|
|
|
|
|
|
|
TVN zerwał umowę z Katarzyną Bosacką, powodem jej kontrakt reklamowy bez zgody nadawcy
We wtorek TVN wypowiedział ze skutkiem natychmiastowym umowę z Katarzyną Bosacką, prowadzącą programy w TVN Style. Dziennikarka niedawno została ambasadorką ekologicznych marek OnlyBio i OnlyEco z portfolio firmy Laboratorium Naturella, na co nie miała wymaganej w umowie zgody nadawcy.
więcej
|
Kurski o ,,Achtung Russia" w TVP Info: to nieodpowiedzialna prowokacja, Rachoń i Krawiel byli zawieszeni przez miesiąc
Według prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego pokazanie pod koniec listopada ub.r. w „Minęła 20” w TVP Info grafiki z napisem „Achtung Russia” można uznać za satyryczny komentarz do agresywnej polityki Rosji, ale z racji skojarzeń z faszyzmem była to nieodpowiedzialna prowokacja. Kurki zaznaczył, że prowadzący Michał Rachoń i wydawca Krystian Krawiel zostali zawieszeni na miesiąc, przy czym doszło do tego dopiero w połowie stycznia, po emisji animacji kpiącej z Jerzego Owsiaka, WOŚP i Hanny Gronkiewicz Waltz.
więcej
|
,,Fakty" na czele programów informacyjnych. Wszystkie dzienniki ze wzrostem widowni w maju
W maju br. wszystkie dzienniki telewizyjne pochwalić się mogły wzrostami średniej widowni. Najwięcej zyskały „Fakty” TVN, które umocniły się na pozycji najchętniej oglądanego serwisu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Superstacja ogranicza politykę w ramówce. "Plany zmiany profilu stacji są związane z niezadowalającą oglądalnością kanału"
Od ostatniego piątku Superstacja nie zajmuje się polityką, a w stacji nie pojawiają się politycy. Zmiany mają mieć związek z pracami nad strategią kanału, która zakłada ograniczenie tematów politycznych. - Zamierzamy przeznaczyć więcej czasu na informacje z różnych sfer życia, a nie na dyskusje polityczne. Jak wynika z badań oglądalności, w Superstacji najlepiej oglądały się pozycje niezwiązana z polityką - uzasadnia Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.
więcej
|
,,Gliniarze 6" hitem Polsatu, 71,66 mln zł z reklam. Siódmy sezon jesienią
Szósty sezon docu-soap „Gliniarze” oglądało średnio 1,69 mln widzów. Polsat w czasie emisji paradokumentu był liderem rynku. a wpływy z reklam wyniosły 71,66 mln zł. Już trwają prace nad siódmym sezonem cyklu, który będzie emitowany jesienią 2019 roku.
więcej
|
Irena Pręcikowska za Krzysztofa Karwowskiego na czele agencji kreacji publicystyki, dokumentu i audycji społecznych w TVP
Od wtorku Irena Pręcikowska została nową dyrektor agencji kreacji publicystyki, dokumentu i audycji społecznych w TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Poprzedni szef agencji Krzysztof Karwowski został odwołany bez podania przyczyny.
więcej
|
,,Projekt Lady 4" stracił 390 tys. widzów. TVN wiceliderem rynku
Reality-show „Projekt Lady 4” ogląda średnio 1,33 mln widzów, o 390 tys. osób mniej niż trzecią odsłonę programu. TVN w czasie emisji produkcji jest wiceliderem rynku telewizyjnego.
więcej
|
Serial ,,Za marzenia" stracił 450 tys. widzów. TVP2 wiceliderem
Drugi sezon serialu „Za marzenia” oglądało średnio 1,01 mln widzów, o 450 tys. osób mniej niż pokazywany rok temu pierwszy sezon. Produkcja dała TVP2 pozycję wicelidera rynku w 4+ i trzecie miejsce w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 4,47 mln zł.
więcej
|
Onet: ,,Wiadomości" marginalizują Morawieckiego. TVP: programy informacyjne rzetelne i samodzielne
Prezes TVP Jacek Kurski bierze udział w zakulisowej grze w obozie rządowym mającej na celu marginalizację premiera Mateusza Morawieckiego, czego przejawem jest niewielka obecność szefa rządu w „Wiadomościach” - opisał Andrzej Stankiewicz w Onecie. - W tej telewizji tego rodzaju spiski i kłamstwa są możliwe - komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca Maciej Mrozowski.
więcej
|
TVP organizuje piknik z ,,Koroną Królów"
20 lipca br. w Malborku ma odbyć się „II piknik z Koroną Królów”. Telewizja Polska szuka firmy, która na jej zlecenie go zorganizuje -wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Bajm, Maryla Rodowicz, Grzegorz Hyży w Uniejowie na Earth Festival Polsatu
Maryla Rodowicz, Beata Kozidrak i Bajm, Kayah, Kasia Kowalska, LemON, Liber, Andrzej Piaseczny, Piotr Cugowski, Future Folk, Grzegorz Hyży, InoRos, Stachursky wystąpią podczas koncertu „Gwiazdy dla Ziemi. Earth Festival Uniejów 2019”, który będzie emitowany w Polsacie w niedzielę, 9 czerwca o godzinie 20.
więcej
|
Serial ,,Detektyw Kate" od 11 lipca w 13 Ulica (wideo)
Od 11 lipca br. kanał 13 Ulica będzie emitować nowy serial „Detektyw Kate”.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Student Uniwersytetu Papieskiego traci audycję w uczelnianej stacji po wywiadzie z Tomaszem Sekielskim
Wojciech Sidorowicz, student Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II, poinformował, że stracił autorską audycję w uczelnianym Radiu Bonus po tym, jak zaprosił Tomasza Sekielskiego. Dziekanat miał zagrozić mu też dalszymi konsekwencjami. - Sprawę wyjaśnimy, nic o niej nie wiemy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Mastyło, rzecznik prasowy uczelni.
więcej
|
|
Festiwalowe Radio Opole zmienia nazwę na Radio Opole 2 Kultura
KRRiT wyraziła zgodę na zmianę nazwy programu z "Festiwalowe Radio Opole" na "Radio Opole 2 Kultura".
więcej
|
|
Aleksandra Wojciechowska prezenterką ,,Faktów" RMF FM
Aleksandra Wojciechowska od czerwca br. dołączyła do redakcji „Faktów” RMF FM (Grupa RMF FM). Wcześniej - do kwietnia br. - pracowała w Radiu Gdańsk, gdzie była serwisantką.
więcej
|
|
Rekord FM zdecydowanym liderem w Radomiu
Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie - Eska - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
Stagnacja na polskim rynku reklamowym. Tylko internet i kina na plusie [RAPORT]
W pierwszym kwartale br. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 2,113 mld zł, jedynie o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki znacząco wzrosły w internecie i kinach, natomiast w telewizji zmalały o 3,1 proc. - wynika z danych Starcomu.
więcej
|
Akcja Ostatni ,,Twój Weekend" powalczy o nagrody na festiwalu reklamowym Cannes Lions 2019
Akcja Ostatni „Twój Weekend” zorganizowana z okazji Dnia Kobiet wspólnie przez portal Gazeta.pl, agencję VMLY&R, Mastercard i bank BNP Paribas otrzymała dwie nominacje do tegorocznych nagród na międzynarodowym festiwalu kreatywności Cannes Lions. Jako jedyny projekt z Polski trafiła na dwie shortlisty - w kategoriach Titanium i Glass: the Lions for Change.
więcej
|
Nike i dziewczęca eskorta przed mundialem kobiet we Francji
Przed zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej kobiet we Francji, Nike przygotował spot, pokazujący siłę i determinację dziewczynek. Spot przygotowała agencja Wieden+Kennedy.
więcej
|
First Line Polska organizuje konkurs dla klientów spółki Tauron
Spółka Tauron wybrała agencję First Line Polska do zorganizowania, przeprowadzenia i kompleksowej obsługi konkursu dla obecnych i potencjalnych jej klientów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Youtuber Reżyser Życia w nowej odsłonie kampanii #NomalnaSprawa
Rusza nowa odsłona kampanii #NomalnaSprawa, mającej na celu budowanie społecznej świadomości problemów psychicznych. W akcji udział bierze youtuber Daniel Rusin, prowadzący kanał Reżyser Życia.
więcej
|
Oppo startuje z kampanią smartfona Reno 10x Zoom
Oppo rozpoczyna polską przedsprzedaż flagowego modelu najnowszej serii Reno - smartfona wyposażonego w dziesięciokrotny hybrydowy zoom. Towarzyszy temu kampania reklamowa, przygotowana przez Webtalk.
więcej
|
,,No Limits" dla dziewczynek we wspólnej kampanii Mercedesa i Mattela
Ruszyła wspólna kampania reklamowa marki Mercedes-Benz i producenta zabawkowych samochodów Matchbox (należącego do koncernu Mattel, produkującego także np. lalki Barbie). Akcja ma przełamywać stereotypy dotyczące tego, czym mają bawić się małe dziewczynki.
więcej
|
Coca-Cola uczy na billboardach recyklingu
Nowa akcja billboardowa Coca-Coli „Open, taste, recycle with us” dosłownie pokazuje, jak segregować odpady.
więcej
|
Katarzyna Hauton global brand managerem w eSky.pl
Katarzyna Hauton objęła z początkiem czerwca stanowisko global brand managera w eSky.pl - ustalił serwis Wirtulnemedia.pl.
więcej
|
Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz z Open Mobi kupili udziały w Mobehave
Eliza Durnakowska i Marek Naruszewicz z agencji digitalowej Open Mobi wykupili udziały w Mobehave tworząc grupę reklamową. W Open Mobi - spółce matce, skupiony zostanie trzon technologiczny oraz dział kreacji. Działania Mobehave skoncentrują się na wypracowywaniu silnych produktów w klasycznym mobile. Dawid Wałęga, dotychczasowy prezes Mobehave wesprze rozwój firmy na stanowisku R&D directora, a Katarzyna Knecht jako agency sales director.
więcej
|
Artur Wójcik: z OMD do ClickAd Interactive
Artur Wójcik po ponad dwóch latach pracy w domu mediowym OMD Poland odszedł z agencji, aby rozpocząć pracę w ClickAd Interactive – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Słupy sensoryczne reklamują Muzeum Warszawskiej Pragi
Pięć tradycyjnych, klejonych nośników reklamowych typu Traffic należących do firmy Warexpo zostało przemienionych w niestandardowe słupy sensoryczne, które informują o wystawie „Praga sensorycznie” realizowanej od 8 czerwca w warszawskim muzeum. Nośniki zostały „ubrane” w materiały o różnych fakturach. Są one odpowiednikiem tych użytych na wystawie.
więcej
|
Digital Resolution wprowadza narzędzie AdBlock Detector
Agencja Digital Resolution (Grupa OMD) we współpracy z agencją Annalect stworzyła narzędzie AdBlock Detector. To odpowiedź na rosnący trend blokowania reklam przez użytkowników.
więcej
|
BITEME!concept wygrał przetarg Winiary
Na początku czerwca ruszyła kampania digitalowa nowej limitowanej linii galaretek Winiary. Kreację i produkcję przygotowała grupa BITEME!concept, która pozyskała klienta w przetargu.
więcej
|
WP Kobieta z nową linią programową pod hasłem ,,Jestem, jaka chcę być"
Redakcja serwisu tworzy treści dla kobiet otwartych, ciekawych świata i śledzących trendy. Zgodnie z nową misją, kobiety w serwisie znajdą wszystko, co warto wiedzieć, by żyć lepiej. Zakres tematów w WP Kobieta oraz sposób pisania sformułowano na nowo. Inspiracją do zmian był m.in. raport „Lepsi my. Teczka trendów dobrego życia” 4P/2018. Linię programową pod hasłem „Jestem, jaka chcę być” zaprezentowano na śniadaniach prasowych.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Nowa makieta ,,Gazety Wyborczej" z większym oddechem, nawiązuje do tradycji. Parę rzeczy do poprawy (opinie)
Nowa makieta „Gazety Wyborczej” (Agora) przynosi - zgodnie z zapowiedziami wydawcy - więcej światła na łamach i przestrzeni, choć wyraźnie nawiązuje do stylu tego dziennika sprzed 30 lat - mówią portalowi Wirtualnemedia.pl dziennikarze, graficy i medioznawcy. - Rozczarowuje pierwsza strona: zabrakło jej wyraźnego sznytu i indywidualności - komentuje Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy.
więcej
|
,,Duży Format" w ,,Gazecie Wyborczej" z mniejszą objętością. Żegnają się Tochman, Orliński i Sztuczne Fiołki
Od najbliższego poniedziałku „Duży Format”, dodatek reportażowy „Gazety Wyborczej” (Agora), będzie ukazywał się w mniejszej objętości niż poprzednio. Znikną z niego m.in. felietony Wojciecha Tochmana i grafiki od autorów fanpage’a Sztuczne Fiołki.
więcej
|
Wydawca ,,Polityki" i ,,Forum" ze spadkiem wpływów i stratą operacyjną, Polityka Info w górę dzięki dywidendzie z TOK FM
W ub.r. spółka Polityka, wydająca tygodnik „Polityka” i dwutygodnik „Forum”, zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 11 proc. do 36,77 mln zł, 415 tys. zł straty operacyjnej i 388,7 tys. zł zysku netto. Natomiast Polityka Info, wydawca płatnego serwisu Polityka Insight, osiągnęła wzrost przychodów o 15 proc. do 6,81 mln zł oraz zysku netto z 81 do 846,4 tys. zł.
więcej
|
Wydawnictwo Egmont wydaje czasopismo dla maluchów "Fisher Price"
Od piątku, 7 czerwca br. w sprzedaży pojawi się pismo „Fisher Price” przeznaczone dla najmłodszych dzieci. Magazyn będzie w całości składał się z obrazków, tak by inspirować maluchy do samodzielnej zabawy i pierwszych kroków w nauce. Miesięcznik ukaże się nakładem wydawnictwa Egmont.
więcej
|
3. edycja konkursu ,,Kukbuk Poleca" za nami
W piątek, 31 maja w Fortecy Kręglickich w Warszawie odbyła się uroczysta gala wieńcząca 3. edycję konkursu Kukbuk Poleca. Podczas wydarzenia wyłoniono laureatów kulinarnego konkursu.
więcej
|
|
|
Stagnacja na polskim rynku reklamowym. Tylko internet i kina na plusie [RAPORT]
W pierwszym kwartale br. wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 2,113 mld zł, jedynie o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki znacząco wzrosły w internecie i kinach, natomiast w telewizji zmalały o 3,1 proc. - wynika z danych Starcomu.
więcej
|
Akcjonariusze chcą osłabienia władzy Marka Zuckerberga. Na razie przegrali na walnym zgromadzeniu
68 procent drobnych udziałowców Facebooka chce osłabienia dominującej pozycji Marka Zuckerberga w spółce - wynika z informacji ujawnionych przez organizację Open Mic. Podczas dorocznego zgromadzenia akcjonariuszy wzrosła liczba inwestorów pragnących zastąpienia Zuckerberga menedżerem z zewnątrz. Udziałowcy chcieli też zmian w strukturze akcji Facebooka. Ich wnioski jednak upadły, bowiem obecny szef Facebooka ma 60 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
więcej
|
Amerykańscy giganci technologiczni pod antymonopolową lupą. Na liście Google, Facebook, Amazon i Apple
Najważniejsze instytucje regulacyjne w USA - Kongres oraz Departament Sprawiedliwości przygotowują dochodzenia które mają sprawdzić czy funkcjonujące na amerykańskim rynku największe spółki technologiczne nie naruszają zasad uczciwej konkurencji. Przedmiotem zainteresowania urzędników są Google, Facebook, Amazon oraz Apple.
więcej
|
Konrad Mazur nie będzie już wydawcą i producentem ''Magazynu Ekstraklasy'', program znika z ramówki Onetu
Konrad Mazur, który pracował jako producent i wydawca ''Magazynu Ekstraklasy'' oraz programów sportowych Onetu rozstał się z wydawnictwem Ringier Axel Springer. Program znika z ramówki Onetu.
więcej
|
Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles
Facebook wprowadził dla wszystkich wydawców korzystających z platformy Instant Articles możliwość pobierania od czytelników opłat subskrypcyjnych. Każde medium ma swobodę wybrania modelu stosowanego przez siebie paywalla, a Facebook nie pobiera od przychodów wydawców żadnej prowizji. Z nowego narzędzia mogą korzystać także wydawcy w Polsce.
więcej
|
Twitter przejmuje startup Fabula AI. Chce walczyć sztuczną inteligencją z fake newsami
Twitter za nieznaną kwotę kupił brytyjski startup Fabula AI, który opracował opartą na sztucznej inteligencji metodę wykrywania dezinformacji. Inżynierowie Fabula AI przejdą do zespołu badawczego Twittera i pomogą we wdrożeniu nowej technologii która ma wesprzeć skuteczną walkę z fake newsami w serwisie.
więcej
|
Ringier Axel Springer Polska liderem w kategorii zdrowie i medycyna
Według danych Gemius/PBI za kwiecień 2019 grupa Ringier Axel Springer Polska zajmuje pierwsze miejsce w kategorii „Zdrowie i medycyna” pod względem liczby realnych użytkowników. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba RU serwisów Medonet i Onet Zdrowie spektakularnie wzrosła - o ponad 100 proc.
materiał partnerski
więcej
|
|
|
Polacy to ignoranci, jeśli chodzi o selekcję odpadów
41 proc. Polaków nie zwraca uwagi na to, do jakiego pojemnika wrzuca opakowania po sokach czy mleku. jeszcze rok temu taką niewiedzą wykazywało się 33 proc. badanych - pokazuje badanie Kantar TNS przeprowadzone dla Fundacji ProKarton. O selekcji odpadów i recyklingu wciąż wiemy niewiele.
więcej
|
|
|