|
|
|
|
|
|
|
Przewodniczący KRRiT uchylił 1,48 mln zł kary dla TVN
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski uchylił w środę decyzję w sprawie nałożenia kary na TVN i zapowiedział stworzenie Medialnego Okrągłego Stołu - poinformowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Zrobił to w ostatnim dniu, w którym nadawca mógł się odwołać.
więcej
|
Jacek Kurski: nie zrywamy umowy z Nielsenem, ale zachęcamy reklamodawców do naszego badania
Telewizja Polska zamierza wypełnić obowiązującą do końca 2019 roku umowę z Nielsen Audience Measurement na dostarczanie danych telemetrycznych, natomiast zaczęła promować wśród reklamodawców wyniki jej własnego badania opartego na danych od Netii. - Oczywiście konkurencja jest zainteresowana utrzymaniem status quo, który jest patologią w czystej postaci, więc nie sądzę, żeby przyznała nam rację - uważa Jacek Kurski.
więcej
|
Polsat zawalczy o uchylenie sądowego zakazu informowania o działalności Małgorzaty Chechlińskiej. ,,Praca dziennikarzy zbezczeszczana"
Telewizja Polsat planuje podjąć inicjatywę mającą doprowadzić do zmiany procedury, na mocy której sąd może nałożyć na media zakaz informowania na określony temat bez ich wysłuchania. Ma to bezpośredni związek z nałożeniem na stację tej restrykcji na dziennikarskie śledztwo w sprawie działalności biznesowej Małgorzaty Chechlińskiej. - Praca moich dziennikarzy została w absurdalny sposób zbezczeszczona, sponiewierana - komentował w czasie spotkania z mediami Henryk Sobierajski, dyrektor pionu informacji i publicystki Telewizji Polsat.
więcej
|
Ewa Wojciechowska nowym szefem działu PR w Telewizji Polsat
Ewa Wojciechowska została nowym szefem działu public relations w Telewizji Polsat - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Nielsen odpowiada TVP: Powszechnie przyjętym i obowiązującym na większości rynków na świecie standardem badań oglądalności jest tzw. panel based audience measurement
Nielsen Audience Measurement informuje, że powszechnie przyjętym i obowiązującym na większości rynków na świecie standardem badań oglądalności jest tzw. panel based audience measurement. - Jest metoda pozwalająca na niezależny, neutralny, uwzględniający wszystkie istotne czynniki pomiar rzeczywistej oglądalności telewizyjnej - mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsen Audience Measurement w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji.
więcej
|
Stowarzyszenia dziennikarskie i organizacje społeczne apelowały do KRRiT o anulowanie kary dla TVN24
W zeszłym tygodniu przewodniczący KRRiT spotkał się z przedstawicielami organizacji pozarządowych i stowarzyszeń dziennikarskich. Dyskutowano o karze dla TVN24 za relacjonowanie protestów w grudniu 2016 roku. Na spotkaniu zaapelowano do przewodniczącego o anulowanie kary, bo może to wywołać tzw. efekt mrożący, czyli autocenzurę środowiska dziennikarskiego w obawie przed powtórzeniem sytuacji. SDP uznaje jednak, że regulator powinien dalej wyjaśniać sprawę relacji.protestów przez TVN24.
więcej
|
Telewizja Polska podaje szczegóły własnego badania oglądalności z danymi od Netii. Jacek Kurski: to projekt przejściowy
Telewizja Polska zaprezentowała szczegóły własnego pomiaru oglądalności, które określa jako model oglądalności rzeczywistej (MOR), opartego na danych od klientów Netii. Prezes TVP Jacek Kurski zaznaczył, że jest to rozwiązanie przejściowe, zanim ruszy nowe badanie telemetryczne, nad którym prace zaczyna Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
UOKiK zgodził się na przejęcie Grupy Inea przez fundusz MIRA, sieć ma wyjść poza Wielkopolskę
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na przejęcie wielkopolskiej sieci telekomunikacyjnej Inea przez australijski fundusz inwestycyjny Macquarie European Infrastructure Fund 5 (MEIF5) zarządzany przez Macquarie Infrastructure and Real Assets (MIRA). W Grupie Inea dalej będzie pracował jej dotychczasowy prezes Janusz Kosiński.
więcej
|
Discovery Channel przeniesie główną siedzibę z Maryland do Nowego Jorku
Koncern Discovery zapowiedział, że w 2019 roku przeniesie swoją główną siedzibę z Silver Spring w stanie Maryland do Nowego Jorku. Zmiana lokalizacji ma związek z powiększeniem się firmy po przejęciu przez nią Scripps Networks Interactive.
więcej
|
,,Deep State" od 9 kwietnia w FOX (wideo)
W poniedziałek 9 kwietnia br. kanał FOX Polska rozpocznie emisję nowego serialu szpiegowskiego „Deep State”, który powstaje dla FOX Networks Group.
więcej
|
,,Górnicy PL" lokalną produkcją Discovery Channel. Emisja od 18 stycznia
W czwartek 18 stycznia br. stacja Discovery Channel rozpocznie emisję nowego cyklu dokumentalnego „Górnicy PL”, w którym kamera towarzyszy górnikom podczas pracy w kopalni.
więcej
|
Jacek Kurski wytyka manipulacje TVN-owi i Polsatowi. Ogórek i konferencja Petru jako dowody pluralizmu TVP Info
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski w odpowiedzi na zarzuty wobec treści informacyjnych w TVP wyliczył doniesienia TVN-u i Polsatu, które jego zdaniem wprowadzały odbiorców w błąd. Jako przykłady pluralizmu w Telewizji Polskiej podał współpracę z Magdaleną Ogórek oraz pokazywanie w całości konferencji polityków opozycji, m.in. niedawnego wystąpienia Ryszarda Petru.
więcej
|
TVN Media rozpoczyna sprzedaż reklam na YouTube
Biuro reklamy TVN właśnie rozpoczyna sprzedaż reklam na swoich kanałach w serwisie YouTube.
więcej
|
,,Paszporty Polityki" rozdane 25-ty raz. Nagrodzeni Jagoda Szelc i Marcin Wicha
We wtorek podczas uroczystości w stołecznym Teatrze Wielkim wręczono „Paszporty Polityki 2017”. Nagrody przyznano już dwudziesty piąty raz.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Biedronka stawia na ekologię i wprowadza nową markę goBio
W czwartek w sieci sklepów Biedronka - należących do Jeronimo Martins Polska - pojawi się nowa marka goBio. Jej produkty sprzedawane będą w ofercie pod hasłem „Natura może być z nas dumna”.
więcej
|
Starcom przejmuje od Mindshare obsługę mediową Maspexu
Grupa Maspex Wadowice (właściciel takich marek jak Tymbark, Kubuś, Tiger czy Lubella) rozstrzygnęła przetarg na planowanie i zakup mediów, powierzając go agencji Starcom należącej do Publicis Media. Tym samym marketer kończy czteroletnią współpracę z Mindshare Polska.
więcej
|
"Możesz na nas polegać" w wizerunkowej kampanii PZU (wideo)
Grupa PZU rozpoczęła kampanię wizerunkową pod hasłem „Możesz na nas polegać”. Jest ona elementem ogłoszonej właśnie przez ubezpieczyciela nowej strategii spółki do 2020 roku.
więcej
|
,,Nie spal się na starcie" - Fundacja Aflofarm przestrzega nastolatki przed paleniem papierosów (wideo)
Fundacja Aflofarm należąca do Aflofarm Farmacja Polska rozpoczyna kampanię społeczną pod hasłem „Nie spal się na starcie”, której celem jest zapobieganie nałogowi nikotynowemu wśród młodzieży. Ambasadorami akcji są Natalia Lesz, Siostru ADiHD, Izabela Krzan, Jan Dratwicki i Maciej „Gleba” Florek.
więcej
|
Beata Turlejska-Zduńczyk odchodzi z J. Walter Thompson Group Poland, agencja szuka nowego prezesa
W najbliższym czasie z J. Walter Thompson Group Poland pożegna się obecna prezes firmy Beata Turlejska-Zduńczyk - wynika z nieoficjalnych informacji. Ze spółką (wcześniej działającą jako Adv.pl i Lemon Sky) jest związana od 10 lat.
więcej
|
Piotr Osiński: z Saatchi&Saatchi IS do Wunderman MENA w Dubaju
Piotr Osiński, ostatnio associate creative director w Saatchi&Saatchi IS rozpoczął pracę w agencji Wunderman MENA w Dubaju. Został tam executive creative directorem.
więcej
|
MullenLowe będzie reklamować CCC w social media na 17 rynkach
Agencja MullenLowe Warsaw i dom mediowy MullenLowe MediaHub wygrały przetarg na obsługę mediów społecznościowych producenta butów CCC na 17 rynkach, w tym w Polsce. Firma była dotychczas w tym zakresie klientem agencji OS3.
więcej
|
Reklama Ikei jak test ciążowy - sprawdza, czy dostaniesz zniżkę na dziecięce łóżeczko
W najnowszej reklamie prasowej szwedzkiego oddziału Ikei zastosowano niecodzienny koncept. Po jej zetknięciu z kilkoma kroplami moczu ciężarnej kobiety, informuje o zniżce na łóżeczko dla dziecka.
więcej
|
Koszalin ma nowe logo i hasło ,,Centrum Pomorza" od Rio Creativo
Władze Koszalina wprowadziły, po raz pierwszy od dziewięciu lat, nowe logo i nowy system identyfikacji wizualnej. Ich autorami jest agencja Rio Creative. Projekt kosztował 55 tys. zł.
więcej
|
Niezwykle subtelną animowaną produkcją reklamuje się Audi w Hiszpanii
Pod hasłem „Ever After” prowadzona jest przez hiszpański oddział Audi kampania reklamowa promująca samochody tej marki. Animowaną produkcją podejmuje walkę ze stereotypami. Za jej realizację odpowiada agencja Proximity w Barcelonie.
więcej
|
Anja Rubik twarzą nowej kampanii Jimmy Choo
Anja Rubik, jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich modelek, została twarzą kampanii wiosna/lato 2018 Jimmy Choo.
więcej
|
Producenci wydają globalnie bilion dolarów rocznie na działania sprzedażowe
W skali globalnej producenci wydają na działania sprzedażowe kwotę rzędu biliona dolarów rocznie, co odpowiada mniej więcej jedną czwartą wartości sprzedanych produktów. Zarządzanie marżami handlowymi (RGM - ang. Revenue Growth Management) powinno więc mieć strategiczne znaczenie dla większości firm działających na rynku dóbr konsumpcyjnych - wynika z raportu firmy konsultingowej KPMG International.
więcej
|
Heart&Brain wprowadzi na rynek nową markę wódki premium z portfolio CEDC
Agencja reklamowa Heart&Brain wygrała przetarg na launch nowej marki wódki z segmentu premium z portfolio CEDC. Pokonała m.in. Syzygy oraz BBDO.
więcej
|
Maspex, eurobank, USP Zdrowie, Mastercard, Double Check, Kantar Media i Kancelaria Adwokacka Filip Łukaszewicz członkami IAA Polska
Do grona członków IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy dołączyło siedmiu nowych członków: czterech marketerów, audytor, instytut badawczy i kancelaria adwokacka.
więcej
|
Rybnik z aplikacją mobilną ,,halo! Rybnik" na Androida i iOS
Rybnik w woj. śląskim udostępnił aplikację mobilną "halo! Rybnik", stanowiącą bezpłatny przewodnik dla osób odwiedzających miasto oraz mieszkańców poszukujących informacji o ciekawych miejscach i wydarzeniach.
więcej
|
Michał Stalmaski: z Publicis DWL do agencji Vacaloca
Do zespołu agencji reklamowej Vacaloca dołączył Michał Stalmaski, gdzie objął stanowisko social media managera - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Poprzednio związany był z Publicis DWL.
więcej
|
TVN Media rozpoczyna sprzedaż reklam na YouTube
Biuro reklamy TVN właśnie rozpoczyna sprzedaż reklam na swoich kanałach w serwisie YouTube.
więcej
|
Chigo Design zmienia nazwę, identyfikacją i rozszerza kompetencje
Poznańska agencja Chigo Design na przełomie roku zmieniła nazwę na Chigo Agency. Wiąże się to rozszerzeniem kompetencji firmy. Odświeżone zostało również jej logo.
więcej
|
Tamara Rogers dyrektorem zarządzającym GSK Consumer Healthcare w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie
Tamara Rogers została mianowana dyrektorem zarządzającym GSK Consumer Healthcare w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Zastąpiła Erharda Hecka, który odszedł na emeryturę.
więcej
|
State Farm w ślad za McDonald's konsoliduje obsługę reklamową w Omnicom?
State Farm, największy w USA ubezpieczyciel i jeden z największych reklamodawców postanowił, idąc w ślady McDonald;s, skonsolidować obsługę reklamową w sieci Omnicom.
więcej
|
Michał Kazanowski prezesem Hutnika Warszawa. Odpowiada za administrację i marketing
Michał Kazanowski został dyrektorem zarządzającym w Hutniku Warszawa. Do jego obowiązków należeć będzie koordynacja działań sportowych, administracyjnych i marketingowych.
więcej
|
Suzuki sponsorem Korony Kielce
Korona Kielce oraz Suzuki Motor Poland podpisały umowę sponsorską, na podstawie której marka Suzuki została partnerem motoryzacyjnym klubu grającego w Lotto Ekstraklasie.
więcej
|
|
|
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP martwi się o wolność słowa w Niemczech
Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP wystosowało apel, w którym wyraża zaniepokojenie zaostrzeniem niemieckiego prawa, walczącego z mową nienawiści w sieci co może zagrażać realizacji zasady wolności słowa. Chce, aby międzynarodowe organizacje dziennikarskie szczególnie przyglądały się teraz sytuacji mediów w tym kontekście.
więcej
|
Spadła sprzedaż większości miesięczników poradnikowych, tylko ,,Cała Ty" na plusie
W październiku ub.r. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Cała Ty”, a na czele spadków znalazła się „Claudia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Naszemiasto.pl i dzienniki Polska Press ze specjalnym dodatkiem o WOŚP
W czwartek 11 stycznia br., tuż przed 26. finałem WOŚP, ukaże się specjalne wydanie Naszemiasto.pl w całości poświęcone 25 latom Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
więcej
|
,,Paszporty Polityki" rozdane 25-ty raz. Nagrodzeni Jagoda Szelc i Marcin Wicha
We wtorek podczas uroczystości w stołecznym Teatrze Wielkim wręczono „Paszporty Polityki 2017”. Nagrody przyznano już dwudziesty piąty raz.
więcej
|
|
|
OLX, Wirtualna Polska i Gazeta.pl ze spadkami - YouTube i CDA mocno w górę (Gemius/PBI z grudnia 2017)
W grudniu ub.r. duże wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca osiągnęły YouTube i CDA.pl, natomiast znaczące spadki zanotowały serwisy Wirtualnej Polski i Grupy Gazeta.pl oraz OLX.pl. Wśród aplikacji mobilnych skokowo wzrosła popularność Kiosku Google Play, a zmalała - Facebooka, OLX i WhatsAppa.
więcej
|
Artur Kurasiński ujawnia przychody: ponad 344 tysiące złotych w 2017 roku. ,,Pieniądze to najlepszy weryfikator zasięgów"
Znany w środowisku internetowym bloger i influencer Artur Kurasiński ujawnił swoje przychody osiągnięte w 2017 roku, które przekraczają kwotę 344 tysięcy złotych. - W światku influencerskim rzadko oficjalnie mówi się o pieniądzach bo to najlepszy weryfikator zasięgów. To co chciałem przekazać to konieczność wyjścia z paradygmatu „mam bloga i na nim zarabiam", bo to jest myślenie z 2000 roku - wyjaśnia Artur Kurasiński w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Agnieszka Odachowska odchodzi z Grupy Onet-RAS Polska
Po ponad trzech latach pracy jako dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Agnieszka Odachowska pożegnała się z Grupą Onet-RAS Polska. Zamierza skoncentrować się na swoim autorskim projekcie.
więcej
|
Wirtualna Polska zamyka Bloog.pl, powodem malejąca popularność
Z końcem marca zamknięty zostanie serwis blogowy Bloog.pl (należący do Wirtualnej Polski). To kolejna po Blog.pl platforma tego typu kończąca działalność.
więcej
|
Hulu z miliardem przychodów reklamowych, 17 milionów subskrybentów w USA
Internetowy serwis telewizyjny i filmowy Hulu w 2017 roku po raz pierwszy w swojej historii wypracował przychody na poziomie miliarda dolarów. Liczba subskrybentów platformy W USA wzrosła rok do roku o 40 procent, między innymi dzięki popularności serialu „Opowieść podręcznej”.
więcej
|
Nowy serial Netflixa ,,The End of the F***ing World" z pochwałami krytyków i Reeda Hastingsa
„The End of the F***ing World” to tytuł nowego serialu oferowanego przez Netflix. Nakręcona w konwencji czarnej komedii produkcja opowiadająca o parze nastolatków zdobyła przychylne recenzje krytyków, a do jej oglądania zachęca na Facebooku Reed Hastings, szef Netflixa.
więcej
|
,,Black Lightning" od 23 stycznia w Netflixie (wideo)
We wtorek, 23 stycznia 2018 roku w Netflixie udostępniony zostanie pierwszy odcinek serialu „Black Lightning”, który powstał na zlecenie telewizji The CW.
więcej
|
|
|
Branża badawcza: jaki był 2017 rok, co wydarzy się w 2018 roku?
W ramach naszego cyklu podsumowań minionego roku o branży badawczej mówią przedstawiciele agencji (ARC Rynek i Opinia, Gemius/PBI, IQS, Kantar Millward Brown, SW Research) oraz stowarzyszenia branżowego OFBOR.
więcej
|
Telewizja Polska podaje szczegóły własnego badania oglądalności z danymi od Netii. Jacek Kurski: to projekt przejściowy
Telewizja Polska zaprezentowała szczegóły własnego pomiaru oglądalności, które określa jako model oglądalności rzeczywistej (MOR), opartego na danych od klientów Netii. Prezes TVP Jacek Kurski zaznaczył, że jest to rozwiązanie przejściowe, zanim ruszy nowe badanie telemetryczne, nad którym prace zaczyna Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
|
Anja Rubik twarzą nowej kampanii Jimmy Choo
|
Nowy serial Netflixa ,,The End of the F***ing World" z pochwałami krytyków i Reeda Hastingsa
|
,,Deep State" od 9 kwietnia w FOX (wideo)
|
,,Altered carbon" od 2 lutego w Netflixie (wideo)
|
,,Black Lightning" od 23 stycznia w Netflixie (wideo)
|
Koniec serialu "Chance". Hugh Laurie nie będzie już psychiatrą
|
Disney przyciemnia kolor skóry białym statystom na planie filmu "Aladyn"
|
,,Paszporty Polityki" rozdane 25-ty raz. Nagrodzeni Jagoda Szelc i Marcin Wicha
|
"All Nerve" - nowy album The Breeders w klasycznym składzie
|
Eric Clapton: zaczynam tracić słuch, mam szumy uszne
|
|
|