|
Jeśli masz problem z wyświetleniem tej strony kliknij tutaj |
|
|
Home | Archiwum | Reklama | O serwisie | Kontakt |
|
|
|
|
|
|
Czwartek, 7 Stycznia 2016 |
|
|
|
|
|
TV |
Radio |
Prasa |
Internet |
Reklama |
PR |
Badania |
Technologie |
Program TV |
Ogłoszenia o Pracę
|
|
|
Wiadomości dnia |
Eksperci krytycznie o ustawie o mediach narodowych: upolitycznienie i czystka, nie wiadomo co z finansowaniem
Media narodowe będą jeszcze bardziej upolitycznione niż dzisiejsze media publiczne, a zwolnienie wszystkich pracowników Telewizji Polskiej i Polskiego Radia może być „czystką bez precedensu” - uważają eksperci rynku mediów. Zwracają uwagę też na brak szczegółów dotyczących nowego finansowania działalności TVP i Polskiego Radia.
więcej
|
|
W 2015 roku Polacy oglądali telewizję rekordowo długo
W 2015 roku Polacy oglądali telewizję średnio o 3 minuty dziennie dłużej niż rok wcześniej i najdłużej od czasu rozpoczęcia badań telemetrycznych, co zaskoczyło nawet ekspertów. Za wzrost czasu korzystania z tego medium odpowiada już nie tylko cyfryzacja.
więcej
|
|
,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" z polską flagą nad winietą. Lisiecki: zgłaszają się kolejne chętne do tego redakcje
Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki, wydawca tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zapowiedział, że jest zwolennikiem umieszczania nad winietą każdej wydawanej w Polsce gazety flagi państwa, z którego pochodzi największy udziałowiec jej wydawcy. - Prezes ustali to z redaktorami naczelnymi obu tygodników - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa wydawnictwa.
więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacek Świderski: media warto mieć rodzime. Michał Broniatowski: to donos na Onet i RASP
Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski ocenił, że w branży mediów liczy się narodowość kapitału. - Niestety często jest tak, że kto płaci orkiestrze, ten wybiera muzykę. Uważam, że media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne! - stwierdził. - Domyślam się, że p. Jacek nigdy nie był w redakcji, w której pracują rzetelni dziennikarze i bywał wyłącznie w miejscach, gdzie dziennikarzy traktuje się jak robocze bydło - skomentował jego opinię, Michał Broniatowski, redaktor naczelny polskiej edycji „Forbesa” (Ringier Axel Springer Polska).
więcej |
|
Netflix startuje w Polsce, ceny od 35 do 50 złotych miesięcznie
Serwis Netflix wystartował ze swoją ofertą na polskim rynku. Ceny miesięcznej subskrypcji platformy zaczynają się od około 35 złotych, za najdroższą opcję trzeba zapłacić ponad 50. Oferta dostępna jest jedynie dla posiadaczy kart kredytowych lub konta PayPal.
więcej |
|
Podsumowanie 2015 roku w reklamie kinowej - prognozy na 2016 rok
W kolejnej części naszego podsumowania 2015 roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą kin i reklamy kinowej. O najważniejszych wydarzeniach i trendach minionego roku oraz prognozach na nowy mówią menedżerowie z czołowych sieci kin, biur reklamy kinowej i domów mediowych.
więcej |
Wiecęj wiadomości... |
|
|
Tylko w Wirtualnemedia.pl |
TVP1 liderem rynku TV w 2015 roku, Polsat wygrał w 16-49. Udział ,,wielkiej czwórki" spadł poniżej 45 proc.
W 2015 roku liderem rynku telewizyjnego pozostała TVP1, natomiast w grupie komercyjnej kolejny rok z rzędu wygrał Polsat. Mocno do góry poszły wyniki naziemnych stacji Stopklatka TV, TV6 oraz TVP Info.
więcej
|
Anna Streżyńska: UKE i KRRiT osobno są utrudnieniem dla przedsiębiorców, czas to zmienić
Utworzenie ministerstwa cyfryzacji to efekt konieczności przyspieszenia cyfrowego rozwoju Polski, a nasze priorytetowe cele to rewizja Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, obniżenie kosztów inwestycji telekomunikacyjnych i połączenie UKE z KRRiT - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Streżyńska, minister cyfryzacji.
więcej
|
Dyrektorzy z TVP odeszli przed przyjściem Jacka Kurskiego. ,,Brutalne ataki"
|
Rynek reklamowy: podsumowanie 2015 roku i prognozy na 2016 według domów mediowych
|
|
|
|
|
|
|
|
Telewizja |
|
|
Eksperci krytycznie o ustawie o mediach narodowych: upolitycznienie i czystka, nie wiadomo co z finansowaniem
Media narodowe będą jeszcze bardziej upolitycznione niż dzisiejsze media publiczne, a zwolnienie wszystkich pracowników Telewizji Polskiej i Polskiego Radia może być „czystką bez precedensu” - uważają eksperci rynku mediów. Zwracają uwagę też na brak szczegółów dotyczących nowego finansowania działalności TVP i Polskiego Radia.
więcej
|
|
W 2015 roku Polacy oglądali telewizję rekordowo długo
W 2015 roku Polacy oglądali telewizję średnio o 3 minuty dziennie dłużej niż rok wcześniej i najdłużej od czasu rozpoczęcia badań telemetrycznych, co zaskoczyło nawet ekspertów. Za wzrost czasu korzystania z tego medium odpowiada już nie tylko cyfryzacja.
więcej
|
|
23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm
Łączne wydatki cennikowo na reklamę telewizyjną w 2015 roku były o 5,25 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
|
,,Teleexpress" wyprzedził ,,Wiadomości" w 2015 roku. ,,Fakty" straciły 310 tys. widzów
Na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w 2015 roku awansował „Teleexpress”, który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu. Na drugie miejsce spadły „Wiadomości”, a najwięcej widzów straciły „Fakty”.
więcej
|
|
Jan Dworak: projekt ustawy o mediach narodowych to dalsze ich upolitycznienie i większa centralizacja zarządzania nimi
- Postuluję, by PiS wrócił do zapowiedzi sprzed kilku miesięcy całościowego projektu zmian w mediach publicznych zawartych w jednym akcie prawnym. Nowa opłata audiowizualna to warunek konieczny tych zmian, a sprawami personalnymi powinno się zająć na końcu - komentuje dla Wirtualnemedia.pl. Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
Maja Sablewska z nowym programem na głównej antenie TVN
Maja Sablewska poprowadzi nowy program „Sablewskiej sposób na...”, który trafi wiosną na antenę TVN - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Stylistka nadal będzie też gospodynią swojego dotychczasowego cyklu w TVN Style.
więcej
|
|
18 stycznia startuje kanał RTL International (wideo)
Grupa medialna RTL Deutschland zapowiedziała, że 18 stycznia 2016 roku rozpocznie nadawanie nowy kanał RTL International. Na początku dostęp do niego będą mieli widzowie w Kanadzie, Południowej Afryce, Izraelu, Gruzji i Australii.
więcej
|
|
Tylko ,,Teleexpress" na plusie w grudniu. ,,Wiadomości" straciły 340 tys. widzów
W grudniu ub.r. na pozycji lidera oglądalności wśród programów informacyjnych umocnił się „Teleexpress”, który jako jedyny mógł pochwalić się wzrostem. Z kolei najwięcej straciły „Wiadomości”.
więcej
|
|
Nowa ustawa medialna: pięć osób w Radzie Mediów Narodowych, przez trzy miesiące weryfikacja pracowników
Według projektu ustawy o mediach narodowych Telewizja Polska, Polskie Radio, PAP i państwowe rozgłośnie radiowe będą działać jako państwowe osoby prawne kierowane przez dyrektorów, których wybierze 5-osobowa Rada Mediów Narodowych. Po trzech miesiącach od wejścia ustawy w życie wygasną umowy o pracę wszystkich zatrudnionych w tych mediach, chyba że nowi szefowie je przedłużą.
więcej
|
|
,,Warsaw Shore: Summer Camp" oglądało 116 tys. widzów. MTV pokonało konkurencję
Letnią odsłonę „Warsaw Shore” oglądało średnio 116 tys. widzów. W porównaniu do trzeciej serii programu, emitowanej wiosną ub.r., produkcja zyskała 15 tys. oglądających. MTV Polska w czasie emisji reality-show nie dał szans swoim głównym konkurentom, a wpływy z reklam wyniosły 553 tys. zł.
więcej
|
|
Nadchodzi czwarty sezon serialu "Wikingowie" (wideo)
W sieci pojawił się trailer czwartego sezonu serialu "Wikingowie".
więcej
|
|
TVP1 liderem oglądalności na przełomie roku, TVP2 wyprzedziła TVN (podsumowanie tygodnia)
W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym znalazła się TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
więcej
|
|
Kanał ABC Family zmienia się we Freeform
Należący do Disney’a kablowy kanał ABC Family zmieni swoją nazwę na Freeform. Szefowie koncernu tłumaczą swoją decyzję chęcią lepszego zdefiniowania odbiorcy i zdobycia nowych widzów.
więcej
|
|
,,Oblicza miłości" w TV Puls
29 stycznia 2016 roku TV Puls rozpocznie emisję meksykańskiej telenoweli „Oblicza miłości”. Będzie to premiera tej produkcji w Polsce.
więcej
|
|
Radio |
|
|
Fundacja Obrony Demokracji Romana Giertycha pomoże zwalnianym dziennikarzom mediów publicznych
Mecenas Roman Giertych zarejestrował Fundację Obrony Demokracji, która będzie udzielać pomocy prawnej osobom zwalnianym ze spółek Skarbu Państwa i mediów publicznych.
więcej
|
|
Jan Dworak: projekt ustawy o mediach narodowych to dalsze ich upolitycznienie i większa centralizacja zarządzania nimi
- Postuluję, by PiS wrócił do zapowiedzi sprzed kilku miesięcy całościowego projektu zmian w mediach publicznych zawartych w jednym akcie prawnym. Nowa opłata audiowizualna to warunek konieczny tych zmian, a sprawami personalnymi powinno się zająć na końcu - komentuje dla Wirtualnemedia.pl. Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
więcej
|
|
Wiesław Godzic: obawiam się czystek i lustracji w mediach publicznych
- Obawiam się, że dojdzie do gigantycznych czystek i swoistej lustracji - o tym marzyło przecież wielu wygranych. Słowom uczciwość i rzetelność zostanie odebrane ich znaczenie. Służba publiczna stanie się wyłącznie służbą - a nie publiczną. Dziennikarz stanie się funkcjonariuszem i PR-owcem - komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Wiesław Godzic.
więcej
|
|
Stanisław Jędrzejewski: przekształcenie TVP i PR w państwowe osoby prawne oceniam fatalnie
- Automatyczne zwolnienie wszystkich pracowników mediów publicznych to mogą być „czystki”, jeżeli temu zapisowi nie będą towarzyszyć akty wykonawcze z jasnymi kryteriami oceny przydatności. Jeżeli to będzie po prostu weryfikacja polityczna albo likwidacja stanowisk z intencją polityczną to bardzo źle - komentuje dla Wirtualnemedia.pl medioznawca prof. Stanisław Jędrzejewski.
więcej
|
|
Kamil Dąbrowa odpowiadał słuchaczom Jedynki ws. hymnów: to nie protest, tylko symboliczne podkreślenie nieprawidłowości
Dyrektor radiowej Jedynki Kamil Dąbrowa na antenie rozgłośni odpowiadał na opinie słuchaczy, w większości krytyczne, o graniu hymnów Polski i Unii Europejskiej w związku z nowelizacją ustawy medialnej. - Nie strajkujemy, nie protestujemy, tylko zwracamy uwagę. Polityk, minister skarbu, nie może powoływać i odwoływać władz mediów publicznych, bo wtedy są to media rządowe. Ktoś chce zniszczyć media publiczne - ocenił Dąbrowa.
więcej
|
|
Reklama |
|
|
Podsumowanie 2015 roku w reklamie kinowej - prognozy na 2016 rok
W kolejnej części naszego podsumowania 2015 roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą kin i reklamy kinowej. O najważniejszych wydarzeniach i trendach minionego roku oraz prognozach na nowy mówią menedżerowie z czołowych sieci kin, biur reklamy kinowej i domów mediowych.
więcej
|
|
23 mld zł wydano na reklamy telewizyjne w 2015 roku. Liderem Aflofarm
Łączne wydatki cennikowo na reklamę telewizyjną w 2015 roku były o 5,25 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
więcej
|
|
Janda, Mann i Dereszowska reklamują mrożonki Proste Historie od Iglotexu (wideo)
Firma Iglotex, producent mrożonej żywności, rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię reklamową promującą nowe produkty pod nazwą Proste Historie. Biorą w niej udział Anna Dereszowska, Krystyna Janda i Wojciech Mann.
więcej
|
|
Adrian, Braveran, Huawei, Profi, Orange, Tyskie i Media Expert z najgorszymi hasłami reklamowymi (video)
„Jeszcze nie miałam tego w ustach”, „Liczy się to co ważne dla Ciebie”, „Włączamy niskie ceny”, „Polski chmiel, polska dusza”, „Braveran staje na wysokości zadania” i kilka innych sloganów trafiło do zestawienia najgorszych haseł reklamowych 2015 roku. Wskazali je dla portalu Wirtualnemedia.pl Marcin Wojtulewicz, Piotr Żarczyński, Robert Sosnowski i Justyna Staszewska.
więcej
|
|
Celebryci i sportowcy w śmiałej kampanii reklamują markę Equinox
Modelka Lydia Hearst, zawodnik MMA Alan Jouban i Bianca Van Damme, córka Jean-Claude Van Damme’a pokazują się na prowokujących zdjęciach reklamowych sportowej marki Equinox. Kampania namawia do poświęcenia się własnym pasjom.
więcej
|
|
Katarzyna Para kierownikiem ds. komunikacji marketingowej w USP Zdrowie
Katarzyna Para objęła stanowisko kierownika ds. komunikacji marketingowej w firmi USP Zdrowie, do której należą takie marki jak Apap, Gripex, Ibuprom i Stoperan - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pracuje w niej od ponad trzech lat.
więcej
|
|
,,Dziecko już od 500 zł" w reklamie biura podróży Neckermann (wideo)
Biuro podróży Neckermann zaczęło kampanię reklamową oferty Lato 2016 prowadzoną pod hasłem „Zaszalej! Jesteś na wakacjach!”, której bohaterami są dzieci. Akcję przygotowały firmy marketingowe Albion, Nadal Studio i Vizeum Polska.
więcej
|
|
Adam Zdeb awansowała w GPD Agency
Adam Zdeb po ponad roku pracy w GPD Agency awansował na stanowisko creative group head - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Julianne Moore, Eva Longoria i Frieda Pinto w kampanii L'Oreal ,,#WorthSaying" (wideo)
Firma kosmetyczna L'Oreal podczas ceremonii Złotych Globów w najbliższą niedzielę rozpoczyna kampanię pod hasłem „#WorthSaying” autorstwa agencji McCann i Alison Brod Public Relations. Jej ambasadorkami zostały Julianne Moore, Frieda Pinto i Eva Longoria.
więcej
|
|
Alicja Kseń: z Platige Image do Chimney Poland
Alicja Kseń zaczęła pracę jako producentka w domu produkcyjnym Chimney Poland. Poprzednio pełniła taką funkcję w Platige Image.
więcej
|
|
Muzeum Narodowe w Krakowie wyda 1,3 mln zł na kampanię
Muzeum Narodowe w Krakowie planuje kampanię promocyjną Pawilonu Józefa Czapskiego. Zrealizuje ją firma Jero, a budżet zaplanowanych działań wynosi blisko 1,3 mln zł.
więcej
|
|
Miękkie lądowanie z kotem reklamuje pożyczkę w Providencie (wideo)
Firma pożyczkowa Provident zaczęła nową kampanię reklamową, wspierającą promocję „Miękkie lądowanie”. Akcję, prowadzoną w telewizji i internecie, przygotowały firmy Isobar Polska i OMD.
więcej
|
|
Wizz Air przez cztery lata będą promować gdańskie lotnisko
Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku podpisał z liniami lotniczymi Wizz Air umowę, na mocy której przewoźnik będzie promować gdańskie lotnisko przez najbliższe cztery lata.
więcej
|
|
MegaMama promuje 50 proc. rabat na usługi UPC (wideo)
Sieć kablowa UPC Polska rozpoczęła kampanię reklamową promującą ofertę 50 proc. rabatu na swoje usługi. W spocie pojawia się aktorka Sylwia Gliwa wcielająca się w rolę MegaMamy.
więcej
|
|
Agencja FCB Inferno przygotuje globalną kampanię dla BMW
Agencja FCB Inferno wygrała przetarg koncernu motoryzacyjnego BMW na przygotowanie globalnej kampanii reklamowej nowego modelu samochodu tej marki - xDrive. Pokonała w nim agencje Jung von Matt i Serviceplan.
więcej
|
|
Szef Adidasa krytykuje grę sponsorowanego przez firmę Manchesteru United
Herbert Heiner, CEO firmy Adidas, która jest sponsorem klubu piłkarskiego Manchester United, publicznie skrytykował styl gry tej drużyny stwierdzając, że nie jest ona tym, czego firma jako sponsor by oczekiwała.
więcej
|
|
Kacper Biernacki art directorem w Grupie Adweb
Kacper Biernacki awansował w Grupie Adweb na stanowisko art directora. Wcześniej pracował m.in. w Neumannbrown.
więcej
|
|
Prasa |
|
|
,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" z polską flagą nad winietą. Lisiecki: zgłaszają się kolejne chętne do tego redakcje
Prezes PMPG Polskie Media Michał M. Lisiecki, wydawca tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, zapowiedział, że jest zwolennikiem umieszczania nad winietą każdej wydawanej w Polsce gazety flagi państwa, z którego pochodzi największy udziałowiec jej wydawcy. - Prezes ustali to z redaktorami naczelnymi obu tygodników - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzecznik prasowa wydawnictwa.
więcej
|
|
Michał Kobosko: dobrze, że PiS całościowo ureguluje media publiczne
- Rada Mediów Narodowych ma chyba w zamyśle funkcjonować jak Wydział Propagandy KC PZPR. Sądząc z zapisu projektu dotyczącego sposobu doboru członków i ich zadań Rada ma pilnować, by media narodowe „obsługiwały odcinek komunikacyjny” partii - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Michał Kobosko, dyrektor polskiego biura think-tanku Atlantic Council i redaktor portalu Project Syndicate.
więcej
|
|
Pisma poradnikowe z najwyższą sprzedażą po trzech kwartałach. ,,Życie na Gorąco. Retro" w czołówce (top 132 miesięczniki)
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 132 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
więcej
|
|
Internet |
|
|
Jacek Świderski: media warto mieć rodzime. Michał Broniatowski: to donos na Onet i RASP
Prezes Wirtualnej Polski Jacek Świderski ocenił, że w branży mediów liczy się narodowość kapitału. - Niestety często jest tak, że kto płaci orkiestrze, ten wybiera muzykę. Uważam, że media, podobnie jak kulturę, warto jednak mieć własne! - stwierdził. - Domyślam się, że p. Jacek nigdy nie był w redakcji, w której pracują rzetelni dziennikarze i bywał wyłącznie w miejscach, gdzie dziennikarzy traktuje się jak robocze bydło - skomentował jego opinię, Michał Broniatowski, redaktor naczelny polskiej edycji „Forbesa” (Ringier Axel Springer Polska).
więcej
|
|
Netflix startuje w Polsce, ceny od 35 do 50 złotych miesięcznie
Serwis Netflix wystartował ze swoją ofertą na polskim rynku. Ceny miesięcznej subskrypcji platformy zaczynają się od około 35 złotych, za najdroższą opcję trzeba zapłacić ponad 50. Oferta dostępna jest jedynie dla posiadaczy kart kredytowych lub konta PayPal.
więcej
|
|
Noizz.pl wystartował z 1,75 mln użytkowników, nowa strona główna o2.pl z 5,3 mln użytkowników i 147 mln odsłon
Należący do Grupy Onet-RASP serwis Noizz.pl w pierwszym miesiącu działania zanotował 1,75 mln realnych użytkowników i 11,5 mln odsłon. Natomiast uruchomiony w nowej wersji portal o2.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 6,08 mln internautów, wobec 3,67 mln we wrześniu.
więcej
|
|
Wpisy z 10 tys. znaków pojawią się na Twitterze w ciągu trzech miesięcy. ,,To zmiana DNA serwisu"
Według nieoficjalnych informacji opcja zamieszczania wpisów na Twitterze o długości do 10 tysięcy znaków ma zostać udostępniona użytkownikom do końca pierwszego kwartału tego roku. - Zmiana może zniechęcić zapalonych fanów Twittera do korzystania z tej platformy komunikacji - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający w agencji FaceAddicted.
więcej
|
|
Magdalena Keler redaktor naczelną KimKim.pl
Magdalena Keler, była szefowa serwisu Plejada.pl, została redaktor naczelną platformy e-commerce KimKim.pl. To nowo utworzone stanowisko w serwisie.
więcej
|
|
Polska Press: serwisy Ale-gratka.pl, Alegratka.eu, Ale-gratka.com nie są nasze, jesteśmy w sporze prawnym z ich właścicielem
Polska Press Grupa, właściciel serwisów pod markami Gratka.pl i Alegratka.pl, zapewnia, że nie ma nic wspólnego z takimi serwisami jak Ale-gratka.pl czy Alegratka.eu, prowadzonymi przez Tomasza Braniewskiego. Podjęła też kroki prawne przeciwko ich właścicielowi.
więcej
|
|
|
|
Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl
Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj
|
|
|
RSS
|
© Copyright 2001-2016 by WirtualneMedia.pl
|
|
|