|
|
|
|
|
|
|
Przeciętny Polak ogląda telewizję przez 4 godz. i 36 min dziennie
W okresie od stycznia do maja 2017 roku średni dobowy czas oglądania telewizji przez przeciętnego Polaka w wieku 4+ wyniósł 4 godziny i 36 minut - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
więcej
|
Rada Mediów Narodowych zaniepokojona "atakami" polityków wobec dziennikarzy, szczególnie TVP
Rada Mediów Narodowych podczas czwartkowego posiedzenia przyjęła dokument, w którym wyraża zaniepokojenie agresywnymi zachowaniami polityków względem dziennikarzy. Za przyjęciem dokumentu zagłosowali tylko trzej członkowie związani z PiS.
więcej
|
Telewizja Polska: nie przepłacamy artystów, którzy mają wystąpić na festiwalu w Opolu
Telewizja Polska zapewniła, że wykonawcom, którym proponuje występ na festiwalu w Opolu, oferuje wynagrodzenia zbliżone do stawek rynkowych, a nie 10-krotnie wyższe. Nadawca nie zamierza komentować finansowych szczegółów umowy z władzami Opola.
więcej
|
TVN Style na czele oglądalności stacji lifestylowych, HGTV zyskało najwięcej
W maju 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Wysokie - czwarte - miejsce zajęła nowa stacja HGTV Home & Garden, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
,,Polskie zabójczynie" jesienią w CI Polsat
Wystartowały prace na planie cyklu dokumentalnego „Polskie zabójczynie”. Jesienią program zadebiutuje w CI Polsat (A+E Networks).
więcej
|
,,Spółka Zoo" - nowy program w Zoom TV
W sobotę 1 lipca br. na antenie Zoom TV zadebiutuje program edukacyjno-przyrodniczy „Spółka Zoo”.
więcej
|
Pablo Picasso w drugim sezonie serialu "Geniusz"
Wybitny hiszpański malarz, Pablo Picasso, będzie bohaterem drugiego sezonu serialu "Geniusz" ("Genius"), który realizuje stacja National Geographic.
więcej
|
Wystartowały zdjęcia do ,,O mnie się nie martw 7". Emisja jesienią w TVP2
W czwartek, 15 czerwca br. w Warszawie rozpoczęły się zdjęcia do siódmej serii „O mnie się nie martw”. Nowe odcinki serialu widzowie Dwójki zobaczą w jesiennej ramówce br.
więcej
|
Siódmy sezon serialu "Gra o tron". Nowy trailer
- Nadchodzi wojna - takie hasło powinna mieć nadchodząca odsłona "Gry o tron". Tak przynajmniej wynika z najnowszej zapowiedzi serialu telewizji HBO.
więcej
|
Jerzy Owsiak do Jacka Kurskiego: jest pan oszustem medialnym nie pokazując WOŚP, zawiadamiam KRRiT
Prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jerzy Owsiak skrytykował Telewizję Polską za brak informacji o ostatnich działaniach WOŚP. Zapowiedział, że zawiadomi o tym Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. - Panie Kurski, jest pan oszustem medialnym i w sposób karygodny dysponuje Pan moimi pieniędzmi na TVP - napisał do Jacka Kurskiego.
więcej
|
Drużyna Grupy Polsat pobiegnie w III Biegu Konstancińskim. Transmisja w Polsat News
W niedzielę, 25 czerwca drużyna złożona z pracowników Telewizji Polsat, Cyfrowego Polsatu i Plusa wystartuje w III Biegu Konstancińskim im. Piotra Nurowskiego. Sponsorem strategicznym tegorocznego biegu jest operator sieci Plus, a patronem medialnym tego wydarzenia został Polsat News.
więcej
|
TVP3 z wyższą pozycją w nc+
Od 30 czerwca br. TVP3 - kanał regionalny telewizji publicznej - zostanie udostępniony abonentom platformy satelitarnej nc+ na wyższej, 41 pozycji w elektronicznym przewodniku po programach (EPG) operatora.
więcej
|
|
|
Katarzyna Adamiak-Sroczyńska i Tadeusz Płużański rano w Polskim Radiu 24 za Wiktora Świetlika i Krzysztofa Świątka
Szefowa „Pytania na śniadanie” w TVP2 Katarzyna Adamiak-Sroczyńska i publicysta „Super Expressu” Tadeusz Płużański dołączyli do grona gospodarzy porannego pasma w Polskim Radiu 24. Zastąpili w tym paśmie Wiktora Świetlika i Krzysztofa Świątka.
więcej
|
|
,,Powstanie Rock Radia", ,,Lato na bogato", ,,Klasyczna 10" i ,,Przystanek Rocka" w wakacyjnej ramówce Rock Radia
W poniedziałek, 26 czerwca br. na antenie Rock Radia wystartuje wakacyjna ramówka. W ofercie stacji znajdują się takie audycje jak letnia odsłona porannego „Powstania Rock Radia”, „Lato na bogato”, „Klasyczna 10” i „Przystanek Rocka”.
więcej
|
|
Sejm przyjął głosami PiS sprawozdanie z działalności RMN i KRRiT
W czwartek Sejm głosami posłów PiS przyjął informację o działalności Rady Mediów Narodowych oraz sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w ubiegłym roku. Opozycja głosowała przeciw.
więcej
|
|
RMF FM, Trójka i TOK FM dominują w Krakowie
Liderem rynku radiowego w Krakowie jest RMF FM. Na podium znajdują się jeszcze takie stacje, jak: Trójka i TOK FM - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.
więcej
|
|
Nowa składanka przebojów na lato od Radia ZET
W sobotę 24 czerwca br. w sprzedaży pojawi się dwupłytowa składanka Radia ZET (Eurozet) z czterdziestoma największymi hitami na lato.
więcej
|
|
|
|
Wydatki reklamowe: Volkswagen i Natur Produkt Zdrovit mocno w górę, w dół Unilever i Orange (TOP 10)
Od stycznia do maja br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach 2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. O ponad 50 proc. nakłady na reklamę zwiększyli w tym okresie Volkswagen Group Polska i Natur Produkt Zdrovit. Z kolei Unilever Polska i Orange Polska zredukowali budżety niemal o jedną trzecią.
więcej
|
Kolejne nominacje dla Polaków w Cannes. Na shorlistach agencje Bardzo, FCB i DDB&tribal
Polskie agencje otrzymały sześć kolejnych nominacji na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions. O statuetki Lwów powalczą agencje Bardzo, FCB Warsaw i DDB&Tribal Warszawa.
więcej
|
Firmy angażujące się w sponsoring coraz lepiej oceniane, Orlen najbardziej znanym sponsorem
W ciągu ostatniego roku wzrósł odsetek osób, które lepiej oceniają firmy zaangażowane w sponsoring niż te, które się w sponsoring nie angażują. Nieco więcej respondentów deklaruje też, że fakt sponsorowania przez daną firmę wydarzeń sportowych lub kulturalnych zachęciłby ich do zakupu produktów tej firmy lub skorzystania z jej usług - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
więcej
|
Facebook, Google i najwięksi marketerzy będą walczyć ze stereotypami w reklamie
Koncerny Unilever, WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft oraz J&J wspólnie z UN Women ogłosiły start projektu Unstereotype Alliance, w ramach którego firmy będą walczyć ze stereotypowym postrzeganiem płci w działaniach marketingowych.
więcej
|
Wojciech Mecwaldowski jako milioner drukujący marzenia reklamuje HP Deskjet GT 5820 (wideo)
Ruszyła kampania z udziałem aktora Wojciecha Mecwaldowskiego promująca urządzenie typu all-in-one HP Deskjet GT 5820. Jest realizowana pod hasłem „Do wielkich i małych projektów”.
więcej
|
"Find your magic" - "Sokół" w nowej kampanii Axe (wideo)
Ruszyła nowa kampania marki kosmetyków Axe (Unilever Polska), której bohaterem jest Wojciech "Sokół" Sosnowski. Akcję pod hasłem "Find your magic" przygotowały firmy DDB&Tribal, Papaya, Mindshare i Ateleir PR.
więcej
|
Elżbieta Bielakowska: z MediaCom Warszawa do Mediavest
Elżbieta Bielakowska, poprzednio business manager digital head w domu mediowym MediaCom Warszawa, objęła stanowisko digital communications managera w agencji mediowej Mediavest należącej do Publicis Media.
więcej
|
,,Piękniej od słońca!" - Soraya reklamuje kosmetyki do opalania
W mediach rozpoczęła się kampania reklamowa wspierająca sprzedaż odświeżonej linii kosmetyków do opalania Soraya (produkowanych przez Orkla Care). Za realizację działań odpowiadają agencje The Digitals i UM.
więcej
|
Focus Media Group: Szymon Nessel dołączył, Michał Korczak awansował
Szymon Nessel zaczął pracę w dziale strategii firmy marketingowej Focus Media Group. Natomiast Michał Korczak awansował tam na stanowisko deputy strategy directora.
więcej
|
Facebook: nowe narzędzia dla reklamodawców
Facebook wprowadził nowe możliwości optymalizacji kampanii prowadzonych za pośrednictwem Audience Network, Instant Articles oraz reklam in-stream.
więcej
|
17 Lwów na festiwalu Cannes Lions dla kampanii "Like My Addiction (Louise Delage)"
W czasie Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions 17 nagród w pięciu kategoriach zdobyła kampania społeczna "Like My Addiction (Louise Delage)", zwracająca uwagę na alkoholizm wśród młodych osób. Tym samym, obok „#MeetGraham” jest najbardziej nagradzaną kreacją na tegorocznej edycji konkursu. Za jej przygotowanie odpowiada paryska agencja BETC.
więcej
|
Biuro Podróży Reklamy pracuje z Muzeum POLIN przy filmie ,,Obcy w domu. Wokół Marca '68" (wideo)
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN wybrało agencję Biuro Podróży Reklamy do współpracy przy promocji filmu „Obcy w domu. Wokół Marca ‘68”.
więcej
|
Motorola rekrutuje programistów w nowej kampanii ,,A Ty, kim chciałeś być będąc dzieckiem?"
Motorola Solutions wystartowała z nową kampanią zachęcającą programistów do pracy w firmie pod hasłem „A Ty, kim chciałeś być będąc dzieckiem?”. Akcja obejmuje działania outdoorowe na terenie Krakowa, reklamy online i komunikację w social media. Za linię kreatywną kampanii, działania w internecie oraz współpracę z mediami odpowiada agencja PR Inspiration.
więcej
|
"Lato pachnie..." w kampanii Kolastyny
Ruszyła główna faza zintegrowanej kampanii marki Kolastyna dla produktów z kategorii pielęgnacji słonecznej. Akcję pod hasłem "Lato pachnie..." przygotowała agencja V&P.
więcej
|
,,Akademia Zdrowego Brzuszka" w kampanii edukacyjnej Bebiko 2
Ruszyła kampania edukacyjna „Akademia Zdrowego Brzuszka” promująca markę mleka modyfikowanego Bebiko 2 (produkowanego przez Nutricia Polska). Przygotowaniem i realizacją akcji zajmują się firmy VML Poland, MediaCom Warszawa, K2 Media, Syzygy i Alert Media Communications.
więcej
|
|
|
53 procent Polaków ma zaufanie do mediów, najpopularniejszym źródłem newsów TVN
Według opublikowanego przez Reuters Institute for the Study of Journalism raportu „Digital News Report 2017” Polska jest w czołówce krajów, w których obywatele ufają informacjom dostarczanym przez media. 16 procent użytkowników płaci za dostęp do newsów, a najpopularniejszym dostawcą informacji wśród Polaków są TVN i Onet.
więcej
|
Instytut Nowych Mediów wprowadza magazyn ,,Wszystko co najważniejsze". Prof. Michał Kleiber redaktorem naczelnym
We wrześniu na rynku zadebiutuje tygodnik opinii „Wszystko co najważniejsze”, wydawany przez Instytut Nowych Mediów. - Budowa wysokojakościowego medium i tworzenie wokół tego społeczności mądrych ludzi warte są wsparcia i zaangażowania - tłumaczy Wirtualnemedia.pl prof. Michał Kleiber, redaktor naczelny pisma.
więcej
|
Reuters: Media publiczne w Polsce to fabryka rządowych fake newsów
W przygotowanej przez Reuters Institute for the Study of Journalism diagnozie Grzegorz Piechota z Harvard Business School krytycznie ocenia zmiany na polskim rynku medialnym w ostatnim roku. Zwraca uwagę na całkowite podporządkowanie mediów publicznych rządowi i PiS, zwolnienia i rezygnację rzeszy dziennikarzy, a programy informacyjne państwowych stacji nazywa wprost „fabrykami fake newsów”.
więcej
|
Jerzy Janczak dalej prezesem ZKDP
Zjazd członków Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wybrał nowy zarząd związku. Prezesem ponownie został Jerzy Janczak.
więcej
|
Czasopismo ,,Teletubbies" wraca na rynek w nowej odsłonie
28 czerwca br. na rynku pojawi się odświeżony magazyn „Teletubbies” (Wydawnictwo Egmont), kierowany do dwu- i trzylatków.
więcej
|
Metamorfoza "Z Życia Wzięte": zmienia się cena, format i objętość
W piątek, 23 czerwca, ukazuje się odmieniony dwutygodnik "Z Życia Wzięte" (Bauer Media Group). Będzie grubszy, bardziej kolorowy, nieznacznie mniejszy i tańszy o 1 grosz.
więcej
|
,,Supa Strikas" - nowy dwumiesięcznik dla dzieci w portfolio Egmont
4 lipca br. na rynku zadebiutuje czasopismo dla dzieci „Supa Strikas” (Egmont), adresowany do najmłodszych fanów piłki nożnej i drużyny Supa Strikas.
więcej
|
,,Gru, Dru i Minionki" - nowy magazyn dla dzieci Wydawnictwa Egmont
28 lipca br. na rynku ukaże się nowy magazyn dla dzieci „Gru, Dru i Minionki”, wydawany przez Wydawnictwo Egmont.
więcej
|
,,National Geographic Polska" liderem sprzedaży w I kwartale, rosną ,,Podróże" i ,,NG Traveler"
W segmencie miesięczników podróżniczych w pierwszym kwartale br. dwa z trzech tytuły zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskały „Podróże”. Stratę odnotował tylko „National Geographic Polska”, który jednak utrzymał pozycję lidera najchętniej kupowanego tytułu.
więcej
|
Jubileuszowy ,,Sens" z Joanną Brodzik na okładce
Na rynku ukazało się jubileuszowe wydanie miesięcznika „Sens” (Wydawnictwo Zwierciadło), który jest wydawany od 10 lat. Bohaterką numeru jest aktorka Joanna Brodzik.
więcej
|
Ignacy Morawski pokieruje działem analiz i raportów branżowych w Bonnier Business Polska
Ignacy Morawski sprzedał wydawnictwu Bonnier Business Polska (m.in. "Puls Biznesu" i Bankier) swój serwis do wizualizacji danych Spotdata.pl - wartości transakcji nie ujawniono.
więcej
|
|
|
Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin
Grupa Onet-RAS Polska zawiesiła wydawanie serwisu luksusowego dla kobiet VUMag.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Za decyzją stoją argumenty biznesowe. W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - uzasadnia Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w firmie.
więcej
|
Onet z nową stroną mobilną w technologii PWA. ,,Większości atutów natywnych aplikacji w przeglądarce"
Portal Onet uruchomił nową wersję swojej mobilnej strony internetowej. Na platformie pojawiły m.in. powiadomienia push oraz widżety z szybkim dostępem do wybranych narzędzi. Pewne zmiany przeszła też główna strona portalu. - To pierwsza mobilna witryna wśród portali zbudowana w technologii Progressive Web App (PWA) - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartek Pucek, szef pionów mobile & digital w Grupie Onet-RASP.
więcej
|
Serwisy Agory dostępne w sieci reklamowej Facebook Audience Network
Mobilne strony internetowe Agory, m.in. Gazeta.pl i Wyborcza.pl, zostały włączone do oferty sieci reklamowej Facebook Audience Network. Agora to pierwszy polski wydawca, który rozpoczął z nią współpracę.
więcej
|
Twitter planuje wynagrodzenia dla twórców treści na Periscope
Według nieoficjalnych informacji Twitter planuje wprowadzenie na platformie Periscope mechanizmu pozwalającego twórcom transmisji na żywo na zarabianie pieniędzy. System będzie w pierwszej kolejności dostępny dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, a przychody przyniosą jedynie materiały osiągające określony pułap popularności.
więcej
|
Facebook: nowe narzędzia dla reklamodawców
Facebook wprowadził nowe możliwości optymalizacji kampanii prowadzonych za pośrednictwem Audience Network, Instant Articles oraz reklam in-stream.
więcej
|
|
|
Pablo Picasso w drugim sezonie serialu "Geniusz"
|
Wystartowały zdjęcia do ,,O mnie się nie martw 7". Emisja jesienią w TVP2
|
Siódmy sezon serialu "Gra o tron". Nowy trailer
|
"Avatary" ruszają po wakacjach
|
"Highwayman" - Netflix na tropie Bonnie i Clyde'a. Zagrają Kevin Costner i Woody Harrelson
|
"Atlanta's Most Wanted" - nowy serial Jerry Bruckheimer Television. Zagra raper T.I.
|
Film "Goodbye Christopher Robin" - poznaj ojca "Kubusia Puchatka"
|
,,Słońce w zenicie", Piętro niżej", ,,Światło i cień" i ,,Tajemnice Bridgend" w Ale Kino+.
|
|
|