Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 27 Września 2016
 
 
 
Nowelizacja ustawy abonamentowej gotowa. ,,Rejestracja nieposiadania telewizora i odbiornika radiowego"
 
 
Zawyżając statystyki wideo, Facebook nadużył zaufania reklamodawców, ale ujdzie mu to na sucho (opinie)
 
- Zawyżone statystyki dotyczące wideo nie powinny się Facebookowi zdarzyć i na krótko osłabią zaufanie do serwisu jako partnera biznesowego. Ale w dłuższej perspektywie Facebook oferuje zbyt wiele, by można się na niego obrazić - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży reklamowej i social media. więcej
 
 
Tylko 160 tys. widzów ogląda ,,Południk Wildsteina" w TVP2
 
Nowy autorski program publicystyczny Bronisława Wildsteina „Południk Wildsteina” ogląda średnio 160 tys. osób. TVP2 w czasie emisji formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym, którzy pokazują wówczas powtórki. więcej
 
 
Twitter jest łakomym kąskiem dla dużych graczy, ale 30 mld dolarów to drogo (oceny potencjalnych kupców)
 
Po pojawieniu się doniesień o możliwej sprzedaży Twittera za 30 mld dolarów wśród kandydatów wymienia się Google i Salesforce. Zdaniem ekspertów dla Twittera akwizycja może być jedynym sensownym rozwiązaniem, ale są oni podzieleni w ocenie wartości ewentualnej transakcji. Możliwą sprzedaż Twittera oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Brański, Michał Kreczmar i Krzysztof Dąbrowski. więcej
 
 
,,Rolnik szuka żony 3" hitem TVP1. Stacja zyskała 260 tys. widzów
 
Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” ogląda średnio 4,16 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 260 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu jest zdecydowanym liderem rynku. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Google aktualizuje algorytm wyszukiwarki, będą zmiany w czasie rzeczywistym. ,,Korzyści dla wszystkich" więcej
 
Robert Mazurek coraz lepszy w wywiadach w RMF FM, braki warsztatowe nadrabia doświadczeniem (opinie) więcej
 
Zdaniem ekspertów po ,,poparzeniowej aferze" Żywiec Zdrój wizerunkowo straci, ale na krótko więcej
 
Polska branża muzyczna w górę o ponad 20 proc., mocno w górę sprzedaż płyt winylowych i wpływy ze streamingu więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Researcher TVN
Współpracownik ds. PR TVN
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Reporter lokalny Eurozet
Kreatywny El Padre
Event Manager El Padre
Producent eventów Grupa ZPR Media
Programmatic Publisher Manager Media Impact Polska
Producent Autopromocji TVN
Director, Corporate Development Scripps Networks Interactive
New Business Manager Agencja Reklamowa dsk
Account Manager Agencja Reklamowa dsk
Internet Analytics & Performance Manager Onet.pl
Ad Sales Coordinator Fox International Channels Poland
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nowelizacja ustawy abonamentowej gotowa. ,,Rejestracja nieposiadania telewizora i odbiornika radiowego"

Projekt nowelizacji ustawy abonamentowej, zmieniający sposób poboru abonamentu radiowo-telewizyjnego trafi do Sejmu w październiku - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. - Projekt jest gotowy - potwierdza nam Elżbieta Kruk, posłanka PiS. więcej

Tylko 160 tys. widzów ogląda ,,Południk Wildsteina" w TVP2

Nowy autorski program publicystyczny Bronisława Wildsteina „Południk Wildsteina” ogląda średnio 160 tys. osób. TVP2 w czasie emisji formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym, którzy pokazują wówczas powtórki. więcej

,,Rolnik szuka żony 3" hitem TVP1. Stacja zyskała 260 tys. widzów

Trzeci sezon reality-show „Rolnik szuka żony” ogląda średnio 4,16 mln osób. W porównaniu do drugiej edycji, emitowanej w analogicznym okresie ub.r., produkcja zyskała 260 tys. widzów. TVP1 w czasie emisji formatu jest zdecydowanym liderem rynku. więcej

,,Ranczo" podniosło widownię TVP1 o 1,54 mln osób. Jedynka miażdży konkurencję

Pierwsze cztery odcinki dziesiątej serii „Rancza” gromadziły średnio 4,94 mln widzów, o 1,54 mln osób więcej niż śledziło „Dziewczyny ze Lwowa” w analogicznym okresie ub.r. TVP1 w czasie nadawania serialu nokautuje konkurencję. więcej

Powstanie show ,,Projekt Lady 2". TVN rusza ze zdjęciami

W październiku br. TVN rozpocznie prace na planie drugiego sezonu programu „Projekt Lady”. Stacja kończy casting na uczestniczki show, którymi ponownie zajmie się Małgorzata Rozenek - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat i TVN zyskały widzów. TVP Info poniżej 3 proc. udziału w rynku

Największymi hitami zeszłego tygodnia były znane od lat seriale TVP oraz „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji na czele wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej 16-49 nowym liderem został TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Katarzyna Cichopek poprowadzi program ,,Nowa Ja!" w 8TV. Stacja rusza 28 września

28 września 2016 roku, w dniu inauguracji stacji 8TV, odbędzie się premiera programu „Nowa Ja!”, z Katarzyną Cichopek w roli prowadzącej. więcej

Matt LeBlanc zostaje w ,,Top Gear" z dwuletnim kontraktem na 1,5 mln funtów

Aktor Matt LeBlanc, który był współgospodarzem ostatniej serii programu „Top Gear” pozostanie w nim jako główny prowadzący. LeBlanc podpisał kontrakt na kolejne 2 sezony, który według nieoficjalnych informacji jest wart 1,5 mln funtów. więcej

,,Wszyscy na jednego, czyli roast Michała Szpaka" w TVN z udziałem Beaty Tadli, Huberta Urbańskiego i Michała Figurskiego

W czwartek 29 września br. stacja TVN wyemituje godzinny program „Wszyscy na jednego, czyli roast Michała Szpaka”. W audycji wystąpią m.in. Beata Tadla, Hubert Urbański i Michał Figurski. więcej

Odkodowany Canal+. Premiera serialu ,,Belfer"

W najbliższy weekend 1 i 2 października br., z okazji premiery serialu kryminalnego „Belfer”, stacja Canal+ zostanie odkodowana po godz. 15.00 dla wszystkich abonentów platform satelitarnych i kablówek.   więcej

Betlejewski o ,,Prowokacjach" z pracą: podobny schemat we wcześniejszych odcinkach. Publicyści krytyczni, widzowie podzieleni

Rafał Betlejewski podkreślił, że odcinek jego programu w TTV z rozmowami kwalifikacyjnymi upokarzającymi kandydatów do pracy został oparty na podobnej zasadzie jak wcześniejsze odcinki. Publicyści w większości skrytykowali eksperyment, natomiast widzowie w social media ocenili go różnie. więcej

Jacek Kurski: nagrodę za ,,Wołyń" chciałem wręczyć Smarzowskiemu na scenie, nie zgodzili się organizatorzy

Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski zapewnia, że swoją nagrodę za film „Wołyń” zamierzał wręczyć jego reżyserowi Wojciechowi Smarzowskiemu podczas gali finałowej Festiwalu Filmowego w Gdyni, na co jednak nie zgodzili się organizatorzy. Ocenił, że film niesłusznie nie otrzymał najważniejszych wyróżnień regulaminowych. więcej

Witold Kołodziejski: KRRiT skupi się na dokończeniu cyfryzacji telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) pracuje już w nowym składzie. Dokończenie cyfryzacji telewizji, odpowiedź na pytanie, co z radiem cyfrowym, prace nad zmienianą na poziomie Komisji Europejskiej dyrektywą audiowizualną i dostosowywanie do niej polskiego prawa to najważniejsze obecnie jej zadania. więcej

,,Mam talent!" nadal hitem. TVN zdecydowanym liderem rynku

Dziewiąta edycja „Mam talent!” po trzech odcinkach ma średnio 2,88 mln widzów. To o 190 tys. oglądających mniej niż rok wcześniej, ale TVN w czasie emisji formatu nadal jest zdecydowanym liderem rynku. więcej

2 mln widzów ,,The Voice of Poland 7". TVP2 wiceliderem

Siódmą edycję „The Voice of Poland” ogląda średnio 2 mln osób. W porównaniu do szóstej serii widownia show minimalnie spadła, ale wzrosły jego udziały w rynku. TVP2 w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku. więcej

TVP chce zwiększyć dostęp do programów z udogodnieniami dla niepełnosprawnych

W poniedziałek prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski podpisał porozumienie z ministerstwem rodziny i Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Podmioty będą współpracować na rzecz środowisk niepełnosprawnych. więcej

,,Kości 11", ,,Skorpion 3", ,,Agenci NCIS: Nowy Orlean 3" i ,,Elementary 4" w AXN

W październiku 2016 roku AXN rozpocznie emisję kolejnych sezonów seriali: „Kości”, „Skorpion”, „Agenci NCIS: Nowy Orlean” i „Elementary”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)

Stacje radiowe, po pierwszych ośmiu miesiącach br., zwiększyły wpływy reklamowe o 14,6 proc. w skali roku. Z czołówki rozgłośni o największych przychodach tylko Radio Zet zarobiło mniej niż rok temu. Największy wzrost zanotowało z kolei Vox FM. więcej

 
Beata Pawlikowska z audycją ,,Blondynka w samo południe" w OpenFM i WP.pl

Od początku października Beata Pawlikowska będzie w niedziele prowadziła dwugodzinną audycję podróżniczą „Blondynka w samo południe” emitowaną w radiu internetowym OpenFM i na stronie głównej portalu WP.pl. Poprzednio przez kilkanaście lat była związana z Radiem ZET. więcej

 
Witold Kołodziejski: KRRiT skupi się na dokończeniu cyfryzacji telewizji

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) pracuje już w nowym składzie. Dokończenie cyfryzacji telewizji, odpowiedź na pytanie, co z radiem cyfrowym, prace nad zmienianą na poziomie Komisji Europejskiej dyrektywą audiowizualną i dostosowywanie do niej polskiego prawa to najważniejsze obecnie jej zadania. więcej

 
,,Po tytule", ,,Pierwsze słyszę" i ,,Hejterska 4" jesienią w radiowej Czwórce

1 października br. wystartuje jesienna ramówka radiowej Czwórki, w której pojawią się audycje takie jak „Po tytule”, „Pierwsze słyszę” czy „Hejterska 4”. więcej

 
RMF FM liderem rynku radiowego w Białymstoku. W górę Trójka, Radio ZET i Radio Jard

Pozycja lidera rynku radiowego w Białymstoku należała do RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Trójka i Radio ZET - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Zmalały wpływy reklamowe Radia ZET, najbardziej w górę VOX FM i Trójka (TOP 10)

Stacje radiowe, po pierwszych ośmiu miesiącach br., zwiększyły wpływy reklamowe o 14,6 proc. w skali roku. Z czołówki rozgłośni o największych przychodach tylko Radio Zet zarobiło mniej niż rok temu. Największy wzrost zanotowało z kolei Vox FM. więcej

Jakub Barzak: z Cheil Worldwide na szefa indaHash

Jakub Barzak został szefem firmy indaHash zarządzającej platformą do realizacji kampanii marketingowej na Instagramie. Poprzednio pracował w agencji reklamowej Cheil Worldwide, a wcześniej m.in. w Microsofcie, Saatchi & Saatchi Poland i TBWA Poland. więcej

Rysunki z dziecięcym lękiem w kampanii przeciw piciu alkoholu w ciąży (wideo)

Fundacja EY prowadzi kampanię społeczną, której celem jest uświadomienie Polkom zagrożeń wynikających z picia alkoholu w czasie ciąży. Strategią, kreacją i koordynacją akcji zajmuje się agencja LiquidThread (Publicis Media), a planowaniem i zakupem mediów Starcom. więcej

George Clooney porwany i pobity w nowej reklamie Nespresso (wideo)

Ruszyła nowa kampania reklamowa kawy Nespresso. W reklamie pod hasłem „Change Nothing” obok George'a Clooneya, od wielu lat ambasadora reklamowego marki, pojawił się też Ian McShane, znany m.in. z serialu „Gra o tron”. więcej

Jysk w reklamach chwali się 4,5 gwiazdki na 5 od klientów (wideo)

Pod hasłem „Ponad 100 000 klientów przyznało Jysk 4,5 gwiazdki na 5 możliwych” rozpoczęła się nowa kampania sieci sklepów Jysk w osiemnastu krajach na świecie. Działania reklamowe powstały we współpracy z agencjami Spring i Carat (Dentsu Aegis Network). więcej

W reklamie Ikei dorosły kilkulatek wyprowadza się ,,tylko za róg ulicy" (wideo)

W nowej reklamie sieć Ikea chwyta widza za serce przypominając matkom trudny moment, gdy dziecko wyprowadza się z rodzinnego domu. Jak zwykle u Ikei jest klimatycznie i zaskakująco. więcej

Zmiany w Cheil Polska: Soomin Kwon dyrektorem zarządzającym, Rafał Piasecki na czele strategii

W agencji reklamowej Cheil Polska na stanowisku dyrektora zarządzającego Daril Kim został zastąpiony przez Soomin Kwon, funkcję dyrektora działu strategii objął Rafał Piasecki, a head of art directors - Rafał Michałek-Czerepak. Z firmy odeszli natomiast Monika Niechajewicz i Piotr Cedzyński. więcej

Globalny rynek reklamy mobilnej wart 37 mld euro, motorem wzrostu display (analiza)

Według raportu IAB Europe oraz HIS w 2015 roku segment reklamy mobilnej na świecie zanotował wzrost o ponad 68 proc. Najbardziej dynamicznie rośnie reklama graficzna pozostawiając w tyle sektor wyszukiwarek oraz reklamy w komunikatorach mobilnych. więcej

Debata Hilary Clinton - Donald Trump. Odwrócony film reklamuje Audi (wideo)

Dwoje parkingowych walczących o miejsce za kierownicą Audi RS7 - to pomysł niemieckiej marki Audi na promocję nowego modelu auta. Spot przyciąga uwagę formą odwróconego tempa filmu i kontekstem - będzie nadawany w przerwach prezydenckich debat pomiędzy Hillary Clinton i Donaldem Trumpem. więcej

Mikołaj Niziński i Michał Bielecki business development managerami w Crimtan Polska

Michał Bielecki i Mikołaj Niziński, w nowych rolach business development managerów, rozwijają w Crimtan Polska sprzedaż reklamy internetowej w modelu programmatic. Bielecki awansował w firmie, a Niziński przeszedł do niej z Gemiusa. więcej

Bartosz Grędysa: z Young&Rubicam do 180heartbeats + Jung v. Matt

Bartosz Grędysa zaczął pracę jako senior copywriter w dziale kreacji agencji reklamowej 180heartbeats + Jung v. Matt. Wcześniej pracował m.in. w JWT Warszawa, Euro RSCG Warsaw, Grey Group Poland, BBDO Warszawa i Young&Rubicam. więcej

Życie na Południu w kampanii wina Frontera

Grupa Walk wygrała przetarg na obsługę marki chilijskiego wina Frontera (z portfolio CEDC). W ramach współpracy agencja przygotowała koncepcję komunikacji pod hasłem „Frontera - na Południu” i jest odpowiedzialna za jej realizację. więcej

CCC z jesiennymi zabawami reklamuje buty Lasocki Kids i Young dla dzieci (wideo)

Ruszył kolejny etap kampanii reklamowej firmy obuwniczej CCC pod hasłem „Go for more”, w którym promowane są buty dla dzieci marek Lasocki Kids i Young. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy marketingowe Change, OS3, Lemon i MullenLowe Media Hub. więcej

Iwona Dudzińska za Terri Gerosę na czele Citi Service Center Poland

Iwona Dudzińska objęła kierownictwo centrów Citi Service Center Poland w Warszawie i Olsztynie. Na stanowisku szefa CSC Poland zastąpi Terri Gerosę. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Bravo" liderem sprzedaży pism młodzieżowych w I półroczu 2016 roku

W I półroczu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Fun Club”. Zdecydowanym liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”. więcej

 
 
 
JEDYNKI
 
 
Playboy - 2016-09-26 Party. Życie Gwiazd - 2016-09-26 Pani - 2016-09-26 Podróże - 2016-09-26 Kuchnia - 2016-09-26
 
 
 
 
INTERNET
 
Zawyżając statystyki wideo, Facebook nadużył zaufania reklamodawców, ale ujdzie mu to na sucho (opinie)

- Zawyżone statystyki dotyczące wideo nie powinny się Facebookowi zdarzyć i na krótko osłabią zaufanie do serwisu jako partnera biznesowego. Ale w dłuższej perspektywie Facebook oferuje zbyt wiele, by można się na niego obrazić - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci branży reklamowej i social media. więcej

Twitter jest łakomym kąskiem dla dużych graczy, ale 30 mld dolarów to drogo (oceny potencjalnych kupców)

Po pojawieniu się doniesień o możliwej sprzedaży Twittera za 30 mld dolarów wśród kandydatów wymienia się Google i Salesforce. Zdaniem ekspertów dla Twittera akwizycja może być jedynym sensownym rozwiązaniem, ale są oni podzieleni w ocenie wartości ewentualnej transakcji. Możliwą sprzedaż Twittera oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl Michał Brański, Michał Kreczmar i Krzysztof Dąbrowski. więcej

Beata Pawlikowska z audycją ,,Blondynka w samo południe" w OpenFM i WP.pl

Od początku października Beata Pawlikowska będzie w niedziele prowadziła dwugodzinną audycję podróżniczą „Blondynka w samo południe” emitowaną w radiu internetowym OpenFM i na stronie głównej portalu WP.pl. Poprzednio przez kilkanaście lat była związana z Radiem ZET. więcej

Orange z rekordowym mobilnym transferem 1,91 Gb/s dzięki agregacji pasma

Orange Polska poinformował o osiągnięciu w warunkach laboratoryjnych mobilnego transferu danych o prędkości 1,91 Gb/s. Według operatora to rekord w Polsce, który w przyszłości znajdzie zastosowanie w rozwiązaniach komercyjnych. więcej

Globalny rynek reklamy mobilnej wart 37 mld euro, motorem wzrostu display (analiza)

Według raportu IAB Europe oraz HIS w 2015 roku segment reklamy mobilnej na świecie zanotował wzrost o ponad 68 proc. Najbardziej dynamicznie rośnie reklama graficzna pozostawiając w tyle sektor wyszukiwarek oraz reklamy w komunikatorach mobilnych. więcej

Jarosław Dmowski: z Boston Consulting Group do Grupy Netsprint

Jarosław Dmowski objął funkcję szefa rady nadzorczej Grupy Netsprint. Wcześniej pracował w Boston Consulting Group. więcej

Redaktorzy Mediumpubliczne.pl krytykują prowokację Betlejewskiego, Sito i Talko odchodzą

Grupa redaktorów radia internetowego Mediumpubliczne.pl we wspólnym oświadczeniu potępiła eksperyment Rafała Betlejewskiego opisany w tym serwisie i przedstawiony w programie „Prowokacje. Betlejewski” w TTV. Paweł Sito, Monika Piątkowska, Leszek Talko i Anna Karolina Kłys zdecydowali się zakończyć współpracę z witryną. więcej

Pikio.pl przeprasza za mem z fałszywymi słowami działaczki antyaborcyjnej w TVP Info

Serwis Pikio.pl jako prawdziwe podał słowa Joanny Banasiuk z Ordo Iuris przypisane jej w fałszywym memie stworzonym po jej wizycie w programie „Minęła dwudziesta” w TVP Info. Witryna usunęła już ten tekst i zamieściła przeprosiny. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Co jemy na śniadanie? Pieczywo, wędlinę, ser oraz herbatę

Zdecydowana większość Polaków jest przekonana, że ich śniadania są zdrowe. Najczęściej sięgamy po pieczywo, wędlinę i ser oraz herbatę, która wygrywa z kawą - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Orange z rekordowym mobilnym transferem 1,91 Gb/s dzięki agregacji pasma
UOKiK sprawdza, czy Orange, Play, Plus i T-Mobile mają prawo kasować niewykorzystane środki klientom prepaidowym
 
 
 
GOSPODARKA
 
Od nowego roku umowa na zlecenie to 13 zł za godzinę. "Nie dla wszystkich zleceń"
Piotr Kuczyński: Wątpię we wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc.
Iwona Dudzińska za Terri Gerosę na czele Citi Service Center Poland
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Matt LeBlanc zostaje w ,,Top Gear" z dwuletnim kontraktem na 1,5 mln funtów
,,Wszyscy na jednego, czyli roast Michała Szpaka" w TVN z udziałem Beaty Tadli, Huberta Urbańskiego i Michała Figurskiego
"Good Girls Revolt" - nowy serial Amazona (wideo)
Western "Siedmiu wspaniałych" podbija kina
"Easy" - nowy serial Netfliksa. Orlando Bloom w trójkącie z Malin ?kerman
Nicolas Jaar wydaje płytę "Sirens"
,,Kości 11", ,,Skorpion 3", ,,Agenci NCIS: Nowy Orlean 3" i ,,Elementary 4" w AXN
 
 
 
BLOG
 
Puszka Pandory - Wanda Konarzewska
 
Poprawność geograficzna - Paweł Tomczyk
 
SSP Iustitia: Hitler=Kaczyński - Ewaryst Fedorowicz
 
Aplikacja zachwytu - ks. Artur Stopka
 
News wszechczasów! - Magda Furman
 
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj