Sopot Top Of The Top Festival 2013 oglądało w Polsacie 2,69 mln widzów, niemal o milion więcej niż ubiegłoroczną edycję imprezy. W czasie transmisji Polsat był liderem rynku, a wpływy z reklam wyniosły 4,6 mln zł.
Pierwszego dnia imprezy (w piątek 23 sierpnia) zorganizowano koncert „Life Is Live” z udziałem wykonawców z lat 80. (m.in. Heleny Vondrackovej, Ricka Astleya i Budki Suflera) oraz konkurs “Top Of The Top”, w którym o nagrodę Bursztynowego Słowika rywalizowali wykonawcy z różnych krajów Europy (wygrała pochodząca z Francji Imany). Średnio piątkowe koncerty śledziło 2,59 mln widzów, co dało Polsatowi 25,29 proc. udziału w grupie 4+ i 26,08 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownią cieszyła się druga część koncertu “Life is Live” (zaczęła się ok. 21.00), która zgromadziła 3,56 mln oglądających.
>>> Imany wygrała Sopot Top Of The Top Festival
Z kolei w sobotę 24 sierpnia widzowie Polsatu mogli oglądać koncert „5 lat z Muzodajnią Plusa. Największe Przeboje Lata”, w którym wystąpili popularni polscy i zagraniczni wykonawcy (m.in. Dj Bobo, Enej czy Edyta Górniak). Oglądało go średnio 2,82 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 25,50 proc. i 28,20 proc. Największa widownia zasiadła przed telewizorami w czasie trzeciej odsłony transmisji z Opery Leśnej (rozpoczęła się o 21.45) - było to 3,37 mln osób.
Zobacz tabelę
Średnia widownia Sopot Top Of The Top Festival 2013 wyniosła 2,69 mln osób, a udział Polsatu w czasie transmisji z Opery Leśnej uplasował się na poziomie 25,39 proc. w grupie 4+ i 27,04 proc. w 16-49. To zdecydowanie więcej niż oglądało ubiegłoroczną, pierwszą edycję festiwalu. Zgromadziła ona przed telewizorami bowiem 1,74 mln widzów, a jej udział wyniósł odpowiednio 16,31 proc. i 16,32 proc. (więcej na ten temat).
W czasie nadawania muzycznej imprezy Polsat był zdecydowanym liderem rynku. Drugie miejsce wśród wszystkich widzów z udziałem 10,55 proc. zajęła TVP1, dalej uplasowały się: TVN (9,93 proc.) i TVP2 (7,74 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej drugie miejsce za Polsatem zajął TVN (11,69 proc.), a kolejne pozycje zajęły Jedynka i Dwójka.
Zobacz tabelę
Cennikowe wpływy z reklam nadawanych przy Sopot Top Of The Top Festival 2013 wyniosły 4,62 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 4,98 mln zł (dane bez rabatów).
Sopot Top Of The Top Festival organizowany jest przez Polsat i miasto Sopot. Impreza jest kontynuacją odbywającego się do 2009 roku Sopot Festivalu.