|
|
|
|
|
|
|
Telewizja Polska w ub.r. miała 69,9 proc. więcej z abonamentu i 8,4 proc. mniej z reklam
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Wpływy z abonamentu stanowiły 38,2 proc. łącznych przychodów TVP, najwięcej od 15 lat.
więcej
|
1,5 mln widzów ,,Pensjonatu nad rozlewiskiem". TVP1 stacją trzeciego wyboru
Pierwsze trzy odcinki „Pensjonatu nad rozlewiskiem” oglądało średnio 1,52 mln widzów. Produkcja daje TVP1 trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i czwarte w 16-49.
więcej
|
Reklamy przy ,,Wiadomościach" dwukrotnie droższe niż przed rokiem. Najdroższe ,,M jak miłość"
W kwietniu tego roku drożeją reklamy przy większości czołowych programów TVP1 i TVP2. Przy „Wiadomościach” w dni robocze spoty są droższe nawet o 100 proc. i więcej w porównaniu z kwietniem ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 i przy półfinałowym spotkaniu Ligi Mistrzów w TVP1.
więcej
|
Show ,,Od Opola do Opola" wystartuje 8 kwietnia, emisja w niedziele po ,,Wojennych dziewczynach"
W niedzielę 8 kwietnia br. TVP1 rozpocznie emisję muzycznego widowiska „Od Opola do Opola” z Andrzejem Krzywym w roli prowadzącego, który ma promować Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Cartoon Network zapowiada pięć nowych seriali, stawia na młodych twórców
Pięć nowych i dziewięć powracających seriali zapowiada w swojej ofercie kanał Cartoon Network. Dwie z nowych produkcji stworzonych zostało przez artystów młodego pokolenia. - Napływ nowych talentów pozwala budować bardziej interaktywny storytelling - mówi Christina Miller, prezes Cartoon Network-Adult Swim-Boomerang.
więcej
|
11. edycja ,,Mam talent!" w jesiennej ramówce TVN. Niedługo ruszają precastingi
TVN podjął decyzję o realizacji 11. edycji „Mam talent!”, która będzie emitowana w jesiennej ramówce 2018 roku. Bez zmian jurorami w programie będą Małgorzata Foremniak, Agnieszka Chylińska oraz Agustin Egurrola.
więcej
|
Eurosport 1 najchętniej oglądany w lutym. TVP Sport z największym spadkiem
W lutym br. liderem oglądalności wśród stacji sportowych był Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Eleven Sports 1, a na czele spadków znalazł się TVP Sport - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Prokuratura musi zbadać, czy Jacek Kurski na czas złożył dokumenty w konkursie na prezesa TVP
Warszawski sąd uchylił postanowienie prokuratury okręgowej o odmowie podjęcia dochodzenia w sprawie możliwości popełnienia przestępstwa przy składaniu przez Jacka Kurskiego dokumentów w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej. - Obecna sytuacja jest wynikiem braku akceptacji dla wyboru dokonanego przez RMN ze strony jednego z przegranych kandydatów w konkursie, który nie godząc się z porażką wykorzystuje wszelkie formalne możliwości nie zważając na brak ich podstaw faktycznych - uważają TVP i Kurski.
więcej
|
Premiera serialu ,,Kruk. Szepty słychać po zmroku" odkodowana w Vectrze
Sieć kablowa Vectra udostępni dla wszystkich abonentów premierowy odcinek nowego serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku”. Premiera odbędzie się w niedzielę 18 kwietnia br.
więcej
|
Bundesliga wprowadza do transmisji wirtualne reklamy
Niemiecka Liga Piłkarska Bundesliga udostępnia w międzynarodowych transmisjach na żywo z rozgrywanych meczów możliwość zamieszczania wirtualnych reklam.
więcej
|
Telewizja WP przez dwa miesiące w otwartym oknie dla abonentów UPC
Do 11 maja Telewizja WP będzie dostępna w otwartym oknie dla abonentów UPC Polska, mających wykupiony jeden z dwóch wysokich abonamentów. Dzięki temu najnowszy sezon „Ucha Prezesa” będzie dla nich dostępny szybciej niż na YouTube.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paweł Piszczek szefem Polskiego Radia 24, wicedyrektorkami Agnieszka Kamińska i Joanna Turek
Paweł Piszczek, szef Informacyjnej Agencji Radiowej, przejął obowiązki dyrektora Polskiego Radia 24, po tym jak z końcem lutego odwołano Pawła Badzio. Wiceszefami stacji zostały natomiast Agnieszka Kamińska i Joanna Turek.
więcej
|
|
RMF FM ma wyższą słuchalność niż Radio ZET, Jedynka i Trójka razem wzięte
Od grudnia ub.r. do lutego br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem słuchalności. Z piątego na czwarte miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę notującą największy spadek w zestawieniu - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Radio Gdańsk nadal bez prezesa. Czabański: zbieramy kandydatury
Rada Mediów Narodowych - mimo zapowiedzi - nie zajęła się w środę wyborem nowego prezesa Radia Gdańsk. - Uznaliśmy, że jest jeszcze na to zbyt wcześnie. Zbieramy kandydatury na szefa rozgłośni - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Krzysztof Czabański, przewodniczący RMN.
więcej
|
|
Robert Tekieli został wicedyrektorem radiowej Jedynki
Robert Tekieli od czwartku obejmie stanowisko wicedyrektora radiowej Jedynki.
więcej
|
|
Zarząd Polskiego Radia: Paweł Badzio zrezygnował z felietonów Andrzeja Stankiewicza, kiedy nie był już szefem PR24
Zarząd Polskiego Radia poinformował, że z końcem lutego Paweł Badzio został odwołany ze stanowiska dyrektora Polskiego Radia 24. Dodano, że Badzio w zeszłym tygodniu bez zgody zarządu zrezygnował z felietonów Andrzeja Stankiewicza, czym przekroczył swoje kompetencje.
więcej
|
|
Dominacja Rekord FM w Radomiu. Eska wyprzedziła Radio ZET
Pozycja lidera rynku radiowego w Radomiu w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. należała do Rekord FM. Drugie miejsce zajęła Eska, która wyprzedziła Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
|
|
W 2017 roku Google usunął 3,2 miliarda reklam, od czerwca zakaz promowania kryptowalut
W 2017 roku koncern Google usunął w swoim ekosystemie ponad 3,2 miliarda szkodliwych i niebezpiecznych dla użytkowników reklam, a 320 tysięcy wydawców łamiących regulamin zostało usuniętych z sieci reklamowej. - Walka z reklamami zawierającymi nieodpowiednie treści to proces ciągły, a internet stawia przed nami kolejne wyzwania. Od czerwca 2018 roku wprowadzimy nowe zasady, które zabronią promowania niektórych ryzykownych produktów finansowych, między innymi kryptowalut - zapowiada w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Jessica Stansfield, head of global product policy EMEA w Google.
więcej
|
Grupa Żywiec rozszerza ofertę o piwa bezalkoholowe, Żywiec Sesyjne IPA i czereśniowy Dziki Sad
Grupa Żywiec wprowadza do oferty nowe warianty piwa bezalkoholowego Heineken i Warka Radler. Będę promowane pod wspólnym parasolem komunikacyjnym "Strefa Zero". Oprócz nich, nowościami w ofercie grupy będą Dziki Sad o smaku czereśniowym oraz kolejna marka Żywiec Sesyjne IPA.
więcej
|
Prezes Grupy Żywiec krytycznie o zakazie reklamy piwa w prime time. "Ograniczenia nie rozwiążą problemu nadmiernej konsumpcji alkoholu"
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, podczas spotkania z dziennikarzami krytycznie odniósł się do proponowanych przez Ministerstwo Zdrowia propozycji zakazu reklamy piwa w godzinach 20-23. - Wiemy, że w Polsce około 7 proc. osób ma problem z nadmierną konsumpcją alkoholu. To kwestia, którą należałoby się zająć. Jednak ograniczanie reklamy piwa nie stanowi jej rozwiązania - powiedział Duverdier.
więcej
|
Reklamy przy ,,Wiadomościach" dwukrotnie droższe niż przed rokiem. Najdroższe ,,M jak miłość"
W kwietniu tego roku drożeją reklamy przy większości czołowych programów TVP1 i TVP2. Przy „Wiadomościach” w dni robocze spoty są droższe nawet o 100 proc. i więcej w porównaniu z kwietniem ub.r. Najwięcej trzeba zapłacić za reklamy przy serialu „M jak miłość” w TVP2 i przy półfinałowym spotkaniu Ligi Mistrzów w TVP1.
więcej
|
Odważne i szalone decyzje w nowej odsłonie "Chce się Ż" (wideo)
"Przed Tobą całe Ż" - pod tym hasłem ruszyła nowa odsłona kampanii piwa Żywiec (Grupa Żywiec), realizowana w ramach platformy komunikacyjnej "Chce się Ż". Za działania odpowiadają 2012 Agency, Opus Film, Studio Televisor, Ztudio&, VML i Starcom.
więcej
|
,,Ty jesteś zmianą" - IKEA promuje się jako pracodawca (wideo)
IKEA rozpoczyna kampanię pod hasłem „Ty jesteś zmianą” reklamującą firmę jako atrakcyjnego pracodawcę. W materiałach wideo wykorzystano kompozycję Andrzeja Smolika.
więcej
|
Mediacap z 75 mln zł wpływów i 3,36 mln zł zysku netto. 1,6 mln zł kosztów inwestycji i przeprowadzki
W 2017 roku holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego m.in. firmy Scholz&Friends Warszawa, The Digitals, TalentMedia, Plastream i IQS) zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 11,6 proc. do 75,04 mln zł i spadek zysku netto z 4,37 do 3,36 mln zł.
więcej
|
Media Group będzie obsługiwał Bank Gospodarstwa Domowego
Dom mediowy Media Group wygrał przetarg Banku Gospodarstwa Krajowego dotyczący planowania i zakupu mediów do jego wszystkich działań reklamowych.
więcej
|
Wartownicy i królowa brytyjska reklamują kabanosy Tarczyński Exclusive (wideo)
Firma Tarczyński rozpoczęła kampanię reklamową swoich kabanosów prowadzoną pod hasłem „Zdaniem wielu najlepsza mięsna przekąska na świecie”. Akcja reklam rozgrywa się w Wielkiej Brytanii.
więcej
|
Centra handlowe miały milion klientów mniej w pierwszym tygodniu z niedzielą bez handlu
O 13,5 proc. zmalała odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu od 5 do 11 marca br., czyli pierwszym, w którym zaczęło obowiązywać nowe prawo o zakazie handlu w niedziele - wynika z danych Retail Institute.
więcej
|
Schulz Brand Friendly przez kolejny rok będzie reklamować produkty Politan
Firma Politan, producent artykułów do przygotowywania i przechowywania żywności, akcesoriów do sprzątania oraz chemii gospodarczej i produktów do pielęgnacji obuwia, zdecydowała się kontynuować współpracę z agencją reklamową Schulz Brand Friendly.
więcej
|
Saatchi & Saatchi IS tworzy nowe narzędzie dla ecommerce
Accessibility Project to szablony tworzenia kart produktowych dla branży ecommerce. Narzędzie przeznaczone dla deweloperów i designerów stworzył zespół Saatchi & Saatchi IS we współpracy z Procter & Gamble.
więcej
|
Maciej Biedroń, Filip Mazur i Maciej Łomnicki w dziale kreacji Ogilvy&Mather
Do działu kreacji agencji Ogilvy & Mather dołączyły trzy osoby - team kreatywny: Maciej Biedroń jako senior art director i Filip Mazur jako copywriter, a także Maciej Łomnicki jako digital designer.
więcej
|
Honor wybiera do obsługi McCann i Weber Shadwick
McCann Worldgroup została wybrana jako agencja hubowa marki Honor (Huawei) w regionie Europy środkowowschodniej oraz państw nordyckich. Działania będzie realizować wspólnie z Weber Shandwick.
więcej
|
"Kurpiodobre" szynki i pasztety w kampanii JBB Bałdyga
W marcu ruszyła kolejna odsłona kampanii reklamowej producenta wędlin i przetworów mięsnych JBB Bałdyga. Działania prowadzą Saatchi&Saatchi oraz Consulting’n more.
więcej
|
Agata Pęzioł awansowała w S4
Agata Pęzioł awansowała w dziale client service agencji reklamowej S4 na stanowisko group account managera. Z firmą związana jest od 2010 roku.
więcej
|
Arla Foods wybrała Leo Burnett z Londynu do globalnej obsługi marki Castello
Agencja Leo Burnett z Londynu, należąca do Publicis Groupe zajmie się globalną obsługą reklamową marki serów Castello należącej do Arla Foods.
więcej
|
Bundesliga wprowadza do transmisji wirtualne reklamy
Niemiecka Liga Piłkarska Bundesliga udostępnia w międzynarodowych transmisjach na żywo z rozgrywanych meczów możliwość zamieszczania wirtualnych reklam.
więcej
|
Mrożonki Hortex w nowych opakowaniach
Zespół Opus B Brand Design przygotował projekty nowych opakowań mrożonek Hortex.
więcej
|
Natalia Siwiec reklamuje lakiery do paznokci Indigo Nails (wideo)
Rozpoczęła się kampania reklamowa kolekcji lakierów do paznokci Indigo Nails, której ambasadorką marketingową jest modelka Natalia Siwiec. Spot na potrzeby akcji przygotowały firmy marketingowe Papaya Films, Badi Badi i Ztudio.
więcej
|
Paulina Świętczak w zespole GetHero
Paulina Świętczak objęła stanowisko junior creative w agencji GetHero, specjalizującej się w video marketingu i współpracy z influencerami.
więcej
|
Green Parrot odpowiada za komunikację w social media Elektrowni Powiśle
Deweloper White Star Real Estate powierzył agencji Green Parrot prowadzenie kompleksowej komunikacji social media inwestycji Elektrownia Powiśle.
więcej
|
|
|
Michał Krzymowski współpracuje z Przemysławem Wiplerem, zajmie się doradztwem komunikacyjnym
W maju Michał Krzymowski, były dziennikarz polityczny „Newsweeka”, dołączy do agencji PR-owej byłego polityka Przemysława Wiplera. Będzie zajmował się m.in. doradztwem komunikacyjnym.
więcej
|
,,Działkowiec" liderem sprzedaży w 2017 roku, wszystkie tytuły na minusie
W zeszłym roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie znalazł się „Działkowiec”. Wszystkie magazyny w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Magnolia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Kuchnia" po relaunchu: nowe tematy, rubryki i autorzy, odświeżona czcionka i makieta
W czwartek ukazuje się kwietniowe, odmienione wydanie miesięcznika „Kuchnia. Magazyn dla smakoszy” (Agora). Pismo ma odświeżoną szatę graficzną, pojawią się także nowe rubryki i tematy. Magazyn ma promować m.in. niemarnowanie żywności.
więcej
|
|
|
W 2017 roku Google usunął 3,2 miliarda reklam, od czerwca zakaz promowania kryptowalut
W 2017 roku koncern Google usunął w swoim ekosystemie ponad 3,2 miliarda szkodliwych i niebezpiecznych dla użytkowników reklam, a 320 tysięcy wydawców łamiących regulamin zostało usuniętych z sieci reklamowej. - Walka z reklamami zawierającymi nieodpowiednie treści to proces ciągły, a internet stawia przed nami kolejne wyzwania. Od czerwca 2018 roku wprowadzimy nowe zasady, które zabronią promowania niektórych ryzykownych produktów finansowych, między innymi kryptowalut - zapowiada w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Jessica Stansfield, head of global product policy EMEA w Google.
więcej
|
YouTube użyje Wikipedii do walki z dezinformacją w serwisie. ,,Świetna decyzja"
YouTube zapowiedział, że obok filmów dotyczących teorii spiskowych będzie zamieszczał odnośniki kierujące odbiorców do odpowiednich stron w Wikipedii wyjaśniających poszczególne zjawiska i problemy. W ten sposób serwis zamierza walczyć z treściami mogącymi wprowadzać użytkowników w błąd. - Ludzie oglądając filmy ze spiskowymi teoriami wpadają w bańkę informacyjną. Link do Wikipedii powinien być otrzeźwiający elementem w tej spirali bzdur - ocenia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Rafał Masny, współtwórca kanałów Abstrachuje i Lykke.
więcej
|
Filip Chajzer prowadzącym talk-show ,,18:45 Czas na zasady" w Onecie, sponsorem Okocim (wideo)
Dziennikarz TVN Filip Chajzer będzie gospodarzem nowego programu Onetu „18:45 Czas na zasady” realizowanego wspólnie z producentem piwa Okocim.
więcej
|
Katarzyna Socha wydawcą serwisów kulturalnych Wirtualnej Polski
Katarzyna Socha - poprzednio wydająca stronę główną portalu WP.pl - została wydawcą prowadzącą serwisów kulturalnych Wirtualnej Polski i przeniosła się z Warszawy do Gdańska - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To kolejna w tym tygodniu roszada personalna w firmie.
więcej
|
T-Mobile i Plus z najszybszym internetem mobilnym w lutym br. (analiza)
T-Mobile utrzymał w lutym br. pozycję lidera pod względem średniej prędkości pobieranych danych w mobilnym internecie. Operator ten przoduje także w kategorii najniższej wartości Ping. Z kolei Plus nadal jest na czele rankingu szybkości wysyłanych danych - wynika z rankingu operatorów komórkowych RFBenchmark, opublikowanego przez firmę Notel.
więcej
|
Połowa polskich użytkowników Facebooka nie odczułaby braku firmowych fanpage'y
50 proc. polskich użytkowników internetu przyznaje, że nie żałowałoby, gdyby firmy zniknęły z Facebooka. Jednocześnie 38 proc. uważa, że atrakcyjność Facebooka bez stron firmowych zmniejszyłaby się - wynika z badania SW Research.
więcej
|
440 mln zł zysku netto LPP w 2017 roku. Firma chce mieć 720 mln zł z internetu w tym roku
Grupa LPP miała w 2017 roku 440,8 mln zł zysku netto wobec 174,8 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. W IV kw. firma odnotował 299,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w IV kw. 2017 r. wobec 157 mln zł w 2017 roku.
więcej
|
|
|