Telewizja 2015-02-09
24

TVP Info liderem stacji informacyjnych. Polsat News stracił co czwartego widza

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w styczniu 2015 roku zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Stacja zanotowała też największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił Polsat News, którego widownia spadła aż o jedną czwartą.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu br. należało do nadającej naziemnie stacji TVP Info, której udział wyniósł 3,14 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 48,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a kanał ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł kanał TVN24. Średni miesięczny wynik tej stacji wyniósł 2,89 proc., po wzroście o 0,70 proc.

Trzecie miejsce należało do TVP Regionalnej, która w ubiegłym miesiącu miała 1,03 proc. udziału, po spadku o 14,17 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się Polsat News z udziałem wynoszącym 0,88 proc., o 24,14 proc. niższym, niż rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu i pierwszy od tak bardzo dawna.

TVN24 Biznes i Świat, nadający od stycznia ub.r., zajął piąte miejsce. Wynik tego kanału wyniósł 0,25 proc.(rok wcześniej nie był monitorowany).

Dwa oczka niżej w rankingu uplasowała się Telewizja Republika, której udział wyniósł 0,10 proc. (stacja monitorowana jest od lipca ub.r.). To zdecydowanie mniej niż np. w listopadzie ub.r., gdy telewizja ta miała 0,15 proc. udziału. Jej udział spadł, mimo że w styczniu br. poszerzyła zasięg o sieć Multimedia Polska.

Udział ostatniego Polsat News 2 w styczniu br. wyniósł zaś 0,09 proc, czyli o 28,57 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy w miejscu tej stacji nadawał Polsat Biznes. Polsat News 2 ruszył jako Polsat News+ 9 czerwca ub.r., a nazwę musiał zmienić w sierpniu ze względu na spór prawny z nc+.

Zobacz tabelę


Największy udział (4,17 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna i notująca wzrost o 25,60 proc.

Drugą pozycję zajęły kanały Grupy TVN (TVN24, TVN24 Biznes i Świat - dane dla tej stacji są tylko dla stycznia br.), których średni udział wyniósł 3,14 proc. (wzrost o 9,41 proc.). Zaś wynik będącej trzeciej Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2) to 0,97 proc. (- 21,14 proc.).

Zobacz tabelę

 

W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych było TVN24 z wynikiem 2,27 proc., po wzroście o 1,79 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVP Info (1,19 proc. udziału, wzrost o 50,63 proc. - największy w rankingu). Natomiast na trzecią lokatę spadł Polsat News (0,68 proc.; w dół o jeszcze bardziej, bo o 25,27 proc.).

W tej grupie Polsat News 2 i Telewizja Republika osiągnęły po 0,06 proc. udziału, ale to ta pierwsza stacja miała minimalnie wyższą średnią widownię.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,50 proc. udziału, po wzroście o 12,11 proc.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (24) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter