|
|
|
|
|
|
|
Top of the Top Festival zyskał 130 tys. widzów. 8,78 mln zł z reklam
Top of the Top Festival 2019 oglądało średnio 1,87 mln widzów, o 130 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. TVN w czasie transmisji imprezy był liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 8,78 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel jurorami ,,Czaru par"
Jurorami reaktywowanego teleturnieju „Czar par” będą Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel. Premierowe odcinki widowiska będzie można oglądać od 20 września w piątki o godz. 20.45.
więcej
|
Nadawca TTV: przychody o połowę w górę, 16,2 mln zł zysku
W ub.r. spółka Stavka, nadawca kanału TTV, osiągnęła 93,27 mln zł przychodów sprzedażowych (49,4 proc. więcej niż rok wcześniej) i poniosła 68,38 mln zł kosztów operacyjnych, a jej zysk netto poszedł w górę z 2,62 do 16,19 mln zł. Prawie wszystkie wpływy spółki pochodzą od TVN Media.
więcej
|
Od września zmiana struktury Telewizji Polskiej
W maju br. zarząd Telewizji Polskiej podjął uchwałę w sprawie zmiany struktury Telewizji Polskiej. Nową jednostką miało być m.in. biuro dystrybucji, zlikwidowany ma zostać również Ośrodek Mediów Interaktywnych oraz biuro handlu. Zmiany będą jednak obowiązywać nie od 1 sierpnia br., a dopiero od września.
więcej
|
Czwórka rozpoczyna emisję ,,Miłości na zakręcie". ,,Atutem serialu jest bycie blisko ludzi i ich codziennych spraw"
W poniedziałek, 19 sierpnia o godz. 20.00 odbędzie się premiera nowego serialu Czwórki „Miłość na zakręcie”. - Z pewnością każdy znajdzie postać, której losy będzie śledził ze szczególnym upodobaniem - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Fromowitz, producent Constantin Entertainment Polska.
więcej
|
,,39 i pół tygodnia" od 8 września w TVN. Oto zwiastun nowego serialu (wideo)
8 września TVN rozpocznie emisję nowego serialu „39 i pół tygodnia”, który będzie można oglądać w niedziele o godz. 21.30. Jest to kontynuacja produkcji „39 i pół” sprzed 10 lat.
więcej
|
Nowy codzienny reality-show ,,Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?" od 9 września w TVP2
Od 9 września br. TVP2 rozpocznie emisję nowego reality-show „Teściowe i synowe. Kto tu rządzi?”, który będzie nadawany w dni powszednie około godz. 18.30-19.00 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Superstacja będzie płacić widzom za materiały wideo. Wątły: jesteście tam, gdzie tvppis
Superstacja szuka osób, które będą odpłatnie przekazywać nagrania z ciekawymi wydarzeniami. Skrytykował to były publicysta kanału Jakub Wątły, zarzucając występującym w reklamie reporterom „medialną prostytucję”, a ich szefom - miałkość.
więcej
|
nc+ przejmuje 70 proc. udziałów Kina Świat, Karczewski i Piasecki będą nim dalej zarządzać
ITI Neovision, właściciel platformy nc+, zawarł przedwstępną umowę nabycia 70 proc. udziałów firmy Kino Świat zajmującej się dystrybucją filmów. W Kinie Świat pozostaną jego dotychczasowi właściciele Tomasz Karczewski i Marcin Piasecki.
więcej
|
TVP Sport pokaże dwumecz Legia Warszawa - Glasgow Rangers
Spotkania Legii Warszawa z Glasgow Rangers w ramach czwartej rundy kwalifikacji Ligii Europy będzie można oglądać w TVP Sport. Transmisje będą dostępne także na stronie Sport.tvp.pl i w aplikacji mobilnej TVP Sport.
więcej
|
Powtórki reality-show Polsatu ,,Love Island. Wyspa miłości" z 1-dniowym opóźnieniem w Eska TV
Powtórki nowego reality-show Polsatu „Love Island. Wyspa miłości” z 1-dniowym opóźnieniem będzie można oglądać na antenie muzycznego kanału Eska TV.
więcej
|
Wystartowały zdjęcia do drugiego sezonu serialu ,,Znaki". Premiera w 2020 roku
W sierpniu w Górach Sowich rozpoczęły się zdjęcia do drugiego sezonu serialu „Znaki”. Telewizyjna premiera produkcji zaplanowana została na 2020 rok. Dla Sony Pictures Television, właściciela kanału AXN, produkuje go ATM Grupa.
więcej
|
Kurdej-Szatan, ,,Ruda" i Kordas wśród uczestników ,,Dancing with the Stars 10", jury bez Aleksandry Jordan (wideo)
W dziesiątej edycji show „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” wystąpią m.in. Rafał Szatan, Barbara Kurdej-Szatan, Joanna „Ruda” Lazer, Aleksandra Kot i Damian Kordas. W jury zabraknie Aleksandry Jordan - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Reportaż ,,Sprawy dla reportera" o problemach rodziny niepełnosprawnego zgodny z zasadami etyki TVP, ale usunięty z internetu
Komisja Etyki Telewizji Polskiej nie dopatrzyła się naruszenia zasad etyki przez redakcję „Sprawy dla reportera” w materiale opisującym problemy niepełnosprawnego mieszkańca Wągrowca. Reportaż - zgodnie z sugestią skarżących - został usunięty ze strony internetowej programu.
więcej
|
Cykl ,,Tajemnice II wojny światowej" od 1 września w History
Od 1 września History rozpocznie emisję nowego cyklu dokumentalnego „Tajemnice II wojny światowej”.
więcej
|
Cezary Jurkiewicz z PFN i Dominika Figurska z TV Republika kandydatami PiS do parlamentu
Z listy Prawa i Sprawiedliwości do Senatu będzie startował Cezary Jurkiewicz, członek zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, a do Sejmu - aktorka Dominika Figurska współpracująca z Telewizją Republika. Kandydatami jest też wielu obecnych posłów, m.in. szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański, rzeczniczka PiS Anita Czerwiński i rzecznik rządu Piotr Müller.
więcej
|
,,Septagon 3" od 2 września w Czwórce (wideo)
Od 2 września 2019 roku telewizyjna Czwórka rozpocznie emisję trzeciego sezonu serialu „Septagon", który będzie nadawany w dni powszednie o godz. 18.00.
więcej
|
CBS i Viacom z ostateczną umową o połączeniu. Shari Redstone prezesem nowego koncernu
Po trwających kilka miesięcy negocjacjach zapadła ostateczna decyzja o połączeniu ze sobą koncernów medialnych CBS i Viacom kontrolowanych przez rodzinę Redstone’ów. W rezultacie ma powstać jeden holding z rocznymi przychodami na poziomie 28 mld dolarów zdolny do skutecznej konkurencji z największymi graczami na rynku, takimi jak Disney czy Netflix. Prezesem nowej firmy będzie Shari Redstone, zaś Bob Bakish, obecny szef Viacomu zostanie jej dyrektorem wykonawczym.
więcej
|
Luke Bradley-Jones będzie nadzorować Disney+ w Europie i Afryce
Disney powołał Luke’a Bradleya-Jonesa na stanowisko senior vice-president, direct-to-consumer and general managera nowego serwisu SVOD Disney+. Były szef marketingu Sky będzie nadzorować serwis w Europie i Afryce.
więcej
|
,,Pułapka 2" od 3 września w TVN, emisja we wtorki (zwiastun serialu)
Od 3 września TVN rozpocznie emisję drugiego sezonu „Pułapki”, który będzie można oglądać we wtorki o godz. 21.30. Pierwszy sezon nadawany był w niedzielne wieczory.
więcej
|
,,Jak poślubić milionera" w kinach od 29 listopada. Steczkowska, Socha, Malinowski, Foremniak i Roznerski w obsadzie
W piątek, 29 listopada odbędzie się kinowa premiera filmu „Jak poślubić milionera” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W obsadzie produkcji Polsatu i Endemol Shine Polska znajdują się Małgorzata Socha, Michał Malinowski, Anita Sokołowska, Małgorzata Foremniak, Edyta Olszówka, Justyna Steczkowska, Julia Wieniawa i Nikodem Rozbicki.
więcej
|
Od 7 września 18. edycja "Postaw na milion" w TVP2
Od 7 września br. na antenie telewizyjnej Dwójki wystartuje 18. edycja teleturnieju "Postaw na milion". Program będzie nadawany w soboty o godz. 18.35.
więcej
|
Zapoluj na emocje konsumenta. IQS przedstawia Hajp Hunting
Czego pragną konsumenci? To pytanie spędza sen z powiek wielu marketerom. Z pomocą przychodzi Hajp Hunting - projekt badawczy IQS. Jak to dokładnie działa?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linie lotnicze American Airlines promują połączenie do Krakowa wódką. "To jedyny polski produkt kojarzony za granicą z naszym krajem"
Spot, w którym linie lotnicze American Airlines promują nowe kierunki połączeń zapraszając do Krakowa, by napić się wódki z przyjacielem jest zdaniem ekspertów z agencji reklamowych inteligenty, zabawny, przykuwa uwagę nietypową formą i lekko ironicznym podejściem do "działania na zmysły". Uważają, że pokazanie tego miasta przez pryzmat alkoholu być może nie oddaje ambicji tego miejsca jako destynacji turystycznej, ale nie jest też dla niego krzywdzące. Rozmówców Wirtualnemedia.pl dziwi oburzenie wywołane tą reklamą zwłaszcza w kontekście tego, że z dumą mówimy, że Belveder to globalna, ale polska marka wódki, że nasze tradycje wódczane nie są mniejsze niż rosyjskie, kiedy zapraszamy zagranicznych gości do Muzeum Wódki w Warszawie.
więcej
|
CD Project RED szuka agencji do promocji "Cyberpunk 2077"
CD Project RED rozpisał konkurs, w którym wybierze agencję reklamową do przygotowania kampanii promocyjnej gry „Cyberpunk 2077” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
OTO Film: wpływy wzrosły o 11 proc., 364 tys. zł straty wskutek wyższych kosztów
W ub.r. spółka Studio Filmowe OTO, działająca pod marką OTO Film, przy wzroście przychodów sprzedażowych o 10,8 proc. do 35,53 mln zł zanotowała 364,3 tys. zł straty netto (wobec 16,7 tys. zł straty rok wcześniej). Firma realizuje przede wszystkim spoty reklamowe.
więcej
|
Starcom obronił globalny budżet mediowy Novartisu
Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wygrał przetarg na globalną obsługę budżetu mediowego firmy farmaceutycznej Novartis. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w 2012 roku. Klienta obsługiwać ma dedykowana jednostka NovartisONE2.
więcej
|
Tramwaje Warszawskie chcą współpracować z influencerami, by uczyć, jak bezpiecznie jeździć autem po Warszawie
Spółka Tramwaje Warszawskie zaprasza agencje do składania ofert na przygotowanie kampanii reklamowej z udziałem influencerów, której celem będzie propagowanie bezpiecznego przemieszczania się po warszawskich ulicach - wynika z ustaleń Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wizerunek Żubra znika z etykiet piwa w ramach akcji na rzecz ochrony zagrożonych gatunków zwierząt
Kompania Piwowarska rozpoczęła akcję, której celem jest ochrona zagrożonych gatunków zwierząt. Aby uzmysłowić skalę zagrożenia, z puszek i butelek piwa zniknie wizerunek Żubra a jego miejsce zajmą wilk, ryś i sóweczka. Akcja prowadzona jest we współpracy z WWF.
więcej
|
Sylwester skryty promuje ubezpieczenia od AXA z ceną ,,bez atakowania telefonami i mailami" (wideo)
AXA w nowej kampanii reklamowej podkreśla, że na stronie internetowej firmy można skorzystać z kalkulatora składki ubezpieczenia samochodowego bez podawania swoich danych kontaktowych. Akcję ubezpieczyciel przygotował wspólnie z firmami marketingowymi Startsomething i Arena Media.
więcej
|
Zaratka i ,,Kasa wraca" w Kasie Stefczyka reklamowana przez rodziców bliźniaków (wideo)
W kampanii rodzice opowiadają, jak pożyczka Zaratka i inne usługi Kasy Stefczyka pomogły im sprostać wyzwaniom, które pojawiły się wraz z narodzinami bliźniaków.
więcej
|
Stuu Burton zamieszkał z pięcioma influencerami. Razem tworzą Team X
Sześciu twórców internetowych na czele ze Stuartem "Stuu" Burtonem na dwa lata przeprowadziło się do willi pod Warszawą. Internauci będą mogli obserwować, jak wygląda codzienne życie influencerów pod jednym dachem. To nowy projekt Team X, realizowany pod skrzydłami agencji influencer marketngu Spotlight, której udziałowcem jest Burton.
więcej
|
Resort zdrowia planuje kampanię w kinach
Ministerstwo Zdrowia prowadzi przetarg na zakup czasu reklamowego oraz dostosowanie do wymogów technicznych do emisji i emisję spotu reklamowego, promującego efekty Programu Wiedza Edukacja Rozwój i Programu Infrastruktura i Środowisko – wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Screen Network powołuje Think DOOH, szefem Damian Rezner
Think DOOH to nowa jednostka w Screen Network, której celem jest tworzenie reklam na ekranach Digital Out-Of-Home. Szefem zespołu został Damian Rezner.
więcej
|
Nestle zachęca do zwracania zużytych kapsułek po kawie Nespresso
Koncern Nestle, do którego należy marka kaw Nespresso namawia swoich klientów, by oddawali zużyte kapsułki po kawie. Można z nich m.in. wyprodukować nowy rower.
więcej
|
Resort przedsiębiorczości szuka producenta filmu animowanego
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii szuka w przetargu producenta filmu - animacji zachęcającej przedsiębiorców do współpracy z organizacjami międzynarodowymi. Zapłaci za to 51,2 tys. zł netto - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Treningi z lekkoatletami w promocji 4Move. Reklamy z komentarzem Tomasza Zimocha (wideo)
Wystartowała promocja napoju izotonicznego 4Move (produkowanego przez FoodCare), w której do wygrania są treningi z lekkoatletami Konradem Bukowieckim, Justyną Święty-Ersetic i Sofią Ennaoui. W kampanii reklamowej występuje też dziennikarz sportowy Tomasz Zimoch, startujący obecnie do Sejmu.
więcej
|
,,Zgłoś przygotowanie" w reklamach oferty szkolnej Carrefoura (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca ofertę artykułów szkolnych w supermarketach Carrefour. Akcję przygotowały firmy marketingowe Saatchi & Saatchi IS, Arena Media i K2 Precise.
więcej
|
Grupa Sarantis kupuje od PZ Cussons polską markę Luksja
Grupa Sarantis, właściciel takich marek, jak STR8, Jan Niezbędny, Grosik, Kolastyna kupuje od PZ Cussons polską markę kosmetyczną Luksja. Nowy właściciel brandu zajmie się też - na bazie oddzielnej umowy - dystrybucją innych marek PZ Cussons, m.in. Carex, Morning Fresh i Original Source.
więcej
|
Agencja PZL zwiększyła w ub.r. zysk netto o 70 proc., Bazgroł z dużym wzrostem wpływów
Agencja reklamowa PZL miała w 2018 roku 23,92 mln zł wpływów sprzedażowych i prawie 1,9 mln zł zysku. Jej siostrzana spółka Bazgroł, specjalizująca się w marketingu internetowym zanotowała wzrost przychodów z 1 do 1,46 mln zł oraz wyniku netto ze 145 tys. zł straty do 27,7 tys. zł zysku.
więcej
|
Biedronka rozpoczęła wyprzedaże w mobilnych Outlet Truckach
Sieć sklepów Biedronka (należy do Jeronimo Martins Polska rozpoczęła wyprzedaż artykułów przemysłowych z poprzednich kolekcji w specjalnych mobilnych Outlet Truckach, które pojawiają się stopniowo w wybranych miastach. Można w nich kupić towary 70 proc. taniej niż wynosiła cena regularna.
więcej
|
Cashback World przez kolejny rok sponsorem Lechii Gdańsk
Lechia Gdańsk podpisała nową umowę sponsoringową na sezon 2019/2020 z myWorld Poland, operatorem i właścicielem programu lojalnościowego Cashback World.
więcej
|
Pezet promuje w nowym teledysku markę STR8
Pezet, polski artysta i raper, który po 7 latach wraca na scenę muzyczną z nową płytą, nagrał piosenkę we współpracy z marką kosmetyków dla mężczyzn STR8. Za współpracę i koncept kreatywny odpowiada agencja mediowa Arena Media (Havas Media Group).
więcej
|
Operator programu Cashback sponsorem Legii Warszawa
Legia Warszawa i myWorld Poland podpisały kolejną, dwuletnią umowę, na mocy której operator międzynarodowego programu partnerskiego Cashback World będzie oficjalnym sponsorem stołecznego klubu do końca sezonu 2020/21.
więcej
|
Zapoluj na emocje konsumenta. IQS przedstawia Hajp Hunting
Czego pragną konsumenci? To pytanie spędza sen z powiek wielu marketerom. Z pomocą przychodzi Hajp Hunting - projekt badawczy IQS. Jak to dokładnie działa?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Google ułatwia obejście paywalla w przeglądarce Chrome. ,,Dla branży to nie trzęsienie ziemi"
Zgodnie z zapowiedzią w nowej wersji przeglądarki Chrome Google zwiększył prywatność użytkowników korzystających z odwiedzania stron w trybie incognito. Zmiana uderza w część wydawców stosujących meterd paywall, bowiem nie mogą oni stwierdzić czy ich serwis jest odwiedzany w trybie prywatnym i czy użytkownik wyczerpał limit darmowych treści. - Dla wydawców to może być wyzwanie, ale skala problemu nie jest przesadna. Paywall metryczny stosuje jedynie część mediów, a tryb incognito wykorzystuje tylko grupa zaawansowanych internautów. Zmiany zmuszą wydawców do poszukiwania innych metod monetyzacji czytelników - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży cyfrowych mediów.
więcej
|
Wpływy wydawcy ,,Krytyki Politycznej" zmalały o 12 proc. 2 mln zł z książek i czasopism, 1,8 mln zł od Open Society Foundations
W ub.r. Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, wydawca „Krytyki Politycznej”, zanotowało spadek przychodów o 12,2 proc. do 5,05 mln zł, przy czym wpływy z działalności wydawniczej wzrosły o 11,7 proc. do 2,1 mln zł. Zdecydowanie największe granty - wynoszące 1,77 mln zł - otrzymała od Open Society Foundations.
więcej
|
Gremi Media: wpływy wzrosły o 4 proc., a zysk z 4 do 9,3 mln zł
W minionym półroczu Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost przychodów o 4,5 proc. do 52,49 mln zł oraz zysku netto z 4 do 9,31 mln zł.
więcej
|
PMPG Polskie Media zaczyna przegląd opcji strategicznych - możliwe i przejęcia, i sprzedaż
Zarząd PMPG Polskie Media, właściciela m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zdecydował o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych dla swojej grupy kapitałowej. Bierze pod uwagę różne ruchy, m.in. pozyskanie inwestorów, przejęcia i sprzedaż części aktywów.
więcej
|
Dziennikarka Video-KOD wyprowadzona przez policję z antyfaszystowskiej demonstracji, krytykuje to Towarzystwo Dziennikarskie
Policjanci uniemożliwili dziennikarce serwisu Video-KOD Marcie Bogdanowicz transmisję z antyfaszystowskiej demonstracji. - Nie zostawię tak tego. Chodzi o wolność mediów - napisała reporterka na Facebooku. W jej obronie stanęli członkowie Towarzystwa Dziennikarskiego, sprawą zainteresowali Rzecznika Praw Obywatelskich.
więcej
|
Ryszard Bańkowicz: odbiorca szuka w mediach swojej prawdy, a dziennikarz za tym podąża, więc REM nie zabraknie pracy
- Rada Etyki Mediów w tej kadencji będzie miała na pewno znacznie więcej pracy. Głównie położymy nacisk na kształtowanie „dziennikarza etycznego” - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Bańkowicz, przewodniczący REM.
więcej
|
Reporterzy bez Granic protestują przeciw przemocy wobec dziennikarzy w Hongkongu
W Hongkongu trwają protesty przeciwko ustawie zezwalającej na ekstradycję do Chin mieszkańców i ich gości. Kilka dni temu doszło do pobicia kilku dziennikarzy, relacjonujących te protesty. Przeciwko przemocy wobec reporterów zaprotestowali Reporterzy bez Granic (RsF) oraz Hongkoński Klub Korespondentów Zagranicznych (FCC).
więcej
|
Były redaktor naczelny ,,Faktów i Mitów" skazany na 10 lat więzienia, ma zapłacić Błaja News 200 tys. zł
Sąd Okręgowy w Łodzi skazał Romana K. - byłego redaktora naczelnego „Faktów i Mitów”, udziałowca wydającej je spółki Błaja News i byłego posła Ruchu Palikota - na 10 lat więzienia za podżeganie do zabójstwa swojej byłej żony, spowodowanie szkód finansowych u Błaja News i wyłudzenia od firm ubezpieczeniowych. K. ma zapłacić tym spółkom łącznie 390 tys. zł, a swojej byłej żonie - 20 tys. zł.
więcej
|
|
|
Natalia Hatalska: Internet ma pomóc nam wypełnić pustkę
O uzależnieniu od internetu i social mediów, presji lajków, kryzysie relacji, samotności w łóżku i o tym, czego szukamy w sieci rozmawiamy z Natalią Hatalską - analityczką trendów, założycielką i szefową Instytutu badań nad przyszłością - Infuture Institute.
więcej
|
Wykop: koszty w górę dużo mocniej od wpływów, zysk zmalał do 42 tys. zł
W minionym roku finansowym spółka Wykop zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 6,4 proc. do 2,39 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę o 21,3 proc. do 2,32 mln zł, przez co mocno pogorszyły się wskaźniki rentowności - zysk netto zmalał z 302,8 do 41,7 tys. zł.
więcej
|
Strony główne: WP.pl nadal przed Onetem, Interia z większą przewagą nad Gazeta.pl
W odwiedzalności stron głównych WP.pl w ostatnich miesiącach wyraźnie wyprzedzała Onet, a Interia.pl zwiększyła nieco przewagę nad Gazeta.pl. Natomiast na najdłużej przyciągała internautów strona główna o2.pl.
więcej
|
Instagram rozpoczyna flagowanie i ograniczanie zasięgu fake newsów. Na razie tylko w USA
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami należący do Facebooka serwis Instagram rozpoczął aktywną walkę z fake newsami pojawiającymi się na platformie. Użytkownikom w Stanach Zjednoczonych udostępniono możliwość flagowania treści uważanych przez nich za dezinformację. Materiały są weryfikowane przez organizacje typu fact-checkers, a te uznane za fake newsy będą mniej widoczne dla użytkowników Instagrama.
więcej
|
Alibaba z rosnącymi przychodami i 2,7 mld dolarów kwartalnego zysku. Platforma ma w Chinach 674 mln użytkowników
W II kwartale 2019 roku koncern Alibaba Group zanotował wzrost przychodów o 42 procent, zaś zysk netto spółki przekroczył kwotę 2,7 mld dolarów. Z serwisów prowadzonych przez Alibabę korzysta średnio 674 mln użytkowników w skali roku, w ciągu kwartału przybyło ich 20 mln.
więcej
|
Google ułatwia obejście paywalla w przeglądarce Chrome. ,,Dla branży to nie trzęsienie ziemi"
Zgodnie z zapowiedzią w nowej wersji przeglądarki Chrome Google zwiększył prywatność użytkowników korzystających z odwiedzania stron w trybie incognito. Zmiana uderza w część wydawców stosujących meterd paywall, bowiem nie mogą oni stwierdzić czy ich serwis jest odwiedzany w trybie prywatnym i czy użytkownik wyczerpał limit darmowych treści. - Dla wydawców to może być wyzwanie, ale skala problemu nie jest przesadna. Paywall metryczny stosuje jedynie część mediów, a tryb incognito wykorzystuje tylko grupa zaawansowanych internautów. Zmiany zmuszą wydawców do poszukiwania innych metod monetyzacji czytelników - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży cyfrowych mediów.
więcej
|
Facebook wprowadza zmiany w serwisie. Znikną tajne grupy
Facebook zapowiedział wprowadzenie zmian dotyczących ustawień w obrębie grup funkcjonujących w serwisie. Według nowych reguł na platformie będą jedynie grupy otwarte i zamknięte, zniknie natomiast oddzielna kategoria tajnych grup. O tym czy konkretna zamknięta społeczność na Facebooku będzie ogólnie widoczna, czy też ukryta zadecyduje jej administrator.
więcej
|
RadioZET.pl zwiększa przewagę nad RMF24.pl, mocno w dół Eska.pl i PolskieRadio.pl (TOP10)
Wśród serwisów stacji i nadawców radiowych liderem jest bez zmian RadioZET.pl, które po wzroście w skali miesiąca zwiększyło przewagę nad RMF24.pl. Eurozet ma w czołowej dziesiątce trzy witryny, a Grupa RMF - cztery. Największe spadki odwiedzalności zanotowały Eska.pl i PolskieRadio.pl.
więcej
|
Będą podwyżki cen na Spotify
Pochodzący ze Szwecji muzyczny serwis streamingowy Spotify szykuje podwyżki cen abonamentów. Na początek zmiany obejmą kraje skandynawskie.
więcej
|
Brand24 ze wzrostem wpływów o 47 proc. i zyskiem operacyjnym. Już 54 proc. klientów z zagranicy
Zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 w zeszłym półroczu zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 47 proc. do 7,68 mln zł oraz kosztów operacyjnych o 28,6 proc. do 7,61 mln zł. Strata netto firmy zmalała o 587 tys. zł, a wynik operacyjny poprawił się z 704,4 tys. zł straty do 45,5 tys. zł zysku. Spółka miała na koniec czerwca 3 529 aktywnych klientów, z czego już 54 proc. z zagranicy.
więcej
|
Stuu Burton zamieszkał z pięcioma influencerami. Razem tworzą Team X
Sześciu twórców internetowych na czele ze Stuartem "Stuu" Burtonem na dwa lata przeprowadziło się do willi pod Warszawą. Internauci będą mogli obserwować, jak wygląda codzienne życie influencerów pod jednym dachem. To nowy projekt Team X, realizowany pod skrzydłami agencji influencer marketngu Spotlight, której udziałowcem jest Burton.
więcej
|
Trójmiasto.pl: wpływy 4,5 proc. w górę, zysk o połowę mniejszy
W ub.r. spółka wydająca serwis Trójmiasto.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,5 proc. do 13,15 mln zł. Jej wydatki operacyjne zwiększyły się natomiast o 8,6 proc., przez co zysk netto zmalał z 721,6 do 361,4 tys. zł. Firma inwestuje w sprzęt i przeniosła się do nowej siedziby.
więcej
|
Facebook otwiera kawiarnię w Londynie, będzie edukować na temat prywatności
Facebook otwiera w Londynie kawiarnię, w której będzie serwować różne rodzaje kaw. Klientom lokalu zaoferuje pomoc w ustawieniach prywatności w mediach społecznościowych.
więcej
|
Fałszywi obserwatorzy marek w social media kosztują reklamodawców 1,3 mld dolarów rocznie
Marki płacą miliardy dolarów rocznie za wypromowanie swoich produktów za pośrednictwem influencerów w mediach społecznościowych. Jednak jak wynika z najnowszych badań, fałszywi obserwatorzy w mediach społecznościowych będą w tym roku kosztować reklamodawców 1,3 miliarda dolarów.
więcej
|
Użytkownicy serwisów VoD nie potrzebują rekomendacji. Balicki: to nie kanibalizuje telewizji
Amerykańscy widzowie serwisów streamingujących wideo dokładnie wiedzą, co chcą w nich oglądać. Tylko 30 proc. uruchamia platformę, nie podjąwszy tej decyzji - wynika z badania Nielsena. - Patrząc na rozwój serwisów streamingowych widać, w jak niskim stopniu kanibalizują telewizję, ponieważ motywacją do wejścia do serwisu streamingowego jest głównie zaplanowane działanie: zobaczeniu filmu czy serialu - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu w nc+.
więcej
|
Katarzyna Bosacka uruchamia kanał youtube'owy. Obsługuje go Video Brothers
We wtorek, 20 sierpnia na platformie You Tube zadebiutuje kanał Katarzyny Bosackiej „EkoBosacka”. Finansowe wsparcie kanału zapewniają firmy Organic Farma Zdrowia i Laboratorium Naturella, a obsługę techniczną Video Brothers - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Luke Bradley-Jones będzie nadzorować Disney+ w Europie i Afryce
Disney powołał Luke’a Bradleya-Jonesa na stanowisko senior vice-president, direct-to-consumer and general managera nowego serwisu SVOD Disney+. Były szef marketingu Sky będzie nadzorować serwis w Europie i Afryce.
więcej
|
Kamil Durczok nie trafi do aresztu, musi zapłacić 100 tys. zł poręczenia
Sąd Okręgowy w Piotrkowie Trybunalskim oddalił zażalenie prokuratury na niezastosowanie aresztu tymczasowego wobec Kamila Durczoka, podwyższając poręczenie majątkowe z 15 do 100 tys. zł. Dziennikarzowi postawiono zarzuty po tym, jak pod koniec lipca po pijanemu spowodował kolizję na autostradzie.
więcej
|
Show ,,7 metrów pod ziemią" po raz pierwszy nakręcono z udziałem publiczności
15 sierpnia na YouTube zadebiutuje specjalny odcinek programu „7 metrów pod ziemią", w którym udział wzięła publiczność złożona z patronów kanału z platformy Patronite.
więcej
|
Zapoluj na emocje konsumenta. IQS przedstawia Hajp Hunting
Czego pragną konsumenci? To pytanie spędza sen z powiek wielu marketerom. Z pomocą przychodzi Hajp Hunting - projekt badawczy IQS. Jak to dokładnie działa?
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Czwórka rozpoczyna emisję ,,Miłości na zakręcie". ,,Atutem serialu jest bycie blisko ludzi i ich codziennych spraw"
|
Wystartowały zdjęcia do drugiego sezonu serialu ,,Znaki". Premiera w 2020 roku
|
,,Septagon 3" od 2 września w Czwórce (wideo)
|
Netflix zapowiada trzeci sezon serialu "Trzynaście powodów". Policja podejrzewa Claya (wideo)
|
,,Pułapka 2" od 3 września w TVN, emisja we wtorki (zwiastun serialu)
|
,,Jak poślubić milionera" w kinach od 29 listopada. Steczkowska, Socha, Malinowski, Foremniak i Roznerski w obsadzie
|
Zwiastun filmu ,,Polityka" przez 4 dni obejrzano na YouTubie i Facebooku 7 mln razy (wideo)
|
Disney zapowiada film "Zakochany kundel"
|
Pierwszy zwiastun filmu "Małe kobietki" Grety Gerwig. Premiera na Boże Narodzenie (wideo)
|
|
|