|
|
|
|
|
|
|
Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT
Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotna sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement.
więcej
|
TVP rusza z reformą organizacyjną: biuro programowe odpowiedzialne za TVP1, TVP2 i kanały tematyczne
Rada nadzorcza Telewizji Polskiej zatwierdziła uchwałę zarządu o uruchomieniu reformy organizacyjnej spółki, która obejmie piony programowania, kreacji i produkcji. - Jej główną ideą jest spójne zarządzanie ofertą programową oraz odbudowanie i rozwój w telewizji publicznej, kreacji i produkcji wewnętrznej - tłumaczy biuro koordynacji programowej TVP.
więcej
|
Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska i Perfect na sylwestrze TVN w Warszawie. Wystąpi jamajska gwiazda Omi
Tegoroczną imprezę sylwestrową na placu Bankowym w Warszawie zorganizują wspólnie Telewizja TVN i miasto Warszawa. Podczas koncertu pod hasłem „Warszawa - Stolica Sylwestra 2017” wystąpią m.in. Bajm, Kayah, Agnieszka Chylińska, Perfect i Kasia Kowalska. Zagra też jedna gwiazda zagraniczna - jamajski artysta Omi, a impreza będzie transmitowana także w Playerze.
więcej
|
Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa PAP
Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego.
więcej
|
Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu
98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli.
więcej
|
Jacek Kurski dokumenty w konkursie na prezesa TVP złożył 5 minut po czasie. Czabański: zaczął je przekazywać przed czasem
We wrześniu ub.r. Jacek Kurski swoją aplikację w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej złożył pięć minut po czasie wyznaczonym w regulaminie - wynika z nagrania monitoringu w Sejmie. Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański uważa, że nie stanowi to podstawy do powtórzenia konkursu.
więcej
|
TVN24 liderem kanałów informacyjnych w listopadzie. TVP Info zyskało najwięcej
W listopadzie br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Na czele wzrostów uplasowało się TVP Info, a najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
TVN uruchomił aplikację WebHop. Oferuje ona możliwość bezpłatnego korzystania z internetu w zamian za oglądanie reklam
Telewizja TVN uruchomiła mobiną aplikację WebHop, która w zamian za oglądanie reklam oferuje możliwość bezpłatnego korzystania z internetu w telefonie - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, którzy stanowią dla nas istotną grupę odbiorców - mówi nam Maciej Maciejowski, członek zarządu Telewizji TVN.
więcej
|
,,Miłość jest wszystkim" - nowa komedia TVN. W roli głównej Olaf Lubaszenko
Olaf Lubaszenko, Jan Englert, Agnieszka Grochowska i Eryk Lubos znaleźli się w obsadzie komedii świątecznej „Miłość jest wszystkim” produkowanej przez TVN i Akson Studio. Reżyserem filmu jest Michał Kwieciński. Premiera filmu w listopadzie 2018 r.
więcej
|
Cyfrowy Polsat: w promocji 33 kanałów przez miesiąc za darmo
Abonenci Cyfrowego Polsatu przez miesiąc (do 7 stycznia 2018 roku) zyskują darmowy dostęp do 33 kanałów tematycznych. Korzystanie z nich, a także z niektórych materiałów VOD, jest możliwy za pośrednictwem dekodera oraz na urządzeniach mobilnych.
więcej
|
nc+ promuje się darmowym dostępem do kanałów z wyższych pakietów cenowych
Platforma nc+ zaczęła promocję „+miesiąca” skierowaną do jej obecnych abonentów. Do 4 stycznia 2018 osoby posiadające niższe pakiety zyskują dostęp do odkodowanych kanałów z pakietu „Extra+” bez dodatkowych opłat.
więcej
|
Krzysztof Ziemiec: chciałem odejść z mediów, ale trudno zaczynać od nowa, więc ciągnę swój wózek pod górę
Prowadzący „Wiadomości” TVP1 Krzysztof Ziemiec przyznał, że wiele razy myślał o odejściu z dziennikarstwa. - Mam już jednak swoje lata i trudno byłoby zaczynać wszystko od nowa - zaznaczył. Jego zdaniem nie ma zupełnie niezależnych dziennikarzy, ponieważ każda redakcja ma określoną linię programową.
więcej
|
15 kanałów w otwartym oknie dla abonentów Inei
Sieć Inea udostępniła w oknach otwartych 15 kanałów, m.in. Eurosport1, Eurosport2, Discovery Channel czy History. Promocja potrwa do 14 stycznia 2018 roku.
więcej
|
Gametoon HD w sieci Inea
Sieć Inea włączyła do swojej oferty esportowy kanał Gametoon HD, który jest dostępny w otwartym oknie. Dystrybutorem kanału w Polsce jest spółka Kino Polska TV.
więcej
|
Zmarł Włodzimierz Strzemiński, menedżer Polskiego Radia i Telewizji Polskiej
W wieku 66 lat zmarł Włodzimierz Strzemiński. Przez kilka lat pracował na stanowiskach dyrektorskich w Polskim Radiu i Telewizji Polskiej.
więcej
|
|
|
Reklamy w telewizji zdrożeją o kilka procent, pierwszy ogłosił je TVN. ,,Podwyżka była do przewidzenia"
W przyszłym roku stacje telewizyjne nadal będą borykać się z brakiem zasobów reklamowych. Nadwyżka popytu nad podażą czasu reklamowego będzie się utrzymywać, dlatego też podwyżki cenników są nieuniknione. Według obecnych estymacji rynek reklamy tv w 2018 roku może wzrosnąć o 2-3 proc., a ceny reklam zostaną podwyższone od 2 do 6 proc. - prognozują dla Wirtualnemedia.pl Maciej Kita, Łukasz Karwacki i Bartosz Sieradzki.
więcej
|
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 21 mld zł, liczba zamożnych rodaków przekracza 1,1 mln
Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w tym roku wynosi ponad 21 mld zł - wynika z szacunków firmy audytorskiej KPMG. W naszym kraju mieszka już ponad 1,1 mln osób zamożnych - najwięcej w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim.
więcej
|
Initative obronił budżet mediowy Orange Polska, w finale przetargu pokonał Zenith
Dom mediowy Initiative (IPG Mediabrands) wygrał przetarg na planowanie i zakup mediów operatora komórkowego Orange Polska. Pokonując w finale firmę Zenith (Publicis Media), obronił budżet telekomu, dla którego pracuje nieprzerwanie od 2015 roku.
więcej
|
Samsung, Clash Royale, Oreo, Dior, Budweiser, Kia i Adidas z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w 2017 roku (TOP 10)
Samsung, Dior, Adidas, Kia, Budweiser i jeszcze kilka innych marek przygotowało w 2017 roku reklamy, które osiągnęły w br. na YouTube największą popularność. Dwa spoty - Samsunga i „Clash Royale” - zanotowały po ponad 100 mln odtworzeń.
więcej
|
Michał Sadowski za Michała Lorenca na czele działu kreacji Agencji Warszawa
Stanowisko dyrektora kreatywnego Agencji Warszawa objął Michał Sadowski, poprzednio związany z agencją Gong. Zastąpił Michała Lorenca, który zajmie się projektami specjalnymi, głównie z segmentu e-commerce.
więcej
|
Weronika Książkiewicz w kampanii soków Victoria Cymes (wideo)
Ruszyła kampania marki świeżych soków Victoria Cymes, której twarzą jest aktorka Weronika Książkiewicz. Za akcję pod hasłem „W linii prostej od natury” odpowiadają MK Group oraz MediaOn.
więcej
|
,,Dopóki nie sprawdzisz, #guzikwiesz" w kampanii płatności BLIK (wideo)
Rozpoczęła się internetowa kampania reklamująca system płatności BLIK (zarządzany przez spółkę Polski Standard Płatności). Akcję, realizowaną pod hasłem „Dopóki nie sprawdzisz, #guzikwiesz”, przygotowały firmy marketingowe PZL i Starcom.
więcej
|
MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę Akzo Nobel
Firma Akzo Nobel, właściciel m.in. marki farb Dulux, rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę jej budżetu mediowego. Powierzyła to zlecenie agencji MediaCom.
więcej
|
M&M's wraca z reklamą na Super Bowl, nie będzie spotu Snickersa
Koncern Mars Wrigley pojawi się z reklamą drażetek M&M's podczas finału amerykańskiej ligi NFL Super Bowl 2018. Marka wraca tam po trzyletniej przerwie. Nie będzie za to reklam Snickersa.
więcej
|
Bahlsen wybiera agencję reklamową do współpracy w przyszłym roku
Firma Bahlsen Polska, producent m.in. słodyczy Hit i Krakuski, prowadzi przetarg na obsługę reklamową. Wybrana w nim agencja będzie pracować dla marketera w przyszłym roku.
więcej
|
Havas Media Group pomaga fundacjom charytatywnym dzięki swojej aplikacji Havas Xmas
Havas Media Group po raz trzeci z rzędu organizuje wśród pracowników i klientów swoich agencji akcję charytatywną. Dzięki aplikacji Havas Xmas przekaże środki trzem fundacjom: Fundacji Chcę Żyć, Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa oraz Fundacji oraz Hospicjum „Światło”.
więcej
|
hi hybrid - nowa marka lakierów hybrydowych (wideo)
Firma Nesperta wprowadziła na rynek nową markę lakierów hybrydowych przeznaczonych dla młodych dziewczyn - hi hybrid. Wspiera to kampania przygotowana we współpracy z agnecją GoldenSubmarine.
więcej
|
Dan Bennett worldwide chief innovation officerem w Grey
Dan Bennett został powołany na nowo utworzone stanowisko worldwide chief innovation officera w agencji reklamowej Grey (należącej do koncernu WPP). Poprzednio pracował w agencji McCann.
więcej
|
Świąteczna niespodzianka w warszawskim metrze
W mikołajki w warszawskim metrze rozpoczął kursowanie specjalnie ozdobiony świąteczny pociąg. To wspólna akcja Grupy Ströer, Warszawskiego Metra, Zarządu Transportu Miejskiego oraz stołecznego ratusza.
więcej
|
Colian z akcją promocyjną ,,Podaruj serdeczności od Solidarności"
Colian, właściciel marki słodyczy „Solidarność”, w pierwszym kwartale przyszłego roku zaprasza konsumentów do konkursu „Podaruj serdeczności od Solidarności”, w którym do zdobycia są nagrody pieniężne oraz bony do poczty kwiatowej.
więcej
|
Paweł Mazurek oraz Szymon Szmigiel tworzą markę TogetherAudience
TogetherAudience (Grupa TogetherData) to nowo powstała na rynku firma, zajmująca się consultingiem dla branży reklamowej. Jej założycielami są Paweł Mazurek oraz Szymon Szmigiel.
więcej
|
"Płacę faktury - jestem gospodarczo odpowiedzialny" w kampanii Bibby Financial Services (wideo)
W internecie ruszyła kampania edukacyjna "Płacę faktury - jestem gospodarczo odpowiedzialny", skierowana do przedsiębiorców z sektora MŚP. Organizatorem oraz pomysłodawcą inicjatywy jest firma faktoringowa Bibby Financial Services. Akcję przygotowały firmy Triple PR i Charlie Warsaw.
więcej
|
|
|
Rada Mediów Narodowych powoła nowych dyrektorów ośrodków TVP, ale nie wyłoni prezesa PAP
Rada Mediów Narodowych zajmie się dzisiaj powołaniem dyrektorów trzech oddziałów regionalnych TVP: w Krakowie, w Warszawie i Szczecinie. W ostatniej chwili przewodniczący wycofał z programu punkt obrad, dotyczący wysłuchania kandydata na szefa PAP, Romana Młodkowskiego.
więcej
|
Sylwia Czubkowska przechodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej" do ,,Gazety Wyborczej"
Sylwia Czubkowska - po prawie 10 latach pracy - przechodzi z „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) do „Gazety Wyborczej” (Agora) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Potrzebuję zmiany, żeby się rozwijać - mówi nam dziennikarka.
więcej
|
,,Gazeta Pomorska" na czele sprzedaży w październiku, tylko ,,Sport" na plusie
W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echa Dnia”. Zyskał tylko „Sport” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
Wydawca ,,Wprost" bierze 3 mln zł kredytu na bieżącą działalność
Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Wprost” (należy do PMPG Polskie Media), wydająca tygodnik „Wprost”, zawarła umowę o zaciągnięciu kredytu w wysokości maksymalnie 3 mln zł do spłaty na 10 lat. Celem jest finansowanie bieżącej działalności firmy.
więcej
|
Monika Borkowska po 18 latach pracy w PAP odeszła do ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Z początkiem grudnia Monika Borkowska, poprzednio związana z Polską Agencją Prasową, dołączyła do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes). Zajmie się tematami ekonomicznymi.
więcej
|
Sylwia Czubkowska odchodzi z ,,Dziennika Gazety Prawnej"
Dziennikarka Sylwia Czubkowska zapowiedziała, że w najbliższym czasie rozstanie się z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Z tytułem jest związana od 8 lat.
więcej
|
|
|
Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu
98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli.
więcej
|
,,The Mask Singer 2" i ,,Despacito" globalnymi hitami, w Polsce Sławomir przed ,,Uchem prezesa" i Świeżakami (TOP30 klipów na YouTube)
YouTube opublikował tegoroczne zestawienie YouTube Rewind obejmujące filmy które okazały się najchętniej oglądane w 2017 roku. Najpopularniejszym materiałem jest film „The Mask Singer 2” i klip do piosenki „Despacito”, a na polskiej liście najpopularniejszy okazał się teledysk Sławomira do utworu „Miłość w Zakopanem”.
więcej
|
Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści
W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę.
więcej
|
10 tysięcy pracowników YouTube'a będzie nadzorować usuwanie szkodliwych treści z serwisu
Susan Wojcicki, szefowa YouTube’a zapowiedziała, że od początku 2018 roku 10 tysięcy pracowników serwisu będzie zajmować się wyszukiwaniem i usuwaniem szkodliwych treści, przede wszystkim tych skierowanych do dzieci. To odpowiedź YouTube’a na pojawiające się ostatnio brutalne i pedofilskie materiały podszywające się pod treści przeznaczone dla najmłodszych.
więcej
|
Samsung, Clash Royale, Oreo, Dior, Budweiser, Kia i Adidas z najpopularniejszymi reklamami na YouTube w 2017 roku (TOP 10)
Samsung, Dior, Adidas, Kia, Budweiser i jeszcze kilka innych marek przygotowało w 2017 roku reklamy, które osiągnęły w br. na YouTube największą popularność. Dwa spoty - Samsunga i „Clash Royale” - zanotowały po ponad 100 mln odtworzeń.
więcej
|
InPost wprowadza ,,Paczuchę", chatbot do obsługi klientów na Facebooku
Firma kurierska InPost wprowadziła chatbot o nazwie „Paczucha”, który ma zajmować się obsługą klientów firmy w komunikatorze Messenger. Oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ma ułatwiać użytkownikom zlokalizowanie przesyłek, w przyszłości jego możliwości zostaną rozbudowane.
więcej
|
Zeta Global przejmuje Disqus za 90 milionów dolarów, będą nowe rozwiązania w moderacji komentarzy
Firma Zeta Global przejmie platformę Disqus pozwalającą na zamieszczanie przez internautów komentarzy. Zgodnie z zapowiedziami Disqus czekają niewielkie zmiany własnościowe, planowane są jednak nowe rozwiązania które mają usprawnić moderowanie komentarzy na platformie.
więcej
|
Google zbuduje nową siedzibę w Londynie
W przyszłym roku Google oficjalnie rozpocznie budowę swojej nowej siedziby w Londynie.
więcej
|
Szopi.pl rozszerza ofertę o sklepy Saturna, Media Markt, Empik, Smyk i Flying Tiger
Serwis Szopi.pl rozszerza ofertę sklepów, z których można zamówić towary o Saturna, Media Markt, Empik, Smyk i Flying Tiger. Zamówienie złożone przez internet w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu może zostać dostarczone w godzinę.
więcej
|
Meetrics będzie weryfikować widoczność reklam na Facebooku
Firma Meetrics w ramach współpracy z Facebookiem będzie weryfikować widoczność reklam display emitowanych na tym serwisie. Podpisana umowa ma charakter globalny.
więcej
|
Jarosław Mikos prezesem zarządu Polskich ePłatności. ,,Zrozumienie rynku e-commerce wyniesione z WP"
Jarosław Mikos został powołany na stanowisko prezesa zarządu Polskich ePłatności. Po półtora roku kierowania firmą z funkcji prezesa zrezygnował Janusz Diemko.
więcej
|
|
|
Nielsen pracuje nad zwiększeniem panelu z 2 do 5 tys. gospodarstw. Firma zacznie również badać streaming VOD i OTT
Nielsen Audience Measurement rozpoczął prace nad zwiększeniem panelu telemetrycznego z 2 tys. do 5 tys. gospodarstw domowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. NAM planuje również wprowadzić dodatkowe badanie, w którym będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. - Istotna sprawą jest uzyskanie zgody naszych klientów na ten krok - mówi nam Dariusz Gumbrycht, szef operacyjny Nielsen Audience Measurement.
więcej
|
Wygoda przed mobilnością - niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu
98 proc. użytkowników ogląda treści wideo w domu - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że użytkownicy konsumujący wideo nie chcą pozbywać się telewizorów ani porzucać telewizji. Polscy internauci najbardziej lubią oglądać filmy na YouTube, Cda.pl oraz Ipli.
więcej
|
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 21 mld zł, liczba zamożnych rodaków przekracza 1,1 mln
Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce w tym roku wynosi ponad 21 mld zł - wynika z szacunków firmy audytorskiej KPMG. W naszym kraju mieszka już ponad 1,1 mln osób zamożnych - najwięcej w województwach mazowieckim, wielkopolskim i małopolskim.
więcej
|
Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści
W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę.
więcej
|
|
|
Grzegorz Szczepański: branża PR wraca do sektora publicznego. W przyszłym roku spodziewa się dużego wzrostu przychodów
Wzrost zainteresowania zagranicznych firm oraz przetargi spółek Skarbu Państwa na usługi PR to dwa czynniki, które w 2018 roku bardzo pozytywnie wpłyną na kondycję finansową tej branży – ocenia Związek Firm Public Relations. Paradoksalnie, przysłużyła się jej również publiczna dyskusja o fake newsach i większa transparentność – opublikowanie rankingu przychodów agencji z profesjonalnych usług PR i – po raz pierwszy – zestawienia średnich płac. W nadchodzącym roku branża PR liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów.
więcej
|
|
|