grupę CCC). Działania pod hasłem „Piękne chwile. Piękne życie” przygotowały 2012 Agency, dział marketingu CCC, Lemon Films, MullenLowe MediaHub i H2O Creative. więcej

Lurpak wraca z kampanią ,,Dobra Kuchnia zasługuje na Lurpak"

Po kilkuletniej przerwie duńska marka masła Lurpak wznawia kampanię wizerunkową „Dobra kuchnia zasługuje na Lurpak”. Przygotowały ją Isobar Polska i Carat Polska. więcej

Ania Starmach prowadzi program o superfoods na YouTubie

"Superfoody na co dzień" to tytuł nowego cyklu na YouTube, który prowadzi osobowość telewizyjna Ania Starmach. więcej

Szef Heliosa: 9 mln zł mniej wpływów wskutek zamknięcia kin, obniżki cen biletów się opłacają

Sieć kinowa Helios (należąca do Agory) zanotuje spadek przychodów o ok. 9 mln zł i wyniku operacyjnego o 1,2-1,5 mln zł wskutek zamknięcia kin na dwa tygodnie. - Na pewno jest to wynik do odrobienia - podkreśla szef firmy Tomasz Jagiełło. Tłumaczy, że znaczące obniżki cen biletów opłacają się Heliosowi, bo przynoszą wzrost frekwencji i sprzedaży przekąsek. więcej

Adamed z kampanią informacyjną nt. koronawirusa

Koncern farmaceutyczny Adamed rozpoczął kampanię informacyjną, zawierającą najważniejsze zalecenia, które pomogą zapobiec zakażeniu się wirusem SARS-CoV-2. więcej

Wisła Kraków z 6 mln zł zysku. Więcej z biletów, praw tv i transferów

W ub.r. klub piłkarski Wisła Kraków z nowymi władzami osiągnął wzrost przychodów o 31,8 proc. do 34,98 mln zł oraz wyniku netto z 7,48 straty do 6,2 mln zł zysku. Mocno zwiększyły się wpływy z biletów, praw telewizyjnych, transferów i działalności handlowej. więcej

Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle

Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Bartosz Hojka: najlepszy rok Agory od dekady. "Kluczowy spadek przychodów w związku z koronawirusem"

- Mamy poczucie, że 2019 rok był bardzo dobrym rokiem dla Agory, od wielu lat. Zaryzykowałabym nawet stwierdzenie, że najlepszym od dekady - stwierdził Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory. Analitycy podkreślają, że kluczowy dla firmy może być spadek frekwencji w kinach i osłabienie sytuacji na rynku reklamowym w wyniku potencjalnego spowolnienia gospodarczego. więcej

CMWP i SDP apelują o zawieszenie konferencji prasowych z dziennikarzami

Centrum Monitoringu Wolności Prasy wspólnie ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich wystosowały apel o nieorganizowanie konferencji prasowych i briefingów na żywo z udziałem dziennikarzy. więcej

Agora: rynek reklamy w IV kwartale wart 2,9 mld zł. Branża reklamowa czeka na rozwój sytuacji w związku z koronawirusem

Według szacunków Grupy Agora w IV kwartale 2019 roku rynek reklamy w Polsce był warty 2,9 mld złotych, co w skali roku dało wzrost o 4 proc. - Branża reklamowa obecnie oczekuje na rozwój sytuacji i czeka, co przyniosą kolejne tygodnie - komentuje potencjalne straty Agnieszka Sadowska, członek zarządu Grupy Agora dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Wyborcza.pl zmieniła tryb pracy: połowa redakcji pracuje zdalnie, redakcje lokalne rotacyjnie

Redakcja portalu Wyborcza.pl (Agora) przestawiła się na zdalny tryb pracy, o czym informuje swoich prenumeratorów w specjalnym, korona wirusowym newsletterze. - Nasze treści od paru dni cieszą się rekordową popularnością. To pokazuje, że ludzie nas potrzebują - komentuje Mikołaj Chrzan, wicenaczelny „ Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych. więcej

Konferencje Kancelarii Premiera bez udziału mediów, transmisje online

Od soboty, 14 marca konferencje dla mediów poświęcone tematowi koronawirusa będą transmitowane przez internet. Nie będą odbywać się z udziałem mediów - poinformowało Centrum Informacyjne Rządu. więcej

,,Gazeta Wyborcza" ma 218 tys. subskrybentów cyfrowych, płacą średnio po 14 zł miesięcznie

Na koniec ub.r. z prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny przychód miesięczny od subskrybenta, który kupił ofertę bezpośrednio na Wyborcza.pl, wynosił 14 zł. więcej

Ministerstwo kultury zapewnia, że twórcy otrzymają wsparcie w związku z koronawirusem

W ubiegłym tygodniu rząd podjął decyzję o zamknięciu m.in. placówek kulturalnych na dwa tygodnie. W efekcie wielu artystów, twórców – w tym fotoreporterzy - zostało bez bieżących środków do życia. Ministerstwo kultury zapewnia, że mogą oni składać wnioski o pomoc socjalną w związku z zagrożeniem koronawirusem i brakiem możliwości podjęcia pracy. więcej

W serwisach ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu" teksty o koronawirusie dostępne dla wszystkich, zawieszono podcasty

W piątek serwisy internetowe Rp.pl i Parkiet.com (Gremi Media) zdjęły do odwołania paywalla na teksty i inne treści związane z koronawirusem. „Rzeczpospolita” w najbliższym okresie nie będzie nagrywać podcastów, natomiast codziennie wywiady wideo będą realizowane nie w studiu, tylko zdalnie. więcej

1,1 mln postów w social mediach o koronawirusie, 235 tys. publikacji

Od połowy stycznia do 12 marca w polskich mediach ukazało się 235 tys. publikacji o koronawirusie. W tym samym czasie opublikowano aż 1,1 mln postów w mediach społecznościowych - wynika ze wspólnego badania agencji Publicon i Press-Service Monitoring Mediów, udostępnionego portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix i Disney przerywają produkcję filmów i serialu. Odwołane premiery, anulowane zdjęcia także w Polsce

Od czwartku kina w Polsce są zamknięte, co wymusiło na dystrybutorach przesunięcie premier filmów. Zdjęcia do nowych odcinków seriali, filmów i programów kręconych głownie w USA, zostały przerwane. Taką decyzję podjął m.in. Disney, Warner Bros i Netflix. więcej

LPP o wpływie koronawirusa: łańcuch dostaw niezagrożony, znaczący spadek sprzedaży

Firma odzieżowa LPP (należą do niej marki Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) ocenia, że w związku z epidemią koronawirusa jest niewielkie ryzyko dotyczące jej łańcucha dostaw, a bardzo wysokie dotyczące sprzedaży, z powodu zamknięcia sklepów w wielu krajach i zmniejszenia mobilności klientów. więcej

Wisła Kraków znów sprzedaje akcje, chce pozyskać 4,3 mln zł na restrukturyzację. Trudny okres związany z koronawirusem

Klub piłkarski Wisła Kraków zaczął kolejną internetową sprzedaż swoich akcji. Chce pozyskać 4,3 mln zł na wsparcie w związku z restrukturyzacją oraz trudnościami związanymi z zawieszeniem rozgrywek sportowych. więcej

CCC istotnie dotknięty przez skutki koronawirusa, już 45 proc. wpływów z e-commerce

Firma obuwnicza CCC przyznała, że rozszerzająca się epidemia koronawirusa i związane z nią zamknięcie sklepów niespożywczych będzie miało istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe grupy kapitałowej. Zaznaczyła, że w marcu br. już 45 proc. jej wpływów pochodziło ze sprzedaży internetowej. więcej

Koronawirus przeciąży internet i sieci komórkowe? Telekomy rozwiewają obawy. Kłopoty mogą mieć firmy

W związku z zamknięciem przedszkoli, szkół i uczelni wyższych do 25 marca, a także przejściem na pracę zdalną pracowników wielu koncernów i firm, internauci obawiają się o przepustowość sieci. Eksperci uspokajają, że nie powinno być problemów. - Kłopoty mogą mieć pracodawcy z sieciami VPN - mówi Wirtualnemedia.pl Jakub Wątor z Wirtualnej Polski. więcej

Facebook usunął grupę kont. Były wspierane przez Rosję i wpływały na nastroje polityczne w USA

Facebook poinformował, że tylko jednego dnia usunął 49 kont na Facebooku, 69 stron i 85 kont na Instagramie. To grupa, która siała dezinformację w sieciach społecznościowych i próbowała wpływać na nastoje społeczne w Stanach Zjednoczonych. więcej

Jest polska mapa koronawirusa. W czasie rzeczywistym można śledzić rozprzestrzenianie się wirusa

Esri Polska stworzyła cyfrową mapę występowania koronawirusa w naszym kraju. Można z niej na bieżąco dowiedzieć się, ile osób w Polsce jest zakażonych i gdzie są hospitalizowani. więcej

Airbnb miał wejść na giełdę w tym roku. Koronawirus pokrzyżował mu plany

Airbnb, amerykańska platforma pośrednicząca w wynajmie mieszkań na krótki termin, miała w tym roku zadebiutować na giełdzie. Z powodu rozprzestrzeniającego się koronawirusa, który sparaliżował branżę turystyczną, gigant w sektorze wynajmu mieszkań będzie musiał przesunąć te plany. więcej

TikTok platformą młodzieży, rośnie jej potencjał komercyjny

95 proc. korzystających w Polsce z Tiktoka to kobiety. Przeważnie to nastolatki - tylko niecałe 10 proc. użytkowników tej platformy w naszym kraju ma powyżej 19 lat - wynika z badania agencji GetHero. Aplikacja ma także rosnący potencjał sprzedażowy - co trzeciemu użytkownikowi podobają się komercyjne akcje influencerów z TikToka. więcej

450 tysięcy internautów w petycji chce zamknięcia Pornhuba. ,,Musi wzmocnić kontrolę treści"

W internetowej petycji pojawiło się żądanie zamknięcia Pornhuba, jednego z największych serwisów z treściami porno. Powodem jest zamieszczanie na platformie filmów mogących przedstawiać gwałty. Petycję online podpisało pond 450 tysięcy internautów - Postulat zawarty w petycji jest bardzo mocny, ale wątpię by doprowadził do zamknięcia Pornhuba. Natomiast protestować trzeba, bo serwis powinien wzmocnić kontrolę publikowanych u siebie treści - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Joanna Gzyra-Iskandar, rzeczniczka Centrum Praw Kobiet. więcej

Ponad połowa internautów korzysta z płatnych serwisów VoD. Najpopularniejszy jest Netflix

Z roku na rok rośnie liczba użytkowników platform VoD. W ubiegłym roku aż 54 proc. polskich internautów miało konto na płatnych serwisach. Wśród nich liderem był Netflix, na drugim miejscu znalazło się YouTube. więcej

1,1 mln postów w social mediach o koronawirusie, 235 tys. publikacji

Od połowy stycznia do 12 marca w polskich mediach ukazało się 235 tys. publikacji o koronawirusie. W tym samym czasie opublikowano aż 1,1 mln postów w mediach społecznościowych - wynika ze wspólnego badania agencji Publicon i Press-Service Monitoring Mediów, udostępnionego portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle

Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy nadrabiają niedzielny zakaz handlu w soboty. Zyskują na tym dyskonty

W obliczu braku możliwości robienia zakupów w niedziele, Polacy szturmują sklepy głównie w soboty - pokazuje raport GfK Polonia. Udziały w rynku zyskują dzięki zakazowi handlu w niedziele dyskonty. więcej

1,1 mln postów w social mediach o koronawirusie, 235 tys. publikacji

Od połowy stycznia do 12 marca w polskich mediach ukazało się 235 tys. publikacji o koronawirusie. W tym samym czasie opublikowano aż 1,1 mln postów w mediach społecznościowych - wynika ze wspólnego badania agencji Publicon i Press-Service Monitoring Mediów, udostępnionego portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Branża reklamowa i marketingowa pracują zdalnie

Niemal wszystkie firmy z szeroko pojętej branży marketingowej od dziś przechodzą na pracę zdalną. Większość osób zatrudnianych w agencjach reklamowych, domach mediowych, agencjach PR czy firmach producenckich pracuje z domów, a wszelkie spotkania biznesowe jeżeli już muszą być organizowane, odbywają się online. więcej

Streaming internetowy może uratować branżę konferencyjną. "Ciekawa alternatywa"

Niemal natychmiast skutki rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 odczuli organizatorzy różnej maści konferencji, kongresów czy prelekcji. Światełkiem w tunelu dla sektora będącego teraz w poważnych tarapatach mogą być streamingi online wydarzeń. Eksperci, z którymi rozmawiał portal Wirtualnemedia.pl, nie mają wątpliwości - to bardzo ciekawa alternatywa dla spotkań tradycyjnych. Może na dobre zmienić całą branżę, nawet już kiedy minie ryzyko związane z koronawirusem. więcej

Jolanta Turczynowicz-Kieryłło rezygnuje z funkcji szefowej kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. ,,Z uwagi na stan zdrowia"

Jolanta Turczynowicz-Kieryłło zrezygnowała ze stanowiska szefowej kampanii wyborczej Andrzeja Dudy. Uzasadniła to stanem zdrowia, wiadomo, że nie chodzi o koronawirusa. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Play promuje abonament za 50 zł dla przenoszących numer, w reklamach Tomasz Kammel (wideo)
Konferencja WWDC 2020 przeniesiona do internetu z powodu koronawirusa
Bill Gates odchodzi z rady dyrektorów Microsoftu
Play udostępnia za darmo dwa pakiety z Play Now do końca marca, chce pomóc zostającymi z dziećmi w domu
Koronawirus przeciąży internet i sieci komórkowe? Telekomy rozwiewają obawy. Kłopoty mogą mieć firmy
Canon pracuje nad bezlusterkowcem EOS R5
 
 
 
GOSPODARKA
 
LPP o wpływie koronawirusa: łańcuch dostaw niezagrożony, znaczący spadek sprzedaży
CCC istotnie dotknięty przez skutki koronawirusa, już 45 proc. wpływów z e-commerce
IKEA i Media Markt zamykają sklepy do odwołania, Poczta Polska z nowymi zasadami
Hebe wprowadza reglamentację towarów. 5 sztuk na jedną osobę
Polacy nadrabiają niedzielny zakaz handlu w soboty. Zyskują na tym dyskonty
Senat przyjął nowelizację specustawy ws. koronawirusa. Ma pomóc branży eventowej
MediaMarkt zamknął wszystkie sklepy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix i Disney przerywają produkcję filmów i serialu. Odwołane premiery, anulowane zdjęcia także w Polsce
Sieci kinowe apelują do rządu o wsparcie pensji i zawieszenie składek na PISF. ,,Nie możemy generować żadnych przychodów"
Szef Heliosa: 9 mln zł mniej wpływów wskutek zamknięcia kin, obniżki cen biletów się opłacają
"Zenka" obejrzało 500 tys. widzów. "Zaspokoiliśmy wszystkie gusta muzyczne"
The Killers zapowiadają album "Imploding The Mirage"
Premiera filmu "Szybcy i wściekli 9" przełożona o rok. Wszystko przez koronawirusa
W lipcu ruszą zdjęcia do filmu "Spider-Man 3"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj