Telewizja 2012-12-07
11

Polo TV i Eska TV nokautują konkurencję. Viva dopiero czwarta

W listopadzie br. już piąty miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV, która zanotowała jednocześnie największy wzrost w rankingu. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na pozycję czwartą.

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w listopadzie br. wyniósł 0,58 proc. W stosunku do analogicznego okresu ub.r. wzrósł on o 95,9 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje obecnie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.

Z piątej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 225,2 proc. i wyniósł 0,40 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się kanał 4fun.tv, którego udział w listopadzie br. zwiększył się o 2,8 proc. do poziomu 0,25 proc.

Dopiero na czwartą lokatę w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 43,4 proc. do 0,25 proc.

Z kolei największy relatywny spadek w zestawieniu po raz kolejny zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział tym razem spadł praktycznie do zera (średnio miała ona 99 widzów na minutę). Stacja od czerwca br. nie jest dostępna satelitarnie, pozostała tylko w wybranych sieciach kablowych.

Udział rozrywkowego, młodzieżowego kanału MTV Polska w listopadzie br. wyniósł 0,11 proc. po spadku o 39,5 proc.

Zobacz tabelę


W grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została Eska TV
, która awansowała z miejsca piątego. Miała ona 1,15 proc. udziału i zanotowała wzrost aż o 181,4 proc. - największy w zestawieniu. Na drugiej pozycji uplasowało się Polo TV (0,83 proc., - 3,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do Vivy Polska (0,69 proc., - 44,9 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni miesięczny udział w tym zestawieniu również spadł poniżej granicy 0,01 proc.

Zobacz tabelę


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w listopadzie br. był program „Disco Star”, który na antenie Polo TV obejrzało230 tys. widzów. Ogółem stacja ta do zestawienia top 10. wprowadziła aż osiem pozycji. Po jednym miejscu zajęły programy wyemitowane przez Eskę TV oraz Vivę.

Zobacz tabelę

Autor: mk

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter