Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 22 Kwietnia 2018
 
 
 
Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych
 
Telewizja Polska rozpoczyna kolejny etap reformy organizacyjnej spółki, która zakłada zmiany w biurze marketingu i promocji TVP: dział ten zostanie podzielony między biuro programowe i biuro spraw korporacyjnych - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami
 
Serwis HBO Go zmodyfikował swój regulamin usług w zakresie korzystania z darmowego okresu próbnego na platformie. Według HBO zmiany mają za zadanie zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia subskrypcji. więcej
 
 
Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem
 
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax. więcej
 
 
2,2 mln widzów ,,Korony królów". Historyczną telenowelę śledzą głównie osoby starsze
 
Od początku emisji „Koronę królów” oglądało średnio 2,20 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,05 mln widzów, a w kolejnych jej widownia wahała się między 1,62 mln a 2,56 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Węglarczyk zarzuca ,,Sieci" nieoznaczanie tekstów sponsorowanych. Karnowski: niemiecki słoń próbuje zadeptać polską mrówkę
 
Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu, wytknął tygodnikowi „Sieci” (Fratria), że publikowane są w nim nieoznaczone artykuły sponsorowane. - W pełni przestrzegamy standardów etycznych, profesjonalnych. Forma przepytywania polskiego wydawcy przez niemiecki kapitał jest niezrozumiała. Jest próbą zadeptania nas, to kolejny atak mediów z niemieckim kapitałem - odpowiada Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
KRRiT: nadal istnieje obowiązek płacenia abonamentu, pomysł Czabańskiego to jeden z wariantów więcej
 
Sprzedaż ,,Wprost" spadła do 15 tys. ,,Tygodnik Powszechny" z największym wzrostem więcej
 
Facebook wycofa obsługę 1,5 mld użytkowników z centrali w Dublinie by ograniczyć wpływ RODO więcej
 
Netflix zapowiada 7 nowych europejskich seriali, zdjęcia do ,,Wiedźmina" w Europie więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. sprzedaży i marketingu Teatr Kamienica w Warszawie
Redaktor Video Online Edipresse Polska
Reżyser /Realizator B3 Films
Web Analyst Starcom
Ad Performance Product Manager Media Impact Polska
Agency Sales Manager Justtag Group/ JustWIFI
PR / COMMUNICATION MANAGER Juice
Specjalista SEO Onet-Ringier Axel Springer
Administrator - IT Specialist BTI Studios
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Foto producent GPD
TECHNIK EMISJI Telewizja Polsat
SOCIAL MEDIA MANAGER Platige Image S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Reforma w TVP: marketing podzielony między biuro programowej i biuro spraw korporacyjnych

Telewizja Polska rozpoczyna kolejny etap reformy organizacyjnej spółki, która zakłada zmiany w biurze marketingu i promocji TVP: dział ten zostanie podzielony między biuro programowe i biuro spraw korporacyjnych - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

HBO Go zmienia regulamin okresu próbnego by bronić się przed oszustwami

Serwis HBO Go zmodyfikował swój regulamin usług w zakresie korzystania z darmowego okresu próbnego na platformie. Według HBO zmiany mają za zadanie zapobiec próbom nadużyć pozwalającym użytkownikom na korzystanie z platformy przez dłuższy czas bez płacenia subskrypcji. więcej

2,2 mln widzów ,,Korony królów". Historyczną telenowelę śledzą głównie osoby starsze

Od początku emisji „Koronę królów” oglądało średnio 2,20 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,05 mln widzów, a w kolejnych jej widownia wahała się między 1,62 mln a 2,56 mln osób - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat liderem w DVB-T w marcu, TV Puls o 41 proc. do góry. WP liderem wzrostu

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Multimedia Polska przedterminowo wykupuje obligacje za 780 mln zł

Zarząd sieci telekomunikacyjnej Multimedia Polska poinformował, że 10 maja br. przedterminowo wykupi obligacje, które wyemitowała pięć lat temu. Nominalna wartość to 782 mln zł. więcej

Wzrosła oglądalność wszystkich programów śniadaniowych, ,,Dzień dobry TVN" liderem

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w pierwszym kwartale br. miało „Dzień dobry TVN”. Wszystkie morning-shows pochwalić się mogły wzrostami oglądalności, a najwięcej widzów zyskało „Pytanie na śniadanie”. więcej

Telewizja Polska chce kupić ponad 100 aut elektrycznych, zaczyna współpracę z Lotosem

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski i p.o. prezesa Grupy Lotos Mateusz Bonca podpisali list intencyjny dotyczący współpracy firm w zakresie elektromobilności. TVP w 2018 i 2019 roku chce kupić 120 samochodów elektrycznych. więcej

Kanały BBC przez kolejne 4 lata w nc+

BBC Studios Polska oraz nc+ przedłużyły umowę na dystrybucję kanałów tematycznych BBC na platformie nc+ na kolejne 4 lata. więcej

Twoja.TV w ofercie Pasja TV

Do oferty Pasja TV dołączyła właśnie stacja Twoja.TV. więcej

TVP pokaże MŚ dywizji 1A w hokeju na lodzie

Od 22 kwietnia br. rozpoczęły się mistrzostwa świata w hokeju na lodzie Dywizji 1A. Sportową imprezę na żywo można śledzić w TVP Sport, na stronie sport.tvp.pl oraz w aplikacji mobilnej TVP Sport. więcej

Tomasz Hajto wyszedł ze studia w trakcie ,,Cafe Futbol" w Polsat Sport (wideo)

Do niecodziennej sytuacji doszło w programie „Cafe Futbol” w Polsat Sport: jego stały ekspert Tomasz Hajto nieoczekiwanie wyszedł ze studia. Prowadzący Bożydar Iwanow wyjaśnił, że powodem są sprawy rodzinne. więcej

,,Kapitan Tsubasa" w TVP Sport reklamowany spotem z komentarzem Dariusza Szpakowskiego (wideo)

Od początku maja TVP Sport będzie emitować kultową kreskówkę o piłce nożnej „Kapitan Tsubasa”. Wspiera to spot, w którym wykorzystano fragmenty komentarza Dariusza Szpakowskiego do meczów piłkarskich. więcej

Magda Mołek znika z ,,Dzień dobry TVN"

Dziennikarka i prowadząca weekendowe wydania „Dzień dobry TVN” Magda Mołek przechodzi na urlop macierzyński. W najbliższy weekend zastąpi ją Piotr Kraśko. więcej

Niekorzystne wypowiedzi Grzegorza Schetyny i Krzysztofa Brejzy w dżinglach TVP Info (wideo)

W nowych dżinglach autopromocyjnych TVP Info pokazywane są mało korzystne wypowiedzi polityków Platformy Obywatelskiej Grzegorza Schetyny i Krzysztofa Brejzy. więcej

Ryszard Sobiesiak zawiadomił prokuraturę o reportażu w ,,Magazynie śledczym Anity Gargas" już przed jego emisją

Biznesmen Ryszard Sobiesiak już w środę skierował do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w dotyczącym go materiale, który w czwartek pokazano w „Magazynie śledczym Anity Gargas” - poinformowała redakcja programu. Zawiadomienie dotyczy artykułu 212 Kodeksu karnego mówiącego o zniesławieniu. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Joanna Lichocka krytykuje pensje dziennikarzy mediów komercyjnych. ,,Niech powiedzą, ile zarabiają"

Joanna Lichocka, posłanka Prawa i Sprawiedliwości i członek Rady Mediów Narodowych, miała według „Faktu” skarżyć się na niskie zarobki polityków. Stwierdziła jednak, zarzucając dziennikowi manipulację, że krytykowała jedynie wysokie pensje dziennikarzy mediów komercyjnych. Według niej telewizyjne „gwiazdy” zarabiają „po 40-50 tys. złotych”, natomiast przeciętnie niskie zarobki w branży źle wpływają na niezależność dziennikarzy. więcej

 
Weszło FM z aplikacją mobilną na Androida i iOS

Internetowe radio sportowe Weszło.FM udostępniła swoją aplikację mobilną na urządzenia z systemem Android. W przyszłym tygodniu ma pojawić się analogiczna aplikacja na iOS. więcej

 
RMF FM na czele słuchalności w Łodzi. Eska awansowała na drugie miejsce

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Bank Credit Agricole usuwa wielkoformatową reklamę w centrum Warszawy

Bank Credit Agricole zdecydował, że usunie wielkoformatową reklamę z wizerunkiem Dawida Podsiadło zamieszczoną na jednym z budynków w centrum Warszawy. - Nie jesteśmy stroną w tym sporze, jednak biorąc pod uwagę pojawiające się sygnały dotyczące wątpliwości prawnych podjęliśmy taką właśnie decyzję - mówi rzecznik banku Przemysław Przybylski. więcej

Paweł Dunia w zarządzie Artegence

Paweł Dunia, head of design w Artegence, dołącza do zarządu firmy. więcej

Władze Warszawy wybiorą dom mediowy do obsługi 1,5 mln zł budżetu

Urząd Miasta Warszawy rozpoczął przetarg na planowanie i zakup mediów do jego kampanii. Wybrany w nim dom mediowy będzie dla nich pracować do połowy grudnia 2020 roku. więcej

Magda i Lara Gessler reklamują Formułę Perfect Box dla Firm w Play (wideo)

W nowej kampanii sieci telekomunikacyjnej Play, promującej Formułę Perfect Box dla Firm, występuje restauratorka Magda Gessler (znana głównie z programów TVN) razem ze swoją córką Larą. więcej

Mateusz Walczak w zarządzie Grupy Sare

Mateusz Walczak został powołany do zarządu Grupy Sare. Z firmą jest związany od 11 lat, poprzednio był we władzach jej spółek zależnych Inis i Salelifter. więcej

Władze Gdańska złożą skargę do WSA na rozstrzygnięcie wojewody ws. uchwały krajobrazowej

Władze Gdańska zapowiedziały w piątek, że zaskarżą do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego rozstrzygnięcie wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha w sprawie uchwały krajobrazowej. więcej

,,Macarena" reklamuje ,,Piciopaki" w Biedronce (wideo)

W sklepach Biedronka rusza promocja „Piciopaki” obejmująca opakowania z kilkoma butelkami napojów. Wspiera to kampania reklamowa, w której wykorzystywana jest piosenka „Macarena”. więcej

Netia wybierze w przetargu agencję reklamową

Operator telekomunikacyjny Netia planuje rozpoczęcie przetargu, w którym wybierze agencję do obsługi reklamowej. W tym zakresie marketer pracuje z agencją Brasil. więcej

Dawid Podsiadło promuje klub rabatowy w Credit Agricole (wideo)

W nowym spocie banku Credit Agricole z udziałem piosenkarza Dawida Podsiadło reklamowany jest klub rabatowy dostępny m.in. dla posiadaczy Konta dla Ciebie. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy marketingowe Just, Opus Film, Cube Group, Performics i Arena Media. więcej

Robert Makłowicz promuje ,,Przyprawy dookoła świata" marki Knorr

Należąca do koncernu Unilever marka Knorr po raz pierwszy w historii wprowadziła do swojej oferty tzw. przyprawy jednorodne. Markę promuje Robert Makłowicz. więcej

Decathlon promuje hulajnogi w kolejnej odsłonie kampanii "Jedyną zasadą jest przyjemność"

Ruszyła kampania reklamowa sieci sklepów sportowych Decathlon. Działania stanowią kontynuację platformy komunikacyjnej "Jedyną zasadą jest przyjemność", którą przygotowały Ogilvy & Mather i MullenLowe MediaHub. więcej

Radek Dudek ze Spark Foundry jurorem Euro Effie Awards 2018

Radek Dudek, dyrektor generalny agencji mediowej Spark Foundry, dołączył do jury europejskiej edycji konkursu branży marketingowej Effie Awards 2018. więcej

Ford zaczyna globalny przetarg reklamowy. Obsługi broni WPP

Firma motoryzacja Ford rozpoczęła globalny przetarg reklamowy. Pojawiły się spekulacje, że koncern jako z największych klientów holdingu reklamowego WPP podjął decyzję o przeglądzie wskutek rezygnacji złożonej przez Martina Sorrella. więcej

Człowiek z zasadami promuje aplikację mobilną z Kontem Proste Zasady w Getin Banku (wideo)

Getin Bank zaczął kolejną kampanię reklamową, której głównym bohaterem jest człowiek z zasadami. Akcję, promującą aplikację mobilną banku, przygotowały i realizują firmy marketingowe BBDO Warszawa, Opus Film, OMD i Performics. więcej

Japońskie śniadanie w kampanii parówek Tarczyński z szynki i kurczaka (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamująca parówki marki Tarczyński z szynki i kurczaka. Akcja jest realizowana pod hasłem „Jesz lepiej, żyjesz lepiej”. więcej

L'Oreal ze specjalnym talk show o sile kobiet na festiwalu filmowym w Cannes

Firma L’Oreal Paris zorganizuje podczas zbliżającego się festiwalu filmowego w Cannes specjalny talk show na temat siły i roli kobiet. więcej

Brzydki hejt, czyli #TrollingIsUgly przeciw ubliżającym komentarzom w sieci

#TrollingIsUgly to społeczna akcja Fundacji Cybersmile i digital influencerki Chessie King, która ma na celu pokazanie, jak niszczący wpływ na ludzi mają negatywne komentarze pod zdjęciami wrzucanymi do mediów społecznościowych. więcej

Antoni Kolek odchodzi z zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, po tym jak ,,Fakt" opisał zarzuty dot. jego pracy w ZUS

Antoni Kolek zrezygnował ze stanowiska członka zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, które zajmował od września ub.r. Jako powód podano zarzuty kierowane wobec Kolka w sprawie nieprawidłowości podczas pracy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. więcej

Redd's Bianco reklamowany jako ,,inny niż inne" (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa Redd’s Bianco, nowego wariantu piwa Redd’s (produkowanego przez Kompanię Piwowarską). Akcja, realizowana pod hasłem „Redd’s. Inny niż inne”, to pierwsza duża akcja reklamowa marki przygotowana przez agencją Nairobia. Ponadto przy akcji pracują firmy Tank, Platige Image, Lubię to - linked by Isobar, Mango i Tailor Made PR. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
PRASA
 
Węglarczyk zarzuca ,,Sieci" nieoznaczanie tekstów sponsorowanych. Karnowski: niemiecki słoń próbuje zadeptać polską mrówkę

Bartosz Węglarczyk, dyrektor programowy Onetu, wytknął tygodnikowi „Sieci” (Fratria), że publikowane są w nim nieoznaczone artykuły sponsorowane. - W pełni przestrzegamy standardów etycznych, profesjonalnych. Forma przepytywania polskiego wydawcy przez niemiecki kapitał jest niezrozumiała. Jest próbą zadeptania nas, to kolejny atak mediów z niemieckim kapitałem - odpowiada Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. więcej

Wszystkie tygodniki lokalne na minusie w styczniu, ,,Tygodnik Ciechanowski" stracił najwięcej

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników lokalnych w styczniu br. był „Tygodnik Zamojski”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem uplasował się „Tygodnik Ciechanowski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Axel Springer przegrywa w niemieckim Sądzie Najwyższym, korzystanie z adblockerów legalne

Niemiecki Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym oddalił pozew koncernu Axel Springer skierowany przeciwko firmie Eyeo, producentowi programu Adblock Plus. Trybunał orzekł, że programy do blokowania reklam nie naruszają uczciwej konkurencji, a korzystanie z nich przez internautów jest legalne. więcej

Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w lutym. ,,Parkiet" najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lutym br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Konkurs World Press Photo 2018 nie zawiódł. ,,Są prawdziwe emocje, to w fotografii najważniejsze"

Eksperci segmentu fotografii prasowej chwalą tegoroczną edycję World Press Photo, ich zdaniem konkurs nie zawiódł i trzyma wysoki poziom. – Zwycięskie zdjęcie roku to kompletna historia zamknięta w jednym ujęciu, a większość prac potwierdza rolę fotoreporterów, odważnych ludzi którzy są wszędzie tam gdzie dzieją się rzeczy ważne - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Deutsche nasz. Reportaże berlińskie" - nowa książka Ewy Wanat

9 maja br. ukaże się książka dziennikarki Ewy Wanat „Deutsche nasz. Reportaże berlińskie”. więcej

Tomasz Padło nagrodzony w Sony World Photography Awards 2018, Alys Tomlinson fotografem roku

W kategorii profesjonalnej Krajobraz tegorocznej edycji Sony World Photography Awards 2018 trzecie miejsce zajął Tomasz Padło. W kategoriach profesjonalnych tytuł fotografa roku otrzymała Alys Tomlinson z Wielkiej Brytanii, a w konkursie otwartym - Veselin Atanasov z Bułgarii. więcej

Wydawca ,,Wprost" zaskarży do SN wyrok w procesie z Kamilem Durczokiem

Michał M. Lisiecki, wydawca tygodnika „Wprost” (należącego do PMPG Polskie Media) zdecydował, że złoży do Sądu Najwyższego skargę kasacyjną na prawomocny wyrok procesie z Kamilem Durczokiem. W czwartek Sąd Apelacyjny nakazał wydawcy i byłym dziennikarzom „Wprost” przeproszenie Durczoka i zapłacenie mu 150 tys. zadośćuczynienia. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Player.pl i VoD TVP.pl przyciągają najbardziej. VoD.pl liderem zasięgowym, Netflix przed Showmaxem

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD pod względem liczby użytkowników jest VoD.pl, natomiast najwięcej odsłon i najdłuższy średni czas korzystania przez internautów notują VoD.TVP.pl i Player.pl. Netflix ma więcej użytkowników i odsłon niż Showmax. więcej

Axel Springer przegrywa w niemieckim Sądzie Najwyższym, korzystanie z adblockerów legalne

Niemiecki Sąd Najwyższy wydał wyrok, w którym oddalił pozew koncernu Axel Springer skierowany przeciwko firmie Eyeo, producentowi programu Adblock Plus. Trybunał orzekł, że programy do blokowania reklam nie naruszają uczciwej konkurencji, a korzystanie z nich przez internautów jest legalne. więcej

Helios rusza z własną siecią społecznościową dla pracowników

Sieć kin Helios, należąca do Agory, uruchomiła własną, zamkniętą sieć społecznościową dla swoich pracowników - SalesPower. Za jej wdrożenie odpowiada LearnPlace.pl. więcej

TVN i Step Records najpopularniejszymi markami na polskim YouTube

W marcu 2018 roku użytkownicy YouTube najczęściej oglądali treści zamieszczone na kanałach TVN, zaś najpopularniejszą marką okazała się wytwórnia Step Records – wynika z zestawienia YouTube Trends firmy Sotrender. Wśród programów telewizyjnych najwięcej odsłon zaliczył The Voice Kids Poland, a materiały zamieszczone przez „Super Express” były najpopularniejsze wśród kanałów prowadzonych przez tytuły prasowe. więcej

Jedna trzecia internautów wykorzystuje Messengera do kontaktu z markami

Z Messengera codziennie korzysta prawie 66 proc. polskich internautów, a 36 proc. używało go do kontaktowania się z markami. W ciągu ostatnich trzech lat widać także wzrost w średniej dziennej liczby uruchomień aplikacji - wynika z danych IRCenter. więcej

Netflixowy "Wiedźmin" będzie miał osiem odcinków

Wyczekiwana przez fanów serialowa adaptacja cyklu Andrzeja Sapkowskiego o Wiedźminie będzie liczyła osiem odcinków. więcej

Historia analizy danych o klientach - droga ku sztucznej inteligencji

Analiza danych o klientach, czyli „customer analytics”, to wyrażenie powtarzane w branży jak mantra. Jeszcze kilka lat temu działy marketingu dysponowały ograniczoną ilością informacji o klientach. Informacje te były przechowywane w relacyjnych bazach danych, a ich analiza ograniczała się wyłącznie do segmentacji klientów skłonnych do zakupu produktów lub usług. Sprawy zaczęły przybierać inny obrót wraz z narodzinami inicjatyw biznesowych w sieci. W tym artykule postaramy się pokazać, jak ewoluowało podejście do analizy danych o klientach. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Kiedy słupki falują, tracimy jako społeczeństwo - czyli o rozbieżnościach w sondażach (opinie)

W przypadku badań preferencji partyjnych jest duża pokusa, zarówno po stronie mediów, jak i po stronie polityków, aby wynikami manipulować i interpretować po swojemu w doraźnym interesie, natomiast nie ma potrzeby, czasu, miejsca na głębszą refleksję, aby wyjaśnić czytelnikowi, widzowi, co faktycznie kryje się za konkretnymi procentami poparcia. Przez brak refleksji i brak spójności na poziomie komunikatów cierpi opinia publiczna, jakość debaty, jakość informacji, no i przede wszystkim poziom samowiedzy społeczeństwa - tak rozbieżności w sondażach preferencji politycznych komentują eksperci. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Mariusz Chłopik nie jest już wicedyrektorem Centrum Informacyjnego Rządu

Mariusz Chłopik przestał pełnić funkcję zastępcy dyrektora Centrum Informacyjnego Rządu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zajmował to stanowisko przez niecałe cztery miesiące. więcej

Marie-Claire Barker global chief talent officerem w agencji Edelman

Marie-Claire Barker obejmie 23 lipca br. stanowisko global chief talent officera w agencji Edelman. Dotychczas pracowała w Wavemaker (WPP) jako lead talent executive. więcej

Polska Fundacja Narodowa: Partner of Promotion nie zajmuje się naszym wizerunkiem, tylko relacjami z mediami

Polska Fundacja Narodowa wyjaśniła, że wynajęta przez nią miesiąc temu agencja Partner of Promotion nie zajmuje się promowaniem wizerunku PFN, tylko pełni rolę zewnętrznego biura prasowego, obsługując w tym zakresie m.in. projekty realizowane przez Fundację. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Magda i Lara Gessler reklamują Formułę Perfect Box dla Firm w Play (wideo)
Za 8 mln złotych Play przejmuje od PAGI pasmo 3,7 GHz by wprowadzić AirFibre na Mazowszu
Audi prezentuje elektryczny model SUV-a gotowy do jazdy po 30 minutach ładowania
Weszło FM z aplikacją mobilną na Androida i iOS
Twórcy coraz więcej zarabiają na płatnych dodatkach do darmowych gier
 
 
 
GOSPODARKA
 
Audi prezentuje elektryczny model SUV-a gotowy do jazdy po 30 minutach ładowania
McDonald's wymienia w swoich lokalach sztućce na ekologiczne
Przelew na niewłaściwe konto wkrótce nie tak straszny
Twórcy coraz więcej zarabiają na płatnych dodatkach do darmowych gier
Podatek od kryptowalut. Inwestorzy nie są pewni, na jakich zasadach będą się rozliczać
Pracownicze plany kapitałowe nie rozwiążą problemu niskich emerytur kobiet
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
,,Deutsche nasz. Reportaże berlińskie" - nowa książka Ewy Wanat
Nowy serial ,,Safe" od 10 maja w Netflixie (wideo)
Amazon Studios wyprodukuje serial "Utopia". Umowa z Gillian Flynn
Denzel Washington w filmie "Bez litości 2". Premiera 14 września
Amanda Seyfried w filmie ,,Anon". Nowa produkcja Netflixa
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj