|
|
|
|
|
|
|
Jacek Kurski pisze do Adama Bodnara: dziennikarze TVP też mają prawa człowieka i obywatela, proszę o tym pamiętać
Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski napisał do Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara w sprawie serii ataków na dziennikarzy TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pretekstem do wystosowania listu były gratulacje, jakie RPO skierował po wyróżnieniu Obywateli RP nagrodą im. Zbigniewa Hołdy.
więcej
|
Reforma w strukturach TVP będzie wprowadzana etapami. Wolski: niebawem przestanę być szefem Dwójki
W Telewizji Polskiej trwa reforma organizacyjna spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. Obejmie ona m.in. scalenie redakcji anten do jednego biura programowego, które będzie odpowiedzialne za ramówki wszystkich kanałów. - Niedługo nie będzie mnie na stanowisku, bo po prostu nie będzie Dwójki - podsumowuje reformę Marcin Wolski, obecny dyrektor TVP2.
więcej
|
Wiosna w TVN rozpocznie się już w lutym. Stacja startuje z ramówką wcześniej
Stacja TVN emisję premierowych odcinków przygotowanych na wiosnę produkcji rozpocznie już w połowie lutego 2018 roku. Obejmie to produkcje w pasmach access i prime-time - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
4,46 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1 i Eurosporcie 1
Puchar Świata w skokach narciarskich mężczyzn w sezonie 2017/2018 ogląda średnio 4,33 mln widzów. 3,92 mln osób gromadzą relacje pokazywane w TVP1, a 417 tys. - w Eurosporcie 1.
więcej
|
Polo TV i Eska TV liderami. Tylko 0,02 proc. udziału MTV Music Polska
Najpopularniejszym kanałem muzycznym w listopadzie br. było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Eska TV Extra, a najwięcej stracił kanał MTV Music Polska - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Gala ,,Paszporty Polityki 2017" z transmisją w TVN. Nominowani Piotr Domalewski i twórcy ,,Pożaru w Burdelu"
We wtorek 9 stycznia 2018 roku podczas uroczystej gali wręczone zostaną „Paszporty Polityki 2017”. Wśród nominowanych znaleźli się m.in. Piotr Domalewski, Marcin Wicha i Artur Zagajewski. Uroczystość będzie transmitować stacja TVN.
więcej
|
Agata Młynarska i Małgorzata Ohme poprowadzą czat o świętach. Transmisja na fanpage'ach TLC i Onetu
We wtorek o godz. 20.00 telewizja TLC i portal Onet organizują wspólny wideoczat poświęcony tematyce nadchodzących świąt Bożego Narodzenia - „Oczami matki. #Wiem, jak przeżyć święta”. Spotkanie poprowadzi Agata Młynarska, a na pytania internautów odpowie psycholog Małgorzata Ohme.
więcej
|
TVP: nie ocenzurowaliśmy ,,Domu dusz", jego wersję bez drastycznych scen otrzymaliśmy od dystrybutora
W miniony piątek i sobotę TVP1 wyemitowała wersję filmu „Dom dusz” skróconą o kilkanaście minut od oryginału kinowego. Nadawca zapewnia, że nie ingerował w treść filmu, a jego krótszą wersję otrzymał od dystrybutora.
więcej
|
Mirosław Błaszczyk z Polsatu prezesem Eska TV i Lemon Records, w zarządach dalej Ewa Latkowska
Prezes Telewizji Polsat Mirosław Błaszczyk został prezesem spółek Eska TV i Lemon Records (nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV). W ich zarządach będzie Ewa Latkowska, która pozostaje prezesem firmy TV Spektrum, nadawcy Nowa TV i Fokus TV.
więcej
|
TeleTOON+ nadawać będzie do 2028 roku
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła o 10 lat koncesję na nadawanie dziecięcego kanału TeleTOON+. Nadawcą i właścicielem koncesji jest firma ITI Neovision.
więcej
|
|
|
|
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deloitte Digital rezygnuje z ATL-u i zwalnia grupowo ponad 30 pracowników
Agencja interaktywna Deloitte Digital redukuje zatrudnienie w swoich biurach w Łodzi i w Warszawie. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w ramach tego procesu zwolniono ok. 35 osób.
więcej
|
Polska reklama online wrażliwa na stan gospodarki, w 2018 roku wydatki reklamowe wyższe o 9 procent
W II połowie 2017 roku rozwój polskiej reklamy online może spełnić jeden z trzech scenariuszy. Pesymistyczny zakłada wzrost o mniej niż 4,8 procent (do 3,8 mld zł), neutralny przewiduje 7,5, a optymistyczny - 10,3 procent (do 4 mld zł) - wynika z raportu IAB Polska. Według prognoz w 2018 roku wydatki na polską reklamę internetową zwiększą się o 9 procent i będą stanowić 35 procent całego rynku reklamowego w Polsce.
więcej
|
Sąd UE: Red Bull nie ma wyłączności wśród napojów energetycznych na kombinację srebrnego i niebieskiego koloru
Sąd Unii Europejskiej w Luksemburgu utrzymał w mocy unieważnienie niebiesko-srebrnych znaków towarowych Red Bull. Wnioskowała o to spółka Optimum Mark powiązana z Jeronimo Martins Polska, właścicielem sklepów Biedronka. Wcześniej podobnie orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
więcej
|
Scholz & Friends Warszawa będzie reklamowała sklepy Aldi
Agencja reklamowa Scholz & Friends Warszawa (należąca do holdingu Mediacap) wygrała przetarg na obsługę sieci sklepów Aldi.
więcej
|
Odmłodzony Maurice Levy w świątecznym spocie obok obecnego szefa Publicis Groupe (wideo)
Jak co roku szef Publicis Groupe pojawia się w specjalnym świątecznym spocie, podsumowując mijający rok i składając życzenia. W tym roku bohaterów filmu jest dwóch: aktualny szef Arthur Sadoun i jego poprzednik Maurice Levy.
więcej
|
Black Red White przenosi obsługę mediową ze Starcomu do Havas Media
Dom mediowy Havas Media (Havas Media Group) wygrał przetarg na obsługę mediową firmy meblarskiej Black Red White. Tym samym marketer kończy współpracę z domem mediowym Starcom (Publicis Media).
więcej
|
FCB Bridge2Fun zajmie się obsługą ATL i contentową klientów Deloitte Digital
FCB Bridge2Fun przejmie w przyszłym roku obsługę w zakresie tworzenia treści i kreacji ATL trojga klientów agencji Deloitte Digital. - Przygotowujemy model, który będzie jak najbardziej korzystny dla klientów Deloitte Digital i Brigde2Fun - komentuje Rafał Baran, szef FCB.
więcej
|
Magdalena Opara, Agnieszka Dudek i Dagmara Ptasińska na dyrektorskich stanowiskach w T-Mobile Polska
W kierownictwie T-Mobile Polska doszło do istotnych zmian personalnych. Dyrektorem departamentu sprzedaży pośredniej została Magdalena Opara, Agnieszka Dudek objęła funkcję dyrektora departamentu customer experience, zaś Dagmara Ptasińska pokieruje departamentem portfolia produktów HR.
więcej
|
Nokia zachęca do wyłączenia telefonu w święta (wideo)
Nokia w najnowszej świątecznej kampanii pod hasłem „Give the gift of you” zachęca, by w Boże Narodzenie wyłączyć telefon.
więcej
|
IKEA uczy na Facebooku, jak urządzić dom
W ramach działań na platformie komunikacyjnej „Niech żyje dom” IKEA ruszyła z akcją na Facebooku, w czasie której podczas livestreamów udzielane są porady dotyczące urządzania domu. W kampanii udział bierze udział m.in. Szymon Majewski. Akcję przygotowały i realizują Blue Ivy, Hash.fm, One Stream, Saatchi & Saatchi IS oraz zespół IKEA.
więcej
|
Pracownicy Samsung Polska w świątecznym teledysku
Pracownicy polskiego oddziału firmy Samsung Electronics wystąpili w filmowej kartce świątecznej. Za jej przygotowanie odpowiadają firmy Leo Burnett i Tank.
więcej
|
Jacek Piątkowski w zespole agencji Upside
Jacek Piątkowski dołączył do zespołu agencji Upside obejmując w niej stanowisko project managera. Ostatnio pracował w Ambasadzie RP w Santiago, a wcześniej przez kilkanaście lat związany był z „Media i Marketing Polska”.
więcej
|
Reklamy w TV4 od stycznia w sprzedaży cennikowej
Od początku stycznia 2018 roku reklamy w TV4 sprzedawane będą nie tylko w ofercie pakietowej, ale także z cennika.
więcej
|
Microsoft prowadzi globalny przetarg mediowy, obsługi broni Dentsu Aegis Network
Firma Microsoft rozpoczęła przegląd globalnego budżetu mediowego. Obsługi broni sieć Dentsu Aegis Network, pracująca dla koncernu od 2014 roku.
więcej
|
LOT promuje się w kinie kampanią ,,Bądź gościem naszych najlepszych pilotów"
W sieci kin Cinema City emitowany jest spot PLL LOT, przygotowany w ramach akcji promocyjnej „Bądź gościem naszych najlepszych pilotów”. Za akcję odpowiadają Grey Group, New Age Media i FullSix Media.
więcej
|
|
|
Tygodniki opinii tracą czytelników. Najbardziej ,,Fakty i Mity" i ,,Sieci", tylko ,,Tygodnik Powszechny" na plusie
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostem pochwalić się mógł tylko „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Fakty i Mity” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Michał Karnowski do Piotra Kraśko: Gnębienie dziennikarzy w sądach jest bez sensu. To była satyra
Przed sądem okręgowym w Warszawie stanął we wtorek Michał Karnowski, członek zarządu spółki „Fratria”, który został pozwany przez Piotra Kraśko. Poszło za okładkę z 2015 roku, na której dziennikarz TVN wystąpił jako prowadzący „Dziennik Telewizyjny” stanu wojennego. - Nikt rozsądny nie wziął tej okładki poważnie, to była satyra - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Karnowski.
więcej
|
Agora uruchamia dwutygodnik dla młodzieży ,,Mój Spot". Szefową Olga Woźniak, w redakcji dziennikarze ,,Gazety Wyborczej"
Agora wprowadza na rynek dwutygodnik dla młodzieży „Mój Spot”. Pierwszy numer ukaże się w czwartek 21 grudnia wraz z „Gazetą Wyborczą”. Kolejne ukazywać się mają w samodzielnej sprzedaży. Redaktorem naczelnym została Olga Woźniak.
więcej
|
Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu, Play, WP i Agory, ale obniża cenę docelową
Analitycy Haitong Bank w najnowszym raporcie utrzymali rekomendację kupna akcji Cyfrowego Polsatu, Play, Wirtualnej Polski, Agory, Comarch i LiveChat, a także podtrzymując neutralną ocenę dla Netii i Asseco Poland. Ponadto podwyższyli rekomendację dla Orange Polska ze "sprzedaj" do "neutralnie".
więcej
|
|
|
OKO.press brakuje 28 tys. zł miesięcznie. Pacewicz: staramy się o kilka grantów, kończą się nam rezerwy
Redakcja OKO.press (wydawanego przez Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej „OKO”) poinformowała, że w br. średnie wpływy serwisu wynoszą 104,8 tys. zł miesięcznie, a wydatki - 132,5 tys. zł. Witryna korzysta obecnie z dwóch grantów: z Fundacji Batorego i Sigrid Rausing Trust. Wydająca serwis Fundacja Ośrodek Kontroli Obywatelskiej „OKO” w ub.r. miała 1,08 mln zł wpływów i 138,2 tys. zł wyniku netto.
więcej
|
Social media: co wydarzyło się w 2017 roku, jaki będzie 2018 rok?
W ramach naszego cyklu podsumowań bieżącego roku w mediach i marketingu przedstawiamy pierwszą część wypowiedzi na temat mediów społecznościowych. Wypowiadają się menedżerowie z Mint Media, GetHero, Ideo Force, K2, Wyborcza.pl, 121 PR, Grupa Interia.pl, John Pitcher, Truly, The Digitals i Imagine.
więcej
|
Deloitte Digital rezygnuje z ATL-u i zwalnia grupowo ponad 30 pracowników
Agencja interaktywna Deloitte Digital redukuje zatrudnienie w swoich biurach w Łodzi i w Warszawie. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w ramach tego procesu zwolniono ok. 35 osób.
więcej
|
Wydawca CDA.pl znalazł kupców tylko na 15 proc. oferowanych akcji, sprzeda je za 850 tys. zł
Firma CwMedia, właściciel serwisu CDA.pl, pozyska 850,5 tys. zł ze sprzedaży swoich nowych akcji. Kupców znalazło tylko 15,5 proc. oferowanych akcji.
więcej
|
Polska reklama online wrażliwa na stan gospodarki, w 2018 roku wydatki reklamowe wyższe o 9 procent
W II połowie 2017 roku rozwój polskiej reklamy online może spełnić jeden z trzech scenariuszy. Pesymistyczny zakłada wzrost o mniej niż 4,8 procent (do 3,8 mld zł), neutralny przewiduje 7,5, a optymistyczny - 10,3 procent (do 4 mld zł) - wynika z raportu IAB Polska. Według prognoz w 2018 roku wydatki na polską reklamę internetową zwiększą się o 9 procent i będą stanowić 35 procent całego rynku reklamowego w Polsce.
więcej
|
Google Chrome zacznie blokować reklamy w połowie lutego 2018 roku
Od 15 lutego 2018 roku Google wprowadzi w przeglądarce Chrome narzędzie do blokowania reklam nie spełniających standardów przyjętych przez Coalition for Better Ads. Jednocześnie Google oferuje właścicielom witryn narzędzia pozwalające sprawdzić czy zamieszczane przez nich reklamy spełniają zakładane normy.
więcej
|
Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu, Play, WP i Agory, ale obniża cenę docelową
Analitycy Haitong Bank w najnowszym raporcie utrzymali rekomendację kupna akcji Cyfrowego Polsatu, Play, Wirtualnej Polski, Agory, Comarch i LiveChat, a także podtrzymując neutralną ocenę dla Netii i Asseco Poland. Ponadto podwyższyli rekomendację dla Orange Polska ze "sprzedaj" do "neutralnie".
więcej
|
YouTube podpisuje umowy z Universal Music Group i Sony Music Entertainment, planuje płatny serwis muzyczny
YouTube podpisał długoletnie kontrakty z muzycznymi wytwórniami Universal Music Group i Sony Music Entertainment. Zakładają one nowe zasady rozliczeń z właścicielami praw autorskich za zamieszczane w serwisie piosenki i wideoklipy, w perspektywie jest uruchomienie przez YouTube płatnej platformy muzycznej.
więcej
|
Ruszyły zdjęcia do ,,Narcos 4". Michael Pe?a i Diego Luna w obsadzie
W Meksyku rozpoczęły się zdjęcia do czwartej edycji serialu „Narcos”, którego premiera w Netflixie odbędzie się w 2018 roku. Do obsady produkcji dołączyli Michael Peña i Diego Luna.
więcej
|
Klocki i podarunki kreatywne najczęściej kupowanymi przez Polaków zabawkami (infografika)
62 proc. Polaków kupujących zabawki decyduje się na klocki, a 61 proc. na upominki pobudzające kreatywność najmłodszych. Najchętniej nabywają je w hipermarketach, e-commerce oraz sieci sklepów Smyk - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
Impera Alfa inwestuje w Szopi.pl 3 miliony złotych na ekspansję serwisu w nowych miastach w Polsce
Szopi.pl, polski startup ułatwiający zamawianie zakupów przez internet otrzymał 3 miliony złotych finansowania z funduszu Impera Alfa. Według zapowiedzi serwisu środki zostaną przeznaczone na technologiczny rozwój platformy oraz rozszerzenie jej oferty na kolejne miasta w Polsce.
więcej
|
Ponad połowa Polaków zetknęła z fake newsami (wideo)
Połowa Polaków spotkała się z tzw. fake newsami, a jedna na siedem osób nieświadomie je powielała - wynika z badania na zlecenie Grupy On Board Think Kong.
więcej
|
Listopad w polskim internecie: hitami serwisy plotkarskie i Black Friday
Podczas tegorocznego Black Friday (24 listopada) liczba odsłon w polskich serwisach e-commerce wyniosła 248,9 mln i przewyższała o 82 mln średnią dzienną w listopadzie (166,5 mln) – wynika z danych Gemiusa. Dużą popularnością w listopadzie cieszyły się w polskim internecie także serwisy plotkarskie, zwłaszcza w dniu, kiedy podano informacje o zatrzymaniu znanej gwiazdy.
więcej
|
Agata Młynarska i Małgorzata Ohme poprowadzą czat o świętach. Transmisja na fanpage'ach TLC i Onetu
We wtorek o godz. 20.00 telewizja TLC i portal Onet organizują wspólny wideoczat poświęcony tematyce nadchodzących świąt Bożego Narodzenia - „Oczami matki. #Wiem, jak przeżyć święta”. Spotkanie poprowadzi Agata Młynarska, a na pytania internautów odpowie psycholog Małgorzata Ohme.
więcej
|
OKO.press zawiesza na dzień działalność, apeluje do czytelników o wsparcie (wideo)
Działający od półtora roku serwis dziennikarstwa śledczego OKO.press (wydawany przez Fundację Ośrodek Kontroli Obywatelskiej „OKO”) w środę nie funkcjonuje tak jak zwykle. Redakcja witryny chce w ten sposób zaapelować do czytelników o wsparcie finansowe.
więcej
|
|
|
Krzysztof Pilaszek: z PayBack do Visa Europe
Krzysztof Pilaszek, dotychczasowy communications manager w PayBack Polska, objął w Visa Europe stanowisko corporate communications lead w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
80 proc. PR-owców spotkało się z nieuczciwymi praktykami przetargowymi
Z ankiet przeprowadzonych wśród PR-owców wynika, że blisko 80 proc. zetknęło się z nieuczciwymi praktykami przetargowymi na zakup takich usług. Narażają one agencje na duże koszty i przekładają się na jakość pracy. Dlatego branża przygotowała Białą Księgę – zbiór zasad, wskazówek i dobrych praktyk w postępowaniach przetargowych. Dokument poprzedził dwuletni dialog branżowy, w trakcie którego nad kształtem dokumentu debatowało blisko osiemdziesięciu ekspertów obu stron.
więcej
|
|
|