|
|
|
|
|
|
|
Polsat wygrał wiosnę, TVP1 wyprzedziła TVN
Wiosenny sezon telewizyjny należał do Polsatu. Stacja należąca do Zygmunta Solorza była najpopularniejszą stacją na całym rynku - zarówno w grupie ogólnej jak i komercyjnej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dobrą passę dzięki "Big Brotherowi" i telenoweli „Zakochani po uszy” miał TVN7, który w grupie 16-49 zmniejszył dystans do Jedynki.
więcej
|
W TVP zawieszono szefową działu kreacji dokumentu. Protestują reżyserzy filmów dokumentalnych
Telewizja Polska zawiesiła w pełnieniu obowiązków służbowych Martę Dużbabel, szefową działu kreacji dokumentu. Skrytykowała to Gildia Polskich Reżyserów Dokumentalnych. To już drugie - po Krzysztofie Karwowskim - zawieszenie w ostatnim czasie dziale dokumentu.
więcej
|
TVN organizuje kolejną edycję Top of the Top Sopot Festival. Impreza odbędzie się w połowie sierpnia
Od 13 do 15 sierpnia br. odbywać się będzie kolejna edycja Top of the Top Sopot Festival, który będzie transmitowany w TVN.
więcej
|
,,Ojciec Mateusz" dalej hitem TVP1. 3 mln widzów i 10,26 mln zł z reklam
21. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 2,97 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 19. serii, widownia produkcji spadła o 140 tys. oglądających. Serial nadal dawał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+. Wpływy z reklam wyniosły 10,26 mln zł.
więcej
|
Telewizja Polsat pokaże Igrzyska Europejskie z Mińska
W piątek, 21 czerwca w Mińsku rozpoczną się Igrzyska Europejskie, w których sportowcy będą rywalizować w 23 dyscyplinach o 200 kompletów medali, a zwycięzcy ośmiu dyscyplin uzyskają kwalifikacje na przyszłoroczne Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Transmisje z tego wydarzenia widzowie będą mogli zobaczyć na sportowych antenach Polsatu oraz na stronie polsatsport.pl.
więcej
|
Morawiecki: UOKiK musi wspierać polskie media, sieć 5G będzie mieć polską architekturę
- Chcemy tworzyć płaszczyznę wsparcia dla polskich mediów. Tutaj aktywny musi być UOKiK - stwierdził premier Mateusz Morawiecki. Zapowiedział też, że sieć telekomunikacyjna 5G będzie „w warstwie strategicznej pod polską kontrolą”, oraz skrytykował celebrytów z pogardą odnoszących się do Polaków z małych miejscowości.
więcej
|
TVN z 12. edycją ,,Projektu plaża"
W okresie od 5 lipca do 28 sierpnia 2019 roku odbywać się będzie „Projekt plaża”, który organizowany jest przez Telewizję TVN. W tegorocznej odsłonie projektu nadawca odwiedzi osiem nadmorskich miejscowości.
więcej
|
Juliusz Braun: Karta Powinności TVP nie może zostać zaakceptowana przez KRRiT
Zgodnie z obowiązującymi przepisami media publiczne mają obowiązek ustalać z przewodniczącym KRRiT Kartę Powinności określającą projekty, które będą realizowane w ramach misji publicznej, oraz plan ich finansowania na kolejne 5 lat. Obecnie trwają konsultacje w tej sprawie. Według Juliusza Brauna karta TVP nie może zostać zaakceptowana przez KRRiT, ponieważ nadawca zakłada, że otrzyma jeszcze wyższą rekompensatę, niż w tym roku.
więcej
|
TVN24 i TTV liderami wśród stacji tematycznych, TVP Sport z największym wzrostem w czołówce
Pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów w maju 2019 roku zajęło TVN24, a w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TTV - raport Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Inea przed UPC z najszybszym internetem stacjonarnym. T-Mobile przed Play, Orange i Plusem w mobile'u
W maju 2019 r. najszybszy internet stacjonarny oferowała Inea. Natomiast mobilny dostęp do sieci o największej szybkości mieli użytkownicy T-Mobile - wynika z zestawienia opublikowanego przez SpeedTest.pl.
więcej
|
Startują castingi do kolejnej edycji ,,Big Brothera" w TVN7 (wideo)
Stacja TVN7 wraz z Endemol Shine Polska rozpoczęła poszukiwania uczestników do kolejnej edycji „Big Brothera”. Reality-show będzie emitowany na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.
więcej
|
Telewizja Trwam z dużym spadkiem oglądalności w 2018 roku
Ze sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że Telewizja Trwam w 2018 roku zanotowała 0,36 proc. udziału w rynku oglądalności. To spadek w porównaniu do 2017 roku, kiedy miała 0,52 proc. udziału.
więcej
|
Po sukcesie ,,Czarnobyla" Comcast zainwestuje ponad 1,2 mld dolarów w oryginalne produkcje Sky
Koncern Comcast zapowiedział, że w najbliższych latach podwoi inwestycje w należącą do niego wytwórnię Sky Studios i tworzone przez nią oryginalne produkcje filmowe. W sumie kwota nakładów ma sięgać 1,27 mld dolarów, a nowe filmy i seriale będą realizowane w krajach europejskich. Inwestycje zapowiedziano po sukcesie serii „Czarnobyl”, której Sky była koproducentem.
więcej
|
Kaczyński: nowy film Vegi to hejt na władzę, oni już nie mają programów informacyjnych w TVP
Prezes PiS Jarosław Kaczyński ocenił, że zapowiedziany na wrzesień br. nowy film Patryka Vegi to przykład hejtu wobec obozu rządzącego, mający pokazywać jego polityków „jako ludzi złych, zdemoralizowanych, którzy nie służą Polsce”. Według Kaczyńskiego w kampanii przed wyborami parlamentarnymi oprócz standardowego marketingu istotne będą spotkania z wyborcami (organizowane na poziomie parafii i gmin) oraz aktywności w internecie.
więcej
|
Nowy program Michała Rachonia w TVP Info dopiero od lipca, dziennikarz relacjonuje wizytę pary prezydenckiej w USA
Start porannego programu Michała Rachonia na antenie TVP Info został przesunięty o miesiąc. Dziennikarz wyjechał bowiem do Stanów Zjednoczonych, gdzie będzie obsługiwał wizytę prezydenta Andrzeja Dudy z małżonką - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Radio zmieni ramówkę na lato. Więcej muzyki i rozrywki
W okresie wakacyjnym Polskie Radio zmieni ramówki wszystkich stacji, poza Radiem dla Zagranicy. W Jedynce pojawi się Lato z Radiem, "Lato z Radiem Extra" oraz transmisje z festiwalów LzR. W Trójce będzie w sumie osiem nowych audycji, a wśród nich: muzyczne, kulturalne, podróżniczo-kulinarne oraz rozrywkowe - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Rusza akcja ,,Złote Przeboje na wakacjach"
W piątek, 21 czerwca br. w Złotych Przebojach rozpocznie się kolejna edycja letniej akcji „Złote Przeboje na wakacjach”. W jej ramach stacja będzie towarzyszyć uczestnikom wydarzeń muzycznych odbywających się w kilkunastu polskich miastach.
więcej
|
|
RMF FM liderem słuchalności w Trójmieście, Trójka wyprzedziła Radio ZET
Liderem rynku radiowego w Trójmieście w okresie od grudnia ub.r. do maja br. było RMF FM. Podium uzupełniają Trójka i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia dla Orlenu, PKO BP, Totalizatora Sportowego, Lotosu i KGHM, Morawiecki z nagrodą specjalną
W tegorocznej edycji Nagród Gospodarczych Polskiego Radia uhonorowano przede wszystkim duże spółki skarbu państwa: Orlen, PKO BP, Totalizator Sportowy, Grupę Lotos i KGHM. Natomiast nagrodę specjalną otrzymał premier Mateusz Morawiecki.
więcej
|
|
|
|
,,Facing Emotions", ,,Niezniszczalna tęcza", ,,Ostatni Twój Weekend" i ,,Święty Florian da Ci znak" z nominacjami w Cannes Lions
Cztery projekty z Polski znalazły się na ogłoszonych właśnie kolejnych shortlistach tegorocznej edycji festiwalu Cannes Lions. Najwięcej nominacji - cztery - otrzymała akcja „Niezniszczalna tęcza”, którą agencja 180heartbeats Jung v. Matt przygotowała dla marki Ben&Jerry’s należącej do koncernu Unilever.
więcej
|
Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy
Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.
więcej
|
LC Corp po zmianie nazwy na Develia z nowym logo
Akcjonariusze firmy deweloperskiej LC Corp zdecydowali o zmianie dotychczasowej nazwy, związanej z jej poprzednim większościowym akcjonariuszem Leszkiem Czarneckim, na Develia. Zaprezentowano też zmodyfikowaną identyfikację wizualną spółki.
więcej
|
,,Randka w ciepło" - Filip Chajzer i Isaiah Mustafa reklamują Old Spice'a (wideo)
W nowej kampanii reklamowej dezodorantów Old Spice (produkowanych przez Procter&Gamble) wspólnie z promującym tę markę od kilku lat Isaiahem Mustafą występuje Filip Chajzer. Akcja jest realizowana pod hasłem „Randka w ciepło”.
więcej
|
Marka Piotr i Paweł zniknie z rynku. "Segment delikatesów premium nigdy nie miał szczęścia na polskim rynku"
Nowy właściciel sieci sklepów Piotr i Paweł, firma Spar Group z RPA zamierza wycofać tę markę z rynku. Sklepy zmienią szyldy na Eurospar lub Spar. Zdaniem ekspertów od strategii segment delikatesów premium w Polsce nigdy nie miał szczęścia do dobrych decyzji strategicznych. Błędy w tym zakresie popełniali wszyscy - zarówno Bomi, Alma czy Piotr i Paweł.
więcej
|
Zmalała liczba zgłoszeń do Cannes Lions, nie pomogły nowe kategorie i powrót Publicis Groupe
Do tegorocznego, rozpoczynającego się dziś Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wpłynęło 30 953 zgłoszeń z 89 krajów. Mimo, że w tym roku wprowadzono nowe kategorie, a po roku nieobecności swoje projekty zgłaszają też agencje należące do Publicis Groupe, to liczba walczących o Lwy projektów zmalała rok do roku o 4 proc.
więcej
|
The Dumplings skomponował piosenkę "Bez słów" do kampanii Durexa "Gorące Letnie Noce"
Marka Durex wystartowała z najnowszą kampanią Gorące Letnie Noce. Do współpracy marka zaprosiła The Dumplings, zespół skomponował na potrzeby kampanii piosenkę pt. „Bez słów”. Za koncepcję i prowadzenie kampanii odpowiada agencja Feeders Agency wspólnie z Agencją 2012.
więcej
|
Letnia beztroska promuje aplikację Moje ING od ING Banku Śląskiego (wideo)
ING Bank Śląski w nowej kampanii reklamuje aplikację mobilną Moje ING. Akcję, z udziałem Marka Kondrata, przygotowały agencja Brain i dom mediowy MullenLowe MediaHub.
więcej
|
Plecak problemów dorosłych obciąża dziecko w spocie SOS Wiosek Dziecięcych (wideo)
Ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa organizacji charytatywnej SOS Wioski Dziecięce. Akcję przygotowano wspólnie z firmami marketingowymi VML Poland i Papaya Films.
więcej
|
Tomasz Sąsiadek co-managing directorem w Bluerank
Tomasz Sąsiadek awansował na stanowisko co-managing director w agencji marketingu internetowego Bluerank. Przez ostatnie trzy lata kierował w firmie działem obsługi klienta.
więcej
|
Aga Nowak Dadas i Adam Czartoryski zespołem kreatywnym w Feeders.agency
Aga Nowak Dadas (art director) i Adam Czartoryski (creative copywriter) tworzą nowy team kreatywny w agencji Feeders.
więcej
|
Lotos sponsorem Stadionu Letniego Gdańsk
Grupa Lotos po raz drugi została sponsorem tytularnym Stadionu Letniego Gdańsk zlokalizowanego na plaży w Brzeźnie. Przez ostatnie 4 lata miejsce to odwiedziło prawie 5 milionów osób.
więcej
|
KFC wprowadza ,,The Imposter" - wegańskiego burgera
KFC wprowadza w części swoich restauracji w Wielkiej Brytanii wegańskiego burgera. Sprzedawany będzie pod nazwą „The Imposter”. Tradycyjnego kotleta z kurczaka zastąpiono quornem w charakterystycznej dla firmy panierce.
więcej
|
Starbucks testuje użycie zwrotnych kubków na lotnisku w Londynie
Sieć kawiarni Starbucks zapowiedziała, że ma zamiar ograniczyć liczbę zużytych jednorazowych kubków, w których klienci piją kawę na wynos. Obecnie prowadzone są testy kubków wielokrotnego użytku, po ich użyciu miłośnicy kawy będą mogli pozostawić je w specjalnym kontenerze, a bariści wykorzystają go jeszcze raz.
więcej
|
Marketing sportowy a LGBT. "W sporcie miejsce dla ludzi różnych ras, religii i kultur"
Ostatnie tygodnie debatę publiczną rozgrzewały emocje związane z Kartą LGBT+, Paradą Równości czy dyskusja wokół prawa osób homoseksualnych do zawierania małżeństw. Oliwy do ognia dodały medialne sprzeczki windsurferki Zofii Klepackiej i dziennikarki Kingi Rusin. Czy kontrowersyjne wypowiedzi sportowców wpływają na wizerunek marek lub firm, które reprezentują? - Sport to świat w którym mają swoje miejsce ludzie różnych ras, religii i kultur - przypomina Paweł Sławski, partner zarządzający w Arskom Group.
więcej
|
Naturalne kosmetyki Botanical Flow z letnim konkursem
Wystartował konkurs marki Delia Cosmetics z gamą produktów naturalnych Botanical Flow. Hasło zabawy brzmi „Mam flow, gdy…”.
więcej
|
Centrum handlowe Manufaktura z kampanią ,,To przechodzi wszelkie przeobrażenie"
Łódzkie centrum handlowe Manufaktura przechodzi właśnie modernizację, z tej okazji prowadzi kampanię "To przechodzi wszelkie przeobrażenie”. Odpowiada za nią agencja marketingowa Valkea.
więcej
|
Effie Awards to konkurs rozwiązań, które budują biznes
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Zapewne dalej tak jest, choć w dzisiejszych czasach reklama to tylko jeden ze sposobów rozwoju szeroko pojętego biznesu.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Wydawca ,,Nie" ze spadkiem wpływów i 1,44 mln zł straty. Tygodnik sprzedaje się w 25 tys. egz.
W ub.r. firma Urma wydająca tygodnik „Nie” zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 3,9 proc. do 3,7 mln zł oraz 1,44 mln zł straty netto. Pismo sprzedawało się średnio w 25 tys. egz. przy trzykrotnie wyższym nakładzie. Miało jedynie 8,1 tys. zł ze sprzedaży reklam - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Gazeta Wyborcza" nie musi sprostować tekstów o aferze KNF, oddalono pozwy NBP
Warszawski sąd okręgowy oddalił dwa pozwy, które wniósł Narodowy Bank Polski przeciw szefostwu „Gazety Wyborczej” (Agora) o opublikowanie sprostowań. - To nie są jeszcze prawomocne wyroki, ale widać już, że sąd rozumie, że nie wolno paraliżować dziennikarzy w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Kurski, pierwszy zastępca redaktora naczelnego dziennika.
więcej
|
Fundacja Tygodnika Powszechnego zbiera w internecie pieniądze na Festiwal Conrada
Fundacja Tygodnika Powszechnego prowadzi w internecie zbiórkę na Festiwal Conrada, po tym jak ministerialną dotację obniżono z 300 do 100 tys. zł. Chce zebrać 50 tys. zł, wpłacono już ponad 27 tys. zł.
więcej
|
Axel Springer łączy amerykańskiego Business Insidera z firmą eMarketer
Koncern Axel Springer zamierza połączyć ze sobą amerykańską wersję serwisu Business Insider z należącą do wydawcy firmą analityczną eMarketer. Operacja ma się zakończyć na początku 2020 roku, połączonymi spółkami będzie kierował Henry Blodget, obecny szef Business Insidera.
więcej
|
|
|
Wyborcza.pl, Rp.pl Polskatimes.pl z dużymi wzrostami - w dół Przegladsportowy.pl i Gazetaprawna.pl (serwisy dzienników)
Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich zdecydowanymi liderami są Wyborcza.pl, SE.pl i Fakt.pl, a użytkowników na najdłużej przyciągały Przegladsportowy.pl i PB.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Wyborcza.pl, Rp.pl, Dziennik.pl i Polskatimes.pl, a sporo straciły Przegladsportowy.pl i Gazetaprawna.pl.
więcej
|
Facebook wprowadza ranking komentarzy. Dyskusje pod postami mają zyskać na wartości
Facebook zapowiedział wprowadzenie w swoim algorytmie rankingu komentarzy. Wpisy pod postami, które wzbudzą najsilniejsze reakcje użytkowników mają znaleźć się na czele listy komentarzy, zaś na znaczeniu stracą mniej istotne uwagi czy też treści nie odnoszące się merytorycznie do komentowanego postu. Na początek mechanizm będzie funkcjonował przy publicznych wpisach pochodzących ze stron lub od najpopularniejszych użytkowników.
więcej
|
Facebook zbiera partnerów nowej kryptowaluty. Na liście Visa, Mastercard i PayPal
W najbliższych dniach Facebook ma zdradzić oficjalnie szczegóły dotyczące wprowadzenia na rynek własnej kryptowaluty. Firma pozyskała do projektu partnerów, wśród których są między innymi Visa, Mastercard, Uber i PayPal. Facebook zatrudnił też Eda Bowlesa, dyrektora banku Standard Chartered, który ma wspierać i nadzorować realizację projektu.
więcej
|
Axel Springer łączy amerykańskiego Business Insidera z firmą eMarketer
Koncern Axel Springer zamierza połączyć ze sobą amerykańską wersję serwisu Business Insider z należącą do wydawcy firmą analityczną eMarketer. Operacja ma się zakończyć na początku 2020 roku, połączonymi spółkami będzie kierował Henry Blodget, obecny szef Business Insidera.
więcej
|
"Lucyfer" najpopularniejszym serialem w czerwcu
Od 3 do 9 czerwca widzowie serwisów streamingowych najchętniej sięgali po serial "Lucyfer" Netfliksa - pokazują dane TV Time.
więcej
|
TikTok wprowadza nowe formaty reklamowe
Chińska firma Bytedance, do której należy TikTok, zaprezentowała cztery nowe formaty reklamowe w tej platformie społecznościowej.
więcej
|
Onet zaczyna "Gry uliczne" - cykl wywiadów Janusza Schwertnera i Mateusza Baczyńskiego z policjantami i gangsterami
Od niedzieli 16 czerwca w Onecie (Ringier Axel Springer Polska) ruszyły "Gry uliczne" - cykl wywiadów z gangsterami i policjantami, którzy w latach 90. rozpracowywali polskie mafie. Serię przygotował Janusz Schwertner i Mateusz Baczyński.
więcej
|
Klip ,,Grzechy Sodmoskie" z Zofią Klepacką usunięty z YouTube'a z powodu szerzenia nienawiści (wideo)
YouTube usunął teledysk do piosenki „Grzechy Sodmoskie” rapera Karat NM, w której krytykowane są mniejszości seksualne i aborcja. W klipie pojawiła się gościnnie windsurferka Zofia Klepacka od kilku miesięcy negatywnie wypowiadająca się o prawach środowiska LGBT.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|