Serwis „Faktu” zanotował w zeszłym miesiącu więcej odsłon niż pozostałe strony dzienników ogólnopolskich łącznie. W ciągu roku duże wzrosty liczby użytkowników i zasięgu zanotowały witryny „Rzeczpospolitej”, „Gazety Wyborczej”, „Super Expressu” i „Dziennika Gazety Prawnej”, natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania niezmiennie osiągają serwisy „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.
W listopadzie br. serwis internetowy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 6,26 mln realnych użytkowników, czyli 23,62 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w nim 222,32 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 15 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl (cały czas działający pod tą domeną, chociaż od ponad roku noszący nazwę Fakt24.pl) w minionym miesiącu zanotował więcej odsłon niż pozostałe 11 stron dzienników ogólnopolskich łącznie - miały one 181,52 mln odsłon. Natomiast pod względem liczby użytkowników tylko nieznacznie (o 100 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl, główny serwis „Gazety Wyborczej” (Agora). Serwis ten, w połowie października uruchomiony w nowej wersji, mając o 651,2 tys. użytkowników więcej niż witryna „Super Expressu” SE.pl (ZPR Media) zanotował prawie dwa razy więcej odsłon (63,88 mln wobec 32,02 mln) i ponad dwa razy dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (11:15 minuty wobec 4:41 minuty).
Zdecydowanie najwięcej czasu przeciętny odwiedzający spędził na stronie „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 34 minuty, oraz w serwisie „Parkietu” (Gremi Media) - 27:54 minuty. Natomiast na Wyborcza.biz (Agora) ten wskaźnik wyniósł tylko 2:14 minuty, a na Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) - 2:37 minuty.
![]() |
„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (sprzedaż dzienników w październiku 2016 r.)
|
Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwie witryny w zestawieniu (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a z „Dziennikiem Gazetą Prawną” - trzy (Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl, Forsal.pl). W serwisach „GW” i na Gazetaprawna.pl, podobnie jak w witrynach „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i „Parkietu” część treści, przede wszystkim dłuższych artykułów z wydań tych gazet, jest dostępna odpłatnie.
Zobacz tabelęTylko na komputerach Fakt.pl miał w minionym miesiącu nieco większą przewagę nad Wyborcza.pl pod względem liczby użytkowników (4,07 mln wobec 3,86 mln), ale mniejszą w liczbie odsłon (89,36 mln wobec 41,32 mln). Ponadto zanotował krótszy średni czas korzystania przez użytkownika (11:56 minuty) od witryny „GW” (12:13 minuty).
Pod względem przeciętnego czasu spędzanego przez odwiedzającego zdecydowanym liderem jest serwis „Pulsu Biznesu” (51:07 minuty), wyprzedzający witrynę „Parkietu” (33:18 minuty).
Internet
|
Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)
|
Na smartfonach i tabletach Wyborcza.pl miała w listopadzie 3,48 mln użytkowników, o 159,6 tys. więcej niż Fakt.pl. Za to ten drugi serwis zanotował prawie sześć razy więcej odsłon (132,95 mln wobec 22,57 mln) i ponad dwukrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (14 minut wobec 6:25 minuty).
Witryny „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” miały na urządzeniach mobilnych więcej odsłon (odpowiednio 132,95 mln i 14,06 mln) niż na komputerach (89,36 mln i 10,96 mln).
Zobacz tabelęW skali roku zasięg serwisu „Faktu” wzrósł o 1,09 pkt proc., czyli 4,8 proc. (porównywanie zmiany liczby użytkowników jest dużo mniej miarodajne, ponieważ w listopadzie ub.r. liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano w badaniu na 24,64 mln, a w listopadzie br. - na 26,52 mln, czyli o 7,6 proc. więcej). Jednocześnie witryna zyskała 60,08 mln odsłon (37 proc. w górę), a średni czas korzystania z niej zmalał o 1:50 minuty (czyli o 10,8 proc.). Strona jako jedyna w zestawieniu zanotowała więcej odsłon niż rok wcześniej.
Bardzo duże wzrosty zasięgu osiągnęły Wyborcza.pl (o 5,47 pkt proc., czyli 30,8 proc.), SE.pl (o 6,8 pkt proc., czyli 48,6 proc.), Rp.pl (o 4,05 pkt proc., czyli 77,7 proc.), Gazetaprawna.pl (o 1,93 pkt proc., czyli 31,1 proc.), Dziennik.pl (o 2,09 pkt proc., czyli 41,9 proc.) i Forsa.pl (o 0,68 pkt proc., czyli 42 proc.). Jednocześnie na wszystkich zmalała liczba odsłon. Największy spadek zanotowała Wyborcza.pl (o 27,44 mln, czyli 30 proc.), a procentowo jeszcze więcej straciły Wyborcza.biz (10,61 mln, czyli 69,3 proc. w dół), Parkiet.com (4,58 mln, czyli 62,8 proc.) i Przegladsportowy.pl (13,64 mln, czyli 35,3 proc. w dół).
Z kolei średni czas spędzany przez użytkownika najbardziej zmalał na Pb.pl (o 25:32 minuty, czyli 42,9 proc.), Wyborcza.pl (o 9:45 minuty, czyli 46,4 proc.) i Wyborcza.biz (o 8:54 minuty, czyli 79,9 proc.).