Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 7 Czerwca 2017
 
 
 
4Fun Media szykuje kanał lifestylowy, start w IV kwartale. ,,Szukamy odróżnienia od muzyki tanecznej"
 
Jeszcze w tym roku Grupa 4Fun Media chce uruchomić wyspecjalizowany kanał lifestylowy, który zamiast muzyki będzie emitował treści skierowane do określonej grupy widzów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Kanałów, które grają muzykę taneczną jest dużo. Szukamy odróżnienia, które będzie dopasowane do grupy docelowej - tłumaczy nam Rafał Baran, prezes 4Fun Media. Start kanału przewidziano na IV kwartał br. więcej
 
 
Program Bronisława Wildsteina do połowy czerwca. Po wakacjach może trafić do TVP Info
 
Program „Południk Wildsteina” w połowie czerwca zniknie z ramówki TVP2. Jesienią może wrócić, jednak już do TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Sieci kablowe do marszałka Sejmu: apelujemy o wycofanie projektu nowelizacji ustawy abonamentowej
 
Polska Izba Komunikacji Elektronicznej apeluje do marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego o zatrzymanie procedowania i wycofanie projektu nowelizacji ustawy abonamentowej. PIKE wnosi o uzupełnienie braków formalnych projektu oraz wysłuchanie publiczne. więcej
 
 
Ministerstwo Finansów do skarbówek: zakaz prenumeraty prasy lokalnej, ,,Polityki", ,,Newsweeka" i ,,Pulsu Biznesu", mniej ,,DGP" i ,,Rz"
 
Ministerstwo Finansów przesłało do regionalnych urzędów skarbowych i celno-skarbowych pismo przypominające o zakazie prenumerowania prasy lokalnej oraz pism „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Puls Biznesu”. Urzędnikom zwrócono też uwagę, żeby ograniczyli zamawianie „Dziennika Gazety Prawnej” i „Rzeczpospolitej”. więcej
 
 
TVN24 na czele oglądalności stacji newsowych w maju, TV Republika z największym spadkiem
 
Liderem oglądalności kanałów informacyjnych w maju br. był TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVN24 BiS, a liderem wśród spadków była TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
,,Gazeta Wyborcza" z największym spadkiem wśród dzienników w kwietniu, ,,Fakt" liderem sprzedaży więcej
 
"Fakty" zwiększyły przewagę nad "Wiadomościami". "Teleexpress" stracił najwięcej widzów więcej
 
Michał Pol dyrektorem segmentu sportowego w Grupie Onet-RAS Polska więcej
 
Audi promowane na tle Pomnika Powstania Warszawskiego. ,,Bezmyślność i komunikacyjna nonszalancja" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
UX Designer/Analyst Onet.pl
Business Development Manager Onet.pl
ACCOUNT MANAGER Saatchi & Saatchi IS
Producent ds. Promocji Antenowej Telewizja Puls
Grafik TVN
SENIOR ACCOUNT MANAGER (digital) Saatchi & Saatchi IS
Communications Specialist Media Impact Polska
Digital Mediaplanner FFW Communication
Senior Agency Sales Executive Onet.pl
Specjalista ds. promocji w miesięczniku ZNAK Społeczny Instytut Wydawniczy ZNAK sp. z o.o. / Miesięcznik ZNAK
Digital Account Executive Streetcom
Digital Account Manager Streetcom
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
4Fun Media szykuje kanał lifestylowy, start w IV kwartale. ,,Szukamy odróżnienia od muzyki tanecznej"

Jeszcze w tym roku Grupa 4Fun Media chce uruchomić wyspecjalizowany kanał lifestylowy, który zamiast muzyki będzie emitował treści skierowane do określonej grupy widzów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Kanałów, które grają muzykę taneczną jest dużo. Szukamy odróżnienia, które będzie dopasowane do grupy docelowej - tłumaczy nam Rafał Baran, prezes 4Fun Media. Start kanału przewidziano na IV kwartał br. więcej

Program Bronisława Wildsteina do połowy czerwca. Po wakacjach może trafić do TVP Info

Program „Południk Wildsteina” w połowie czerwca zniknie z ramówki TVP2. Jesienią może wrócić, jednak już do TVP Info - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Sieci kablowe do marszałka Sejmu: apelujemy o wycofanie projektu nowelizacji ustawy abonamentowej

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej apeluje do marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego o zatrzymanie procedowania i wycofanie projektu nowelizacji ustawy abonamentowej. PIKE wnosi o uzupełnienie braków formalnych projektu oraz wysłuchanie publiczne. więcej

TVN24 na czele oglądalności stacji newsowych w maju, TV Republika z największym spadkiem

Liderem oglądalności kanałów informacyjnych w maju br. był TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja TVN24 BiS, a liderem wśród spadków była TV Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Zbigniew Buczkowski z główną rolą w serialu TV Puls ,,Lombard. Życie pod zastaw"

Aktor Zbigniew Buczkowski wcieli się w postać właściciela tytułowego „Lombardu. Życie pod zastaw” w szykowanym na jesień serialu TV Puls. więcej

Witold Gadowski z zakazem zapraszania do TVP Info? Kurski: to fake news, dementuję

We wtorek Witold Gadowski, publicysta i prowadzący „Łowcę smoków” w TVP1, poinformował na Twitterze, że kierownictwo TVP Info otrzymało zakaz zapraszania go programów tej stacji. - Stanowczo dementuję ten fake news - odpowiedział wieczorem Jacek Kurski, prezes TVP. więcej

Telewizja Republika zaczyna ,,Magazyn wojskowy". Patronem PGZ, bez Bartłomieja Misiewicza

We wtorek Telewizja Republika pokazała pierwszy odcinek nowego cotygodniowego programu „Magazyn wojskowy”. Będzie go prowadził dziennikarz stacji Michał Trześniewski. Współpraca TV Republika z Bartłomiejem Misiewiczem ma zacząć się jesienią. więcej

,,Warsaw Shore - Winter Camp" hitem. MTV Polska zrealizuje kolejną edycję

„Warsaw Shore 7” oglądało 100 tys. widzów, 16 tys. osób więcej niż piątą edycję reality-show emitowaną rok temu. MTV Polska w czasie emisji formatu znokautowała inne kanały z ofertą dla młodzieży, a wpływy z reklam wyniosły 510 tys. zł. Stacja planuje zrealizować kolejną edycję produkcji. więcej

TVN z 10. edycją ,,Projektu plaża"

W okresie od 1 lipca do 20 sierpnia 2017 roku odbywać się będzie „Projekt plaża”, który organizowany jest przez telewizję TVN. To już 10. edycja tego wydarzenia. więcej

,,Wrocław w rytmie disco" w Polsacie i Disco Polo Music

W środę 14 czerwca br. na Stadionie Wrocław odbędzie się koncert „Wrocław w rytmie disco”, który jest organizowany z okazji 25-lecia istnienia muzyki disco polo w Polsce. Muzyczne wydarzenie na żywo będzie można oglądać na antenach Polsatu oraz Disco Polo Music. więcej

,,The Happos Family 2" na antenie Boomeranga

Turner ogłosił rozpoczęcie prac nad drugim sezonem „The Happos Family”, pierwszej oryginalnej produkcji kanału Boomerang. Premierę nowych odcinków serialu zaplanowano na styczeń 2018 roku. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RPO krytykuje nowelizację abonamentu: niezgodna z prawem polskim i unijnym, dostawcy mogą odmówić przekazania danych klietnów

Rzecznik Praw Obywatelskich w piśmie do marszałka Sejmu ocenił, że rządowy projekt nowelizacji ustawy abonamentowej może naruszać polskie i unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych oraz powodować zmianę warunków umów na płatną telewizję. więcej

 
Trójka nowym liderem w Szczecinie. Radio Szczecin spadło na miejsce drugie

Nowym liderem rynku radiowego w Szczecinie w okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. została Trójka. Na podium znalazły się jeszcze Radio Szczecin i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
Ruszyło Radio Ostrowiec

W poniedziałek wystartowało Radio Ostrowiec (Dlf Invest), wypełniając w ten sposób zapisy koncesji, którą nadawca uzyskał w marcu 2016 roku. Radio nadaje od godz. 6.00, na częstotliwości 92,5 MHz. więcej

 
"Od ujścia do źródła" - Program 4 Polskiego Radia z koncertami w miastach związanych z Wisłą

Radiowa Czwórka wraz z Narodowym Instytutem Audiowizualnym zaczyna w piątek (9 czerwca) nową akcję, mającą przybliżyć ideę Roku Wisły. Akcja nosi tytuł ”Od ujścia do źródła”, składać się będzie z cyklu audycji połączonych z koncertami w miastach, przez które przepływa Wisła. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Real Madryt najsilniejszym piłkarskim brandem na świecie, Manchester United najbardziej wartościową marką piłkarską

Real Madryt jest najsilniejszym piłkarskim brandem na świecie, natomiast Manchester United dysponuje najbardziej wartościową marką piłkarską na świecie - wynika z opublikowanego we wtorek raportu firmy doradczej Brand Finance. więcej

Vodafone nie będzie się reklamował na stronach propagujących hejt i publikujących fake news

Koncern Vodafone zapowiedział, że korzystając z rozwiązania dostarczonego przez holding WPP w sposób automatyczny nie będzie publikował reklam na stronach zawierających treści o charakterze hejterskim oraz fake news. Blokada będzie dotyczyła także reklamowej obecności Vodafone przy materiałach zamieszczanych w mediach społecznościowych należących do Google i Facebooka. więcej

Google przed Apple i Microsoftem, Amazon wyprzedził Facebooka, debiut YouTube'a, Netflixa i Snapchata (TOP100 najcenniejszych marek)

Zdecydowanie najbardziej wartościowymi markami na świecie są Google i Apple, których wyceny przekraczają 230 mld dolarów. Przez ostatni rok Amazon osiągnął większy wzrost niż Microsoft i Facebook, a spadki zanotowały m.in. Verizon, Coca-Cola, GE, Nike i Vodafone - wynika z raportu Kantar Millward Brown. więcej

Wydatki reklamowe na telewizję w maju wyniosły 2,6 mld zł. TVP2 z większymi wpływami niż TVP1

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju br. były o 9 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm. więcej

Lidl będzie sprzedawać ubrania zaprojektowane przez Heidi Klum

W drugiej połowie roku do sieci sklepów Lidl w całej Europie, także w Polsce trafi do sprzedaży kolekcja odzieży zaprojektowana przez modelkę Heidi Klum. więcej

Agnieszka Węglarska i Łukasz Pyrka w Isobar Polska

Do zarządzanego przez Joannę Biernacką działu kreacji agencji Isobar Polska (należącej do Dentsu Aegis Network Polska) dołączył nowy team kreatywny: Agnieszka Węglarska jako senior art director oraz Łukasz Pyrka jako senior copywiter. więcej

Danonki reklamowane na wakacje z patyczkami do mrożenia (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa wakacyjnej edycji serków Danonki (produkowanych przez Danone Polska). Akcję przygotowały i realizują firmy Y&R, Syzygy Warsaw i MediaCom Warszawa. więcej

Anna Gromańska publishing & innovation directorem w Cube Group

Anna Gromańska objęła nowo utworzone stanowisko publishing & innovation directora w Cube Group. Ostatnio pracowała m.in. w TradeTracker i Natexo. więcej

,,Żadnych ale" - rysunkowe wymówki w kampanii reklamowej Compensy (wideo)

W telewizji i w internecie rozpoczęła się nowa kampania reklamowa firmy ubezpieczeniowej Compensa. Bohaterem reklam, które dla ubezpieczyciela przygotowała agencja S4 jest rysunkowy AL. więcej

Ketchup Włocławek reklamowany jako ,,ten sam od lat"

Na billboardach na terenie Kujaw i północnej Polski pojawiły się reklamy ketchupu Włocławek (produkowanego przez Maspex Wadowice), w których podkreślana jest niezmienność tego produktu od lat. Za realizację działań odpowiadają agencje Mint Media i Mindshare. więcej

"Jestem geniuszem" - Jacek Braciak jako Napoleon w nowej kampanii Carrefour (wideo)

W telewizji, radiu, internecie, w kanale mobile i punktach sprzedaży ruszyła nowa odsłona kampanii reklamowej z Jackiem Braciakiem jako Napoleonem, promująca piwa w ofercie sklepów Carrefour. Akcję przygotowały firmy Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Dobro, Platige Image i Arena Media. więcej

Dariusz Osiński: z VML Poland do Flying Bisons

Dariusz Osiński objął nowo utworzone stanowisko operations managera w warszawskim studiu UX/UI Flying Bisons. Wcześniej był związany z VML Poland. więcej

Kamil Glik kolejnym piłkarzem promującym Kubuś Waterrr Sport

Kamil Glik jako kolejny zawodnik piłkarskiej reprezentacji Polski został bohaterem akcji „Rusz się z Kubusiem!” promującej funkcjonalną wodę smakową dla dzieci Kubuś Waterrr Sport (produkowaną przez Maspex Wadowice). więcej

Darren Richardson: z BBDO do Havasa

Darren Richardson, chief creative w agencji BBDO objął nowo utworzone stanowisko european digital executive creative director w sieci Havas. więcej

K2 będzie promowała Żubrówkę w social media

Agencja K2 wygrała przetarg na obsługę alkoholowych marek Żubrówka Biała, Żubrówka Czarna i Żubrówka Bison Grass produkowanych przez CEDC International. Zajmie się ich działaniami w social mediach. więcej

Agencja Artflash Interactive zmienia nazwę na AF.agency

Poznańska agencja marketingu zintegrowanego Artflash Interactive po 13 latach istnienia przechodzi rebranding i zmienia nazwę na AF.agency. Jest to zapowiedź dalszych zmian strukturalnych. więcej

Grey Group Polska reklamuje w internecie żywność bezglutenową Schar

Do grona klientów agencji reklamowej Grey Group dołączyła firma Schar, producent produktów bezglutenowych. Agencja odpowiada za jej działania w internecie. więcej

 
 
 
PRASA
 
Ministerstwo Finansów do skarbówek: zakaz prenumeraty prasy lokalnej, ,,Polityki", ,,Newsweeka" i ,,Pulsu Biznesu", mniej ,,DGP" i ,,Rz"

Ministerstwo Finansów przesłało do regionalnych urzędów skarbowych i celno-skarbowych pismo przypominające o zakazie prenumerowania prasy lokalnej oraz pism „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Wprost” i „Puls Biznesu”. Urzędnikom zwrócono też uwagę, żeby ograniczyli zamawianie „Dziennika Gazety Prawnej” i „Rzeczpospolitej”. więcej

,,Gazeta Pomorska" liderem dzienników regionalnych, wszystkie tytuły na minusie

W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Codzienna Nowiny”. więcej

Tomasz Sakiewicz po wywiadzie dla WP opisany w sondzie na wPolityce.pl jako ,,Michnik prawicy chcący złotego pomnika"

Kolejna odsłona sporu między środowiskami „Gazety Polskiej” i „W Sieci”. Redaktor naczelny „GP” Tomasz Sakiewicz w wywiadzie dla Wirtualnej Polski zarzucił braciom Karnowskim koniunkturalizm w kwestii katastrofy smoleńskiej. W sondzie na wPolityce.pl nazwano to „kłamliwym błotem”, a o Sakiewiczu napisano, że „jeśli w tym tempie będzie się frustrował, to już wkrótce wystąpi z żalami na Karnowskich u Michnika i wszystko będzie jasne”. więcej

Cyfrowa rewolucja zmienia dziennikarzy. W relacjonowaniu faktów zastąpią ich roboty

Rynek medialny przechodzi fazę rewolucji. Wpływają na to nowe technologie, cyfryzacja, internet i media społecznościowe. Zmieniają się też oczekiwania czytelników. Media muszą zdefiniować swoją rolę i określić, jakie treści chcą tworzyć oraz kim jest grupa odbiorców, aby mogły przetrwać. Wraz z mediami zmienią się też zadania dziennikarzy, których rolą stanie się interpretowanie, a nie podawanie faktów. W tym zastąpią ich roboty. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Gemius nadal oficjalnym dostawcą badań internetu na Węgrzech

Gemius po raz trzeci został wybrany na oficjalnego dostawcę badań internetu na Węgrzech. Umowę, która będzie obowiązywać od stycznia 2018 r., podpisano na okres 5 lat. więcej

Beata Szydło zablokowała na Twitterze grupę krytycznych dziennikarzy

Premier Beata Szydło w ciągu ostatnich dni zablokowała na Twitterze możliwość przeglądania jej profilu kilku dziennikarzom, m.in. z Onetu, „Gazety Wyborczej” i Wirtualnej Polski. Niektórzy z dziennikarzy krytycznych wobec obozu rządzącego są na portalu zbanowani także przez innych polityków PiS. więcej

,,Gumball 3000 z Martinem Kaczmarskim" na Player.pl

Serwis Player.pl udostępnił program „Gumball 3000 z Martinem Kaczmarskim”, pokazujący przygotowania polskiego rajdowca do międzynarodowego rajdu samochodowego. Kolejne odcinki audycji będą dostępne za darmo co poniedziałek. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Bankowe infolinie: słabszy kontakt przez internet, PKO BP przed Pekao SA i Credit Agricole

W ciągu ostatniego półrocza znacząco pogorszyła się jakość kontaktu banków z klientami przez e-mail oraz przez formularz www - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

Rynek dóbr luksusowych w górę o 2-4 proc. dzięki wzrostowi w Chinach i millenialsom

Dzięki poprawie spożycia w Chinach, turystyce i rosnącemu zaufaniu konsumentów w Europie rynek dóbr luksusowych zanotuje w 2017 r. wzrost o 2-4 proc. W dalszej perspektywie kluczowe znaczenie będzie miało dostosowanie strategii do wartości i oczekiwań pokolenia Millenialsów - prognozuje Bain & Company. więcej

Ponad 16 mln Polaków wybiera się na wakacje, większość w kraju

Ponad 4,2 mln Polaków (26 proc.) wybiera się w tym roku na wakacje za granicę, a 12,3 mln (74 proc.) zamierza zorganizować swój wypoczynek w kraju. Na letni wyjazd wakacyjny planów nie ma 44 proc. Polaków - wynika z badania Ipsos Polska. więcej

Sympatycy PiS najbardziej zadowoleni z życia, a zwolennicy Kukiz '15 najmniej

Większość dorosłych Polaków deklaruje zadowolenie ze swojego życia (62%). Najwięcej zadowolonych jest wśród sympatyków PiS (75%), a najmniej wśród Kukiz’15 (49%). Główną przyczyną niezadowolenia z życia wskazywaną przez zwolenników PO i Nowoczesnej jest sytuacja polityczna w kraju - wynika z badania na panelu Ariadna. więcej

Gemius nadal oficjalnym dostawcą badań internetu na Węgrzech

Gemius po raz trzeci został wybrany na oficjalnego dostawcę badań internetu na Węgrzech. Umowę, która będzie obowiązywać od stycznia 2018 r., podpisano na okres 5 lat. więcej

Co trzeci Polak nigdy nie remontował swojego mieszkania

Prawie co trzeci Polak (32%) nigdy nie robił remontu ani nie zmieniał wystroju w mieszkaniu - wynika z badania Kantar TNS. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
LoveBrands Relations wypromuje RED Real Estate Development

Deweloper mieszkaniowy RED Real Estate Development rozpoczął współpracę z agencją LoveBrands Relations. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
T-Mobile Polska rezygnuje z opłat roamingowych
Samsung: odnowiona seria smartfonów Galaxy J
Cyfrowa rewolucja zmienia dziennikarzy. W relacjonowaniu faktów zastąpią ich roboty
 
 
 
GOSPODARKA
 
Real Madryt najsilniejszym piłkarskim brandem na świecie, Manchester United najbardziej wartościową marką piłkarską
Bankowe infolinie: słabszy kontakt przez internet, PKO BP przed Pekao SA i Credit Agricole
Rynek dóbr luksusowych w górę o 2-4 proc. dzięki wzrostowi w Chinach i millenialsom
Lidl będzie sprzedawać ubrania zaprojektowane przez Heidi Klum
Ponad 16 mln Polaków wybiera się na wakacje, większość w kraju
Co trzeci Polak nigdy nie remontował swojego mieszkania
Płaca minimalna wzrośnie do 2080 zł od 2018 roku
Cyfrowa rewolucja zmienia dziennikarzy. W relacjonowaniu faktów zastąpią ich roboty
Ponad 1,7 mln Polaków płaci za najem mieszkania
Strajki pracowników sieci handlowych. Rynek pracownika sprzyja protestującym
Coraz więcej polskich firm bierze udział w przetargach na budowę nowych odcinków dróg
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Nadciąga straszna mgła
Al Pacino w nowym filmie HBO nauczy gry w futbol
"Linda And Monica" - Amazon opowie o Monice Lewinsky
"UnREAL" nie tak szybko
Azealia Banks przedstawia "Chi Chi"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj