Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 4 Lipca 2019
 
 
 
Polsat zapowiada duże podwyżki dla operatorów za retransmisję swoich kanałów
 
Telewizja Polsat zapowiedziała w pismach do operatorów kablowych, że wprowadzi podwyżki za retransmisję swoich kanałów. Ceny mają się zwiększyć ponad dwukrotnie. Sieci kablowe chcą prosić o pomoc UOKiK. więcej
 
 
Toyota po krytyce pływającej reklamy zakończyła akcję ,,Bezpieczne Mazury". ,,Źle to wpływało na wizerunek marki"
 
Firma motoryzacyjna Toyota Motor Poland i Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe po fali krytyki w mediach społecznościowych zdecydowały się zakończyć rozpoczętą niedawno akcję „Bezpieczne Mazury”. - Źle to wpływało na wizerunek marki - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Mularczyk, PR senior manager w polskim oddziale Toyoty. więcej
 
 
Polskie Radio w ub.r. miało 13 proc. więcej wpływów i 15,3 mln zł zysku. Zatrudnia 1,3 tys. osób
 
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty. więcej
 
 
Money.pl przed Business Insiderem na czele serwisów gospodarczych. Mocno w górę Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl i Bankier.pl
 
Wśród witryn o tematyce biznesowo-prawnej zdecydowanym liderem jest Money.pl wyprzedzające Business Insider Polska i Rp.pl. Ten ostatni serwis w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, podobnie jak WP Finanse. Natomiast spore spadki zanotowały Gazetaprawna.pl i Bankier.pl. więcej
 
 
,,Wojenne dziewczyny 3" od września w TVP1. Emisja w niedzielnym prime-time
 
Telewizyjna Jedynka od września br. rozpocznie emisję trzeciego sezonu misyjnego serialu „Wojenne dziewczyny” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że 13-odcinkowa produkcja będzie emitowana w niedziele po godz. 20.00. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Elżbieta Gorajewska była nie tylko szefową Nielsen Audience Measurement. Budowała rynek badań społecznych i marketingowych w Polsce (opinie) więcej
 
,,Fakty" liderem programów informacyjnych w czerwcu, ,,Panorama" z największym wzrostem więcej
 
Polsat liderem oglądalności w I półroczu, TVP2 na plusie. ,,M jak miłość" i ,,Teleexpress" hitami więcej
 
Strata Ruchu wyniosła 352,6 mln zł, z czego 253,6 mln zł odpisu na obligacje Lurena Investments. Wpływy zmalały w ub.r. o 7,5 proc. więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Wydawca Polskie Radio 24
Account manager z j. niemieckim GPD
Kierownik Produkcji Golden Media Polska
Redaktor Video Online Wirtualna Polska Media
PRODUCENT TELEWIZYJNY Telewizja Polsat
CHARAKTERYZATOR (K/M) Telewizja Polsat
Senior Programmatic Specialist w Kerris Group Kerris Group
Junior Programmatic Specialist Ringier Axel Springer Media
Redaktor / redaktorka serwisów kulinarnych Burda Media Polska
Kierownik produkcji do działu multimedialnego Polskieradio.pl
operator / montażysta Polskieradio.pl
Redaktor content commerce w Business Insider Ringier Axel Springer Media
Redaktor do współpracy z autorami zewnętrznymi, Forbes.pl Ringier Axel Springer Media
Analityk Danych TVN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Polsat zapowiada duże podwyżki dla operatorów za retransmisję swoich kanałów

Telewizja Polsat zapowiedziała w pismach do operatorów kablowych, że wprowadzi podwyżki za retransmisję swoich kanałów. Ceny mają się zwiększyć ponad dwukrotnie. Sieci kablowe chcą prosić o pomoc UOKiK. więcej

,,Wojenne dziewczyny 3" od września w TVP1. Emisja w niedzielnym prime-time

Telewizyjna Jedynka od września br. rozpocznie emisję trzeciego sezonu misyjnego serialu „Wojenne dziewczyny” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Z naszych nieoficjalnych ustaleń wynika, że 13-odcinkowa produkcja będzie emitowana w niedziele po godz. 20.00. więcej

Robert Biedroń pozwie TVP za sugestie, że chce promować Polskę seksturystyką. ,,Przekroczone wszelkie granice przyzwoitości"

Robert Biedroń zarzuca „Wiadomościom” TVP1 manipulację jego słowami. Sztandarowy program informacyjny TVP zarzucił politykowi, że ten chce promować Polskę w świecie za pomocą seksturystyki. Biedroń podkreśla, że nigdy tego nie powiedział. - Granice zostały przekroczone, idę do sądu - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Programy Kuby Wątłego na stałe spadły z anteny Superstacji. ,,Przyszedł moment, w którym PiS nie jest pewien wygranej"

Superstacja w trybie nagłym zdecydowała o zdjęciu z anteny autorskich programów Jakuba Wątłego „Krzywe Zwierciadło” i „Suma Tygodnia”. - Przyszedł jednak moment, w którym PiS nie jest pewien swojej wygranej w jesiennej elekcji i w związku z tym, tam gdzie w mediach może, gdzie sięgają jego wpływy, „wycina” wszystko i wszystkich, którzy, bez względu na skalę, zagrażają jego pozycji - informuje Wątły w swoim oświadczeniu. więcej

Magdalena Zielska, Paulina Rzążewska, Małgorzata Jopek i Jarosław Jakubiec w ATM Grupa. Sylwia Olech szefową PR

W ostatnim czasie do ATM Grupy dołączyło sześć osób - producenci: Magdalena Zielska, Paulina Rzążewska i Małgorzata Jopek, a także: Jarosław Jakubiec, Sylwia Olech (zastąpiła Katarzynę Madey na stanowisku szefa PR) oraz Marcin Chmielewski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Wydatki na reklamę telewizyjną w czerwcu spadły o 5 proc. Na czele Polsat i Procter & Gamble

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2019 roku były o 5 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Procter & Gamble. więcej

Anna Cyzowska szefową agencji kreacji rozrywki i oprawy w Telewizji Polskiej

Anna Cyzowska zastąpiła Katarzynę Adamiak-Sroczyńską na stanowisku szefowej agencji kreacji rozrywki i oprawy w TVP. więcej

,,Powroty" nowym program TVP Polonia

W czwartek, 4 lipca TVP Polonia rozpocznie emisję nowego cyklu „Powroty”. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio w ub.r. miało 13 proc. więcej wpływów i 15,3 mln zł zysku. Zatrudnia 1,3 tys. osób

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty. więcej

 
Marek Mądrzejewski odwołany z funkcji wicedyrektora Jedynki

Marek Mądrzejewski został w środę odwołany z funkcji wicedyrektora oraz zastępcy redaktora naczelnego radiowej Jedynki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Wicepremier Piotr Gliński ws. dekoncentracji mediów: "Projekty czekają na swój polityczny czas"

- My nie mówimy o repolonizacji, my mówimy raczej, jeżeli o dekoncentracji. My nie ukrywamy, że mamy przecież od dawna przygotowane pewne projekty, ale one czekają na swój polityczny czas - stwierdził wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński, komentując ostatnie doniesienia medialne na ten temat. więcej

 
Radio Gra liderem słuchalności w Toruniu

Liderem rynku radiowego w Toruniu w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było Radio Gra. Na podium znalazły się jeszcze RMF FM i Trójka - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Od 5 lipca w sprzedaży płyta "Lato z Radiem Festiwal 2019"

Od 5 lipca w sprzedaży ukaże się płyta "Lata z Radiem Festiwal", które zostaną wykonane podczas festiwalu organizowanego przez Polskie Radio. Pojawią się na niej piosenki autorstwa m.in. Krzysztofa Zalewskiego, Darii Zawiałow, Brodki, Korteza, Smolika, Nosowskiej czy Sławka Uniatowskiego. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Toyota po krytyce pływającej reklamy zakończyła akcję ,,Bezpieczne Mazury". ,,Źle to wpływało na wizerunek marki"

Firma motoryzacyjna Toyota Motor Poland i Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe po fali krytyki w mediach społecznościowych zdecydowały się zakończyć rozpoczętą niedawno akcję „Bezpieczne Mazury”. - Źle to wpływało na wizerunek marki - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Mularczyk, PR senior manager w polskim oddziale Toyoty. więcej

Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł

Agencja marketingowa Apella miała w ub.r. przychody w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł rok wcześniej. Zysk spółki spadł w tym okresie z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł. Do grona stale obsługiwanych przez nią kas oszczędnościowo-rozliczeniowych dołączyło kilka państwowych spółek, m.in. Totalizator Sportowy i PKN Orlen. więcej

Wydatki na reklamę telewizyjną w czerwcu spadły o 5 proc. Na czele Polsat i Procter & Gamble

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu 2019 roku były o 5 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Procter & Gamble. więcej

PKN Orlen zapowiada 10. edycję Verva Street Racing z Robertem Kubicą

W dniach 24-25 sierpnia br. w Gdyni odbędzie się dziesiąta, jubileuszowa edycja imprezy motoryzacyjnej PK Orlen - Verva Street Racing. Gościem specjalnym eventu będzie Rober Kubica. więcej

Wjazd do Sosnowca tylko z paszportem - nietypowa promocja miasta

Władze Sosnowca w ramach nowej akcji promującej miasto wśród turystów wydają przyjezdnym nietypowe paszporty. Kampanię przygotował Urząd Miasta Sosnowca. więcej

Julia Wieniawa ambasadorką marki Soraya Plante (wideo)

Aktorka Julia Wieniawa została ambasadorką nowej marki Soraya Plante - kosmetyków, które składają się w 98 proc. z naturalnych składników (produkowanych przez Orkla Care). więcej

Karol Milewski z iProspect w zarządzie Omnipack

Karol Milewski - współzałożyciel i do niedawna członek rady nadzorczej firmy logistycznej Omnipack -  dołącza do zarządu jako chief commercial officer. Obowiązki łączy ze stanowiskiem prezesa iProspect. więcej

Converse będzie produkować buty z odpadów

Firma Converse z Bostonu produkująca buty i odzież zapowiedziała, że rozpoczyna nowy sposób produkcji swojego kultowego obuwia. Będzie wykorzystywać do tego odpady pokonsumeckie i przemysłowe. Obuwie takie trafi też do Polski. więcej

Daniel Przygoda: z Wavemaker do Feeders Agency

Daniel Przygoda dołącza do Feeders Agency jako creative growth director. Ostatnio kierował działem kreatywnym Wavemaker Content. więcej

Lay's z muzyczną kampanią na lato

Ruszyła kampania „Muzyka smakuje lepiej z Lay’s”. Towarzyszy jej loteria, w której do wygrania są muzyczne gadżety. Działania przygotowały VMLY&R, BBDO, Papaya Films, Media Direction, Event Marketing Piotr Łapa, Ewesa i Avanti. więcej

Robert De Niro w reklamie auta Kia Niro

Na rynku brytyjskim wystartowała kampania modelu Kia Niro, z udziałem gwiazdy kina Roberta de Niro. więcej

Małgorzata Kożuchowska zaprasza na wyprzedaże w galerii Bonarka

Ruszyła kampania reklamowa promująca wyprzedaże w krakowskiej galerii handlowej Bonarka. Występuje w niej ambasadorka marki, aktorka Małgorzata Kożuchowska. więcej

Visa ma własną identyfikację sensoryczną

Visa ogłosiła wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki, która powstała w wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Składa się na nią dźwięk, wzbogacony o animację oraz wibrację. więcej

Walk Digital prowadzi kampanię "Beskidzkie Misiaki"

Agencja Walk Digital w wyniku wygranego przetargu odpowiada za realizację digitalowej kampanii reklamowej "Beskidzkie Misiaki". więcej

McDonald's świetuje drugie urodziny McDelivery

Przez cały lipiec trwa kampania McDonald’s Polska, w ramach której sieć rozdaje prezenty z okazji drugich urodzin usługi dostawy posiłków McDelivery. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Gazeta Polska Codziennie" z największym spadkiem w maju, w górę ,,Puls Biznesu"

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”. Największym wzrostem sprzedaży w zestawieniu pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a na czele spadków uplasowała się „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł

Agencja marketingowa Apella miała w ub.r. przychody w wysokości 31,67 mln zł wobec 47,76 mln zł rok wcześniej. Zysk spółki spadł w tym okresie z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł. Do grona stale obsługiwanych przez nią kas oszczędnościowo-rozliczeniowych dołączyło kilka państwowych spółek, m.in. Totalizator Sportowy i PKN Orlen. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Money.pl przed Business Insiderem na czele serwisów gospodarczych. Mocno w górę Rp.pl, w dół Gazetaprawna.pl i Bankier.pl

Wśród witryn o tematyce biznesowo-prawnej zdecydowanym liderem jest Money.pl wyprzedzające Business Insider Polska i Rp.pl. Ten ostatni serwis w skali roku osiągnął duży wzrost odwiedzalności, podobnie jak WP Finanse. Natomiast spore spadki zanotowały Gazetaprawna.pl i Bankier.pl. więcej

Polacy chcą dostępu do internetu szybkiego, mobilnego i w każdym miejscu

84 proc. Polaków korzysta z internetu Chcemy, by dostęp do sieci był szybki, najlepiej mobilny i bez „dziur”, które zdarzają się nawet w centrach dużych miast. więcej

Kongres USA chce wstrzymania projektu Libra. ,,Może zagrozić globalnej stabilności finansowej"

Komisja Finansów Kongresu USA zaapelowała do Facebooka o wstrzymanie przez niego prac nad kryptowalutą o nazwie Libra. Według amerykańskich kongresmenów projekt budzi zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa potencjalnych użytkowników, może też szkodliwie wpływać na stabilność finansową na globalnych rynkach. więcej

Zbigniew Pendel wicenaczelnym Polityka.pl. Odpowiada za abonamenty cyfrowe

Zbigniew Pendel został zastępcą redaktora naczelnego serwisu Polityka.pl. - Będzie odpowiadał także za wzrost cyfrowych subskrypcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Łukasz Lipiński, naczelny serwisu. więcej

Google i Facebook pod lupą brytyjskiego urzędu antymonopolowego. Chodzi o dominującą pozycję na rynku reklamy online

Brytyjski urząd antymonopolowy zapowiedział dochodzenie mające zbadać czy Google i Facebook w odpowiedni sposób przetwarzają dane użytkowników i czy nie wykorzystują dominującej pozycji w tamtejszym segmencie reklamy online. Chodzi o udziały w rynku na poziomie 70 proc., które według prognoz w 2020 roku będą należały do Google i Facebooka. więcej

WP.pl na stronie głównej przeprasza Jacka Kurskiego za nieprawdziwą informację, jakoby nie płacił na utrzymanie syna

W środę na stronie głównej portalu WP.pl pojawiły się przeprosiny skierowane do prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego za nieprawdziwy zarzut, jakoby uchylał się od płacenia alimentów na syna. To efekt prawomocnego wyroku sądowego, na mocy którego Wirtualna Polska musi też zapłacić 10 tys. zł na cel charytatywny. więcej

IQS z technologią text miningu

Netdive to platforma badawcza analizy treści zamieszczanych w Internecie i mediach społecznościowych. Nowe narzędzie umożliwia eksplorację dowolnego tematu, który angażuje ludzi w sieci. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy chcą dostępu do internetu szybkiego, mobilnego i w każdym miejscu

84 proc. Polaków korzysta z internetu Chcemy, by dostęp do sieci był szybki, najlepiej mobilny i bez „dziur”, które zdarzają się nawet w centrach dużych miast. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Magdalena Zielska, Paulina Rzążewska, Małgorzata Jopek i Jarosław Jakubiec w ATM Grupa. Sylwia Olech szefową PR

W ostatnim czasie do ATM Grupy dołączyło sześć osób - producenci: Magdalena Zielska, Paulina Rzążewska i Małgorzata Jopek, a także: Jarosław Jakubiec, Sylwia Olech (zastąpiła Katarzynę Madey na stanowisku szefa PR) oraz Marcin Chmielewski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Magdalena Dulińska zrezygnowała z zarządzania agencją ComPress

Magdalena Dulińska złożyła rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu agencji ComPress. więcej

Iwona Dominiak rzeczniczką prasową Gaz-System

Iwona Dominiak jest od lipca rzeczniczką prasową firmy Gaz-System. Z firmą jest związana od początku jej istnienia na rynku od 2004 roku. więcej

El Padre i Public Dialog organizują trzecią edycję programu ,,Mali Ratownicy"

Volkswagen powierzył agencjom El Padre (eventowej) i Public Dialog (PR-owej) realizację trzeciej edycji społecznego programu „Mali Ratownicy”, w ramach którego prowadzone będą zajęcia z zasad udzielania pierwszej pomocy. więcej

Bastet Fashion klientem agencji Fashion PR

Agencja Fashion PR nawiązała współpracę z marką mody damskiej Bastet Fashion. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Plus zwycięzcą w przenoszeniu numerów w II kwartale. Ponad 458 tys. użytkowników zmieniło operatora
634 aplikacje usunięte z App Store w ciągu pół roku. Najwięcej żądań z Chin
Samsung naprawił Galaxy Fold. Sprzedaż ruszy pod koniec 2019 roku
 
 
 
GOSPODARKA
 
Apella ze spadkiem przychodów i spadkiem zysku z 1,47 mln zł do 562,9 tys. zł
Converse będzie produkować buty z odpadów
PKN Orlen wnioskuje w Komisji Europejskiej o zgodę na przejęcie Lotosu
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Wojenne dziewczyny 3" od września w TVP1. Emisja w niedzielnym prime-time
Na Ergo Arena Gdańsk odbędzie się pierwsza polska edycja Art On Ice
Tom Holland i Will Smith w animacji "Tajni i fajni"
Koniec serialu "Rozwód" Sary Jessiki Parker
Koniec serialu "The Affair". Piąty sezon ostatnim
Caleb McLaughlin i Finn Wolfhard na Open'er Festival 2019
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj